Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 365 din 8 februarie 2008  privind Comitetul de monitorizare pentru Mecanismul financiar SEE si procedura de evaluare nationala a aplicatiilor depuse spre finantare din Mecanismul financiar SEE    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 365 din 8 februarie 2008 privind Comitetul de monitorizare pentru Mecanismul financiar SEE si procedura de evaluare nationala a aplicatiilor depuse spre finantare din Mecanismul financiar SEE

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 157 din 29 februarie 2008

Având în vedere prevederile paragrafului 2 din anexa A la Memorandumul de înţelegere dintre guvernele Islandei, Principatului de Liechtenstein şi Regatului Norvegiei şi Guvernul României pentru Mecanismul financiar SEE,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
pentru buna coordonare şi implementare a asistenţei financiare nerambursabile acordate României de guvernele Islandei, Principatului de Liechtenstein şi de Regatul Norvegiei, prin Mecanismul financiar SEE,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

SECŢIUNEA I
Comitetul de monitorizare pentru Mecanismul financiar SEE

ART. 1
Se constituie Comitetul de monitorizare pentru Mecanismul financiar SEE, denumit în continuare CM, pe durata de implementare a acestuia, ca structurã de tip partenerial, cu rol consultativ, care asistã Punctul naţional de contact (PNC) pentru Mecanismul financiar SEE în selectarea şi monitorizarea strategicã a proiectelor.
ART. 2
CM are urmãtoarele atribuţii:
1. analizeazã criteriile generale şi specifice de evaluare şi selecţie a propunerilor de proiecte depuse în vederea finanţãrii din Mecanismul financiar SEE şi formuleazã recomandãri cãtre PNC, dacã este cazul;
2. realizeazã, la nivelul grupurilor de lucru, evaluarea propunerilor de proiecte primite de la PNC şi stabileşte lista ierarhizatã, pe fiecare sector prioritar, a propunerilor de proiecte pe care le recomandã PNC în vederea transmiterii la Oficiul Mecanismului Financiar;
3. analizeazã, pe baza documentelor prezentate de PNC, progresul general şi raportãrile financiare privind implementarea Mecanismului financiar SEE.
ART. 3
(1) Componenţa CM este formatã din reprezentanţi desemnaţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor, ai altor ministere şi instituţii publice, ai partenerilor economici şi sociali, ai organizaţiilor neguvernamentale, ai autoritãţilor regionale şi locale şi ai altor entitãţi relevante.
(2) Componenţa CM se stabileşte cu respectarea principiilor parteneriatului şi reprezentativitãţii. Instituţiile administraţiei publice şi organizaţiile reprezentate în CM sunt prevãzute în anexa nr. 1.
(3) Componenţa nominalã a CM, precum şi orice modificãri aduse acesteia se stabilesc, la solicitarea preşedintelui CM, pe baza notificãrilor transmise de conducãtorii fiecãrei instituţii/organizaţii reprezentate în CM.
ART. 4
(1) CM este alcãtuit din preşedinte şi membri.
(2) Preşedintele CM este secretarul de stat care coordoneazã activitatea PNC, iar supleantul sãu este conducãtorul direcţiei generale în cadrul cãreia funcţioneazã PNC.
(3) Membrii CM sunt persoanele desemnate de instituţiile cuprinse în anexa nr. 1, care participã la reuniunile CM având drept de decizie.
(4) Membrii sunt titulari sau supleanţi. Fiecare membru titular are dreptul la un singur supleant.
(5) Membrii supleanţi au drept de decizie numai atunci când participã la reuniunile CM în locul membrilor titulari.
(6) La reuniunile CM pot participa persoanele desemnate de instituţiile cuprinse în anexa nr. 2, care participã cu rol exclusiv consultativ, fãrã drept de decizie. CM îşi desfãşoarã activitatea conform normelor din anexa nr. 3.
(7) La invitaţia preşedintelui, pot participa în calitate de invitaţi la reuniunile CM reprezentanţi ai instituţiilor administraţiei publice centrale şi locale şi ai altor organisme naţionale. Aceştia pot lua cuvântul şi pot face recomandãri doar în legãturã cu aspectele specifice pentru care au fost invitaţi sã participe la reuniune.
ART. 5
(1) CM delibereazã în mod valabil dacã la reuniune participã cel puţin jumãtate din numãrul membrilor sãi.
(2) În cazul în care nu se realizeazã cvorumul prevãzut la alin. (1), reuniunea se suspendã. Reuniunea se reia dupã un interval de o sãptãmânã, cu aceeaşi agendã, şi CM delibereazã în mod valabil, indiferent de numãrul membrilor prezenţi.
