Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 278 din 11 aprilie 1997  privind aprobarea Metodologiei-cadru de elaborare a planurilor de prevenire si combatere a poluarilor accidentale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 278 din 11 aprilie 1997 privind aprobarea Metodologiei-cadru de elaborare a planurilor de prevenire si combatere a poluarilor accidentale

EMITENT: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 100 bis din 26 mai 1997
    Având în vedere necesitatea organizării activităţii de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale la folosinţele de apă potenţial poluatoare,
    văzând referatul Direcţiei strategii şi reglementarea resurselor de apă,
    în temeiul prevederilor Legii apelor nr. 107/1996 şi a Hotărârii Guvernului nr. 457/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului,

    ministrul apelor, pădurilor şi protecţiei mediului emite următorul ordin:

    1. Se aprobă Metodologia-cadru de elaborare a planurilor de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale, prevăzută în anexa nr. 1 ce face parte integrantă din prezentul ordin.
    2. Filialele bazinale ale Regiei Autonome "Apele Române" vor acorda asistenţă tehnică folosinţelor de apă, pentru elaborarea planurilor proprii de prevenire şi combatere a poluărilor proprii de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale.
    3. Planul de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale se elaborează de către orice folosinţa potenţial poluatoare sau la care se pot produce evenimente ce pot conduce la poluarea accidentală a resurselor de apă.
    4. Prezentul ordin se aplica de la data publicării lui în Monitorul Oficial al României. Începând cu aceeaşi data se abroga Ordinul ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului nr. 785/18.11.1996.
    5. Direcţia strategii şi reglementarea resurselor de apă din cadrul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului şi Regia Autonomă "Apele Române" vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

                 Ministrul apelor,
        pădurilor şi protecţiei mediului,
                   Ioan Oltean


    ANEXA 1

                   METODOLOGIE-CADRU
de elaborare a planurilor şi combatere a poluărilor accidentale la folosinţele de apă potenţial poluatoare

    I. Dispoziţii generale

    ART. 1
    Starea de calitate a resurselor de apă este condiţionată atât de modul de utilizare a acestora ca surse de alimentare cu apă a populaţiei, industriei şi altor folosinţe, cat şi de utilizarea resurselor ca receptori ai apelor uzate evacuate după utilizare. Una din măsurile importante pentru menţinerea calităţii resurselor de apă o reprezintă activitatea de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale.
    În conformitate cu prevederile Legii apelor nr. 107/1996 aceasta activitate este organizată de către Regia Autonomă "Apele Române" prin filialele sale bazinale, atât pe baza de planuri elaborate la nivelul fiecărui bazin hidrografic, cat şi pe baza planurilor proprii ale utilizatorilor de apă potenţial poluatori.
    ART. 2
    Poluarea accidentală, în sensul prezentei metodologii, este orice alterare a caracteristicilor fizice, chimice, biologice sau bacteriologice ale apei, produsă prin accident, avarie sau altă cauză asemănătoare, ca urmare a unei erori, omisiuni, neglijente ori calamitaţi naturale şi în urma căreia apa devine improprie folosirii posibile înainte de poluare. Poluarea accidentală este, de cele mai multe ori, de intensitate mare şi de scurtă durată.
    Folosinţele de apă selectate de filialele bazinale ale Regiei Autonome "Apele Române" ca prezentând un potenţial de poluare semnificativ (cuprinse în cadrul sistemului de alarmare în caz de poluări accidentale a apelor din România), vor elabora, în termen de 2 luni de la intrarea în vigoare a ordinului de aprobare a prezentei metodologii, planuri proprii de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale, adaugând la condiţiile specifice cele prezentate în cadrul capitolului. De menţionat ca, potrivit Legii apelor nr. 107/1996, lipsa la utilizatorii de apă a planurilor proprii de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale sau neaplicarea acestora se sancţionează.
    ART. 3
    Planul de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale se elaborează de orice folosinţa potenţial poluatoare sau la care se pot produce evenimente ce pot conduce la poluarea accidentală a resurselor de apă.

