Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Ministrul turismului,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 24/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului,
emite urmãtorul ordin:
ART. 1
Începând cu anul 2001 se instituie premiul anual de excelenta în activitatea de prestaţii hoteliere, de alimentaţie pentru turism şi în activitatea agentiilor de turism.
În activitatea de prestaţii hoteliere, inclusiv de alimentaţie din incinta, vor fi evaluate hotelurile de 5, 4 şi 3 stele, motelurile de 4 şi 3 stele, pensiunile turistice şi agroturistice din mediul rural de 4 şi 3 flori, cabanele de 3 stele, iar în activitatea de alimentaţie pentru turism unitãţile independente cu specific naţional de categoria lux şi I.
Se acorda 6 premii, câte unul pentru fiecare tip de unitate.
ART. 2
Criteriile care se iau în considerare la acordarea premiilor sunt:
a) în cazul structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare, inclusiv de alimentaţie din incinta;
- aspectul şi ambianta exterioare;
- aspectul şi ambianta interioare;
- echiparea spaţiilor comune şi a celor de cazare;
- serviciile oferite;
- nivelul de pregãtire al personalului de deservire;
- satisfactia clientelei.
Structurile de alimentaţie din incinta structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare vor fi evaluate potrivit criteriilor prevãzute la lit. b);
b) în cazul structurilor de primire turistice independente cu funcţiuni de alimentaţie pentru turism cu specific naţional:
- aspectul şi ambianta exterioare;
- aspectul şi ambianta interioare;
- echiparea spaţiilor de producţie;
- oferta de preparate culinare cu specific naţional;
- nivelul de pregãtire al personalului de producţie şi de deservire;
- satisfactia clientelei;
c) în cazul agentiilor de turism:
- oferta de programe turistice;
- numãrul turistilor strãini adusi în România;
- încasãrile valutare din exportul turistic, exprimate în euro la cursul pieţei valutare din data de 31 decembrie a anului pentru care se face evaluarea;
- numãrul şi calitatea materialelor publicitare proprii adresate turistilor strãini;
- aspectul şi ambianta agenţiei de turism;
- satisfactia clientelei.
ART. 3
Evaluarea se face în luna august pentru unitãţile sezoniere şi în luna decembrie pentru celelalte de cãtre o comisie compusa din 3 reprezentanţi ai Ministerului Turismului şi din 3 reprezentanţi ai asociaţiei profesionale de profil, dupã caz. Criteriile cantitative se evalueaza în luna ianuarie pentru anul precedent.
Fiecare membru al comisiei noteaza fiecare criteriu cu o nota de la 1 la 10, dupã care le insumeaza, iar rezultatul îl împarte la numãrul criteriilor. Notarea finala reprezintã media aritmetica a notelor membrilor comisiei.
În cazul criteriilor exprimate numeric evaluarea se face în raport cu rezultatul cel mai bun, cãruia i se atribuie nota cea mai mare.
Satisfactia clientelei se evalueaza dupã sesizãrile primite la Ministerul Turismului şi la Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor şi dupã semnalele din mass-media.
ART. 4
Structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare, cele de alimentaţie pentru turism şi agenţiile de turism aflate în proprietatea sau în administrarea unor agenţi economici cu obligaţii restante la sfârşitul anului fata de bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat şi fata de celelalte bugete şi fonduri, legal constituite, nu vor putea primi premiul de excelenta în turism.
ART. 5
Premiul se înmâneazã de ministrul turismului în cadrul unei festivitati anuale organizate pana la data de 31 ianuarie a anului urmãtor.
ART. 6
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul turismului,
Matei-Agathon Dan
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: