Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 275 din 11 aprilie 1997  pentru aprobarea Normelor metodologice privind instituirea regimului de supraveghere speciala in caz de nerespectare a masurilor stabilite pentru asigurarea conditiilor inscrise in autorizatia de gospodarire a apelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 275 din 11 aprilie 1997 pentru aprobarea Normelor metodologice privind instituirea regimului de supraveghere speciala in caz de nerespectare a masurilor stabilite pentru asigurarea conditiilor inscrise in autorizatia de gospodarire a apelor

EMITENT: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 100 bis din 26 mai 1997

    Având în vedere necesitatea reglementării privind instituirea regimului de supraveghere specială în caz de nerespectare a măsurilor stabilite pentru asigurarea condiţiilor înscrise în autorizaţia de gospodărire a apelor,
    văzând referatul Direcţiei strategii şi reglementarea resurselor de apa,
    în temeiul prevederilor Legii apelor nr. 107/25 septembrie 1996, art. 58 alin. (3) şi art. 61 lit. e), precum şi a Hotărârii Guvernului nr. 457/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului,

    ministrul apelor, pădurilor şi protecţiei mediului,

    emite următorul ordin:

    1. Se aprobă Normele metodologice privind instituirea regimului de supraveghere specială în caz de nerespectare a măsurilor stabilite pentru asigurarea condiţiilor înscrise în autorizaţia de gospodărire a apelor, prevăzute în anexa nr. 1 ce face parte integrantă din prezentul ordin.
    2. Prezentul ordin se aplica de la data publicării în Monitorul Oficial al României. Începând cu aceeaşi data se abroga Ordinul ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului nr. 797/20.11.1996.
    3. Inspecţia de Stat a Apelor, Direcţia strategii şi reglementarea resurselor de apă din cadrul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului şi Regia Autonomă "Apele Române" vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

                 Ministrul apelor,
        pădurilor şi protecţiei mediului,
                   Ioan Oltean

    ANEXA 1

                      NORME METODOLOGICE
privind instituirea regimului de supraveghere specială în caz de nerespectare a măsurilor stabilite pentru asigurarea condiţiilor înscrise în autorizaţia de gospodărire a apelor

    I. Dispoziţii generale

    ART. 1
    Principiile şi obiectivele generale ale gospodăririi apelor, care stau la baza Legii apelor nr. 107/1996, urmăresc refacerea şi menţinerea integrităţii fizice, chimice şi biologice a resurselor de apă, asigurarea alimentării cu apă potabilă a populaţiei şi a salubritatii publice, satisfacerea cerinţelor de apă ale celorlalţi utilizatori.
    Pentru aceasta, în lege, sunt stipulate măsurile ce pot fi luate de Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului în caz de nerespectare a prevederilor autorizaţiei de gospodărire a apelor. Astfel, ministrul apelor, pădurilor şi protecţiei mediului poate institui un regim de supraveghere specială. Pe durata acestui regim, utilizarea şi epurarea apelor se face sub controlul direct al personalului anume desemnat de minister, iar cheltuielile suplimentare determinate de aplicarea regimului de supraveghere specială se suporta de titularul autorizaţiei de gospodărire a apelor.
    ART. 2
    Activitatea ocazionala de instituirea regimului de supraveghere specială constituie un proces flexibil şi complex care asigura părţilor interesate accesul la informaţiile utile, implicarea acestora în aducerea la îndeplinire a condiţiilor înscrise în autorizaţia de gospodărire a apelor, precum şi posibilitatea autorităţilor de gospodărire a apelor de a rezolva şi îmbunătăţi situaţia existenta în momentul instituirii regimului de supraveghere specială.
    ART. 3
    Regimul de supraveghere specială se instituie atunci cînd exista condiţii de continuare a activităţii de producţie şi posibilităţi, prin preluarea de către persoanele anume desemnate de Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului a controlului direct al utilizării apei şi al exploatării instalaţiilor de epurare, sa se poată remedia situaţia existenta. Astfel, pana la sfârşitul perioadei de regim de supraveghere specială trebuie sa se realizeze condiţiile impuse prin autorizaţie, prin instituirea unor măsuri de retehnologizare a instalaţiilor de epurare, prin unele îmbunătăţiri sau înlocuiri ale instalaţiilor existente, prin asigurarea masurarii debitelor şi volumelor de apă prelevate şi evacuate, prin exploatarea corecta şi prin controlul riguros şi permanent al instalaţiilor de epurare.

