Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 373 din 12 august 2002  pentru aprobarea Statutului-cadru al organismului national de standardizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 373 din 12 august 2002 pentru aprobarea Statutului-cadru al organismului national de standardizare

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 771 din 23 octombrie 2002
În conformitate cu prevederile <>art. 27 din Ordonanta Guvernului nr. 39/1998 privind activitatea de standardizare nationala, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 355/2002 ,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Resurselor, cu modificãrile ulterioare,

ministrul industriei şi resurselor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Statutul-cadru al organismului naţional de standardizare prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul industriei şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

Bucureşti, 12 august 2002.
Nr. 373.

ANEXA 1

STATUTUL-CADRU
al organismului naţional de standardizare

CAP. 1
Denumire, sediu, durata

ART. 1
Organismul naţional de standardizare este o asociaţie înfiinţatã conform prevederilor <>art. 7 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 39/1998 privind activitatea de standardizare nationala, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 355/2002 .
ART. 2
Organismul naţional de standardizare este Asociaţia de Standardizare din România - ASRO, denumita în continuare Asociaţia.
ART. 3
Asociaţia are sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 4
Durata pentru care se constituie Asociaţia este nelimitatã.

CAP. 2
Atribuţii, obligaţii

ART. 5
Atribuţiile principale ale Asociaţiei sunt stabilite conform prevederilor <>art. 7^1 din Ordonanta Guvernului nr. 39/1998 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 355/2002 , precum şi oricãror alte reglementãri în vigoare care privesc activitatea de standardizare nationala.
ART. 6
Asociaţia are obligaţia de a aplica în domeniul standardizarii naţionale politicile aprobate de Guvern şi principiile de baza prevãzute la <>art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 39/1998 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 355/2002 .

CAP. 3
Componenta

ART. 7
(1) Asociaţia este constituitã din membri, persoane juridice, conform prevederilor <>art. 8 alin. (2) lit. A şi D din Ordonanta Guvernului nr. 39/1998 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 355/2002 .
(2) Asociaţia poate acorda titlul de membru de onoare unor persoane fizice recunoscute ca personalitãţi ale vieţii sociale, politice, economice, ştiinţifice sau de alta natura, din ţara ori din strãinãtate, care, prin activitatea lor, sprijinã activitatea Asociaţiei sau ideile în baza cãrora activeazã aceasta.
ART. 8
Adunarea generalã a Asociaţiei este structuratã pe colegii, conform prevederilor <>art. 8 alin. (2) lit. B din Ordonanta Guvernului nr. 39/1998 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 355/2002 .
ART. 9
Membrii Asociaţiei au, în principal, urmãtoarele drepturi:
a) sa participe şi sa voteze în adunãrile generale;
b) sa aleagã şi sa fie aleşi în structurile de conducere ale Asociaţiei;
c) sa participe la activitãţile Asociaţiei;
d) sa îşi exprime opinia în mod direct sau prin reprezentanţi în legatura cu activitatea desfasurata de Asociaţie; membrul care nu poate asigura prezenta sa în adunarea generalã, poate solicita reprezentarea sa unui singur alt membru;
e) sa primeascã cu prioritate informaţii privind standardizarea pe plan naţional, european, regional şi internaţional;
f) sa fie sprijiniti pentru a beneficia, cu prioritate, de activitãţile de documentare şi instruire din domeniu;
g) sa beneficieze, cu prioritate şi în condiţii de tarife reduse, de serviciile cu caracter general ale Asociaţiei, precum şi de buletinele informative sau alte materiale de informare difuzate de cãtre aceasta pe suport electronic sau tipãrit;
h) sa menţioneze calitatea de membru în relaţiile lor oficiale.
ART. 10
Membrii Asociaţiei au, în principal, urmãtoarele obligaţii:
a) sa respecte statutul;
b) sa susţinã dezvoltarea activitãţii de standardizare nationala;
c) sa susţinã realizarea hotãrârilor adunãrii generale, precum şi a obiectivelor şi activitãţilor Asociaţiei;
d) sa promoveze şi sa susţinã o imagine pozitiva a Asociaţiei în relaţiile cu terţii;
e) sa achite cotizatia anuala stabilitã pentru membri; excepţie de la aceasta obligaţie fac membrii de onoare, care nu plãtesc cotizatii.
ART. 11
Calitatea de membru, respectiv de reprezentant al acestuia, se pierde în urmãtoarele condiţii:
a) prin dizolvarea Asociaţiei;
b) prin retragere; solicitarea privind retragerea se comunica de cãtre membru consiliului director prin scrisoare recomandatã, cu cel puţin o luna înainte de data retragerii;
c) prin excludere, ca urmare a încãlcãrii statutului Asociaţiei; excluderea se realizeazã la propunerea consiliului director;
d) prin radiere, ca urmare a dizolvãrii, respectiv a pierderii capacitãţii civile ori a decesului, sau altele asemenea.

