Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 300 din 21 august 2009  pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor   art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 300 din 21 august 2009 pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 610 din 7 septembrie 2009
ORDIN nr. 300 din 21 august 2009
pentru punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind condiţiile şi criteriile de aplicare a unei politici de clemenţã potrivit prevederilor <>art. 51 alin. (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996
EMITENT: CONSILIUL CONCURENŢEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 610 din 7 septembrie 2009


În baza:
- <>Decretului Preşedintelui României nr. 700/2009 pentru numirea preşedintelui Consiliului Concurenţei;
- prevederilor <>art. 20 alin. (4) lit. f) , ale <>art. 21 alin. (2) şi ale <>art. 27 alin. (1) , precum şi ale <>art. 28 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã,
având în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ,

preşedintele Consiliului Concurenţei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
În urma adoptãrii în plenul Consiliului Concurenţei se pun în aplicare Instrucţiunile privind condiţiile şi criteriile de aplicare a unei politici de clemenţã potrivit prevederilor <>art. 51 alin. (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurenţei vor urmãri punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Instrucţiunile intrã în vigoare la data publicãrii lor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 4
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 93/2004 pentru punerea în aplicare a <>Instrucţiunilor privind condiţiile şi criteriile de aplicare a unei politici de clemenţã potrivit prevederilor <>art. 56 alin. (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 430 din 13 mai 2004.


Preşedintele Consiliului Concurenţei,
Bogdan Marius Chiriţoiu


Bucureşti, 21 august 2009.
Nr. 300.


ANEXÃ

INSTRUCŢIUNI
privind condiţiile şi criteriile de aplicare a unei politici de clemenţã
potrivit prevederilor <>art. 51 alin. (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996

În temeiul <>art. 27 alin. (1) şi (3) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã,

Consiliul Concurenţei adoptã prezentele instrucţiuni.

CAP. I
Introducere. Sfera de cuprindere a instrucţiunilor privind condiţiile de aplicare a unei politici de clemenţã
1. Prezentele instrucţiuni stabilesc cadrul prin care se recompenseazã cooperarea operatorilor economici cu Consiliul Concurenţei, atunci când aceşti operatori economici sunt sau au fost parte a unei înţelegeri grave ce a afectat teritoriul României sau o parte a acestuia.
2. În înţelesul prezentelor instrucţiuni, înţelegerile grave sunt:
a) înţelegerile şi/sau practicile concertate orizontale, între 2 ori mai mulţi concurenţi, îndreptate cãtre sau având ca efect coordonarea comportamentului concurenţial pe piaţã şi/sau cãtre influenţarea parametrilor relevanţi ai cadrului concurenţial, prin adoptarea unor practici precum fixarea preţurilor de cumpãrare ori de vânzare sau a unor condiţii comerciale, alocarea cotelor de producţie ori a celor de vânzare, împãrţirea pieţelor sau a clienţilor, incluzând licitaţiile trucate, restricţionarea importurilor ori a exporturilor şi/sau alte acte anticoncurenţiale îndreptate împotriva unor concurenţi; acestea sunt denumite, generic, carteluri;
b) înţelegerile şi/sau practicile concertate verticale între operatorii economici, referitoare la condiţiile în care pãrţile pot cumpãra, vinde ori revinde anumite produse sau servicii, care au ca obiect restrângerea libertãţii cumpãrãtorului de a-şi determina preţul de vânzare şi/sau restricţionarea teritoriului sau a clientelei, care conferã protecţie teritorialã absolutã.
3. Prezentele instrucţiuni nu se aplicã înţelegerilor orizontale sau verticale care, conform legii, pot fi exceptate de la interdicţia prevãzutã la <>art. 5 alin. (1) din Legea Concurenţei nr. 21/1996 , republicatã, şi/sau la <>art. 81 alin. (1) din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene , denumit în continuare <>Tratat .
4. Aceste înţelegeri*1) reprezintã unele dintre cele mai serioase încãlcãri ale legislaţiei în domeniul concurenţei, iar descoperirea şi sancţionarea acestora este una dintre prioritãţile Consiliului Concurenţei. Orice operator economic care va fi descoperit cã este parte a unei astfel de înţelegeri va primi o amendã substanţialã.
________
*1) Noţiunea de înţelegeri din prezentele instrucţiuni va fi asimilatã noţiunii de înţelegeri grave, astfel cum acestea sunt definite la pct. 2.