    II. Procedura de instituire a regimului de supraveghere specială

    ART. 4
    Solicitarea instituirii regimului de supraveghere specială este de competenta Regiei Autonome "Apele Române" la propunerea filialei sale teritoriale în a carei zona de activitate se găseşte utilizatorul de apă, din considerente proprii, sau la sesizarea altor instituţii.
    Propunerile de instituire a regimului de supraveghere specială, făcute de filiala teritorială a regiei, se supun avizării Comitetului de bazin respectiv.
    ART. 5
    Cererea de instituire a regimului de supraveghere specială, semnată de conducerea Regiei Autonome "Apele Române" şi contrasemnata de Inspecţia de Stat a Apelor, se supune aprobării conducerii Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.
    ART. 6
    De buna aplicare a regimului de supraveghere specială răspunde Regia Autonomă "Apele Române", verificarea şi controlul acestei activităţi realizandu-se de Inspecţia de Stat a Apelor.
    ART. 7
    Solicitarea încetării regimului de supraveghere specială este de competenta Regiei Autonome "Apele Române", la propunerea filialei sale teritoriale, cu avizul Comitetului de bazin şi cu acordul Inspecţiei de Stat a Apelor, iar aprobarea încetării regimului de supraveghere specială este de competenta conducerii Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.
    ART. 8
    Procedura de instituire a regimului de supraveghere specială implica:
    a) Analiza situaţiei existente la folosinţa de apă, ce este strict necesară pentru justificarea solicitării de instituire a regimului de supraveghere specială. Aceasta sarcina revine filialei teritoriale a Regiei Autonome "Apele Române". Prezentarea situaţiei existente se realizează în cadrul unei documentaţii care se întocmeşte astfel încât sa răspundă tematicii prezentate în anexa nr. 1 a) şi care se încheie cu propunerea de instituire a regimului de supraveghere specială.
    b) Documentaţiile prevăzute la lit. a) se transmit cu adresa la Comitetul de bazin pentru analiza şi aviz. In termen de 30 zile Comitetul de bazin avizează favorabil (anexa nr. 1. b) sau nu propunerea făcuta.
    c) In caz de aviz favorabil Comitetul de bazin transmite Regiei Autonome "Apele Române" documentaţia justificativă însoţită de aviz. In termen de 15 zile Regia Autonomă "Apele Române" analizează documentaţia şi întocmeşte cererea de instituire a regimului de supraveghere specială [anexa nr. 1. c], pe care o semnează şi o înaintează împreună cu întreaga documentaţie Inspecţiei de Stat a Apelor pentru verificare şi contrasemnare.
    d) Inspecţia de Stat a Apelor, în termen de 15 zile, o analizează, o contrasemnează şi o supune aprobării conducerii Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.
    Secretarul de Stat aprobă cererea de instituire a regimului de supraveghere specială şi o remite Inspecţiei de Stat a Apelor pentru distribuire la cei interesaţi, inclusiv la folosinţa de apă respectiva.
    e) In cazul în care la una din etape nu se accepta avizul, acordul sau aprobarea instituirii regimului de supraveghere specială, documentaţia se înapoiază expeditorului cu justificarea în scris a refuzului sau a eventualelor solicitări pentru completarea documentaţiei.
    ART. 9
