Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 284 din 12 februarie 2007  privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea functiilor specifice comitetului director din spitalele publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 284 din 12 februarie 2007 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea functiilor specifice comitetului director din spitalele publice

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 117 din 16 februarie 2007
În conformitate cu prevederile <>art. 183 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice,
având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesionalã şi salarizare nr. E.N. 1.403/2007,

ministrul sãnãtãţii publice emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Metodologia-cadru de organizare şi desfãşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, autoritãţile de sãnãtate publicã şi managerii spitalelor publice vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu


Bucureşti, 12 februarie 2007.
Nr. 284.


ANEXĂ


METODOLOGIA - CADRU
de organizare şi desfãşurare a concursurilor/examenelor
pentru ocuparea funcţiilor specifice
comitetului director din spitalele publice

ART. 1
În cadrul spitalelor publice funcţioneazã, potrivit normelor interne de organizare a fiecãrui spital, un comitet director format din:
a) managerul spitalului;
b) directorul medical;
c) directorul de cercetare-dezvoltare, pentru spitalele clinice;
d) directorul financiar-contabil;
e) directorul de îngrijiri;
f) alţi directori.
ART. 2
(1) Ocuparea posturilor specifice comitetului director se face prin concurs/examen organizat de managerul spitalului, pentru fiecare post în parte.
(2) Comisia de concurs/examen este propusã de managerul spitalului şi este aprobatã de autoritatea de coordonare (Ministerul Sãnãtãţii Publice, autoritãţile de sãnãtate publicã). În baza aprobãrii, desemnarea comisiei de concurs/examen se face prin act administrativ al managerului spitalului.
(3) Comisia de concurs/examen are în componenţã, ca membri, reprezentanţi ai autoritãţii de coordonare (Ministerul Sãnãtãţii Publice, autoritãţile de sãnãtate publicã) şi ai administraţiei publice locale şi, ca observatori, reprezentanţi ai organizaţiilor profesionale şi de sindicat, conform actelor normative în vigoare.
(4) Fiecare comisie este condusã de un preşedinte şi are un secretar care rãspunde de buna organizare şi desfãşurare a concursului, de respectarea de cãtre fiecare candidat a criteriilor generale şi specifice de selecţie şi a altor condiţii prevãzute de actele normative în vigoare.
(5) În scopul soluţionãrii eventualelor contestaţii se constituie o comisie de soluţionare a acestora, prin act administrativ al managerului spitalului, în aceleaşi condiţii ca la alin. (3).
(6) Pentru postul de director medical în institute sau spitale clinice, preşedintele comisiei de concurs/examen este un cadru didactic universitar (profesor sau conferenţiar), desemnat de universitatea de medicinã şi farmacie care coordoneazã activitatea din judeţ, conform actelor normative în vigoare.
(7) Pentru postul de director de cercetare-dezvoltare, comisia de concurs/examen şi cea de soluţionare a contestaţiilor sunt avizate şi de conducerea Biroului Academiei de Ştiinţe Medicale. Preşedinte al comisiei de concurs/examen este reprezentantul desemnat de Academia de Ştiinţe Medicale.
ART. 3
(1) La concurs/examen se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, criteriile generale şi specifice.
(2) Criterii generale:
a) au domiciliul stabil în România;
b) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmãrire penalã;
c) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);
d) nu au vârsta de pensionare, conform prevederilor <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale.
(3) Criterii specifice:
a) pentru directorul medical:
- sunt absolvenţi de învãţãmânt universitar de lungã duratã, cu diplomã de licenţã sau echivalentã în profil medicinã;
- sunt confirmaţi ca medic specialist sau primar;
