Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 387 din 11 februarie 2008  privind aprobarea schemei de ajutor de minimis denumite Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 387 din 11 februarie 2008 privind aprobarea schemei de ajutor de minimis denumite "Ajutor de minimis pentru sprijinirea START-UP-urilor si SPIN-OFF-urilor inovative", aferenta Programului operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice", axa prioritara 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologica si inovare", domeniul major de interventie 2.3 "Accesul intreprinderilor la activitati de cercetare-dezvoltare si inovare", operatiunea 2.3.1 "Sprijin pentru START-UP-urile si SPIN-OFF-urile inovative"

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 151 din 28 februarie 2008
ORDIN nr. 387 din 11 februarie 2008
privind aprobarea schemei de ajutor de minimis denumite "Ajutor de minimis pentru sprijinirea START-UP-urilor şi SPIN-OFF-urilor inovative", aferentã Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", axa prioritarã 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare", domeniul major de intervenţie 2.3 "Accesul întreprinderilor la activitãţi de cercetare-dezvoltare şi inovare", operaţiunea 2.3.1 "Sprijin pentru START-UP-urile şi SPIN-OFF-urile inovative"
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 151 din 28 februarie 2008


În temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 137/2007 , şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,

ministrul economiei şi finanţelor emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã schema de ajutor de minimis denumitã "Ajutor de minimis pentru sprijinirea START-UP-urilor şi SPIN-OFF-urilor inovative", aferentã Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", axa prioritarã 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare", domeniul major de intervenţie 2.3 "Accesul întreprinderilor la activitãţi de cercetare-dezvoltare şi inovare", operaţiunea 2.3.1 "Sprijin pentru START-UP-urile şi SPIN-OFF-urile inovative", prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 11 februarie 2008.
Nr. 387.

ANEXÃ

AJUTOR DE MINIMIS
pentru sprijinirea START-UP-urilor şi SPIN-OFF-urilor inovative

I. Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta procedurã instituie o schemã de ajutor de minimis denumitã "Ajutor de minimis pentru sprijinirea START-UP-urilor şi SPIN-OFF-urilor inovative", aferentã Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", axa prioritarã 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare", domeniul major de intervenţie 2.3 "Accesul întreprinderilor la activitãţi de cercetare-dezvoltare şi inovare", operaţiunea 2.3.1 "Sprijin pentru START-UP-urile şi SPIN-OFF-urile inovative".
(2) Acordarea ajutorului de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28 decembrie 2006.
(3) Prezenta schemã se aplicã pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
(4) Prezenta schemã de ajutor de minimis nu intrã sub incidenţa obligaţiei de notificare cãtre Comisia Europeanã în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28 decembrie 2006.

II. Obiectivul şi scopul schemei

ART. 2
Aceastã schemã are ca obiectiv sprijinirea creãrii SPIN-OFF-urilor şi dezvoltãrii START-UP-urilor inovative (bazate pe transferul rezultatelor cercetãrii-dezvoltãrii obţinute în universitãţi sau institute) în vederea realizãrii de produse şi servicii noi. Întreprinderile asistate vor fi atent selecţionate pe baza unei analize riguroase a planurilor lor de afaceri. Solicitanţii trebuie sã demonstreze cã au dreptul sã utilizeze un rezultat obţinut din activitatea de cercetare (know-how, prototip, licenţã/drept de utilizare, drept de proprietate industrialã) sau o idee brevetatã pe care sã o lanseze pe piaţã.

III. Baza legalã

ART. 3
Prezenta schemã este elaboratã în conformitate cu:
● Regulamentul Comisiei Europene nr. 1998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28 decembrie 2006;
● Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei nr. 3.472 din 12 iulie 2007;
● <>Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale.

