Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 293 din 12 mai 2005  pentru punerea in aplicare a dispozitiilor   Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, modificata si completata prin   Ordonanta Guvernului nr. 37/2003     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 293 din 12 mai 2005 pentru punerea in aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 37/2003

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 451 din 27 mai 2005

Având în vedere prevederile art. 7 alin. (2) lit. d), art. 17 alin. (2) lit. d), art. 40^1, art. 51 alin. (1) şi ale <>art. 52 alin. (2) şi (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003 ,
în temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (5) şi (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã - A.N.R.S.C., cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se deleagã Direcţiei juridice şi metodologie competenţa pentru acordarea avizului în vederea dobândirii personalitãţii juridice de cãtre asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile care îşi desfãşoarã activitatea în sfera de competenţã a Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã sau înregistrãrii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor ori, dupã caz, în Registrul federaţiilor a modificãrilor aduse actului constitutiv şi/sau statutului.
(2) Se deleagã Serviciului comunicare, mass-media competenţa de a intermedia colaborarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã cu organizaţiile neguvernamentale pentru realizarea unor activitãţi sau programe comune.
ART. 2
(1) Avizul se elibereazã dupã cum urmeazã:
a) în cazul constituirii asociaţiei/fundaţiei/federaţiei, la solicitarea scrisã a persoanei sau a persoanelor împuternicite prin actul constitutiv sã desfãşoare procedura de dobândire a personalitãţii juridice;
b) în cazul înregistrãrii modificãrilor aduse actului constitutiv şi/sau statutului ori în cazul constituirii filialei, la solicitarea scrisã a persoanei sau a persoanelor împuternicite prin procesul-verbal al adunãrii generale ori, dupã caz, al consiliului director.
(2) Modelul avizului este prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 3
(1) În vederea acordãrii avizului pentru recunoaşterea statutului de utilitate publicã, Direcţia juridicã şi metodologie analizeazã documentaţia prezentatã de asociaţii, fundaţii sau federaţii şi urmãreşte respectarea cumulativã a condiţiilor prevãzute de lege şi a criteriilor specifice prevãzute în anexa nr. 2.
(2) În cazul în care constatã îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor prevãzute la alin. (1), în termen de 60 de zile de la primirea cererii, Direcţia juridicã şi metodologie înainteazã preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã propunerea pentru recunoaşterea statutului de utilitate publicã. Aceasta este transmisã, potrivit legii, Guvernului.
(3) În cazul în care se constatã neîndeplinirea condiţiilor legale şi a criteriilor specifice, Direcţia juridicã şi metodologie transmite persoanelor juridice solicitante un rãspuns motivat, în termen de 30 de zile de la data luãrii deciziei.
ART. 4
Direcţia juridicã şi metodologie propune preşedintelui transmiterea cãtre Guvern a solicitãrii privind retragerea actului de recunoaştere a statutului de utilitate publicã, în situaţia neîndeplinirii obligaţiilor prevãzute de dispoziţiile legale.
ART. 5
(1) În vederea acordãrii avizului pentru dobândirea personalitãţii juridice sau înregistrãrii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor ori, dupã caz, în Registrul federaţiilor a modificãrilor aduse actului constitutiv şi/sau statutului, asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile vor prezenta urmãtoarele documente:
a) cerere de eliberare a avizului (în original);
b) actul constitutiv, statutul şi, dupã caz, procesul-verbal al adunãrii generale/consiliului director (autentificate);
c) actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial (în fotocopii);
d) în cazul în care se solicitã avizul pentru constituirea filialei, hotãrârea adunãrii generale sau, dupã caz, a consiliului director privind constituirea filialei (autentificatã).
(2) Asociaţia, fundaţia sau federaţia care înainteazã cererea în vederea recunoaşterii utilitãţii publice va depune urmãtoarele documente:
a) dovada cã activitatea acesteia se desfãşoarã în interes general sau comunitar, dupã caz, cã funcţioneazã de cel puţin 3 ani anteriori datei depunerii cererii, cã a realizat majoritatea obiectivelor stabilite;
b) raportul de activitate, conform anexei nr. 3, din care sã rezulte desfãşurarea unei activitãţi anterioare semnificative, prin derularea unor programe sau proiecte specifice scopului, însoţit de situaţiile financiare anuale şi de bugetele de venituri şi cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii;
c) valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori, care sã fie cel puţin egalã cu valoarea patrimoniului iniţial;
d) copii de pe actul constitutiv, de pe statut şi, dupã caz, de pe actele adiţionale;
e) copie de pe dovada dobândirii personalitãţii juridice şi, dupã caz, a înregistrãrii modificãrilor actului constitutiv şi/sau statutului în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor ori în Registrul federaţiilor;
f) dovada privind bonitatea asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei, emisã de banca la care are deschis contul, şi ultimul extras de cont bancar;
g) copie de pe dovada privind situaţia juridicã a sediului ori a sediilor unde se desfãşoarã activitãţile;
h) certificate constatatoare privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de platã a impozitelor şi taxelor cãtre stat, inclusiv a celor locale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurãrile sociale de stat, asigurãrile sociale de sãnãtate, asigurãrile de şomaj (formulare-tip eliberate de autoritãţile competente);
i) autorizaţiile administrative conforme cu legislaţia în vigoare şi/sau acordurile necesare desfãşurãrii activitãţilor;
j) regulamentul intern de funcţionare;
k) organigrama asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei;
l) raportul comisiei de cenzori pe ultimii 3 ani;
m) documentele care atestã parteneriatul cu alte asociaţii, fundaţii, instituţii publice;
n) numele şi adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea şi sediul persoanelor juridice cu care asociaţia sau fundaţia colaboreazã în mod frecvent în vederea realizãrii obiectului sãu de activitate pentru care aceasta solicitã recunoaşterea statutului de utilitate publicã;
o) declaraţie pe propria rãspundere a preşedintelui, cunoscând prevederile art. 474 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, privind veridicitatea informaţiilor cuprinse în raport, faptul cã organizaţia nu a desfãşurat activitãţi ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri şi cã nu are sume neachitate la scadenţã cãtre persoane fizice sau juridice;
p) în cazul federaţiilor care solicitã recunoaşterea ca fiind de utilitate publicã, dovada cã cel puţin douã treimi din numãrul asociaţiilor şi fundaţiilor care le alcãtuiesc sunt de utilitate publicã.
ART. 6
În vederea eliberãrii avizului, Direcţia juridicã şi metodologie va solicita, dupã caz, în funcţie de domeniile de activitate prevãzute în statut, punctul de vedere al compartimentelor de specialitate din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã.
ART. 7
(1) Evidenţa asociaţiilor, fundaţiilor, federaţiilor şi a filialelor cãrora li s-a acordat aviz favorabil se va ţine într-un registru special, deschis în cadrul Direcţiei juridice şi metodologie.
(2) Evidenţa privind constituirea, modificarea şi încetarea asociaţiilor, fundaţiilor şi federaţiilor se realizeazã pe baza documentaţiei transmise de Ministerul Justiţiei.
(3) Direcţia juridicã şi metodologie va pune la dispoziţie Serviciului comunicare, mass-media evidenţa asociaţiilor, fundaţiilor, federaţiilor şi filialelor cuprinse în registrul prevãzut la alin. (1).
ART. 8
Direcţia juridicã şi metodologie şi Serviciul comunicare, mass-media vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale de
Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã,
Jeanina Preda

