Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 3.001 din 3 ianuarie 2006  privind aprobarea Metodologiei si a documentelor utilizate in procedura de evaluare si selectie a 16 centre-suport pentru educatia la distanta pentru a participa in cadrul proiectelor PHARE 2004-2006 - Coeziune economica si sociala - componenta invatamant profesional si tehnic (TVET)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 3.001 din 3 ianuarie 2006 privind aprobarea Metodologiei si a documentelor utilizate in procedura de evaluare si selectie a 16 centre-suport pentru educatia la distanta pentru a participa in cadrul proiectelor PHARE 2004-2006 - Coeziune economica si sociala - componenta invatamant profesional si tehnic (TVET)

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 258 din 22 martie 2006
Având în vedere prevederile fişei de proiect PHARE 2004 - Coeziune economicã şi socialã - componenta învãţãmânt profesional şi tehnic (TVET), precum şi pe cele ale documentului de programare PHARE 2004-2006 - Coeziune economicã şi socialã - componenta învãţãmânt profesional şi tehnic (TVET),
în conformitate cu dispoziţiile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii,

ministrul educaţiei şi cercetãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Metodologia de evaluare şi selecţie a 16 centre-suport pentru educaţia la distanţã pentru a participa în cadrul proiectelor PHARE 2004-2006 - Coeziune economicã şi socialã - componenta învãţãmânt profesional şi tehnic (TVET), prevãzutã în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã Ghidul de selecţie a unitãţilor de învãţãmânt care vor fi centre-suport pentru educaţia la distanţã, incluse în proiectul PHARE-TVET 2004-2006, prevãzut în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Se aprobã Grila de evaluare a unitãţilor de învãţãmânt care candideazã pentru centre-suport pentru educaţia la distanţã care aplicã programul PHARE-TVET 2004-2006, prevãzutã în anexa nr. 3 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Se aprobã Grila de conformitate administrativã a documentaţiei pentru evaluarea unitãţilor de învãţãmânt - centre-suport pentru educaţia la distanţã pentru programul PHARE-TVET 2004-2006, prevãzutã în anexa nr. 4 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Se aprobã formularul "Cerere de participare la selecţie a unitãţilor de învãţãmânt", prevãzut în anexa nr. 5 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Se aprobã Comitetul Naţional de Selecţie cu urmãtoarea componenţã:
- preşedinte - secretar de stat pentru învãţãmânt preuniversitar;
- secretar - expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic;
- 8 subcomitete regionale formate fiecare din:
● un reprezentant al Consorţiului regional pentru fiecare regiune de dezvoltare;
● un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
● un reprezentant al Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic.
ART. 7
Se aprobã calendarul procesului de selecţie:
- 15 februarie 2006 - depunerea cererilor de participare şi a documentaţiei pentru selecţie de cãtre unitãţile de învãţãmânt aplicante;
- 7 martie 2006 - finalizarea procesului de selecţie.
ART. 8
Cheltuielile de participare a reprezentanţilor Consorţiului regional la procesul de selecţie vor fi suportate din bugetul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic.
ART. 9
Instituţia secretarului de stat pentru învãţãmânt preuniversitar şi tehnic, Direcţia generalã pentru învãţãmânt preuniversitar, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene şi conducerile unitãţilor de învãţãmânt eligibile vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mihail Hãrdãu

Bucureşti, 3 ianuarie 2006.
Nr. 3.001.

ANEXA 1

METODOLOGIA PROCESULUI NATIONAL DE SELECŢIE

1. Procesul de selecţie: faza de evaluare a cererilor de selecţie a centrelor suport pentru educaţia la distanţã pentru programul Phare 2004-2006- Coeziune Economicã şi Socialã - componenta TVET, este realizatã la nivel naţional de un Comitet Naţional de Selecţie (CNS).
Acest comitet este format din 28 membri şi va avea urmãtoarea structurã:
● Preşedinte - fãrã drept de vot - Secretar de Stat pentru Învãţãmânt Preuniversitar în Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
● Secretar fãrã drept de vot - expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic
● 8 sub- comitete regionale formate fiecare din urmãtorii membri cu drept de vot:
1 reprezentant al Consorţiului Regional;
1 reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
1 reprezentant al Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic. La procesul de selecţie pot participa ca observatori reprezentanţi ai MIE şi Delegaţiei Comisiei Europene.
2. Pentru fiecare membru cu drept de vot va fi nominalizat câte un membru supleant, cu drept de vot, care vor fi incluşi în CNS numai în situaţia în care unul dintre membrii cu drept de vot menţionaţi anterior se retrage.
3. Membrii votanţi (inclusiv membrii supleanţi) vor fi nominalizaţi individual, pe baza expertizei - probate prin CV - în urmãtoarele domenii:
● dezvoltare instituţionalã în domeniul educaţiei şi formãrii profesionale
● dezvoltarea resurselor umane
● dezvoltare regionalã
● dezvoltare, management şi evaluare de proiecte
Componenţa nominalã a Comitetului Naţional de Selecţie este aprobatã de Preşedintele Comitetului Naţional de Selecţie.
4. Membrii votanţi ai Comitetului Naţional de Selecţie trebuie sa ia parte la toate şedinţele de lucru. Fiecare absenţã trebuie consemnatã şi justificatã în Raportul de Evaluare. În vederea finalizãrii în cel mai scurt timp posibil a procesului de evaluare şi selecţie, membrii CNS nu trebuie sã fie angrenaţi în rezolvarea altor sarcini, pe întreaga duratã a procesului.

Membrii Comitetului Naţional de Selecţie au drepturi egale de vot.

5. Pe durata întregului proces de evaluare numãrul membrilor votanţi nu poate fi schimbat. Ca urmare, fiecare membru al Comitetului National de Selecţie care se retrage, indiferent de motiv, trebuie înlocuit cu unul dintre membrii supleanţi desemnaţi. Înlocuirea se va face astfel încât membrul supleant sã provinã din acelaşi domeniu instituţional cu cel pe care îl înlocuieşte. Noul membru votant trebuie sã reia întregul proces de evaluare şi sã evalueze toate ofertele discutate. Evaluãrile fãcute de membrii cu drept de vot retraşi din Comitetul Naţional de Selecţie, indiferent de stadiul de evaluare, nu vor fi luate în considerare.
6. Secretariatul Comitetului Naţional de Selecţie va fi asigurat de un expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic care va participa la procesul de evaluare şi selecţie fãrã a avea drept de vot.
7. Delegaţia Comisiei Europene şi MIE pot numi observatori care sa urmãreascã, parţial sau în totalitate, etapele procesului de selecţie.
8. Rolul observatorilor este de a urmãri corectitudinea proceduralã şi, în special, transparenţa procesului de selecţie.
Imparţialitate, confidenţialitate şi conflictul de interese
9. Fiecare membru al Comitetului Naţional de Selecţie, cu sau fãrã drept de vot, implicat în procesul de selecţie, va semna o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, precum şi o declaraţie privind conflictul de interese.
10. CNS, prin sub-comitete, va verifica dacã plicurile în care au fost transmise dosarele înaintate de şcoli în vederea selecţiei sunt închise şi sigilate şi va proceda la analizã şi evaluare conform procedurii şi criteriilor anexate.
11. Nu pot fi fãcute publice nici un fel de informaţii referitoare la examinare, clarificãrile cerute, evaluarea sau criteriile de comparaţie a dosarelor depuse. Orice astfel de încercare realizatã prin orice mijloace (fie prin iniţierea de contacte între solicitanţi şi membrii Comitetului Naţional de Selecţie, fie prin alte mijloace) va conduce la excluderea imediatã din evaluare a dosarelor propuse.
12. Activitatea Comitetului Naţional de Selecţie, de la deschiderea dosarelor şi pânã la finalizarea selecţiei se desfãşoarã cu uşile închise şi este confidenţialã. Nu pot fi fãcute vizite în teren în scopul verificãrii corectitudinii datelor menţionate. Comunicarea cu solicitanţii se va face în scris (prin fax sau scrisori semnate de cãtre preşedinte şi secretarul Comitetului Naţional de Selecţie). Corespondenţa purtatã trebuie pãstrata la loc sigur. Dacã nu existã nici o altã modalitate de comunicare cu şcolile, Inspectoratul Şcolar Judeţean respectiv va acţiona ca intermediar.
13. In vederea pãstrãrii confidenţialitãţii lucrãrilor, participarea la şedinţele Comitetului Naţional de Selecţie va fi limitatã strict la membrii comitetului şi la observatori.
14. Dosarele de selecţie (în copie şi original) nu trebuie sã pãrãseascã încãperea/clãdirea în care au loc şedinţele Comitetului Naţional de Selecţie înainte de finalizarea procesului de selecţie. Acestea trebuie pãstrate la loc sigur atunci când nu se lucreazã cu ele. De asemenea, toate materialele legate de procesul de evaluare (grile de evaluare, notiţe) trebuie pãstrate în spaţii care asigurã condiţii adecvate pentru confidenţialitate şi arhivare.

