Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 377 din 20 august 2002  pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind Sistemul rapid de alerta in domeniul alimentelor de origine animala si furajelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 377 din 20 august 2002 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind Sistemul rapid de alerta in domeniul alimentelor de origine animala si furajelor

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 9 octombrie 2002
În temeiul prevederilor <>art. 31 alin. 1 din Legea sanitarã veterinara nr. 60/1974 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
vazand Referatul de aprobare nr. 158.444 din 8 august 2002, întocmit de Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara,

ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Norma sanitarã veterinara privind Sistemul rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara, institutele centrale de profil şi direcţiile sanitare veterinare judeţene şi a municipiului Bucureşti vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 4
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga orice alta prevedere contrarã privind Sistemul rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor.
ART. 5
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Ilie Sarbu

Bucureşti, 20 august 2002.
Nr. 377.

ANEXA 1

NORMA SANITARĂ VETERINARA
privind Sistemul rapid de alerta în
domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor

CAP. 1
Prevederi generale

ART. 1
(1) Prezenta norma sanitarã veterinara stabileşte mãsurile pentru aplicarea la nivel naţional a unui sistem rapid de alerta în domeniul veterinar. Prevederile prezentei norme sanitare veterinare se aplica în domeniul producţiei şi comercializãrii alimentelor de origine animala şi furajelor.
(2) Prezenta norma sanitarã veterinara nu se aplica:
a) produselor farmaceutice veterinare;
b) animalelor;
c) produselor contaminate radioactiv ca urmare a unui accident nuclear.
ART. 2
Sistemul rapid de alerta în domeniul veterinar, denumit Sistemul rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor, se creeazã în scopul:
a) prevenirii patrunderii pe piata sau returnarii de pe piata a alimentelor de origine animala care prezintã un risc major pentru sãnãtatea consumatorilor;
b) prevenirii patrunderii în consumul animalelor a unor furaje care pot afecta indirect sãnãtatea consumatorilor;
c) informãrii rapide la cele trei niveluri, central, judeţean şi local, asupra problemelor sau riscurilor cu privire la produsele alimentare de origine animala şi la furajele care nu îndeplinesc cerinţele impuse de siguranta alimentara, astfel încât acestea pot sa constituie un factor de risc în lantul alimentar pentru consumatori.
ART. 3
Principalele obiective ale Sistemului rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor sunt urmãtoarele:
a) schimbul rapid de informaţii între Comisia Europeanã şi autoritatea veterinara centrala a României, denumita în continuare Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara;
b) schimbul rapid de informaţii între institutele centrale sanitare veterinare şi Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara;
c) schimbul rapid de informaţii între direcţiile sanitare veterinare judeţene şi Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara;
d) schimbul rapid de informaţii între laboratoarele sanitare veterinare şi direcţiile sanitare veterinare judeţene:
e) schimbul rapid de informaţii între circumscripţiile sanitare veterinare pentru controlul produselor de origine animala şi direcţiile sanitare veterinare judeţene.

CAP. 2
Structura şi modul de operare a Sistemului rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor

ART. 4
Structura Sistemului rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor se bazeazã pe informaţiile transmise/primite la şi/sau de la nivel central, judeţean şi local de cãtre Comisia Europeanã sau alte tari terţe, Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara, institutele centrale veterinare, direcţiile sanitare veterinare judeţene, laboratoarele sanitare veterinare de stat, circumscripţiile sanitare veterinare pentru controlul produselor de origine animala.
ART. 5
(1) Sistemul rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor opereazã prin transmiterea de informaţii sub forma de notificare scrisã în formularul-tip. Transmiterea se efectueazã prin fax sau e-mail în sistem automat cu circuit închis.
(2) În cazul informaţiilor primare transmise/primite de circumscripţiile sanitare veterinare pentru controlul produselor de origine animala, acestea se pot notifica şi telefonic.
(3) Circuitul informatiei pentru notificare în cadrul Sistemului rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor este prezentat în anexa nr. 5.