CAP. 4
Organizare

Adunarea generalã
ART. 12
(1) Adunarea generalã este organul de conducere al Asociaţiei şi cuprinde toţi membrii Asociaţiei.
(2) Adunarea generalã se reuneste o data pe an în sesiune ordinarã şi în sesiuni extraordinare, ori de câte ori este necesar.
(3) Adunarea generalã se convoacã de cãtre preşedintele Asociaţiei sau la solicitarea a cel puţin jumãtate din numãrul membrilor consiliului director, cu cel puţin 30 de zile înaintea datei stabilite pentru reuniune.
(4) Adunarea generalã se considera statutara în condiţiile prezentei şi reprezentãrii a cel puţin jumãtate plus unul din numãrul membrilor. Dacã se impune o a doua convocare, adunarea generalã se considera statutara, indiferent de numãrul membrilor prezenţi şi reprezentaţi.
(5) Adunarea generalã ia decizii cu majoritatea simpla de voturi a membrilor prezenţi şi reprezentaţi. Un membru are dreptul la un singur vot şi poate reprezenta un singur membru absent.
(6) Aprobarea statutului şi modificarea acestuia se realizeazã cu votul a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor prezenţi şi reprezentaţi.
ART. 13
Adunarea generalã are urmãtoarele competente:
a) aproba statutul şi modificãrile acestuia;
b) aproba politicile, obiectivele şi strategia Asociaţiei;
c) aproba admiterea şi excluderea membrilor;
d) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli;
e) aproba raportul anual al consiliului director şi bilanţul exerciţiului financiar închis;
f) aproba regulamentul de funcţionare a consiliului director;
g) ia hotãrâri referitoare la patrimoniul Asociaţiei; hotãrârile de înstrãinare a patrimoniului dobândit prin programe finanţate direct sau indirect de cãtre Ministerul Industriei şi Resurselor şi, respectiv, a imobilului utilizat ca sediu, achiziţionat din fonduri alocate de la bugetul de stat, se iau cu avizul prealabil al Ministerului Industriei şi Resurselor;
h) aproba valoarea taxei de înregistrare şi a cotizatiei anuale;
i) alege/revoca preşedintele Asociaţiei;
j) alege/revoca membrii consiliului director;
k) alege/revoca membrii comisiei de cenzori.
Consiliul director
ART. 14
Consiliul director este structura organizatoricã ce asigura punerea în executare a hotãrârilor Adunãrii generale şi este ales pe o perioada de 4 ani.
ART. 15
(1) Consiliul director este format din maximum 19 membri titulari, dintre care 3 membri sunt membri de drept. Consiliul director are şi maximum 10 membri supleanţi. La stabilirea numãrului de membri titulari şi supleanţi se va avea în vedere:
a) reprezentarea echilibrata a fiecãrui colegiu;
b) luarea în considerare a importantei intereselor în activitatea de standardizare a fiecãrui colegiu.
(2) Membrii de drept ai consiliului director sunt: preşedintele Asociaţiei, preşedintele organismului naţional de acreditare şi reprezentantul Ministerului Industriei şi Resurselor care deţine şi funcţia de vicepreşedinte al Asociaţiei din partea colegiului autoritãţilor.
(3) Membrii supleanţi participa la intalnirile consiliului director în situaţia în care nu se poate asigura, din motive întemeiate, reprezentarea în totalitate a colegiului respectiv de cãtre membrii titulari.
(4) Participarea unui membru supleant la lucrãrile consiliului director este solicitatã de cãtre membrul titular care nu poate asigura reprezentarea şi se comunica preşedintelui Asociaţiei în timp util.
(5) Un membru supleant devine membru titular în cazul retragerii sau excluderii unui membru titular, în ordinea numãrului de voturi obţinute.
(6) Consiliul director este condus de preşedintele Asociaţiei sau, în lipsa sa, de cãtre un înlocuitor de drept al acestuia, desemnat dintre vicepreşedinţi.
(7) Consiliul director poate imputernici persoane cu funcţii executive, inclusiv persoane care nu au calitatea de reprezentant al unui membru al Asociaţiei ori sunt strãine de Asociaţie, pentru a exercita, dupã caz, atribuţii mandatate.
(8) Directorul general este invitat permanent în consiliul director, fãrã drept de vot.
ART. 16
Consiliul director are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) propune politicile, strategiile şi obiectivele Asociaţiei;
b) numeşte membrii Comisiei de apel;
c) decide în legatura cu reclamaţiile înaintate consiliului director;
d) numeşte/revoca directorul general în baza avizului favorabil al Ministerului Industriei şi Resurselor;
e) propune bugetul de venituri şi cheltuieli al Asociaţiei;
f) aproba tarifele percepute de cãtre Asociaţie pentru serviciile sale;
g) aproba regulamentul de organizare şi funcţionare şi regulamentul de ordine interioarã pentru structura executivã a Asociaţiei, precum şi organigrama acesteia;
h) propune adunãrii generale admiterea de noi membri;
i) propune adunãrii generale excluderea membrilor titulari şi supleanţi ai consiliului director şi/sau a membrilor Asociaţiei, dupã caz.
ART. 17
Membrii consiliului director reprezintã şi susţin interesele membrilor colegiului pe care îl reprezintã.
ART. 18
Consiliul director se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui Asociaţiei sau a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi titulari.
ART. 19
(1) Consiliul director se considera statutar întrunit în condiţiile prezentei şi reprezentãrii a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi titulari.
(2) Hotãrârile consiliului director se considera valabile în condiţiile adoptãrii lor cu majoritatea simpla de voturi a membrilor titulari, prezenţi şi reprezentaţi. În caz de egalitate a voturilor hotãrârile se adopta în baza votului preşedintelui Asociaţiei; în situaţia în care hotãrârile sunt în legatura cu politica nationala în domeniul standardizarii decizia se ia în baza votului vicepreşedintelui, care reprezintã Ministerul Industriei şi Resurselor.
Preşedintele Asociaţiei
ART. 20
Preşedintele Asociaţiei are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigura conducerea consiliului director în calitate de preşedinte al acestuia;
b) reprezintã Asociaţia în relaţiile cu autoritãţile şi instituţiile publice din România şi din strãinãtate;
c) reprezintã Asociaţia în relaţiile cu organizaţiile europene, regionale şi internaţionale de profil;
d) reprezintã Asociaţia în consiliul director al organismului naţional de acreditare;
e) semneazã decizia de numire/revocare a directorului general.
Comisia de apel
ART. 21
Comisia de apel este constituitã din minimum 3 membri. Unul dintre membri trebuie sa fie consilierul juridic al Asociaţiei. Ceilalţi membri sunt aleşi dintre membrii titulari ai consiliului director.
ART. 22
Comisia de apel analizeazã şi propune consiliului director modalitãţile de rezolvare a reclamatiilor în legatura cu activitatea Asociaţiei.
Comisia de cenzori
ART. 23
Comisia de cenzori este formatã din 3 membri, persoane fizice, dintre care cel puţin una trebuie sa aibã calitatea de expert contabil.
ART. 24
Comisia de cenzori verifica periodic sau la solicitarea consiliului director situaţiile privind activitatea economico-financiarã a Asociaţiei şi informeazã consiliul director cu privire la acestea.
Directorul general
ART. 25
(1) Directorul general asigura conducerea structurii executive a Asociaţiei.
(2) Directorul general este numit pe baza îndeplinirii cerinţelor de competenta profesionalã şi managerialã.
ART. 26
Directorul general are urmãtoarele competente principale:
a) asigura conducerea operativã a structurii executive a Asociaţiei şi rãspunde de intreaga activitate a executivului;
b) aproba angajarea personalului necesar desfãşurãrii activitãţii structurii executive a Asociaţiei, precum şi numirea, încadrarea, promovarea şi salarizarea acestuia, schimbarea din funcţie, sancţionarea, încetarea sau desfacerea contractului de munca pentru personalul structurii executive a Asociaţiei;
c) aproba standardele naţionale;
d) aproba constituirea, modificarea sau dizolvarea comitetelor tehnice de standardizare;
e) reprezintã Asociaţia în relaţiile cu persoanele juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii mandatate în conformitate cu legislaţia în vigoare.