Responsabilitãţile membrilor Comitetului Naţional de Selecţie

15. Preşedintele rãspunde de coordonarea procesului de selecţie şi de asigurarea imparţialitãţii si transparenţei acestui proces. De asemenea, preşedintele se va asigura cã în sala de şedinţe în care se desfãşoarã sesiunile de evaluare nu va rãmâne nici un moment doar o singurã persoanã (evaluator sau observator).
16. Membrii cu drept de vot ai Comitetului Naţional de Selecţie au responsabilitate colectivã pentru deciziile adoptate de comitet.
17. Secretarul Comitetului Naţional de Selecţie rãspunde de desfãşurarea tuturor sarcinilor administrative pe parcursul desfãşurãrii procesului de evaluare. Acestea vor include:
● distribuirea şi colectarea declaraţiilor de imparţialitate şi confidenţialitate;
● punerea la dispoziţia membrilor votanţi ai sub-comitetelor a grilelor de evaluare şi a copiilor complete ale documentaţiilor depuse de şcolile solicitante;
● colectarea zilnicã a grilelor de evaluare de la fiecare membru;
● elaborarea şi pãstrarea minutelor sesiunilor de evaluare şi a altor documente solicitate şi menţionate în prezentul material;
● consemnarea zilnicã, pe bazã de semnãturã, a prezenţei la sesiuni, precum şi redactarea Raportului de Evaluare şi a anexelor acestuia.

Reuniunile de lucru ale Comitetului National de Selecţie

18. Preşedintele CNS va convoca reuniunea pregãtitoare de lucru a Comitetului Naţional de Selecţie în termen de 3 zile lucrãtoare de la expirarea termenului limitã pentru depunerea dosarelor, prin scrisoare recomandatã sau prin fax adresate tuturor membrilor si supleanţilor acestora, precum şi observatorilor. In notificarea scrisã se vor preciza exact locul, data şi ora primei reuniuni. Toţi membrii Comitetului Naţional de Selecţie (inclusiv supleanţii) trebuie sã confirme primirea notificãrii şi participarea la reuniune, cu cel puţin o zi înainte de data planificatã.
19. Acest procedeu de comunicare rãmâne valabil şi pentru organizarea şedinţelor ulterioare de evaluare, dacã nu se convine altfel. În cazul în care unul sau mai mulţi membri activi ai Comitetului Naţional de Selecţie nu sunt disponibili, preşedintele va informa în timp util supleanţii despre acest lucru şi le va comunica locul de desfãşurare a lucrãrilor.

Procesul, de selecţie

20. La primirea dosarelor, secretarul le va înregistra şi va furniza o confirmare de primire. Propunerile trebuie înregistrate la sosire cu urmãtoarele date:
● numãral de înregistrare;
● data şi ora sosirii;
● numele şi adresa solicitantului (daca sunt menţionate pe plic);
● conformitatea plicului (sigilat/nesigilitat).
21. Toate dosarele vor fi grupate pe regiuni.
22. Dosarele sigilate, grupate pe regiuni, vor fi înaintate fiecãrui sub-comitet în vederea verificãrii conformitãţii administrative. In urma verificãrii conformitãţii administrative, în cazul documentelor incomplete sau al necompletãrii unor rubrici ale documentaţiei, membrii Comitetului National de Selecţie vor cere solicitantului sã facã respectivele completãri în termen de 2 zile lucrãtoare de la primirea notificãrii. Orice solicitare de clarificare ce presupune contactarea solicitanţilor în timpul procesului de selecţie trebuie efectuatã în scris (prin fax sau scrisoare, transmise direct şcolilor sau în cazuri excepţionale inspectoratelor şcolare) şi semnatã atât de preşedintele, cât şi de secretarul Comitetului Naţional de Selecţie. Copii ale respectivelor comunicãri vor fi anexate la Raportul de Evaluare.
23. Dosarele corespunzãtoare fiecãrei regiuni vor fi apoi verificate din punct de vedere al eligibilitãţii de cãtre membrii sub-comitetului regiunii respective. Vor fi supuse etapelor urmãtoare ale evaluãrii numai dosarele şcolilor care nu au fost respinse în faza de eligibilitate.
Calitatea tuturor dosarelor depuse pentru o regiune va fi evaluatã pe baza grilelor de evaluare in funcţie de care fiecare şcoalã va obţine un punctaj. Decizia finalã se va lua de cãtre Comitetul Naţional de Selecţie dupã ce au fost examinate toate dosarele. Comitetul Naţional de Selecţie va întocmi în final o listã de şcoli propuse pentru a funcţiona ca centre suport pentru educaţia la distanţã cuprinse în proiectul Phare 2004-2006, menţionând punctajul acordat şi domeniile de pregãtire din oferta educaţionalã a şcolii. Selecţia se va efectua în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut in urma evaluãrii dosarelor, la nivel regional şi naţional, precum şi pe baza domeniilor de pregãtire profesionalã oferite de şcoli, corelate cu domeniile de dezvoltare potrivit prioritãţilor evidenţiate în PRAI, astfel încât sã nu fie selectate mai multe şcoli cu acelaşi domeniu de pregãtire la nivel naţional. Numãrul maxim de şcoli selectate pe regiune va fi de 2.
24. Întreaga procedurã de evaluare se va consemna în Raportul de Evaluare care trebuie semnat de preşedinte, secretar si toţi membrii cu drept de vot ai Comitetului Naţional de Selecţie. Raportul de Evaluare va conţine de asemenea grilele de evaluare şi minutele sesiunilor de evaluare si trebuie sã precizeze:
- data, ora si locul sesiunii
- persoanele prezente
- lista şcolilor propuse pentru a funcţiona ca centre pentru educaţia la distanţã în proiectul Phare 2004-2006, cu menţionarea punctajelor;
- lista şcolilor ce nu au fost selectate şi motivele neselectãrii lor.

Raportul de Evaluare

25. În termen de 5 zile lucrãtoare de la finalizarea evaluãrii, urmãtoarele documente vor fi înaintate Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii:
- Raportul de Evaluare
- Grilele de evaluare completate şi semnate de cãtre membrii Comitetului Naţional de Selecţie
- Lista şcolilor propuse pentru a fi centre suport pentru educaţia la distantã, cuprinse în proiectul Phare 2004-2006.
26. Ministrul Educaţiei şi Cercetãrii va aproba prin ordin lista celor 16 de şcoli centre suport, pentru educaţia la distantã, care vor fi cuprinse în proiectul Phare 2004-2006.
27. Raportul de Evaluare va fi transmis Ministerului Integrãrii Europene şi Delegaţiei Comisiei Europene pentru informare.
28. Rezultatele selecţiei vor fi anunţate public prin afişare la sediul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi prin informare scrisã a şcolilor solicitante.
29. Şcolile neselectate vor fi informate, la cerere, asupra motivului respingerii (rãspunsul cãtre şcoli trebuie sã precizeze criteriile administrative sau de eligibilitate care nu au fost îndeplinite), dupã caz:
● Cererea a fost primitã dupã termenul de depunere a aplicaţiilor;
● Dosarul de cerere este incomplet sau nu este conform condiţiilor de eligibilitate prestabilite;
● Cererea nu a fost completatã conform precizãrilor din prezentul ghid;
● Cererea a fost scrisã de mânã;
● Solicitantul este neeligibil;
● Documentaţia prezentatã nu a întrunit punctajul care sã-i permitã încadrarea în numãrul de şcoli stabilit pentru fiecare regiune de dezvoltare.
30. Evaluarea dosarelor depuse de şcolile candidate pentru centre suport, pentru educaţia la distanţã se va face pe baza urmãtoarelor documente:

APENDICE

1. Ghidul de selecţie a unitãţilor de învãţãmânt care vor fi centre suport pentru educaţia la distanţã incluse în proiectul Phare TVET 2004'ad2006
2. Grila de conformitate administrativã
3. Grila de evaluare a unitãţilor de învãţãmânt care candideazã pentru centre suport, pentru educaţia la distanţã care aplicã în programul Phare TVET 2004-2006
4. Cerere de Participare la Selecţie - formular
5. Lista şcolilor eligibile din Proiectul Phare TVET 2001-2002
6. Lista şcolilor eligibile din proiectul Phare RO 9405
7. Lista domenii/ profiluri prioritare pe regiuni de dezvoltare, identificate prin PRAI

ANEXA 2

MINISTERUL INTEGRĂRII EUROPENE MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI
CERCETĂRII
PROIECTUL Phare RO 2004-2006
COEZIUNE ECONOMICĂ ŞI SOCIALĂ
COMPONENTA ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL ŞI TEHNIC

GHID
DE SELECŢIE A CENTRELOR SUPORT PENTRU EDUCAŢIE LA DISTANTA - TVET

Cuprins

I. PROGRAMUL DE DEZVOLTARE INSTITUTIONALA PENTRU COEZIUNE ECONOMICA ŞI SOCIALĂ PHARE 2004-2006 COMPONENTA INVATAMANT PROFESIONAL SI TEHNIC

1.1. Cadrul general
1.2. Obiectivele Programului
1.3. Obiectivele specifice componentei "Învãţãmânt profesional şi tehnic"