Bucureşti, 12 mai 2005.
Nr. 293.


ANEXA 1

AVIZ
Nr. ........../.................

Ca urmare a cererii înregistrate sub nr. ....../......., formulatã de doamna/domnul ......................, reprezentantã/reprezentant a/al Asociaţiei/Fundaţiei/Federaţiei ............................., cu sediul în ..................., prin care se solicitã acordarea avizului Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 7 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003 ,
se avizeazã favorabil prevederile cuprinse în art.*) ....... din Statutul autentificat cu nr. ......... la Biroul notarului public ........................ şi/sau din Procesul-verbal autentificat cu nr. ............ la Biroul notarului public ......................., care intrã în competenţa Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã.
Prezentul aviz este valabil pentru înregistrarea în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor/Registrul federaţiilor aflat la grefa judecãtoriei/tribunalului în a/al cãrei circumscripţie teritorialã asociaţia/fundaţia/federaţia/filiala îşi are sediul.

Director,
..............

-------
*) Vor fi menţionate acele articole, alineate şi litere care se referã la activitãţile ce intrã în competenţa Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã.


ANEXA 2

CRITERII SPECIFICE
de acordare a statutului de utilitate publicã asociaţiilor,
fundaţiilor şi federaţiilor care desfãşoarã activitãţi din sfera
de competenţã a Autoritãţii Naţionale de
Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã

În conformitate cu prevederile <>art. 38 şi 40^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003 , o asociaţie, o fundaţie sau o federaţie poate fi recunoscutã ca fiind de utilitate publicã dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:

1. <>Art. 38 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 :
A. activitatea acesteia se desfãşoarã în interes general sau comunitar, dupã caz, şi funcţioneazã de cel puţin 3 ani anterior datei depunerii cererii privind recunoaşterea statutului de utilitate publicã;


