Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.414 din 16 martie 2009  privind aprobarea Planului-cadru de invatamant pentru invatamantul special - clasele a IX-a-a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.414 din 16 martie 2009 privind aprobarea Planului-cadru de invatamant pentru invatamantul special - clasele a IX-a-a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologica

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 200 din 30 martie 2009
În conformitate cu prevederile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii,

ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
(1) Se aprobã Planul-cadru de învãţãmânt pentru învãţãmântul special - clasele a IX-a-a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã. Planul-cadru este cuprins în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Planul-cadru de învãţãmânt menţionat la alin. (1) se aplicã la toate clasele din unitãţile de învãţãmânt special, precum şi la clasele speciale compacte cu elevi cu dizabilitãţi, integrate în unitãţi de învãţãmânt de masã, cu excepţia claselor care utilizeazã planurile-cadru pentru învãţãmântul de masã.
ART. 2
Planul-cadru de învãţãmânt prevãzut în anexa la prezentul ordin se aplicã, progresiv, pentru învãţãmântul special - ciclul inferior al liceului, începând cu clasa a IX-a din anul şcolar 2009-2010.
ART. 3
Planul-cadru de învãţãmânt pentru şcoala de arte şi meserii şi anul de completare - învãţãmânt special, aprobate prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 3.372/2004 , sunt valabile pânã la finalizarea studiilor pentru elevii care în anul şcolar 2009-2010 se aflã în clasa a X-a, în clasa a XI-a la şcoala de arte şi meserii, în perioada de instruire practicã şi pregãtire pentru examenul de absolvire.
ART. 4
(1) În cazul învãţãmântului special, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, pentru care se organizeazã învãţãmânt în limbile minoritãţilor naţionale, în planurile-cadru pentru învãţãmântul special - clasele a IX-a-a XI-a se include - în cadrul ariei curriculare "Limbã şi comunicare" - disciplina Limba şi literatura maternã.
(2) Disciplinelor Limba şi literatura maternã şi Limba şi literatura românã li se alocã acelaşi numãr de ore, în trunchiul comun.
ART. 5
Activitatea cuprinsã în aria curricularã "Consiliere şi orientare" intrã în atribuţiile personalului didactic care îndeplineşte funcţia de diriginte. Activitatea dirigintelui urmeazã sã fie reglementatã printr-un ordin separat.
ART. 6
(1) Planurile-cadru pentru învãţãmântul special - clasele a IX-a-a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologicã, includ Religia ca disciplinã şcolarã, parte a trunchiului comun; elevul, cu acordul pãrinţilor sau al tutorelui legal instituit, alege pentru studiu religia şi confesiunea.
(2) La solicitarea scrisã a pãrinţilor sau a tutorelui legal instituit, elevul poate sã nu frecventeze orele de Religie. În acest caz, situaţia şcolarã se încheie fãrã aceastã disciplinã.
ART. 7
(1) Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, orice dispoziţie contrarã se abrogã.
ART. 8
Secretariatul de Stat pentru Învãţãmântul Preuniversitar, Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, Direcţia generalã învãţãmânt în limbile minoritãţilor şi relaţia cu Parlamentul, Direcţia generalã buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti şi conducerile unitãţilor de învãţãmânt duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii,
Ecaterina Andronescu

Bucureşti, 16 martie 2009.
Nr. 3.414.


ANEXĂ


PLAN-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT
pentru învãţãmântul special clasele a IX-a-a XI-a, ciclul
inferior al liceului, filiera tehnologicã