II. REGULI PRIVIND PARTICIPAREA LA SELECŢIE A ŞCOLILOR
2.1. Condiţii de participare la selecţie
2.1.1. Eligibilitatea Solicitanţilor: cine poate participa la licitaţie
2.1.2. Criterii de conformitate administrativa
2.1.3. Criterii de eligibilitate şi de relevanţã pentru şcoli centre suport pentru educaţia la distanţa
2.2. Proceduri. Completarea documentaţiei şcolii solicitante - cererea de participare la selecţie
2.2.1. Formularul de cerere de participare la selecţie şi documentaţia necesarã
2.2.2. Unde şi cum se trimit cererile de participare la selecţie
2.2.3. Termenul limitã
2.3. Evaluarea şi selectarea cererilor de participare la selecţie
2.4. Informaţii privind decizia de selecţie a şcolilor ce vor participa la program

III. LISTA ANEXELOR
=> Anexa A - Formular de cerere de participare la selecţie
=> Anexa B1 - Grila de Evaluare a unitãţilor de învãţãmânt
=> Anexa B2 - Grila de conformitate administrativa
=> Anexa C - Lista şcolilor eligibile cuprinse în proiectul Phare RO 9405 şi a şcolilor din Proiectul Phare TVET 2001-2002

I. PROGRAMUL DE COEZIUNE ECONOMICA ŞI SOCIALA Phare -INVESTIŢII şi DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ - componenta ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL şi TEHNIC
1.1. Cadrul general
Programul de coeziune economicã şi socialã Phare 2004-2006 are drept scop implementarea unor mãsuri integrate de asistenţa tehnicã şi financiarã pentru Guvernul României, în vederea dezvoltãrii unor programe de investiţie în sectoare economice şi sociale prioritare. Programul rãspunde cerinţelor strategice ale Planului Naţional de Dezvoltare şi contribuie la consolidarea capacitãţii instituţionale a organizaţiilor centrale şi locale din România, pentru a facilita procesul de aderare la UE.

Cadrul institutional al acestor proiecte pentru componenta învãţãmânt profesional şi tehnic cuprinde:
(1) Ministerul Integrãrii Europene (MIE) în calitate de Autoritate Contractantã
(2) Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii (MEdC) în calitate de Autoritate de Implementare însãrcinatã cu managementul tehnic al programelor Phare -componenta învãţãmânt profesional şi tehnic;
(3) Centrul Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) în calitate de Unitate de Implementare din partea Autoritãţii de Implementare;
(4) Consiliul Naţional de Dezvoltare Regionalã (CNDR) care a hotãrât constituirea Consorţiilor Regionale;
(5) Consorţiile Regionale (CR) - structuri consultative, constituite cu ocazia implementãrii proiectelor de coeziune socialã şi economicã - componenta TVET, care reunesc reprezentanţii urmãtoarelor instituţii:


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Agenţia pentru Dezvoltare Regionalã (ADR) 3 reprezentanţi
Consilii Judeţene (CJ) 1 reprezentant pentru fiecare judeţ
Agenţii Judeţene de Ocupare a Forţei de 1 reprezentant pentru fiecare judeţ
Muncã (AJOFM)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Filiala regionalã a Centrului Naţional
pentru Dezvoltarea Învãţãmântului 1 reprezentant al fiecãrei filiale
Profesional şi Tehnic regionale
(CNDÎPT)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Inspectorate Şcolare Judeţene (ISJ) 1 reprezentant pentru fiecare judeţ
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Comitete Locale pentru Dezvoltarea 1 reprezentant al unei instituţii a
Parteneriatului Social în formarea partenerilor sociali, pentru
profesionalã (CLDPS) fiecare judeţ alta decât cele
nominalizate anterior
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Universitãţi (Univ) 2-3 reprezentanţi
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


(6) Sub-comitetul de coordonare, dezvoltarea resurselor umane si servicii sociale (DRUSS) din cadrul comitetului de coordonare a programelor Phare Coeziune Economicã şi Socialã al programului este format din reprezentanţii Mnisterului Integrãrii Europene, Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, alte ministere, Centrului Naţional pentru Dezvoltarea Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, parteneri sociali

1.2. OBIECTIVELE PROGRAMULUI
Obiectivul general al programului Phare - coeziune economicã şi socialã este dezvoltarea şi implementarea politicilor naţionale şi programelor de coeziune socialã şi economicã, pe baze multianuale, în concordanţã cu previziunile Planului Naţional de Dezvoltare (PND) şi a Reglementarii Consiliului Europei 1266/1999 privind extinderea sistemelor de implementare descentralizatã (EDIS) în ţãrile candidate, prin întãrirea capacitãţii instituţionale a ministerelor, a celor opt Agenţii de Dezvoltare Regionalã şi a autoritãţilor locale relevante pentru a pregãti implementarea suportului investiţional ce va fi asigurat prin program.

1.3. OBIECTIVELE SPECIFICE COMPONENTEI ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL şi TEHNIC (TVET)

1. Consolidarea rezultatelor reformei obţinute prin programul Phare VET RO 9405 pentru învãţãmânt profesional şi tehnic precum şi prin programele Phare TVET RO 2001, 2002 şi 2003, Coeziune Economicã şi Socialã (componenta învãţãmânt profesional şi tehnic) pentru a sprijini modernizarea sistemului TVET raţionalizat;
2. Adaptarea şi eficientizarea mecanismelor de conducere şi coordonare a formãrii profesionale prin învãţãmânt profesional şi tehnic, în concordanţã cu aranjamentele instituţionale create pentru dezvoltarea regionalã integratã, economicã şi socialã, aşa cum este prognozatã pe termen mediu şi lung, în Planul Naţional de Dezvoltare precum şi pe baza recomandãrilor programelor Phare 2001 şi 2002;
3. Continuarea asigurãrii de şanse egale pentru toţi tinerii pentru a obţine o bunã calificare profesionalã, comparabile cu cele din Uniunea Europeana, prin asigurarea învãţãmântului profesional şi tehnic care sã rãspundã flexibil nevoilor individuale de dezvoltare personalã şi profesionalã a elevilor, având în vedere realizãrile obţinute în programele Phare anterioare.

II. REGULI PRIVIND PARTICIPAREA LA SELECŢIE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT

Acest ghid stabileşte regulile de depunere a cererilor de participare la selecţie a unitãţilor de învãţãmânt şi de selecţie a acestora pentru cuprinderea lor ca centre pentru educaţia la distanţã în programul Phare 2004-2006 de Coeziune Economicã şi Socialã - componenta Învãţãmânt Profesional şi Tehnic (TVET). Ghidul este elaborat în conformitate cu documentul de programare Phare 2004-2006.
2.1. CONDIŢII DE PARTICIPARE LA SELECŢIE
Acest ghid stabileşte regulile de depunere a cererilor de participare la selecţie pentru selecţia a 16 şcoli centre suport pentru educaţia la distanţã.
2.1.1. Eligibilitatea solicitanţilor: cine poate participa la selecţie

Proiectele Phare 2004-2006
Solicitanţii reprezintã cele 173 de şcoli din proiectul Phare RO 9405 şi Phare TVET 2001-2002
2.1.2. Criterii de conformitate administrativã
(a) documentaţia de participare la selecţie este transmisã în plic sigilat pânã la data limitã de depunere,
(b) documentaţia de participare la selecţie este transmisã în 1 original şi 2 copii,
(c) documentaţia de participare la selecţie este completã,
(d) anexele sunt complete,
(e) documentaţia de participare la selecţie este editatã în formatul cerut,
(f) documentaţia de participare la selecţie este semnatã şi ştampilatã de unitatea şcolarã solicitantã,
(g) declaraţiile cerute şi certificatele sunt semnate şi ştampilate de emitenţi.
2.1.3. Criterii de eligibilitate şi de relevanţã
Criterii de eligibilitate:
(1) sã fie o unitate de învãţãmânt ce şcolarizeazã în domeniul învãţãmântului profesional şi tehnic, care include în mod obligatoriu învãţãmânt liceal tehnologic şi, care depune o cerere de participare în proiectul Phare TVET 2004-2006, ca solicitant individual,
(2) sã fie inclusã în Lista şcolilor din proiectul Phare RO 9405 şi Phare 2001-2002, aprobatã de MEdC (în anexã).
(3) sã fie direct responsabilã de pregãtirea documentaţiei de participare şi sã nu acţioneze ca intermediar,
(4) sã aibã o infrastructurã minimã pentru a susţine oferta de pregãtire în TVET prin educaţia la distanţã,
(conexiune la internet min. 512 Kbps garantat)
(5) cel puţin 90% din personalul de predare sã fie calificat.