┌────┬──────────────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────┐
│Nr. │ Criterii specifice │ Documentele care se │ Îndeplinire│
│crt.│ │ analizeazã │ a │
│ │ │ │criteriului(│
│ │ │ │ se noteazã │
│ │ │ │ cu da/nu) │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────┤
│ 1.│Activitatea de interes public │Statutul, actul constitu-│ │
│ │general şi/sau comunitar a asoci- │tiv, regulamentul intern │ │
│ │aţiei, fundaţiei sau federaţiei se│de funcţionare, pct. 2 │ │
│ │desfãşoarã în sfera de competenţã.│din raportul de activi- │ │
│ │ │tate. │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────┤
│ 2.│In obiectul de activitate, activi-│Idem │ │
│ │tãţile de interes generai şi/sau │ │ │
│ │comunitar, din sfera de competenţa│ │ │
│ │a A.N.R.S.C., sunt preponderente │ │ │
│ │în raport cu activitãţile în │ │ │
│ │interes personal nepatrimonial al │ │ │
│ │asociaţilor sau fondatorilor. │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────┤
│ 3.│Prin activitatea desfãşuratã nu se│Idem │ │
│ │urmãreşte atragerea personalului │ │ │
│ │A.N.R.S.C. în desfãşurarea unor │ │ │
│ │activitãţi care contravin statu- │ │ │
│ │tului acesteia, legilor, ordinelor│ │ │
│ │şi regulamentelor A.N.R.S.C. │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────┤
│ 4.│Prevederile statutului asociaţiei,│Idem │ │
│ │fundaţiei sau federaţiei nu au │ │ │
│ │caracter sindical ori politic şi │ │ │
│ │nu sunt contrare normelor de │ │ │
│ │pãstrare a ordinii publice şi nu │ │ │
│ │încalcã bunele moravuri │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────┤
│ 5.│Activitatea asociaţiei sau │Idem │ │
│ │fundaţiei se circumscrie unuia │ │ │
│ │dintre urmãtoarele obiective: │ │ │
│ │a) protejarea interesului utili- │ │ │
│ │zatorilor. │ │ │
│ │b) promoveazã egalitatea de │ │ │
│ │tratament pentru toţi operatorii │ │ │
│ │de servicii publice de gospodãrie │ │ │
│ │comunalã; │ │ │
│ │c) militeazã pentru promovarea │ │ │
│ │parteneriatelor public-private şi │ │ │
│ │asocierii intercomunale; │ │ │
│ │d) promoveazã eficienţa economicã │ │ │
│ │şi mecanismele economiei de piaţã,│ │ │
│ │precum şi crearea şi asigurarea │ │ │
│ │unui mediu concurenţial şi stimu- │ │ │
│ │larea pãtrunderii capitalului │ │ │
│ │privat în sfera serviciilor publice │ │
│ │de gospodãrie comunalã; │ │ │
│ │e) promoveazã şi susţine iniţiative │ │
│ │privind pregãtirea profesionalã a │ │ │
│ │personalului; │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────┘



2. <>Art. 38 alin, (1) lit b) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 :
B. a realizat majoritatea obiectivelor stabilite;


