Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.215 din 22 februarie 2002  pentru aprobarea Metodologiei privind ocuparea posturilor/catedrelor din invatamantul preuniversitar de stat prin detasare in interesul invatamantului sau la cerere a personalului didactic titular, precum si prin suplinire cu personal didactic calificat ori necalificat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.215 din 22 februarie 2002 pentru aprobarea Metodologiei privind ocuparea posturilor/catedrelor din invatamantul preuniversitar de stat prin detasare in interesul invatamantului sau la cerere a personalului didactic titular, precum si prin suplinire cu personal didactic calificat ori necalificat

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 192 din 21 martie 2002

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
în baza prevederilor <>art. 141 lit. p) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 10 alin. (1) lit. c), e) şi f) şi ale <>art. 14 şi 16 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 23/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Metodologia privind ocuparea posturilor/catedrelor din învãţãmântul preuniversitar de stat prin detaşare în interesul învãţãmântului sau la cerere a personalului didactic titular, precum şi prin suplinire cu personal didactic calificat ori necalificat, cuprinsã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga orice dispoziţie contrarã prezentei metodologii.
ART. 3
Direcţia generalã pentru evaluare, prognoze şi dezvoltare din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi inspectoratele şcolare vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României al României, Partea I.

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Ecaterina Andronescu

ANEXA 1

METODOLOGIE
privind ocuparea posturilor/catedrelor din învãţãmântul
preuniversitar de stat prin detaşare în interesul
învãţãmântului sau la cerere a personalului didactic
titular, precum şi prin suplinire cu personal didactic
calificat ori necalificat

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta metodologie cuprinde norme de organizare şi desfãşurare a concursurilor pentru detasarea în interesul învãţãmântului, detasarea la cerere şi suplinirea posturilor/catedrelor rezervate şi vacante, conform prevederilor <>Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale contractului colectiv de munca unic la nivel de ramura învãţãmânt.
ART. 2
Concursurile prevãzute la art. 1 se organizeazã, pe discipline de învãţãmânt, de cãtre inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, conform calendarului miscarii personalului didactic, care se stabileşte anual prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 3
(1) Persoanele care participa la concursurile organizate în vederea ocupãrii posturilor/catedrelor prin detaşare în interesul învãţãmântului, detaşare la cerere şi suplinire depun o cerere la inspectoratele şcolare în raza cãrora se afla postul/catedra, însoţitã de actele certificate prevãzute în cerere.
(2) Certificarea documentelor se face de cãtre directorul unitãţii de învãţãmânt în care solicitantul şi-a desfãşurat activitatea sau, dupã caz, de cãtre inspectorul şcolar cu evidenta personalului didactic.
(3) Cererile de detaşare sau de suplinire se soluţioneazã de cãtre comisia de mobilitate a personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, numita prin decizie a inspectorului şcolar general.
(4) Reprezentanţii sindicatelor judeţene/ale municipiului Bucureşti, semnatare ale contractului colectiv de munca unic la nivel de ramura învãţãmânt, participa ca observatori la lucrãrile comisiei de mobilitate. În aceasta calitate au acces la documentele comisiei, au dreptul de a semnala preşedintelui comisiei de mobilitate eventualele nerespectari ale prevederilor legale şi de a confirma, prin semnatura, alãturi de membrii comisiei, documentele finale.