CAP. 3
Criterii de baza ale informãrii şi notificãrii

ART. 6
(1) Criteriile de baza pentru notificarea autoritãţii veterinare sunt cunoaşterea sau suspiciunea ca:
a) un aliment prezintã un risc important pentru sãnãtatea şi protecţia consumatorilor;
b) un produs furajer prezintã un risc pentru sãnãtatea şi protecţia consumatorilor, în cazul produselor obţinute de la animale care au fost hranite cu astfel de furaje.
(2) Categoriile de risc şi definiţiile acestora utilizate în Sistemul rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor sunt cuprinse în anexa nr. 1.
Notificarea pentru Sistemul rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor
ART. 7
(1) În cazul în care autoritãţile veterinare judeţene sau locale obţin informaţii care suspicioneaza existenta unei probleme care provine din teritoriu sau din afarã propriului teritoriu, acestea trebuie sa parcurga imediat urmãtoarele etape pentru a informa Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara:
a) stabilirea destinaţiei - informaţia va fi comunicatã punctului oficial de contact prin intermediul punctului naţional de contact oficial, conform anexei nr. 4;
b) structura mesajului - informaţia va fi comunicatã sub forma de notificare oficialã, prin completarea şi transmiterea formularului-tip, conform anexelor nr. 2 şi 3;
c) conţinutul mesajului - informaţia trebuie fie completa şi, în special, va trebui sa se rãspundã la întrebãrile din formularul pentru notificare, care sunt marcate cu asterisc. Atunci când informaţia nu este disponibilã, acest lucru trebuie menţionat.
(2) Lipsa unei informaţii complete nu trebuie sa împiedice transmiterea unei notificãri urgente.
(3) Notificãrile care au caracter de urgenta trebuie sa fie completate înainte de a fi expediate.
Utilizarea formularului pentru notificare
ART. 8
(1) Formularele pentru notificare trebuie completate cat mai clar şi cu caractere suficient de mari, astfel încât notificãrile sa rãmânã lizibile, de preferinta cu litere majuscule.
(2) La pct. 3 al formularului de notificare din anexa nr. 3 trebuie sa fie menţionate categoria şi codul din Tariful vamal de import al României.
(3) La pct. 4 al formularului de notificare din anexa nr. 3 trebuie menţionatã denumirea produsului, dupã caz, în limba latina, pentru denumirea unor animale, plante, microorganisme etc.
(4) La pct. 11 şi 13 ale formularului de notificare din anexa nr. 3 se va mentiona adresa completa.
(5) La pct. 14a) şi/sau 14b) ale formularului de notificare din anexa nr. 3 trebuie menţionatã destinaţia finala la import/export, din care sa rezulte dacã este necesar sa se ia mãsuri în sensul Sistemului rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor.
(6) La pct. 16 al formularului de notificare din anexa nr. 3 trebuie menţionat rezultatul analizelor de laborator şi, dupã caz, va fi ataşatã o copie a buletinului de analiza emis de laboratorul sanitar veterinar autorizat, din care sa rezulte iniţial determinarea cantitativã.
ART. 9
Modelul formularului pentru notificare este prevãzut în anexele nr. 2A, 2B şi 3.
Clasificarea notificãrilor
Notificãrile se clasifica dupã cum urmeazã:
1. Clasificarea primara a notificãrilor se face astfel:
a) notificare originala - notificarea care se transmite pe formularul-tip în Sistemul rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor, cu privire la un nou caz în care produsul pune în pericol sãnãtatea consumatorului;
b) notificare adiţionalã - notificarea care se transmite pe formularul-tip în Sistemul rapid de alerta în domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor, cu privire la o alta notificare transmisã deja, dar care o completeazã pe cea iniţialã cu date asupra numãrului de lot, locului/tarii de origine sau producãtorului/distribuitorului;
c) informaţii suplimentare - informaţiile furnizate dupã notificare şi care ar putea prezenta interes pentru autoritãţile veterinare naţionale.
2. Notificãrile de urgenta se clasifica în notificare de tip alerta şi notificare de tip non-alerta, dupã cum urmeazã:
a) notificarea de tip alerta este prevãzutã în anexa nr. 2A şi se utilizeazã pentru:
1. un produs necorespunzãtor, care poate avea consecinţe imediate, importante, negative asupra sãnãtãţii sau poate provoca moartea;
2. un produs periculos care poate avea consecinţe negative temporare asupra sãnãtãţii;
3. cazul în care exista posibilitatea ca alimentul sa fie consumat de grupuri vulnerabile de consumatori - copii, femei gravide, bãtrâni;
4. cazul în care exista riscul unei posibile contaminari incrucisate cu alte produse depozitate sau comercializate;
5. cazul în care a fost identificata o problema de asigurare a calitãţii în producere sau comercializare şi care afecteazã siguranta alimentului;
b) notificarea de tip non-alerta este prevãzutã în anexa nr. 2B şi se utilizeazã pentru:
1. un produs care este posibil sa aibã consecinţe asupra sãnãtãţii consumatorului;
2. neconformitãţi care nu constituie un risc imediat;
3. un produs sechestrat din motive sanitare veterinare;
4. rezultate de laborator care depãşesc termenul de 15 zile pentru produsele de origine animala care nu rãmân expuse un timp îndelungat pe piata, în funcţie de tipul produsului;
5. informarea asupra evoluţiei unei probleme cu privire la siguranta alimentara, care ar putea prezenta interes pentru autoritãţile veterinare.

