Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 340 din 20 martie 2000  pentru aprobarea Nomenclatorului de lucrari si servicii care se presteaza de catre autoritatile pentru protectia mediului in regim de tarifare si cuantumul tarifelor aferente    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 340 din 20 martie 2000 pentru aprobarea Nomenclatorului de lucrari si servicii care se presteaza de catre autoritatile pentru protectia mediului in regim de tarifare si cuantumul tarifelor aferente

EMITENT: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 144 din 6 aprilie 2000
Ministrul apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului,
având în vedere prevederile <>art. 7, 8 şi 14 din Legea nr. 137/1995 privind protecţia mediului, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 70 din 17 februarie 2000,
în baza dispoziţiilor <>art. 9 din Hotãrârea Guvernului nr. 104/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Nomenclatorul lucrãrilor şi serviciilor care se presteazã de cãtre autoritãţile pentru protecţia mediului în regim de tarifare, cuantumul tarifelor aferente acestor lucrãri şi servicii şi clasificarea activitãţilor cu impact asupra mediului pe categorii de complexitate, pentru care se aplica regimul de tarifare, conform prevederilor anexelor nr. 1 şi 2.
ART. 2
Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, agenţiile teritoriale de protecţie a mediului, ca autoritãţi pentru protecţia mediului, îşi vor deschide conturi pentru veniturile extrabugetare provenite din încasarea tarifelor la filialele trezoreriei statului în a cãror raza teritorialã îşi desfãşoarã activitatea.
ART. 3
(1) Sumele încasate vor fi utilizate în conformitate cu prevederile <>art. 14 din Legea nr. 137/1995 , republicatã.
(2) Prin ordin al ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului se pot redistribui unele sume între agenţiile de protecţie a mediului, dupã deducerea cotei aferente stimulãrii personalului acestora, în vederea soluţionãrii unor prioritati pentru activitãţile prevãzute la <>art. 14 din Legea nr. 137/1995 , republicatã.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Direcţia generalã de resurse şi dezvoltare din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi conducerea agentiilor teritoriale de protecţie a mediului vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 6
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga prevederile art. 3 din Ordinul ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului nr. 727/1998 privind taxele de atestare a persoanelor fizice şi juridice pentru efectuarea studiilor de impact şi a bilanţurilor de mediu.

Ministrul apelor, pãdurilor
şi protecţiei mediului,
Romica Tomescu




ANEXA 1


NOMENCLATORUL
cuprinzând lucrãrile şi serviciile care se presteazã de autoritãţile
pentru protecţia mediului la solicitarea persoanelor fizice sau juridice
şi care sunt supuse regimului de tarifare, în conformitate cu dispoziţiile
<>Legii nr. 137/1995 privind protecţia mediului, republicatã


SECŢIUNEA I
Lucrãri şi servicii care se presteazã de agenţiile teritoriale de protecţie a mediului

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cuantumul tarifului
care se încaseazã*), pe
categorii de complexitate a
Scopul lucrãrii Tipul lucrãrii lucrãrilor sau serviciilor
sau al serviciului sau al serviciului (lei)
care se presteazã ─────────────────────────────────
mica medie mare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Parcurgerea pro- Analiza documentaţiei 500.000 4.500.000 10.000.000
cedurilor legale pen- care se depune în ve-
tru emiterea acordu- derea emiterii acor-
lui de mediu dului de mediu, în-
cluzand, dupã caz,
verificarea pe teren

2. Parcurgerea pro- Analiza documentaţiei 1.000.000 4.500.000 10.000.000
cedurilor legale pen- care se depune în ve-
tru emiterea autori- derea emiterii auto-
zatiei de mediu rizatiei de mediu,
incluzând, dupã caz,
verificarea pe teren

3. Emiterea avizu- Analiza documentati- 1.500.000 4.500.000 10.000.000
lui de mediu pentru ei care se depune şi
privatizare, conform stabilirea obligaţi-
prevederilor legale ilor de mediu, în-
cluzand, dupã caz,
verificarea pe teren

4. Stabilirea obli- Analiza documentati- 700.000 3.000.000 10.000.000
gatiilor de mediu la ei care se depune şi
schimbarea proprieta- stabilirea obligaţi-
rilor obiectivelor cu ilor de mediu, în-
impact asupra mediu- cluzand, dupã caz,
lui verificarea pe teren


