Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 298 din 6 mai 2009  pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate in implementarea proiectelor finantate in cadrul Programului de cooperare interregionala INTERREG IV C    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 298 din 6 mai 2009 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate in implementarea proiectelor finantate in cadrul Programului de cooperare interregionala INTERREG IV C

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 338 din 21 mai 2009
Având în vedere prevederile art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999 şi ale art. 48-53 din Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã,
având în vedere <>art. 11 alin. (1) lit. h) din Hotãrârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, cu modificãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 12 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, cu modificãrile ulterioare,

ministrul dezvoltãrii regionale şi locuinţei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Prin prezentul ordin se reglementeazã categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în proiectele finanţate în cadrul Programului de cooperare interregionalã INTERREG IV C, denumit în continuare Programul.
ART. 2
În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) cerere de finanţare - documentul elaborat de cãtre partenerul lider de proiect şi transmis Secretariatului tehnic comun cu scopul de a obţine finanţare pentru implementarea activitãţilor descrise conform formatului-standard furnizat în Ghidul solicitantului;
b) proiect - operaţiunea descrisã în cererea de finanţare depusã în cadrul unui apel de proiecte lansat de cãtre Autoritatea de management, care primeşte fonduri aferente Programului şi care îndeplineşte criteriile impuse de cãtre Comitetul de monitorizare INTERREG IV C;
c) costuri comune - costurile generate de implementarea unei activitãţi din cadrul proiectului şi suportate de unul dintre parteneri în numele sãu şi al unuia sau mai multor parteneri, în conformitate cu prevederile acordului de parteneriat încheiat între aceştia;
d) mini-program - proiectul, având un numãr limitat de parteneri ce dezvoltã un cadru comun pentru cooperarea interregionalã, urmând sistemul de implementare a Programului, ce urmeazã a fi implementat prin lansarea de cãtre parteneri în regiunile lor a unor apeluri de subproiecte similare celor lansate de cãtre Autoritatea de management la nivelul întregii arii eligibile;
e) subproiect - operaţiune selectatã în urma unui apel de proiecte lansat în cadrul unui miniprogram şi care îndeplineşte toate criteriile impuse unui proiect de la nivelul Programului;
f) contract de finanţare - contractul încheiat între partenerul lider de proiect, ca reprezentant al tuturor partenerilor, şi Autoritatea de management pentru finanţarea din fonduri FEDR a unui proiect aprobat în cadrul Programului.
ART. 3
(1) Pentru toate tipurile de cheltuieli considerate eligibile în cadrul proiectelor INTERREG IV C se respectã reglementãrile prevãzute în legislaţia naţionalã şi comunitarã în vigoare.
(2) Cheltuielile deja finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale nu reprezintã cheltuieli eligibile.
ART. 4
(1) Sunt considerate eligibile numai acele cheltuieli care sunt însoţite de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, sau de alte documente contabile cu valoare probantã, echivalente facturilor, pe baza cãrora cheltuielile sã fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, certificate şi identificate.
(2) În vederea certificãrii conformitãţii cu originalul, partenerii români vor prezenta controlorilor de prim nivel toate documentele originale.
ART. 5
Pentru a fi eligibile, cheltuielile trebuie:
a) sã fie în conformitate cu prevederile contractului de finanţare şi ale cererii de finanţare aprobate;
b) sã fie necesare implementãrii proiectului;
c) sã fie direct legate de proiectul finanţat;
d) sã fie plãtite, certificate şi declarate de cãtre beneficiar în perioada de implementare a proiectului, începând cu data aprobãrii proiectului de cãtre Comitetul de monitorizare INTERREG IV C şi pânã la sfârşitul perioadei de implementare, conform contractului de finanţare.
ART. 6
Cheltuielile eligibile pentru proiectele derulate în cadrul Programului sunt cele ocazionate de activitãţile privind pregãtirea proiectului, managementul şi coordonarea acestuia, comunicarea şi diseminarea obiectivelor şi rezultatelor proiectului, transferul de cunoştinţe şi experienţã, implementarea în comun a proiectelor-pilot şi/sau a subproiectelor care sã stea la baza creãrii şi consolidãrii unor parteneriate viabile, concretizate în proiecte ce ar putea fi finanţate ulterior prin alte programe naţionale.