┌───┬──────────────────────┬─────────────────┬─────────────┬──────────┬────────┐
│Nr.│ Criteriile │ Indicatorii de │ Documentele │Realizarea│Îndepli-│
│crt│ │ realizare a │ care se │ indica- │ nirea │
│ │ │ criteriului │ analizeazã │torului(se│ crite- │
│ │ │ │ │ noteazã │riului(se
│ │ │ │ │ da/nu) │ noteazã│
│ │ │ │ │ │ da/nu)│
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ 1.│Asociaţia sau fundaţia│a)Definirea clarã│Statutul, │ │ │
│ │face dovada bunei │a organelor de │organigrama, │ │ │
│ │desfãşurãri a activi- │conducere, admi- │pct. 3.1 din │ │ │
│ │tãţii organelor de │nistrare şi │raportul de │ │ │
│ │conducere, adminis- │control. │activitate. │ │ │
│ │trare şi control, în │ │ │ │ │
│ │conformitate cu preve-│ │ │ │ │
│ │derile statutare şi cu│ │ │ │ │
│ │regulamentul intern de│ │ │ │ │
│ │funcţionare. │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │b)Existenţa ra- │Pct. 3.2 din │ │ │
│ │ │poartelor, proce-│raportul de │ │ │
│ │ │selor-verbale, │activitate, │ │ │
│ │ │care atestã func-│copii de pe │ │ │
│ │ │ţionarea organe- │documente. │ │ │
│ │ │lor de conducere,│ │ │ │
│ │ │administrare şi │ │ │ │
│ │ │control │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │c) în statut sau │Statutul, │ │ │
│ │ │în regulamentul │regulamentul │ │ │
│ │ │intern de funcţi-│intern de │ │ │
│ │ │onare existã pre-│funcţionare. │ │ │
│ │ │vederi referitoa-│ │ │ │
│ │ │re la soluţiona- │ │ │ │
│ │ │rea conflictelor │ │ │ │
│ │ │de interese apã- │ │ │ │
│ │ │rute în activita-│ │ │ │
│ │ │tea asociaţiei/ │ │ │ │
│ │ │fundaţiei. │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │d)Ponderea perso-│Pct. 3.1 şi │ │ │
│ │ │nalului calificat│3.3 din rapor- │ │
│ │ │angajat cu carac-│tul de acti- │ │ │
│ │ │ter permanent. │vitate. │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ 2.│Asociaţia sau fundaţia│a)Depunerea for- │Copii de pe │ │ │
│ │face dovada funcţio- │larelor situaţi- │formularele │ │ │
│ │nãrii în conformitate │ilor financiare │situaţiilor │ │ │
│ │cu legislaţia în │anuale la admi- │financiare │ │ │
│ │vigoare │nistraţia finan- │anuale depuse│ │ │
│ │ │ciarã din raza │ │ │ │
│ │ │teritorialã în │ │ │ │
│ │ │care asociaţia │ │ │ │
│ │ │sau fundaţia îşi │ │ │ │
│ │ │are sediul │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │b) Plata impozi- │Certificate │ │ │
│ │ │telor, taxelor, │constatatoare│ │ │
│ │ │contribuţiilor şi│privind în- │ │ │
│ │ │a altor venituri │deplinirea │ │ │
│ │ │bugetare datorate│obligaţiilor │ │ │
│ │ │creditorilor │exigibile de │ │ │
│ │ │bugetari. │platã a im- │ │ │
│ │ │ │pozitelor şi │ │ │
│ │ │ │taxelor cãtre│ │ │
│ │ │ │stat, inclu- │ │ │
│ │ │ │siv a celor │ │ │
│ │ │ │locale, precum │ │
│ │ │ │şi a contri- │ │ │
│ │ │ │buţiilor pen-│ │ │
│ │ │ │tru asigurã- │ │ │
│ │ │ │rile sociale │ │ │
│ │ │ │de stat, asi-│ │ │
│ │ │ │gurãrile so- │ │ │
│ │ │ │ciale de │ │ │
│ │ │ │sãnãtate, │ │ │
│ │ │ │asigurãrile │ │ │
│ │ │ │de şomaj. │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │c)Personalul este│Pct. 3.3 din │ │ │
│ │ │încadrat în con- │raportul de │ │ │
│ │ │formitate cu │activitate şi│ │ │
│ │ │legislaţia în │certificate │ │ │
│ │ │vigoare. │constatatoare│ │ │
│ │ │ │privind înde-│ │ │
│ │ │ │plinirea │ │ │
│ │ │ │obligaţiilor │ │ │
│ │ │ │exigibile de │ │ │
│ │ │ │platã a im- │ │ │
│ │ │ │pozitelor şi │ │ │
│ │ │ │taxelor cãtre│ │ │
│ │ │ │stat, inclu- │ │ │
│ │ │ │siv a celor │ │ │
│ │ │ │locale, precum │ │
│ │ │ │şi a contri- │ │ │
│ │ │ │buţiilor pen-│ │ │
│ │ │ │tru asigurã- │ │ │
│ │ │ │rile sociale │ │ │
│ │ │ │de stat, asi-│ │ │
│ │ │ │gurãrile so- │ │ │
│ │ │ │ciale de │ │ │
│ │ │ │sãnãtate, │ │ │
│ │ │ │asigurãrile │ │ │
│ │ │ │de şomaj. │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │d) Are autoriza- │Autorizaţiile│ │ │
│ │ │ţiile necesare în│administrative │ │
