Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.042 din 6 mai 2009  pentru modificarea si completarea Metodologiei privind miscarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar, aprobata prin   Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 5.743/2008     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4.042 din 6 mai 2009 pentru modificarea si completarea Metodologiei privind miscarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 5.743/2008

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 328 din 18 mai 2009

În baza prevederilor <>art. 141 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 40/2009 pentru modificarea şi completarea <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 şi a <>Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic,
având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetarã pe anul 2009 şi reglementarea unor mãsuri financiar-fiscale,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii,

ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii emite prezentul ordin.

ART. I
Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 5.743/2008 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 760 şi 760 bis din 11 noiembrie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 14, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Pretransferarea personalului didactic titular prin schimb de posturi se realizeazã pe baza consimţãmântului scris al solicitanţilor, fãrã a fi condiţionaţi de domiciliu, în condiţiile <>art. 10 alin. (1) lit. b^1) şi b^2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
2. Dupã articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 17^1. - (1) Transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin desfiinţarea unor unitãţi şcolare şi pretransferarea la cerere a personalului didactic titular în aceeaşi localitate, în localitatea unde îşi are domiciliul sau pentru apropiere de domiciliu se realizeazã şi din mediul rural în cel urban, dacã persoana respectivã s-a titularizat în învãţãmântul preuniversitar prin concurs cu nota/media minim 7 sau dacã a avut media minim 7 la repartiţia guvernamentalã ori dacã ulterior titularizãrii în învãţãmântul preuniversitar a obţinut cel puţin nota/media 7 la un concurs de titularizare în învãţãmântul preuniversitar de stat, cu excepţia situaţiilor prevãzute la art. 17 alin. (1). Pretransferarea la cerere şi transferarea personalului didactic disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin desfiinţarea unor unitãţi şcolare se realizeazã şi într-o treaptã superioarã de învãţãmânt, cu condiţia suplimentarã a parcurgerii unui program de perfecţionare/formare continuã în ultimii 5 ani, inclusiv pentru situaţiile prevãzute la art. 17 alin. (4) şi (9).
(2) Media la repartiţia guvernamentalã reprezintã media aritmeticã, cu douã zecimale, calculatã prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de licenţã/stat/absolvire. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor echivalente, media la repartiţia guvernamentalã reprezintã media aritmeticã cu douã zecimale, calculatã prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de bacalaureat.
(3) Cadrele didactice titulare pe posturi didactice în unitãţi de învãţãmânt special se pot pretransfera la cerere în aceeaşi localitate, în localitatea unde îşi au domiciliul sau pentru apropiere de domiciliu, la o unitate de învãţãmânt echivalentã, conform art. 15 alin. (3), sau într-o treaptã superioarã de învãţãmânt ori din mediul rural în mediul urban, cu respectarea prevederilor alin. (1) şi ale art. 13."
3. La articolul 19, dupã alineatul (1) se introduce un alineat nou, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Lista posturilor didactice/catedrelor vacante pentru etapa de pretransferare şi transferare prin restrângere de activitate nu menţioneazã posturile didactice/catedrele vacante necesare soluţionãrii restrângerilor de activitate."
4. La articolul 19, alineatul (5) se abrogã.
5. La articolul 20, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Posturile didactice/catedrele rãmase vacante dupã etapa de transferare pentru restrângere de activitate şi pretransferare se publicã pentru etapele ulterioare ale mişcãrii personalului didactic."
6. La articolul 26, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Repartizarea pe posturi didactice/catedre se face în ordine, mai întâi pentru întregirea normei didactice a cadrelor didactice titulare pe nivel gimnazial/şcoala de arte şi meserii în unitãţi de învãţãmânt liceal, care se încadreazã în prevederile <>art. 10 alin. (1) lit. b^1) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu ore de nivel liceal în aceeaşi unitate de învãţãmânt, conform specializãrii/specializãrilor de pe diploma/diplomele de studii, ţinând seama de prevederile <>art. 7 şi 44 din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Centralizatorului şi apoi, în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut prin evaluarea activitãţii, prin transfer ca urmare a restrângerii de activitate, în ordinea prevãzutã la art. 24, şi pretransferare în ordinea prevãzutã la art. 14 alin. (1). Opţiunea se exprimã în scris conform cererii-tip şi se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, cu certificare prin semnãtura solicitantului sau împuternicitului, acesta din urmã prezentând procura notarialã în original."
7. La articolul 31, alineatul (1) se abrogã.
8. La articolul 31, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În toate judeţele şi în municipiul Bucureşti concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate se organizeazã cu respectarea prevederilor Metodologiei de organizare şi desfãşurare a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din municipiul Bucureşti şi judeţele nominalizate în <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 5.573/2008 , aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 5.741/2008 ."
9. Articolele 32-73 şi anexa nr. 11 la metodologie se abrogã.