    După primirea aprobării de instituire a regimului de supraveghere specială filiala teritorială a Regiei Autonome "Apele Române", pe raza căreia se situiaza utilizatorul de apă respectiv, acţionează astfel:
    a) Iniţiază şi finalizează demersurile necesare în vederea stabilirii nominale a membrilor comisiei de supraveghere specială, ce se constituie cu aceasta ocazie, în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 d), comisie a carei componenta va fi supusă aprobării Inspecţiei de Stat a Apelor.
    b) Analizează şi aprobă propunerea agentului economic cu privire la proiectantul ce va elabora "studiul de soluţie" pentru retehnologizarea instalaţiilor şi tehnologiei de epurare a apelor uzate care sa asigure încadrarea în prevederile de calitate din autorizaţie. Acest studiu se va întocmi pe baza unei teme de proiectare, întocmită de beneficiar, după modelul din anexa nr. 1 e). Tema de proiectare va fi analizata, completată şi însuşită de comisia de supraveghere specială.
    c) Iniţiază şi definitivează împreună cu utilizatorul de apă în cauza un program de realizare a unor verificări şi instruiri ale personalului unităţii supravegheate, legat de gospodărirea apelor şi exploatarea corecta a instalaţiilor de epurare, de prevenire şi combatere a poluarilor accidentale, inclusiv trimiterea unor cadre la specializare sau cursuri de pregătire de scurta durata în cadrul unor instituţii specializate. Acest program se va supune analizei şi aprobării comisie de supraveghere specială şi se va pune în aplicare începând din prima perioada de desfăşurare a regimului de supraveghere specială.
    d) Stabileşte, din rândul personalului sau, responsabilul cu controlul direct al activităţii de exploatare a întregului sistem de alimentare cu apă şi epurare de la folosinţa de apă aflată în supraveghere specială.
    e) Stabileşte programul de prelevări de probe şi analize de laborator suplimentare, atât pentru folosinţa de apă, cât şi pentru laboratorul propriu, pentru a-l supune aprobării Comisiei de supraveghere specială. Acest program poate fi modificat pe parcurs, în funcţie de situaţia concretă existenta în diverse etape de aplicare a regimului de supraveghere specială, o data cu realizarea şi punerea în funcţiune a unor instalaţii noi, modificate sau reparate, din cadrul fluxului de epurare a apelor uzate, dar nu la mai puţin de şase luni.
    f) Convoacă membrii Comisiei de supraveghere specială ce se constituie cu aceasta ocazie, pentru prima întâlnire tehnica de analiza.
    g) Periodic, în funcţie de condiţiile concrete ale fiecărui utilizator de apă aflată în regim de supraveghere specială, dar nu mai mult de trei luni, convoacă intalnirea membrilor Comisiei de supraveghere specială pentru a analiza: stadiul realizării programelor stabilite, stadiul realizării studiului de soluţie, programul de acţiune pentru etapa următoare, inclusiv propuneri noi de îmbunătăţire a situaţiei existente pe fluxul tehnologic al apei, de la captare pana la epurare.
    h) La toate intalnirile Comisiei de supraveghere specială se încheie proces-verbal.
    i) Pe durata regimului de supraveghere specială conducerea agentului economic supravegheat are obligaţia de a participa activ la acţiunile întreprinse, în cadrul supravegherii speciale, de a asigura, cu prioritate, resursele materiale, mijloacele şi personalul de concepţie şi execuţie necesar pentru realizarea obiectivelor regimului de supraveghere specială, de reducere la parametrii autorizaţi ai apelor uzate evacuate în emisar.
