Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 391 din 4 martie 2010  privind aprobarea Procedurii de atestare tehnico-profesionala a specialistilor in activitatea de inchidere si reconstructie ecologica a minelor/carierelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 391 din 4 martie 2010 privind aprobarea Procedurii de atestare tehnico-profesionala a specialistilor in activitatea de inchidere si reconstructie ecologica a minelor/carierelor

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 24 martie 2010

Având în vedere prevederile <>art. 56 lit. k) din Legea minelor nr. 85/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 9 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,

ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor (proiectarea şi verificarea planurilor de închidere a obiectivelor miniere şi a proiectelor tehnice de execuţie a lucrãrilor miniere, activitatea de execuţie a lucrãrilor de închidere de mine şi activitatea de asistenţã tehnicã - dirigenţie de şantier pentru lucrãri de închidere a minelor), prevãzutã în anexa, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Componenţa corpului de lectori, precum şi a comisiei de atestare va fi nominalizatã prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin.
ART. 3
(1) Secretariatul Comisiei de atestare este asigurat de Centrul de Pregãtire pentru Personalul din Industrie Buşteni.
(2) Centrul de Pregãtire pentru Personalul din Industrie Buşteni şi alţi furnizori de servicii autorizaţi în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionalã a adulţilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, au responsabilitatea de a organiza cursurile de pregãtire în vederea atestãrii.
ART. 4
Valabilitatea atestatelor profesionale este de 3 ani.
ART. 5
Persoanele fizice cetãţeni ai Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European care sunt deja atestaţi de cãtre autoritãţi competente din ţara de origine în domeniul reglementat de prezentul ordin şi care doresc sã desfãşoare astfel de activitãţi în România au obligaţia sã prezinte la secretariatul Comisiei de atestare o cerere scrisã, precum şi o copie şi o traducere autorizatã a documentului echivalent, pentru a fi înregistraţi în Registrul de eliberare a atestatelor.
ART. 6
Procedura de atestare prevãzutã de prezentul ordin poate fi îndeplinitã prin intermediul punctului de contact unic, în conformitate cu prevederile <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România.
ART. 7
Pentru verificarea legalitãţii documentelor depuse în vederea atestãrii, Direcţia generalã resurse minerale din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va contacta autoritãţile competente omoloage din statul membru al Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European prin intermediul Sistemului de Informare în cadrul Pieţei Interne.
ART. 8
Direcţia generalã resurse minerale, prin Societatea Comercialã CONVERSMIN - S.A. Bucureşti, va solicita prin documentaţiile de achiziţie publicã a serviciilor şi lucrãrilor de închidere a minelor ca una dintre condiţiile de eligibilitate cuprinse în caietele de sarcini sã fie aceea ca personalul de conducere/coordonare al ofertantului sã fie atestat în condiţiile prezentului ordin.
ART. 9
Direcţia generalã resurse minerale, Unitatea de management al Proiectului şi Societatea Comercialã CONVERSMIN - S.A. vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 10
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 2.827/2008 pentru aprobarea Procedurii de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 892 din 29 decembrie 2008.
ART. 11
(1) Prevederile art. 6 se aplicã în termen de 30 de zile de la operaţionalizarea punctului de contact unic.
(2) Prezentul ordin intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


p. Ministrul economiei,
comerţului şi mediului de afaceri,
Tudor Şerban,
secretar de stat


Bucureşti, 4 martie 2010.
Nr. 391.


ANEXĂ

PROCEDURĂ
de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor în activitatea de
închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor (proiectarea
şi verificarea planurilor de închidere a obiectivelor miniere şi a
proiectelor tehnice de execuţie a lucrãrilor miniere, activitatea de
execuţie a lucrãrilor de închidere de mine şi activitatea de
asistenţã tehnicã - dirigenţie de şantier pentru lucrãri de
închidere a minelor)

CAP. I

SECŢIUNEA 1
Prevederi generale

ART. 1
(1) Prezenta procedurã stabileşte metodologia de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor (proiectarea şi verificarea planurilor de închidere a obiectivelor miniere şi a proiectelor tehnice de execuţie a lucrãrilor miniere, activitatea de execuţie a lucrãrilor de închidere de mine şi activitatea de asistenţã tehnicã - dirigenţie de şantier pentru lucrãri de închidere a minelor).
(2) Activitãţile prevãzute la alin. (1) se efectueazã de cãtre specialişti, atestaţi tehnico-profesional de comisia nominalizatã prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri.
ART. 2
Fac excepţie de la prevederile alin. (2) persoanele fizice, cetãţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European care au fost deja atestaţi în calitate de specialişti în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor de cãtre autoritãţile competente din ţara de origine.
ART. 3
Prezenta procedurã stabileşte modalitãţile, tehnicile şi domeniile de atestare, precum şi condiţiile de participare la examenele de atestare a specialiştilor care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul lucrãrilor de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor, în calitate de proiectanţi, diriginţi de şantier şi executanţi ai lucrãrilor de închidere a minelor, cu excepţia persoanelor prevãzute la art. 2.