    II. Modul de elaborare a planurilor de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale

    ART. 4
    În vederea elaborării planurilor de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale unităţile stabilite de Regia Autonomă "Apele Române" vor inventaria şi stabili activităţile, locurile şi instalaţiile (punctele critice) de la care pot proveni poluări accidentale şi vor lua măsuri pentru:
    a) stabilirea sistemului de alerta în caz de poluare accidentală;
    b) stabilirea programului de măsuri şi lucrări necesare pentru prevenirea poluării, precum şi a dotărilor necesare pentru prevenirea producerii unei poluări accidentale sau pentru înlăturarea efectelor acesteia;
    c) stabilirea, prin decizie a conducătorului unităţii, a componentei colectivului constituit pentru combaterea poluărilor accidentale şi a echipelor de intervenţie;
    d) precizarea sarcinilor şi raspunderilor cu privire la anunţarea imediata a cazurilor de poluare accidentală;
    e) instruirea lucrătorilor cărora le revine sarcina aducerii la îndeplinire a prevederilor planului.
    La elaborarea planului de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale se va tine cont de conţinutul cadru prezentat în capitolul III al prezentei metodologii.
    ART. 5
    Un exemplar din planul de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale, semnat de conducătorul unităţii, se va transmite la sistemul de gospodărire a apelor pe raza căruia se afla unitatea. Planul va conţine şi programul de măsuri şi lucrări necesare în vederea prevenirii poluărilor accidentale, program ce face parte integrantă din acesta (tabel nr. 4). Programul va cuprinde termene şi responsabilităţi şi va fi reactualizat în funcţie de apariţia unor noi puncte critice. La elaborarea programului se vor avea în vedere, adaptandu-se funcţie de specificul folosinţei, cele cuprinse în capitolul III al prezentei metodologii.
    ART. 6
    Conducerea unităţii are răspunderea urmăririi realizării la termen şi în bune condiţii a măsurilor şi lucrărilor stabilite. După producerea unui eveniment cauzator de poluare, conducerea unităţii are obligaţia sa analizeze în detaliu şi sub toate aspectele, cauzele poluării accidentale şi dispune măsuri tehnico-materiale şi organizatorice, în scopul prevenirii unor astfel de situaţii nedorite, inclusiv eventualele modificări şi/sau completări ale tehnologiilor de producţie, ale instalaţiilor, construcţiilor, dotărilor, ţinând seama şi de experienţa dobândită în cursul evenimentului de poluare consumat.
    ART. 7
    Conţinutul-cadru al planului de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale la folosinţele de apă potenţial poluatoare va cuprinde:
    a) Memoriu, ce va conţine datele de identificare a folosinţei de apă, cu prezentarea punctelor de unde pot proveni poluări accidentale şi modul de acţionare în caz de producere a acestora;
    b) Tabele ale căror modele sunt prezentate în anexa la prezenta metodologie (nr. 1-10);
    c) Plan de situaţie la scara 1:10.000 sau 1:25.000 cu localizarea obiectivelor;
    d) Schita tehnologică cu marcarea punctelor critice.
    ART. 8
    Memoriul planului de prevenire şi combatere a poluărilor accidentale se va completa astfel:
    a) Datele de identificare a folosinţei de apă se vor prezenta după următorul model:
    Utilizatorul (unitatea) ...................................................
    Folosinţa de apă ..........................................................
    Adresa ....................................................................
    Cod fiscal ........ nr. ........... Registru comerţului ..................
    Telefon ................ FAX .....................TELEX ...................
    Curs de apă în care se evacueaza apele după utilizare .....................
    Cod cadastral ...............
    Se va specifica telefonul de la serviciul de permanenta al unităţii.
    b) Modul de acţionare în caz de producere a unei poluări accidentale sau a unui eveniment care poate conduce la poluarea iminenta a surselor de apă va fi prezentat adaptand la condiţiile specifice următoarele:
    b.1. Persoana care observa fenomenul anunţa imediat conducerea sectiei şi a unităţii.
    b.2. Conducerea sectiei sau a unităţii dispune:
    - anunţarea persoanelor sau a colectivelor cu atribuţii prestabilite pentru combaterea poluării, în vederea trecerii imediate la măsurile şi acţiunile necesare eliminării cauzelor poluării şi pentru diminuarea efectelor acesteia, locale sau din zona;
    - anunţarea imediata a sistemului de gospodărire a apelor şi apoi informarea periodică asupra desfăşurării operaţiunilor de sistare a poluării prin eliminarea sau anihilarea cauzelor care au produs-o şi de combatere a efectelor acesteia.
    b.3. Persoanele sau colectivele din unitate, cu atribuţii în combaterea poluării accidentale acţionează pentru:
    - eliminarea cauzelor care au provocat poluarea accidentală, în scopul sistării ei;
    - limitarea şi reducerea ariei de răspândire a substanţelor poluante;
    - îndepărtarea, prin mijloace adecvate tehnic, a substanţelor poluante;
    - colectarea, transportul şi depozitarea intermediara în condiţii de securitate corespunzătoare pentru mediu, în vederea respectării sau, după caz, a neutralizarii ori distrugerii substanţelor poluante.
    b.4. Modul de solicitare a sprijinului acordat de unităţile cu care s-au stabilit, în prealabil, relaţii de colaborare în acest scop, în cazul în care se constata ca forţele şi mijloacele disponibile în unitate nu sunt suficiente pentru sistarea poluării şi/sau eliminarea efectelor acesteia.
    b.5. În cazul în care, cu toate măsurile interne luate, exista pericol ca poluarea sa se extindă către resurse de apă de suprafaţa sau subterane imediat, va fi avertizat sistemul de gospodărire a apelor din zona, asupra situaţiei deosebite create.
    În cazuri de forta majoră, conducerea unităţii va dispune oprirea funcţionarii unor instalaţii sau secţii de producţie, sectoare de activitate, care contribuie la generarea, în continuare a poluării accidentale (astfel de situaţii limita vor fi analizate prin scenarii prestabilite de poluări accidentale posibile şi vor fi incluse în programul propriu de acţiune în cazuri de poluări accidentale).
    b.6. După eliminarea cauzelor poluării accidentale şi după îndepărtarea pericolului răspândirii substanţelor poluante în unităţi sau zone adiacente, conducerea unităţii sau a sectiei va informa sistemul de gospodărire a apelor asupra sistării fenomenului.
    b.7. La solicitarea autorităţilor de gospodărire a apelor, conducerea unităţii dispune subordonaţilor colaborarea cu aceste organe, în vederea stabilirii raspunderilor şi a vinovatilor pentru poluarea accidentală produsă.
    ART. 9
    Tabelele se vor completa având în vedere următoarele:
    1. Conducătorul unităţii va emite o decizie privind componenta colectivului constituit pentru combaterea poluărilor accidentale pe unitate, răspunderile şi sarcinile acestora (tabel nr. 1).
    2. În lipsa punctelor critice din unitate, de unde pot proveni poluări accidentale (secţii, agregate, depozite, amenajări, mijloace de transport etc.), se vor menţiona cauzele posibile (accident, avarie, alta defectiune, manipulare, purjare, spalare, încărcare, descărcare) şi faza în care s-au produs, conform tabelului nr. 2. Prin puncte critice se înţelege punctele din cadrul unităţii, unde se pot produce pierderi de produse (semifabricate, intermediari pe faze tehnologice, produse finite, combustibili sau alte materiale - solide sau lichide), care, prin antrenare în reţelele pluviale, de alimentare cu apă, canalizări, în sol sau evacuări directe în receptor natural, pot provoca poluări accidentale.
    3. Măsurile şi lucrările aferente pentru prevenirea poluărilor accidentale se întocmesc pentru fiecare punct critic din tabelul nr. 2, în conformitate cu modelul din tabelul nr. 4. La stabilirea acestor măsuri şi lucrări se vor avea în vedere următoarele indicaţii orientative privind principalele măsuri şi lucrări pentru prevenirea poluărilor accidentale (ce se vor prelua selectiv, completa şi detalia, funcţie de specificul local);