    j) In perioada de regim de supraveghere specială se vor realiza proiectele solicitate în studiul de soluţie şi programele stabilite la intalnirile tehnice de analiza ale Comisiei de supraveghere specială realizate anterior.
    ART. 10
    Prima întâlnire tehnica de analiza va avea loc la sediul utilizatorului de apă supravegheat şi va avea următorul program de desfăşurare:
    a) prezentarea membrilor Comisiei de supraveghere specială;
    b) deplasare în teren de-a lungul întregului flux tehnologic al apei;
    c) prezentarea de către filiala teritorială a R.A.A.R. a documentelor ce au stat la baza instituirii regimului de supraveghere specială, precum şi a programului de prelevări de probe şi de analize de laborator suplimentare, inclusiv a unui program de acţiune pentru viitor;
    d) discuţii şi analize tehnice pe marginea materialelor prezentate şi propuneri la prima vedere pentru îmbunătăţirea materialelor şi a situaţiei existente;
    e) aprobarea programelor şi a responsabilităţilor.
    ART. 11
    La întrunirea comisiei, aprobarea documentelor şi hotărârilor se accepta numai cu acordul a cel puţin 2/3 din numărul celor prezenţi şi numai atunci când participa cel puţin 2/3 din numărul total de membri. Aceste date trebuie sa apara obligatoriu în procesul-verbal al întrunirii de analiza. Documentele şi documentaţiile se păstrează la filiala teritorială a R.A.A.R.
    ART. 12
    Semestrial se va întocmi un raport al activităţii de supraveghere specială elaborat de comisie, raport care va fi aprobat în plen de către comisie şi transmis la Comitetul de bazin, la Regia Autonomă "Apele Române" şi la Inspecţia de Stat a Apelor, pentru a fi adus la cunoştinţa secretarului de stat de resort din Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.
    ART. 13
    Preşedintele Comisiei de supraveghere specială conduce intalnirile de analiza de pe poziţia de moderator.
    Vicepreşedintele deţine prerogativele preşedintelui, în lipsa acestuia, iar când preşedintele este prezent participa la dezbateri de pe poziţia oricărui membru. Directorul filialei teritoriale poate suplini pe vicepreşedinte în lipsa acestuia.
    ART. 14
    Membrii Comisiei de supraveghere specială au următoarele atribuţii:
    a) prezintă propuneri oficiale ale instituţiilor pe care le reprezintă;
    b) prezintă propuneri tehnice personale cu privire la situaţia existenta şi de viitor a agentului economic supravegheat;
    c) analizează şi aprobă programul propus de proiectant în cadrul "studiului de soluţie" şi propune măsuri de îmbunătăţire, dacă este cazul, în vederea aplicării acestuia în cele mai bune condiţii. Se va avea în vedere urmărirea pe parcurs a realizării la timp şi în bune condiţii a acestui program aprobat;
    d) analizează propunerile proiectantului tehnolog privind gospodărirea cantitativă şi calitativă a apelor;
    e) participa la verificarea în teren a situaţiei existente şi a punerii în aplicare a programelor stabilite, în comun, pe etape;
    f) avizează documentaţiile ce se analizează în cadrul comisiei;
    g) semnează procesul-verbal întocmit cu ocazia fiecărei întruniri.

