Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 260 din 25 mai 2007  privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 260 din 25 mai 2007 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 389 din 8 iunie 2007

În temeiul <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al <>art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul şi conţinutul formularelor:
a) "500 Fişa de înscriere în cazierul fiscal", cod MEF 14.13.43.15/1;
b) "501 Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal", cod MEF 14.13.43.15/2;
c) "502 Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal", cod MEF 14.13.25.15/1;
d) "503 Cerere de rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal", cod MEF 14.13.25.15/2;
e) "504 Certificat de cazier fiscal" şi anexã, cod MEF 14.13.21.15, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi de pãstrare ale formularelor menţionate sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
(1) Fişa de înscriere în cazierul fiscal şi fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal se completeazã şi se editeazã numai cu ajutorul programului de asistenţã.
(2) Celelalte formulare prevãzute la art. 1 se distribuie gratuit, la solicitarea contribuabililor, şi se editeazã informatic.
ART. 4
Cazierul fiscal se organizeazã în format electronic astfel:
a) la nivelul Ministerului Economiei şi Finanţelor se organizeazã cazierul fiscal naţional care ţine evidenţa contribuabililor de pe întregul teritoriu al României;
b) la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, al administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţã de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti se organizeazã cazierul fiscal local, care ţine evidenţa contribuabililor care au domiciliul fiscal în raza teritorialã a acestora sau sunt înregistraţi în evidenţele lor fiscale.
ART. 5
Cazierul fiscal este gestionat astfel:
a) din punct de vedere metodologic, de Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, pentru cazierul fiscal naţional, respectiv de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, al administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţã de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
b) din punctul de vedere al conţinutului, de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, al administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţã de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, care înscriu şi actualizeazã datele în cazierul fiscal local;
c) din punct de vedere informatic, de cãtre Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, pentru baza de date centralã, respectiv de cãtre serviciile de tehnologia informaţiei din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, al administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţã de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, pentru bazele de date locale.
ART. 6
(1) La informaţiile referitoare la cazierul fiscal au acces numai persoanele care gestioneazã cazierul fiscal din cadrul birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal.
(2) Bazele de date care cuprind informaţii referitoare la cazierul fiscal sunt administrate numai de persoanele desemnate din cadrul serviciului de tehnologia informaţiei din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, al administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţã de judeţ, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi din cadrul Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 7
Procedura de înscriere şi procedura de actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal sunt prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 8
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 9
Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, administraţiile finanţelor publice ale municipiilor reşedinţã de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 10
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 11
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 40/2003 privind modelul formularisticii necesare pentru solicitarea şi comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 11 februarie 2003.

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 25 mai 2007.
Nr. 260.

ANEXA 1



┌───────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────┐
│ 500 │ │ │
│Numar de operator │ FISA DE INSCRIERE IN CAZIERUL FISCAL │[SIGLA]│
│de date cu caracter│ │ │
│personal - 1067 │ │ │
└───────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────┘
┌──────────────────────────────────────┐┌─────────────────────────────┐
│ ││Institutia: ................ │
│Unitate teritoriala competenta .......││Judetul: ................... │
│.................................... ││Organul constatator/Compar- │
│ ││timent juridic.............. │
└──────────────────────────────────────┘└─────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────┐
│Inregistrat la unitatea teritoriala │┌─────────────────────────────┐
│componenta........................ ││ │
│Nr............. Data: _/_/_______ ││Inregistrat la Organul │
├──────────────────────────────────────┤│constatator/Compartiment │
│Inregistrat la Biroul Gestiune Cazier ││juridic │
│ Fiscal ││ │
│Nr............ Data: _/_/________ ││Nr........... Data: _/_/____ │
└──────────────────────────────────────┘└─────────────────────────────┘

FISA DE INSCRIERE IN CAZIERUL FISCAL

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Contribuabilul: Cod de indentificare fiscala: _____________________________
Nume si prenume/denumire: .................................