(3) Deciziile CM se iau pe bazã de consens, definit în sensul prezentului ordin ca expresia acordului de voinţã al membrilor cu privire la problema supusã dezbaterii şi la decizia propusã, consideratã cea mai bunã pentru gestionarea corespunzãtoare a asistenţei, pe baza unor argumente coerente şi pragmatice, pe care CM o poate adopta la acel moment. În cazul în care nu se ajunge la consens, deciziile se iau prin votul majoritãţii calificate (douã treimi din numãrul membrilor prezenţi).
(4) La iniţiativa preşedintelui, membrii CM pot fi consultaţi şi în scris. În spiritul respectãrii principiului parteneriatului, consultãrile scrise se vor aplica doar în cazuri excepţionale, justificate corespunzãtor.
(5) În cazul consultãrii scrise, Secretariatul permanent transmite în scris membrilor CM problemele apãrute, inclusiv factorii care necesitã luarea unei decizii în regim de urgenţã şi soluţiile identificate.
(6) Dacã în termen de 5 zile lucrãtoare de la data transmiterii Secretariatul permanent primeşte obiecţii scrise asupra documentelor transmise conform procedurii de consultare scrisã, acestea se transmit preşedintelui, care procedeazã la discutarea acestora cu membrii care au formulat obiecţii. Documentul rezultat va fi transmis tuturor membrilor CM pentru consultare.
(7) În lipsa unui rãspuns scris din partea membrilor, trimis Secretariatului permanent în termen de 10 zile lucrãtoare de la data retransmiterii, documentele se considerã adoptate. În cazul în care existã obiecţii, acestea vor fi examinate în cadrul unei reuniuni a CM.
(8) Secretariatul permanent transmite membrilor CM varianta finalã a documentelor adoptate, cu aplicarea termenelor prevãzute la alin. (6) şi (7).
ART. 6
(1) Preşedintele conduce activitatea CM astfel:
a) convoacã reuniunile CM şi conduce dezbaterile;
b) propune agenda şi stabileşte lista invitaţilor la reuniunile CM;
c) reprezintã CM în relaţiile cu terţii.
(2) În cazul în care nu poate participa la o reuniune, preşedintele deleagã atribuţiile sale, prin mandat scris, conducãtorului direcţiei generale în cadrul cãreia funcţioneazã PNC.
ART. 7
(1) Membrii CM au urmãtoarele atribuţii:
a) participã la reuniunile CM şi la procesul de adoptare a deciziilor;
b) aduc în discuţie aspecte relevante legate de implementarea Mecanismului financiar SEE;
c) urmãresc ducerea la îndeplinire a deciziilor CM.
(2) Desemnarea şi înlocuirea membrilor (titulari şi supleanţi) se fac de cãtre conducãtorul instituţiei/organizaţiei reprezentate în CM, prin notificare transmisã Secretariatului permanent al CM.
(3) Calitatea de membru titular sau supleant înceteazã când persoana nominalizatã în CM se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) îşi înceteazã activitatea în autoritatea publicã, instituţia sau organismul pe care îl reprezintã în CM;
b) CM a recomandat revocarea calitãţii de membru pentru încãlcarea prevederilor Codului de conduitã sau pentru absenţe nemotivate. În acest caz, Secretariatul permanent va notifica instituţia vizatã şi va solicita o nouã nominalizare.
(4) Membrii CM nu sunt remuneraţi pentru activitatea desfãşuratã în cadrul acestuia.
ART. 8
(1) CM se va reuni, de regulã, o datã la 3 luni.
(2) Convocarea reuniunilor şi transmiterea invitaţiilor şi a agendei preliminare cãtre membri şi invitaţi se realizeazã de Secretariatul permanent cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înaintea datei reuniunii.
(3) Propunerile de completare/modificare a agendei preliminare se adreseazã Secretariatului permanent în termen de 5 zile lucrãtoare de la data transmiterii acesteia. Agenda finalã împreunã cu documentele suport se transmit membrilor şi observatorilor cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de data reuniunii.
(4) Secretariatul permanent va furniza membrilor şi observatorilor în CM, pânã în preziua reuniunii sau chiar în cadrul reuniunii, alte informaţii relevante cu privire la ordinea de zi, astfel încât aceştia sã aibã la dispoziţie cele mai recente informaţii cu privire la subiectele aflate pe agendã.
(5) Convocarea reuniunilor CM se face întotdeauna în scris, invitaţiile fiind transmise prin poştã, curier, fax sau e-mail.
(6) La începutul fiecãrei reuniuni, se adoptã agenda şi se discutã şi se aprobã minuta precedentei reuniuni a CM.
(7) La sfârşitul fiecãrei reuniuni se stabileşte data orientativã a urmãtoarei reuniuni a CM.
(8) Reuniunile CM nu au caracter public.