Criterii de relevanţã valabile pentru unitãţile de învãţãmânt care aplicã pentru centre suport pentru educaţia la distanţã in cadrul proiectului Phare TVET RO 2004-2006:
(1) oferta educaţionalã: profilul şcolii trebuie sã rãspundã prioritãţilor de dezvoltare economicã la nivel regional şi local, stabilite prin Planurile Regionale şi Locale de Acţiune pentru Învãţãmânt (PRAI şi PLAI); sunt relevante şcolile care demonstreazã corelarea planului de şcolarizare cu planul de acţiune al şcolii/ planul de dezvoltare instituţionalã precum şi cu PRAI şi PLAI
(2) adaptarea ofertei educaţionale la nevoile individuale ale populaţiei care participã la programe de formare profesionalã: sunt relevante şcolile care au preocupãri pentru adaptarea ofertei educaţionale pentru a rãspunde cerinţelor specifice educaţiei la distanţã (proiecte sau acţiuni de elaborare de curriculum, auxiliare curriculare sau cursuri de educaţie la distanţã, cursuri multimedia on-line desfãşurate individual sau în parteneriat, prin utilizarea în comun a unei platforme de lucru, programe de formare continuã derulate la solicitarea angajatorilor, a agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncã sau în calitate de academii CISCO)
(3) cultura organizaţionalã, managementul şi parteneriatul social: sunt relevante şcolile care vor demonstra pe baza planului de dezvoltare instituţionalã/planului de acţiune al şcolii, o misiune socialã clarã şi responsabilitãţi la nivel comunitar, precum şi existenţa unor parteneriate sociale active. Sunt relevante şcolile care demonstreazã parteneriate stabile, de duratã, precum şi capacitatea de atragere a fondurilor extrabugetare pentru îmbunãtãţirea ofertei educaţionale.
(4) resurse umane şi materiale: şcolile vor demonstra facilitãţi de spaţiu şi dotãri corespunzãtoare formãrii profesionale, precum şi personal didactic şi didactic auxiliar calificat. Sunt relevante şcolile care demonstreazã o politicã coerentã şi eficientã de investiţii în resursele umane (motivare, formare, promovare etc) şi materiale (amenajãri, investiţii în tehnologia informaţionalã, echipamente adaptate nivelului şi specificului calificãrilor profesionale, altele decât cele procurate prin programele Phare TVET, etc).
(5) sprijin acordat de autoritãţile locale pentru facilitarea investiţiilor şi menţinerea în condiţii calitative a capacitãţii de şcolarizare în învãţãmântul profesional şi tehnic. Şcolile vor proba prin documente de investiţii, acorduri, proiecte de colaborare sau alte dovezi de parteneriat, angajamentul autoritãţilor locale în ce priveşte realizarea investiţiilor şi menţinerea capacitãţii de şcolarizare în învãţãmântul profesional şi tehnic în condiţii de calitate a procesului educaţional. Este recomandabilã prezentarea unei hotãrâri a Consiliului Judeţean/ Consiliului Local, conformã responsabilitãţilor legale în vigoare, cu privire la susţinerea şcolii pentru o perioadã de 5 ani.

2.2. PROCEDURI. COMPLETAREA DOCUMENTAŢIEI ŞCOLII SOLICITANTE - CEREREA DE PARTICIPARE LA SELECŢIE
2.2.1.FORMULARUL DE CERERE DE PARTICIPARE LA SELECTIE SI DOCUMENTATIA NECESARA
Solicitanţii trebuie sã completeze formularul cererii de participare la selecţie anexat prezentului Ghid care este disponibil şi pe paginile web ale Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, www.edu.ro şi ale CNDÎPT www.tvet.ro. Solicitanţii trebuie sã respecte formatul cererii, ordinea itemilor şi ordinea paginilor. Solicitanţii trebuie sã depunã cererea (cu toatã documentaţia anexatã) completatã în limba românã.
Solicitanţii trebuie sã furnizeze suficiente detalii pentru a asigura claritatea informaţiilor, cu accent asupra criteriilor de eligibilitate precum şi asupra urmãtoarelor aspecte:
=> oferta educaţionalã
=> adaptarea ofertei educaţionale la nevoile individuale ale populaţiei care participã la programe de formare profesionalã
=> cultura organizaţionalã, managementul şi parteneriatul social
=> resursele umane şi materiale
=> colaborarea cu autoritãţile locale pentru facilitarea realizãrii, întreţinerii şi reparãrii investiţiilor (infrastructurã şi echipamente) în învãţãmântul profesional şi tehnic
Documentele care însoţesc cererea de participare la selecţie (obligatorii, cu excepţia situaţiilor pentru care este prevãzut altceva) sunt urmãtoarele:
1. Copie dupã documentul de identitate a şcolii (documente de înfiinţare, certificate eliberate de ISJ care atestã înfiinţarea şi funcţionarea);
2. Copie a ultimului Plan de dezvoltare instituţionalã a şcolii/Planului de Acţiune al Şcolii (PAS) actualizat în 2005 şi elaborat dintr-o perspectivã pe cel puţin 5 ani (de dorit pânã în 2013)
3. Copie a Planului de şcolarizare al unitãţii de învãţãmânt structurat pe calificãri şi niveluri de educaţie, pentru anii 2004-2005 si 2005-2006 avizat de ISJ şi CLDPS;
4. Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anii 2004 şi 2005 în care sã fie evidenţiate rezultatele financiare extrabugetare pe ultimii doi ani (2004 şi 2005);
5. Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2005 şi 2006 avizat de ISJ şi autoritatea localã;
6. Declaraţii de susţinere a dezvoltãrii şcolii din partea autoritãţilor locale (obligatoriu); Opţional, alte declaraţii de susţinere sau de parteneriat (din care sã rezulte interesul şi susţinerea pentru crearea unui centru suport de educaţie la distanţã în cadrul şcolii) vor fi ataşate dacã sunt disponibile;
7. Documente care atestã parteneriatul şcolii cu diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici (convenţii, contracte, protocoale, etc), încheiate în anii şcolari 2004-2005 şi 2005-2006
8. CV-urile directorului şcolii, al directorului adjunct - responsabil cu învãţãmântul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare «Tehnologii»;
9. Lista profesorilor autori de programe şcolare în programul de reformã - ultimii 5 ani
10. Lista profesorilor autori de manuale/auxiliare curriculare în programul de reformã - ultimii 5 ani
11. Lista participanţilor şi documente care atestã participarea la cursuri de formare continuã a personalului didactic şi auxiliar;
12. Copie dupã documentul de autorizare ca furnizor de formare pentru adulţi sau copie dupã documentul de acreditare ca "Academie CISCO" (în cazul în care unitãţile de învãţãmânt nu dispun de astfel de documente vor prezenta un document eliberat de AJOFM/intreprinderi care sã ateste cã unitatea de învãţãmânt a derulat programe de formare profesionalã continuã în anul 2005)
13. Exemple de materiale de învãţare elaborate în cadrul şcolii (în ultimii 2 ani)
14. Ultima evaluare anualã a ISJ
15. Rapoartele de inspecţie din partea ISJ sau MEdC din utimii 2 ani (2004, 2005)
16. Contractul (copie) cu furnizorul de servicii internet (minim 512 kbps garantat)
17. Contractul (copie) de service cu o firmã specializatã pentru administrarea reţelei (dacã e cazul)
18. Contractul de angajare şi CV-ul administratorului de reţea
19. Alte anexe (opţional) în sprijinul aspectelor prezentate în cererea de finanţare
20. Document avizat de ISJ care sã ateste cã unitatea şcolarã are în încadrare personal calificat în proportie de 90%
21. Document elaborat de şcoalã din care sã rezulte corelarea planului de şcolarizare cu planul de acţiune al şcolii/planul de dezvoltare instituţionalã precum şi cu PRAI şi PLAI
Documentele care însoţesc Cererea de participare la selecţie vor fi prezentate în ordinea de mai sus şi ataşate la sumar în ordinea numerelor de identificare, cu o copertã care sã conţinã lista anexelor.

2.2.2. Unde şi cum se trimit cererile de participare la selecţie

Dosarele de cerere (cererea + documentele însoţitoare) vor fi depuse în trei exemplare (1 original, plus 2 copii).

Plicul care conţine dosarul de cerere trebuie sã poarte numele complet al solicitantului, adresa şcolii, titlul proiectului (Phare TVET RO 2004-2006 - selecţie centre suport pentru educaţia la distanţã), precum şi menţiunea "A nu se deschide înainte de sesiunea de evaluare".
Solicitanţii trebuie sã verifice dacã dosarul de cerere de participare la selecţie este complet, pe baza listei de verificare din formularul standard de cerere.
Dosarele de cerere vor fi trimise în plic sigilat prin poşta recomandatã sau mesagerie expresã cu confirmare de primire sau depuse personal la: Centrul Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, str. Spiru Haret nr. 10-12, sector 1, cod 010176, Bucureşti, camera 52.
In cazul depunerii dosarelor la CNDÎPT se va elibera o confirmare de primire care va include data şi ora primirii, numãr de înregistrare şi semnãturã.
Cererile de participare la selecţie trimise prin orice alte mijloace (ex: fax sau e-mail), trimise la alte adrese sau trimise dupã termenul limitã vor fi respinse.
Cererile de participare la selecţie completate de mânã nu vor fi acceptate.

2.2.3. Termenul limitã

Termenul limitã pentru primirea cererilor de participare la selecţie şi a documentaţiei este 15 februarie 2006 (data poştei), ora 16.00.

Orice solicitare primitã dupã termenul limitã va fi respinsã.