Domiciliul fiscal:
Judet: ............... Localitate: ................ Sector: ...........
Strada: ............ Numar: ...... Bloc: ........ Scara: ......... Ap. ...
Telefon: ............... Fax: ........... E-mail .........................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

- a fost controlat de organul constatator si a fost sanctionat prin actul
de control/procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
tip ......../ serie ...../ nr ......../ data: ...../...../.......

SAU

- a fost sanctionat prin hotararea judecatoreasca nr. .../ data: .../.../..
pentru savarsirea urmatoarei fapte, prevazuta de Ordonanta Guvernului
nr. 75/2001 a fi inscrisa in Cazierul fiscal, mentionata mai jos:

┌─────┬──────────────────────────┬───────────────┬────────────────┬──────────┐
│Cod │Act normativ incalcat │Fapta savarsita│ Act normativ │ Sanctiune│
│fapta│tip./nr./an/art./alin./ │ │ sanctiune │ aplicata│
│ │ lit./pct. │ │tip./nr./an/art/│ efectiv │
│ │ │ │alin./lit./pct. │ │
├─────┼──────────────────────────┼───────────────┼────────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────────┴───────────────┴────────────────┴──────────┘

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
CONDUCATOR ORGAN CONSTATATOR
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Prezentul document a fost prelucrat in cadrul Biroului Cazier Fiscal,
de catre salariatul ................. Semnatura salariatului:
la data de: __/__/_____


cod MEF:14.13.43.15/1





┌───────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────┐
│ 501 │ │ │
│Numar de operator │ FISA DE ACTUALIZARE A INSCRIERILOR IN │[SIGLA]│
│de date cu caracter│ CAZIERUL FISCAL │ │
│personal - 1067 │ │ │
└───────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────┘

┌──────────────────────────────────────┐┌─────────────────────────────┐
│ ││Institutia: ................ │
│Unitate teritoriala competenta .......││Judetul: ................... │
│.................................... ││Organul care actualizeaza .. │
│ ││............................ │
└──────────────────────────────────────┘└─────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────┐
│Inregistrat la unitatea teritoriala │┌─────────────────────────────┐
│componenta........................ ││ │
│Nr............. Data: _/_/_______ ││Inregistrat la Organul │
├──────────────────────────────────────┤│care actualizeaza .......... │
│Inregistrat la Biroul Gestiune Cazier ││ │
│ Fiscal ││ │
│Nr............ Data: _/_/________ ││Nr........... Data: _/_/____ │
└──────────────────────────────────────┘└─────────────────────────────┘

FISA DE ACTUALIZARE A INSCRIERILOR IN CAZIERUL FISCAL

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pentru contribuabilul: Cod de identificare fiscala: _______________________
Nume si prenume/denumire: .........................

Domiciliul fiscal:
Judet: ............... Localitate: ................ Sector: ...........
Strada: ............ Numar: ...... Bloc: ........ Scara: ......... Ap. ...
Telefon: ............... Fax: ........... E-mail .........................

se fac actualizarile la fapta mentionata in prezentul document

┌─────┬──────────────────────────┬─────────┬───────────────┬──────────┬──────┐
│Cod │Act normativ incalcat │ Fapta │ Act normativ │ Sanctiune│Tip │
│fapta│tip/nr/an/art/alin/lit/pct│savarsita│ sanctiune │ aplicata │modi- │
│ │ │ │tip/nr/an/art/ │ efectiv │ficare│
│ │ │ │alin/lit/pct │ │ * │
├─────┼──────────────────────────┼─────────┼───────────────┼──────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────────┴─────────┴───────────────┴──────────┴──────┘
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Institutia: ................
Date despre Judetul/sectorul ...........
Fisa de inscriere initiala/ Organul constatator:........
Fisa de actualizare inscrieri: ............................
Inregistrarea fisei la organul
constatator:
..............................
Nr. ..... Data: __/__/_____
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
* Tip modificare: I - modificarea inscrierii, A - anulata.
CONDUCATOR ORGAN CARE ACTUALIZEAZA,
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prezentul document a fost prelucrat in cadrul Biroului Cazier Fiscal,
de catre salariatul .......................... Semnatura salariatului:


cod MEF:14.13.43.15/2





┌───────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────┐
│ 502 │ │ │
│Numar de operator │ CERERE DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE │[SIGLA]│
│de date cu caracter│ CAZIERUL FISCAL │ │
│personal - 1067 │ │ │
└───────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────┘
┌──────────────┐
[] Persoana fizica [] Romana cu domiciliul in Romania │Se bifeaza cu │
[] Straina - romana fara domiciliu │ X daca este │
in Romania │cazul │
│[] In forma │
[] Persoana juridica │simplificata │
│[] In regim de│
│urgenta │
[] Asociatie fara personalitate juridica └──────────────┘

CERERE DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE CAZIER FISCAL
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Subsemnatul/subscrisa avand: Cod de identificare fiscala: __________________
Nume si prenume/denumire: .....................

Domiciliul fiscal:
Judet: ............... Localitate: ................ Sector: ...........
Strada: ............ Numar: ...... Bloc: ........ Scara: ......... Ap. ....
Telefon: ............... Fax: ............ E-mail: ........................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

prin Se bifeaza cu X casuta care
corespunde situatiei
Cod numeric personal/Numar de identificare
fiscala: _________________ in calitate de [] titular
Nume si prenume: ........................ [] imputernicit/
posesor al actului de identitate________ reprezentant
seria___ nr. ___ eliberat de ____________ legal
Imputernicire nr. ______ din data __/__/____
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Solicit eliberarea unui certificat de cazier fiscal pentru a-mi servi
la________________________________________
Nume, prenume _____________________ Functia ______________________
Data __/__/_________ Semnatura si stampila ________
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Unitatea teritoriala competenta......... Data prezentarii pentru ridicarea
certificatului de cazier fiscal:
Inregistrat la unitatea teritoriala
competenta, cu Data __/__/______
Nr. _________ Data __/__/______
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Se detaseaza si se inmaneaza persoanei
care depune cererea

Unitatea teritoriala competenta......... Data prezentarii pentru ridicarea
certificatului de cazier fiscal:
Inregistrat la unitatea teritoriala
competenta, cu Data __/__/______
Nr. _________ Data __/__/______


cod MEF:14.13.25.15/1





┌───────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────┐
│ 503 │ │ │
│Numar de operator │ CERERE DE RECTIFICARE A DATELOR INSCRISE│[SIGLA]│
│de date cu caracter│ IN CAZIERUL FISCAL │ │
│personal - 1067 │ │ │
└───────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────┘

[] Persoana fizica [] Romana cu domiciliul [] Straina - romana fara
in Romania domiciliu in Romania
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
[] Persoana juridica
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
[] Asociatie fara
personalitate
juridica
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

CERERE DE RECTIFICARE A DATELOR INSCRISE IN CAZIERUL FISCAL
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Subsemnatul/subscrisa avand: Cod de identificare fiscala: _________________
Nume si prenume/denumire: ....................

Domiciliul fiscal:
Judet: ............. Localitate: .............. Sector: ...........
Strada: ............ Numar: .... Bloc: ..... Scara: ....... Ap. .....
Telefon: ............... Fax: ............ E-mail ...................

Prin

Cod numeric personal/Nr. de identificare fiscala: ____________________
[] titular (Se bifeaza cu X casuta care
corespunde situatiei)
in calitate de:
[] imputernicit

posesor al actului de identitate ......... seria .... nr ..... eliberat
de ..........................
Imputernicire nr. ....... din data: __/__/_______

Urmarea certificatului de cazier nr. ........ din data __/__/_____, eliberat
de unitatea teritoriala competenta ........................................