5. Înţelegerile presupun, aşadar, o practicã în comun a cel puţin 2 operatori economici. Recompensarea denunţãrii acestei practici, în schimb, are un caracter strict individual. O cerere pentru clemenţã depusã în comun de cãtre mai mulţi operatori economici nu va fi consideratã o cerere în sensul prezentelor instrucţiuni.
6. Prin intermediul prezentelor instrucţiuni, operatorii economici pot obţine imunitate la amendã sau reducerea cuantumului acesteia, sub rezerva îndeplinirii condiţiilor prevãzute în capitolele urmãtoare.
7. În sistemul existent, de competenţe paralele între Comisia Europeanã şi autoritãţile naţionale de concurenţã, o cerere pentru clemenţã înaintatã unei autoritãţi nu este consideratã o cerere pentru clemenţã şi în faţa unei alte autoritãţi. De aceea, este în interesul operatorului economic sã solicite clemenţã Consiliului Concurenţei, în situaţia în care teritoriul românesc a fost afectat de practica anticoncurenţialã, iar autoritatea românã de concurenţã ar putea fi consideratã bine plasatã pentru a acţiona împotriva respectivei încãlcãri.

CAP. II
Imunitatea la amendã

8. Imunitatea la amendã reprezintã exonerarea de la aplicarea amenzii pentru încãlcarea prevederilor <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, şi a <>art. 81 alin. (1) din Tratat , în condiţiile prezentelor instrucţiuni. Existã douã tipuri de imunitate la amendã, respectiv cea de tip A şi cea de tip B.

SECŢIUNEA I
Imunitatea de tipul A

9. Consiliul Concurenţei va acorda imunitatea la amendã dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) operatorul economic este primul care furnizeazã informaţii şi elemente probatorii care, în opinia Consiliului Concurenţei, permit declanşarea procedurii de investigaţie şi efectuarea de inspecţii inopinate;
b) la data furnizãrii elementelor probatorii, Consiliul Concurenţei nu deţinea suficiente elemente pentru declanşarea procedurii de investigaţie sau efectuarea de inspecţii inopinate;
c) sunt îndeplinite condiţiile generale pentru acordarea clemenţei, prevãzute la pct. 20.
10. Pentru ca autoritatea de concurenţã sã poatã declanşa procedura de investigaţie şi sã poatã efectua inspecţiile inopinate în conformitate cu prevederile pct. 9, operatorul economic va trebui sã furnizeze urmãtoarele informaţii şi elemente probatorii:
a) o declaraţie*1) care va include, în mãsura în care operatorul economic are cunoştinţã despre aceste elemente la momentul înaintãrii cererii:
_________
*1) Declaraţiile pot lua forma unor documente scrise şi semnate de cãtre reprezentanţii operatorului economic sau de împuterniciţi în numele acestuia ori pot fi realizate oral, în acest caz fiind înregistrate pe suport audio.

- o descriere detaliatã a modului de organizare a presupusei înţelegeri, incluzând:
(i) scopurile sale, activitãţile şi modalitatea de funcţionare;
(ii) produsele sau serviciile implicate, aria geograficã, durata de funcţionare şi volumele de piaţã estimate a fi afectate de cãtre presupusa înţelegere;
(iii) datele şi locurile de întâlnire, conţinutul discuţiilor şi participanţii la întâlnirile desfãşurate în cadrul presupusei înţelegeri;
(iv) toate explicaţiile relevante în legãturã cu elementele probatorii furnizate pentru a susţine cererea;
- numele şi adresa operatorului economic care înainteazã cererea pentru acordarea imunitãţii, precum şi numele şi adresele tuturor celorlalţi operatori economici care participã sau au participat la presupusa înţelegere;
- numele, funcţiile, amplasarea birourilor şi, în cazul în care este necesar, adresele de domiciliu ale persoanelor care, din cunoştinţele operatorului economic, sunt sau au fost parte a presupusei înţelegeri, incluzând şi persoanele care au fost implicate în numele operatorului economic;
- informaţii despre autoritãţile de concurenţã, din cadrul sau din afara Uniunii Europene, care au fost contactate sau care urmeazã a fi contactate în legãturã cu presupusa înţelegere; şi
b) alte probe în legãturã cu presupusa înţelegere, aflate în posesia operatorului economic sau disponibile la momentul înaintãrii cererii, incluzând în mod particular orice probe din perioada încãlcãrii suspectate.