2.3. EVALUAREA SI SELECTAREA CERERILOR DE PARTICIPARE LA SELECTIE

Toatã documentaţia solicitanţilor va fi examinatã şi evaluatã de cãtre Comitetul Naţional de Selecţie conform urmatoarelor criterii:
(1) Conformitatea cererii
Se verificã dacã cererea este completã, în acord cu grila de conformitate administrativã.
(2) Eligibilitatea solicitanţilor
Eligibilitatea solicitantului se stabileşte conform criteriilor de eligibilitate.
(3) Evaluarea relevanţei documentaţiilor solicitanţilor
Evaluarea relevanţei documentaţiei solicitanţilor va fi efectuatã în conformitate cu criteriile de relevanţã conţinute în Grila de Evaluare.
Neconformitatea cererii şi neîncadrarea în criteriile de eligibilitate conduc la respingerea solicitãrii.
Criteriile de conformitate şi de eligibilitate sunt eliminatorii. Documentaţia care nu întruneşte aceste criterii este exclusã de la etapa evaluãrii criteriilor de relevanţã.
La evaluarea relevanţei documentaţiei solicitanţilor vã rugãm luaţi notã de urmãtoarele informaţii importante:
Notã privind Punctajul
Evaluarea relevanţei se face pe baza criteriilor de relevanţã, subcriteriilor şi punctajelor descrise în Grila de evaluare. Fiecãrui subcriteriu îi corespunde un punctaj între 1 şi 5 în concordanţã cu urmãtoarele recomandãri:

1 = foarte slab; 2 = slab; 3 = acceptabil; 4 = bun; 5 = foarte bun.

Se va efectua un total al punctajului pentru fiecare solicitant.
Calitatea tuturor dosarelor depuse pentru o regiune va fi evaluatã pe baza grilelor de evaluare în funcţie de care fiecare şcoalã va obţine un punctaj. Decizia finalã se va lua de cãtre Comitetul Naţional de Selecţie dupã ce au fost examinate toate dosarele. Comitetul Naţional de Selecţie va întocmi în final o listã de şcoli propuse pentru a funcţiona ca centre suport pentru educaţia la distanţã cuprinse în proiectul Phare 2004-2006, menţionând punctajul acordat şi domeniile de pregãtire din oferta educaţionalã a şcolii. Selecţia se va efectua în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut în urma evaluãrii dosarelor, la nivel regional şi naţional precum şi pe baza domeniilor de pregãtire profesionalã oferite de şcoli, corelate cu domeniile de dezvoltare din PRAI astfel încât sã nu fie selectate mai multe şcoli cu acelaşi domeniu de pregãtire la nivel naţional. Numãrul maxim de şcoli selectate pe regiune va fi de 2.

2.4. INFORMATII PRIVIND DECIZIA DE SELECTIE A UNITAŢILOR DE INVAŢAMANT CARE VOR PARTICIPA LA PROGRAM CA CENTRE PENTRU EDUCAŢIA LA DISTANTĂ

Lista definitivã a şcolilor selectate este aprobatã de Ministrul Educaţiei şi Cercetãrii prin ordin care va fi publicat pe site-ul www.edu.ro. Solicitanţii vor fi informaţi în scris, la cerere, privind motivele de respingere a cererii de selecţie. Decizia de a respinge o cerere de participare la selecţie va avea la bazã unul din urmãtoarele motive:
● Cererea a fost primitã dupã data de închidere a licitaţiei;
● Dosarul de cerere nu rãspunde criteriilor de conformitate administrativã sau condiţiilor de eligibilitate prestabilite;
● Cererea nu a fost completatã conform precizãrilor din prezentul ghid;
● Cererea a fost scrisã de mânã;
● Calitatea documentaţiei prezentate nu a întrunit punctajul care sã permitã încadrarea în numãrul de şcoli stabilit.

Lista abrevierilor:
ADR - Agenţia de Dezvoltare Regionalã
AJOFM - Agenţia Judeţeanã de Ocupare a Forţei de Muncã
CJ - Consiliul Judeţean
CLDPS - Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social
CNDIPT- Centrul Naţional de Dezvoltare a învãţãmântului Profesional şi Tehnic
ISJ - Inspectoratul Şcolar Judeţean
MEdC - Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
MIE - Ministerul Integrãrii Europene
TVET - Învãţãmânt Profesional şi Tehnic
PRAI - Plan Regional de acţiune pentru Învãţãmânt Profesional şi Tehnic
PLAI - Plan Local (judeţean) de acţiune pentru Învãţãmânt Profesional şi Tehnic

Anexe:
2.1. Lista şcolilor eligibile din Proiectul Phare TVET 2001-2002
2.2. Lista şcolilor eligibile din proiectul Phare RO 9405
2.3. Lista domenii/ profiluri prioritare pe regiuni de dezvoltare, identificate prin PRAI

ANEXA 3

Grila de evaluare - criterii de eligibilitate şi de relevanţã




────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┬──────┬───────┬──────┐
Criterii de eligibilitate │Suma de verificare │Surse │ Admis/│Veri- │
│ │furni-│Respins│ficat │
│ │zate │ │de, la│
│ │(DA/NU│ │(data)│
────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┼──────┼───────┼──────┤
I. Unitate de învãţãmânt ce │- cererea de participare la selecţie│ │ │ │
şcolarizeazã în învãţãmântul│- documentul de înfiinţare a şcolii │ │ │ │
profesional şi tehnic liceal│ şi documente care atestã │ │ │ │
│ modificãrile ulterioare │ │ │ │
│- planul de şcolarizare avizat de │ │ │ │
│ ISJ şi CLDPS pentru anii şcolari │ │ │ │
│ 2004-2005 şi 2005-2006 │ │ │ │
────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┼──────┼───────┼──────┤
II. Unitatea şcolarã este │Lista şcolilor cuprinse în proiectul│ │ │ │
inclusã în Lista şcolilor │Phare RO 9405 şi a şcolilor din │ │ │ │
din proiectele Phare RO │proiectul Phare TVET 2001-2002 │ │ │ │
9405 şi Phare TVET 2001-2002│ │ │ │ │
────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┼──────┼───────┼──────┤
III Şcoala este direct responsa-│- cerere de participare la selecţie │ │ │ │
bilã de pregãtirea şi │ │ │ │ │
managementul activitãţilor │ │ │ │ │
şi nu acţioneazã ca │ │ │ │ │
intermediar │ │ │ │ │
────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┼──────┼───────┼──────┤
IV. Unitatea şcolarã deţine │Contract cu furnizorul de servicii │ │ │ │
infrastructurã minimã pentru│Internet - conexiune la Internet, │ │ │ │
a susţine oferta de pregã- │minim 512 Kbps garantat │ │ │ │
tire în TVET pentru eductie │ │ │ │ │
la distantã │ │ │ │ │
────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┼──────┼───────┼──────┤
V. Unitatea şcolarã are personal│Document avizat de ISJ care sã │ │ │ │
calificat în proporţie de 90%│ ateste cã unitatea şcolarã are în │ │ │ │
│încadrare personal calificat în │ │ │ │
│proporţie de 90% │ │ │ │
────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┴──────┴───────┴──────┘
Anexa B1 - Grila evaluare centre pentru educaţia la distanţã