ART. 7
(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru pregãtirea proiectului.
(2) Cheltuielile pentru pregãtirea proiectului nu trebuie sã depãşeascã valoarea de 30.000 euro.
(3) Ca excepţie de la prevederile art. 5 lit. d), pentru a fi eligibile, aceste cheltuieli trebuie sã fi fost efectuate începând cu 1 ianuarie 2007 şi pânã la data transmiterii cererii de finanţare la Secretariatul tehnic comun INTERREG IV C.
(4) În cadrul cheltuielilor pentru pregãtirea proiectului se pot include:
a) cheltuieli administrative;
b) cheltuieli de personal;
c) cheltuieli de transport şi cazare;
d) cheltuieli pentru expertizã externã;
e) cheltuieli pentru achiziţionarea de echipamente.
(5) Cheltuielile pentru pregãtirea proiectului nu pot fi declarate ulterior de cãtre un beneficiar ca fiind cheltuieli de implementare, efectuate de la data intrãrii în vigoare a contractului de finanţare.
(6) Cheltuielile pentru pregãtirea proiectului trebuie raportate şi incluse în primul raport de progres şi prima cerere de rambursare întocmite în cadrul proiectului, în caz contrar sunt neeligibile. Ele pot fi raportate ulterior primului raport de progres doar în cazuri excepţionale, numai cu aprobarea în prealabil a autoritãţii naţionale.
ART. 8
(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile administrative. Acestea cuprind costuri directe sau indirecte, cheltuieli de regie calculate în baza unei pro rata, legate de managementul general al proiectului.
(2) În categoria cheltuielilor administrative sunt incluse costurile pentru: chiria locaţiei unde se desfãşoarã activitãţile proiectului, asigurarea utilitãţilor, cum ar fi: apã curentã, canalizare, salubritate, energie electricã şi termicã, gaze naturale, consumabile şi biroticã, multiplicare şi fotocopiere, servicii poştale şi de curierat, telefon, fax, internet, mobilier de birou, servicii pentru întreţinerea echipamentelor IT, precum şi alte cheltuieli absolut necesare pentru implementarea proiectului.
(3) Pentru a fi considerate eligibile, cheltuielile administrative trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã nu depãşeascã 25% din valoarea totalã eligibilã a cheltuielilor de personal de la nivelul proiectului;
b) sã respecte, pe toatã durata de implementare a proiectului, metoda de calcul folositã pentru calculul pro rata, care trebuie sã fie justificatã, rezonabilã şi echitabilã şi sã rãmânã neschimbatã pe întreaga perioadã de implementare. Aceastã metodã va respecta prevederile manualului de implementate şi va fi transmisã de cãtre beneficiar autoritãţii naţionale în termen de 30 de zile de la semnarea contractului de cofinanţare;
c) calculul cheltuielilor generale de administraţie trebuie sã fie bine justificat, bazat pe documente şi revizuit periodic;
d) ratele costurilor utilizate trebuie sã se bazeze pe cheltuieli efectuate, care sã se reflecte atât în calculul costurilor, cât şi în contabilitate. Acestea trebuie sã fie verificabile;
e) sã nu fi fost deja incluse şi în alte costuri sau linii bugetare ale proiectului.
(4) Cu respectarea art. 8 alin. (3) lit. b) cheltuielile administrative se vor calcula numai pentru personalul direct implicat în proiect, indiferent de posibilitatea legalã de a declara cheltuielile cu salariile acestuia ca fiind eligibile.
(5) Costurile administrative generate de participarea experţilor externi în cadrul proiectului trebuie încadrate la capitolul "Cheltuieli pentru expertizã externã şi servicii".
ART. 9
(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, aşa cum sunt descrise în cererea de finanţare, inclusiv contribuţiile aferente acestora aflate în sarcina angajatorului, conform prevederilor legale.
(2) Sunt eligibile doar cheltuielile de personal aferente personalului angajat de cãtre partenerul român, pentru implementarea proiectului, cu contract individual de muncã, contract individual de muncã cu timp parţial sau act administrativ de numire în funcţia publicã, pe duratã nedeterminatã sau determinatã. Plafoanele salariilor angajaţilor în proiect nu trebuie sã depãşeascã nivelul practicat de persoana juridicã respectivã, pentru funcţii similare.