    În industrie
    a) Bazine, de capacitate suficienta, pentru preluarea conţinutului unor instalaţii, conducte în caz de avarii sau goliri previzibile, sisteme şi utilaje de recuperare şi reintroducere în fluxul tehnologic, sau de transport şi depozitare, fără pericol pentru mediul înconjurător.
    b) Spaţii amenajate, pentru depozitarea intermediara a unor materii prime, semifabricate sau produse care pot fi antrenate de vant, precipitatii sau pe alte cai în reţelele de canalizare sau în ape.
    c) Baraje, diguri, pereţi etansi, fose, definitive sau provizorii, pentru colectarea şi limitarea răspândirii unor poluanti în unitate sau pe terenurile adiacente.
    d) Materiale adecvate, rezistente la coroziune, uzura, socuri în instalaţiile tehnologice sau conexe.
    e) Lucrări de întreţinere, inclusiv etansare, a digurilor stavilarelor, bazinelor, căminelor.
    f) Marcarea clara a vanelor pentru evitarea manevrelor gresite.

    În transporturi şi manipulari de materiale
    a) Stabilirea locurilor de staţionare şi a rutelor pentru mijloacele de transport al substanţelor poluante, cu maximum de securitate pentru a se evita poluarea surselor de apă şi în special a celei potabile.
    b) Amenajarea de platforme etanşe şi protejate în punctele de depozitare intermediara a substanţelor poluante.
    c) Prevederea de racorduri cu dispozitive de închidere automată la capete în momentul decuplarii, la cisterne, bazine, furtunuri, conducte etc.
    d) Bazine de colectare-recuperare a eventualelor pierderi la punctele de încărcare-descărcare.
    e) Dotarea cu un minim necesar de unelte la bordul vehiculelor care transporta substanţe poluante, pentru primele intervenţii, la nevoie.

    În agricultura
    a) Consolidarea şi supravegherea atenta a digurilor la bazinele de decantare sau stocare a dejectiilor din zootehnie, a apelor uzate şi a namolurilor.
    b) Depozitarea, manipularea şi folosirea în condiţii de siguranţa fata de riscurile de răspândire în ape a ingrasamintelor şi pesticidelor.
    4. Programul de măsuri şi de lucrări aferente, pentru prevenirea poluărilor accidentale se va elabora în conformitate cu lista punctelor critice din unitate, de unde pot proveni poluări accidentale (secţii, agregate, depozite, amenajări, mijloace de transport etc.) şi va cuprinde acţiuni concrete precum: montari de vane, asigurarea capacităţilor necesare pentru colectarea pierderilor şi pentru repomparea acestora în circuitul de refolosire, înlocuirea de conducte sau de instalaţii uzate etc.
    Programul se întocmeşte în conformitate cu modelul din tabelul nr. 4.
    5. La stabilirea echipelor de intervenţie corespunzătoare, pentru fiecare din punctele critice (tabel nr. 5) se va avea în vedere sa se includă persoane ce pot fi anunţate în timp util şi a căror prestare sa fie eficienta.
    6. Lista dotărilor şi a materialelor necesare pentru oprirea poluării şi lichidarea efectelor acestora (tabel nr. 6) se va elabora pe echipe de intervenţie, cu precizarea locului de unde se obţin şi a personalului de deservire a utilajelor centralizat pe unităţi.
    7. Programul de instruire a lucrărilor de la punctele critice şi a echipelor de intervenţie (tabelul nr. 7) va cuprinde şi frecventa simularilor pentru verificarea însuşirii modului de intervenţie. Instruirea lucrărilor va fi efectuată şi la angajarea unor noi lucrări. În acelaşi mod se va proceda înainte de punerea în funcţiune a oricărei noi capacităţi de producţie, dezvoltări, modernizări etc.
    8. O atenţie deosebita se va acorda stabilirii responsabilităţilor pe fiecare conducător/operator al procesului tehnologic care poate produce poluarea accidentală (tabel nr. 9).
    9. Lista unităţilor care acorda sprijin (tabel nr. 8) în cazul apariţiei unei poluări accidentale se va elabora cu sprijinul sistemului de gospodărire a apelor şi cu acordul scris al acestora. În lista se va nominaliza personalul de contact.
    10. Lista folosinţelor de apă din aval care pot fi afectate de poluare accidentală produsă de unitate (tabel nr. 10) se elaborează în colaborare cu sistemul de gospodărire a apelor. Conducerile unităţilor poluatoare au obligaţia sa comunice fişele de poluanti.
    11. Modelele prezentate în anexe, au caracter orientativ. Toate piesele "planului" se vor detalia şi adapta la condiţiile specifice fiecărei folosinţe.

