Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 349 din 7 martie 2003  privind instituirea procedurii de administrare speciala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 349 din 7 martie 2003 privind instituirea procedurii de administrare speciala

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 196 din 26 martie 2003

În temeiul prevederilor <>art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 208/2002 , ale Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , precum şi ale <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,
în vederea stabilirii modului de administrare şi gestionare, precum şi a mãsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare,

ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Începând cu data publicãrii prezentului ordin se instituie procedura de administrare specialã şi supraveghere financiarã în perioada de privatizare la urmãtoarele societãţi comerciale:
1. Societatea Comercialã "Antrepriza Drumuri şi Poduri - ADP Constanta" - S.A., denumita în continuare societate comercialã, cu sediul în municipiul Constanta, Str. Egretei nr. 3, judeţul Constanta, nr. de înregistrare la Oficiul registrului comerţului J13/2.054/1997, cod unic de înregistrare 9278184, atribut fiscal R;
2. Societatea Comercialã "Antrepriza de Lucrãri de Drumuri şi Poduri Bacau" - S.A., denumita în continuare societate comercialã, cu sediul în municipiul Bacau, str. Nicolae Lascar Bogdan nr. 25, judeţul Bacau, nr. de înregistrare la Oficiul registrului comerţului J04/241/1998, cod fiscal nr. 10369960;
3. Societatea Comercialã de Dragaj pe Dunare "Fluvdrag" - S.A. Giurgiu, denumita în continuare societate comercialã, cu sediul în Giurgiu, Incinta Port Giurgiu, judeţul Giurgiu, nr. de înregistrare la Oficiul registrului comerţului J52/246/1998, cod fiscal nr. R11153301.
ART. 2
Pe durata administrãrii speciale şi supravegherii financiare în perioada privatizãrii administratorii speciali au atribuţiile stabilite prin mandatul special prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Procedura de administrare specialã în perioada de privatizare înceteazã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor în situaţia privatizãrii societãţii comerciale sau la o alta data ce va fi stabilitã prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei.
ART. 4
Atribuţiile şi competentele privind numirea şi, dupã caz, revocarea administratorilor speciali, precum şi cele referitoare la încheierea sau încetarea contractelor de mandat revin secretarului de stat care coordoneazã sectorul în care îşi desfãşoarã activitatea societatea comercialã la care a fost instituitã administrarea specialã şi supravegherea financiarã.
ART. 5
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Ileana Tureanu,
secretar de stat

Bucureşti, 7 martie 2003.
Nr. 349.