    III. Procedura de încetare a regimului de supraveghere specială

    ART. 15
    In momentul în care s-a realizat şi pus în funcţiune întregul proces tehnologic proiectat în studiul de soluţie definitiva, iar indicatorii de calitate ai apelor uzate evacuate în emisar se încadrează în limitele prevăzute în autorizaţia de gospodărire a apelor pe o perioada de cel puţin 30 de zile, filiala teritorială a Regiei Autonome "Apele Române" propune comisiei de supraveghere specială încetarea regimului de supraveghere specială. La analiza acestei propuneri comisia de supraveghere specială încheie un proces-verbal, din care rezulta aprobarea şi justificarea necesară.
    ART. 16
    Pentru încetarea regimului de supraveghere specială, propunerea de încetare împreună cu un program de obiective pe care trebuie sa le aibă în vedere utilizatorul de apă supravegheat după încetarea regimului de supraveghere specială şi cu procesul-verbal se înaintează Comitetului de baza pentru analiza şi aviz. Acesta trebuie sa-si dea avizul în termen de 30 de zile. In cazul în care nu se avizează favorabil, Comitetul de bazin înapoiază, în termenul menţionat, documentele primite şi cu solicitarea menţinerii regimului de supraveghere specială, pe o perioada anume stabilită, inclusiv cu justificarea acestei solicitări.
    ART. 17
    In cazul avizului favorabil, Comitetul de bazin, transmite Regiei Autonome "Apele Române" propunerea de încetare a regimului de supraveghere specială, împreună cu obiectivele ce trebuie avute în vedere de către utilizatorul de apă supravegheat după încetarea supravegherii speciale şi procesul-verbal a Comisiei de supraveghere specială avizate favorabil. R.A.A.R. întocmeşte cererea de încetare a regimului de supraveghere specială pe care o semnează şi o înaintează în termen de 15 zile de la primirea propunerii, Inspecţiei de Stat a Apelor pentru contrasemnare (vezi anexa nr. 1.f) împreună cu programul de obiective menţionat mai sus.
    Inspecţia de Stat a Apelor, în termen de 15 zile de la primirea cererii, verifica documentele şi ultimele rezultate ale analizelor de calitate a apelor uzate, după care supune aprobării conducerii Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, cererea de încetare a regimului de supraveghere specială şi programul cu obiective de viitor pentru utilizatorul de apă supravegheat.
    ART. 18
    După aprobarea cererii de încetare a regimului de supraveghere specială, Inspecţia de Stat a Apelor aduce la cunoştinţa Regiei Autonome "Apele Române", utilizatorului de apă supravegheat şi Comitetului de bazin "Încetarea regimului de supraveghere specială", transmitand cu aceasta ocazie şi obiectivele ce trebuie avute în vedere în continuare de către utilizatorul de apă în cauza, după încetarea supravegherii speciale.
    Cu aceeaşi ocazie se face cunoscut tuturor părţilor ca activitatea de gospodărire cantitativă şi calitativă a apelor la unitatea în cauza continua sa fie urmărită de către autorităţile de gospodărire a apelor, în mod obişnuit, în conformitate cu reglementările în vigoare, inclusiv modul de realizare a obiectivelor de viitor după încetarea regimului de supraveghere specială.

    ANEXA 1 a)

                      TEMATICA
pentru prezentarea situaţiei existente din punct de vedere al gospodăririi cantitative şi calitative a apelor la agentul economic, în scopul justificarii necesităţii şi oportunităţii instituirii regimului de supraveghere specială

    1. Denumirea unităţii.
    2. Adresa şi datele de identificare a unităţii.
    3. Ramura economică de care aparţine unitatea.
    4. Reglementarea folosinţei din punct de vedere al gospodăririi apelor, indicatorii de calitate prevăzuţi şi condiţii suplimentare impuse prin autorizaţie.
    5. Capacităţi de producţie:
    a) instalate;
    b) în funcţiune.
    6. Regimul de funcţionare a complexului de instalaţii pentru producţia de baza.
    7. Sistemul de alimentare cu apă:

    CAPTARE
    -------
    a) pentru apă potabilă;
    b) pentru apă industriala, inclusiv sistemul de recirculare a apei.

    ADUCTIUNE ŞI DISTRIBUŢIE
    ------------------------
    8. Modul de folosire a apei:
    a) volume de apă contractate;
    b) volume de apă efectiv folosite;
    c) funcţionarea reţelei de aductiune şi distribuţie;
    d) gradul de recirculare a apei, prevăzut prin proiect şi realizat efectiv în ultimii ani;
    e) debitmetria de exploatare.

