Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.861 din 13 aprilie 2005  privind infiintarea programelor de cercetare postdoctorala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.861 din 13 aprilie 2005 privind infiintarea programelor de cercetare postdoctorala

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 13 mai 2005
În baza <>art. 81 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii,
în vederea promovãrii cercetãrii româneşti de excelenţã şi a integrãrii cercetãrii româneşti în aria europeanã a cercetãrii,

ministrul educaţiei şi cercetãrii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Începând cu anul universitar 2005-2006 se înfiinţeazã programele postdoctorale.
ART. 2
Programele postdoctorale sunt programe de cercetare avansatã cu o duratã de doi ani, organizate conform anexei care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Programele postdoctorale sunt susţinute financiar de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii prin granturi din Programul cercetare de excelenţã prevãzut în cap. 71 "Cercetare ştiinţificã" din bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 4
Consiliul Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice din Învãţãmântul Superior (CNCSIS) înfiinţeazã în termen de 30 de zile de la emiterea prezentului ordin Ordinul privind Comisia programelor postdoctorale, care:
a) elaboreazã regulamentul de organizare şi funcţionare internã;
b) coordoneazã procesul de evaluare, implementare şi monitorizare a programelor postdoctorale, potrivit anexei la prezentul ordin.
ART. 5
CNCSIS lanseazã competiţia de finanţare a programelor postdoctorale pânã cel târziu la data de 15 iunie 2005.
ART. 6
CNCSIS şi compartimentele de specialitate din Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

Bucureşti, 13 aprilie 2005.
Nr. 3.861.