CAP. 2
Detasarea în interesul învãţãmântului

ART. 4
(1) Detasarea în interesul învãţãmântului se face pentru ocuparea unor posturi din unitãţi de învãţãmânt: grãdiniţe, şcoli sau clase alcãtuite din elevi capabili de performanţe, grupe, inclusiv de preşcolari, sau clase alcãtuite din copii cu cerinţe speciale de educaţie, unitãţi-pilot, unitãţi de aplicaţie, unitãţi deficitare în personal didactic şi pentru asigurarea conducerii unitãţilor de învãţãmânt, precum şi în funcţii de îndrumare şi control.
(2) Detasarea în interesul învãţãmântului se face cu respectarea prevederilor <>art. 14 din Legea nr. 128/1997 .
ART. 5
(1) Detasarea în interesul învãţãmântului se face, la propunerea inspectorului şcolar de specialitate, cu acordul persoanelor solicitate, prin concurs specific.
(2) Concursul specific consta în analizarea unui curriculum vitae în care cadrul didactic solicitat îşi prezintã activitatea profesionalã, didactica şi ştiinţificã.
(3) Detasarea în interesul învãţãmântului se dispune, dupã caz, prin decizie a inspectorului şcolar general sau prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.

CAP. 3
Detasarea la cerere

ART. 6
(1) Detasarea personalului didactic la cerere se face prin concurs organizat în perioada prevãzutã în calendarul miscarii personalului didactic, cu respectarea prevederilor <>art. 15 din Legea nr. 128/1997 .
(2) Concursul consta în aplicarea criteriilor şi punctajelor pentru evaluarea personalului didactic, prevãzute la pct. 2-5 din anexa nr. 2 la Metodologia privind organizarea şi desfãşurarea pretransferarii personalului didactic titular şi a transferãrii personalului didactic titular disponibilizat prin restrangerea activitãţii sau prin desfiinţarea unor unitãţi şcolare.
ART. 7
(1) Ierarhizarea cadrelor didactice care participa la concurs se face în funcţie de punctajele obţinute, conform art. 6 alin. (2).
(2) În cazul egalitãţii de punctaj are prioritate:
a) persoana al carei soţ/sotie este cadru didactic titular în localitatea în care se solicita detasarea;
b) persoana al carei soţ/sotie este ales/aleasã în Parlament, este numit/numita în Guvern sau îndeplineşte funcţii de specialitate specifice în aparatul Parlamentului, al Administraţiei Prezidenţiale, al Guvernului ori în Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, funcţii alese de Parlament în organismele centrale ale statului, precum şi persoana al carei soţ/sotie îndeplineşte funcţia de prefect, subprefect, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean, o funcţie de îndrumare şi control în sistemul de învãţãmânt, de cultura, de tineret şi sport. De asemenea, au prioritate soţul/sotia persoanei care îndeplineşte funcţii de conducere şi de specialitate la casele corpului didactic, precum şi soţul/sotia cadrelor didactice numite în funcţii de conducere sau de specialitate la comisiile şi agenţiile din subordinea Administraţiei Prezidenţiale, a Parlamentului sau a Guvernului, ai/ale liderilor sindicatelor din învãţãmânt, care au drept de rezervare de catedra, şi ai/ale cadrelor active ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, ale Ministerului de Interne, ale Serviciului Roman de Informaţii, mutate la ordin în alta localitate;
c) persoana, cadru didactic titular, care are domiciliul sau resedinta în localitatea în care se afla postul/catedra solicitatã;
d) alte cadre didactice titulare.
(3) Dacã dupã aplicarea criteriilor şi punctajelor prevãzute la art. 6 alin. (2) se menţine egalitatea, departajarea se face luându-se în considerare, în ordine:
a) gradul didactic;
b) lucrãrile publicate;
c) rezultatele obţinute în activitatea didactica, dovedite;
d) vechimea în învãţãmânt.
(4) Pentru cadrele didactice titulare, prevãzute la alin. (2) lit. d), în cazul menţinerii egalitãţii de punctaj pentru acelaşi/aceeaşi post/catedra departajarea se face în funcţie de:
a) apropierea de domiciliu;
b) gradul didactic;
c) lucrãrile publicate;
d) rezultatele obţinute în activitatea didactica, dovedite;
e) media la examenul pentru obţinerea gradului didactic;
f) vechimea în învãţãmânt.
(5) Detasarea la cerere a personalului didactic se dispune, dupã caz, prin decizie a inspectorului şcolar general sau prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.