│ │ │vederea desfãşu- │conforme cu │ │ │
│ │ │rãrii activitã- │legislaţia în│ │ │
│ │ │ţilor statutare │vigoare şi/ │ │ │
│ │ │ │sau cu acor- │ │ │
│ │ │ │durile nece- │ │ │
│ │ │ │sare desfãşu-│ │ │
│ │ │ │rãrii activi-│ │ │
│ │ │ │tãţilor, │ │ │
│ │ │ │copii de pe │ │ │
│ │ │ │documente. │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ 3.│Asociaţia sau fundaţia│a)Dispune de un │Pct. 1 din │ │ │
│ │dispune de resurse │sediu adecvat şi │raportul de │ │ │
│ │financiare, materiale │dotãri destinate │activitate, │ │ │
│ │şi umane adecvate │în exclusivitate │copie de pe │ │ │
│ │funcţionãrii organi- │realizãrii acti- │document. │ │ │
│ │zaţiei. │vitãţilor de │ │ │ │
│ │ │interes general │ │ │ │
│ │ │şi/sau comunitar.│ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │b)A dezvoltat în │Pct. 3.7 şi │ │ │
│ │ │teritoriu filiale│activitãţilor│ │ │
│ │ │sau puncte de │din raportul │ │ │
│ │ │lucru adecvate │de activitate│ │ │
│ │ │realizãrii de │ │ │ │
│ │ │activitãţi de │ │ │ │
│ │ │interes general │ │ │ │
│ │ │ori comunitar (în│ │ │ │
│ │ │cazul asociaţiilor │ │ │
│ │ │şi fundaţiilor │ │ │ │
│ │ │care desfãşoarã │ │ │ │
│ │ │activitãţi de │ │ │ │
│ │ │interes general).│ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │c)Resursele fi- │Pct. 4 din │ │ │
│ │ │nanciare de care │raportul de │ │ │
│ │ │dispune permit │activitate, │ │ │
│ │ │realizarea acti- │copii de pe │ │ │
│ │ │vitãţilor de │documentele │ │ │
│ │ │interes general │contabile. │ │ │
│ │ │şi/sau comunitar.│ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │d)Personalul are │Pct. 3.3 si │ │ │
│ │ │pregãtire profe- │3.4 din │ │ │
│ │ │sionalã şi expe- │raportul de │ │ │
│ │ │rienţã în dome- │activitate. │ │ │
│ │ │niul de activi- │ │ │ │
│ │ │tate. │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ 4.│Asociaţia, fundaţia │a)Utilizeazã un │Fişa acti- │ │ │
│ │sau federaţia face │mijloc constant │vitãţilor din│ │ │
│ │dovada unei bune │de informare re- │raportul de │ │ │
│ │comunicãri şi cola- │feritor la servi-│activitate. │ │ │
│ │borãri cu cetãţenii │ciile şi activi- │ │ │ │
│ │beneficiarii servici- │tãţile derulate. │ │ │ │
│ │ilor, alte organizaţii│ │ │ │ │
│ │neguvernamentale şi │ │ │ │ │
│ │ instituţii publice, │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │b)Parteneriat cu │Documente │ │ │
│ │ │organizaţii │care atestã │ │ │
│ │ │neguvernamentale,│parteneriatul│ │ │
│ │ │instituţii pu- │cu alte aso- │ │ │
│ │ │blice etc. în ve-│ciaţii, │ │ │
│ │ │derea dezvoltãrii│fundaţii, │ │ │
│ │ │de activitãţi │instituţii │ │ │
│ │ │comune şi/sau │publice, etc.│ │ │
│ │ │finanţãrii aces- │şi pct. 3.6 │ │ │
│ │ │tor activitãţi. │din raportul │ │ │
│ │ │ │de activitate│ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ 5.│Obiectivele de interes│A realizat mai │Pct. 2 şi 3.5│ │ │
│ │general şi/sau │mult de jumãtate │şi Fişa acti-│ │ │
│ │comunitar realizate au│din numãrul │vitãţilor din│ │ │
│ │fost semnificative în │obiectivelor de │raportul de │ │ │
│ │raport cu obiectivele │interes general │activitate. │ │ │
│ │de aceeaşi naturã │şi/sau comunitar│ │ │ │
│ │stabilite prin actul │stabilite prin │ │ │ │
│ │constitutiv sau statut│actul constitutiv│ │ │ │
│ │ │sau statut. │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ 6.│Activitãţile de in- │In domenii de in-│Fişa acti- │ │ │
│ │teres general şi/sau │teres general şi/│vitãţilor din│ │ │
│ │comunitar realizate │sau comunitar │raportul de │ │ │
│ │sunt de utilitate │activitãţile des-│activitate. │ │ │
│ │publicã, respectiv │fãşurate au condus │ │ │
│ │scopurile vizate sunt │la rezultate reale │ │ │
│ │benefice. │şi benefice pentru │ │ │
│ │ │comunitate sau │ │ │ │
│ │ │pentru grupul de │ │ │ │
│ │ │persoane. │ │ │ │
└───┴──────────────────────┴─────────────────┴─────────────┴──────────┴────────┘