────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┬───────┬──────┬──────┐
Criterii de relevanta │Surse de verificare │Punctaj│Obser-│Veri- │
│ │obtinut│vatii │ficat │
│ │ │ │de, la│
│ │ │ │(data)│
────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────┤
I. oferta educaţionalã: │- planul de şcolarizare pentru anii │ │ │ │
1.1 oferta şcolii în formarea │2004-2005 şi 2005-2006, avizat de │ │ │ │
profesionalã iniţialã este │ISJ şi CLDPS │ │ │ │
relevantã pentru prioritãţile │- planul de acţiune al şcolii │ │ │ │
de dezvoltare ale zonei tintã │ (PAS)/Planul de dezvoltare │ │ │ │
în care e amplasatã (5p) │ institutionalã │ │ │ │
│- document elaborat de şcoalã din │ │ │ │
│care sã rezulte corelarea planului │ │ │ │
│de şcolarizare cu planul de acţiune │ │ │ │
│al şcolii/ planul de dezvoltare │ │ │ │
│instituţionalã precum şi cu │ │ │ │
│PRAI şi PLAI │ │ │ │
│ │ │ │ │
1.2 Şcoala furnizeazã şi │-cererea de participare la selecţie │ │ │ │
programe de formare │ (Cap. 4. - Formarea adulţilor) │ │ │ │
continuã pentru adulţi, │- autorizaţia CNFPA pentru cursuri │ │ │ │
agenti economici locali, │ de formare adulţi sau Documentul de│ │ │ │
etc 'ad5p │ înregistrare a documentaţiei pentru│ │ │ │
│ obţinerea autorizãrii (pentru │ │ │ │
│ programele în curs de evaluare în │ │ │ │
│ vederea autorizãrii) │ │ │ │
│- document de acreditare CISCO │ │ │ │
│- document eliberat de AJOFM care │ │ │ │
│ atestã derularea de programe │ │ │ │
│ continuã în 2005 │ │ │ │
│- dovezi privind programele adresate│ │ │ │
│ adulţilor derulate de şcoalã în │ │ │ │
│ 2005 │ │ │ │
────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────┤
II. adaptarea ofertei │ │ │ │ │
educaţionale la nevoile │- cererea de participare la selecţie│ │ │ │
individuale ale │ (cap. II) │ │ │ │
populaţiei care │- planul de dezvoltare instituţio- │ │ │ │
participã la programe │ nalã/planul de acţiune al şcolii │ │ │ │
de formare │ (PAS) │ │ │ │
profesionalã: │- exemple de proiecte, auxiliare │ │ │ │
│ curriculare, module de curriculum │ │ │ │
│ elaborate pentru educaţie la │ │ │ │
│ distanţã (individual sau în │ │ │ │
│ parteneriat) │ │ │ │
│ │ │ │ │
2.1. şcoala are preocupãri │ │ │ │ │
pentru adaptarea ofertei │ │ │ │ │
şcolare pentru a rãspunde │ │ │ │ │
cerinţelor specifice │ │ │ │ │
educaţiei la distanţã (5p) │ │ │ │ │
────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────┤
III. cultura organizaţionalã, │ │ │ │ │
managementul şi parteneriatul │ │ │ │ │
social │ │ │ │ │
│ │ │ │ │
3.1. existenta în planul de │-planul de dezvoltare instituţionalã│ │ │ │
acţiune al şcolii /planul │/planul de acţiune al şcolii (PAS) │ │ │ │
de dezvoltare instituţionalã │ actualizat în anul 2005 şi elaborat│ │ │ │
a unei misiuni sociale clare │ dintr-o perspectivã de cel puţin │ │ │ │
şi a unor responsabilitãţi, │ 5 ani │ │ │ │
la nivel comunitar (5p) │ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│-documente care atestã parteneriatul│ │ │ │
3.2. existenţa unor parteneriate│ şcolii cu diferite organizaţii, │ │ │ │
sociale active, stabile, │ instituţii, agenţi economici │ │ │ │
de duratã (5p) │ (convenţii, contracte, protocoale, │ │ │ │
│ etc.) │ │ │ │
│- cererea de participare la selecţie│ │ │ │
│ capitolele 2.4 (consiliul de │ │ │ │
│ administraţie), III (parteneriat) │ │ │ │
│ │ │ │ │
3.3. capacitatea de atragere a │- buget de venituri şi cheltuieli │ │ │ │
fondurilor extrabugetare │ pe anii 2004 şi 2005 │ │ │ │
(venituri extrabugetare şi │ │ │ │ │
sursele lor obţinute în │ │ │ │ │
ultimii doi ani) - 5p │ │ │ │ │
│ │ │ │ │
3.4. Capacitatea echipei │- CV-ul directorului şcolii, al │ │ │ │
manageriale şi calitatea │ directorului adjunct responsabil │ │ │ │
actului managerial - 5p │ cu învãţãmântul profesional şi │ │ │ │
│ tehnic şi al responsabilului ariei │ │ │ │
│ curriculare "tehnologii" │ │ │ │
│- ultima evaluare anualã a ISJ şi │ │ │ │
│ rapoarte de inspecţii ale ISJ │ │ │ │
│ sau MEdC │ │ │ │
────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────┤
IV. resurse umane şi │ │ │ │ │
materiale │ │ │ │ │
│ │ │ │ │
4.1. personal didactic calificat│- cerere de participare la selecţie │ │ │ │
(5p) │ (cap. Resurse umane) │ │ │ │
│- documente care atestã participarea│ │ │ │
│ la cursuri de formare continuã a │ │ │ │
│ personalului didactic şi auxiliar │ │ │ │
│- document avizat de ISJ care sã │ │ │ │
│ ateste cã unitatea şcolarã are în │ │ │ │
│ încadrare personal calificat în │ │ │ │
│ proporţie de 90% │ │ │ │
│ │ │ │ │
4.2. o politicã de investiţie │ │ │ │ │
în resurse umane (motivare,│-planul de dezvoltare instituţionalã│ │ │ │
formare, promovare, etc) │ planul de acţiune al şcolii (PAS) │ │ │ │
(5p) │ │ │ │ │
│ │ │ │ │
4.3. cadrele didactice şi │ │ │ │ │
auxiliare din şcoalã au │ │ │ │ │
participat la cursuri de │- documente care atestã participarea│ │ │ │
iniţiere sau/si perfec- │ la cursuri de formare continuã a │ │ │ │
ţionare în domeniul IT, în │ personalului didactic şi auxiliar │ │ │ │
folosirea internetului şi │(selecţie pentru domeniul IT) │ │ │ │
a resurselor multimedia │ │ │ │ │
(5p) │ │ │ │ │
│ │ │ │ │
4.4. Şcoala dispune de │ │ │ │ │
facilitãţi de spaţiu şi │ │ │ │ │
dotãri corespunzãtoare │- planul de investiţii al şcolii │ │ │ │
formãrii profesionale (5p) │ pentru anul 2005 şi 2006 │ │ │ │
│- Cererea de participare la selecţie│ │ │ │
│ (cap. 6, dotarea cu obiecte de │ │ │ │
│ inventar şi echipamente pentru │ │ │ │
│ informatica) │ │ │ │
│ │ │ │ │
4.5 investiţii in echipamente │- Cererea de participare la selecţie│ │ │ │
IT, în software educaţional │ (cap. 6 - lista achiziţiilor de │ │ │ │
şi servicii informatice │ echipamente IT, echipamente │ │ │ │
(internet, e-mail) (5p) │ multimedia, software educaţional, │ │ │ │
│ din anii 2004-2005 │ │ │ │
│- contractul cu furnizorul de │ │ │ │
│ servicii internet (minim 256 kb/s) │ │ │ │
│- contract de service cu firmã │ │ │ │
│ specializatã pentru administrarea │ │ │ │
│ reţelei/contract de angajare │ │ │ │
│ administrator reţea │ │ │ │
│- planul de investiţii al scolii │ │ │ │
│ pentru anul 2005 şi 2006, cu │ │ │ │
│ avizul ISJ şi autoritãtii locale │ │ │ │
│ │ │ │ │
4.6. şcoala are paginã web care │- adresa paginii web │ │ │ │
include forum - 5p │ │ │ │ │
│ │ │ │ │
4.7. şcoala are încadrat un │- copie contract de angajare şi CV │ │ │ │
administrator de reţea │ administrator reţea sau Contract │ │ │ │
calificat 5p │ de service cu o firmã specializatã│ │ │ │
│ pentru administrarea reţelei │ │ │ │
│ │ │ │ │
4.8. şcoala deţine legãtura la │- contract cu furnizorul de servicii│ │ │ │
internet - 5p │ Internet │ │ │ │
│ │ │ │ │
────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────┤
V. sprijin acordat de │- planul de dezvoltare instituţio- │ │ │ │
autoritãţile locale pentru │ nalã/planul de acţiune a şcolii, │ │ │ │
facilitarea investiţiilor │ actualizat în 2005, elaborat │ │ │ │
în învãţãmântul profesional │ dintr-o perspectivã de cel puţin │ │ │ │
şi tehnic - 5p │ 5 ani │ │ │ │
│- declaraţii de susţinere a │ │ │ │
│ dezvoltãrii şcolii din partea │ │ │ │
│ autoritãţilor locale │ │ │ │
│- planul de investiţii pentru anul │ │ │ │
│ 2005 şi 2006, avizat de ISJ şi │ │ │ │
│ CLDPS │ │ │ │
────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┴───────┴──────┴──────┘

Anexa B1 - Grila evaluare centre pentru educaţia la distanţã


ANEXA 4

Grilã de conformitate administrativã
Unitatea de învãţãmânt ...............




┌──────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬───────┬────────────┐
│ Indicatori prevãzuţi │Indicatori│Admis/ │Verificat de│
│ │furnizaţi │Respins│........... │
│ │ │ │........... │
│ │ │ │la data ... │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────────┤
│Documentaţia de participare la selecţie este transmisã │ │ │ │
│în plic sigilat pânã la data limitã de depunere │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────────┤
│Documentaţia de participare la selecţie este transmisã │ │ │ │
│în 1 original şi 2 copii │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────────┤
│Documentaţia de participare la selecţie este completã │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────────┤
│Anexele sunt complete* │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────────┤
│Documentaţia de participare la selecţie este │ │ │ │
│editatã în formatul cerut │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────────┤
│Documentaţia de participare la selecţie este semnatã şi │ │ │ │
│ştampilatã de unitatea şcolarã solicitantã │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───────┼────────────┤
│Declaraţiile cerute şi certificatele sunt semnate şi │ │ │ │
│ştampilate de emitenţi │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴───────┴────────────┘

* Dacã o anexã lipseşte sau este incompletã, specificaţi titlul



ANEXA 5


MINISTERUL INTEGRĂRII EUROPENE MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI
CERCETĂRII

Proiectele Phare RO 2004-2006

COEZIUNE ECONOMICĂ SI SOCIALĂ

COMPONENTA ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL ŞI TEHNIC

Cerere de Participare la Selecţie - FORMULAR
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea solicitantului: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────┐
│ Dosar Nr. │
└──────────────────────────────┘
(numai pentru uz intern)
──────────────────────────────

Regiunea de dezvoltare .............

I. SOLICITANTUL

1. Identitate

┌─────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Denumirea legalã completã │ │
│ (numele şcolii): │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
codul fiscal │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ Adresa oficialã: │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ Adresa poştalã: │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ Reprezentant: │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ Telefon nr: │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ Fax nr: │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ Adresã E-mail: │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ Website: │ │
└─────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘


2. Descrierea solicitantului



─────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.1. Gând a fost înfiinţatã şcoala dvs. şi când şi-a început activitatea?