SECŢIUNEA a 2-a
Imunitatea de tipul B

11. Consiliul Concurenţei va acorda imunitatea la amendã dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) operatorul economic este primul care furnizeazã informaţii şi elemente probatorii care vor permite Consiliului Concurenţei sã stabileascã încãlcarea <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, sau a <>art. 81 alin. (1) din Tratat ;
b) la data furnizãrii elementelor probatorii, Consiliul Concurenţei nu deţinea suficiente elemente pentru a stabili încãlcarea <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, sau a <>art. 81 alin. (1) din Tratat ;
c) niciun operator economic nu obţinuse imunitatea condiţionatã conform pct. 9, în legãturã cu presupusa înţelegere;
d) sunt îndeplinite condiţiile generale pentru acordarea clemenţei, de la pct. 20.
12. Pentru a obţine imunitatea, operatorul economic trebuie sã furnizeze informaţii şi elemente probatorii de natura celor prevãzute la pct. 10.

SECŢIUNEA a 3-a
Operatori economici excluşi de la beneficiul imunitãţii la amendã

13. Operatorul economic iniţiator al înţelegerii şi/sau operatorul economic care a întreprins mãsuri pentru a constrânge alţi operatori economici sã participe la presupusa înţelegere sau sã rãmânã parte a acesteia nu sunt eligibili pentru a beneficia de imunitatea la amendã. Aceştia se mai pot califica, totuşi, pentru o reducere a cuantumului amenzii, dacã îndeplinesc cerinţele şi condiţiile prevãzute de prezentele instrucţiuni.

CAP. III
Reducerea cuantumului amenzii

14. Operatorii economici care dezvãluie participarea lor la o înţelegere ce afecteazã teritoriul României, dar care nu îndeplinesc condiţiile pentru obţinerea imunitãţii, pot beneficia, totuşi, de o reducere a cuantumului amenzii, faţã de nivelul care le-ar fi fost aplicat în mod normal.
15. Pentru a putea beneficia de o asemenea reducere, un operator economic trebuie sã furnizeze Consiliului Concurenţei elemente probatorii referitoare la pretinsa încãlcare a legii, care sã aducã o contribuţie suplimentarã semnificativã în raport cu cele aflate deja în posesia acestuia şi trebuie sã îndeplineascã condiţiile generale pentru acordarea clemenţei.
16. Noţiunea de "contribuţie suplimentarã semnificativã" se referã la mãsura în care elementele probatorii, necunoscute pânã la acea datã, furnizate de un operator economic, consolideazã, prin însãşi natura lor şi/sau prin gradul lor de precizie, capacitatea Consiliului Concurenţei de a demonstra existenţa presupusei înţelegeri. În aceastã evaluare, Consiliul Concurenţei considerã cã, în general, elementele probatorii scrise provenind din perioada la care faptele se raporteazã au o contribuţie mai mare decât cele stabilite ulterior. Elementele probatorii care au o legãturã directã cu faptele în cauzã vor fi considerate ca fiind mai importante decât acelea care nu au decât o legãturã indirectã cu faptele respective. În mod similar, va fi luat în considerare şi gradul în care este necesarã coroborarea elementelor furnizate cu alte surse, pentru ca respectivele elemente sã poatã fi administrate cu succes în cadrul investigaţiei. Astfel, elementele probatorii concludente vor fi considerate ca având o contribuţie suplimentarã mai importantã decât elementele probatorii precum declaraţiile, care necesitã verificarea şi coroborarea cu alte surse, în situaţia în care sunt contestate.
17. În toate deciziile emise, la sfârşitul procedurii de investigaţie, Consiliul Concurenţei va determina nivelul reducerii de care va beneficia operatorul economic, raportat la amenda care i-ar fi fost aplicatã în mod normal:
a) pentru primul operator economic care furnizeazã elemente probatorii ce aduc o contribuţie suplimentarã semnificativã: o reducere cuprinsã între 30% şi 50%;
b) pentru al doilea operator economic care furnizeazã elemente probatorii ce aduc o contribuţie suplimentarã semnificativã: o reducere cuprinsã între 20% şi 30%;
c) pentru ceilalţi operatori economici care furnizeazã elemente probatorii ce aduc o contribuţie suplimentarã semnificativã: o reducere de maximum 20%.
Pentru a determina nivelul reducerii în interiorul fiecãreia dintre aceste tranşe, Consiliul Concurenţei va lua în considerare data la care i-au fost comunicate elementele probatorii ce îndeplinesc condiţiile prevãzute la pct. 15, precum şi valoarea contribuţiei suplimentare aduse de acestea.
18. Dacã operatorul economic care solicitã reducerea cuantumului amenzii este primul care furnizeazã elemente, în sensul celor prevãzute la pct. 16, pe care Consiliul Concurenţei le utilizeazã pentru a identifica fapte adiţionale care conduc la creşterea gravitãţii sau duratei încãlcãrii, acesta nu va lua în calcul aceste fapte adiţionale la stabilirea cuantumului amenzii aplicate operatorului economic care le-a furnizat.