SECŢIUNEA a 2-a
Termenii utilizaţi

ART. 4
În contextul prezentei proceduri, termenii referitori la activitatea proceduralã sunt definiţi dupã cum urmeazã:
a) lucrãri miniere - lucrãri de proiectare, conservare, închidere, ecologizare şi monitorizare postînchidere a obiectivelor miniere;
b) proiectant - persoana juridicã responsabilã, în condiţiile legii, cu activitatea de proiectare şi verificare a soluţiilor tehnice de execuţie a lucrãrilor miniere, în conformitate cu exigenţele cuprinse în prevederile legale, care îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
1. elaboreazã conţinutul planului de încetare a activitãţii obiectivelor miniere şi al documentaţiilor aferente;
2. elaboreazã proiectul tehnic de închidere a obiectivelor miniere şi al documentaţiilor aferente;
3. verificã respectarea conţinutului documentaţiei, pe faze de proiectare;
4. asigurã încadrarea soluţiilor tehnico-economice prevãzute în documentaţii, în prevederile legale legislative, inclusiv în normele PSI şi de sãnãtate şi securitate în muncã;
5. asigurã respectarea prevederilor legale cu privire la sistematizare şi urbanism;
6. rãspunde de conformitatea documentaţiei de execuţie a lucrãrilor miniere cu reglementãrile legale şi tehnice specifice;
c) responsabil cu execuţia lucrãrilor miniere - persoana juridicã responsabilã, în condiţiile legii, cu implementarea sistemului de calitate în realizarea lucrãrilor miniere, având disponibilitãţi de personal calificat şi de echipamente specifice, care sã dea garanţia respectãrii exigenţelor de calitate stabilite în prevederile legale şi în documentaţia aferentã executãrii lucrãrilor miniere, verificatã şi aprobatã;
d) diriginte de şantier pentru lucrãri miniere - persoana juridicã însãrcinatã de cãtre investitor cu verificarea calitãţii/cantitãţii materialelor şi produselor puse în operã şi/sau cu verificarea execuţiei corecte a lucrãrilor miniere;
e) diriginte de şantier rezident - persoana fizicã însãrcinatã de cãtre persoana juridicã diriginte de şantier sã asigure verificarea permanentã în şantier pe durata desfãşurãrii lucrãrilor;
f) diriginte de şantier coordonator - persoana fizicã însãrcinatã de cãtre persoana juridicã diriginte de şantier sã asigure coordonarea între mai multe şantiere în cazul proiectelor complexe;
g) procedurã - mod specific de a efectua o activitate;
h) verificare - confirmare prin examinare şi prezentare de probe obiective a faptului cã cerinţele specifice de calitate a lucrãrilor miniere au fost satisfãcute.

CAP. II
Cadrul legal

ART. 5
La baza prevederilor prezentei proceduri au stat urmãtoarele acte normative:
- <>Legea minelor nr. 85/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.208/2003 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea <>Legii minelor nr. 85/2003 , cu modificãrile ulterioare;
- <>Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 273/2001 pentru aprobarea Manualului de închidere a minelor;
- <>Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 172/2003 privind aprobarea formei contractului de execuţie de lucrãri de închidere a minelor şi refacere a mediului/conservare.

CAP. III
Obiectivele atestãrii tehnico-profesionale a specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor

ART. 6
(1) Obiectivele principale urmãrite prin atestarea specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor (proiectarea şi verificarea planurilor de închidere a obiectivelor miniere şi a proiectelor tehnice de execuţie a lucrãrilor miniere, activitatea de execuţie a lucrãrilor de închidere de mine şi activitatea de asistenţã tehnicã - dirigenţie de şantier pentru lucrãri de închidere a minelor), numiţi în continuare specialişti, sunt:
a) creşterea nivelului calitativ al lucrãrilor;
b) folosirea corectã a resurselor bugetare alocate lucrãrilor de închidere a minelor/carierelor şi refacere a mediului;
c) aplicarea celor mai bune practici internaţionale în domeniul conservãrii şi închiderii minelor/carierelor la proiectarea şi execuţia lucrãrilor fizice;
d) asigurarea respectãrii normativelor tehnice şi a prevederilor legale în proiectare, încredinţarea contractelor şi execuţia lucrãrilor miniere;
e) garanţia cã închiderea şi reconstrucţia ecologicã respectã principiul dezvoltãrii durabile.
(2) Aplicarea prezentei proceduri are drept scop realizarea, în mod unitar şi în conformitate cu prevederile legale, a activitãţilor specialiştilor pentru lucrãrile de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor.
ART. 7
(1) Atestarea tehnico-profesionalã a specialiştilor prevãzuţi la art. 6 alin. (1) de cãtre comisia numitã prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri nu conduce la transferul de responsabilitãţi de la persoana autorizatã la organul de autorizare şi nici nu îi exonereazã pe aceştia de obligaţiile ce le revin.
(2) Autorizarea tehnico-profesionalã a specialiştilor prevãzuţi la art. 6 alin. (1) nu acoperã şi autorizãrile necesare legiferate pentru activitãţile specifice în domeniile reglementate de alte acte normative în vigoare şi a cãror respectare este obligatorie.

CAP. IV
Domeniul de aplicare

ART. 8
Prezenta procedurã se aplicã pentru atestarea persoanelor fizice care solicitã aceasta, ca specialişti în domeniul închiderii şi reconstrucţiei ecologice a minelor/carierelor (proiectarea şi execuţia lucrãrilor miniere şi asistenţa tehnicã pentru monitorizarea în timpul execuţiei lucrãrilor şi monitorizare postînchidere).
ART. 9
Atestarea recunoaşte capacitatea tehnicã şi experienţa profesionalã a specialiştilor în vederea exercitãrii unor funcţii în domeniul închiderii şi reconstrucţiei ecologice a minelor/carierelor.

CAP. V
Domenii de atestare

ART. 10
Domeniile din activitatea de conservare, închidere, ecologizare şi monitorizare postînchidere a obiectivelor miniere pentru care se atestã specialişti pentru proiectarea, execuţia şi urmãrirea realizãrii lucrãrilor sunt urmãtoarele:



┌────┬──────────────────┬───────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Nr. │Clasificare CAEN │ Domeniul de atestare │Direcţia de specialitate │
│crt.├────────────┬─────┤ │ din Ministerul │
│ │Secţiunea/ │Grupa│ │ Economiei, Comerţului │
│ │Subsecţiunea│ │ │ şi Mediului de Afaceri │
├────┼────────────┼─────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼────────────┼─────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 1. │F/431 │4311 │Lucrãri de demolare a │Direcţia generalã resurse │
│ │ │ │construcţiilor │minerale │
│ │ ├─────┼───────────────────────────┤ │
│ │ │4312 │Lucrãri de pregãtire a │ │
│ │ │ │terenului │ │
├────┼────────────┼─────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 2. │M/711 │711 │Activitãţi de arhitecturã, │Direcţia generalã resurse │
│ │ │ │inginerie şi servicii de │minerale │
│ │ │ │consultanţã tehnicã legatã │ │
│ │ │ │de aceasta │ │
├────┼────────────┼─────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 3. │E/370 │3700 │Colectarea şi tratarea │Direcţia generalã resurse │
│ │ │ │apelor uzate │minerale │
├────┼────────────┼─────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ 4. │G/467 │4677 │Comerţ cu ridicata al │Direcţia generalã resurse │
│ │ │ │deşeurilor şi resturilor │minerale │
└────┴────────────┴─────┴───────────────────────────┴──────────────────────────┘



ART. 11
(1) Un specialist poate fi atestat, la cererea sa, în unul sau mai multe dintre domeniile prezentate la art. 10.
(2) Pot fi atestaţi, la cerere, numai absolvenţii de studii superioare tehnice de lungã sau scurtã duratã, cu diplomã de licenţã sau echivalentã.
ART. 12
Domeniile de activitate cuprinse la art. 10 sunt în conformitate cu Clasificarea activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 656/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 bis din 5 noiembrie 1997, actualizatã prin <>Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statisticã nr. 337/2007 şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 293 din 3 mai 2007.