CAP. 4
Suplinirea

SECŢIUNEA 1
Suplinirea posturilor/catedrelor cu personal didactic calificat

ART. 8
(1) Posturile/catedrele publicate pentru suplinire se ocupa cu prioritate de cãtre candidaţii care au participat la concursul de titularizare şi care au obţinut minimum media 5,00 (cinci), în ordinea descrescãtoare a mediilor.
(2) La medii egale departajarea se face luându-se în considerare, în ordine:
a) gradul didactic;
b) lucrãrile publicate;
c) rezultatele obţinute în activitatea didactica;
d) media obţinutã la absolvirea studiilor;
e) media la examenul pentru obţinerea gradului didactic;
f) vechimea în învãţãmânt.
(3) Pentru repartizarea pe post se asigura, dacã este posibil, continuitatea.
ART. 9
(1) Posturile rãmase vacante dupã operaţiunile prevãzute la art. 8 se ocupa prin concurs organizat de inspectoratul şcolar, la care pot participa cadre didactice care nu au împlinit varsta de pensionare prevãzutã de lege.
(2) Ierarhizarea personalului didactic care participa la concursul prevãzut la alin. (1) se face prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevãzute la pct. 2-5 din anexa nr. 2 la Metodologia privind organizarea şi desfãşurarea pretransferarii personalului didactic titular şi a transferãrii personalului didactic titular disponibilizat prin restrangerea activitãţii sau prin desfiinţarea unor unitãţi şcolare.
(3) La medii egale departajarea se face luându-se în considerare, în ordine:
a) domiciliul în localitatea în care se afla postul/catedra;
b) gradul didactic;
c) media obţinutã la absolvirea studiilor;
d) lucrãrile publicate;
e) rezultatele obţinute în activitatea didactica;
f) media la examenul pentru obţinerea gradului didactic;
g) vechimea în învãţãmânt.
(4) Pentru repartizarea pe post se asigura, dacã este posibil, continuitatea.
ART. 10
Încadrarea personalului didactic suplinitor calificat se face prin decizie a inspectorului şcolar general, pentru perioada 1 septembrie-31 august a fiecãrui an.

SECŢIUNEA a 2-a
Cumulul şi plata cu ora

ART. 11
(1) Orele rãmase neocupate dupã aplicarea dispoziţiilor art. 8 şi ale art. 9 se atribuie de cãtre directorul unitãţii de învãţãmânt, prin cumul sau plata cu ora, personalului didactic titular în unitatea de învãţãmânt, personalului didactic asociat ori cadrelor didactice pensionate, cu avizul inspectoratului şcolar.
(2) Încadrarea personalului didactic prevãzut la alin. (1) se face prin decizie emisã de directorul unitãţii de învãţãmânt, pentru perioada 15 septembrie-15 iunie, respectându-se Precizãrile Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii nr. 19.388/1997 .

SECŢIUNEA a 3-a
Suplinirea posturilor/catedrelor cu personal didactic necalificat