CAP. IV
Condiţiile generale pentru acordarea clemenţei

19. Orice operator economic care doreşte sã solicite imunitatea la amendã trebuie sã se adreseze Consiliului Concurenţei.
20. Operatorul economic poate beneficia de clemenţã dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) coopereazã în mod real, total, continuu şi prompt cu Consiliul Concurenţei, de-a lungul întregii proceduri de investigaţie, respectiv:
- furnizeazã Consiliului Concurenţei toate informaţiile relevante şi elementele probatorii de care dispune sau ar putea dispune referitor la încãlcarea suspectatã;
- rãmâne la dispoziţia Consiliului Concurenţei pentru a rãspunde oricãrei solicitãri care ar putea contribui la stabilirea faptelor în cauzã;
- nu distruge, falsificã sau ascunde informaţii relevante ori elemente probatorii referitoare la presupusa înţelegere; şi
- nu dezvãluie existenţa cererii pentru clemenţã sau conţinutul acesteia înainte ca autoritatea de concurenţã sã transmitã raportul de investigaţie pãrţilor, în afara cazului în care Consiliul Concurenţei a stabilit altfel;
b) a încetat implicarea în presupusa înţelegere la solicitarea Consiliului Concurenţei;
c) nu a dezvãluit intenţia sa de realizare a unei cereri pentru clemenţã sau elemente ale cererii, decât în faţa altor autoritãţi de concurenţã.

CAP. V
Elemente procedurale referitoare la acordarea imunitãţii la amendã

SECŢIUNEA 1
Solicitãrile formale pentru imunitate

21. Un operator economic care înainteazã o cerere formalã pentru imunitate trebuie:
a) sã furnizeze imediat Consiliului Concurenţei, pe lângã declaraţii, toate informaţiile şi elementele probatorii de care dispune, în legãturã cu presupusa încãlcare a legii;
sau
b) sã prezinte într-o primã fazã informaţiile de care dispune, într-o formã ipoteticã*1). În acest caz, operatorul economic trebuie sã prezinte o listã descriptivã a elementelor probatorii propuse a fi divulgate la o datã ulterioarã convenitã. Aceastã listã trebuie sã reflecte cu exactitate natura şi conţinutul elementelor probatorii pãstrând, în acelaşi timp, caracterul ipotetic al divulgãrii. Copii ale documentelor, din care au fost eliminate pasaje sensibile, pot fi utilizate pentru a arãta natura şi conţinutul elementelor probatorii prezentate în lista descriptivã. Numele operatorului economic solicitant, precum şi numele altor operatori economici implicaţi în presupusa înţelegere nu este necesar a fi divulgate pânã la momentul în care sunt furnizate elementele probatorii indicate in lista descriptivã. Totuşi, trebuie identificate cu claritate tipul încãlcãrii, produsul sau serviciul implicat în presupusa înţelegere, aria geograficã afectatã, precum şi durata estimatã a presupusei încãlcãri.
_________
*1) Prezentarea tuturor elementelor specificate la pct. 21, fãrã cerinţa de a identifica numele companiilor implicate.