    III. Program de combatere a efectelor poluărilor accidentale în unităţile care folosesc apă
    ART. 10
    Unităţile care folosesc apa, pe baza fişelor de poluanti potenţiali, vor elabora un program de combatere a efectelor poluărilor accidentale ce se produc de unităţile amplasate în amonte. La elaborarea acestui program se vor lua în considerare următoarele:
    a) La constatarea unei poluări accidentale a surselor de apă, pentru care nu s-a primit comunicarea de avertizare din partea sistemului de gospodărire a apelor, angajatul unităţii, care a observat fenomenul, anunţa imediat sistemul de gospodărire a apelor şi conducerea unităţii.
    b) La primirea avertizarii privind poluarea accidentală a sursei de apă, angajatul unităţii, care a primit avertizarea, anunţă imediat conducerea unităţii.
    c) În ambele situaţii, conducerea unităţii dispune de urgenta, personalului special desemnat acestui scop, trecerea la realizarea acţiunilor şi măsurilor proprii pentru limitarea pagubelor care ar putea fi produse de deteriorarea calităţii apei brute folosite la alimentare.
    Personalul responsabil, nominalizat, realizează acţiunile şi măsurile proprii prestabilite, precum şi analize de laborator, cu frecventa necesară şi urmărirea concentraţiei poluantilor în sursa de apă, până la trecerea undei de poluare şi încadrarea acestora în limitele standard.
    d) La apariţia în apă, la captare, a unor poluanti, factorii responsabili nominalizaţi executa:
    d.1. tratarea suplimentară a apei, pe durata prezentei poluantilor, în cazul când o astfel de măsura conduce la eliminarea acestor substanţe nedorite;
    d.2. urmărirea prin analize de laborator, a eficientei tratarii suplimentare;
    d.3. devierea, colectarea, neutralizarea sau distrugerea după caz a poluantilor;
    d.4. avertizarea utilizatorilor de apă interni asupra modificărilor, eventuale sau certe, ale calităţii apei distribuite şi, în cazuri deosebit de grave, a populaţiei pentru a nu folosi apa, temporar în anumite scopuri pentru băut sau prepararea hranei sau a o folosi cu restricţii ori cu măsuri de precauţie, de exemplu fierbere;
    d.5. întreruperea alimentării cu apă a unor utilizatori interni care nu pot funcţiona cu aceasta apă, pe durata trecerii undei de poluare pe rau, în dreptul prizei de apă;
    d.6. alte măsuri interne necesare diminuării sau eliminării efectelor poluării;
    d.7. anunţă sistemul de gospodărire a apelor din zona asupra fenomenului de poluare constatat la sursa de apă.
    e) Dacă se prevede reducerea debitului captat sau se reduce efectiv acest debit, conducerea unităţii dispune: limitarea consumului intern pentru unele activităţi, sectoare sau secţii de producţie; intensificarea recircularii la utilizatorii industriali; asigurarea cu prioritate a consumatorilor esenţiali şi în primul rând a populaţiei.
    f) La încetarea (sistarea) poluării accidentale a apei la captare, precum şi la încetarea acţiunilor generale de acest fenomen, conducerea unităţii dispune informarea sistemului de gospodărire a apelor din zona.
    g) Imediat după încetarea efectelor poluării accidentale, conducerea unităţii dispune evaluarea pagubelor produse de folosirea apei brute poluate, în unitatea proprie şi, după caz, la alte unităţi alimentate prin sistemul propriu al primei, informând şi autoritatea de gospodărire a apelor sau alte organe de anchetă.