(9) Deciziile adoptate în cadrul reuniunii CM sunt rezumate într-un document denumit "Sinteza deciziilor". Acest document se elaboreazã de Secretariatul permanent şi se transmite tuturor membrilor CM, precum şi altor responsabili, pentru îndeplinirea deciziilor, nu mai târziu de 5 zile lucrãtoare de la data reuniunii. Ulterior, acest document se anexeazã la minuta reuniunii.
(10) Minuta reuniunii, întocmitã de Secretariatul permanent, se transmite membrilor CM şi celorlalţi participanţi la reuniunea CM în termen de 20 de zile lucrãtoare de la data reuniunii.
(11) Observaţiile asupra minutei pot fi trimise Secretariatului permanent în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la transmiterea acesteia. Observaţiile sunt consemnate în anexa la minutã şi sunt avute în vedere de Secretariatul permanent la întocmirea textului final al minutei. Documentul final şi anexele sunt transmise membrilor şi celorlalţi participanţi la reuniunea CM cel mai târziu în 30 de zile lucrãtoare de la data reuniunii.
(12) Reuniunile CM se desfãşoarã în limba românã. Secretariatul permanent asigurã servicii de traducere a documentelor şi de interpretare în şi din limba englezã pe parcursul reuniunilor CM, atunci când este necesar.
ART. 9
(1) Activitatea CM şi a grupurilor tehnice de lucru ale acestuia este asistatã de un secretariat permanent, asigurat de PNC şi coordonat de preşedintele CM.
(2) Secretariatul permanent funcţioneazã pe baza unei proceduri interne şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã pregãtirea logisticã şi transmiterea invitaţiilor de participare la reuniunea CM;
b) primeşte şi, dupã caz, întocmeşte şi integreazã documentele-suport relevante desfãşurãrii reuniunilor CM şi asigurã transmiterea acestora cãtre membrii CM;
c) monitorizeazã implementarea deciziilor CM şi asigurã schimbul de informaţii referitor la acestea între pãrţile implicate;
d) primeşte şi asigurã soluţionarea corespondenţei legate de activitatea CM;
e) asigurã pãstrarea şi arhivarea, în format electronic şi pe hârtie, a tuturor documentelor referitoare la reuniunile CM;
f) asigurã publicarea pe pagina de internet a PNC a informaţiilor privitoare la activitatea CM;
g) pune la dispoziţia membrilor grupurilor de lucru ale CM, stabilite conform art. 10, în vederea evaluãrii, documentele aferente aplicaţiilor depuse spre finanţare;
h) centralizeazã punctajele acordate aplicaţiilor de membrii fiecãrui grup de lucru şi realizeazã lista ierarhizatã a propunerilor de proiecte pentru fiecare sector prioritar în parte, pe care o comunicã membrilor CM.
(3) Orice solicitare de informaţii cu privire la activitatea CM se adreseazã Secretariatului permanent, fie pe cale electronicã, fie pe suport hârtie.
ART. 10
(1) Se înfiinţeazã grupuri de lucru pentru a asista CM în îndeplinirea atribuţiilor sale, în special în ceea ce priveşte selectarea şi ierarhizarea proiectelor.
(2) În conformitate cu sectoarele şi domeniile prioritare stabilite în cadrul Mecanismului financiar SEE, se definesc urmãtoarele grupuri de lucru:
a) grup de lucru pentru sectorul "Protecţia mediului";
b) grup de lucru pentru domeniul "Dezvoltarea capacitãţii administrative";
c) grup de lucru pentru domeniul "Dezvoltarea resurselor umane";
d) grup de lucru pentru sectorul "Sãnãtatea şi protecţia copilului";
e) grup de lucru pentru sectorul "Conservarea patrimoniului cultural european".
(3) Grupurile de lucru se întrunesc ori de câte ori este necesar, în funcţie de solicitarea transmisã în acest sens de cãtre PNC.
(4) Grupurile de lucru sunt compuse din reprezentanţii instituţiilor şi organizaţiilor având calitatea de membru CM, desemnaţi în acest sens, la solicitarea preşedintelui CM, prin notificãri transmise de conducãtorii fiecãrei instituţii/organizaţii reprezentate în CM.
(5) Componenţa instituţionalã a grupurilor de lucru se stabileşte de PNC, cu consultarea CM.
ART. 11
Membrii grupurilor de lucru au urmãtoarele atribuţii principale:
- primesc de la Secretariatul permanent al CM documentele aferente aplicaţiilor depuse spre finanţare pe domeniul de competenţã al grupului de lucru pentru care au fost desemnaţi;
- analizeazã aplicaţiile pe baza criteriilor stabilite de PNC şi acordã punctaje fiecãrei aplicaţii.
ART. 12
Toţi membrii desemnaţi în cadrul CM şi în grupurile de lucru, precum şi invitaţii semneazã o declaraţie de imparţialitate şi confidenţialitate.