    EPURARE
    --------
    9. Epurarea apelor uzate în staţii şi instalaţii de epurare:
    a) colectarea şi transportul apelor reziduale pana la staţia de epurare;
    b) capacitate de epurare pe trepte de epurare (l/s);
    c) trepte de epurare, existenta şi starea instalaţiilor existente în aceste trepte de epurare, vechimea acestora şi gradul de uzura;
    d) eficienta globală a epurarii, realizată efectiv şi pe trepte de epurare;
    e) colectarea şi evacuarea apelor pluviale;
    f) deficiente constatate în exploatarea instalaţiilor existente de epurare, inclusiv pierderi pe la armături şi conducte, a barajelor, digurilor şi sistemelor de drenaj;
    g) existenta iazurilor de avarii, vechimea şi starea acestora, existenta programelor de urmărire a comportării acestora în timp;
    h) foraje de observatie existente şi funcţionarea acestora, puţuri piezometrice existente şi aflate în funcţiune;
    10. Depozitarea deşeurilor, slamurilor, cenusilor:
    a) capacitatea totală a depozitelor de deşeuri, din care ocupată şi rămasă în funcţiune;
    b) poziţia depozitelor fata de cursurile naturale de apă;
    c) starea depozitelor, inclusiv soluţia de impermeabilizare existenta:
    d) modul de exploatare a acestora;
    e) deficiente constatate în exploatarea depozitelor de deşeuri;
    f) existenta programului de urmărire în timp a impactului acestora asupra mediului.

    EVACUARE
    ---------

    11. Sistemul de evacuare a apelor uzate în receptori, indicatorii de calitate a apelor uzate evacuate efectiv, pentru fiecare descărcare în parte în receptori, inclusiv indicatorii de calitate nespecificati în autorizaţie şi care se vor compara cu indicatorii prevăzuţi în actele normative în vigoare.
    12. Realizarea condiţiilor impuse suplimentar prin autorizaţie.
    13. Existenta programului de prevenire şi combatere a poluarilor accidentale, analiza critica a acestuia, dotarea prevăzută şi cea existenta pentru depoluare sau pentru reţinerea poluantului în caz de avarii, situaţia poluarilor accidentale care au avut loc în ultimii 3-5 ani, caracteristicile acestora şi modul de rezolvare, inclusiv pagubele înregistrate.
    14. Laboratoare proprii ale agentului economic:
    a) existenta şi dotarea acestora;
    b) modul de ţinere a evidentei rezultatelor analizelor şi al interpretării acestora.
    15. Influenta apelor uzate evacuate de agentul economic asupra calităţii apei din cursul de apă receptor.
    16. Necesitatea şi oportunitatea instituirii regimului de supraveghere specială.


    ANEXA 1 b)

    Comitetul de bazin
    ......................
       (denumire)

                          AVIZ Nr.

    In baza solicitării Regiei Autonome "Apele Române", filiala teritorială ...
..................... transmisă cu adresa nr. ........ din ........ de a se
institui regim de supraveghere special, privind gospodărirea cantitativă şi
calitativă a apelor, la folosinţa de apă ...............................
ce aparţine utilizatorului de apă ........................................
                                           (denumire)
din localitatea .............. judeţul ........... în temeiul art. 58(3) din
                 (adresa)
Legea apelor nr. 107/1996,
Comitetul de bazin ................... analizând documentaţia care a stat la
baza solicitării a hotărât în şedinţa din ziua de .................. sa acorde

                        AVIZ FAVORABIL
    pentru instituirea regimului de supraveghere specială

    cu următoarele condiţii:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................

             Director executiv, Secretar,
           ...................... ...............


    ANEXA 1 c)

    REGIA AUTONOMĂ Se aprobă
    "Apele Române" SECRETAR DE STAT M.A.P.P.M.

                          CERERE
    de instituire a regimului de supraveghere specială la utilizatorul de
 apă ........ pentru folosinţa de apă ...... din localitatea ...... jud. ......