IV. Domeniul de aplicare

ART. 4
(1) Prezenta schemã se adreseazã:
● SPIN-OFF-urilor, astfel cum sunt definite la art. 6 lit. d);
● întreprinderilor START-UP, astfel cum sunt definite la art. 6 lit. e).
(2) Ambele categorii de beneficiari nu trebuie sã aibã mai mult de 20 de angajaţi.
ART. 5
În cadrul acestei scheme se acordã sprijin financiar operatorilor economici ce activeazã în toate sectoarele, cu excepţia:
a) întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectoarele pescuit şi acvaculturã, reglementate de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000 , publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;
b) întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în producţia primarã a produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã;
c) întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în procesarea şi marketingul produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã, în urmãtoarele cazuri:
● când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantitãţii produselor de acest tip cumpãrate de la producãtorii primari sau puse pe piaţã de întreprinderile respective;
● când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producãtorilor primari;
d) activitãţilor legate de export cãtre state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantitãţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) activitãţilor care favorizeazã utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor importate;
f) întreprinderilor care activeazã în sectorul cãrbunelui, astfel cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002;
g) achiziţionãrii vehiculelor de transport rutier de marfã acordat întreprinderilor care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport marfã contra cost;
h) întreprinderilor în dificultate, conform Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.

V. Definiţii

ART. 6
În sensul prezentei proceduri urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) produse agricole - desemneazã produsele prevãzute în anexa 1 a Tratatului CE, cu excepţia produselor piscicole;
b) procesarea produselor agricole - desemneazã orice operaţie asupra unui produs agricol din care rezultã tot un produs agricol, cu excepţia activitãţii din ferme necesare pregãtirii unui produs animal sau plantã pentru prima vânzare;
c) marketingul produselor agricole - desemneazã deţinerea sau etalarea în vederea vânzãrii, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice altã manierã de plasare pe piaţã, cu excepţia primei vânzãri de cãtre producãtorul primar cãtre revânzãtor (intermediar) sau procesator şi orice altã activitate de pregãtire a unui produs pentru o primã vânzare, o vânzare de cãtre un producãtor primar cãtre consumatorii finali, dacã se desfãşoarã în locuri separate, rezervate activitãţii de marketing;
d) SPIN-OFF - firme recent înfiinţate sau care urmeazã sã se înfiinţeze pe baza unui rezultat obţinut dintr-un proiect de cercetare al unei organizaţii publice de cercetare sau al unei universitãţi;
e) întreprinderi START-UP - în contextul prezentei scheme, desemneazã întreprinderile înfiinţate de maximum 3 ani, care implementeazã un rezultat obţinut dintr-un proiect de cercetare sau o idee brevetatã;
f) rata de actualizare - este rata de referinţã stabilitã de cãtre Comisia Europeanã pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;

VI. Condiţii de eligibilitate pentru activitãţi şi beneficiari

ART. 7
Activitãţile eligibile în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis sunt:
● dezvoltarea unui SPIN-OFF independent (înfiinţarea şi înregistrarea SPIN-OFF-urilor);
● activitãţi de cercetare-dezvoltare;
● achiziţia de servicii de cercetare, servicii de consultanţã pentru inovare şi servicii-suport pentru inovare;
● achiziţia de bunuri intangibile, utilaje şi echipamente strict necesare pentru introducerea rezultatelor cercetãrii în ciclul productiv;
● activitãţi necesare pentru dezvoltarea produsului (bun sau serviciu), a procesului de producţie a acestuia şi/sau a livrãrii pe piaţã.
ART. 8
Beneficiarii trebuie sã respecte urmãtoarele criterii de eligibilitate:
● sunt SPIN-OFF-uri sau START-UP-uri, astfel cum sunt definite la art. 6 lit. d) şi e);
● ambele categorii de beneficiari nu trebuie sã aibã mai mult de 20 de angajaţi;
● operatorul economic aplicant sã fie înregistrat şi sã desfãşoare activitãţi în România;
● operatorul economic aplicant sã nu se afle în niciuna dintre urmãtoarele situaţii:
(i) în stare de faliment ori lichidare, sã aibã afacerile administrate de un judecãtor-sindic sau activitãţile sale comerciale sã fie suspendate ori sã facã obiectul unui aranjament cu creditorii sau sã fie într-o situaţie similarã cu cele anterioare, reglementatã prin lege;
(ii) nu şi-a îndeplinit obligaţiile de platã a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurãri sociale cãtre bugetele componente ale bugetului general consolidat (buget de stat, bugete speciale, bugete locale), în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
(iii) sã fi fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat şi decizia sã nu fi fost deja executatã şi creanţa sã nu fi fost integral recuperatã;
(iv) reprezentantul legal a fost condamnat în ultimii 3 ani, prin hotãrâre definitivã a unei instanţe judecãtoreşti, pentru o faptã care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesionalã;
(v) prezintã informaţii false sau nu prezintã informaţiile cerute mai sus;
(vi) în dificultate, în sensul Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate*1);
● solicitantul îndeplineşte şi alte condiţii specificate în apelul de proiecte şi în Ghidul solicitantului, fãrã a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.
---------
*1) Publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.