Solicit rectificarea urmatoarei fapte inscrise in cazierul fiscal, mentionata
mai jos, pe baza actelor doveditoare anexate

┌─────┬──────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────┐
│Cod │ Fapta savarsita │Sanctiunea aplicata efectiv│ Organul │
│fapta│ Act normativ incalcat │ Act normativ │constatator │
│ * │(tip/nr/an/art./alin/lit./pct)│(tip/nr/an/art./alin/lit./ │Fisa inscri-│
│ │ * │pct) │ere sau │
│ │ │ * │actualizare │
│ │ │ │in Cazierul │
│ │ │ │Fiscal * │
├─────┼──────────────────────────────┼───────────────────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────┘
Pentru motivul ..........................................................
.........................................................................
* Se va inscrie intocmai randul corespunzator faptei inscrise in anexa la
Certificat, pentru care se solicita rectificarea.
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nume, prenume .................. Functia ........................
Data ...../.../...... Semnatura si stampila .................
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Unitatea teritoriala competenta ........................................
Inregistrat la unitatea teritoriala competenta, cu nr....... Data ../../....
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Se detaseaza si se inmaneaza persoanei care depune cererea.
Unitatea teritoriala competenta ........................................
Inregistrat la unitatea teritoriala competenta, cu nr....... Data ../../....


cod MEF:14.13.25.15/2





┌───────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────┐
│ 504 │ │ │
│Numar de operator │ CERTIFICAT DE CAZIER FISCAL │[SIGLA]│
│de date cu caracter│ │ │
│personal - 1067 │ │ │
└───────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────┘
┌─────────────────────────────┐┌──────────────────────────────────────────┐
│ ││ Inregistrat la unitatea teritoriala │
│Unitatea teritoriala ││ competenta │
│competenta ................. ││ Nr. ____________ Data __/__/_______ │
└─────────────────────────────┘└──────────────────────────────────────────┘

CERTIFICAT DE CAZIER FISCAL

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ca urmare a cererii nr. _____ din data de __/__/_____ se certifica prin
prezenta:
Contribuabilul:
Cod de identificare fiscala: _____________
Nume si prenume/Denumire: _________________________
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Domiciliul fiscal: │
│Judet: ............. Localitate: .............. Sector: ............ │
│Strada: ............ Numar: ..... Bloc: ... Scara: ... Ap: ......... │
│Telefon: ................. Fax: ......... E-mail .................. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

ARE/ NU ARE fapte inscrise in cazierul fiscal.

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

S-a eliberat prezentul certificat pentru a-i servi la ....................
..................... si este valabil 15 de zile de la data eliberarii.
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

DIRECTOR EXECUTIV,/SEF ADMINISTRATIE,


cod MEF:14.13.21.15





┌───────────────────┬─────────────────────────────────────────┬───────┐
│ 504 │ │ │
│Numar de operator │ ANEXA LA CERTIFICATUL DE CAZIER FISCAL │[SIGLA]│
│de date cu caracter│ │ │
│personal - 1067 │ │ │
└───────────────────┴─────────────────────────────────────────┴───────┘
┌─────────────────────────────┐┌──────────────────────────────────────────┐
│ ││ Inregistrat la unitatea teritoriala │
│Unitatea teritoriala ││ competenta │
│competenta ................. ││ Nr. ____________ Data __/__/_______ │
└─────────────────────────────┘└──────────────────────────────────────────┘

ANEXA LA CERTIFICATUL DE CAZIER FISCAL

pentru contribuabilul:

Cod de identificare fiscala: ______________________
Nume si prenume/Denumire:

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Fapte inscrise in cazierul fiscal:
┌────┬─────┬───────────────┬─────────────┬──────────────────┬────────────────┐
│Nr. │Cod │Fapta savarsita│ Sanctiunea │Organ Constatator/│ Contribuabil │
│crt.│fapta│ Act normativ │ aplicata │Compartimentul │ sanctionat │
│ │ │ incalcat │ efectiv │juridic │Cod identificare│
│ │ │(tip/nr/an/art/│Act normativ ├──────────────────┤ fiscala │
│ │ │alin/lit./pct) │(tip/nr/an/ │Fisa inscriere/ │ │
│ │ │ │art/alin/lit/│Actualizare │ │
│ │ │ │pct) │nr./data │ │
├────┼─────┼───────────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼───────────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼───────────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼───────────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼───────────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴─────┴───────────────┴─────────────┴──────────────────┴────────────────┘