3. <>Art. 38 alin. (I) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 :
C. Prezintã un raport de activitate din care sã rezulte desfãşurarea unei activitãţi anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte specifice scopului sãuş însoţit de situaţiile financiare anuale şi de bugetele de venituri, şi cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoaşterea statutului de utilitate publicã;


┌───┬──────────────────────┬─────────────────┬─────────────┬──────────┬────────┐
│Nr.│ Criteriile │ Indicatorii de │ Documentele │Realizarea│Îndepli-│
│crt│ │ realizare a │ care se │ indica- │ nirea │
│ │ │ criteriului │ analizeazã │torului(se│ crite- │
│ │ │ │ │ noteazã │riului(se
│ │ │ │ │ da/nu) │ noteazã│
│ │ │ │ │ │ da/nu)│
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ 1.│Activitãţile desfãşu- │Activitãţile des-│Statutul,pct.│ │ │
│ │rate anterior au fost │au condus la în- │şi Fişa acti-│ │ │
│ │adecvate îndeplinirii │deplinirea obiec-│vitãţilor din│ │ │
│ │obiectivelor │tivelor de inte- │raportul de │ │ │
│ │statutare. │res general şi/ │activitate. │ │ │
│ │ │sau comunitar │ │ │ │
│ │ │prevãzute în │ │ │ │
│ │ │statut. │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ 2.│Dezvoltã programe, │a) Dezvoltã şi │Pct. 3 şi Fişa │ │
│ │proiecte specifice. │îmbogãţeşte, prin│activitãţilor│ │ │
│ │ │proiecte speci- │din raportul │ │ │
│ │ │fice, activitã- │de activitate│ │ │
│ │ │ţile de interes │ │ │ │
│ │ │general şi/sau │ │ │ │
│ │ │comunitar, servi-│ │ │ │
│ │ │ciile acordate în│ │ │ │
│ │ │funcţie de evalu-│ │ │ │
│ │ │area periodicã a │ │ │ │
│ │ │acestora. │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │b)Numãrul de be- │Pct. 3.3 şi │ │ │
│ │ │neficiari ai ace-│Fişa activi- │ │ │
│ │ │luiaşi serviciu │tãţilor din │ │ │
│ │ │nu s-a diminuat │raportul de │ │ │
│ │ │cu mai mult de │activitate. │ │ │
│ │ │10% faţã de anul │ │ │ │
│ │ │precedent. │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ 3.│Sustenabilitatea │a)Utilizeazã re- │Pct. 3.3 şi │ │ │
│ │activitãţilor, servi- │surse umane adec-│Fişa activi- │ │ │
│ │ciilor, din punct de │vate activitãţi- │tãţilor din │ │ │
│ │vedere tehnic, patri- │lor desfãşurate: │raportul de │ │ │
│ │monial al grupului │- personal cali- │activitate. │ │ │
│ │de beneficiari. │ficat în specia- │ │ │ │
│ │ │litate; │ │ │ │
│ │ │- personal angajat │ │ │
│ │ │cu normã întreagã│ │ │ │
│ │ │- dezvoltã poli- │ │ │ │
│ │ │tici de formare │ │ │ │
│ │ │şi dezvoltare a │ │ │ │
│ │ │personalului şi a│ │ │ │
│ │ │voluntarilor. │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │b)Utilizeazã me- │ │ │ │
│ │ │todologii de lucru │ │ │
│ │ │adecvate servi- │ │ │ │
│ │ │ciilor oferite: │ │ │ │
│ │ │tehnici, metode, │ │ │ │
│ │ │instrumente de │ │ │ │
│ │ │evaluare, respec-│ │ │ │
│ │ │tarea legislaţiei│ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │c)Are capacitatea│Pct. 4 şi Fişa │ │
│ │ │de autofinanţare │activitãţilor│ │ │
│ │ │a serviciilor │din raportul │ │ │
│ │ │dezvoltate de cel│de activitate│ │ │
│ │ │puţin 10% din │ │ │ │
│ │ │costul total al │ │ │ │
│ │ │acestora. │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │d)Are capacitatea│Pct. 4 şi Fişa │ │
│ │ │de a atrage mai │activitãţilor│ │ │
│ │ │multe surse de │din raportul │ │ │
│ │ │finanţare. │de activitate│ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │e)Dispune de do- │Pct. 4 şi Fişa │ │
│ │ │tãrile materiale │activitãţilor│ │ │
│ │ │adecvate desfã- │din raportul │ │ │
│ │ │şurãrii servi- │de activitate│ │ │
│ │ │ciilor. │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │f)Serviciile │Fişa activi- │ │ │
│ │ │oferite se desfã-│tãţilor din │ │ │
│ │ │şoarã cu consim- │Raportul de │ │ │
│ │ │ţãmântul benefi- │activitate. │ │ │
│ │ │ciarilor şi, dupã│ │ │ │
│ │ │caz, cu aportul │ │ │ │
│ │ │beneficiarilor │ │ │ │
│ │ │în realizarea │ │ │ │
│ │ │acestora. │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │g)Serviciile │Fişa activi- │ │ │
│ │ │oferite se desfã-│tãţilor din │ │ │
│ │ │şoarã cu acordul │Raportul de │ │ │
│ │ │şi, dupã caz, cu │activitate. │ │ │
│ │ │aportul comuni- │ │ │ │
│ │ │tãţii locale. │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │h)Existã rezul- │Fişa din │ │ │
│ │ │tate ale servi- │raportul de │ │ │
│ │ │ciilor. │activitate. │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ 4.│Situaţiile financiare │a)Concordanţa │Pct. 4 din │ │ │
│ │anuale şi bugetele de │dintre prevede- │raportul de │ │ │
│ │venituri şi cheltuieli│rile bugetului de│activitate, │ │ │
│ │reflectã desfãşurarea │venituri şi chel-│bugetul de │ │ │
│ │activitãţilor de in- │datele reflectate│venituri şi │ │ │
│ │teres general sau │în situaţiile │cheltuieli şi│ │ │
│ │comunitar. │financiare anuale│situaţiile │ │ │
│ │ │ │financiare │ │ │
│ │ │ │anuale. │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │b)Cheltuieli │Pct. 4 şi Fişa │ │
│ │ │adecvate activi- │activitãţilor│ │ │
│ │ │tãţilor desfãşu- │din raportul │ │ │
│ │ │rate. │de activitate, │ │
│ │ │ │bugetul de │ │ │
│ │ │ │venituri şi │ │ │
│ │ │ │cheltuieli şi│ │ │
│ │ │ │situaţiile │ │ │
│ │ │ │financiare │ │ │
│ │ │ │anuale. │ │ │
├───┼──────────────────────┼─────────────────┼─────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │c)Cheltuieli în │Pct. 4 din │ │ │
│ │ │concordanţã cu │raportul de │ │ │
│ │ │veniturile │activitate, │ │ │
│ │ │obţinute. │bugetul de │ │ │
│ │ │ │venituri şi │ │ │
│ │ │ │cheltuieli şi│ │ │
│ │ │ │situaţiile │ │ │
│ │ │ │financiare │ │ │
│ │ │ │anuale. │ │ │
└───┴──────────────────────┴─────────────────┴─────────────┴──────────┴────────┘