    Urmare a solicitării filialei teritoriale ............... din cadrul Regiei
Autonome "Apele Române" nr. ..... din ........... şi analizând documentaţia de
justificare a necesităţii şi oportunităţii instituirii regimului de supraveghere
specială a folosinţei de apă ............ de la utilizatorul de apă ............
                                                                    (denumire)
din localitatea ........ jud. ...... şi pe care o anexăm, va rugăm sa aprobaţi

           INSTITUIREA REGIMULUI DE SUPRAVEGHERE SPECIALĂ DIN PUNCT DE VEDERE
              AL GOSPODĂRIRII CANTITATIVE ŞI CALITATIVE A APELOR

începând cu data de ..............

          Director general, Director tehnic,
     ....................... ...................
                             De acord
                        Inspector de stat şef,
                     ...........................


    ANEXA 1 d)

                 COMPONENTA
        Comisiei de supraveghere specială

    1. PREŞEDINTE - Inspector de specialitate delegat din partea Inspecţiei de Stat a Apelor
    2. VICEPREŞEDINTE - Expert delegat din partea R.A.A.R.
    3. MEMBRI:
    a) Delegatul conducerii filialei bazinale a R.A.A.R. care este şi delegatul Comitetului de bazin;
    b) un delegat al filialei teritoriale a R.A.A.R. responsabil cu supravegherea specială a utilizatorului de apă respectiv, având şi calitatea de secretar al comisiei;
    c) un delegat al consiliului judeţean;
    d) un delegat al administraţiei publice locale;
    e) un delegat al Agenţiei de protecţie a mediului;
    f) un delegat al proiectantului de specialitate pentru producţia de baza a utilizatorului de apă supravegheat;
    g) un delegat al proiectantului tehnolog ce va realiza studiul de soluţie;
    i) trei delegaţi ai utilizatorului de apă supravegheat din care directorul sau şeful sectorului de protecţia a mediului, şeful staţiei de epurare şi şeful laboratorului de analize al utilizatorului de apă supravegheat.

    ANEXA 1 e)

                 TEMA PENTRU STUDIUL DE SOLUŢIE
    necesar pentru perioada de regim de supraveghere specială