ART. 9
Numãrul estimat de beneficiari de ajutor de minimis este de maximum 150.

VII. Condiţii de acordare a ajutorului de minimis

ART. 10
Sprijinul financiar în cadrul acestei scheme se acordã operatorilor economici sub formã de granturi directe, în limita sumei reprezentate de pragul de minimis, astfel:
● valoarea brutã totalã*2) a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi nu poate depãşi echivalentul în lei*3) a 200.000 euro, pe o perioadã de 3 ani fiscali consecutivi, indiferent dacã ajutorul a fost acordat din surse naţionale sau comunitare.
● pentru operatorii economici din sectorul transporturilor valoarea brutã totalã a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi nu poate depãşi echivalentul în lei a 100.000 euro, pe o perioadã de 3 ani fiscali consecutivi, indiferent dacã ajutorul a fost acordat din surse naţionale sau comunitare.
----------
*2) Plafoanele ajutorului de minimis sunt exprimate sub formã de granturi, în valori brute, adicã înainte de orice deducere de impozite şi taxe.
*3) La data semnãrii contractului de finanţare.

ART. 11
Ajutorul de minimis va reprezenta maximum 90% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectului. Restul de minimum 10% din cheltuielile eligibile ale proiectului vor fi susţinute din fondurile proprii ale beneficiarului.
ART. 12
Ajutorul se acordã sub formã de granturi nerambursabile în una sau mai multe tranşe. Tranşele se actualizeazã la valoarea de la momentul acordãrii ajutorului. Rata de actualizare va fi rata de referinţã aplicatã la momentul acordãrii ajutorului.
ART. 13
În cazul în care valoarea totalã a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadã de 3 ani fiscali consecutivi, cumulatã cu valoarea alocãrii financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depãşeşte pragul de minimis menţionat de art. 10, aplicantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depãşeşte aceste plafoane.

VIII. Cheltuieli eligibile

ART. 14
Cheltuielile eligibile în cadrul schemei sunt:
● cheltuieli pentru înfiinţare şi înregistrare SPIN-OFF;
● cheltuieli de personal pentru activitãţi de cercetare (pe durata proiectului de cercetare);
● cheltuieli pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar (pentru dotãrile care intrã în categoria mijloacelor fixe şi au o duratã de funcţionare mai mare decât durata proiectului, sunt eligibile doar costurile de amortizare calculate pe durata derulãrii proiectului, pe baza practicilor contabile reglementate):
- echipamente IT şi pentru comunicaţii;
- utilaje şi echipamente pentru introducerea rezultatelor cercetãrii în producţie;
● cheltuieli pentru achiziţia de servicii pentru cercetare-dezvoltare-inovare:
- servicii de cercetare;
- servicii de consultanţã pentru inovare (management; asistenţã tehnologicã; transfer tehnologic; instruire; achiziţia, protecţia şi comercializarea drepturilor de proprietate industrialã; utilizarea standardelor);
- servicii-suport pentru inovare (servicii de cercetare de piaţã; încercãri şi testãri în laboratoare de specialitate; certificarea, testarea şi marcarea calitãţii);
● cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale (necesare pentru introducerea rezultatelor cercetãrii în producţie):
- aplicaţii informatice;
- licenţe, drepturi de utilizare;
- brevete;
- mãrci;
- know-how, cunoştinţe tehnice nebrevetate;
● cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii, abonamente şi cotizaţii:
- taxe de acces la baze de date;
- abonamente la biblioteci de specialitate;
- abonamente la publicaţii ştiinţifice;
● cheltuieli pentru informare şi publicitate pentru proiect;
● cheltuieli pentru procurarea unor materiale şi materii prime necesare realizãrii proiectului;
● cheltuieli generale de administraţie:
- servicii de comunicaţii (comunicaţii electronice, servicii poştale şi de curierat);
- întreţinere şi reparaţii de spaţii, echipamente, utilaje, instalaţii;
- plata utilitãţilor (energia electricã, apã, canalizare, salubritate, energie termicã, gaze naturale);
- închirieri spaţii (numai pentru închirierea sediului beneficiarului de proiect);
- cheltuieli salariale pentru personalul administrativ.