4. Art 38 alin. (1) lit. d) din <>Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 :
D. Valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori este cel puţin egalã cu valoarea patrimoniului iniţial.


┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────┬───────────────┐
│ Criteriul │ Documentele care se analizeazã│ Îndeplinirea │
│ │ │ indicatorului │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────┼───────────────┤
│Valoarea activului patrimonial│Pct. 4 din raportul de activi- │ │
│pe fiecare dintre cei 3 ani │tate bugetul de venituri si │ │
│anteriori nu a scãzut sub │cheltuieli şi situaţiile │ │
│valoarea patrimoniului iniţial│financiare anuale. │ │
└──────────────────────────────┴───────────────────────────────┴───────────────┘



ANEXA 3

RAPORT DE ACTIVITATE PE ULTIMII 3 ANI
al asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei care
solicitã acordarea statutului de utilitate publicã

1. Date privind asociaţia/fundaţia/federaţia
Denumirea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei:
Denumirea abreviatã (dacã este cazul):
Tipul de organizaţie: (asociaţie/fundaţie/federaţie)
Sediul: adresa:
telefon/fax:
e-mail:
situaţia juridicã:
suprafaţa totalã (mp):
numãrul de încãperi:
Dobândirea personalitãţii juridice:
- în temeiul Legii nr. 21/1924 :
[] nr. dosarului la dobândirea personalitãţii juridice:
[] sentinţa civilã de dobândire a personalitãţii juridice:
[] sentinţe civile care autorizeazã modificãrile actului constitutiv şi/sau ale statutului:
- nr.:
- eliberatã de:
- data:
- în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 :
[] certificate de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor:
- nr.:
- data:
codul fiscal nr. ........., anul ......, eliberat de ..........
Cont bancar nr. ........., deschis la banca ...................
Adresa bãncii .................................................
Numele persoanei/persoanelor cu drept de semnãturã:
Persoane fizice/juridice la constituire:
- membrii asociaţiei
- fondator/fondatori
2. Obiectul de activitate prevãzut în statut
Scopul (se defineşte în conformitate cu art. ..... din statut):
Obiectivele stabilite în statut:
- de interes general;
- de interes comunitar, respectiv în interesul public al unei comunitãţi şi/sau al unor grupuri de persoane fizice ori juridice care urmãresc un obiectiv comun sau au aceleaşi opinii, aceeaşi culturã, orientare religioasã, socialã, profesionalã şi altele.


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Activitãţi de interes general sau În conformitate Grupul-ţintã
sau comunitar prevãzute în statut cu art. ....
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