2.2. Care au fost transformãrile înregistrate în organizarea şcolii? (reorganizare, schimbarea denumirii, etc)
2.3. Care este în prezent domeniul prioritar al formãrii profesionale din şcoalã?
2.4. Lista membrilor consiliului de administraţie al şcolii dvs.





┌────┬──────┬───────────────────────┬──────────────────────────────┬──────────┐
│Nr. │Numele│Instituţia reprezentatã│Funcţia (în cadrul instituţiei│Vechime in│
│crt │ │în Consiliul de adm. │ pe care o reprezintã) │ consiliu │
├────┼──────┼───────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────┤
├────┼──────┼───────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────┤
├────┼──────┼───────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────┤
├────┼──────┼───────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────┤
├────┼──────┼───────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────┤
└────┴──────┴───────────────────────┴──────────────────────────────┴──────────┘


3. Planul de şcolarizare
3.1. Numãrul de clase/ Numãrul elevilor şi structura acestora pe niveluri de pregãtire, profile/ domenii şi calificãri, şi pe ani de studiu, avizat de ISJ şi CLDPS, conform modelului de mai jos, pentru anul şcolar 2005-2006 (se anexeazã documentul cu avizul ISJ şi CLDPS)
Notã: se vor introduce tabele separate pentru fiecare formã de învãţãmâmt: zi, seral, frecvenţã redusã etc. De asemenea, pentru clasele organizate prin învãţãmântul special, precum şi pentru clasele din Programul "A doua şansã"
- Nr. total elevi în anul şcolar 2005-2006 (inclusiv înv. postliceal): ..............
- Din care în învãţãmântul profesional şi tehnic (ruta progresivã prin ŞAM, liceu filliera tehnologicã, învãţãmântul postliceal): ............

3.1.1. Ruta progresivã de profesionalizare (SAM, anul de completare, ciclul superior al liceului)


┌─────────┬────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│Domeniul │Califi- │ IX │ X │ XI │ XII │ XIII │
│ de │carea**)├─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┤
│pregãtire│ │ Nr. │ Nr.│ Nr.│ Nr. │ Nr. │ Nr. │ Nr. │ Nr. │ Nr. │ Nr. │
│ │ │clase│elevi│clase│elevi│clase│elevi│clase│elevi│clase│elevi│
├─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┘
*) Cu subtotaluri pe fiecare domeniu
**) Calificarea vizatã la sfârşitul nivelului de calificare respectiv (se
menţioneazã calificãrile de nivelul 1 pt. clasele a IX-a şi a X-a;
nivelul 2 pt. cl. XI, nivelul 3 pt. clasele XII-a şi a XIII-a)



3.1.2. Liceu


┌─────────┬────────┬─────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│Filiera │Profilul│Califi- │ IX │ X │ XI │ XII │
│ │ │carea/ ├─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┤
│ │ │speciali-│ Nr. │ Nr.│ Nr.│ Nr. │ Nr. │ Nr. │ Nr. │ Nr. │
│ │ │zarea │clase│elevi│clase│elevi│clase│elevi│clase│elevi│
├─────────┼────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴────────┴─────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┘
*) Cu subtotaluri pe fiecare filierã şi profil



3.1.3. Şcoala postlicealã


┌─────────┬────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│Domeniul │Califi- │ Anul I │ Anul II │ Anul III │
│ │carea ├─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┤
│ │ │ Nr. │ Nr.│ Nr.│ Nr. │ Nr. │ Nr. │
│ │ │clase│elevi│clase│elevi│clase│elevi│
├─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┘



3.1.4. Şcoala de maiştri



┌─────────┬────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│Domeniul │Califi- │ Anul I │ Anul II │ Anul III │
│ │carea ├─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┤
│ │ │ Nr. │ Nr.│ Nr.│ Nr. │ Nr. │ Nr. │
│ │ │clase│elevi│clase│elevi│clase│elevi│
├─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
├─────────┼────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┘



3.2. Situaţia socio-profesionalã a absolvenţilor şcolii în ultimii doi ani (încadraţi, continuã studiile, şomeri, alte situaţii)
Cum se realizeazã monitorizarea absolvenţilor
3.3. Descriere a categoriilor de elevi cu nevoi speciale de învãţare şcolarizaţi în prezent (dacã existã)
4. Formarea adulţilor
4.1. Programe de formare a adulţilor pentru care şcoala a obţinut autorizarea din partea CNFPA


┌──┬─────────────────────┬─────────────────────┬────────────┬───────────┬──────┐
│Nr│Denumirea programului│Tipul programului │Seria şi │ Data │Obser-│
│c │de formare autorizat │(calificare/iniţiere,│numãrul │autorizãrii│ vaţii│
│r │ de CNFPA │ perfecţionare/ │autorizaţiei│ │ │
│t.│ │ specializare etc) │ │ │ │
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
└──┴─────────────────────┴─────────────────────┴────────────┴───────────┴──────┘


Se anexeazã copie dupã autorizaţia CNFPA

4.2. Programe de formare a adulţilor în curs de autorizare (pentru care şcoala a depus documentaţia la CNFPA în vederea autorizãrii)



┌──┬─────────────────────┬─────────────────────┬────────────────────────┬──────┐
│Nr│Denumirea programului│Tipul programului │ Numarul si data de │Obser-│
│c │de formare │(calificare/iniţiere,│inregistrare a cererii │ vaţii│
│r │ │ perfecţionare/ │ de autorizare │ │
│t.│ │ specializare etc) │ │ │
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────────┼──────┤
└──┴─────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────────┴──────┘

- se anexeazã copie dupã adresa de înaintare (cu numãr de înregistrare) a documentaţiei depuse la Comisia judeţeanã de autorizare

4.3. Programe de formare a adulţilor autorizate de CNFPA derulate pânã în prezent





┌──┬─────────────────────┬─────────────────────┬────────────┬───────────┬──────┐
│Nr│Denumirea programului│Tipul programului │Perioada │ Nr. de │Obser-│
│c │de formare │(calificare/iniţiere,│ de │partici- │ vaţii│
│r │ │ perfecţionare/ │desfasurare │panti │ │
│t.│ │ specializare etc) │ │inscrisi │ │
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
└──┴─────────────────────┴─────────────────────┴────────────┴───────────┴──────┘
- se anexeazã acte doveditoare



4.4. Alte programe educaţionale adresate adulţilor derulate de şcoalã în ultimii 3 ani (de ex. în calitate de academie CISCO)



┌──┬─────────────────────┬─────────────────────┬────────────┬───────────┬──────┐
│Nr│Denumirea programului│Tipul programului │Perioada │ Nr. de │Obser-│
│c │de formare │ │ de │partici- │ vaţii│
│r │ │ │desfasurare │panti │ │
│t.│ │ │ │inscrisi │ │
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
├──┼─────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼───────────┼──────┤
└──┴─────────────────────┴─────────────────────┴────────────┴───────────┴──────┘
- se anexeazã acte doveditoare



5. Resurse umane

Nr. total cadre didactice: ..............
din care:
- titulari ......... (nr. prof. titulari)= ....%
- calificaţi ....... (nr.) = ....%

Profesori de culturã generalã:
- total:
- din care titulari ....... = ....% (din total prof. de culturã gen.)

Profesori de discipline tehnice / de specialitate:
- total:
- din care titulari .......=....% (din total prof. de specialitate)

Maiştri instructori:
- total
- din care titulari ........ = ....% (din total maiştri instructori)

Grade didactice:
- Cadre didactice cu examen de definitivat: .......(numãr) = ...% din total
- Cadre didactice cu gradul didactic al II lea: ...(numãr) = ...% din total
- Cadre didactice cu gradul didactic I: ........(numãr) = .... % din total
- Cadre didactice cu doctorat: ........(numãr) = .... % din total

Numãr profesori metodişti ............ din care:
- de culturã generalã ............
- de specialitate ................