CAP. 4
Mãsuri de reactie pre- şi postnotificare care se iau de cãtre autoritatea veterinara

ART. 10
Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara trebuie sa transmitã direcţiilor sanitare veterinare judeţene toate cazurile urgente notificate de cãtre Comisia Europeanã sau alte tari terţe şi sa se asigure ca acestea au fost transmise la nivel local pentru a fi luate mãsurile corespunzãtoare.
ART. 11
Autoritatea veterinara competenta localã, respectiv circumscripţia sanitarã veterinara pentru controlul produselor de origine animala, va transmite direcţiei sanitare veterinare judeţene sau a municipiului Bucureşti informaţii asupra pericolului pentru sãnãtatea omului şi/sau a animalelor şi mãsurile întreprinse la nivel local.
ART. 12
Autoritatea veterinara competenta judeteana, respectiv direcţia sanitarã veterinara judeteana, dispune pe baza informaţiilor inspecţia la producãtor sau importator/exportator de cãtre autoritatea veterinara competenta teritorial şi efectuarea unui raport complet cu furnizarea de informaţii referitoare la distribuţia cãtre alţi beneficiari sau distribuitori - lista beneficiarilor/distribuitorilor.
ART. 13
Autoritatea veterinara competenta judeteana, respectiv direcţia sanitarã veterinara judeteana, dispune pe baza informaţiilor raportului de inspecţie şi a rezultatelor de laborator extinderea prelevarilor de probe, oprirea producţiei, retragerea autorizaţiei sau alte mãsuri legale în vigoare, care nu au fost luate la nivel local.
ART. 14
Autoritatea veterinara competenta judeteana, respectiv direcţia sanitarã veterinara judeteana, comunica Institutului de Igiena şi Sãnãtate Publica Veterinara rezultatele analizelor efectuate asupra probelor recoltate şi trimite, dupã caz, probe complementare în vederea confirmãrii rezultatelor.
ART. 15
(1) Autoritatea veterinara competenta judeteana, respectiv direcţia sanitarã veterinara judeteana, notifica Agenţiei Naţionale Sanitare Veterinare orice situaţie care necesita notificarea tipurilor de alerta sau non-alerta.
(2) Autoritatea sanitarã veterinara judeteana, respectiv direcţia sanitarã veterinara judeteana, şi autoritatea sanitarã veterinara localã sunt obligate sa informeze Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara asupra oricãrei schimbãri a situaţiilor de urgenta.
(3) Autoritatea sanitarã veterinara judeteana, respectiv direcţia sanitarã veterinara judeteana, este obligatã sa informeze Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara despre toate cazurile urgente atât în timpul, cat şi în afarã orelor de program.
ART. 16
Institutul de Igiena şi Sãnãtate Publica Veterinara notifica Agenţiei Naţionale Sanitare Veterinare orice situaţie în care se confirma rezultatele de laborator.
ART. 17
Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara notifica, dupã caz, Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor orice situaţie care necesita notificarea tipurilor de alerta sau non-alerta.
ART. 18
Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara notifica Comisiei Europene orice situaţie care necesita notificarea tipurilor de alerta sau non-alerta.
ART. 19
Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara înregistreazã orice notificare din partea Comisiei Europene şi ia mãsurile necesare corespunzãtoare pentru protecţia sãnãtãţii publice şi a sãnãtãţii animalelor în conformitate cu legislaţia veterinara în vigoare.
ART. 20
(1) În toate cazurile de urgenta, în funcţie de gradul de risc, atunci când au fost notificate produse periculoase pentru sãnãtatea oamenilor şi/sau a animalelor Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara, în conformitate cu legislaţia veterinara în vigoare, va lua mãsuri pentru:
a) organizarea controalelor cu privire la siguranta produselor şi furajelor, chiar dacã acestea au fost comercializate deja pe piata, înainte sa ajungã în consum;