22. Consiliul Concurenţei va confirma în scris primirea cererii de imunitate la amendã, precum şi data şi ora la care operatorul economic a furnizat elementele probatorii menţionate.
23. Dupã ce Consiliul Concurenţei a primit informaţiile şi elementele probatorii, furnizate conform pct. 21 lit. a), şi a verificat dacã acestea îndeplinesc condiţiile prevãzute la pct. 9 lit. a) şi b) sau pct. 11 lit. a), b) şi c), va acorda operatorului economic, în scris, imunitatea condiţionatã la amendã*2.
_______
*2) În înţelesul prezentelor instrucţiuni, imunitatea condiţionatã la amendã reprezintã recunoaşterea, de cãtre Consiliul Concurenţei, a eligibilitãţii operatorului economic pentru a beneficia de imunitate la amendã.

24. În situaţia în care operatorul economic a prezentat informaţiile şi elementele probatorii în formã ipoteticã, Consiliul Concurenţei va verifica dacã natura şi conţinutul elementelor probatorii descrise în lista menţionatã la pct. 21 lit. b) îndeplinesc condiţiile prevãzute la pct. 9 lit. a) şi b) sau pct. 11 lit. a), b) şi c) şi va informa operatorul economic. Dupã furnizarea elementelor probatorii, dar nu mai târziu de data convenitã, şi dupã ce a verificat cã acestea corespund descrierii fãcute în listã, Consiliul Concurenţei îi va acorda, în scris, operatorului economic imunitatea condiţionatã la amendã.
25. Consiliul Concurenţei va informa operatorul economic, în scris, în ceea ce priveşte neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la pct. 9 şi 11.

SECŢIUNEA a 2-a
Solicitarea unui numãr de ordine

26. Un participant la înţelegere poate contacta Consiliul Concurenţei, manifestându-şi voinţa de a coopera cu autoritatea de concurenţã. În acest sens, operatorul economic poate solicita acordarea unui numãr de ordine*3), pentru a furniza informaţiile prevãzute de prezentele instrucţiuni, cu scopul de a-şi asigura prioritatea în ceea ce priveşte ordinea de înregistrare a cererilor de imunitate. Operatorul economic va justifica cererea sa de obţinere a unui numãr de ordine.
_________
*3) Noţiunea de numãr de ordine este similarã noţiunii de "marker" consacratã prin Comunicarea Comisiei privind imunitatea la amenzi şi reducerea cuantumului amenzilor în cazurile de cartel, publicatã in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 298 din 8 decembrie 2006.

27. Consiliul Concurenţei poate acorda numãrul de ordine pe o perioadã care va fi specificatã de la caz la caz, pentru a permite colectarea informaţiilor şi a elementelor probatorii necesare.
28. Pentru a putea obţine un numãr de ordine, operatorul economic trebuie sã furnizeze autoritãţii de concurenţã informaţii referitoare la numele şi adresa sa, pãrţile la presupusa înţelegere, produsul/produsele şi teritoriul/teritoriile afectate, tipul înţelegerii, durata estimatã a încãlcãrii, precum şi o scurtã descriere a modalitãţii de funcţionare a presupusei înţelegeri.
Operatorul economic trebuie, de asemenea, sã informeze Consiliul Concurenţei cu privire la cererile pentru clemenţã adresate sau pe care intenţioneazã sã le adreseze altor autoritãţi de concurenţã, cu privire la presupusa înţelegere.
29. Atunci când va acorda un numãr de ordine, Consiliul Concurenţei va stabili termenul în care operatorul economic îşi poate completa cererea cu informaţiile şi elementele probatorii necesare îndeplinirii condiţiilor de obţinere a imunitãţii.
30. Operatorii economici care beneficiazã de un numãr de ordine nu pot sã îşi completeze solicitarea prin înaintarea unei cereri formale sub formã ipoteticã.
31. Dacã operatorul economic îşi completeazã cererea în termenul stabilit de cãtre Consiliul Concurenţei, se va considera cã informaţiile şi elementele probatorii furnizate au fost transmise la data acordãrii numãrului de ordine.
32. În situaţia în care solicitarea nu este completatã în termenul stabilit, Consiliul Concurenţei o va respinge. În cazul în care operatorul economic va reveni şi va solicita din nou imunitatea, iar aceasta nu a fost încã acordatã condiţionat, acesta nu va mai avea posibilitatea sã recurgã la sistemul numãrului de ordine sau la cererea formalã sub forma ipoteticã. Operatorul economic va putea înainta Consiliului Concurenţei doar o cerere formalã prin care sã furnizeze imediat toate informaţiile şi elementele probatorii de care dispune, în legãturã cu presupusa încãlcare a legii.