    TABELUL 1

    Componenta colectivului constituit pentru combaterea poluărilor accidentale

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Nume şi prenume Funcţia/ Adresa Telefon Raspunderi
  crt loc de munca
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   0 1 2 3 4 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                         Conducătorul unităţii
                                 L.S.

    TABELUL 2

    Lista punctelor critice din unitate de unde pot proveni poluări accidentale

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Locul de unde poate Cauzele posibile Poluanti potenţiali
  crt. proveni ale poluării ───────────────────────────
        poluarea accidentală Denumirea*1) Observaţii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   0 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   1.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   2.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   3.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                         Conducătorul unităţii
                                 L.S.

───────
    *1). În cazul denumirilor comerciale se va preciza compoziţia chimică şi încadrarea într─o clasa (categorie) de substanţe.


    TABELUL 3

                         Fişa poluantului potenţial

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
      Denumirea Periculozitate Posibilităţi
       poluan─ Limite admisibile la manipulări*1) de combatere
Nr. tului (îndepărtare)
crt. ──────────────────────────────────────────────────────────────────
              apă de apă apă Carac─ Măsuri Mijloace
             suprafaţă potabilă*2) subterană teristici de Acţiu─ necesare*4)
                                             pericu─ preca─ nea*3)
                                             loase uţie
                                                      necesare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2 3 4 5 6 7 8
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 2.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 3.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 4.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                           Conducătorul unităţii
                                  L.S.

───────
    *1). inflamabilitate, toxicitate prin ingerare─inhalare─atingere, interactiuni periculoase cu alte substanţe;
    *2). în cazul când sursa este folosită pentru alimentarea cu apă potabilă, iar în procesul de tratare nu se obţin modificări care sa elimine poluantul;
    *3). colectare, depozitare intermediara, limitare răspândire pe sol sau în apă, neutralizare, absorbţie, distrugere prin incinerare, biodegradare, emulsionare, lichefiere, depozitare definitiva în condiţii de securitate pentru apă şi mediu;
    *4). în cazul denumirilor comerciale se va da compoziţia chimica şi încadrarea în clasa (categoria) de substanţe.


    TABELUL 4

    Programul de măsuri şi lucrări în vederea prevenirii poluărilor accidentale pentru*1)

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Măsura Termene
 crt. sau lucrarea Scopul Responsabilităţi ────────────────────── Obs.
                                                  începere p.i.f
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                           Conducătorul unităţii
                                  L.S.

──────
    *1). locul de unde poate proveni poluarea.


    TABELUL 5

                   Componenta echipelor de intervenţie

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Nume şi prenume Adresa Telefon Obs.
 crt.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  0 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                           Conducătorul unităţii
                                  L.S.


    TABELUL 6

 Lista dotărilor şi a materialelor necesare pentru sistarea poluării accidentale

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Denumire utilaj/ Locul de unde Cine deserveşte Cine asigură
  crt. material provine (denumire utilajul (nume, materialul
                           secţie/atelier etc.) loc de muncă)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  0 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                           Conducătorul unităţii
                                  L.S.

    TABELUL 7

Programul anual de instruire a lucrătorilor de la punctele critice şi a echipelor de intervenţie

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Data când va avea Locul Numele persoanei care Cine
 crt. loc instruirea asigură instruirea participă
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  0 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                           Conducătorul unităţii
                                  L.S.


    TABELUL 8

                Responsabilităţile conducătorilor

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Denumirea Secţia Nume şi prenume Responsabilităţi
  crt. punct critic conducător/operator
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  0. 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                           Conducătorul unităţii
                                  L.S.


    TABELUL 9

    Lista unităţilor care acordă sprijin în cazul apariţiei unei poluări accidentale

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Denumirea Adresa Telefon, fax Persoana de
  crt. unităţii legătura
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  0 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                           Conducătorul unităţii
                                  L.S.


    TABELUL 10

           Lista folosinţelor din aval care pot fi afectate

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Denumirea unităţii Adresa Telefon/fax Profil de producţie
  crt.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   0 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                           Conducătorul unităţii
                                  L.S.


                       ───────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016