b) colectarea tuturor informaţiilor necesare de la toate pãrţile implicate;
c) recoltarea de probe din produsele incriminate sau din fragmente rãmase din aceste produse suspecte care fac obiectul controalelor sanitare veterinare pentru siguranta alimentelor;
d) sechestrarea produselor şi atentionarea, dupã caz, a tuturor celor care produc, depoziteaza, transporta şi valorifica astfel de produse;
e) informarea, dupã caz, în timp optim a tuturor celor care pot fi expusi riscului ca urmare a consumului sau contactului cu aceste produse;
f) interzicerea, dupã caz, pentru o perioada determinata a circulaţiei acestor produse şi transmiterea instrucţiunilor precise privind procedurile de manipulare şi depozitare;
g) interzicerea punerii pe piata a acestor produse şi asigurarea ca exista indicaţii precise asupra pericolului pe care îl prezintã;
h) organizarea şi luarea unor mãsuri imediate, dupã caz, pentru denaturarea şi distrugerea acestor produse în condiţii de siguranta.
(2) Mãsurile luate la nivel central, judeţean şi local de cãtre autoritãţile veterinare competente sunt obligatorii pentru:
a) agenţii care produc, proceseaza, depoziteaza, transporta şi valorifica produse de origine animala şi/sau furaje pe întreg lantul de la materiile prime la produsele finite;
b) orice alte persoane fizice sau juridice, dupã caz, care sunt implicate în luarea mãsurilor de prevenire a riscurilor apãrute de la aceste produse.
ART. 21
(1) Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara poate adopta acte normative sau prevederi administrative suplimentare prezentei norme sanitare veterinare pentru a se asigura implementarea în conformitate cu prevederile acesteia.
(2) Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara va lua mãsurile administrative sau penale adecvate pentru a sanctiona orice încãlcare a prevederilor prezentei norme sanitare veterinare.
(3) Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara îşi rezerva dreptul de a modifica, a completa sau a abroga total sau parţial prevederile prezentei norme sanitare veterinare.
ART. 22
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta norma sanitarã veterinara.

ANEXA 1
-------
la norma sanitarã veterinara
----------------------------

CATEGORIILE DE RISC
utilizate în Sistemul rapid de alerta în
domeniul alimentelor de origine animala şi furajelor

1. Microbiologic şi parazitologic
Sursa contaminarii are o origine microbiologica sau parazitara.
2. Chimic
Natura riscului este rezultatul unui proces chimic intrinsec, contaminare chimica directa sau acumularea unor metaboliti.
3. Modificãri organoleptice
Aspectul, mirosul sau consistenta produsului este modificatã.
4. Etichetare
De pe eticheta lipsesc informaţii importante, ceea ce poate duce la un posibil risc pentru consumator.
5. Efecte adverse
Natura riscului poate avea efecte adverse severe asupra consumatorului, care ar fi putut fi prevenit dacã produsul ar fi fost corect etichetat.
6. Falsificare
Produsul a fost falsificat fie în scop fraudulos, fie accidental şi prin aceasta reprezintã un risc pentru consumator.
7. Corpuri strãine
Produsul conţine substanţe sau particule strãine care pot periclita siguranta produsului şi sãnãtatea consumatorului.
8. Ambalaj
Ambalajul unui produs este într-o stare care presupune un risc de contaminare a produsului sau este un ambalaj confectionat din materiale nesigure.
9. Radiatii
Produsul este contaminat radioactiv peste nivelurile de radioactivitate fixate pentru produsul în cauza.
10. Ameninţãri directe sau citate
Produsele au fost contaminate accidental sau intentionat. Notificãrile în acest caz sunt întocmite pentru a furniza informaţii corecte autoritãţilor sanitare veterinare, astfel încât mãsurile care se pot lua sa fie corespunzãtoare pentru a preveni, a evita şi/sau a inlatura riscul probabil.
11. Altele
Natura riscului este de alta natura decât cele menţionate mai sus.