5. Stabilirea obli-
gatiilor de mediu la
schimbarea profilului
de activitate, în ve-
derea emiterii

5.1. unui nou acord Analiza documentati- 700.000 3.000.000 10.000.000
de mediu, în confor- ei care se depune şi,
mitate cu dispoziti- dupã caz, verificarea
ile legale; pe teren
5.2. unei noi auto- Analiza documentati- 700.000 3.000.000 10.000.000
rizatii de mediu, în ei care se depune şi,
conformitate cu dis- dupã caz, verificarea
poziţiile legale pe teren

6. Stabilirea obli- Analiza documentati- 700.000 3.000.000 10.000.000
gatiilor de mediu la ei care se depune şi
încetarea definitiva verificarea pe teren
a activitãţii obiec-
tivelor cu impact a-
supra mediului

7. Revizuirea acor- Analiza documentati- 300.000 500.000 1.000.000
dului sau a autoriza- ei care se depune şi,
tiei de mediu, în dupã caz, verificarea
conformitate cu pro- pe teren
cedurile legale

8. Reînnoirea acor- Analiza documentati- 300.000 500.000 1.000.000
dului sau a autoriza- ei care se depune şi,
tiei de mediu, în dupã caz, verificarea
conformitate cu pro- pe teren
cedurile legale

9.**) Realizarea de Consultaţii şi asis- 10.000.000 15.000.000 25.000.000
cãtre operatorii eco- tenta tehnica de spe-
nomici a sistemelor cialitate pentru rea-
proprii de automoni- lizarea sistemelor de
torizare a emisiilor automonitorizare a e-
cu impact asupra me- misiilor la nivelul
diului, în conformi- standardelor europene
tate cu dispoziţiile
legii

10.**) Introducerea Consultaţii şi asis- 1.000.000 5.000.000 15.000.000
de cãtre operatorii tenta tehnica de spe-
economici a sisteme- cialitate pentru în-
lor de management troducerea sistemelor
ecologic şi de auto- de management ecologic
auditare utilizate şi de autoauditare în
în Uniunea Europeanã întreprinderile cu im-
(EMAS sau ISO 14001) pact asupra mediului

11.**) Identificarea Identificarea obiec- 1.000.000 5.000.000 15.000.000
şi promovarea proiec- tivelor şi asigurarea
telor eligibile pen- consultantei şi asis-
tru finanţare în ca- tentei tehnice de spe-
drul programelor şi cialitate pentru pro-
instrumentelor de fi- movarea proiectelor
nantare ale Uniunii eligibile, în confor-
Europene, ale orga- mitate cu criteriile
nismelor şi organi- de finanţare
zatiilor internati-
onale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



*) 1. Pentru documentaţiile depuse pana la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, conform prevederilor cuprinse la poziţiile nr. 1-8, tarifele se încaseazã înaintea emiterii acordurilor, autorizaţiilor şi avizelor de mediu solicitate.
2. Pentru documentaţiile care se depun dupã data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, pentru lucrãrile şi serviciile prevãzute la poziţiile nr. 1-8 tarifele se încaseazã la depunerea documentaţiilor.

**) Activitãţile stabilite la poziţiile nr. 9-11 se pot organiza şi desfasura numai la solicitarea operatorilor economici interesaţi şi numai în baza unui/unei contract/convenţii sau altei înţelegeri oficiale între operatorul economic şi agenţia de protecţie a mediului.





SECŢIUNEA a II-a
Lucrãri şi servicii care se presteazã de compartimentele de specialitate din Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Scopul lucrãrii sau Tipul lucrãrii sau Cuantumul
al serviciului al serviciului tarifului*)
care se presteazã care se presteazã (lei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Parcurgerea procedurilor Analiza documentaţiei care se 10.000.000
legale pentru emiterea acor- depune în vederea emiterii de
dului de mediu acordului de mediu, incluzând,
dupã caz, verificarea pe teren


2. Parcurgerea procedurilor Analiza documentaţiei care se 10.000.000
legale pentru emiterea auto- depune, incluzând, dupã caz,
rizatiei de mediu verificarea pe teren

3. Revizuirea acordului sau Analiza documentaţiei care se 1.000.000
a autorizaţiei de mediu, în depune şi, dupã caz, verifica-
conformitate cu procedurile rea pe teren
legale

4. Reînnoirea acordului sau Analiza documentaţiei care se 1.000.000
a autorizaţiei de mediu, în depune şi, dupã caz, verifica-
conformitate cu procedurile rea pe teren
legale