CAP. VI
Procedura atestãrii

ART. 13
Atestarea tehnico-profesionalã a specialiştilor se realizeazã de cãtre comisia de atestare, numitã prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri.
ART. 14
Comisia de atestare are în componenţã un numãr de 5 membri:
1. preşedinte - directorul Unitãţii de management al Proiectului - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri;
2. membru - reprezentant al Direcţiei generale resurse minerale - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri;
3. membru - reprezentant al Direcţiei generale resurse minerale - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri;
4. membru - specialist financiar din cadrul Unitãţii de management al Proiectului - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri;
5. membru - specialist tehnic din cadrul Unitãţii de management al Proiectului - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
ART. 15
Pentru atestarea tehnico-profesionalã a specialiştilor, persoanele fizice interesate trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
1. sã aibã studii superioare tehnice de lungã sau scurtã duratã în domeniul în care se solicitã atestarea;
2. sã aibã vechimea în activitatea de specializare (minierã, construcţii industriale, protecţia mediului, geologie/hidrogeologie etc.) de minimum 1 an;
3. sã se înscrie şi sã frecventeze cursurile de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor în activitatea de închidere şi ecologizare a obiectivelor miniere, organizate de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri prin Centrul de Pregãtire pentru Personalul din Industrie Buşteni sau de cãtre un furnizor de formare profesionalã, autorizat conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionalã a adulţilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
4. fac excepţie de la pct. 3 cetãţeni ai Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European care pot proba absolvirea unui curs de formare profesionalã echivalent cu cel prevãzut la pct. 3;
5. sã susţinã şi sã promoveze examenul scris şi oral, în faţa comisiei de atestare;
6. sã obţinã la examen minimum media 7 (şapte).
ART. 16
(1) Înscrierea la examenul de atestare, susţinerea examenului în faţa comisiei de atestare şi eliberarea atestatului sunt gratuite.
(2) Celelalte cheltuieli legate de derularea procesului de instruire, în vederea însuşirii cunoştinţelor teoretice şi practice, conform programei de specialitate aprobate, se suportã de partea interesatã.
ART. 17
Direcţia generalã resurse minerale din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri are obligaţia:
a) sã facã propuneri de specialitate pentru întocmirea programei de pregãtire a personalului propus pentru autorizare;
b) sã reactualizeze şi sã promoveze spre aprobare, ori de câte ori este nevoie, programa de pregãtire a personalului propus spre atestare.
ART. 18
(1) În temeiul ordinului ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri de aprobare a programei de pregãtire a candidaţilor pentru atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor şi de numire a comisiei de atestare, Centrul de Pregãtire pentru Personalul din Industrie Buşteni sau furnizorii de servicii de formare profesionalã selectaţi organizeazã activitãţile aferente pregãtirii profesionale. Ordinul sus-menţionat se va actualiza periodic şi se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Activitatea de secretariat privind procedura de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologicã a obiectivelor miniere este asiguratã de Centrul de Pregãtire pentru Personalul din Industrie Buşteni.
(3) Atribuţiile secretariatului sunt urmãtoarele:
- primeşte şi înregistreazã cererile de înscriere la cursul de atestare tehnico-profesionalã;
- primeşte şi verificã dosarele solicitanţilor;
- comunicã persoanelor care au depus cereri şi dosare pentru înscriere dacã în urma verificãrii au fost admise sau respinse; respingerea va fi motivatã, precizându-se cãile de atac;
- primeşte şi înregistreazã cererile de eliberare a atestatelor tehnico-profesionale;
- dupã admiterea la curs, asigurã fiecãrui cursant suportul de curs, conform programei aprobate.
(4) Examenul de atestare tehnico-profesionalã se organizeazã de cãtre Centrul de Pregãtire pentru Personalul din Industrie Buşteni.

CAP. VII
Documentele solicitate în vederea atestãrii

ART. 19
(1) Înscrierea la cursul pentru atestarea tehnicoprofesionalã a specialiştilor se face pe baza:
a) cererii (conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta procedurã);
b) dosarului candidatului, care conţine obligatoriu urmãtoarele documente:
1. curriculum vitae conform modelului comun european aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 din 13 iulie 2004;
2. diploma de absolvire a instituţiei de învãţãmânt superior absolvite sau, dupã caz, de licenţã, în copie, şi traducerea autorizatã a documentului echivalent;
3. copie de pe carnetul de muncã sau copie şi traducere autorizatã a unui document echivalent, emis de cãtre autoritãţile competente ale unui stat membru al Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European;
4. trei fotografii 3 x 4 cm;
5. memoriu de activitate conform modelului prezentat în anexa nr. 6, care face parte integrantã din prezenta procedurã.
(2) Dosarul se depune la Secretariatul Comisiei de atestare, care analizeazã şi comunicã în termen de 15 zile solicitantului:
a) dacã dosarul este acceptat;
b) dacã documentele sunt complete;
c) domeniul (dupã caz, domeniile) pentru care este admis sã participe la procedura de atestare.
(3) Dosarele care nu corespund se restituie solicitanţilor, la cerere.
ART. 20
Înscrierea la cursurile de atestare se face numai pentru persoanele al cãror dosar este complet în conformitate cu prevederile art. 19.
ART. 21
Emiterea atestatului pentru persoanele care au promovat se face în baza unei cereri scrise.