ANEXĂ

ORGANIZAREA PROGRAMELOR POSTDOCTORALE

Introducere
În Uniunea Europeanã programele postdoctorale sunt platformele principale de formare a cercetãtorilor de excelenţã, care dau vizibilitate şi impact internaţional cercetãrii europene. În România universitãţile şi institutele de cercetare nu au dezvoltat programe postdoctorale, acest lucru având un impact negativ direct asupra calitãţii cercetãrilor de vârf din România, asupra vizibilitãţii şi impactului internaţional al cercetãrii româneşti, precum şi asupra constituirii unui corp profesoral tânãr, fidel instituţiilor de învãţãmânt superior, capabil sã îşi asume la un nivel competitiv sarcina formãrii specialiştilor de excelenţã în cercetare.
Scop
1. Formarea cercetãtorilor de excelenţã, prin atragerea tinerilor doctori în ştiinţe în programe postdoctorale;
2. Creşterea atractivitãţii cercetãrii ştiinţifice din România pentru cariera profesionalã a tinerilor doctori în ştiinţe din ţarã şi din strãinãtate;
3. Atragerea tinerilor doctori în ştiinţe români în scopul revenirii lor în ţarã.
Obiective specifice
● asigurarea suportului instituţional, financiar şi logistic necesar programelor postdoctorale şi tinerilor doctori în ştiinţe înscrişi în aceste programe, pentru efectuarea în ţarã de activitãţi de cercetare de excelenţã, inclusiv pentru continuarea unor cercetãri iniţiate în strãinãtate;
● facilitarea perfecţionãrii tinerilor cercetãtori, inclusiv prin efectuarea în strãinãtate de stagii de documentare-cercetare în domeniul specific programului postdoctoral;
● crearea unei şanse suplimentare pentru tinerii cercetãtori în obţinerea unei poziţii profesionale de prestigiu în unitãţi autohtone de cercetare;
● crearea şi dezvoltarea unor echipe de cercetãtori cu potenţial de excelenţã ştiinţificã la nivel naţional şi internaţional;
● creşterea vizibilitãţii cercetãrii româneşti în plan internaţional, în particular în cel european, prin creşterea calitãţii şi mai buna valorificare a rezultatelor cercetãrii;
● facilitarea colaborãrii internaţionale cu programe postdoctorale similare prioritare din spaţiul european.
Activitãţi specifice
● cercetãrile fundamentale şi aplicative de vârf;
● mobilitãţile în sprijinul perfecţionãrii profesionale, al documentãrii şi cercetãrii pe specificul tematic al programului postdoctoral;
● dezvoltarea infrastructurii pentru cercetare;
● managementul de program.
Organizarea programelor postdoctorale
Directorul unui program de cercetare face aplicaţia pentru o temã cu scopul de a dezvolta un program postdoctoral de cercetare avansatã finanţat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii prin grant atribuit la propunerea Consiliului Naţional al Cercetãrii din Învãţãmântul Superior (CNCSIS). Dacã programul este declarat câştigãtor, directorul de program scoate la concurs un numãr de douã pânã la cel mult 5 poziţii de cercetare postdoctoralã. Un director de proiect nu poate conduce la un moment dat mai mult de un program postdoctoral susţinut financiar de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii. Postdoctoranzii vor fi angajaţi pe perioadã determinatã ai instituţiei în care este organizat programul postdoctoral şi au statutul de cercetãtori ştiinţifici. Selecţia postdoctoranzilor se face exclusiv pe baza criteriilor de competenţã ştiinţificã. Dacã la momentul selecţiei în programul postdoctoral postdoctoranzii sunt angajaţi cu contract de muncã, atunci postdoctoranzii acceptaţi îşi suspendã activitatea la locul de muncã anterior. Pe toatã durata activitãţii postdoctorandul beneficiazã de recunoaşterea vechimii în muncã.
Mai mulţi directori de programe specifice se pot asocia propunând un program mai amplu, coordonat de unul dintre directori. În acest caz evaluarea programului se face însumând scorul fiecãrui program specific condus de un director de program şi împãrţindu-l la numãrul de programe specifice (directori) cuprinse în programul mai amplu.
Criterii de eligibilitate
1. Instituţionalã: instituţii organizatoare de doctorat şi institute de cercetare; aplicaţia se face în limba englezã.
2. Individualã:
● Directorul de program:
- doctor în ştiinţe;
- profesor sau conferenţiar universitar ori echivalentul acestuia în sistemul institutelor de cercetare-dezvoltare;
- vârsta maximã mai micã cu 2 ani decât limita de pensionare;
- conduce sau a condus în ultimii 3 ani cel puţin un proiect de cercetare finanţat prin competiţie naţionalã ori internaţionalã.
● Cercetãtorul postdoctoral:
- vârsta maximã - 35 de ani;
- maximum 5 ani de la obţinerea titlului de doctor în ştiinţe, indiferent de instituţia la care a obţinut titlul de doctor;
- nu este angajat într-un alt program de studii postdoctorale;
- nu se aflã în conflict de interese cu directorul de program.
Durata programului
Durata programului este de 24 de luni.
Nivelul de finanţare
- grantul acordat de la bugetul Programului cercetare de excelenţã pentru un program postdoctoral, pe toatã durata acestuia, este de maximum 150.000 euro, echivalentul în lei;
- în cadrul programului pot fi angajaţi maximum 5 doctori în ştiinţe (vor fi angajaţi cu contract de muncã pe perioadã nedeterminatã în instituţia care deruleazã programul);
- salariul net este echivalentul în lei a 300 euro/lunã, toate cheltuielile de angajare fiind suportate de cãtre program;
- veniturile postdoctoranzilor pot fi suplimentate din granturile directorului de program şi/sau din granturile proprii obţinute în calitate de postdoctorand în domeniul temei de cercetare.
Cheltuieli eligibile:
- cheltuieli de personal - maximum 43% din finanţarea programului de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru poziţiile cercetãtorilor postdoctoranzi şi pentru directorul de program;
- cheltuieli de mobilitãţi - maximum 15% din finanţarea programului de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii (numai pentru cercetãtorii postdoctoranzi). Prin cheltuielile de mobilitate se asigurã participarea cercetãtorilor postdoctoranzi la evenimente ştiinţifice de prestigiu, precum şi la stagii de documentare-cercetare în strãinãtate de maximum 2 luni;
- cheltuieli de logisticã pentru derularea programului (infrastructura de cercetare, cheltuieli materiale etc.) - maximum 25% din finanţarea programului de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
- cheltuieli de management şi administrare de program - maximum 7% din finanţarea programului de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
- cheltuieli de regie - maximum 10% din finanţarea programului de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
Termene şi criterii de evaluare:
Evaluarea programelor postdoctorale se face în trei momente:
1. evaluarea iniţialã în scopul ierarhizãrii şi finanţãrii programelor postdoctorale care aplicã la CNCSIS în scopul obţinerii de finanţare din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
2. evaluarea intermediarã (dupã un an);
3. evaluarea finalã (dupã doi ani).
Evaluarea se face pe baza criteriilor menţionate mai jos. În cazul evaluãrii intermediare şi finale, în evaluare se include şi contribuţia postdoctoranzilor [la pct. 3a) şi 4 de mai jos].
1. Calitatea ştiinţificã a programului: 25 de puncte.
2. Modul de organizare a programului (managementul programului): 15 puncte.
3. Competenţa ştiinţificã şi managerialã a directorului de program: 40 de puncte
a) competenţa ştiinţificã a directorului de program: 30 de puncte;
b) competenţa managerialã a directorului de program: 10 puncte.
4. Infrastructura de cercetare disponibilã: 15 puncte.
5. Structura bugetului: 5 puncte.
Evaluarea propunerilor de programe se face într-o singurã etapã.
Fiecare propunere de program va fi evaluatã de cãtre un panel format din experţi români şi strãini.
Programul va fi monitorizat pe parcursul derulãrii lui prin evaluarea intermediarã.
Evaluarea iniţialã, intermediarã şi finalã vor fi fãcute de cãtre un evaluator strãin şi doi evaluatori români.