5. Emiterea licenţei de im- Analiza documentaţiei în vede- 10.000.000
port/export pentru substan- rea emiterii licenţei de
tele, produsele şi echipa- import/export
mentele supuse controlului
internaţional, în conformi-
tate cu reglementãrile şi
procedurile internaţionale

6. Emiterea acordului de Analiza documentaţiei care se 15.000.000
mediu pentru importul dese- depune în vederea emiterii
urilor admise la import, în acordului de mediu, incluzând,
conformitate cu reglementa- dupã caz, procedurile de noti-
rile şi procedurile natio- ficare, în conformitate cu re-
nale şi internaţionale glementarile internaţionale

7. Emiterea acordului de Analiza documentaţiei care se 1.000.000
mediu pentru exportul dese- depune în vederea emiterii
urilor chimice şi al altor acordului de mediu, incluzând,
categorii de deşeuri, cu dupã caz, procedurile de noti-
excepţia celor care conţin ficare, în conformitate cu re-
metale, în conformitate cu glementarile internaţionale
reglementãrile şi procedu-
rile naţionale şi interna-
tionale

8. Emiterea acordului de Analiza documentaţiei care se 25.000.000
mediu pentru exportul dese- depune în vederea emiterii
urilor de metale sau cu con- acordului de mediu, incluzând,
ţinut de metale, în confor- dupã caz, procedurile de noti-
mitate cu reglementãrile şi ficare, în conformitate cu re-
procedurile naţionale şi în- glementarile internaţionale
ternationale

9. Emiterea avizului de Analiza documentaţiei care se 10.000.000
mediu pentru introducerea depune în vederea emiterii
în mediul înconjurãtor şi acordului de mediu
pe piata a organismelor mo-
dificate genetic şi a pro-
duselor rezultate din aces-
tea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) 1. Pentru documentaţiile depuse pana la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, conform prevederilor poziţiilor nr. 1-9, tarifele se încaseazã înaintea emiterii acordurilor, autorizaţiilor, licenţelor şi avizelor solicitate.
2. Pentru documentaţiile care se depun dupã data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, pentru lucrãrile şi serviciile prevãzute la poziţiile nr. 1-9 tarifele se încaseazã la depunerea documentaţiilor.




SECŢIUNEA a III-a
Tarife pentru analize de laborator şi pentru date de mediu*), altele decât cele destinate informãrii publicului şi autoritãţilor

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Indicatorul Valoarea
crt. (lei/indicator)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

I. Analize cu aparatura de laborator

1. Pulberi sedimentabile 50.000
2. Metale din pulberi sedimentabile 365.000
3. Pulberi în suspensie 50.000
4. Metale din pulberi în suspensie 270.000
5. Analiza solului (metalelor) 240.000
6. Analiza ionului de metal din apa prin:
- metoda colorimetrica 155.000
- absorbţie atomica 290.000
7. Analiza sulfatilor din apa
- metoda colorimetrica 360.000
8. Determinarea pH
- în sol 30.000
- în apa 25.000
9. Analiza alcalinitatii, aciditatii, conductivitatii 35.000
10. Analiza detergentilor 45.000
11. Analiza CBO_5 60.000
12. Analiza suspensiilor 120.000
13. Analiza reziduului fix 80.000
14. Analiza oxigenului dizolvat 40.000
15. Analiza nitratilor, nitritilor, amoniului 45.000
16. Determinarea cianurilor 80.000
17. Analiza fenolilor 50.000
18. Analiza SO_2; NO_2; NH_3; Cl_2; HCl 50.000
19. Analiza O_3 150.000
20. Evaluarea nivelului de zgomot 50.000
21. Analize vegetaţie
- metale 240.000
22. Analiza pesticidelor 400.000
23. Analiza fluorului 60.000
24. Analize biologice 200.000
25. Analize microbiologice 250.000
26. Analiza duritatii 40.000


II. Analize cu aparatura automatã

A. Imisie

1. Recoltarea şi analiza SO_2, NO_x, O_3, parametri meteo 200.000
2. Recoltarea şi analiza pulberilor 400.000

B. Emisie

1. Recoltarea şi analiza hidrocarburilor, 200.000
SO_2, NO_x, CO, CO_2, O_2, parametri gaz
2. Recoltarea şi analiza pulberilor 400.000
3. Recoltare în soluţie şi analiza altor indicatori 200.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



*) 1. Tarifele pentru indicatorii nenominalizati se stabilesc prin similitudine cu cei prevãzuţi în lista.
2. Furnizarea datelor de mediu în vederea întocmirii documentaţiilor de mediu se tarifeaza cu 50.000 lei pentru fiecare indicator solicitat.