SECŢIUNEA a 3-a
Solicitãrile simplificate pentru imunitatea de tipul A

33. În situaţia în care Comisia Europeanã este "mai bine plasatã" pentru a analiza un caz, în concordanţã cu prevederile pct. 14 din Comunicarea Comisiei privind cooperarea în cadrul reţelei autoritãţilor de concurenţã*1), operatorul economic care a înaintat sau doreşte sã înainteze o cerere pentru acordarea imunitãţii Comisiei Europene poate adresa o solicitare simplificatã pentru acordarea imunitãţii şi Consiliului Concurenţei, atunci când considerã cã autoritatea românã de concurenţã ar putea fi mai bine plasatã, conform aceleiaşi comunicãri.
________
*1) Publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 101 din 27 aprilie 2004.

34. Solicitarea simplificatã trebuie sã includã o scurtã descriere a urmãtoarelor elemente:
a) numele şi adresa operatorului economic care realizeazã solicitarea;
b) celelalte pãrţi implicate în presupusa înţelegere;
c) produsul/produsele şi zona geograficã afectatã;
d) tipul înţelegerii;
e) durata estimatã a încãlcãrii;
f) statele membre pe teritoriul cãrora se aflã, probabil, elementele probatorii;
g) informaţii referitoare la existenţa altor cereri pentru clemenţã, existente sau potenţiale, privind aceeaşi presupusã înţelegere.
35. Dupã primirea solicitãrii simplificate, Consiliul Concurenţei va confirma în scris înregistrarea acesteia şi, dacã este cazul, faptul cã operatorul economic este primul care a solicitat acordarea imunitãţii.
36. În cazul în care Consiliul Concurenţei decide sã solicite informaţii suplimentare, operatorul economic trebuie sã le furnizeze prompt. Atunci când Consiliul Concurenţei decide sã acţioneze referitor la cazul respectiv, va stabili un termen în care operatorul economic trebuie sã furnizeze toate informaţiile şi elementele probatorii necesare îndeplinirii condiţiilor de obţinere a imunitãţii. Dacã operatorul economic transmite elementele respective în termenul stabilit de Consiliul Concurenţei, se va considera cã acestea au fost furnizate la data când s-a înaintat solicitarea simplificatã pentru acordarea imunitãţii.

SECŢIUNEA a 4-a
Alte aspecte procedurale

37. În situaţia în care existã mai multe solicitãri pentru acordarea imunitãţii, Consiliul Concurenţei va examina aceste cereri, referitoare la aceeaşi potenţialã încãlcare a legii, în ordinea cronologicã a primirii acestora, indiferent dacã cererea pentru imunitate este prezentatã formal sau prin solicitarea unui numãr de ordine.
38. Dacã, la sfârşitul procedurii de investigaţie, operatorul economic îndeplineşte condiţiile prevãzute la pct. 9 sau 11, dupã caz, Consiliul Concurenţei îi acordã imunitatea la amendã, prin decizie. În situaţia în care, la sfârşitul procedurii de investigaţie, operatorul economic nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la pct. 9 sau 11, acesta nu va beneficia de imunitate conform prezentelor instrucţiuni.
39. Operatorul economic poate sã informeze Consiliul Concurenţei, la orice moment, cã nu mai doreşte continuarea procedurilor referitoare la cererea sa. În aceastã situaţie, solicitantul poate retrage informaţiile şi documentele înaintate Consiliului Concurenţei în vederea acordãrii imunitãţii sau poate solicita ca acestea sã fie luate în considerare pentru o eventualã reducere a amenzii. Acest lucru nu poate împiedica Consiliul Concurenţei sã se foloseascã de drepturile sale de investigaţie pentru a obţine informaţiile respective.