CAP. VIII

ART. 22
Pot presta activitãţi de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor şi persoane fizice, cetãţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European care sunt deja atestaţi de cãtre autoritatea competentã din ţara de origine în domeniul reglementat de prezenta procedurã.
ART. 23
Persoanele fizice care au obţinut într-un stat membru al Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European un document echivalent au obligaţia sã prezinte la Secretariatul Comisiei de atestare o cerere scrisã şi o copie şi o traducere autorizatã a documentului echivalent, pentru a fi înregistrate în Registrul de eliberare a atestatelor.

CAP. IX
Desfãşurarea examenului de atestare

ART. 24
Examenul de atestare tehnico-profesionalã se desfãşoarã dupã absolvirea cursului de pregãtire conform programei specifice fiecãrei categorii de specialişti şi constã în douã probe: scris şi oral.
ART. 25
Examenul este precedat de o dezbatere organizatã de membrii comisiei de atestare în vederea clarificãrii tuturor problemelor ridicate de cursanţi.
ART. 26
(1) Se considerã atestaţi candidaţii care au obţinut la examen minimum media 7.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), lectorii care asigurã instruirea prin predarea cursului de instruire şi consultanţã "Reglementãri şi proceduri specifice de conservare, închidere şi ecologizare a minelor" şi membrii comisiei de atestare se considerã atestaţi şi li se elibereazã certificate de atestare.
(3) Eliberarea certificatului de atestare pentru persoanele menţionate la alin. (2) se face la cererea celor interesaţi, dupã depunerea dosarului cuprinzând documentele prevãzute la art. 19 alin. (1) lit. b) pct. 1, 2 şi 4.
ART. 27
(1) Rezultatul obţinut la examenul de atestare se comunicã oficial de cãtre Secretariatul Comisiei de atestare în termen de maximum 15 zile de la susţinerea examenului de cãtre candidaţi. Certificatul de atestare se elibereazã personal.
(2) Modelul certificatului de atestare este prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezenta procedurã.
(3) Secretariatul Comisiei de atestare, în temeiul procesuluiverbal de examinare al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3, care face parte integrantã din prezenta procedurã, elibereazã certificatele de atestare emise şi le înregistreazã în Registrul de eliberare a certificatelor de atestare.
ART. 28
(1) Evidenţa certificatelor de atestare, pe categorii de specialişti, de domenii de activitate, precum şi a eventualelor sancţiuni se ţine într-un registru de evidenţã de Secretariatul Comisiei de atestare.
(2) Lista specialiştilor atestaţi şi lista celor cu atestare anulatã se publicã pe site-ul www.minind.ro.
ART. 29
Certificatul de atestare are un termen de valabilitate de 3 ani. Persoanele atestate au obligaţia sã informeze Direcţia generalã resurse minerale din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri asupra oricãrei modificãri a condiţiilor care au stat la baza acordãrii atestãrii.

CAP. X
Drepturile şi obligaţiile titularilor de certificate de atestare

A. În domeniul proiectãrii
ART. 30
Proiectarea şi verificarea conţinutului planurilor de încetare a activitãţii obiectivelor miniere şi al proiectelor tehnice de execuţie a lucrãrilor miniere se fac pentru cerinţele stabilite în <>Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 273/2001 şi în <>Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 172/2003 .
ART. 31
(1) Sunt supuse verificãrii urmãtoarele documente:
a) documentaţia tehnicã de proiectare necesarã pentru obţinerea autorizaţiei de construire-demolare şi a avizelor prevãzute la art. 14 din anexa la Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 273/2003;
b) documentaţiile tehnice şi detaliile de realizare a lucrãrilor miniere sub formã de planşe, breviare de calcul, caiete de sarcini, necesare pentru constatarea cerinţelor impuse de lege.
(2) Persoana atestatã verificã orice alte modificãri sau completãri ale planului de încetare a activitãţii şi ale proiectelor tehnice de execuţie a lucrãrilor miniere, survenite pe durata execuţiei lucrãrilor miniere.
(3) Persoana atestatã efectueazã verificãri numai pentru domeniile în care a fost atestatã.
ART. 32
Persoana atestatã are obligaţia ca în cadrul verificãrilor pe care le efectueazã sã urmãreascã:
a) condiţiile specifice de pe amplasamentul lucrãrilor miniere din punct de vedere calitativ şi cantitativ;
b) modul de respectare a reglementãrilor tehnice în vigoare, referitor la cerinţele legale privind planul de încetare a activitãţii şi proiectele tehnice de execuţie a lucrãrilor miniere.
ART. 33
Persoana atestatã semneazã şi ştampileazã piesele scrise şi desenate numai în condiţiile în care documentaţia transmisã de proiectant este corespunzãtoare din punctul de vedere al cerinţelor stabilite prin prevederile legale.
ART. 34
Pentru încadrarea într-o formã unitarã ştampila este confecţionatã conform detaliilor prevãzute în anexa nr. 4, care face parte integrantã din prezenta procedurã.
ART. 35
Persoana atestatã întocmeşte şi ţine la zi un registru de evidenţã a proiectelor verificate.
ART. 36
Persoana atestatã nu poate verifica, semna şi ştampila, în aceastã calitate, proiectele întocmite de ea sau la a cãror elaborare a participat.
ART. 37
Eventualele litigii dintre proiectantul verificator şi proiectant pot fi rezolvate de cãtre un expert tehnic atestat, angajat de investitor. Decizia expertului este obligatorie pentru ambele pãrţi, iar rãspunderea pentru soluţiile date revine acestuia.

B. În domeniul execuţiei lucrãrilor de închidere şi ecologizare a minelor
ART. 38
Asigurarea calitãţii execuţiei lucrãrilor miniere se face în mod diferenţiat în funcţie de domeniile de activitate prezentate la art. 10, printr-un sistem propriu de calitate, conform reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 39
Persoana atestatã are în principal drepturile şi obligaţiile prevãzute în <>Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 172/2003 , precum şi alte drepturi şi obligaţii specifice, aşa cum sunt precizate în contractul de execuţie a lucrãrilor miniere.

C. În domeniul dirigenţiei de şantier
ART. 40
(1) Persoana atestatã are dreptul sã ocupe o funcţie de diriginte de şantier pentru asigurarea asistenţei tehnice pe durata execuţiei lucrãrilor de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minei/carierei.
(2) Diriginţii de şantier rãspund faţã de investitor/beneficiar, conform legii, pentru verificarea realizãrii corecte a obligaţiei de a urmãri realizarea prevederilor din contract privind execuţia lucrãrilor de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minei/carierei şi au în principal drepturile şi obligaţiile prevãzute în <>Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 172/2003 , precum şi alte drepturi şi obligaţii specifice, aşa cum sunt precizate în contractul de asistenţã tehnicã pe durata execuţiei lucrãrilor.
ART. 41
Dacã persoana atestatã considerã necesarã luarea de mãsuri imediate pentru prevenirea producerii de accidente cu urmãri grave - victime omeneşti sau pagube materiale -, le aduce la cunoştinţã, în scris, investitorilor sau beneficiarilor lucrãrilor, care sunt obligaţi sã le punã în aplicare.

CAP. XI
Dispoziţii finale

ART. 42
(1) Certificatul unui specialist atestat poate fi anulat/suspendat.
(2) Comisia de atestare decide anularea/suspendarea certificatului de atestare tehnico-profesionalã, în baza unui raport de constatare, întocmit de Direcţia generalã resurse minerale.
(3) Motivele anulãrii/suspendãrii certificatului de atestare se comunicã posesorului de cãtre comisia de atestare, în scris, în termen de 3 zile de la data luãrii deciziei.
(4) Certificatul de atestare, ştampila şi legitimaţia (prevãzute în anexele nr. 4 şi 5, care fac parte integrantã din prezenta procedurã) se depun de cãtre titular la Secretariatul Comisiei de atestare, pe bazã de proces-verbal, în termen de 72 de ore de la data primirii deciziei pentru anularea certificatului de atestare.
ART. 43
(1) În funcţie de gravitatea faptei, anularea certificatului de atestare se face atunci când se produc accidente tehnice la lucrãrile miniere din culpa specialistului atestat:
a) pentru nerespectarea soluţiilor din proiectul tehnic de execuţie;
b) pentru neurmãrirea modului de respectare a soluţiilor tehnice din perimetrul tehnic de execuţie;
c) pentru soluţiile tehnice dovedite neviabile la punerea în operã.
(2) Accidentele tehnice sunt constatate de cãtre reprezentanţi ai Direcţiei generale resurse minerale, nominalizaţi prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri.
(3) Pânã la definitivarea raportului de constatare, atestatul tehnico-profesional al specialistului în activitatea de închidere şi reconstrucţie tehnologicã a minelor/carierelor se suspendã.
(4) Raportul de constatare întocmit de cãtre reprezentanţii Direcţiei generale resurse minerale poate fi contestat de cãtre specialist în termen de 15 zile de la data primirii sale.
ART. 44
Soluţionarea contestaţiei se face de cãtre Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Comisia de soluţionare a contestaţiilor, numitã prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri. Decizia Comisiei de soluţionare a contestaţiilor poate fi atacatã în instanţa de contencios administrativ, conform prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 45
În cazul în care abaterile pentru care s-a anulat certificatul de atestare constituie o infracţiune cu consecinţe grave, reprezentanţii Direcţiei generale resurse minerale care au întocmit raportul constatator de anulare/suspendare a certificatului de atestare vor sesiza organele de urmãrire penalã competente, dacã acestea nu s-au sesizat din oficiu.