3. Date privind organizarea şi funcţionarea
3.1. Organizarea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei:
- organe de conducere (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):
- organe de administrare (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):
- organe de control (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):
3.2. Informaţii privind funcţionarea asociaţiei/fundaţiei/ federaţiei (pe ultimii 3 ani):
- activitatea organelor de conducere:
- nr. de şedinţe în conformitate cu procesele-verbale nr./data ...............
- alte documente (specificaţi):
- activitatea organelor de administrare:
- nr. de şedinţe în conformitate cu procesele-verbale nr./data ...............
- alte documente (specificaţi):
- activitatea organelor de control:
[] nr. de şedinţe în conformitate cu procesele-verbale nr/.data ..............
[] alte documente (specificaţi):
3.3. Personalul administrativ al organizaţiei (în ultimii 3 ani):
- contract individual de muncã:
- cu contract individual de muncã cu timp parţial:
- nr. de voluntari:
3.4. Dezvoltarea resurselor umane (programe de formare a personalului, organizate de diferite asociaţii/fundaţii/ federaţii pe ultimii 3 ani):
- asociaţia/fundaţia/federaţia:
- domeniul:
- nr. de persoane:
Programe pentru atragerea de voluntari (în ultimii 3 ani):
- nr. de participanţi:
- nr. de voluntari atraşi:
3.5. Activitãţi de interes general sau comunitar realizate (în ultimii 3 ani):
- denumirea activitãţii, în conformitate cu fişa activitãţilor:
- nr. de beneficiari:
3.6. Principalele mijloace de comunicare şi de informare utilizate (în ultimii 3 ani):
- tipul activitãţii:
3.7. Dezvoltare teritorialã:
- filiale:
- puncte de lucru:
- judeţ/localitate/telefon:
- persoana de contact:
- nr. de membri asociaţi sau personal al fundaţiei:
- anul înfiinţãrii:
3.8. Afiliere la nivel naţional:
- denumirea şi adresa organismului naţional:
- documentul care atestã afilierea:
- data afilierii:
3.9. Afiliere internaţionalã (documentul care atestã afilierea, anul, tipul de afiliere):
- membru deplin:
- membru asociat:
- alte specificaţii:
3.10. Premii, nominalizãri, alte forme de recunoaştere a activitãţii:
- denumirea:
- anul:
- instituţia care a acordat/recunoscut activitatea:
4. Resurse materiale şi financiare
Patrimoniul (în conformitate cu ultima balanţã contabilã), total valoare, din care:
a) total imobilizãri corporale, din care:
- construcţii:
- terenuri:
- alte mijloace:
[] mobilier
[] echipament
[] altele
- mijloace de transport:
- imobilizãri corporale în curs:
b) total disponibilitãţi bãneşti, din care:
- lei:
- valutã:
Venituri (în conformitate cu ultima balanţã contabilã), total valoare, din care:
- resurse obţinute de la bugetul de stat:
- resurse obţinute de la bugetul local:
- cotizaţiile membrilor:
- dividendele societãţilor comerciale înfiinţate:
- dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile:
- venituri realizate din activitãţi economice proprii:
- donaţii, sponsorizãri sau legate:
- finanţãri, granturi:
Mişcarea patrimonialã (valoarea activului în mii lei, în ultimii 3 ani):
Proiecte desfãşurate cu finanţare externã (pe ultimii 3 ani):
- perioada/anul:
- denumirea programului:
- valoarea:
- finanţator:
Proiecte subvenţionate de la bugetul de stat/local (în ultimii 3 ani):
- perioada/anul:
- denumirea programului:
- valoarea:
- temeiul legal şi sursa subvenţiei:
Societãţi comerciale înfiinţate:
- denumirea:
- anul înfiinţãrii:
- obiectul de activitate:
- adresa:
- codul fiscal:


ANEXĂ
la raportul de activitate

FIŞA Nr. ................
privind activitãţile în interes general şi/sau comunitar desfãşurate

1. Denumirea activitãţii:
2. Scopul:
3. Obiectivele:
4. Durata (limitatã/nelimitatã):
5. Aria de desfãşurare (localã, judeţeanã, naţionalã):
6. Categoria de persoane beneficiare:
- nr. de beneficiari:
- caracteristici socioeconomice ale grupului-ţintã:
7. Precizaţi modalitatea de selectare a beneficiarilor activitãţilor:
8. Descrieţi modalitãţile prin care proiectul şi-a propus implicarea beneficiarilor în activitãţile desfãşurate în beneficiul acestora:
9. Descrieţi activitãţile/serviciile desfãşurate şi metodologiile de lucru utilizate:
10. Resurse umane utilizate (contract individual de muncã/convenţie civilã/voluntari):
- nr. total, din care:
- conducere:
- execuţie:
Numele persoanei care conduce şi administreazã activitatea:
11. Costul programului, proiectului pe toatã durata finanţãrii sau, dupã caz, costul anual al serviciului, în conformitate cu cheltuielile din anul precedent depunerii documentaţiei, în mii lei, din care:
- contribuţia organizaţiei:
- subvenţii de la bugetul de stat:
- subvenţii de la bugetul local:
- contribuţii ale partenerilor externi:
- contribuţii ale beneficiarilor:
12. Costul lunar al serviciului, pe beneficiar:
13. Parteneri implicaţi (forma parteneriatului):
14. Autorizaţii necesare desfãşurãrii activitãţii:
- instituţia care a eliberat autorizaţia:
- nr. documentului/data:
15. Evaluarea activitãţilor, metode utilizate:
- când a avut loc evaluarea:
- cine a evaluat activitatea:
- mãsuri luate în urma evaluãrii:
16. Rezultatele activitãţii (specificaţi indicatorii de performanţã utilizaţi):
17. Efectele benefice ale activitãţii la nivelul comunitãţii:
- modalitãţile de informare a comunitãţii privind activitãţile şi rezultatele acestora:
- alte comentarii privind activitatea desfãşuratã:
Numele persoanei desemnate pentru a oferi informaţii suplimentare:
Numele şi prenumele preşedintelui asociaţiei/fundaţiei:
Data/semnãtura/ştampila


--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016