SECŢIUNEA a IV-a
Servicii prestate de Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului pentru atestarea persoanelor fizice şi juridice în vederea efectuãrii studiilor de impact asupra mediului şi a bilanţurilor de mediu

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Scopul Tipul
lucrãrii lucrãrii
sau al ser- sau al ser- Cuantumul în lei al tarifelor
viciului viciului care se încaseazã*)
care se care se ────────────────────────────────────────── Persoane
presteazã presteazã >100 50-100 25-50 10-25 <10 fizice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7 8
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Îndeplini- Verifi- 1500000 1250000 1000000 750000 500000 250000
rea atributi- carea şi
ilor de se- înscrie-
cretariat rea dosa-
al Comisiei relor pen-
de atestare tru ates-
şi atestarea tare
persoanelor
fizice şi Analiza 12000000 10000000 8000000 6000000 4000000 3000000
juridice documenta-
pentru tiei care
efectuarea se depune
studiilor pentru ates-
de impact tare şi exa-
asupra me- minare în
diului şi Comisia de
a bilan- atestare
turilor de
mediu

2. Reatesta- Analiza 10000000 8000000 6000000 4000000 3000000 1500000
rea şi/sau documen-
promovarea tatiei pen-
pe un nivel tru reates-
superior de tare şi
competenta examinare
în Comisia
de atestare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



*) 1. Tariful pentru verificarea şi înscrierea dosarelor pentru atestare se achitã la depunerea acestora, în contul special deschis de minister.
2. Tariful pentru analiza documentaţiei care se depune pentru atestare şi examinare în Comisia de atestare se achitã de beneficiarul atestarii la eliberarea documentelor de atestare.
3. Tariful pentru analiza documentaţiei pentru reatestare şi/sau promovare pe un nivel superior de competenta se achitã la depunerea documentaţiei.



ANEXA 2


CLASIFICAREA
pe categorii de complexitate a lucrãrilor şi serviciilor în funcţie de impactul activitãţii asupra mediului

I. Categoria de complexitate mare

Lucrãrile şi serviciile încadrate în categoria de complexitate mare privesc toate obiectivele cu impact major asupra mediului, dupã cum urmeazã:

1. Industrii energetice
1.1. Instalaţii de ardere cu o putere calorica de combustie mai mare de 50 MW
1.2. Rafinarii de ţiţei şi prelucrarea gazelor
1.3. Cuptoare de cocs
1.4. Instalaţii de gazeificare şi lichefiere a carbunilor
1.5. Centrale nuclearoelectrice şi alte reactoare nucleare, inclusiv demontarea sau dezafectarea acestor centrale ori reactoare (cu excepţia statiilor de cercetare pentru producerea şi conversia materialelor fisionabile şi fertile a cãror putere maxima nu depãşeşte 1 MW de încercare termica permanenta)
1.6. Instalaţii pentru:
- producerea şi imbogatirea combustibilului nuclear;
- prelucrarea combustibilului nuclear radioactiv sau a deşeurilor cu radioactivitate ridicatã;
- depozitarea finala a deşeurilor radioactive.

2. Producţia şi prelucrarea metalelor
2.1. Instalaţii de prajire sau sinterizare a minereului metalic (inclusiv a zãcãmintelor de sulfuri)
2.2. Instalaţii pentru producerea fontei sau a otelului (producţia primara sau secundarã), inclusiv instalaţii pentru turnarea continua, cu o capacitate care depãşeşte 2,5 t/ora
2.3. Instalaţii pentru prelucrarea metalelor feroase:
a) laminoare la cald cu o capacitate mai mare de 20 t oţel brut/ora;
b) forje cu ciocane, a cãror energie de lovire depãşeşte 50 kJ/ciocan, iar puterea calorica dezvoltata este mai mare de 20 MW;
c) aplicarea de straturi protectoare din metal topit, cu o capacitate de tratare mai mare de 2 t oţel brut/ora
2.4. Topitorii pentru metale feroase cu o capacitate mai mare de 20 t/zi
2.5. Instalaţii pentru:
a) producerea de metale neferoase brute din zãcãminte, concentrate sau materii prime secundare, prin procese metalurgice, chimice sau electrolitice;
b) topirea metalelor neferoase, inclusiv a aliajelor şi produselor recuperate (rafinare, turnatorie de fonta etc.), cu o capacitate de topire mai mare de 4 t/zi pentru plumb şi cadmiu sau de 20 t/zi pentru toate celelalte metale
2.6. Instalaţii pentru tratarea suprafeţelor metalelor şi materialelor plastice prin folosirea procedeelor electrolitice sau chimice, la care volumul recipientelor de tratare depãşeşte 30 mc.