SECŢIUNEA a II-a
Procedura de evaluare naţionalã a aplicaţiilor depuse spre finanţare din Mecanismul financiar SEE

ART. 13
Criteriile generale şi specifice de conformitate administrativã, eligibilitate, evaluare şi selecţie se stabilesc de PNC, cu consultarea CM.
ART. 14
În vederea evaluãrii naţionale a aplicaţiilor depuse spre finanţare din Mecanismul financiar SEE şi a transmiterii lor la Oficiul Mecanismului Financiar, denumit în continuare OMF, se stabilesc urmãtoarele etape procedurale:
1. PNC înregistreazã aplicaţiile primite din partea solicitanţilor.
2. PNC realizeazã o analizã preliminarã care vizeazã conformitatea administrativã şi eligibilitatea aplicaţiei şi a solicitantului.
3. PNC transmite pachetele de aplicaţii fiecãrui grup de lucru, în funcţie de specificul sectorului pe care s-a aplicat.
4. Grupurile de lucru realizeazã o evaluare tehnicã şi financiarã a aplicaţiilor, utilizând în acest sens grilele specifice de evaluare, şi stabilesc pe baza punctajelor acordate lista ierarhizatã a propunerilor de proiecte, pe fiecare sector în parte.
5. Listele ierarhizate elaborate de grupurile de lucru sunt supuse validãrii CM.
6. CM transmite PNC o opinie consolidatã referitoare la aplicaţiile propuse spre transmitere la OMF.
7. PNC primeşte şi analizeazã opinia consolidatã a CM şi listele ierarhizate de propuneri de proiecte.
8. Cu luarea în considerare a opiniei CM, PNC stabileşte lista finalã a aplicaţiilor propuse spre transmitere la OMF. Lista se structureazã pe sectoare prioritare, iar valoarea propunerilor aferente fiecãrui sector va fi, de regulã, maximum dublul alocãrii orientative la nivel de sector prioritar stabilite prin cererea de propuneri de proiecte.
9. PNC transmite lista finalã a propunerilor de proiecte cãtre OMF.
Prevederi finale
ART. 15
Cheltuielile PNC legate de desfãşurarea activitãţilor aferente implementãrii Mecanismului financiar SEE, inclusiv cele privind organizarea reuniunilor CM şi a grupurilor de lucru, se suportã din bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 16
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 17
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul economiei
şi finanţelor,
Alice Cezarina Bîtu,
secretar de stat