(3) Personalul angajat pentru implementarea proiectului trebuie sã fie format din angajaţi ai partenerului lider sau partenerilor din proiect, persoane juridice prezentate în cererea de finanţare.
(4) Cheltuielile de personal includ salariul tarifar/salariul de bazã, sporurile permanente prevãzute în contractele individuale de muncã/contractul colectiv de muncã, în actele adiţionale aferente, valabile pe toatã durata de implementare a proiectului şi/sau în actul administrativ de numire în funcţia publicã, precum şi în actele de modificare a actului administrativ de numire în funcţia publicã şi contribuţiile aferente menţionate la alin. (1).
(5) Salariul tarifar/de bazã, sporurile permanente şi contribuţiile menţionate la alin. (1) vor fi plãtite pentru timpul efectiv lucrat şi vor fi susţinute de fişele de post, fişele de pontaj pentru timpul efectiv lucrat, statele de salarii, ordinele de platã, extrasele de cont, declaraţia salariatului pentru timpul lucrat în cadrul proiectului şi alte documente justificative, dupã caz.
(6) Calculul valorii unei ore de muncã va fi fãcut luându-se în considerare cheltuielile de personal eligibile pentru întreaga perioadã de raportare.
(7) Timpul de muncã alocat proiectului nu poate depãşi durata normalã de lucru, conform prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.
(8) Este eligibilã decontarea salariului tarifar/de bazã, cu respectarea normelor aferente fiecãrui tip de personal, a sporurilor permanente şi a contribuţiilor salariale aferente, avându-se în vedere prevederile contractului individual de muncã, contractului colectiv de muncã aplicabil şi ale legislaţiei în vigoare.
(9) Nu se va lua în calcul contravaloarea orelor suplimentare sau a oricãrui tip de concediu.
(10) Nu constituie cheltuialã eligibilã salariile aleşilor locali.
(11) Sunt eligibile cheltuielile cu salariile funcţionarilor publici încadraţi în unitãţile dedicate implementãrii proiectelor, cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind incompatibilitatea.
ART. 10
(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru transport şi cazare numai pentru personalul angajat în proiect, care, conform prevederilor cererii de finanţare, efectueazã deplasãri pentru participarea la întâlniri, seminarii, conferinţe ce au loc pe teritoriul în care se deruleazã Programul. Cheltuielile de transport şi cazare efectuate pentru deplasãri în afara ariei de derulare a Programului pot fi eligibile dacã sunt menţionate explicit şi justificate în cererea de finanţare aprobatã.
(2) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru transport şi cazare includ urmãtoarele costuri: de transport, de cazare şi platã a diurnei în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(3) Pentru asigurarea transportului şi cazãrii trebuie sã se aleagã varianta cea mai avantajoasã din punct de vedere economic, cu respectarea prevederilor din legislaţia naţionalã.
(4) Pentru deplasarea în ţarã sunt eligibile cheltuielile cu transportul, cazarea şi diurna numai pentru personalul care face parte din echipa de proiect, dupã cum urmeazã:
a) pentru personalul care lucreazã în autoritãţile şi instituţiile publice, precum şi în unitãţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, cheltuielile vor respecta condiţiile şi plafoanele impuse de legislaţia naţionalã aplicabilã instituţiilor publice;
b) pentru personalul care lucreazã în cadrul altor persoane juridice decât cele menţionate la categoria anterioarã, cheltuielile vor respecta plafoanele stabilite de normele interne proprii. Valoarea diurnei nu trebuie sã depãşeascã cuantumul obţinut prin înmulţirea cu 2,5 a cuantumului diurnei aplicabile angajaţilor autoritãţilor şi instituţiilor publice.
(5) Pentru deplasarea în strãinãtate sunt eligibile cheltuielile cu transportul, cazarea şi diurna numai pentru personalul care face parte din echipa de proiect, dupã cum urmeazã:
a) pentru personalul care lucreazã în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, precum şi în unitãţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, cheltuielile vor respecta condiţiile şi plafoanele impuse de legislaţia naţionalã aplicabilã instituţiilor publice;
b) pentru personalul care lucreazã în cadrul altor persoane juridice decât cele menţionate la categoria anterioarã, cheltuielile pentru transport vor respecta plafoanele stabilite de normele interne proprii, iar cele pentru cazare şi diurnã vor respecta plafoanele impuse de legislaţia naţionalã aplicabilã instituţiilor publice.