ANEXA 1


───────
la procedurã
────────────

Domnule director,
Subsemnatul, ........, de profesie ......, domiciliat în ........, posesor al buletinului/cãrţii de identitate seria ..... nr. ......., cod numeric personal ........., în conformitate cu prevederile Procedurii de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor, solicit înscrierea la examenul de atestare pentru .............................. în domeniul ...................
Anexez la prezenta cerere dosarul aferent candidatului la atestare, care conţine urmãtoarele documente:
● curriculum vitae;
● diploma de absolvire (copie);
● memoriu de activitate profesionalã;
● copie de pe carnetul de muncã;
● 3 fotografii 3 x 4 cm;
● memoriu de activitate.

Data ........... Semnãtura
..............

Domnului director al Centrului de Pregãtire a Personalului din Industrie Buşteni


ANEXA 2
───────
la procedurã
─────────────





┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ MINISTERUL ECONOMIEI, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI │
│ ┌──────────┐ │
│ M │ │ CERTIFICAT DE ATESTARE │
│ I │ │ Seria A nr. .... din ..... │
│ N │Fotografie│ │
│ I │ 3x4 │ │
│ S │ │ │
│ T └──────────┘ │
│ E Se atestã domnul (doamna) ............., nãscut(ã) în anul ......, │
│ R luna ......., ziua ......, în localitatea .........., judeţul │
│ U (sectorul) ........, ţara ........., de profesie ............, │
│ L domiciliat(ã) în localitatea ......, str. ......., nr. ........., │
│ bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul (sectorul) ................, │
│ E sã desfãşoare activitatea de │
│ C │
│ O SPECIALIST ACTIVITĂŢI ÎNCHIDERI DE MINE │
│ N pentru lucrãri miniere: │
│ O .............................................. │
│ M .............................................. │
│ I .............................................. │
│ E │
│ I, Atestarea se acordã în concordanţã cu prevederile Legii minelor │
│ nr. 85/2003, cu modificãrile ulterioare, ale Hotãrârii │
│ C Guvernului nr. 1.208/2003 privind aprobarea Normelor pentru │
│ O aplicarea <>Legii minelor nr. 85/2003 , cu modificãrile ulterioare, │
│ M şi ale Ordinului ministrului economiei, comerţului şi mediului │
│ E de afaceri nr. 391/2010 privind aprobarea Procedurii de atestare │
│ R tehnico-profesionalã a specialiştilor în activitatea de închidere │
│ Ţ şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor (proiectarea şi │
│ U verificarea planurilor de închidere a obiectivelor miniere şi a │
│ L proiectelor tehnice de execuţie a lucrãrilor miniere, activitatea │
│ U de execuţie a lucrãrilor de închidere de mine şi activitatea de │
│ I asistenţã tehnicã - dirigenţie de şantier pentru lucrãri de │
│ închidere a minelor), ca urmare a îndeplinirii condiţiilor de │
│ Ş atestare, şi dã dreptul de exercitare a activitãţii pentru care │
│ I s-a eliberat prezentul certificat, cu respectarea prevederilor │
│ legale. │
│ M │
│ E Valabil pânã la data de ................ │
│ D │
│ I Secretar general, │
│ U ...................... │
│ L │
│ U Vizat Directorul general al Centrului de Pregãtire │
│ I pentru Personalul din Industrie Buşteni │
│ │
│ D │
│ E │
│ (Notã - pe hârtie fond albastru deschis) │
│ A │
│ F │
│ A │
│ C │
│ E │
│ R │
│ I │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 3


───────
la procedurã
─────────────

PROCES - VERBAL DE EXAMINARE
pentru atestarea tehnico-profesionalã a
..............................
din data de .................