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Etapa Punctajul
crt. de evaluare Denumirea criteriului maxim
(unicã)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. I Calitatea ştiinţificã a programului: 25
- importanţa şi relevanţa conţinutului ştiinţific
- metodologia cercetãrii
- gradul de originalitate/inovarea
- gradul de interdisciplinaritate,
transdisciplinaritate şi multidisciplinaritate,
dacã este cazul
- integrarea programului în prioritãţile europene
2. I Modul de organizare a programului (managementul
programului): 15
- obiectivele şi activitãţile programului -
planul de lucru
- fezabilitatea şi credibilitatea programului
- planul de diseminare a rezultatelor
- delimitarea clarã şi credibilã a rolului în
desfãşurarea activitãţilor de cercetare
pentru cercetãtorii postdoctoranzi ce urmeazã
a fi angajaţi
3. I Competenţa ştiinţificã şi managerialã a directorului
de program 40
● Competenţa ştiinţificã a directorului de program -
activitatea ştiinţificã, în domeniul temei propuse,
a directorului de program în ultimii 5 ani 30
- domenii de competenţã şi rezultate semnificative,
atât rezultate teoretice, cât şi rezultate practice
(expertiza ştiinţificã în domeniul abordat) 2
- lucrãri ştiinţifice publicate: 12
- articole publicate în reviste cotate ISI
- articole publicate în reviste din fluxul principal
cu recunoaştere internaţionalã (reviste indexate în
baze de date internaţionale pe baza unui proces
de selecţie)
- cãrţi ştiinţifice în domeniu (monografii, tratate,
alte cãrţi) indexate ISI, recenzate în baza de date
internaţionale, şi/sau publicate în edituri
internaţionale şi naţionale de prestigiu 5
- brevete de invenţie/descoperiri/contribuţii
esenţiale la dezvoltarea cunoaşterii: 2
- brevete de invenţie recunoscute şi aplicate în ţarã
- brevete de invenţie recunoscute şi aplicate în
strãinãtate
- produse informatice originale înregistrate
- citãri ale rezultatelor cercetãrii
- produse concepute/realizate şi valorificate în
mediul socioeconomic: 2
- produse omologate şi introduse în circuitul economic
- produse cu relevanţã socialã ridicatã
- membru în colective de redacţie ale unor reviste
internaţionale (cotate ISI sau incluse în baze de
date internaţionale) sau în colective editoriale
ale unor edituri internaţionale recunoscute 4
- premii naţionale (CNCSIS şi Academia Românã) şi
internaţionale acordate de asociaţii profesionale
şi instituţii de prestigiu, în urma unui proces
demonstrabil de evaluare 3
● Competenţa managerialã a directorului de program: 10
- granturi şi contracte de cercetare naţionale şi
internaţionale
- înfiinţarea (coordonarea) de centre şi institute
de cercetare
4. I Infrastructura de cercetare disponibilã 15
- calitatea infrastructurii de cercetare existente
5. I Bugetul programului 5
- realismul costurilor
- concordanţa dintre obiective şi valoarea solicitatã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016