DIRECTOR EXECUTIV,/SEF ADMINISTRATIE,


cod MEF:14.13.21.15



ANEXA 2

CARACTERISTICI
de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi de
pãstrare ale formularelor

1. Fişa de înscriere în cazierul fiscal, cod 14.13.43.15/1
1. Denumire: Fişa de înscriere în cazierul fiscal
2. Cod: 14.13.43.15/1
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire:
- se tipãreşte pe o singurã faţã;
- se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã la: înscrierea în cazierul fiscal al contribuabililor a faptelor constatate de cãtre organele de control, precum şi a sancţiunilor aplicate.
7. Se întocmeşte în: douã exemplare,
de: organul de control constatator sau
de compartimentul juridic, dupã caz.
8. Circulã:
- un exemplar, la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã domiciliul fiscal al contribuabilului sau în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat contribuabilul;
- un exemplar, la organul constatator sau la compartimentul juridic, dupã caz.
9. Se arhiveazã: un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal şi un exemplar la organul constatator sau la compartimentul juridic, dupã caz.
2. Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal, cod 14.13.43.15/2
1. Denumire: Fişa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal
2. Cod: 14.13.43.15/2
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire:
- se tipãreşte pe o singurã faţã;
- se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã la: actualizarea înscrierilor în cazierul fiscal al contribuabililor.
7. Se întocmeşte în:
- un exemplar, în cazul în care fişa este completatã de biroul pentru gestionarea cazierului fiscal;
- douã exemplare, în cazul în care fişa este completatã de organul de control constatator sau de compartimentul juridic, dupã caz.
8. Circulã:
- un exemplar, la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal al organului fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã domiciliul fiscal al contribuabilului sau în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat contribuabilul, în cazul în care fişa este completatã de biroul de gestiune cazier fiscal;
- un exemplar, la organul constatator sau la compartimentul juridic, dupã caz, şi un exemplar, la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal, în cazul în care fişa este completatã de organul de control constatator sau de compartimentul juridic.
9. Se arhiveazã:
- un exemplar, la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal şi un exemplar, la organul constatator sau la compartimentul juridic, în cazul în care fişa este completatã de organul de control constatator sau de compartimentul juridic;
- un exemplar, la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal.
3. Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal, cod 14.13.25.15/1
1. Denumire: Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal
2. Cod: 14.13.25.15/1
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire:
- se tipãreşte pe o singurã faţã;
- se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã la: eliberarea unui certificat de cazier fiscal.
7. Se întocmeşte în: un exemplar,
de: contribuabil.
8. Circulã: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal.
9. Se arhiveazã: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal.
4. Cerere de rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal, cod 14.13.25.15/2
1. Denumire: Cerere de rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal
2. Cod: 14.13.25.15/2
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire:
- se tipãreşte pe o singurã faţã;
- se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã la: rectificarea datelor înscrise în cazierul fiscal.
7. Se întocmeşte în: un exemplar,
de: contribuabil.
8. Circulã: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal.
9. Se arhiveazã: la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal.
5. Certificat de cazier fiscal şi anexa la Certificatul de cazier fiscal, cod 14.13.21.15
1. Denumire: Certificat de cazier fiscal şi anexa la Certificatul de cazier fiscal
2. Cod: 14.13.21.15
3. Format: A4/t1
4. Caracteristici de tipãrire:
- se tipãresc pe o singurã faţã atât certificatul, cât şi anexa;
- se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã: numai în scopul în care a fost eliberat.
7. Se întocmeşte în: douã exemplare,
de: organul fiscal.
8. Circulã: - un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la biroul pentru gestionarea
cazierului fiscal.
9. Se arhiveazã: un exemplar la biroul pentru gestionarea cazierului fiscal.


