Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.264 din 4 noiembrie 2008  pentru modificarea Statutului CEC BANK - S.A., aprobat prin   Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 425/2008     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.264 din 4 noiembrie 2008 pentru modificarea Statutului CEC BANK - S.A., aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 425/2008

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008

În temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 42/2005 privind instituirea unor mãsuri de reorganizare a Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A. în vederea privatizãrii, aprobatã prin <>Legea nr. 285/2005 , cu modificãrile ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. I
Statutul CEC BANK - S.A., aprobat prin <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 425/2008 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din 4 martie 2008, cu modificãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 11 punctul 11.1, literele c) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) sã numeascã şi sã revoce membrii Consiliului de administraţie al Bãncii şi sã desemneze preşedintele, prim-vicepreşedintele şi vicepreşedinţii Bãncii, denumiţi în continuare directorii Bãncii, cãrora li se deleagã conducerea Bãncii, care reprezintã şi angajeazã Banca în limita legii şi a prezentului statut;
d) sã fixeze remuneraţia cuvenitã membrilor Consiliului de administraţie şi directorilor Bãncii pentru exerciţiul în curs, sã aprobe termenii şi condiţiile contractului de administrare şi sã stabileascã cuantumul asigurãrii de rãspundere profesionalã a membrilor Consiliului de administraţie şi directorilor numiţi din afara Consiliului de administraţie;".
2. La articolul 12 punctul 12.1, litera h) va avea urmãtorul cuprins:
"h) înfiinţarea, relocarea şi desfiinţarea unor sedii secundare: sucursale, agenţii, reprezentanţe sau alte asemenea unitãţi fãrã personalitate juridicã, denumite in continuare unitãţi teritoriale, în ţarã şi în afara graniţelor ţãrii;".
3. La articolul 12 punctul 12.2 va avea urmãtorul cuprins:
"12.2. Adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor Bãncii va putea delega, prin hotãrâre, Consiliului de administraţie sau Comitetului de direcţie, dupã caz, oricare dintre competenţele stabilite la pct. 12.1 lit. h), precum şi orice altã atribuţie stabilitã în competenţa sa şi care, potrivit legii, poate fi delegatã acestora."
4. La articolul 13, punctul 13.1 va avea urmãtorul cuprins:
"13.1. Adunãrile generale ale acţionarilor se convoacã de cãtre Consiliul de administraţie al Bãncii la sediul acesteia sau în locul indicat în convocare. Preşedintele Consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, prim-vicepreşedintele ori, în cazul în care şi acesta lipseşte, unul dintre vicepreşedinţii membri ai Consiliului de administraţie, desemnat de preşedinte, va semna convocarea."
5. La articolul 14, punctul 14.5 va avea urmãtorul cuprins:
"14.5. Adunarea generalã a acţionarilor este prezidatã de preşedintele Consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, de cãtre prim-vicepreşedinte ori, în cazul în care şi acesta lipseşte, de unul dintre vicepreşedinţii membri ai Consiliului de administraţie, desemnat de preşedinte. Persoana care prezideazã şedinţa adunãrii generale a acţionarilor propune şi adunarea generalã alege, dintre angajaţii Bãncii, 1 pânã la 3 secretari tehnici, care vor verifica lista de prezenţã a acţionarilor, indicând capitalul social pe care îl reprezintã fiecare şi îndeplinirea tuturor formalitãţilor cerute de lege şi de prezentul statut pentru ţinerea adunãrii generale. Unul dintre secretarii tehnici întocmeşte procesul-verbal al şedinţei adunãrii generale a acţionarilor."
6. La articolul 15, punctele 15.4, 15.6, 15.8 şi 15.9 vor avea urmãtorul cuprins:
"15.4. Membrii Consiliului de administraţie, precum şi persoanele din afara acestuia, cãrora li s-a delegat, în condiţiile legii şi prezentului statut, conducerea Bãncii de cãtre adunarea generalã a acţionarilor, în calitate de directori ai Bãncii, vor deţine funcţiile de vicepreşedinţi ai Bãncii, fiecare denumit în continuare vicepreşedinte. Vicepreşedintele Bãncii are drepturile şi obligaţiile prevãzute de legea societãţilor comerciale pentru director. Adunarea generalã a acţionarilor poate numi dintre vicepreşedinţii Bãncii, care sunt şi membri ai Consiliului de administraţie, un prim-vicepreşedinte, denumit în continuare prim-vicepreşedinte, care va asigura coordonarea activitãţii Consiliului de administraţie şi conducerea Bãncii în absenţa preşedintelui Bãncii sau în cazul în care preşedintele Bãncii se aflã în imposibilitate temporarã de a-şi exercita atribuţiile. Prim-vicepreşedintele are drepturile şi obligaţiile prevãzute de legea societãţilor comerciale pentru directori.
.........................................................................
15.6. În cazul în care preşedintele Bãncii se aflã în imposibilitate temporarã de a-şi exercita atribuţiile, pe durata stãrii respective de imposibilitate conducerea Bãncii va fi asiguratã de cãtre prim-vicepreşedinte sau, când şi acesta este indisponibil, de cãtre un vicepreşedinte, membru al Consiliului de administraţie, care va fi însãrcinat de cãtre Consiliul de administraţie cu îndeplinirea funcţiei de preşedinte.