ANEXA 1

MANDAT SPECIAL
acordat administratorului special

În scopul administrãrii speciale şi supravegherii financiare instituite la societatea comercialã, administratorul special are urmãtoarele atribuţii şi obligaţii:
1. va convoca sau va dispune convocarea adunãrii generale a actionarilor, ori de câte ori este necesar şi în mod obligatoriu pentru modificarea actului constitutiv al societãţii/statutului şi contractului de societate, în sensul separarii funcţiei de preşedinte al consiliului de administraţie de cea de director general, dupã caz;
2. va examina activitatea societãţii comerciale în raport cu situaţia de fapt şi va întocmi rapoarte de activitate amanuntite asupra situaţiei economico-financiare şi juridice a societãţii comerciale, în condiţiile şi la termenele stabilite prin contractul de mandat;
3. va supraveghea operaţiunile de gestionare a patrimoniului societãţii comerciale;
4. va lua mãsuri de administrare şi gestionare a patrimoniului societãţii comerciale, împreunã cu directorul general, dupã caz, astfel încât pana la transferul dreptului de proprietate sa nu se producã modificãri patrimoniale decât în sensul celor stabilite prin contractul de mandat;
5. va lua unele mãsuri de administrare şi gestionare a societãţii comerciale, cu accent pe:
- situaţia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari şi de performanta;
- identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate, vândute, închiriate, externalizate etc.;
- inventarierea datoriilor societãţii comerciale, precum şi a plãţilor restante, în structura lor;
- inventarierea creanţelor pe care societatea comercialã le are de recuperat;
- cunoaşterea litigiilor care greveazã asupra societãţii comerciale;
- inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
- identificarea structurii cheltuielilor şi veniturilor societãţii comerciale, în scopul eficientizarii costurilor;
- situaţia contractelor comerciale încheiate de societatea comercialã;
6. va urmãri respectarea disciplinei economico-financiare a societãţii comerciale prin luarea unor mãsuri pentru întãrirea acesteia;
7. va examina volumul arieratelor şi creanţelor şi va stabili ordinea de plati, ţinând seama de respectarea disciplinei economico-financiare;
8. va solicita furnizorilor de servicii/utilitãţi - electricitate, gaze naturale, apa sau alte servicii, fãrã de care societatea comercialã nu poate funcţiona - întocmirea graficelor de reesalonare a obligaţiilor restante dupã data instituirii procedurii de administrare specialã şi a supravegherii financiare;
9. va urmãri permanent încadrarea în graficele întocmite pentru reesalonarea plãţilor la furnizorii de servicii/utilitãţi, concomitent cu achitarea obligaţiilor curente ale societãţii comerciale;
10. va supraveghea încasarea creanţelor societãţii comerciale şi efectuarea tuturor plãţilor cãtre creditorii bugetari, furnizorii de servicii/utilitãţi, creditorii comerciali, conform graficelor stabilite cu aceştia;
11. va solicita creditorilor bugetari ridicarea tuturor sarcinilor ce greveazã asupra activelor societãţii comerciale, care urmeazã sa fie vândute, externalizate sau transferate, în scopul creşterii atractivitatii societãţii comerciale la privatizare;
12. va întocmi lista creditorilor societãţii comerciale care au instituit sarcini asupra activelor acesteia, astfel încât dupã vânzarea activelor sa poatã dispune distribuirea sumelor încasate, proporţional, creditorilor bugetari implicaţi, pana la limita rãmasã neacoperita prin scutirea principala în baza grilei de facilitãţi;
13. va asigura distribuirea sumelor încasate prin vânzarea de active în contul datoriei reesalonate, dacã prin aplicarea grilei de facilitãţi creditorul bugetar a acordat scutire pentru tot debitul înregistrat pana la data de 31 decembrie 2001;
14. va solicita creditorilor bugetari, printr-o notificare, suspendarea, pana la transferul dreptului de proprietate, a tuturor mãsurilor de executare silitã începute asupra societãţii comerciale, precum şi neinceperea unor noi mãsuri de executare silitã;
15. va sesiza Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, denumit în continuare MLPTL, în legatura cu orice problema care ar cere soluţionarea de cãtre acesta;
16. va participa la şedinţele adunãrii generale a actionarilor şi la şedinţele consiliului de administraţie, prilej cu care va supraveghea direct îndeplinirea sarcinilor transmise, putând anula, cu acordul MLPTL, înainte de publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, orice hotãrâre luatã de acestea şi care contravine mandatului special;
17. va introduce acţiuni în anulare cu privire la transferuri cu caracter patrimonial, unele acţiuni comerciale încheiate de conducerea societãţii comerciale sau de constituire a unor garanţii, susceptibile a prejudicia drepturile actionarilor şi ale societãţii comerciale, dacã este cazul;
18. va introduce acţiuni pentru anularea actelor frauduloase încheiate de conducerea societãţii comerciale în dãuna actionarilor sau a societãţii comerciale, dacã este cazul;
19. va notifica suspendarea acţiunilor judiciare sau extrajudiciare pornite impotriva societãţii comerciale, pe perioada cuprinsã între data instituirii supravegherii financiare şi data încheierii contractului de vânzare-cumpãrare a pachetului de acţiuni, dar nu mai mult de 6 luni de la data instituirii supravegherii financiare;
20. va sprijini MLPTL în solicitarea adresatã unitãţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice (pentru bugetul de stat), ale celorlalte ministere şi instituţii (pentru bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale), precum şi autoritãţilor administraţiei publice locale (pentru bugetele locale) de acordare a înlesnirilor prevãzute de lege pentru societãţile comerciale aflate în procedura de administrare specialã;
21. va identifica eventualele creanţe ale Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra societãţii comerciale şi va propune MLPTL, dupã caz, conversia acestor creanţe în acţiuni;
22. va îndeplini orice alte atribuţii şi obligaţii stabilite prin contractul de mandat.



────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016