10. Articolul 84 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 84. - (1) În conformitate cu prevederile <>art. 16 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru ocuparea posturilor didactice/catedrele rãmase vacante/rezervate dupã operaţiunile de la art. 82-83, inspectoratul şcolar organizeazã concurs pentru suplinire, cu probe orale şi practice/orale în profilul postului sau la limba de predare, dupã caz, în conformitate cu precizãrile Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii. Absolvenţii colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare pot susţine în cadrul concursului pentru suplinire proba oralã în concordanţã cu a doua specializare înscrisã pe diploma de absolvire, în vederea ocupãrii de catedre vacante/rezervate în a doua specializare din învãţãmântul primar sau gimnazial.
(2) La nivelul inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti se constituie comisii de organizare şi desfãşurare a concursului pentru suplinire, ai cãror membri sunt numiţi prin decizie a inspectorului şcolar general. Comisiile judeţene de concurs sunt formate din: preşedinte - inspector şcolar general adjunct; secretar/secretari - inspector(i) şcolar(i)/inspector(i) cu atribuţii referitoare la managementul resurselor umane; membri - inspectori şcolari/directori, consilierul juridic, analist/analişti programator(i).
(3) Proba practicã/oralã în profilul postului didactic/catedrei se susţine în faţa unei comisii de concurs, numitã prin decizie a inspectorului şcolar general, alcãtuitã din:
a) preşedinte - inspectorul şcolar de specialitate;
b) 2 profesori de specialitate, cu gradul didactic I sau II, de preferinţã metodişti ai inspectoratului şcolar, pentru specialitãţile muzicã, coregrafie, corepetiţie, arta actorului, arte plastice, decorative, ambientale, arhitecturã, design, sport, informaticã, sau 2 profesori de specialitate ori specialitãţi înrudite, cu gradul didactic I sau II, pentru catedrele de limbi moderne/materne, din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, şi de instruire practicã.
(4) Comisia de concurs stabileşte şi afişeazã graficul desfãşurãrii probei practice/orale în profilul postului didactic/catedrei, precum şi subiectele pentru proba practicã/oralã în profilul postului didactic/catedrei.
(5) Pentru ocuparea catedrelor şi a posturilor didactice vacante de specialitate din unitãţile cu profil artistic, specializarea muzicã, coregrafie, corepetiţie şi arta actorului, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 3, care face parte integrantã din prezenta metodologie.
(6) Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante din unitãţile cu clase speciale de limbi strãine cu program intensiv, bilingv şi cu predare în altã limbã decât aceea în care candidaţii şi-au fãcut studiile, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 4, care face parte integrantã din prezenta metodologie.
(7) Pentru ocuparea catedrelor vacante de informaticã, tehnologia informaţiei, informaticã-tehnologii asistate de calculator, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 5, care face parte integrantã din prezenta metodologie.
(8) Pentru ocuparea catedrelor vacante din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 6, care face parte integrantã din prezenta metodologie.
(9) Pentru ocuparea catedrelor de instruire practicã şi activitãţi de preprofesionalizare, proba practicã se desfãşoarã în specialitatea postului conform anexei nr. 7, care face parte integrantã din prezenta metodologie.
(10) Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante de specialitate din unitãţile de învãţãmânt cu profil sportiv şi din cluburile sportive şcolare, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 8, care face parte integrantã din prezenta metodologie.
(11) Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante de specialitate din unitãţile de învãţãmânt cu profil de arte plastice, decorative, ambientale, arhitecturã, design, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 9, care face parte integrantã din prezenta metodologie.
(12) Rezultatul probei practice/orale în profilul postului didactic/catedrei se consemneazã prin "admis" sau "respins". Evaluarea candidatului se face numai de cãtre cei 2 (doi) profesori de specialitate din comisie, hotãrârea luându-se prin consens. Rezultatele la proba practicã/oralã în profilul postului didactic/catedrei nu pot fi contestate. Hotãrârea comisiei de concurs rãmâne definitivã.
(13) Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante cu predare în altã limbã decât aceea în care candidaţii şi-au fãcut studiile, aceştia susţin o probã oralã eliminatorie la limba în care urmeazã sã realizeze predarea, în faţa unei comisii, numitã prin decizie a inspectorului şcolar general, alcãtuitã din inspectorul şcolar de specialitate, în calitate de preşedinte, şi 2 profesori de specialitate cu gradul didactic I sau II, în specialitatea postului didactic/catedrei. Rezultatul probei se consemneazã prin "admis" sau "respins". Rezultatele la proba oralã la limba de predare nu pot fi contestate. Hotãrârea comisiei de concurs rãmâne definitivã.
(14) Elaborarea subiectelor, evaluarea candidaţilor şi soluţionarea contestaţiilor la concursul pentru suplinire se realizeazã la nivelul inspectoratului şcolar.
(15) Comisiile de elaborare a subiectelor şi de evaluare a candidaţilor, numite prin decizie a inspectorului şcolar general, au urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - inspector şcolar/inspector şcolar de specialitate;
b) 2 profesori evaluatori în specialitatea probei având cel puţin gradul didactic II, pentru fiecare disciplinã de concurs.
(16) Deciziile inspectorului şcolar general de numire a comisiilor de elaborare a subiectelor şi de evaluare a candidaţilor se emit cu cel mult 48 de ore înainte de începerea probei orale.
(17) Eventualele contestaţii privind organizarea şi desfãşurarea probei orale de specialitate se adreseazã inspectoratului şcolar şi se soluţioneazã de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar. Hotãrârile consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar sunt definitive şi se pot ataca numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de <>art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
ART. II
Direcţia acreditarea, evaluarea şi performanţa în cariera didacticã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii şi inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi inovãrii,
Ecaterina Andronescu

Bucureşti, 6 mai 2009.
Nr. 4.042.
---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016