.........................................................................
15.8. Înainte de preluarea funcţiei, membrii Consiliului de administraţie, precum şi directorii numiţi din afara Consiliului de administraţie urmeazã sã încheie asigurare de rãspundere profesionalã, precum şi sã depunã semnãtura lor la oficiul registrului comerţului, conform legislaţiei în vigoare.
15.9. Cuantumul asigurãrii fiecãrui membru al Consiliului de administraţie şi director numit din afara Consiliului de administraţie va fi stabilit de adunarea generalã ordinarã a acţionarilor; asigurarea se va reînnoi şi menţine pe toatã durata mandatului acestora. Primele de asigurare vor fi achitate de Bancã pe toatã durata mandatului membrilor Consiliului de administraţie şi al directorilor numiţi din afara Consiliului de administraţie."
7. La articolul 16, punctele 16.5 şi 16.7 vor avea urmãtorul cuprins:
"16.5. Şedinţele Consiliului de administraţie sunt prezidate de preşedintele Bãncii sau, în lipsa acestuia, de cãtre prim-vicepreşedinte ori, în cazul în care şi acesta lipseşte, de unul dintre vicepreşedinţii membri ai Consiliului de administraţie, desemnat de preşedinte. Dacã preşedintele în funcţie al Consiliului de administraţie sau prim-vicepreşedintele nu poate ori îi este interzis sã participe la vot, ceilalţi membri ai Consiliului de administraţie vor putea alege un preşedinte de şedinţã, având aceleaşi drepturi ca preşedintele în funcţie.
.........................................................................
16.7. Convocarea Consiliului de administraţie se va face de preşedintele Bãncii sau, în lipsa acestuia, de cãtre prim-vicepreşedinte ori, în cazul în care şi acesta lipseşte, de cãtre unul dintre vicepreşedinţii membri ai Consiliului de administraţie, desemnat de preşedinte, de regulã, cu cel puţin 3 zile înainte de data desfãşurãrii şedinţei. Membrii Consiliului de administraţie participã personal la şedinţã sau pot fi reprezentaţi de alţi membri ai Consiliului de administraţie, în baza unei procuri sau împuterniciri speciale."
8. La articolul 18, punctele 18.1 şi 18.9. vor avea urmãtorul cuprins:
"18.1. Conducerea Bãncii este asiguratã, în condiţiile legii şi prezentului statut, de cãtre 5 (cinci) directori, care împreunã formeazã Comitetul de direcţie, dupã cum urmeazã: 1 (un) director general-preşedinte, preşedinte al Consiliului de administraţie; 1 (un) director-prim-vicepreşedinte, membru al Consiliului de administraţie; 2 (doi) directori-vicepreşedinţi, membri ai Consiliului de administraţie; 1 (un) director-vicepreşedinte, care nu este membru al Consiliului de administraţie. Directorii Bãncii sunt responsabili cu luarea tuturor mãsurilor aferente conducerii Bãncii, în limitele obiectului de activitate al Bãncii şi cu respectarea competenţelor exclusive rezervate de lege sau de prezentul statut Consiliului de administraţie şi adunãrii generale a acţionarilor.
.........................................................................
18.9. Atribuţiile şi competenţele specifice ale preşedintelui, prim-vicepreşedintelui şi vicepreşedinţilor Bãncii, atât ale celor care sunt membri ai Consiliului de administraţie cât şi ale celui care nu este membru al Consiliului de administraţie, precum şi modul în care aceştia coordoneazã activitatea zilnicã a Bãncii, împreunã sau separat, se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare, care este aprobat de Consiliul de administraţie, conform art. 17.2 lit. n) din prezentul statut."
9. La articolul 19, punctele 19.1. şi 19.2 vor avea urmãtorul cuprins:
"19.1. Comitetul de direcţie se întruneşte cel puţin o datã pe sãptãmânã sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui Bãncii sau, în lipsa acestuia, a prim-vicepreşedintelui ori, în cazul în care şi acesta lipseşte, la convocarea unuia dintre vicepreşedinţii membri ai Consiliului de administraţie, desemnat de preşedinte, şi ia decizii cu majoritatea absolutã a voturilor membrilor sãi. În situaţii de paritate de voturi, votul preşedintelui Bãncii este decisiv.
19.2. Şedinţele Comitetului de direcţie sunt prezidate de preşedintele Bãncii sau, în lipsa acestuia, de cãtre prim-vicepreşedinte ori, în cazul în care şi acesta lipseşte, de cãtre unul dintre vicepreşedinţii membri ai Consiliului de administraţie, desemnat de preşedinte."
10. La articolul 20 punctul 20.2, litera j) va avea urmãtorul cuprins:
"j) aprobã modificãrile în situaţia unitãţilor teritoriale, în ceea ce priveşte numirea şi revocarea salariaţilor care asigurã conducerea operativã a acestora;".
ART. II
<>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 425/2008 pentru aprobarea Statutului CEC BANK - S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din 4 martie 2008, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile aduse prin prezentul ordin, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor, dacã este cazul, o nouã numerotare.
ART. III
Cheltuielile de publicare a acestui ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, precum şi cele care ar putea rezulta din procedeul de republicare se suportã de cãtre CEC BANK - S.A.
ART. IV
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 4 noiembrie 2008.
Nr. 3.264.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016