Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 30 din 6 mai 1998  pentru aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfasura activitati de imbunatatiri funciare, in scopul participarii acestora la licitatiile pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectarii si executarii lucrarilor de imbunatatiri funciare de utilitate publica din domeniul agricol, organizate potrivit legii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 30 din 6 mai 1998 pentru aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfasura activitati de imbunatatiri funciare, in scopul participarii acestora la licitatiile pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectarii si executarii lucrarilor de imbunatatiri funciare de utilitate publica din domeniul agricol, organizate potrivit legii

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 220 din 16 iunie 1998
Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,
avînd în vedere prevederile art. 13 alin. (1) şi ale art. 14 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 611/1997 ,
vazand nota privind necesitatea atestarii persoanelor juridice care participa la adjudecarea studiilor de teren, a proiectãrii şi executãrii investiţiilor publice în domeniul imbunatatirilor funciare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 390/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, cu modificãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Metodologia de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfasura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare, în scopul participãrii acestora la licitaţiile pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectãrii şi executãrii lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare de utilitate publica din domeniul agricol, organizate potrivit legii, anexa la prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã a patrimoniului, cadastru, organizarea teritoriului, prin Direcţia de îmbunãtãţiri funciare, protecţia mediului, va difuza prezentul ordin factorilor interesaţi şi va urmãri aplicarea prevederilor acestuia.
ART. 3
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii ai alimentaţiei,
Dinu Gavrilescu

ANEXA 1

METODOLOGIA
de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfasura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare, în scopul participãrii acestora la licitaţiile pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectãrii şi executãrii lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare de utilitate publica din domeniul agricol, organizate potrivit legii

CAP. 1
Dispoziţii generale

1. În conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) şi ale art. 14 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a <>Legii imbunatatirilor funciare nr. 84/1996 , aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 611/1997 , studiile de teren şi proiectarea pentru amenajãrile, respectiv lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare de utilitate publica, şi executarea lucrãrilor din amenajãrile de îmbunãtãţiri funciare de utilitate publica se fac, în condiţiile legii, de cãtre persoane juridice atestate.
2. Adjudecarea studiilor de teren şi a proiectãrii pentru amenajãrile, respectiv lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare de utilitate publica, precum şi a contractului privind executarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare de utilitate publica se face potrivit legii.
3. Prezenta metodologie are la baza prevederile art. 13 alin. (2) şi (3), ale art. 14 alin. (2) şi (3) şi ale art. 33 alin. (17) şi (18) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 611/1997 , şi are ca obiect stabilirea procedurii de atestare de cãtre Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei a persoanelor juridice care efectueazã studii de teren şi elaboreazã documentaţii tehnico-economice pentru amenajãrile/lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare din domeniul agricol, precum şi a persoanelor juridice care executa lucrãri de îmbunãtãţiri funciare din domeniul agricol.
4. Prevederile prezentei metodologii au scopul de a asigura cadrul organizatoric necesar şi reguli unitare pentru atestarea capacitãţii persoanelor juridice care pot participa la licitaţii, pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectãrii şi, dupã caz, executãrii de lucrãri în domeniul imbunatatirilor funciare din domeniul agricol, potrivit legii.

CAP. 2
Activitãţile şi lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare pentru care se pot atesta persoanele juridice

5. Activitãţile pentru care se pot solicita şi emite atestãri în domeniul imbunatatirilor funciare sunt:
a) efectuarea de studii de teren şi de laborator, aferente:
- studii topografice;
- studii geotehnice;
- studii hidrologice şi hidrogeologice;
- studii pedologice;
- alte studii specifice;
b) elaborarea documentaţiilor tehnico-economice la proiectarea amenajãrilor/lucrãrilor;
c) executarea de lucrãri de construcţii-montaj pentru amenajãri de îmbunãtãţiri funciare noi sau de modernizare-reabilitare.
6. Amenajãrile/lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare cu construcţiile, instalaţiile şi dotãrile aferente, pentru care se pot solicita şi emite atestãri, sunt cele prevãzute la art. 3 din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare şi la <>art. 86 şi 101 din Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, conform anexei nr. 1 la prezenta metodologie.

