Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 398 din 21 aprilie 1999  privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin   Legea nr. 108/1996 , cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la masuri asiguratorii si la contestatia la executare silita    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 398 din 21 aprilie 1999 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996 , cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la masuri asiguratorii si la contestatia la executare silita

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 205 din 12 mai 1999
Ministrul finanţelor,
având în vedere dispoziţiile referitoare la mãsuri asiguratorii şi la contestaţia la executare silitã, cuprinse în <>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în baza prevederilor art. 109 din ordonanta mai sus menţionatã şi ale <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 , referitoare la mãsuri asiguratorii şi la contestaţia la executare silitã, anexa la prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã de colectare a veniturilor statului şi de aplicare a executãrii silite, Direcţia generalã a trezoreriei, Direcţia Generalã a Vamilor şi unitãţile sale teritoriale, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti şi unitãţile subordonate vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE

pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, referitoare la mãsuri asiguratorii şi la contestaţia la executare silitã

a) Mãsuri asiguratorii

1. Referitor la art. 16
-----------------------
1.1. Mãsurile asiguratorii dispuse de instanta judecãtoreascã sau de un alt organ jurisdicţional sunt modalitãţi de asigurare a realizãrii creanţelor pentru care creditorul nu deţine un titlu executoriu.
1.2. Pentru creanţele bugetare care urmeazã a fi stabilite de cãtre instanţele judecãtoreşti cererea pentru înfiinţarea mãsurilor asiguratorii se introduce o data cu acţiunea impotriva plãtitorului la instanta în a carei raza acesta îşi are domiciliul sau sediul, iar în cazul în care dosarul cauzei se soluţioneazã de o alta instanta, aceasta devine competenta sa soluţioneze şi cererea de înfiinţare a mãsurilor asiguratorii.
1.3. În cazul în care organele de verificare constata, cu ocazia exercitãrii controlului, înainte de întocmirea procesului-verbal prin care se constata şi se individualizeazã obligaţii bugetare, ca exista pericolul ca plãtitorul sa înstrãineze bunurile ori sa sustragã veniturile sau bunurile de la executarea silitã vor sesiza compartimentele de specialitate din cadrul organului fiscal din care fac parte, punând la dispoziţie acestora documentele şi informaţiile necesare pentru solicitarea infiintarii de catreinstanta competenta a mãsurilor asiguratorii.
1.4. Instanta se va pronunţa asupra cererii de înfiinţare a mãsurilor asiguratorii printr-o încheiere. Încheierea de încuviinţare a mãsurilor asiguratorii este executorie, urmând ca organul de executare sa procedeze de îndatã la indisponibilizarea veniturilor şi a bunurilor urmaribile ale plãtitorului.
Când cererea de înfiinţare a mãsurilor asiguratorii se respinge, organul de executare, precum şi persoanele care, potrivit legii, rãspund solidar cu plãtitorul pot introduce apel în termen de 15 zile de la comunicare.
Încheierea de încuviinţare a mãsurilor asiguratorii poate fi atacatã cu apel de cãtre plãtitor sau de cãtre o alta persoana interesatã în termen de 15 zile de la comunicarea acesteia. Recursul impotriva încheierilor instanţei prin care au fost dispuse sau încuviinţate mãsurile asiguratorii nu suspenda executarea acestora.
Încheierea de încuviinţare fiind executorie se transmite organelor de executare, de îndatã şi din oficiu, de cãtre instanta care a încuviinţat sau a dispus mãsurile asiguratorii.
2. Referitor la art. 17
------------------------
2.1. La primirea dispoziţiei instanţei organele de executare sunt obligate sa procedeze de îndatã la identificarea bunurilor mobile şi imobile, precum şi a oricãror venituri ale plãtitorului şi la indisponibilizarea acestora în limita valorii necesare pentru realizarea creanţei bugetare.
Înfiinţarea popririi asigurãtoare, a sechestrului asigurator asupra bunurilor mobile sau a ipotecii asigurãtoare asupra bunurilor imobile se face de cãtre organele de executare, potrivit dispoziţiilor privind executarea silitã a creanţelor bugetare. Actele încheiate vor fi înaintate instanţei.
2.2. O copie certificatã de pe încheierea instanţei sau de pe dispoziţia organului competent care a dispus luarea mãsurilor asiguratorii va fi transmisã şi terţului poprit sau bãncii.
Sumele de bani datorate cu orice titlu debitorului de cãtre o terta persoana sunt indisponibilizate în limitele prevãzute de lege, în mâinile terţului poprit, de la data primirii adresei de înfiinţare a popririi de cãtre acesta.
Pentru deţinãtorii de conturi bancare, în mãsura în care este necesar pentru asigurarea realizãrii creanţei bugetare, sumele în lei şi/sau în valuta existente în contul plãtitorului sunt indisponibilizate. Din momentul indisponibilizarii şi pana la judecarea cauzei banca nu va face nici o plata care ar diminua suma supusã indisponibilizarii, cu excepţia sumelor necesare pentru plata drepturilor salariale.
3. Referitor la art. 18
-----------------------
3.1. Sumele în lei ridicate ca efect al mãsurilor asiguratorii se consemneazã la unitãţile abilitate pe numele plãtitorului, la dispoziţia organului care a încuviinţat sau a dispus mãsurile asiguratorii, cãruia i se va preda documentul de depunere în termen de 3 zile de la data depunerii.
3.2. Organul de executare care a aplicat sechestrul asigurator constata operaţiunile efectuate printr-un proces verbal, din care va lasa câte un exemplar custodelui şi plãtitorului, un exemplar îl va retine, iar alt exemplar va fi depus la instanta.
Bunurile în privinta cãrora sunt necesare mãsuri spre a impiedica înstrãinarea sau sustragerea vor fi sechestrate asigurator cu punere de sigilii.