ANEXA 3

1. Procedura de înscriere a datelor în bazele de date cuprinzând cazierul fiscal
1.1. Înscrierea datelor în cazierul fiscal se face numai pe baza fişelor de înscriere.
1.2. Fişele de înscriere a faptelor în cazierul fiscal se întocmesc, indiferent de locul situãrii domiciliului fiscal, de cãtre urmãtoarele organe şi la urmãtoarele termene:
a) organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al unitãţilor sale teritoriale, precum şi organele cu atribuţii de control din afara Ministerului Economiei şi Finanţelor, astfel:
- în termen de 15 zile de la expirarea termenului legal de exercitare a cãii de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei, în cazul neexercitãrii cãii de atac;
- în termen de 5 zile de la data primirii comunicãrii de la compartimentele juridice a hotãrârii irevocabile prin care s-a soluţionat calea de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei;
b) compartimentele juridice din cadrul organelor prevãzute la lit. a), pentru faptele care constituie infracţiuni, în termen de 5 zile de la data primirii comunicãrii hotãrârii judecãtoreşti definitive şi irevocabile.
1.3. Se va completa câte o fişã pentru fiecare faptã care se înscrie în cazierul fiscal.
1.4. Fişele de înscriere completate se înregistreazã şi se transmit birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, al administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor reşedinţã de judeţ sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în a cãror razã teritorialã se aflã domiciliul fiscal al contribuabilului sau în a cãror evidenţã fiscalã este înregistrat contribuabilul, dupã caz.
1.5. Fişele de înscriere primite de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal sunt înregistrate în registrul unic de evidenţã.
1.6. Fişele de înscriere sunt analizate formal din punct de vedere al coerenţei şi completitudinii de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal.
1.7. Fişele la care se constatã neconcordanţe sunt restituite organelor de control sau compartimentului juridic, dupã caz, pentru a fi corectate.
1.8. Fişele valide sunt vizate de şeful biroului pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi introduse în baza de date localã, în termen de cel mult 24 de ore de la data primirii.
2. Procedura de actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal
2.1. Actualizarea datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal se face numai pe baza fişelor de actualizare.
2.2. Fişele de actualizare a datelor din bazele de date cuprinzând cazierul fiscal se întocmesc de cãtre salariaţii birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal, pe baza urmãtoarelor documente justificative:
a) comunicarea primitã de la serviciul cu atribuţii în gestionarea şi funcţionarea cazierului fiscal din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, care cuprinde actele normative care abrogã sau modificã prevederile legale în baza cãrora au fost sancţionate faptele înscrise în cazier ori în baza cãrora s-a stabilit reabilitarea de drept;
b) listele, primite sãptãmânal de la serviciul/biroul care se ocupã de Registrul contribuabililor, care cuprind persoanele radiate, respectiv decedate, dupã caz;
c) nota de serviciu prin care se aprobã fişa de actualizare pentru rectificarea erorilor constatate la înscrierea faptelor în cazierul fiscal, aprobatã de directorul general.
2.3. Potrivit prevederilor art. 13 lit. c) din Normele metodologice pentru aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 75/2001 , fişele de actualizare pot fi completate şi de organele cu atribuţii de control sau compartimentele juridice, pentru a rectifica eventualele erori din fişele de înscriere transmise de acestea.
2.4. Se va completa câte o fişã pentru fiecare faptã care se actualizeazã.
2.5. Fişele de actualizare sunt înregistrate de birourile pentru gestionarea cazierului fiscal în registrul unic de evidenţã.
2.6. Fişele de actualizare sunt vizate de şeful biroului pentru gestionarea cazierului fiscal şi sunt repartizate de acesta pentru a fi introduse în baza de date localã.
---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016