ART. 12
În mod excepţional, în lipsa personalului didactic calificat pot fi încadraţi cu contract individual de munca pe perioada determinata, de cel mult un an şcolar, suplinitori fãrã studii corespunzãtoare, care au absolvit cel puţin liceul, cu diploma de bacalaureat, şi care sunt testati prin interviu şi lucrare scrisã în profilul postului solicitat.
ART. 13
(1) Comisia de concurs este stabilitã, pentru fiecare disciplina, prin decizie a inspectorului şcolar general şi are urmãtoarea componenta:
a) inspectorul şcolar de specialitate;
b) un profesor metodist sau un profesor care are cel puţin gradul didactic II.
(2) Comisia de concurs elaboreazã subiectele şi testeaza candidaţii.
ART. 14
Tematica şi bibliografia se elaboreazã de cãtre inspectorul şcolar de specialitate şi se afişeazã la sediul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi la avizierele zonale/de sector ale inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, cu cel puţin 30 de zile înainte de data sustinerii interviului şi a lucrãrii scrise.
ART. 15
(1) Lucrarea scrisã se susţine înaintea interviului, în perioada prevãzutã în calendarul miscarii personalului didactic.
(2) Durata de redactare a lucrãrii scrise este de 3-4 ore şi se stabileşte de cãtre comisia de concurs. Lucrarea scrisã se evalueaza cu note de la 10 la 1 şi are o pondere de doua treimi din nota finala.
(3) Afişarea rezultatelor se face în maximum 48 de ore de la susţinerea lucrãrii scrise.
ART. 16
(1) În vederea sustinerii interviului comisia elaboreazã bilete cu întrebãri pe baza bibliografiei anunţate. Candidatul extrage un bilet şi rãspunde la întrebãrile conţinute de acesta.
(2) Interviul se evalueaza prin note de la 10 la 1 şi reprezintã o treime din nota finala a testului.
ART. 17
(1) Nota minima de promovare, atât a lucrãrii scrise, cat şi a interviului, este 5,00 (cinci).
(2) În cazul nepromovãrii lucrãrii scrise candidatul pierde dreptul de a se prezenta la interviu.
ART. 18
(1) Ierarhizarea candidaţilor se face în ordinea descrescãtoare a mediilor.
(2) În cazul în care exista egalitate de punctaj între candidaţii cu studii superioare, postul/catedra se ocupa, în ordine, de:
a) absolvenţii cu studii superioare de specialitate;
b) absolvenţii cu studii superioare cu specialitatea cea mai apropiatã;
c) absolvenţii cu studii superioare care se recalifica în specialitatea postului.
(3) În cazul în care exista egalitate de punctaj între un candidat care a absolvit liceul, cu diploma de bacalaureat, şi un candidat absolvent sau care urmeazã cursurile unei instituţii de învãţãmânt superior, acreditata sau autorizata în condiţiile legii, acesta din urma are prioritate.
(4) În cazul în care exista egalitate de punctaj între candidaţii care urmeazã cursurile unei instituţii de învãţãmânt superior, acreditata sau autorizata în condiţiile legii, departajarea acestora se face, în ordine, în funcţie de:
a) domiciliul sau resedinta în localitatea în care se afla postul/catedra solicitat/solicitatã;
b) continuitatea pe post/catedra şi frecventarea modulelor de pedagogie sau de perfecţionare organizate în cadrul casei corpului didactic;
c) frecventarea unor cursuri de perfecţionare prin alte sisteme agreate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, conform <>Legii nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) În cazul în care exista egalitate de punctaj între candidaţii care au absolvit liceul, cu diploma de bacalaureat, sau între candidaţii cu studii superioare de lungã ori scurta durata, cu aceeaşi specializare, aceştia sunt departajati, în ordine, în funcţie de criteriile prevãzute la alin. (4).
ART. 19
Încadrarea pe post/catedra a personalului didactic necalificat se face în perioada prevãzutã în calendarul miscarii personalului didactic, prin decizie a inspectorului şcolar general, pentru perioada 15 septembrie - 15 iunie a fiecãrui an şcolar.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 20
(1) Contestaţiile privind ocuparea catedrelor/posturilor prin detaşare în interesul învãţãmântului, detaşare la cerere şi suplinire se adreseazã, în termen de 3 zile de la afişarea rezultatelor, inspectoratului şcolar şi se soluţioneazã de consiliul de administraţie al acestuia, cu respectarea dispoziţiilor <>art. 11 alin. (6) din Legea nr. 128/1997 . Hotãrârile consiliului de administraţie sunt definitive şi pot fi atacate în conformitate cu dispoziţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 .
(2) Nerespectarea prevederilor legale prevãzute de prezenta metodologie de cãtre persoanele cãrora le revine obligaţia de a le aplica atrage, dupã caz, rãspunderea administrativã, disciplinarã, civilã sau penalã.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016