b) Contestaţia la executare silitã

4. Referitor la art. 76
------------------------
4.1. Debitorul, creditorii care participa la executare ori care şi-au depus titlurile în vederea distribuirii sumelor realizate prin executare silitã, terţul poprit, procurorul, persoanele care deţin în coproprietate sau în devãlmãşie cu debitorul bunurile supuse executãrii silite sau care pretind ca au un drept de proprietate sau un alt drept real asupra acestor bunuri, precum şi orice alta persoana interesatã pot face contestaţie la executare silitã.
4.2. Contestaţia la executare poate fi facuta:
a) impotriva executãrii silite în întregime;
b) impotriva oricãrei modalitãţi de executare silitã: poprire, executare silitã prin decontare bancarã, executare silitã asupra bunurilor mobile sau asupra bunurilor imobile;
c) impotriva fiecãrui act de executare;
d) impotriva refuzului organului de executare de a îndeplini un act de executare silitã.
4.3. În cazul în care titlul executoriu în temeiul cãruia a fost începutã executarea silitã nu este o hotãrâre a instanţei ori a colegiilor sau sectiei jurisdicţionale a Curţii de Conturi şi dacã nu exista o procedura prin care contestarea acestuia sa poatã fi facuta la o instanta judecãtoreascã, persoanele prevãzute la pct. 4.1 pot face contestaţie la executare şi impotriva titlului executoriu.
Contestaţia impotriva titlului executoriu poate fi facuta cu privire la titlurile executorii emise de organele de executare, şi anume:
a) procesul-verbal de stabilire a cheltuielilor de executare, aprobat de conducãtorul organului de executare;
b) procesul-verbal de stabilire a cuantumului majorãrilor de întârziere, dobânzilor, penalitatilor sau a altor sume acordate prin titlul executoriu, aprobat de conducãtorul organului de executare;
c) titlul executoriu întocmit de organele de executare, pe baza avizului de urmãrire ori a evidentei pe plãtitori, pentru obligaţiile bugetare constituite de debitor şi neachitate la scadenta;
d) procesul-verbal, aprobat de conducãtorul organului de executare, privind sumele datorate de adjudecatarul care nu depune imediat preţul bunului mobil valorificat;
e) procesul-verbal de licitaţie, în cazul în care cumpãrãtorului, persoana fizica, i s-a încuviinţat plata preţului bunului imobil în rate.
5. Referitor la art. 77
-----------------------
5.1. Persoanele prevãzute la pct. 4.1 pot formula contestaţia la executare în termen de 15 zile de la data la care, din comunicarea somaţiei ori din alte instiintari primite cu ocazia efectuãrii executãrii silite sau în orice alt mod, a luat cunostinta de executarea ori de actul de executare pe care îl contesta, de refuzul organului de executare de a efectua un act de executare, precum şi de eliberarea sau de distribuirea sumelor realizate prin executare silitã, al cãror cuantum sau mod de distribuire îl contesta.
5.2. Persoanele care pretind ca au un drept de proprietate asupra bunului urmãrit pot introduce contestaţia la executare în termen de cel mult 15 zile de la data valorificãrii acestuia.
6. Referitor la art. 78
------------------------
6.1. În cazul în care contestatorul formuleazã cerere de suspendare a executãrii silite, organele de executare vor cere instanţei obligarea acestuia la depunerea unei cauţiuni care sa asigure realizarea creanţelor bugetare pentru care a fost începutã executarea silitã, precum şi a celor reprezentând cheltuieli de executare.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016