Numãr de profesori autori de programe şcolare în programul de reformã - ultimii 5 ani. (Se anexeazã lista acestora indicând denumirea curriculumului la care a colaborat şi anul în care a fost elaborat)
Numãr de profesori autori de manuale/auxiliare curriculare (Se anexeazã lista acestora indicând denumirea materialului la care a colaborat, anul în care a fost elaborat)
Numãr cadre didactice şi auxiliare care au participat la cursuri de perfecţionare sau postuniversitare- ultimii 5 ani (Se anexeazã lista acestora indicând denumirea, tipul programului şi instituţia prin care s-a desfãşurat)
- Din care, în domeniul tehnologiilor informatice şi de comunicare

6. Resurse materiale

Suprafaţa totalã de care dispune şcoala, din care:
- suprafaţã construitã;
Destinaţia clãdirilor;
Numãr de sãli de clasã, laboratoare, cabinete, ateliere, sãli de sport, cantina, cãmine;

Laboratoare de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor:
Dotãrile laboratoarelor - starea lor fizicã şi moralã, anul achiziţiilor;

Numãr de calculatoare - generaţie
- conectare la Internet

(Structuraţi informaţiile de mai sus referitoare la laboratoarele de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, astfel încât sã rezulte cu claritate condiţiile materiale existente în raport: cu standardele şi programele de pregãtire din oferta şcolii - max. 1 paginã)

Numãrul de elevi care revin la un computer instalat (în anul şcolar 2005-2006)
Lista achiziţiilor de echipamente IT, echipamente multimedia, software educaţional, din ultimii 2 ani (2004 şi 2005)
Oferiţi detalii privind legãtura la internet: modul de conectare, capacitatea de tranfer de date, etc.
Se anexeazã contractul cu furnizorul de servicii internet
Precizaţi cum asiguraţi întreţinerea reţelei (prin contract de service cu firmã specializatã pentru administrarea reţelei sau de cãtre administratorul de reţea, etc). Se anexeazã, dupã caz, copia contractului de service cu o firmã specializatã pentru administrarea reţelei şi/sau contractul de angajare şi CV-ul administratorului de reţea

7. Resurse financiare

- buget de venituri şi cheltuieli pentru anii 2004 şi 2005
- surse, venituri şi cheltuieli extrabugetare pentru ultimii 2 ani (2004 şi 2005)

8. Capacitatea de management şi implementare proiecte
8.1. Dacã echipa de conducere a parcurs cursuri de formare în management educaţional
8.2. Experienţã în derularea de proiecte
Maxim 1 paginã pentru fiecare proiect. Descrierea proiectelor derulate de şcoala dvs în ultimii 3 ani, menţionând pentru fiecare proiect:
Titlul proiectului
(a) scopul şi localizarea proiectului
(b) rezultatele proiectului
(c) promotorul proiectului, partenerii şi rolurile în proiect
(d) bugetul proiectului
(e) sursele de finanţare
8.3. Dacã existã preocupãri pentru activitãţi de inovaţie la nivelul şcolii pentru ameliorarea procesului didactic (descriere a proiectului şi a sursei de finanţare, dupã caz)

II. VALORIFICAREA ACHIZIŢIILOR DIN PROGRAMUL PHARE PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ŞI TEHNIC
Prezentaţi pe scurt (maxim 1 paginã) acţiunile derulate pânã în prezent pentru implementarea în cadrul şcolii a achiziţiilor din Programul Phare (T)VET la care a participat şcoala dvs., cu referire la
- implementarea standardelor de pregãtire profesionalã
- curriculum în dezvoltare localã (se anexeazã şi un exemplu de curriculum în dezvoltare localã)
- învãţarea centratã pe elev
- elevii cu nevoi speciale
- parteneriatul cu întreprinderile
- orientarea carierei
- asigurarea calitãţii (obligatoriu numai pentru centrele de resurse din Programul Phare TVET 2001-2002)
- altele (menţionaţi)

Implicarea şcolii în acţiuni de formare şi diseminare cãtre alte şcoli a achiziţiilor din programul de reformã a învãţãmântului profesional şi tehnic (acţiuni şi rezultate concrete)
Anexaţi eventuale dovezi privind aspectele de mai sus

III. PARTENERIAT
Se vor descrie acţiuni desfãşurate sau în curs de desfãşurare realizate în parteneriat cu diferite instituţii şi organizaţii la nivel local cu accent pe obiectivele vizate, acţiunile şi rezultatele concrete ale parte ne riate lor respective (ex.: acţiuni de inovare, dezvoltarea bazei materiale, practica elevilor, sprijin pentru elevi, curriculum în dezvoltare localã, inserţia absolvenţilor, formarea continuã a profesorilor etc.)
NOTĂ: se ataşeazã documente care atestã parteneriatul şcolii cu diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici (convenţii, contracte, protocoale, etc)
1. Cu pãrinţii
2. Cu agenţii economici
3. Cu Agenţia de Dezvoltare Regionalã, Agenţia Judeţeanã de Ocupare a Forţei de Muncã, Camera de Comerţ şi Industrie, autoritãţi locale (Prefectura, Consilii Locale, Primãrie, etc)
4. Cu patronate, sindicate, asociaţii profesionale, ONG-uri
5. Cu instituţii de învãţãmânt superior şi cercetare, Casa Corpului Didactic
6. Cu parteneri din afara ţãrii

NOTĂ
Se ataşeazã:
7. Parteneri interesaţi de crearea unui centru suport de educaţie la distanţã - argumentare.
Se vor ataşa declaraţii de susţinere sau de parteneriat cu autoritãţi locale, agenţi economici, etc. din care sã rezulte interesul şi susţinerea acestora pentru crearea unui centru suport: de educaţie la distantã în cadrul şcolii

IV. DECLARAŢIA SOLICITANTULUI
Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal al şcolii solicitante pentru participarea la selecţie, certific urmãtoarele:
(a) informaţiile furnizate în aceastã cerere sunt corecte şi
(b) solicitantul este eligibil, conform criteriilor de eligibilitate (administrative) din Ghidul de Selecţia a unitãţilor de învãţãmânt în Proiectele Phare RO 2004-2006 Coeziune Economicã şi Socialã - componenta Învãţãmânt Profesional şi Tehnic (TVET).


┌────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Nume: │ │
├────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ Funcţie: │ │
├────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ Semnãtura/ │ │
│ Ştampila: │ │
├────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ Data şi Locul: │ │
└────────────────────┴──────────────────────────────────────┘



Listã de verificare

Înainte de a trimite propunerea, vã rugãm sã verificaţi dacã cererea este completã:

Formularul de Cerere de Participare la Selecţie
[] propunerea este completã şi redactatã în conformitate cu formularul de Cerere de Participare la Selecţie
[] aveţi 3 seturi ale documentaţiei pentru participare la selecţie, un original şi douã copii
[] cererea este editatã pe calculator/maşinã de scris şi este în limba românã
[] documentele doveditoare sunt semnate de parteneri
[] declaraţia solicitantului (Secţiunea a IV a) este semnatã şi ştampilatã

Anexe

[] urmãtoarele documente însoţitoare ale Cererii de Participare la Selecţie

Pentru toţi solicitanţii (obligatoriu sã existe toate tipurile de documente cu excepţia celor pentru care este prevãzut altceva):
1. Copie dupã documentul de identitate a şcolii (documente de înfiinţare, certificate eliberate de ISJ/ISMB care atestã înfiinţarea şi funcţionarea);
2. Copie a ultimului Plan de dezvoltare instituţionalã a şcolii / Planului de Acţiune al Şcolii (PAS) actualizat în 2005 şi elaborat dintr-o perspectivã pe cel puţin 5 ani (de dorit pânã în 2013)
3. Copie a Planului de şcolarizare al unitãţii de învãţãmânt structurat pe calificãri şi niveluri de educaţie, pentru anii 2004-2005 şi 2005-2006 avizat de ISJ/ISMB şi CLDPS;
4. Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anii 2004 şi 2005 în care sã fie evidenţiate rezultatele financiare extrabugetare pe ultimii doi ani (2004 şi 2005);
5. Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2005 şi 2006 avizat de ISJ/ISMB şi autoritatea localã;
6. Declaraţii de susţinere a dezvoltãrii şcolii din partea autoritãţilor locale (obligatoriu); opţional, alte declaraţii de susţinere sau de parteneriat (din care sã rezulte interesul şi susţinerea pentru crearea unui centru suport de educaţie la distanţã în cadrul şcolii) vor fi ataşate dacã sunt disponibile;
7. Documente care atestã parteneriatul şcolii cu diferite organizaţii, instituţii, agenţi economici (convenţii, contracte, protocoale, etc), încheiate în anii şcolari 2004-2005 şi 2005-2006
8. CV-urile directorului şcolii, al directorului adjunct -responsabil cu învãţãmântul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare «Tehnologii»;
9. Lista profesorilor autori de programe şcolare în programul de reformã - ultimii 5 ani
10. Lista profesorilor autori de manuale/auxiliare curriculare în programul de reformã - ultimii 5 ani
11. Lista participanţilor şi documente care atestã participarea la cursuri de formare continuã a personalului didactic şi auxiliar;
12. Copie dupã documentul de autorizare ca furnizor de formare pentru adulţi sau copie dupã documentul de acreditare ca "Academie CISCO" (în cazul în care unitãţile de învãţãmânt nu dispun de astfel de documente vor prezenta un document eliberat de AJOFM/ AMOFM care sã ateste cã unitatea de învãţãmânt a derulat programe de formare profesionalã continuã în anul 2005)
13. Exemple de materiale de învãţare elaborate în cadrul şcolii (în ultimii 2 ani)
14. Ultima evaluare anualã a ISJ/ ISMB
15. Rapoartele de inspecţie din partea ISJ/ISMB sau MEdC din utimii 2 ani (2004, 2005)
16. Contractul (copie) cu furnizorul de servicii internet (minim 512 Kbps garantat)
17. Contractul (copie) de service cu o firmã specializatã pentru administrarea reţelei (dacã e cazul)
18. Contractul de angajare şi CV-ul administratorului de reţea
19. Alte anexe (opţional) în sprijinul aspectelor prezentate în cererea de finanţare
20. Document avizat de ISJ/ISMB care sã ateste cã unitatea şcolarã are în încadrare personal calificat în proporţie de 90%
21. Document elaborat de şcoalã din care sã rezulte corelarea planului de şcolarizare cu planul de acţiune al şcolii/ planul de dezvoltare instituţionalã precum şi cu PRAI şi PLAI

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016