IX. Durata schemei

ART. 15
Prezenta schemã se aplicã de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, panã la 31 decembrie 2013, în limita bugetului alocat. Plãţile se efectueazã pânã în 2015.

X. Bugetul schemei

ART. 16
(1) Sursa de finanţare pentru prezenta schemã este parte din fondurile alocate Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", pentru operaţiunea 2.3.1 "Sprijin pentru START-UP-urile şi SPIN-OFF-urile inovative".
(2) Valoarea totalã estimatã a ajutorului de minimis care va fi acordat în cadrul prezentei scheme, pe întreaga duratã de aplicare a acesteia, este de 18.500.000 euro (echivalent în lei), defalcatã dupã cum urmeazã:


┌─────┬──────────┬──────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┬──────────┐
│ An │ 2008 │ 2009 │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ 2013 │ TOTAL │
├─────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Euro 𗈘.000.000 𗈗.000.000 𗈗.000.000𗈗.000.000𗈗.000.000𗈖.500.000󧓚.500.000│
└─────┴──────────┴──────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────────┘



XI. Modalitatea de implementare a schemei
ART. 17
(1) Ministerul Economiei şi Finanţelor - Autoritatea de Management pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" - reprezintã autoritatea publicã furnizoare şi Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului - Autoritatea Naţionalã pentru Cercetare Ştiinţificã - organismul intermediar pentru cercetare - reprezintã administratorul schemei de ajutor de minimis. Plãţile se fac prin unitatea de platã din cadrul Ministerul Economiei şi Finanţelor.
(2) Prezenta schemã de ajutor de minimis se aplicã întreprinderilor cu care Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului - Autoritatea Naţionalã pentru Cercetare Ştiinţificã - organismul intermediar pentru cercetare - a încheiat un contract de finanţare în cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", axa prioritarã 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare", domeniul major de intervenţie 2.3 "Accesul întreprinderilor la activitãţi de cercetare-dezvoltare şi inovare", operaţiunea 2.3.1 "Sprijin pentru START-UP-urile şi SPIN-OFF-urile inovative".
(3) Operatorii economici care doresc sã depunã propuneri de proiecte trebuie sã se înregistreze în Registrul potenţialilor contractori*4) înainte de depunerea cererii de finanţare.
------------
*4) Înscrierea în Registrul potenţialilor contractori se face conform regulamentului aprobat prin Decizia ANCS nr. 9.031 din 2 februarie 2007, afişat pe pagina Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã www.mct.ro.