    CONŢINUTUL STUDIULUI
    Studiile vor fi înlocuite separat pentru fiecare obiectiv poluator şi vor cuprinde elementele expuse în continuare.
    1. Necesitatea şi oportunitatea studiului. Date generale de identificare.
    2. Prezentarea generală a obiectivului.
    a) Denumire, adresa, ramura de activitate.
    b) Capacităţi de producţie instalate şi în funcţiune şi regimul de funcţionare.
    c) Indicatorii cadastrali de identificare.
    d) Reglementările activităţii, din punct de vedere al gospodăririi apelor (aviz şi autorizaţie de gospodărirea apelor).
    e) Sistemul de alimentare cu apă, gradul de recirculare estimat şi realizat, volumul contractat.
    f) Sistemul de canalizare şi epurare a apelor uzate, ca şi acela de depozitare a deşeurilor (debite, trepte de epurare, capacităţi de depozitare a reziduurilor şi deşeurilor).
    g) Sistemul de evacuare a apelor uzate, indicatorii de calitate a apelor uzate (epurate sau brute) evacuate în receptori şi eficienta globală (proiectata şi realizată) cu ajutorul indicatorilor de calitate a apei din receptori.
    h) Deficiente constatate în exploatarea instalaţiilor de epurare şi depozitare a reziduurilor.
    i) Foraje piezometrice de observatie şi funcţionarea lor.
    j) Efectul apelor uzate (epurate sau nu) asupra receptorilor.
    k) Posibilităţile de producere a deversarilor accidentale poluante, efecte în aval, frecventa lor şi evaluarea pagubelor înregistrate, în concordanta cu "metodologia de întocmire a planurilor de prevenire şi combatere a poluarilor accidentale la folosintele de apă".
    l) Programul existent de prevenire şi neutralizare a poluarilor accidentale, dotări şi eficienta.
    Aceste date sunt prezentate succint, fiind preluate din documentaţia de justificare a instituirii regimului de supraveghere specială.
    3. Soluţii de reabilitare sau creştere a eficientei instalaţiilor de epurare, reparaţii retehnologizari, completări pe fluxul de epurare), corelate
cu procesul tehnologic de fabricaţie.
    In studiu se vor prezenta:
    a) măsuri preliminare pentru îmbunătăţirea parametrilor de calitate a apei pe fluxul de epurare existent, estimate în corelaţie cu nivelul potenţialului economic propriu al poluatorului, ce îşi are rolul pana la realizarea şi punerea în funcţiune a soluţiei tehnologice de baza, numita soluţie provizorie;
    b) soluţia de baza cu măsuri şi investiţii de retehnologizare pentru asigurarea încadrării în standarde a calităţii apelor epurate, numita soluţie finala.
    3.1 Măsurile preliminare din cadrul soluţiei provizorii se definesc prin:
    a) intervenţii de completare şi reparare sau înlocuire a unor părţi a echipamentului existent, atât în circuitul apei curate (potabilă sau industriala), cât şi în cel de canalizare şi la staţia de epurare, în funcţie de posibilităţile financiare ale agentului economic;
    b) utilizarea de reactivi noi cu eficienta sporită;
    c) propuneri pentru realizarea exploatării corecte a instalaţiilor;
    d) propuneri de organizare, dotare şi amplasare a unor instalaţii în vederea combaterii poluarilor accidentale.
    3.2 Soluţia de baza, finala, va conţine:
    a) propunerile privind îmbunătăţirile necesare în circuitul apei curate (înlocuiri de conducte şi echipamente inclusiv pe traseul de recirculare);
    b) propuneri privind optimizarea epurarii prin completarea sau modificarea fluxului de epurare, cu înlocuirea unor utilaje şi dispozitive de concepţie moderna şi cu fiabilitate marita;
    c) estimarea indicatorilor pentru apele uzate epurate, după aplicarea soluţiei propuse, care sa se încadreze în indicatorii reglementati;
    d) propuneri de organizare, dotare şi de amplasare a instalaţiilor în vederea combaterii efectelor accidentale.
    3.3 Concluzii şi recomandări
    Acest capitol va conţine evaluările privind subcapitolele 3.1 şi 3.2 şi estimarea indicatorilor apei uzate epurate în noua soluţie.
    4. Propuneri de program pentru realizarea măsurilor preliminare şi a soluţiei finale.
    Aceste propuneri trebuie luate în considerare în "programul de conformare".
    Programul de acţiuni pe etape va conţine:
    a) urmărirea realizării măsurilor preliminare;
    b) urmărirea posibilităţilor de proiectare şi execuţie pentru soluţia finala;
    c) alte măsuri şi responsabilităţi.


    ANEXA 1.f)

    REGIA AUTONOMĂ Se aprobă
    "APELE ROMÂNE" SECRETAR DE STAT M.A.P.P.M.

                               CERERE
    de încetare a regimului de supraveghere specială la utilizatorul de
apă ......./la folosinţa de apă ...... din localitatea ..... judeţul .....

    Urmare a solicitării Comisiei de supraveghere specială, la propunerea
filialei RAAR ......... şi cu avizul Comitetului de bazin ............. de
 încetare a regimului de supraveghere specială la folosinţa de apă ..........
ce aparţine utilizatorului de apă ....... din localitatea ...... jud. .....,
justificată în procesul-verbal anexat, va rugăm sa aprobaţi

               ÎNCETAREA SUPRAVEGHERII SPECIALE

    din punct de vedere al gospodăririi cantitative şi calitative a apelor
la utilizatorul de apă .............../folosinţa de apă ............... din
localitatea ........... jud. ........., începând cu data de ..............

          Director general, Director tehnic,
     ....................... ...................

                             De acord
                        Inspector de stat şef,
                     ...........................

                            ----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016