CAP. 3
Organizarea şi funcţionarea comisiei de atestare, atribuţii

7. Comisia de atestare a persoanelor juridice prevãzute la pct. 4 este numita prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei pentru o perioada de 2 ani. Comisia este formatã din minimum 9 specialişti din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi din unele unitãţi superioare de specialitate, de cercetare şi de proiectare, de execuţie şi exploatare de profil. Comisia de atestare poate fi ajutata, în cadrul lucrãrilor sale, dupã caz, de consultanţi tehnici pe probleme specifice, convocaţi la solicitarea preşedintelui acesteia.
(1) Membrii comisiei de atestare isi pãstreazã calitatea de angajaţi ai unitãţilor de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din aceasta calitate.
(2) Comisia de atestare este condusã de un preşedinte, specialist în domeniul imbunatatirilor funciare, din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
(3) Membrii comisie de atestare nu vor face parte din componenta comisiilor de licitaţie pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectãrii şi executãrii lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare din domeniul agricol.
(4) Lucrãrile comisiei de atestare se desfãşoarã în cadrul Centrului de Perfecţionare a Personalului din Agricultura Privatã Bucureşti - Baneasa.
(5) Secretariatul comisiei de atestare se asigura de cãtre Centrul de Perfecţionare a Personalului din Agricultura Privatã Bucureşti - Babeasa, sub îndrumarea direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
(6) Comisia de atestare funcţioneazã legal, în prezenta preşedintelui şi a minimum 6 membri.
(7) Hotãrârile comisiei de atestare se iau cu votul a cel puţin 5 membri din numãrul celor prezenţi. Voturile se înregistreazã nominal în procesul-verbal al şedinţei.
(8) În cazul în care un membru al comisiei de atestare înregistreazã absente nemotivate la mai mult de doua şedinţe consecutive, se considera ca activitatea acestuia este necorespunzãtoare şi preşedintele comisiei va sesiza conducerea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, pentru înlocuire.
(9) În funcţie de volumul lucrãrilor, comisia de atestare isi va stabili un grafic de şedinţe adecvat şi se va întruni ori de câte ori va fi nevoie, astfel încât sa nu se producã perturbari în activitãţile de îmbunãtãţiri funciare.
8. Preşedintele şi secretariatul comisiei de atestare au urmãtoarele atribuţii principale:
(1) Preşedintele:
- aproba graficele cu programarea şedinţelor comisiei;
- urmãreşte desfãşurarea activitãţilor secretariatului comisiei;
- conduce lucrãrile şedinţelor de analiza a solicitãrilor de atestare prezentate de persoanele juridice şi de persoanele fizice;
- semneazã, în conformitate cu hotãrârile comisiei de atestare, certificatele de atestare sau, dupã caz, comunicãrile de respingere motivatã a cererilor de atestare;
- urmãreşte prezenta membrilor comisie de atestare la şedinţele acesteia şi propune ministrului agriculturii şi alimentaţiei înlocuirea celor care înregistreazã absente la doua şedinţe consecutive;
- informeazã, trimestrial, conducerea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei despre modul de desfãşurare a activitãţii comisiei şi despre hotãrârile luate;
- întocmeşte, anual, un raport asupra activitãţii comisiei de atestare, pe care îl prezintã conducerii Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, pana la data de 15 ianuarie a anului urmãtor.
În lipsa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt preluate de cãtre vicepreşedinte, cu excepţia semnãrii certificatului de atestare.
(2) Secretariatul:
- primeşte şi înregistreazã cererile-tip de atestare, însoţite de documentele necesare;
- întocmeşte graficul de şedinţe ale comisiei de atestare şi programeaza persoanele juridice pentru interviu;
- convoacã membrii comisiei la şedinţe şi comunica persoanelor juridice data de prezentare pentru interviu;
- întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor comisiei;
- comunica persoanelor juridice hotãrârile comisiei de atestare;
- pãstreazã documentele comisiei de atestare.
9. Comisia de atestare, în totalitatea ei, rãspunde de desfãşurarea corespunzãtoare a lucrãrilor, având urmãtoarele atribuţii principale:
- examineazã cererile şi documentaţiile prezentate pentru atestare de cãtre persoane juridice;
- hotãrãşte eliberarea certificatelor de atestare celor care îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare, cu votul majoritãţii absolute a membrilor ei;
- hotãrãşte respingerea cererilor de atestare celor care nu întrunesc condiţiile şi criteriile de atestare.
10. Membrii comisiei de atestare au, fiecare în parte, urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
- sa participe la şedinţele comisiei, cu drept de vot direct în adoptarea hotãrârilor acesteia;
- sa semneze procesele-verbale întocmite la fiecare şedinţa, pe baza cãrora se vor formula rãspunsurile la cererile de atestare prezentate de persoane juridice;
- sa solicite consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor a opiniilor şi punctelor de vedere divergenţe fata de hotãrârile adoptate.