CAP. VI
Elemente procedurale referitoare la reducerea cuantumului amenzii

40. Un operator economic care doreşte sã beneficieze de reducerea cuantumului amenzii, conform pct. 15, trebuie sã înainteze o cerere formalã Consiliului Concurenţei şi trebuie sã prezinte suficiente elemente probatorii ale presupusei înţelegeri. Orice furnizare voluntarã a unor elemente probatorii cãtre Consiliul Concurenţei, de naturã a fi luatã în considerare pentru a beneficia de tratamentul favorabil prevãzut la cap. III, trebuie sã fie clar identificatã, la momentul transmiterii, ca fãcând parte dintr-o solicitare formalã pentru reducerea cuantumului amenzii.
41. Consiliul Concurenţei va confirma în scris primirea cererii pentru reducerea cuantumului amenzii şi fiecare furnizare ulterioarã de elemente probatorii, confirmând data şi ora exactã a fiecãrei astfel de furnizãri. Consiliul Concurenţei nu se va pronunţa asupra unei cereri pentru reducerea cuantumului amenzii înainte de a lua o hotãrâre cu privire la o cerere existentã pentru imunitate condiţionatã la amendã, referitoare la aceeaşi încãlcare.
42. În cazul în care Consiliul Concurenţei ajunge la concluzia preliminarã cã elementele probatorii prezentate de operatorul economic aduc o contribuţie suplimentarã semnificativã în conformitate cu prevederile pct. 15 şi 16 şi cã operatorul economic a îndeplinit condiţiile prevãzute la pct. 20 şi 40, va informa, în scris, operatorul economic cu privire la posibilitatea de a reduce cuantumul amenzii, conform pct. 17, dar nu mai târziu de data la care raportul de investigaţie este transmis pãrţilor implicate.
În cadrul aceleiaşi perioade de timp, Consiliul Concurenţei va informa operatorul economic, în scris, dacã ajunge la concluzia preliminarã cã respectivul operator economic nu poate beneficia de reducerea cuantumului amenzii.
43. În deciziile pe care le emite la încheierea procedurii de investigaţie, Consiliul Concurenţei va evalua situaţia finalã a fiecãrui operator economic care a înaintat o cerere pentru reducerea cuantumului amenzii. Consiliul Concurenţei va determina în aceste decizii:
a) dacã elementele probatorii furnizate de cãtre operatorul economic aduc o contribuţie suplimentarã semnificativã în raport cu elementele probatorii aflate deja în posesia autoritãţii de concurenţã;
b) dacã au fost îndeplinite condiţiile prevãzute la pct. 20;
c) nivelul exact al reducerii de care beneficiazã operatorul economic, conform pct. 17.
În cazul în care Consiliul Concurenţei constatã cã operatorul economic nu a îndeplinit condiţiile prevãzute la pct. 20, operatorul economic respectiv nu va beneficia de un tratament favorabil conform prezentelor instrucţiuni.

CAP. VII
Dispoziţii finale

44. Orice declaraţie înaintatã de un operator economic Consiliului Concurenţei în cadrul prezentelor instrucţiuni face parte integrantã din dosarul cauzei. Aceasta nu poate fi divulgatã sau utilizatã în alte scopuri decât pentru aplicarea <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, sau a <>art. 81 alin. (1) din Tratat .
45. Accesul la declaraţii este acordat doar pãrţilor implicate, cu condiţia sã se angajeze, împreunã cu reprezentanţii legali care primesc acces în numele lor, sã nu realizeze copii, prin mijloace mecanice sau electronice, ale oricãror informaţii din declaraţiile la care este acordat accesul. Aceste persoane trebuie sã asigure faptul cã informaţiile obţinute din declaraţie vor fi utilizate doar pentru scopurile menţionate la pct. 44. Altor persoane, precum autorii plângerilor, de exemplu, nu li se va acorda accesul la declaraţii. Consiliul Concurenţei considerã cã acest tip de protecţie specificã nu se mai justificã din momentul în care solicitantul dezvãluie unor terţe persoane conţinutul cererii.
46. Consiliul Concurenţei nu ia nicio hotãrâre în ceea ce priveşte oportunitatea acordãrii imunitãţii condiţionate sau oportunitatea recompensãrii vreunei solicitãri de clemenţã în cazul în care se constatã cã solicitarea se referã la încãlcãri care intrã sub incidenţa termenului de prescripţie de 5 ani, prevãzut la <>art. 58 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, deoarece o astfel de cerere nu ar avea obiect.
47. Consiliul Concurenţei va evalua eficienţa includerii în sfera de aplicare a politicii de clemenţã a înţelegerilor verticale, conform pct. 2 lit. b), în funcţie de evoluţia condiţiilor economice în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea operatorii economici activi pe pieţele din România.

_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016