(6) Cheltuielile pentru transportul, cazarea şi diurna experţilor externi vor fi încadrate în linia bugetarã "expertizã externã şi servicii".
(7) Cheltuielile prevãzute la alin. (1) nu pot fi incluse şi în altã linie bugetarã.
ART. 11
(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru expertizã externã şi servicii, cu respectarea urmãtoarelor condiţii cumulative:
a) sã fie prevãzute şi justificate în cererea de finanţare aprobatã şi absolut necesare implementãrii proiectului;
b) sã existe un contract sau acord, în conformitate cu legislaţia naţionalã în vigoare, însoţit de documente pe baza cãrora se pot efectua plãţi.
(2) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru expertiza externã pot include costuri pentru experţi externi, inclusiv pentru coordonarea activitãţilor proiectului şi cea financiarã, sau lectori implicaţi în evenimentele, întâlnirile şi seminariile organizate în cadrul proiectului, elaborarea, tipãrirea şi expunerea de materiale promoţionale, organizarea externã a evenimentelor, dacã organizarea evenimentului este subcontractatã unui furnizor de servicii extern, studii şi sondaje de opinie, traducere şi interpretariat, designul şi gãzduirea paginii de internet a proiectului, închirierea sãlilor pentru evenimente şi asigurarea cateringului.
(3) Nu sunt eligibile costurile pentru expertiza externã ce constituie aport al instituţiilor partenere în proiect, precum şi al persoanelor care fac parte din echipa de proiect.
(4) Valoarea acestor cheltuieli nu trebuie sã depãşeascã 50% din bugetul total al proiectului.
ART. 12
(1) Sunt considerate eligibile, în mod excepţional, cheltuielile privind achiziţionarea echipamentelor numai cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) sã fie noi şi sã nu fie depãşite din punct de vedere tehnic şi moral;
b) sã fie absolut necesare şi folosite exclusiv pentru implementarea proiectului;
c) sã fie menţionate în cererea de finanţare aprobatã.
(2) Valoarea acestor cheltuieli nu trebuie sã depãşeascã 5% din bugetul total al proiectului.
ART. 13
(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile subproiectelor doar dacã proiectul în cadrul cãruia sunt selectate şi finanţate funcţioneazã ca un miniprogram, fapt menţionat şi justificat în cererea de finanţare aprobatã.
(2) Subproiectele vor fi finanţate în urma unei proceduri de evaluare şi selecţie transparente, care respectã toate criteriile şi condiţiile impuse la nivelul Programului.
ART. 14
Sunt considerate eligibile cheltuielile privind costurile comune atât timp cât sunt clar menţionate şi justificate în cererea de finanţare aprobatã, iar mecanismul de administrare a acestora este detaliat în acordul de parteneriat şi respectã prevederile privind implementarea Programului.
ART. 15
(1) Taxa pe valoarea adãugatã este consideratã eligibilã dacã sunt îndeplinite, simultan, urmãtoarele condiţii:
a) nu este recuperabilã prin orice alte mijloace prevãzute de legislaţia naţionalã;
b) este identificatã clar în propunerea de proiect;
c) este aferentã unor cheltuieli considerate eligibile.
(2) Nu este eligibilã taxa pe valoarea adãugatã aferentã costurilor generale de administraţie calculate pe baza pro rata pentru acei beneficiari care desfãşoarã operaţiuni cu/şi fãrã drept de deducere.
ART. 16
Sunt considerate eligibile cheltuielile financiare care privesc: comisioanele pentru tranzacţiile financiare transnaţionale, comisioanele bancare ocazionate de deschiderea şi administrarea conturilor necesare pe perioada implementãrii proiectelor.
ART. 17
Nu sunt considerate cheltuieli eligibile:
a) amenzile, penalitãţile financiare şi cheltuielile legate de dispute legale;
b) contribuţia în naturã;
c) amortizarea echipamentelor;
d) achiziţionarea echipamentelor prin leasing;
e) achiziţionarea echipamentelor second-hand.
ART. 18
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltãrii regionale şi locuinţei,
Vasile Blaga

Bucureşti, 6 mai 2009.
Nr. 298.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016