Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.105 din 26 februarie 2004  pentru punerea in aplicare a Normei minimale privind activitatea de control intern    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.105 din 26 februarie 2004 pentru punerea in aplicare a Normei minimale privind activitatea de control intern

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 186 din 3 martie 2004
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (26) şi (27), art. 8 alin. (1) şi ale <>art. 20 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 32/2000 privind societãţile de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
potrivit Hotãrârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor din 25 februarie 2004, prin care s-a adoptat Norma minimalã privind activitatea de control intern,

preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se pune în aplicare Norma minimalã privind activitatea de control intern, cuprinsã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia reglementãri contabile din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor va asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor,
Nicolae Eugen Crişan

Bucureşti, 26 februarie 2004.
Nr. 3.105.

ANEXĂ

NORMĂ MINIMALĂ
privind activitatea de control intern

ART. 1
Prezenta normã stabileşte cerinţele minimale pe care asigurãtorul trebuie sã le respecte în procesul organizãrii procedurilor de control intern, având în vedere prevederile <>art. 20 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 32/2000 privind societãţile de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Controlul intern reprezintã un proces continuu la care participã consiliul de administraţie, conducerea executivã, precum şi personalul asigurãtorului care trebuie sã asigure desfãşurarea eficientã a activitãţii, furnizarea unor informaţii credibile, relevante, complete şi oportune utilizatorilor şi conformarea activitãţii asigurãtorului cu cadrul legal şi cu politicile şi procedurile proprii.
ART. 3
(1) Consiliul de administraţie al asigurãtorului deleagã conducerii executive responsabilitatea monitorizãrii funcţionãrii adecvate şi eficiente a controlului intern şi are obligaţia de a face evaluãri sistematice şi independente ale controlului intern instituit de conducerea executivã.
(2) Conducerea executivã deleagã conducerii operative responsabilitatea stabilirii procedurilor de control intern.
ART. 4
(1) Stabilirea procedurilor de control intern şi verificarea aplicãrii acestora trebuie realizate pentru fiecare nivel organizatoric al asigurãtorului şi se constituie ca parte integrantã a activitãţii zilnice a acestuia.
(2) Pentru atingerea obiectivelor controlului intern trebuie avute în vedere urmãtoarele elemente:
- mediul controlului intern - acţiunile, politicile şi procedurile care reflectã atitudinea de ansamblu a conducerii executive şi a membrilor consiliului de administraţie faţã de controlul intern (integritate şi valori etice, angajamentul faţã de competenţã, structura organizatoricã, repartizarea autoritãţii şi responsabilitãţii, politicile legate de resursele umane);
- evaluarea riscurilor - identificarea şi analizarea riscurilor relevante interne sau externe pentru elaborarea situaţiilor financiare în conformitate cu principiile contabile general acceptate;
- activitãţile de control - acţiunile întreprinse în vederea realizãrii obiectivelor propuse de a face faţã riscurilor (separarea adecvatã a sarcinilor, autorizarea corespunzãtoare a operaţiunilor activitãţilor, întocmirea de documente justificative şi evidenţe contabile adecvate, controlul fizic al activelor şi evidenţelor contabile);
- informarea şi comunicarea - existenţa datelor financiare şi operaţionale credibile, relevante, complete şi oportune şi a canalelor de comunicare care sã asigure cã personalul asigurãtorului cunoaşte procedurile cu implicaţii asupra atribuţiilor şi responsabilitãţilor sale şi cã orice alte informaţii relevante ajung în timp util la acesta;
- supervizarea - evaluarea permanentã a calitãţii funcţionãrii controlului intern.
(3) Indiferent de mãrimea şi de structura activitãţii desfãşurate de cãtre asigurãtor, procedurile de control intern trebuie sã aibã în vedere, în principal:
- monitorizarea subscrierii riscurilor, constituirii şi evaluãrii rezervelor tehnice, administrãrii investiţiilor şi a lichiditãţilor, activitãţii de reasigurare, în strictã concordanţã cu legislaţia în vigoare şi cu propriile norme interne;
- asigurarea corectitudinii tratamentului de care trebuie sã beneficieze asiguraţii sau potenţialii asiguraţi şi a prezentãrii corespunzãtoare a informaţiilor privind condiţiile şi termenii contractuali de asigurare;
- monitorizarea soluţionãrii conflictelor de interese;
- asigurarea investirii eficiente a primelor de asigurare;
- monitorizarea încheierii şi derulãrii tranzacţiilor, identificarea întârzierilor la platã sau la încasare, precum şi a conformitãţii cu prevederile legale şi cu normele interne existente, aprobate de cãtre consiliul de administraţie al asigurãtorului;
- identificarea tranzacţiilor suspicioase şi raportarea acestora conducerii executive şi instituţiilor competente în soluţionarea lor;
- asigurarea protejãrii activelor şi evidenţelor contabile, inclusiv prin luarea de mãsuri referitoare la protecţia fizicã a acestora;
- asigurarea întocmirii evidenţei contabile în conformitate cu prevederile legale, astfel încât situaţiile financiare sã ofere informaţii relevante şi credibile utilizatorilor;
- verificarea respectãrii îndatoririlor şi responsabilitãţilor, inclusiv a limitelor de competenţã, ce revin personalului pentru fiecare departament, conform structurii organizatorice a asigurãtorului;
- asigurarea respectãrii limitelor de competenţã în desfãşurarea tranzacţiilor, astfel încât eventualele abuzuri sã poatã fi identificate;
- analizarea periodicã a colaborãrii dintre departamentele funcţionale în vederea asigurãrii fluidizãrii fluxului informaţional dintre acestea;
- monitorizarea distinctã a activitãţii desfãşurate cu intermediarii în asigurãri.
ART. 5
(1) Asigurãtorul trebuie sã întocmeascã anual un raport privind controlul intern, care sã cuprindã cel puţin urmãtoarele:
- descrierea principalelor deficienţe identificate ca urmare a exercitãrii controlului intern şi a mãsurilor întreprinse pentru corectarea acestora;
- descrierea modificãrilor semnificative intervenite în exercitarea controlului intern în perioada respectivã, axate în special pe evoluţia activitãţii şi a riscurilor;
- mãsurile luate pe linia administrãrii riscurilor la care este expus asigurãtorul.
(2) Acest raport trebuie sã fie transmis Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor în termen de 6 luni de la încheierea exerciţiului financiar.
ART. 6
Nerespectarea prevederilor prezentei norme se sancţioneazã în condiţiile şi potrivit prevederilor <>art. 39 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016