3. Industria mineralelor
3.1. Instalaţii pentru producerea clincherului de ciment în cuptoare rotative cu o capacitate de producţie mai mare de 500 t/zi sau a varului în cuptoare rotative cu o capacitate de producţie care depãşeşte 50 t/zi ori în alte tipuri de cuptoare cu o capacitate de producţie mai mare de 50 t/zi
3.2. Instalaţii pentru producerea azbestului şi fabricarea produselor pe baza de azbest
3.3. Instalaţii pentru fabricarea sticlei, inclusiv a fibrelor pentru producerea fibrelor de sticla, cu o capacitate de topire mai mare de 20 t/zi
3.4. Instalaţii pentru topirea substanţelor minerale, inclusiv pentru producerea fibrelor minerale, cu o capacitate de topire mai mare de 20 t/zi
3.5. Fabricarea produselor din ceramica prin ardere, în special a tiglelor, caramizilor, caramizilor refractare, dalelor, produselor din ceramica sau portelan, cu o capacitate de producţie mai mare de 75 t/zi şi/sau cu o capacitate a cuptoarelor mai mare de 4 mc şi cu o densitate stabilitã pentru fiecare cuptor mai mare de 300 kg/mc.

4. Industria chimica
4.1. Instalaţii chimice pentru producerea de substanţe chimice organice de baza, precum:
a) hidrocarburi (liniare sau ciclice, saturate sau nesaturate, alifatice sau aromatice);
b) hidrocarburi ce conţin oxigen, precum: alcooli, aldehide, cetone, acizi carboxilici, esteri, eteri, acetati, peroxizi, rasini epoxidice;
c) hidrocarburi sulfuroase;
d) hidrocarburi ce conţin azot, precum: amine, amide, compuşi azotosi, compuşi nitro sau nitrati, nitrili, cianati sau izocianati;
e) hidrocarburi conţinând fosfor;
f) hidrocarburi halogenate;
g) compuşi organo-metalici;
h) materiale plastice de baza (polimeri, fibre sintetice şi fibre pe baza de celuloza);
i) cauciucuri sintetice;
j) vopsele şi pigmenti;
k) agenţi de suprafata şi agenţi tensioactivi
4.2. Instalaţii chimice pentru producerea de substanţe chimice anorganice de baza, precum:
a) gaze, ca de exemplu: amoniac, clor sau acid clorhidric gazos, fluor sau acid fluorhidric, oxizi de carbon, compuşi de sulf, oxizi de azot, hidrogen, dioxid de sulf, oxiclorura de carbon;
b) acizi, ca de exemplu: acid cromic, acid hipofluoros, acid fosforic, acid azotic, acid hipocloros, acid sulfuric, oleum, acizi sulfurosi;
c) baze, ca de exemplu: hidroxid de amoniu, hidroxid de potasiu, hidroxid de sodiu;
d) metaloizi, oxizi metalici şi alţi compuşi anorganici, ca de exemplu: carbura de calciu, siliciu, carbura de siliciu
4.3. Instalaţii chimice pentru fabricarea ingrasamintelor chimice pe baza de fosfor, azot sau potasiu (îngrãşãminte chimice simple sau compuse)
4.4. Instalaţii chimice pentru fabricarea produselor fitosanitare de baza sau a biocidelor
4.5. Instalaţii utilizând procedee chimice sau biologice pentru fabricarea produselor farmaceutice de baza
4.6. Instalaţii chimice destinate fabricãrii explozibililor
4.7. Instalaţii chimice în care se foloseşte tratarea chimica sau biologica pentru obţinerea aditivilor alimentari cu proteine, a fermentilor sau a altor substanţe proteice.