CAP. 4
Criteriile şi condiţiile de atestare

11. Atestarea persoanelor juridice se va realiza pe baza unor criterii şi în condiţii care sa garanteze capabilitatea acestora de a efectua activitãţi de îmbunãtãţiri funciare, corespunzãtoare celor pentru care solicita atestare, cu respectarea prevederilor legale.
12. Criteriile pe baza cãrora se va face atestarea sunt urmãtoarele:
a) calitatea de persoana juridicã autorizata pentru activitãţi în domeniul imbunatatirilor funciare;
b) informaţiile generale despre persoana juridicã: denumirea şi sediul, numãrul şi data înregistrãrii la registrul comerţului, capitalul social, obiectul de activitate şi experienta în domeniul imbunatatirilor funciare şi în alte domenii prevãzute în obiectul sau de activitate;
c) existenta sau lipsa sancţiunilor contravenţionale sau penale pentru faptele prevãzute de legile nr. 2/1987, nr. 11/1991, nr. 81/1993 şi nr. 84/1996;
d) posibilitatea asigurãrii cu personal de specialitate necesar efectuãrii de activitãţi de îmbunãtãţiri funciare, pentru care se solicita atestare (studii, proiectare şi execuţie);
e) dotarea tehnica cu utilaje şi echipamente de lucru specifice pentru realizarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare;
f) situaţia economico-financiarã din ultimul an, pe baza de bilanţ, a persoanei juridice solicitante, confirmat de autoritatea competenta, potrivit prevederilor legale.
13. Condiţiile minime obligatorii pentru obţinerea atestarii de cãtre persoanele juridice sunt urmãtoarele:
a) personalitate juridicã doveditã prin copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului;
b) obiect de activitate şi experienta în domeniul imbunatatirilor funciare, dovedite prin:
- extras din statut, certificat de registrul comerţului, din care sa rezulte ca au în obiectul de activitate lucrãri prevãzute în anexa nr. 1;
- situaţia principalelor lucrãri realizate în ultimii 5 ani (studii de teren şi de laborator, documentaţii tehnice, lucrãri executate);
- documente privind calitatea lucrãrilor realizate;
c) dovedirea bonitaţii prin:
- asigurarea cu personal de specialitate;
- dotarea proprie cu instalaţii şi utilaje specifice pentru desfãşurarea activitãţii, gradul de utilizare a acestora în contractele antreprenoriale directe şi în contractele de închiriere;
- baze proprii - secţie de producţie, producţie industriala, ateliere de întreţinere şi reparaţii pentru utilaje şi echipamente;
- contracte perfectate pentru realizarea de lucrãri în domeniul imbunatatirilor funciare, în anul în curs;
d) dovedirea ca nu au fost sancţionate penal sau contraventional, prin:
- avizul Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare ca nu au fost sancţionate în ultimii 2 ani pentru eventuale nerespectari ale prevederilor <>Legii nr. 84/1996 ;
- declaraţie scrisã, pe propria rãspundere, ca nu au fost sancţionate penal sau contraventional pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare şi luare de mitã sau pentru alte abateri prevãzute de <>Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale;
e) depunerea la secretariatul comisiei de atestare a cererii-tip, însoţitã de documentele prin care se dovedeşte ca sunt îndeplinite condiţiile prevãzute mai sus şi ca s-a achitat tariful stabilit pentru atestare.