ANEXA 2A


la norma sanitarã veterinara
----------------------------

FORMULAR OFICIAL DE NOTIFICARE ALERTA

MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR

AGENŢIA NATIONALA SANITARĂ VETERINARA




┌───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┐
│Nr │ │ │ │ │ │ │ Data │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘

SUBIECT: SUPRAVEGHEREA SIGURANŢEI ALIMENTARE

┌──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│GRUPE DE │ MICROBIOLOGIC │ FIZIC │ CHIMIC │
│RISC: │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│GRUPE DE │ │ │ │
│RISC: │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘

───────────────
/
/ SISTEM DE
│ ALERTA RAPIDA │
│ PENTRU │
│ ALIMENTE ŞI │
FURAJE /
/
───────────────


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FOARTE URGENT │
│ │
│ NOTIFICARE DE ALERTA │
│ │
│ NOTIFICARE ORIGINALA │
│ │
│ SUBIECT: │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘

PERSOANE DE CONTACT
DE LA : NUMELE:
PAGINI: PAGINA DE GARDA(1)+

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FAX: E-MAIL: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘

PUNCTUL DE CONTACT DIN - FURNIZEAZĂ AGENŢIEI NAŢIONALE SANITARE
VETERINARE URMĂTOARELE INFORMAŢII

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 2B


la norma sanitarã veterinara
----------------------------

FORMULAR OFICIAL DE NOTIFICARE NON - ALERTA
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR

AGENŢIA NATIONALA SANITARĂ VETERINARA




┌───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┐
│Nr │ │ │ │ │ │ │ Data │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘

SUBIECT: SUPRAVEGHEREA SIGURANŢEI ALIMENTARE

┌──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│GRUPE DE │ MICROBIOLOGIC │ FIZIC │ CHIMIC │
│RISC: │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│GRUPE DE │ │ │ │
│RISC: │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘


─────────────────────
/
SISTEM DE /
ALERTA RAPIDA /
PENTRU /
ALIMENTE ŞI/
FURAJE /
/
/
/
/


┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FOARTE URGENT │
│ │
│ NOTIFICARE DE ALERTA │
│ │
│ NOTIFICARE ORIGINALA │
│ │
│ SUBIECT: │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘

PERSOANE DE CONTACT
DE LA : NUMELE:
PAGINI: PAGINA DE GARDA(1)+

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FAX: E-MAIL: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘

PUNCTUL DE CONTACT DIN - FURNIZEAZĂ URMĂTOARELE INFORMAŢII

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 3


la norma sanitarã veterinara
----------------------------

FORMULAR OFICIAL DE NOTIFICARE


INFORMAŢII GENERALE:


┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│1 │ŢARA/AUTORITATEA/LOCUL │ ROMÂNIA / ANSV / DSV │
│ │DE NOTIFICARE │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│2 │DATA DE NOTIFICARE │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

PRODUS:
┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│3 │CATEGORIA DE PRODUS │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│4* │NUME PRODUS/ │ │
│ │DENUMIRE COMERCIALĂ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│5a* │IDENTIFICARE LOT │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│5b* │CERTIFICAT DE SALUBRITATE │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│6* │DATA MINIMA DE DURABILITATE SAU │ │
│ │DATA LIMITA DE CONSUM │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│7* │DESCRIEREA PRODUSULUI │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