Comisia de atestare, numitã prin Ordinul ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri nr. 391/2010 privind aprobarea Procedurii de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor în activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor, având urmãtoarea componenţã:
1. ......................................... preşedinte;
2. ......................................... membru;
3. ......................................... membru;
4. ......................................... membru;
5. ......................................... membru;
6. ......................................... membru;

a supus examinãrii candidaţii înscrişi pentru atestarea tehnico-profesionalã în domeniul .......... pentru titlul de .................
Examinarea din data de ........... s-a desfãşurat în .......... şi a constat în urmãtoarele probe: ..................................................
Candidaţii înscrişi la examenul de atestare în domeniul ........... pentru funcţia de ......... au obţinut urmãtoarele rezultate:





┌────┬────────────┬─────────────┬──────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ Numele şi │Titlul pentru│ Media la examen │ Observaţii │
│crt.│ prenumele │ care a fost ├────────────┬───────────┬─────┤ │
│ │candidaţilor│ examinat │Proba scrisã│Proba oralã│Media│ │
├────┼────────────┼─────────────┼────────────┼───────────┼─────┼──────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
└────┴────────────┴─────────────┴────────────┴───────────┴─────┴──────────────┘



În urma rezultatelor obţinute la examen, urmãtorii specialişti sunt declaraţi atestaţi de cãtre comisie:


┌────┬───────────────────┬───────────────────┬───────────────┬─────────────┐
│Nr. │Numele şi prenumele│Titlul pentru care │Media la examen│ Observaţii │
│crt.│ specialiştilor │a fost examinat │ │ │
│ │ atestaţi │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
└────┴───────────────────┴───────────────────┴───────────────┴─────────────┘



În conformitate cu prevederile procedurii de atestare aprobate prin Ordinul ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri nr. 391/2010, nu au obţinut atestarea urmãtorii candidaţi:


┌────┬───────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬────────────┐
│Nr. │Numele şi prenumele│Titlul pentru care│Motivul pentru care│ │
│crt.│candidaţilor care │ s-au înscris la │NU au fost atestaţi│Observaţii │
│ │ NU au obţinut │ examen │ │ │
│ │ atestarea │ │ │ │
├────┼───────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼───────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼────────────┤
└────┴───────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴────────────┘



Data ............ Comisia de atestare ...........


ANEXA 4


───────
la procedurã
────────────

FORMA ŞI DIMENSIUNILE ŞTAMPILELOR
aferente specialiştilor atestaţi tehnico-profesional


NOTĂ(CTCE)
Forma şi dimensiunea ştampilei se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 188 din 24 martie 2010, la pagina 13, a se vedea imaginea asociatã.

Ştampila specialiştilor atestaţi tehnico-profesional care desfãşoarã activitatea de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor


ANEXA 5


────────
la procedurã
─────────────

FORMA ŞI CONŢINUTUL LEGITIMAŢIILOR
aferente specialiştilor atestaţi tehnico-profesional

Legitimaţia are coperta pânzatã, culoare închisã, lungime de 90 mm, lãţime de 60 mm, serie, numãr şi domeniul din certificatul de atestare.


NOTĂ(CTCE)
Forma şi conţinutul legitimaţiilor, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 188 din 24 martie 2010, la pagina 13, a se vedea imaginea asociatã.


Forma şi conţinutul legitimaţiei aferente specialiştilor pentru lucrãri de închidere şi reconstrucţie ecologicã a minelor/carierelor, atestaţi tehnico-profesional


ANEXA 6


───────
la procedurã
─────────────

MEMORIU DE ACTIVITATE
Numele ...................................
Prenumele ................................
Data naşterii ............................

I. Studii superioare
Facultatea ....................................
Specialitatea .................................
Data absolvirii ...............................

II. Activitatea profesionalã
A. Locuri de muncã şi funcţii deţinute





┌────┬──────────────────────┬───────┬─────────┬────────────────────────────┐
│Nr. │ │ │ │ Descrierea sumarã a │
│crt.│ Unitatea (instituţia)│ Anul │ Funcţia │ atribuţiilor de serviciu │
├────┼──────────────────────┼───────┼─────────┼────────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
└────┴──────────────────────┴───────┴─────────┴────────────────────────────┘



B. Lucrãri elaborate/executate


┌────┬────────────────────┬────────────┬─────────────┬─────────────────────────┐
│Nr. │ │ │ │Precizarea principalelor │
│crt.│ Denumirea lucrãrii │ Anul, luna │ Beneficiarul│caracteristici tehnico- │
│ │ │ │ │economice ale lucrãrii │
├────┼────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
└────┴────────────────────┴────────────┴─────────────┴─────────────────────────┘


III. Activitatea ştiinţificã
a) lucrãri publicate (titlul lucrãrii, editurã, anul);
b) activitãţi didactice în învãţãmântul superior (instituţia de învãţãmânt superior, facultatea, catedrã, disciplina, funcţia didacticã);
c) doctorat (data înmatriculãrii ca doctorand, teza de doctorat, data susţinerii).

Semnãtura
................

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016