- au cel puţin 2 ani vechime ca medic specialist sau au competenţã/atestat în managementul serviciilor de sãnãtate ori sunt absolvenţi ai cursului de management spitalicesc;
- sunt doctori în medicinã sau sunt cadre didactice universitare de predare (şef de lucrãri, conferenţiar sau profesor), numai pentru institute sau spitale clinice;
b) pentru directorul de cercetare-dezvoltare:
- sunt absolvenţi de învãţãmânt universitar de lungã duratã, cu diplomã de licenţã sau echivalentã în profil medicinã;
- sunt doctori în medicinã;
- au o vechime în medicinã de cel puţin 10 ani;
- sunt cadre didactice universitare de predare (şef de lucrãri, conferenţiar, profesor sau cercetãtor ştiinţific principal gradul I, II sau III);
- sunt sau au fost membri ai unui colectiv de cercetare acreditat (program intern sau internaţional);
- au competenţã/atestat în managementul serviciilor de sãnãtate;
c) pentru directorul financiar-contabil:
- sunt absolvenţi de învãţãmânt universitar de lungã duratã, cu diplomã de licenţã sau echivalentã în profil economic;
- au cel puţin 2 ani vechime în specialitatea studiilor;
d) pentru directorul de îngrijiri:
- sunt absolvenţi de învãţãmânt postliceal sanitar, cu diplomã de absolvire sau de învãţãmânt universitar de lungã sau scurtã duratã, cu diplomã de licenţã/absolvire sau echivalentã în domeniul medical;
- sunt asistenţi medicali principali;
- au cel puţin 2 ani vechime ca asistent medical principal.
(4) Pentru ceilalţi directori, criteriile specifice sunt stabilite de managerul spitalului.
ART. 4
(1) Dosarul de înscriere la concurs trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) copie de pe actul de identitate;
c) copie legalizatã de pe diploma de licenţã sau de absolvire, dupã caz;
d) curriculum vitae;
e) adeverinţa care atestã vechimea în gradul profesional sau în specialitatea studiilor, dupã caz;
f) cazierul judiciar;
g) copii de pe diplomele de studii şi alte acte care atestã calitatea de doctor în ştiinţe medicale, cadru didactic universitar de predare, participarea la programe de cercetare acreditate, efectuarea unor specializãri, cursuri, stagii, competenţe/atestate etc., în funcţie de postul pentru care concureazã;
h) declaraţia pe propria rãspundere cã nu este urmãrit penal şi nu are cunoştinţã cã a început urmãrirea penalã asupra sa;
i) declaraţia pe propria rãspundere privind colaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;
j) adeverinţa din care sã rezulte cã este apt medical, fizic şi neuropsihic;
k) proiectul/lucrarea de specialitate.
(2) Dosarul de înscriere se depune la secretarul comisiei de concurs, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data susţinerii concursului.
(3) Candidaţii al cãror dosar de înscriere a fost respins pot depune contestaţie în cel mult 24 de ore de la data comunicãrii rezultatului verificãrii. Contestaţia se soluţioneazã în termen de 24 de ore de la data depunerii de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 5
(1) Posturile specifice comitetului director, conform normelor interne de organizare a fiecãrui spital, se scot la concurs prin publicarea într-un ziar central sau local şi prin afişarea acestora la sediul unitãţii respective, cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data susţinerii concursului.
(2) Odatã cu publicarea posturilor se specificã, pentru fiecare post în parte, data şi locul susţinerii concursului, modalitãţile de informare privind criteriile de selecţie, conţinutul dosarului de înscriere, temele pentru proiectul/lucrarea de specialitate şi bibliografia pentru concurs.
(3) Postul de director de cercetare-dezvoltare din institute sau spitale clinice se scoate la concurs cu aprobarea Academiei de Ştiinţe Medicale.
ART. 6
(1) Concursul/examenul cuprinde urmãtoarele probe de evaluare:
a) test-grilã/lucrare scrisã de verificare a cunoştinţelor din legislaţia specificã postului;
b) susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate pe o temã din domeniul de activitate al postului;
