Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 341 din 20 martie 2008  pentru modificarea si completarea   Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanta in baza carora contractul de management poate fi prelungit sau poate inceta inainte de termen    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 341 din 20 martie 2008 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanta in baza carora contractul de management poate fi prelungit sau poate inceta inainte de termen

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 225 din 24 martie 2008

Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesionalã şi salarizare nr. E.N. 2.969 din 20 martie 2008,
în conformitate cu prevederile <>art. 178 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii publice emite prezentul ordin.

ART. I
<>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanţã în baza cãrora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 101 din 9 februarie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Prevederile articolului 1 alineatul (2), articolului 3, articolului 4, articolului 4^1, articolului 5^1, articolului 6 alineatul (2), punctele C.2, C.4, C.5, D.2 şi D.4 din anexa nr. 1, precum şi anexa nr. 2 se prorogã pânã la data de 1 ianuarie 2009.
2. Dupã articolul 5^1 se introduce un nou articol, articolul 5^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 5^2. - Evaluarea activitãţii managerului spitalului public pentru anul 2007 se face conform Metodologiei privind organizarea şi desfãşurarea evaluãrii activitãţii managerului spitalului public în anul 2007, prevãzutã în anexa nr. 4."
3. Dupã anexa nr. 3 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 4, al cãrei conţinut este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. II
Direcţiile de specialitate din Ministerul Sãnãtãţii Publice, autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie, precum şi spitalele publice şi managerii acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Bucureşti, 20 martie 2008.
Nr. 341.

ANEXĂ
-----
(Anexa nr. 4 la <>Ordinul nr. 112/2007 )
-------------------------------------

METODOLOGIE
privind organizarea şi desfãşurarea
evaluãrii activitãţii managerului
spitalului public în anul 2007