5. Gestiunea deşeurilor
5.1. Instalaţii pentru incinerarea, recuperarea, tratarea chimica sau depozitarea controlatã a deşeurilor periculoase (inclusiv a deşeurilor petroliere), cu o capacitate mai mare de 10 t/zi
5.2. Instalaţii pentru incinerarea deşeurilor municipale, cu o capacitate mai mare de 3 t/ora
5.3. Instalaţii pentru depozitarea deşeurilor nepericuloase, cu o capacitate mai mare de 50 t/zi
5.4. Depozite controlate de deşeuri, care primesc mai mult de 10 t/zi sau cu o capacitate totalã mai mare de 25.000 t, cu excepţia depozitelor controlate de deşeuri inerte.

6. Alte activitãţi
6.1. Instalaţii industriale pentru producţia de:
a) celuloza din lemn sau alte materiale fibroase;
b) hârtie şi carton, cu o capacitate de producţie mai mare de 20 t/zi
6.2. Instalaţii pentru pretratare (operaţiuni precum spalare, albire, mercerizare) sau vopsirea fibrelor ori textilelor, cu o capacitate de tratare mai mare de 10 t/zi
6.3. Instalaţii pentru tabacirea blanurilor şi a pieilor, cu o capacitate de tratare mai mare de 12 t de produse finite/zi
6.4. a) Abatoare cu o capacitate de producere a carcaselor de animale mai mare de 50 t/zi
b) tratare şi prelucrare în scopul fabricãrii produselor alimentare din:
- materii prime de origine animala (altele decât laptele), cu o capacitate de producţie mai mare de 75 t/zi;
- materii prime vegetale, cu o capacitate de producţie mai mare de 300 t/zi (valoarea medie trimestriala)
6.5. Instalaţii pentru depozitarea sau reciclarea carcaselor de animale şi a deşeurilor de animale, cu o capacitate de tratare mai mare de 10 t/zi
6.6. Instalaţii pentru creşterea intensiva a pasarilor sau a porcilor, cu mai mult de:
a) 40.000 locuri pentru pãsãri;
b) 2.000 locuri pentru porcii de producţie (peste 30 kg); sau
c) 750 locuri pentru scroafe
6.7. Instalaţii pentru tratarea suprafeţei substanţelor, obiectelor sau produselor, utilizând solventi organici, în particular pentru finisarea, placarea, acoperirea, degresarea, impermeabilizarea, dimensionarea, vopsirea, curatarea sau impregnarea, cu o capacitate de consum mai mare de 150 kg/ora sau mai mult de 200 t/an
6.8. Instalaţii pentru producţia de carbon (cãrbune sarac în gaze) sau de electrografit, prin incinerare sau grafitizare
6.9. Staţii de epurare a apelor uzate menajere pentru localitãţi cu o populaţie de peste 150.000 locuitori
6.10. Porturi comerciale, dane pentru încãrcãri şi descãrcãri, care sunt legate de uscat şi de porturi exterioare şi pot primi vase de peste 1.350 t
6.11. Extractia petrolului şi a gazelor naturale, acolo unde cantitatea extrasa depãşeşte 500 t/zi în cazul petrolului şi 50.000 mc/zi în cazul gazelor
6.12. Conducte pentru transportul gazelor, ţiţeiului sau al substanţelor chimice, cu diametrul mai mare de 800 mm şi cu o lungime mai mare de 40 km
6.13. Exploatãrile miniere de suprafata şi subterane, cu o capacitate de producţie mai mare de 2.000 t/luna
6.14. Instalaţii de depozitare a produselor petroliere, petrochimice sau chimice, cu o capacitate mai mare de 200.000 t
6.15. Linii şi cabluri de inalta tensiune, aeriene sau ingropate, dimensionate pentru puteri mai mari de 220 kW.

II. Categoria de complexitate medie

Lucrãrile şi serviciile încadrate în categoria de complexitate medie privesc toate celelalte obiective, altele decât cele stabilite la pct. I, pentru care acordul sau autorizaţia de mediu se emite pe baza evaluãrii impactului asupra mediului, prin studiu de impact sau prin bilanţ de mediu.

III. Categoria de complexitate mica

Lucrãrile şi serviciile încadrate în categoria de complexitate mica privesc toate obiectivele pentru care acordul sau autorizaţia de mediu se emite fãrã evaluarea impactului asupra mediului, prin studiu de impact sau prin bilanţ de mediu.
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016