c) interviul de selecţie.
(2) Probele de evaluare se noteazã cu note de la 1 la 10.
ART. 7
(1) Testul-grilã/lucrarea scrisã de verificare a cunoştinţelor se desfãşoarã pe durata a cel mult 3 ore.
(2) Testul-grilã/subiectele pentru lucrarea scrisã se elaboreazã de cãtre comisia de concurs, pe baza bibliografiei pentru concurs, în ziua probei.
(3) Persoanele care au participat la elaborarea testului-grilã/subiectelor pentru lucrarea scrisã nu pãrãsesc încãperea pânã la începerea probei.
ART. 8
(1) Candidaţii îşi aleg tema pentru proiectul/lucrarea de specialitate din cele stabilite de comisia de concurs, prin publicaţia de concurs, şi îl depun odatã cu înscrierea la concurs.
(2) Proiectul/lucrarea de specialitate trebuie sã fie realizat/realizatã individual de cãtre candidat, sã rezolve problemele solicitate într-un volum de maximum 8-10 pagini tehnoredactate pe calculator cu fonturi de 14 şi trebuie sã fie depus/depusã la înscriere.
(3) Evaluarea şi susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate se fac în plenul comisiei de concurs/examen.
(4) În urma susţinerii orale a proiectului/lucrãrii de specialitate, evaluãrii conţinutului şi a rãspunsurilor date la întrebãrile comisiei de concurs, fiecare membru al comisiei acordã câte o notã. Nota finalã, cu douã zecimale, este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
ART. 9
(1) Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs/examen sã constate, analizând şi rezultatele obţinute la testul-grilã/lucrarea scrisã de verificare a cunoştinţelor şi proiectul/lucrarea de specialitate, dacã respectivul candidat îşi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacã este cel mai potrivit pentru acest post din punctul de vedere al experienţei profesionale, aptitudinilor de comunicare, aptitudinilor şi cunoştinţelor manageriale şi ambiţiilor profesionale.
(2) Interviul de selecţie se desfãşoarã în plenul comisiei de concurs/examen.
(3) Nu se adreseazã candidatului întrebãri referitoare la opiniile sale politice, la activitatea sindicalã, religie, etnie, sex, starea materialã şi la originea socialã.
ART. 10
(1) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sã obţinã în cadrul concursului/examenului media finalã cel puţin 7,00, iar la fiecare probã minimum nota 6,00. Media finalã a fiecãrui candidat se calculeazã cu douã zecimale, ca medie aritmeticã a notelor obţinute la probele de evaluare.
(2) Pe baza mediilor finale, comisia de concurs stabileşte, în ordinea descrescãtoare a mediilor, candidatul admis la concurs. La medii finale egale, departajarea candidaţilor se face pe baza mediei obţinute la testul-grilã/ lucrarea scrisã de verificare a cunoştinţelor, iar la menţinerea egalitãţii, pe baza notei obţinute la interviul de selecţie.
(3) Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul final al concursului/examenului, cu excepţia interviului de selecţie, în termen de 24 de ore de la data afişãrii. Contestaţia se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 24 de ore de la data depunerii la secretarul comisiei de concurs/examen.
ART. 11
Candidaţii declaraţi admişi în urma concursului/examenului sunt numiţi în funcţiile pentru care au concurat prin act administrativ al managerului spitalului, în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare.
ART. 12
Spitalele publice organizatoare elaboreazã metodologii proprii de desfãşurare a concursului/examenului, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii-cadru. Prevederile acestor metodologii sunt aduse la cunoştinţa candidaţilor, în pãrţile ce-i privesc, prin afişare cu cel puţin 48 de ore înainte de începerea concursului/examenului.
ART. 13
(1) În cazul în care la concursul organizat în vederea ocupãrii unui post din comitetul director nu s-au prezentat cel puţin 2 candidaţi, încadrarea postului se face prin examen.
(2) Concursurile/examenele pentru ocuparea posturilor specifice comitetului director se finalizeazã pânã la data de 15 martie 2007.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016