1. Evaluarea activitãţii managerului spitalului public desfãşuratã în anul 2007 se face pânã la data de 30 aprilie 2008. Sunt evaluaţi managerii care au contractul de management în perioada de valabilitate şi au condus spitalul public respectiv pe o perioadã de cel puţin 6 luni în anul 2007.
2. Evaluarea anualã a activitãţii managerului spitalului public se face de o comisie de evaluare formatã din preşedinte, vicepreşedinte, 3-5 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane, numitã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, astfel:
a) pentru spitalele publice din subordinea autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene/a municipiului Bucureşti, membrii comisiei de evaluare se propun de cãtre directorul executiv al acestora. Preşedintele comisiei de evaluare este directorul executiv adjunct financiar-contabil al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene/a municipiului Bucureşti, iar vicepreşedinte este şeful compartimentului audit intern din aceeaşi instituţie. În situaţia în care la nivelul unei autoritãţi de sãnãtate publicã nu este încadrat postul de auditor intern, vicepreşedintele este nominalizat din cadrul altei autoritãţi de sãnãtate publicã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice;
b) pentru spitalele publice din subordinea Ministerului Sãnãtãţii Publice, preşedinte este directorul general adjunct al Direcţiei generale buget şi credite externe din Ministerul Sãnãtãţii Publice, iar vicepreşedinte este un reprezentant al Direcţiei audit din aceeaşi instituţie.
3. Comisia de evaluare menţionatã la pct. 2 întocmeşte, pe baza rezultatelor obţinute de fiecare manager de spital, fişa de evaluare prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta metodologie. Fişa de evaluare se înainteazã Comisiei centrale de evaluare însoţitã de dosarul de evaluare, care cuprinde obligatoriu urmãtoarele documente:
a) copia contractului de management şi a actelor adiţionale la acesta;
b) documentele care susţin punctajul acordat la fiecare indicator de performanţã, dupã cum urmeazã:
- statul de funcţii pe anul 2007, aprobat conform legii;
- situaţia financiarã încheiatã la 31 decembrie 2007;
- darea de seamã statisticã pentru anul 2007 (cod MS 60.4.4A, cap. 2; cod MS 60.4.4, cap. 3; cod MS 60.4.4.A, cap.14), centralizatorul - cod MS 60.4.4, cap. 15 "Personalul mediu şi superior sanitar pe tipuri de unitãţi", centralizatorul activitãţii spitalului - cod 19.15, darea de seamã statisticã pentru anul 2007 (cod MS 60.4.2, cap.1 "Principalii indicatori ai cunoaşterii sãnãtãţii, pe anul 2007, pentru fiecare spital", câte un document semnat şi ştampilat, completat numai cu pct. 10 "Infecţii interioare din spital");
c) copii de pe actele de control ale tuturor organismelor abilitate;
d) raportul de autoevaluare al managerului spitalului public (în cuprinsul acestuia se au în vedere acţiunile organizate şi desfãşurate pe parcursul anului evaluat privind: modul de îndeplinire a indicatorilor şi criteriilor de performanţã, proceduri interne de evaluare şi control, elaborare de acte normative cu caracter intern, mãsuri întreprinse pentru eficientizarea activitãţii unitãţii şi creşterea calitãţii actului medical, gestionarea eventualelor situaţii de crizã apãrute la nivelul spitalului public etc.); managerul spitalului public rãspunde pentru realitatea şi corectitudinea datelor puse la dispoziţia comisiei de evaluare, conform legii;
e) alte documente care pot constitui bazã pentru evaluarea îndeplinirii criteriilor de performanţã prevãzute în anexa nr. 2 la <>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 112/2007 privind criteriile de peformanţã în baza cãrora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
4. Comisia de evaluare menţionatã la pct. 2 are urmãtoarele atribuţii:
a) sã înregistreze dosarul de evaluare depus de cãtre managerul spitalului public, numai dacã acesta conţine toate documentele prevãzute la pct. 3;
b) sã verifice concordanţa dintre indicatorii asumaţi prin contract/act adiţional şi cei înscrişi în fişa de evaluare, precum şi dintre valorile indicatorilor realizaţi menţionaţi în fişa de evaluare şi cei transmişi de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar şi Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sãnãtãţii;
c) sã valideze, sub semnãturã, în funcţie de rezultatele obţinute în urma evaluãrii, propunerea de menţinere/încetare a contractului de management al managerului spitalului public evaluat;
d) sã înregistreze şi sã transmitã Comisiei centrale de evaluare numai dosarele care conţin toate documentele prevãzute la pct. 3;
e) sã respingã motivat dosarele incomplete şi sã comunice managerului spitalului public documentele lipsã care au determinat aceastã situaţie;
f) sã întocmeascã şi sã valideze, sub semnãtura preşedintelui comisiei de evaluare şi a managerului spitalului public respectiv, un opis cuprinzând toate documentele existente în dosarul de evaluare depus de fiecare manager.
5. La nivelul Ministerului Sãnãtãţii Publice este constituitã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, Comisia centralã de evaluare, formatã din preşedinte, vicepreşedinte, 3-5 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane. Comisia centralã de evaluare are misiunea de a verifica şi de a urmãri modul de desfãşurare a evaluãrii, modul de întocmire a fişelor de evaluare şi de a soluţiona eventualele contestaţii apãrute în cadrul evaluãrii anuale a activitãţii managerilor spitalelor publice. Preşedintele Comisiei centrale de evaluare este directorul general al Direcţiei generale buget şi credite externe din Ministerul Sãnãtãţii Publice, iar vicepreşedinte este directorul Direcţiei audit din aceeaşi instituţie.
6. Comisia centralã de evaluare, în baza rezultatelor evaluãrii efectuate de comisiile de evaluare menţionate la pct. 2, propune ministrului sãnãtãţii publice, dupã caz:
a) menţinerea contractului de management, pentru managerii spitalelor publice care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 4 lit. a) din Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 112/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) emiterea actului administrativ de reevaluare, pentru managerii spitalelor publice care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 4 lit. b) din Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 112/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) emiterea actului administrativ de încetare înainte de termen a contractului de management, pentru managerii spitalelor publice care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 4 lit. c) din Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 112/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
7. În aplicarea dispoziţiilor prezentei metodologii, Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar şi Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sãnãtãţii furnizeazã Ministerului Sãnãtãţii Publice şi comisiilor de evaluare prevãzute la pct. 2 valorile indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului public care intrã în sfera lor de competenţã, realizate de fiecare spital public în anul 2007.
8. Datele menţionate la pct. 7, validate de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar şi Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sãnãtãţii, sunt consemnate în fişa de evaluare prevãzutã în anexa la prezenta metodologie, la rubrica "Valoare indicator realizatã", şi stau la baza evaluãrii activitãţii managerului spitalului public în anul 2007.
9. Evaluarea anualã a activitãţii managerilor spitalelor publice aflate în subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie se face în conformitate cu dispoziţiile prezentei metodologii.