(4) Operatorul economic va da o declaraţie pe propria rãspundere privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali, precum şi în anul fiscal în curs.
(5) Operatorul economic va da o declaraţie pe propria rãspundere cã nu a beneficiat de ajutoare din alte surse publice pentru aceleaşi costuri eligibile.
(6) Reprezentantul unui potenţial SPIN-OFF poate depune aplicaţia înainte de înfiinţarea firmei, însã dacã aplicaţia este selectatã, trebuie sã prezinte la contractare actele privind înfiinţarea şi înregistrarea SPIN-OFF-ului pentru a putea încheia contractul cu administratorul schemei de ajutor de minimis.
(7) SPIN-OFF-urile înfiinţate dupã selectarea aplicaţiei vor prezenta aceste declaraţii la contractare.
(8) Administratorul schemei de minimis verificã validitatea datelor înscrise în Registrul potenţialilor contractori şi concordanţa acestora cu declaraţiile date de beneficiar şi îndeplinirea tuturor condiţiilor impuse prin efectul prezentei scheme (domeniul de aplicare, eligibilitatea activitãţilor, cheltuielilor, beneficiarilor şi a proiectelor).
(9) Administratorul schemei de minimis va acorda ajutorul de minimis dupã ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a operatorului economic, cã prin acordarea finanţãrii nerambursabile în cadrul prezentei scheme nu se depãşeşte pragul de minimis.
(10) Evaluarea propunerilor de proiecte se face în concordanţã cu criteriile prevãzute în apel.
(11) Detalierea modalitãţii de derulare a prezentei scheme se gãseşte în Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.mct.ro.
ART. 18
Criteriile de eligibilitate a propunerilor de proiecte sunt urmãtoarele:
● scopul şi obiectivele propunerii sã fie în conformitate cu obiectivele specifice ale axei prioritare, precum şi cu unul sau mai multe din obiectivele operaţiunii, astfel cum sunt descrise în cererea de proiecte;
● proiectul sã fie derulat în România;
● dimensiunea grantului solicitat sã se încadreze în limitele menţionate în cererea de proiecte;
● sã conţinã una sau mai multe activitãţi eligibile definite pentru operaţiune în cererea de proiecte;
● durata sã se încadreze în limitele menţionate în cererea de proiecte;
● operatorul economic face dovada deţinerii unui rezultat obţinut din activitatea de cercetare (know-how, prototip, licenţã/drept de utilizare, drept de proprietate industrialã) sau o idee brevetatã pe care sã o lanseze pe piaţã;
● activitãţile nu sunt şi nu au mai fost finanţate din alte surse publice.
ART. 19
(1) Tipul cererii de propuneri de proiecte este "Cerere deschisã de proiecte cu depunere continuã".
(2) Se verificã de cãtre reprezentantul Organismului intermediar pentru cercetare, desemnat pentru aceasta, îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate în Registrul potenţialilor contractori.
ART. 20
(1) Criteriile de evaluare a proiectelor sunt urmãtoarele:
● relevanţa proiectului (conformitatea cu obiectivele operaţiunii, caracterul inovativ al propunerii, viabilitatea implementãrii, impactul socioeconomic etc.);
● calitate şi maturitate (coerenţã şi fezabilitate, capacitatea de a implementa proiectul etc.);
● sustenabilitatea proiectului (capacitatea firmelor de a continua sã opereze dupã finalizarea proiectului, suportul tehnic şi administrativ etc.).
(2) Evaluarea propunerilor se face de cãtre Comitetul de evaluare şi selecţie, numit în acest scop prin decizie a preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, cu aprobarea Autoritãţii de management pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", din cadrul Ministerul Economiei şi Finanţelor.
(3) Administratorul schemei de ajutor de minimis va încheia contracte de finanţare doar cu operatorii economici care au obţinut la evaluare un punctaj peste pragul de calitate stabilit în cererea de propuneri de proiecte.

XII. Efecte şi beneficii

ART. 21
Prin aplicarea prezentei scheme se vor obţine urmãtoarele efecte şi beneficii:
● va creşte numãrul întreprinderilor care pot prelua rezultate ale cercetãrii şi pot transforma aceste rezultate în produse oferite pe piaţã;
● va creşte numãrul întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în domenii de vârf;
● va creşte numãrul locurilor de muncã pentru cercetãtori;
● va creşte calitatea produselor şi a indicelui de productivitate.

XIII. Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutorului de minimis

ART. 22
(1) Administratorul prezentei scheme de minimis va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia*5).
-----------
*5) Astfel cum este prevãzut la art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis.

(2) Schema de ajutor de minimis va fi publicatã integral pe site-ul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului - Autoritatea Naţionalã pentru Cercetare Ştiinţificã - Organismul intermediar pentru cercetare, la adresa http://www.mct.ro, şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa http://www.minind.ro.
ART. 23
Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitarã şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
ART. 24
Furnizorul de ajutor de minimis pãstreazã evidenţa detaliatã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o duratã de 10 ani de la data la care ultima alocare specificã a fost acordatã în baza schemei. Aceastã evidenţã trebuie sã conţinã toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitarã în domeniul ajutorului de stat.
ART. 25
(1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, şi de a dispune mãsurile care se impun în cazul încãlcãrii condiţiilor impuse prin prezenta schemã sau prin legislaţia naţionalã ori europeanã aplicabilã la momentul respectiv.
(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevãzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat*6), toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel naţional.
-----------
*6) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

(3) În cazul în care existã îndoieli serioase cu privire la datele transmise de cãtre furnizor, Consiliul Concurenţei poate sã solicite date şi informaţii suplimentare şi, dupã caz, sã facã verificãri la faţa locului.
(4) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite valori estimative.
(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulãri, recalculãri, recuperãri, rambursãri, se raporteazã pânã la data de 31 martie a anului urmãtor anului de raportare.
(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemã în termen de 15 zile de la data adoptãrii acesteia, conform <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 137/2007 .
ART. 26
Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în termen de 20 de zile lucrãtoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru evaluarea respectãrii condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.
ART. 27
Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de minimis, în formatul şi în termenul solicitat de acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 23, 24, 25 şi 26.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016