CAP. 5
Procedura de atestare
14. Persoana juridicã care doreşte sa obţinã atestarea pentru a participa la licitaţii în domeniul imbunatatirilor funciare va inainta secretariatului comisiei de atestare din cadrul Centrului de Perfecţionare a Personalului din Agricultura Privatã Bucureşti - Baneasa cererea-tip de atestare, însoţitã de documentele prin care sa demonstreze ca îndeplineşte condiţiile obligatorii la pct. 13.
Din cererea-tip şi din documentele insotitoare trebuie sa rezulte clar activitãţile menţionate la pct. 5 şi indicativele amenajãrilor/lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare, prevãzute în anexa nr. 1, care se vor supune atestarii.
15. Prezentarea incompleta a documentelor prevãzute în prezenta metodologie, înregistrarea şi/sau prezentarea de date eronate sau false în documentele care însoţesc cererea de atestare sau neprezentarea documentelor şi informaţiilor necesare atrag dupã sine respingerea cererii de atestare sau, dupã caz, anularea certificatului de atestare emis.
16. Comisia de atestare isi desfãşoarã lucrãrile în urmãtoarele etape:
a) analizeazã cererile şi documentaţiile prezentate de persoanele juridice;
b) discuta, în plen, cu împuterniciţii fiecãrei persoane juridice, în vederea formãrii unui punct de vedere bine documentat;
c) dezbate, în plen, fiecare caz în parte şi ia hotãrârea de eliberare a certificatelor de atestare sau, dacã este cazul, de respingere motivatã a cererilor.
17. Comisia de atestare este obligatã sa hotãrascã şi sa comunice fiecãrei persoane juridice decizia adoptatã, în termen de maximum 15 zile de la data dezbaterii purtate în plenul sau.
18. Perioadele de lucru, stabilite potrivit graficului de şedinţe aprobat de preşedintele comisiei de atestare, precum şi programarea persoanelor juridice pentru interviu se va afişa la sediul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi al Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare şi se vor comunica celor interesaţi de cãtre secretariatul comisiei de atestare.
19. Prezentarea persoanelor juridice pentru interviu la comisia de atestare se face la data stabilitã.
(1) Împuternicitul persoanei juridice prezentate pentru interviu, în cadrul comisiei de atestare, va prezenta, la cererea comisiei, actul de identitate şi împuternicirea emisã de conducerea persoanei juridice pe care o reprezintã.
(2) În cadrul interviului împuternicitul persoanei juridice va prezenta, la solicitarea membrilor comisiei de atestare, originalele documentelor anexate la cerere, pentru consultare.
(3) Neprezentarea persoanei juridice la comisia de atestare la data, locul şi la ora anunţate pentru interviu atrage dupã sine reprogramarea acesteia.
(4) În cazul în care persoana juridicã nu se prezintã nici la noul termen, comisia procedeazã la respingerea cererii de atestare.
20. Concluziile analizelor efectuate şi hotãrârile adoptate de cãtre comisia de atestare se consemneazã în procese-verbale semnate de toţi membrii prezenţi.
(1) Procesele-verbale se scriu într-un registru special, care se va pãstra în condiţii de siguranta la secretariatul comisiei şi se va arhiva la sediul Centrului de Perfecţionare a Personalului din Agricultura Privatã Bucureşti - Baneasa.
(2) În registrul cu procesele-verbale se înscriu datele de baza privind persoana juridicã, precum şi hotãrârea comisiei de atestare cu privire la eliberarea certificatului de atestare sau, dupã caz, de respingere motivatã a cererii de atestare.
21. Membrii comisiei de atestare poarta intreaga rãspundere pentru hotãrârile luate.
22. Certificatele de atestare se întocmesc conform modelului prevãzut în anexa nr. 7.
(1) Certificatele vor fi numerotate în ordine curenta şi se vor consemna într-un registru special de evidenta, care se va pãstra, în condiţii de siguranta, la secretariatul comisiei de atestare şi se va arhiva la sediul Centrului de Perfecţionare a Personalului din Agricultura Privatã Bucureşti - Baneasa.
(2) Certificatul de atestare da dreptul persoanei juridice sa participe la licitarea lucrãrilor de categoria celor pentru care a fost atestata.
(3) Valabilitatea certificatului de atestare este de 3 ani, cu condiţia obţinerii vizelor anuale şi cu posibilitatea de a fi revizuit sau anulat, în acest interval, în cazurile în care persoana juridicã respectiva se afla în situaţia de a nu mai îndeplini condiţiile şi criteriile de atestare. Aceasta situaţie se sesizeazã de cãtre organele abilitate de lege pentru controlul tehnic sau financiar, de cãtre alte persoane juridice atestate, precum şi de cãtre persoanele abilitate de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi se aduce la cunostinta comisiei de atestare, care are obligaţia de a analiza cazul, în mod operativ, în şedinţa extraordinarã.
(4) Editarea certificatelor de atestare se face prin grija Centrului de Perfecţionare a Personalului din Agricultura Privatã Bucureşti - Baneasa.
23. Tariful pentru obţinerea atestarii se stabileşte diferenţiat, pe activitãţile prevãzute la pct. 5, de cãtre Centrul de Perfecţionare a Personalului din Agricultura Privatã Bucureşti - Baneasa şi se aproba de cãtre Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei. Persoana juridicã care solicita atestarea plãteşte tariful, în numerar, la casieria Centrului de Perfecţionare a Personalului din Agricultura Privatã Bucureşti - Baneasa sau prin ordin de plata la prezentare în contul 5009/9163974 - Trezoreria sectorului 1 Bucureşti.
24. Dupã expirarea termenului de 3 ani de la eliberarea certificatului de atestare, persoana titulara poate solicita prelungirea valabilitãţii atestarii.
Tariful pentru prelungirea valabilitãţii certificatului de atestare reprezintã jumãtate din tariful pentru atestare, recalculat.