ORIGINE:
┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│8* │ NUME PRODUCĂTOR │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│9* │ NUMĂR DE AGREERE │ │
│ │ VETERINARA │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│10 │ PERSOANE DE CONTACT │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│11* │ ADRESA COMPLETA │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│12* │ ŢARA DE ORIGINE │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│13* │ IMPORTATOR SAU DISTRIBUITOR │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│14a*│ DISTRIBUŢIA ÎN TERITORIU │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│14b │ IMPORT/EXPORT DIN/ÎN (ŢARA) │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

INCONVENIENTE:
┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│15* │ NATURA INCONVENIENTULUI │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│16a*│ REZULTATELE ANALIZELOR DE │ PARAMETRII / │
│ │ LABORATOR │ VALORI │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│16b*│ DATA RECOLTARII │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│16c*│ LOCUL ANALIZARII │ LABORATORUL SV │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│17* │ METODE DE ANALIZA UTILIZATE │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│18* │ PERSOANE AFECTATE │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│19 │ TIP DE MALADIE │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

MĂSURI ADOPTATE:
┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│20* │ MĂSURI VOLUNTARE │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│21* │ MĂSURI IMPUSE │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│22* │ JUSTIFICAREA MĂSURILOR │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│23 │ SCOP: NAŢIONAL/ │ │
│ │ REGIONAL/LOCAL │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│24 │ DATA INTRĂRII ÎN VIGOARE │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│25 │ DURATA │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

ALTE INFORMAŢII:
┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│26* │ MINISTER │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│27* │ PERSOANE DE CONTACT │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│28 │ ALTE INFORMAŢII │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│29* │ RAPORT CONFIDENŢIAL │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
│30* │ DACĂ LA PCT. 29 - DA, DE CE │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘


-----------
* - puncte obligatoriu de rãspuns

ANEXA 4
-------
la norma sanitarã veterinara
----------------------------

PUNCTELE OFICIALE DE CONTACT PENTRU NOTIFICARE

1. Autoritatea veterinara centrala din România: Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor
Persoane de contact:
a) director general - Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara
b) director - Direcţia de igiena şi sãnãtate publica
1.1. Laboratorul naţional de referinta: Institutul de Igiena şi Sãnãtate Publica Veterinara
Persoane de contact:
a) director - Institutul de Igiena şi Sãnãtate Publica Veterinara
b) director adjunct - Institutul de Igiena şi Sãnãtate Publica Veterinara
2. Autoritatea regionala/judeteana: direcţiile sanitare veterinare judeţene
Persoane de contact:
a) director
b) director tehnic
2.1. Laboratoarele sanitare veterinare judeţene
Persoane de contact:
- şef laborator de igiena şi sãnãtate publica.



ANEXA 5


la norma sanitarã veterinara
----------------------------

CIRCUITUL INFORMATIEI PENTRU NOTIFICARE ÎN
CADRUL SISTEMULUI RAPID DE ALERTA



┌───────────┐ ┌────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI │


│ │ │ AGENŢIA NATIONALA SANITARĂ VETERINARA │
│ EUROPEANĂ │<---------│ │
│ │ │ AUTORITATEA CENTRALA │


└───────────┘ └────────────────────────────────────────────────┘
^ ^
│ |
│ |
┌────────────────────────────────────────────────┐
│ INSTITUTUL DE IGIENA ŞI SĂNĂTATE PUBLICA │
│ VETERINARA │
│ │
│ LABORATOR NAŢIONAL DE REFERINTA │
└────────────────────────────────────────────────┘
│ ^ |
│ | |
v | |
┌────────────────────────────────────────────────┐
│ DIRECŢIA SANITARĂ VETERINARA │
│ JUDETEANA │
│ │
│ AUTORITATA REGIONALA/JUDETEANA │
└────────────────────────────────────────────────┘
│ ^
│ |
v |
┌────────────────────────────────────────────────┐
│ CIRCUMSCRIPŢIA SANITARĂ VETERINARA │
│ PENTRU CONTROLUL PRODUSELOR DE │
│ ORIGINE ANIMALA │
│ │
│ AUTORITATEA LOCALĂ │
└────────────────────────────────────────────────┘


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016