┌────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ ALOCAREA ORELOR DE STUDIU │
│ ├─────────────────────────────┬─────────────────────────────┬─────────────────────────────┤
│ARIA CURRICULARĂ/ Disciplina│ CLASA A IX-A │ CLASA A X-A │ CLASA A XI-A │
│ ├─────────┬─────────┬─────────┼─────────┬─────────┬─────────┼─────────┬─────────┬─────────┤
│ │Nr. ore/ │Nr. total│ Nr. de │Nr. ore/ │Nr. total│ Nr. de │Nr. ore/ │Nr. total│ Nr. de │
│ │sãptãmânã│ore/sãpt.│sãptãmâni│sãptãmânã│ore/sãpt.│sãptãmâni│sãptãmânã│ore/sãpt.│sãptãmâni│
│ ├──┬──┬───┼─────────┼─────────┼──┬──┬───┼─────────┼─────────┼──┬──┬───┼─────────┼─────────┤
│ │TC│CD│CDL│ │ │TC│CD│CDL│ │ │TC│CD│CDL│ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┼─────────┼─────────┼──┼──┼───┼─────────┼─────────┼──┼──┼───┼─────────┼─────────┤
│LIMBĂ ŞI COMUNICARE │ 4│ -│ - │ │ │ 4│ -│ - │ │ │ 4│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Limba şi literatura românã │ 3│ -│ - │ │ │ 3│ -│ - │ │ │ 3│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Limba modernã 1 │ 1│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Limba modernã 2 │ -│ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│NATURII │ 5│ -│ - │ │ │ 5│ -│ - │ │ │ 5│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Matematicã │ 2│ -│ - │ │ │ 2│ -│ - │ │ │ 2│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Fizicã │ 1│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Chimie │ 1│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Biologie │ 1│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│OM ŞI SOCIETATE │ 4│ -│ - │ │ │ 4│ -│ - │ │ │ 3│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Istorie │ 1│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Geografie │ 1│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Socio-umane/Educaţie pentru │ 1│ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │
│societate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Socio-umane │ -│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Religie │ 1│ -│ - │ 30 │35+2(**) │ 1│ -│ - │ 30 │35+2(**) │ 1│ -│ - │ 30 │35+2(**) │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│ARTE │ 2│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Educaţie muzicalã*1) │ 1│ -│ - │ │ │ │ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ │1*├──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Educaţie vizualã*2) │ 1│ -│ - │ │ │ │ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT │ 2│ -│ - │ │ │ 2│ -│ - │ │ │ 2│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Educaţie fizicã*3) │ 2│ -│ - │ │ │ 2│ -│ - │ │ │ 2│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│CONSILIERE ŞI ORIENTARE │ -│ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│ │ -│ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│TEHNOLOGII │ 2│11│ - │ │ │ 2│12│ - │ │ │ 2│14│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Tehnologia informaţiei şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│a comunicaţiilor │ 2│ -│ - │ │ │ 2│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Educaţie antreprenorialã │ -│ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │ 1│ -│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Culturã de specialitate │ -│ 3│ - │ │ │ -│ 3│ - │ │ │ -│ 4│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Pregãtire practicã │ -│ 8│ - │ │ │ -│ 9│ - │ │ │ -│10│ - │ │ │
│sãptãmânalã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Total ore TC/CD/CDL │19│11│ - │ │ │18│12│ - │ │ │16│14│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┼─────────┼─────────┼──┼──┼───┼─────────┼─────────┼──┼──┼───┼─────────┼─────────┤
│Stagii de pregãtire practicã│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│CDL │ -│ -│ 30│ │ │ -│ -│ 30│ │ │ -│ -│ 30│ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┼─────────┼─────────┼──┼──┼───┼─────────┼─────────┼──┼──┼───┼─────────┼─────────┤
│TERAPII SPECIFICE ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ACTIVITãŢI DE RECUPERARE ŞI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│COMPENSARE │ -│ 4│ - │ │ │ -│ 3│ - │ │ │ -│ 3│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Terapii specifice şi activi-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tãţi de recuperare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│compensare*4) │ -│ 3│ - │ │ │ -│ 3│ - │ │ │ -│ 3│ - │ │ │
├────────────────────────────┼──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ ├──┼──┼───┤ │ │
│Psihodiagnozã │ -│ 1│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │ -│ -│ - │ │ │
└────────────────────────────┴──┴──┴───┴─────────┴─────────┴──┴──┴───┴─────────┴─────────┴──┴──┴───┴─────────┴─────────┘



NOTE:
*1) Nu se aplicã pentru elevii care prezintã dizabilitãţi de auz.
*2) Nu se aplicã pentru elevii care prezintã dizabilitãţi de vedere.
*3) Se înlocuieşte cu kinetoterapie, pentru elevii care nu pot desfãşura ore de educaţie fizicã.
*4) Terapiile specifice şi activitãţile de recuperare şi compensare se selecteazã în funcţie de tipul şi de gradul dizabilitãţii/deficienţei. Se lucreazã cu grupe formate din 2-3 elevi.

(*) La clasa a X-a, ora din aria curricularã Arte se aloca, dupã caz, pentru educaţie muzicalã sau pentru educaţie vizualã, în funcţie de specificul clasei de elevi.
(**) 2 sãptãmâni reprezentând stagiu de pregãtire practicã comasatã.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016