CAP. 5
Venituri

ART. 27
Veniturile Asociaţiei pot proveni din:
a) taxele de înregistrare, contribuţiile şi cotizaţiile membrilor;
b) veniturile obţinute de Asociaţie prin prestarea de servicii;
c) cesiuni, donaţii, contribuţii şi sponsorizãri;
d) fonduri alocate direct sau indirect prin programe de asistenta tehnica;
e) alte venituri permise de lege.
ART. 28
Pentru serviciile prestate de cãtre Asociaţie aceasta stabileşte şi încaseazã tarife.
ART. 29
Veniturile Asociaţiei sunt destinate exclusiv realizãrii scopului şi obiectului sau de activitate.

CAP. 6
Dizolvare

ART. 30
(1) Dizolvarea Asociaţiei se poate decide numai de cãtre adunarea generalã extraordinarã, convocatã în mod special în acest scop, în condiţiile prevãzute în <>Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii.
(2) Preşedintele Asociaţiei îl va informa pe ministrul industriei şi resurselor cu privire la propunerea de dizolvare a Asociaţiei, cu cel puţin 90 de zile anterior datei de convocare a adunãrii generale extraordinare pentru dizolvare.
ART. 31
În cazul dizolvãrii sau retragerii recunoaşterii Asociaţiei ca organism naţional de standardizare, fondul naţional de standarde, imobilul utilizat ca sediu, achiziţionat din fonduri de la bugetul de stat, patrimoniul dobândit de cãtre Asociaţie prin programe finanţate direct sau indirect de cãtre Ministerul Industriei şi Resurselor se transfera direct altei asociaţii recunoscute, conform prevederilor legale în vigoare.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016