ANEXĂ
-----
la metodologie
--------------






MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
...............................
COMISIA DE EVALUARE


FIŞA DE EVALUARE
a activitãţii desfãşurate de .....................
(numele şi prenumele)
managerul ...................................
(denumirea spitalului public)

în anul 2007

┌───┬────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┬───────┬─────────┬──────────┐
│Nr.│ │VALOARE INDICATOR│ │ │MENŢIUNI │
│crt│ INDICATORI/CRITERII DE PERFORMANŢĂ ├────────┬────────┤GRAD DE│ PUNCTAJ │ALE │
│ │ │asumatã │ reali- │REALI- │ ACORDAT │COMISIEI │
│ │ │ prin │ zatã*4)│ZARE*1)│ │DE EVALUA-│
│ │ │contract│ │ │ │RE*5) │
├───┴────────────────────────────────────────────────┴────────┴────────┴───────┴─────────┴──────────┤
│ A. INDICATORI DE MANAGEMENT AL RESURSELOR UMANE │
├───┬────────────────────────────────────────────────┬────────┬────────┬───────┬─────────┬──────────┤
│ 1.│Proporţia medicilor din totalul personalului │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 2.│Proporţia personalului medical din totalul │ │ │ │ │ │
│ │personalului angajat al spitalului │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 3.│Proporţia personalului medical cu studii │ │ │ │ │ │
│ │superioare din totalul personalului medical │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 4.│Numãrul mediu de consultaţii/ medic în │ │ │ │ │ │
│ │ambulatoriu │ │ │ │ │ │
├───┴────────────────────────────────────────────────┴────────┴────────┴───────┴─────────┴──────────┤
│ B. INDICATORI DE UTILIZARE A SERVICIILOR │
├───┬────────────────────────────────────────────────┬────────┬────────┬───────┬─────────┬──────────┤
│ 1.│Durata medie de spitalizare pe spital şi pe │ │ │ │ │ │
│ │fiecare secţie*2) │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 2.│Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe │ │ │ │ │ │
│ │fiecare secţie*2) │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 3.│Indicele de complexitate al cazurilor pe spital │ │ │ │ │ │
│ │şi pe fiecare secţie*2) │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 4.│Procentul pacienţilor cu intervenţii chirur- │ │ │ │ │ │
│ │gicale din totalul pacienţilor externaţi din │ │ │ │ │ │
│ │secţiile chirurgicale │ │ │ │ │ │
├───┴────────────────────────────────────────────────┴────────┴────────┴───────┴─────────┴──────────┤
│ C. INDICATORI ECONOMICO-FINANCIARI │
├───┬────────────────────────────────────────────────┬────────┬────────┬───────┬─────────┬──────────┤
│ 1.│Execuţia bugetarã faţã de bugetul de cheltuieli │ │ │ │ │ │
│ │aprobat │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 2.│Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii │ │ │ │ │ │
│ │şi în funcţie de sursele de venit │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 3.│Procentul veniturilor proprii din totalul │ │ │ │ │ │
│ │veniturilor spitalului │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 4.│Procentul cheltuielilor de personal din totalul │ │ │ │ │ │
│ │cheltuielilor spitalului │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 5.│Procentul cheltuielilor cu medicamentele din │ │ │ │ │ │
│ │totalul cheltuielilor spitalului │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 6.│Procentul cheltuielilor de capital din totalul │ │ │ │ │ │
│ │cheltuielilor │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 7.│Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare │ │ │ │ │ │
│ │secţie*2) │ │ │ │ │ │
├───┴────────────────────────────────────────────────┴────────┴────────┴───────┴─────────┴──────────┤
│ D. INDICATORI DE CALITATE │
├───┬────────────────────────────────────────────────┬────────┬────────┬───────┬─────────┬──────────┤
│ 1.│Rata mortalitãţii intraspitaliceşti pe total │ │ │ │ │ │
│ │spital şi pe fiecare secţie*2) │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 2.│Rata infecţiilor nozocomiale pe total spital │ │ │ │ │ │
│ │şi pe fiecare secţie*2) │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 3.│Indicele de concordanţã dintre diagnosticul │ │ │ │ │ │
│ │la internare şi diagnosticul la externare │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼─────────┤ │
│ 4.│Numãr de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor │ │ │ │ │ │
├───┴────────────────────────────────────────────────┴────────┴────────┴───────┴─────────┴──────────┤
│ E. CRITERII GENERALE DE MANAGEMENT │
├─────────────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┬─────────┬───────┤
│PUNCTAJ ACORDAT DE: │ Evaluator 1 │ Evaluator 2 │ Evaluator 3 │Evaluator ....│ PUNCTAJ │ │
│ │ ......... │ ......... │ ......... │ ......... │ FINAL*3)│ │
│ │(nume,prenume)│(nume,prenume)│(nume,prenume)│(nume,prenume)│ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├───┬─────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┤ │
│ 1.│Managementul │ │ │ │ │ │ │
│ │volumului de │ │ │ │ │ │ │
│ │activitate │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┤ │
│ 2.│Responsabilitate │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┤ │
│ 3.│Analizã şi │ │ │ │ │ │ │
│ │sintezã │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┤ │
│ 4.│Modul de │ │ │ │ │ │ │
│ │realizare │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┤ │
│ 5.│Aptitudini │ │ │ │ │ │ │
│ │manageriale │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────┤ │
│ 6.│Probitate şi │ │ │ │ │ │ │
│ │eticã │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────────────────┴──────────────┴──────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────┴───────┘