CAP. 6
Dispoziţii finale
25. Nominalizarea membrilor comisiei de atestare şi ai secretariatului acesteia se aproba de cãtre conducerea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi se reactualizeazã, ori de câte ori este cazul, la propunerea direcţiei de specialitate.
26. Regulamentul de funcţionare a comisiei de atestare, precum şi condiţiile de evaluare a solicitanţilor se stabilesc de cãtre aceasta.
27. Persoanele juridice care desfãşoarã, în prezent, activitãţi în domeniul imbunatatirilor funciare şi doresc sa obţinã atestarea în condiţiile prezentei metodologii vor prezenta cererile de atestare în termen de 60 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.
28. În termen de 6 luni de la publicarea prezentei metodologii în Monitorul Oficial la României, la licitaţiile organizate pentru adjudecarea studiilor de teren, a proiectãrii şi executãrii de lucrãri de îmbunãtãţiri funciare se vor putea prezenta şi persoanele juridice care nu au obţinut atestarea în condiţiile prevãzute de prezenta metodologie.
29. Nerespectarea, în orice mod, a prevederilor prezentei metodologii atrage, dupã caz, rãspunderea disciplinarã legalã.


ANEXA 1
la metodologie
---------------

Amenajãrile/lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare pentru care se emit atestãri de cãtre Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei persoanelor juridice care pot desfasura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare

1. Indiguirile şi regularizãrile cursurilor de apa
Cuprind, dupã caz, urmãtoarele lucrãri:
- îndiguiri, calibrari şi reprofilari de albii, tãieri de coturi, derivatii, consolidãri de maluri, acumulari temporare, cantoane, construcţii pentru asigurarea pazei şi siguranţei în exploatare, cu montajul instalaţiilor aferente.
2. Amenajãrile de irigaţii
Cuprind, dupã caz:
a) lucrãri pentru captarea apei: prize cu pompare şi/sau gravitationale, puţuri forate, conducte, bazine de aspiratie şi de refulare, apãrãri şi consolidãri de maluri, lucrãri pentru dirijarea curentilor de apa, cu montajul instalaţiilor aferente;
b) lucrãri pentru aductiunea şi distribuţia apei: canale, conducte, noduri hidrotehnice, stavilare, construcţii de traversare şi subtraversare, staţii de pompare, bazine de aspiratie şi de refulare, consolidãri, captuseli, cu montajul instalaţiilor aferente;
c) lucrãri pentru amenajarea interioarã: canale şi conducte ingropate, care alimenteazã cu apa instalaţiile de irigaţii şi, dupã caz, montajul agregatelor de pompare mobile şi al instalaţiilor aferente, lucrãri de nivelare a terenului;
d) montajul instalaţiilor de irigaţii şi al agregatelor de pompare mobile, pentru aplicarea udarilor;
e) lucrãri pentru evacuarea apei în caz de avarii: canale, conducte, deversoare, stavilare, cu montajul instalaţiilor aferente;
f) lucrãri pentru alimentarea cu energie electrica, pentru automatizare şi dispecerizare şi alte asemenea, cu montajul instalaţiilor aferente;
g) cantoane, construcţii pentru asigurarea pazei şi siguranţei în exploatare, stationare hidrogeologice, drumuri de exploatare, cu montajul instalaţiilor aferente;
h) lucrãri şi mãsuri pedoameliorative prevãzute la art. 3 alin. (6) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 611/1997 .
3. Orezariile
Cuprind, dupã caz:
a) lucrãri pentru captarea apei: prize cu pompare şi/sau gravitationale, conducte, bazine de aspiratie şi de refulare, apãrãri de consolidãri de maluri, lucrãri pentru dirijarea curentilor de apa, cu montajul instalaţiilor aferente;
b) lucrãri pentru aductiunea şi distribuţia apei: canale, conducte, noduri hidrotehnice, stavilare, vanete, construcţii de traversare şi de subtraversare, staţii de pompare, consolidãri, captuseli, cu montajul instalaţiilor aferente;
c) lucrãri pentru colectarea şi evacuarea apei: canale, conducte, lucrãri de traversare şi de subtraversare, consolidãri, stavilare, cu montajul instalaţiilor aferente;
d) lucrãri pentru evacuarea apei în emisar: staţii de pompare, bazine de aspiratie şi de refulare, conducte, construcţii de subtraversare consolidãri şi apãrãri de maluri, cu montajul instalaţiilor aferente;
e) drumuri de exploatare;
f) lucrãri pentru amenajarea interioarã: lucrãri de nivelare a terenului, digulete, rigole şi canale de contur;
g) montajul instalaţiilor de irigaţii şi al agregatelor de pompare mobile, pentru aplicarea udarilor;
h) lucrãri pentru alimentarea cu energie electrica, pentru automatizare şi dispecerizare, cu montajul instalaţiilor aferente;
j) cantoane, construcţii pentru asigurarea pazei şi siguranţei în exploatare, cu montajul instalaţiilor aferente;
j) lucrãri şi mãsuri agropedoameliorative, prevãzute la art. 3 alin. (6) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare.
4. Amenajãrile de desecare şi de drenaj
Cuprind, dupã caz:
a) lucrãri pentru amenajarea interioarã: lucrãrile de nivelare şi de modelare a terenului, canale provizorii de colectare şi de evacuare a apei, drenuri orizontale, drenuri verticale, cu montajul instalaţiilor aferente;
b) lucrãri pentru colectarea şi evacuarea apei: canale, drenuri colectoare, drenuri verticale, conducte, lucrãri de traversare şi de subtraversare, staţii de pompare, bazine de absorbţie şi de refulare, noduri hidrotehnice, consolidãri cu montajul instalaţiilor aferente;
c) lucrãri pentru evacuarea apei în emisar: staţii de pompare, bazine de aspiratie şi de refulare, conducte, subtraversari, consolidãri şi apãrãri de maluri, cu montajul instalaţiilor aferente;
d) lucrãri pentru alimentarea cu energie electrica, pentru dispecerizare şi automatizare, cu montajul instalaţiilor aferente;
e) cantoane, construcţii pentru asigurarea pazei şi siguranţei în exploatare, drumuri de exploatare, stationare hidrogeologice, cu montajul instalaţiilor aferente;
f) lucrãri şi mãsuri agropedoameliorative, prevãzute la art. 3 alin. (6) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare.
5. Amenajãrile de combatere a eroziunii solului
Cuprind, dupã caz:
a) lucrãri pentru amenajarea versantilor/terenurilor în panta: nivelarea-modelarea terenurilor, captãri de izvoare, drumuri cu caracter antierozional, canale, debusee, terase, cleionaje, praguri, caderi, consolidãri, lucrãri de traversare şi de subtraversare, drenuri, cu montajul instalaţiilor aferente;
b) mãsuri agrotehnice pentru protecţia solului: sisteme de culturi pe curbele de nivel, în fasii şi în benzi inierbate, asolamente de protecţie; lucrãri agropedoameliorative, prevãzute la art. 3 alin. (6) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare;
c) lucrãri pentru stingerea formatiunilor torentiale/ameliorarea torentialitatii/combaterea eroziunii de adancire: nivelãri-modelãri şi umpluturi cu terasamente, canale de nive, plantaţii silvice, împrejmuiri, taluzari, ziduri de sprijin, caderi în trepte, instalaţii de curent rapid, consolidãri, cleionaje, gardulete, traverse, praguri, baraje, casoaie, gabioane, canale de evacuare în emisar, lucrãri de traversare şi de subtraversare, cu montajul instalaţiilor aferente;
d) lucrãri pentru ameliorarea terenurilor afectate de alunecãri: canale de evacuare a apei, drenuri, captãri de izvoare, împãduriri, împrejmuiri, ziduri de sprijin, contrabanchete, lucrãri de modelare-nivelare a terenului;
e) lucrãri pentru stabilizarea/ameliorarea nisipurilor mişcãtoare/de combatere a eroziunii eoliene: lucrãri de nivelare-modelare a terenului, de desecare, de drenaj, de irigaţii, plantaţii de protecţie şi de livezi, împrejmuiri, drumuri de exploatare, lucrãri şi mãsuri agropedoameliorative şi agrotehnice specifice, prevãzute în Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare, şi altele asemenea;
f) cantoane, construcţii pentru paza şi siguranta în exploatare, cu montajul instalaţiilor aferente.
6. Lucrãrile şi mãsurile agropedoameliorative
Cuprind, dupã caz: lucrãri de nivelare-modelare a terenului, scarificari, afanari adânci, rigole şi santuri de scurgere a apei, arãturi în benzi cu coame, drenuri cartita, udari de spalare a saraturilor, aplicarea de amendamente şi îngrãşãminte, defrisari, scoateri de cioturi.
7. Amenajãrile silvice
Cuprind, dupã caz: înfiinţarea perdelelor forestiere pentru protecţia terenurilor agricole, a lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare şi a plantaţiilor antierozionale, precum şi urmãtoarele lucrãri: lucrãri de pregãtire a terenului, plantari, împrejmuiri.