Bucureşti, 8 februarie 2008.
Nr. 365.

ANEXA 1

LISTA
autoritãţilor publice, instituţiilor şi organismelor ai cãror reprezentanţi au statut de membru titular şi supleant în Comitetul de monitorizare pentru Mecanismul financiar SEE

1. Ministerul Economiei şi Finanţelor - Punctul naţional de contact
2. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile
3. Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
4. Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse
5. Ministerul Justiţiei
6. Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului
7. Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor
8. Ministerul Sãnãtãţii Publice
9. Ministerul Culturii şi Cultelor
10. Ministerul Economiei şi Finanţelor - Direcţia generalã politicã energeticã
11. Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului
12. Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei
13. Federaţia Autoritãţilor Locale din România
14. Consiliul Economic şi Social
15. Centrul de Asistenţã pentru Organizaţii Neguvernamentale - CENTRAS
16. Asociaţia Agenţiilor de Dezvoltare Regionalã
17. Organizaţie neguvernamentalã relevantã cu activitate în domeniul protecţiei mediului
18. Organizaţie neguvernamentalã relevantã cu activitate în domeniul educaţiei şi formãrii profesionale
19. Organizaţie neguvernamentalã relevantã cu activitate în domeniul sãnãtãţii

ANEXA 2

LISTA
instituţiilor şi organismelor ai cãror reprezentanţi participã cu rol consultativ la Comitetul de monitorizare pentru Mecanismul financiar SEE

1. Oficiul Mecanismului Financiar
2. Innovation Norway

ANEXA 3

CODUL DE CONDUITĂ
Membrii CM au obligaţia de a respecta urmãtoarele reguli de conduitã:

1. sã acţioneze în interesul implementãrii Mecanismului financiar SEE, în concordanţã cu scopul şi obiectivele stabilite;
2. sã ia decizii în interes public şi sã nu acţioneze în scopul obţinerii de avantaje financiare sau alte beneficii pentru ei sau pentru alţii;
3. sã declare preşedintelui, la începutul oricãrei reuniuni sau pe parcursul acesteia, orice situaţie de conflict de interese în care s-ar putea afla în legãturã cu un anumit subiect dezbãtut. În acest caz, membrul se va abţine de la exprimarea unei poziţii cu privire la punctul sau punctele respective de pe agendã şi de la exercitarea dreptului de vot;
4. sã informeze, dupã încheierea reuniunilor, autoritatea publicã, instituţia sau organismul pe care îl reprezintã în legãturã cu principalele chestiuni discutate şi deciziile luate;
5. sã pãstreze confidenţialitatea informaţiilor prin a cãror divulgare s-ar putea leza interesul legitim al oricãrei instituţii, organizaţii sau persoane, ori prin a cãror utilizare privilegiatã s-ar putea crea avantaje nelegitime;
6. sã se supunã deciziilor adoptate de CM.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016