-----------
*1) În situaţia în care gradul de realizare are cifrã cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50 - 0,99 devine 1, iar 0,01 - 0,49 devine 0.
*2) Se trece valoarea indicatorului la nivel de spital.
*3) În situaţia în care punctajul final are cifrã cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50 - 0,99 devine 1, iar 0,01 - 0,49 devine 0;
*4) În situaţia în care nu existã concordanţã între valorile indicatorilor prezentate de manager, sub semnãturã, şi valorile indicatorilor rezultate în urma verificãrii acestora, în coloana "realizatã" se consemneazã valorile indicatorilor rezultate din documentele depuse în dosarul de evaluare.
*5) În situaţia menţionatã la nota 4) comisia de evaluare are obligaţia sã consemneze în aceastã coloanã valoarea indicatorului prezentatã de manager, sub semnãturã, precum şi motivul care a determinat aceastã neconcordanţã.


Comisia de evaluare înfiinţatã prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 341/2008, în baza rezultatelor obţinute, propune menţinerea/încetarea înainte de termen a contractului de management sau reevaluarea dupã 6 luni a .... (numele şi prenumele) ... managerul ...(denumirea spitalului public) ... .
Prezenta fişã de evaluare a fost întocmitã în douã exemplare, din care exemplarul nr. 1 s-a înaintat la Comisia centralã de evaluare constituitã la nivelul Ministerului Sãnãtãţii Publice, iar exemplarul nr. 2 a rãmas la preşedintele comisiei de evaluare, în evidenţa autoritãţii de coordonare a spitalului public respectiv.




Comisia de evaluare Am luat la cunoştinţã
Preşedinte .................... .........................
Vicepreşedinte .................... (numele, prenumele şi semnãtura)
(data)
Membri: ...........................
...........................
...........................
...........................
(numele, prenumele şi semnãtura)




NOTĂ:
Managerul spitalului public poate contesta la Comisia centralã de evaluare, în termen de 24 de ore de la data luãrii la cunoştinţã a conţinutului fişei de evaluare, calificativul acordat de comisia de evaluare. Comisia centralã de evaluare rezolvã contestaţia în termen de 5 zile lucrãtoare de la data luãrii în evidenţã a acesteia.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016