ANEXA 2
la metodologie
--------------


COMPONENTA
comisiei de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfasura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare

Preşedinte: - specialist în domeniul imbunatatirilor funciare din
cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei

Vicepreşedinţi: - un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi
Alimentaţiei şi un reprezentant al Regiei Autonome a
Imbunatatirilor Funciare

Membri: - un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi
Alimentaţiei
- un reprezentant al Regiei Autonome a Imbunatatirilor
Funciare (director general, director)
- un reprezentant al Institutului de Studii şi Proiecte
pentru Îmbunãtãţiri Funciare (inginer proiectant gradul I)
- un reprezentant al Institutului de Cercetare şi Inginerie
Tehnologicã pentru Irigaţii şi Drenaje (cercetator
principal gradul I)
- un reprezentant al unei instituţii de învãţãmânt superior
de specialitate (profesor)
- un reprezentant al executantilor de lucrãri şi
îmbunãtãţiri funciare

Consultanţi pe probleme specifice:
- specialist din activitatea de studii
- specialist din activitatea de proiectare
- specialist din activitatea de execuţie a lucrãrilor de
îmbunãtãţiri funciare
- specialist din cadrul Ministerului lucrãrilor Publice şi
Amenajãrii Teritoriului
- specialist din cadrul Centrului de Perfecţionare a
Personalului din Agricultura Privatã Bucureşti - Baneasa

Secretariat: - un secretar coordonator
- 2 membri.




ANEXA 3
la metodologie
--------------


Persoana juridicã ................
Nr. .......... din ...............

CERERE
pentru obţinerea atestarii privind capacitatea de a desfasura activitãţi de îmbunãtãţiri funciare

(Persoana juridicã) ....................., cu sediul în ................. str. .......... nr. ..........., judeţul ............., telefon ........... fax ..................., înmatriculatã la registrul comerţului ................. cu nr. .............. din ............., reprezentatã de ......................, având funcţia de .................. solicitam, în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) şi ale art. 14 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 611/1997 , eliberarea certificatului de atestare privind capacitatea de a efectua .............................................................................,
(studii, proiectare, execuţie, conform cap. II şi anexei nr. 1 din
prezenta metodologie)
în domeniul imbunatatirilor funciare, în condiţiile reglementate de legislaţia în vigoare.
Anexãm la prezenta cerere documentele prevãzute de metodologia aprobatã prin Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 30 din 6 mai 1998, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. ........./............... .

Data ............. .............................
(Numele, prenumele, semnatura
conducatorului autorizat, stampilat)

Domnului preşedinte al comisiei de atestare



ANEXA 4
la metodologie
--------------


Persoana juridicã ................

FIŞA
cu privire la asigurarea cu personal pentru activitatea de ................


| Categorii de | Numãrul de persoane cu atribuţii de: |
| personal |-------------------------------------------|
| | conducere | execuţie |
|----------------------------------|-------------------|-----------------------|
| Ingineri (profesia) | | |
|----------------------------------|-------------------|-----------------------|
| Tehnicieni (profesia) | | |
|----------------------------------|-------------------|-----------------------|
| Economişti | | |
|----------------------------------|-------------------|-----------------------|
| Jurişti | | |
|----------------------------------|-------------------|-----------------------|
| Maiştri (meseria) | | |
|----------------------------------|-------------------|-----------------------|
| Muncitori calificaţi (meseria) | | |
|----------------------------------|-------------------|-----------------------|
| Muncitori necalificati | | |
|----------------------------------|-------------------|-----------------------|
| TOTAL: | | |
|------------------------------------------------------------------------------|

Data completãrii ............... ..........................
(Semnatura autorizata, ştampila)


ANEXA 5
la metodologie
--------------


SITUAŢIA
dotãrii cu instalaţii şi utilaje specifice pentru desfãşurarea activitãţii ....................................


| Nr. | Denumirea şi | Anul | Starea tehnica | |
| crt. | marca instalaţiilor |fabricaţiei| (gradul de uzura) | Observaţii*) |
| | şi utilajelor | | | |
|------|----------------------|-----------|---------------------|--------------|
| | | | | |
|------|----------------------|-----------|---------------------|--------------|
| | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------

NOTA:
Se pot înscrie şi performanţele tehnice ale utilajelor.
------------------
*) Se va mentiona dacã asigura realizarea de lucrãri la nivelul de calitate propus.

Data completãrii ............... .................................
(Semnatura autorizata, ştampila)



ANEXA 6
la metodologie
--------------



Persoana juridicã .............


SITUAŢIA
privind activitãţile desfãşurate în domeniul imbunatatirilor funciare în ultimii 5 ani


| Nr. | Anul | Amenajarea/| Capacitatile | Valoarea | Alte | Observaţii*)|
| crt. | | lucrarea | |- milioane |elemente | |
| | | | | lei - |specifice| |
|------|------|------------|--------------|------------|---------|-------------|
| |199 ..| | | | | |
|------|------|------------|--------------|------------|---------|-------------|
| |199 ..| | | | | |
|------|------|------------|--------------|------------|---------|-------------|

*) Se va mentiona dacã activitatea desfasurata: proiectare şi/sau executare.


Data completãrii ............... .................................
(Semnatura autorizata, ştampila)


ANEXA 7
la metodologie
--------------


ROMÂNIA

MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI

Comisia de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea de a desfasura activitãţi în domeniul imbunatatirilor funciare

CERTIFICAT DE ATESTARE
Nr. .............. din .............

Comisia de atestare, constituitã în baza Ordinului ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. ............... din .........., potrivit prevederilor Regulamentului de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 611/1997 , a analizat dosarul cererii de atestare nr. ........... din ......... a ..............................................,
(persoana juridicã
cu capitalul social .................................., cu sediul în localitatea
(felul capitalului social)
................, str. ................... nr. ..........., sectorul/judeţul .................., înfiinţatã prin ......................................
(felul actului, numãrul, data emiterii)
şi înregistratã la registrul comerţului cu numãrul ................. .
Atestam ca, la data emiterii acestui certificat, .........................
(persoana juridicã)
îndeplineşte condiţiile prevãzute de Regulamentul de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 611/1997 , şi metodologia de atestare, aprobatã prin Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 30 din 6 mai 1998, şi are capacitatea tehnica şi profesionalã de a efectua ..................................................................
(studii, proiectare, execuţie în domeniul imbunatatirilor
funciare, conform cap. II şi anexei nr. 1 din prezenta metodologie)
în condiţiile legii.
Prezentul certificat este valabil pana la data de .............., se vizeazã anual şi poate fi revizuit sau anulat, în acest interval, în cazul în care se constata ca titularul nu mai îndeplineşte criteriile şi condiţiile atestarii.


Direcţia Centrul de Perfecţionare
îmbunãtãţiri funciare, a Personalului din Agricultura Privatã
protecţia mediului Bucureşti - Baneasa

Director, Director,

Preşedinte,
...............................
(Numele, prenumele,
semnatura, ştampila)



VIZA ANUALA


Data ............................ Data ...............................
L.S. ............................ L.S. ...............................

Modificãri intervenite: Modificãri intervenite:
................................. ....................................
................................. ....................................
................................. ....................................

Data ............................ Data ...............................
L.S. ............................ L.S. ...............................

Modificãri intervenite: Modificãri intervenite:
................................. ....................................
................................. ....................................
................................. ....................................

Data ............................ Data ...............................
L.S. ............................ L.S. ...............................

Modificãri intervenite: Modificãri intervenite:
................................. ....................................
................................. ....................................
................................. ....................................

Data ............................ Data ...............................
L.S. ............................ L.S. ...............................

Modificãri intervenite: Modificãri intervenite:
................................. ....................................
................................. ....................................
................................. ....................................


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016