Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN Nr. 2289 din 9 noiembrie 1996  privind Normele de organizare, functionare a activitatii de vinzari la bord, precum si de efectuare a controlului vamal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN Nr. 2289 din 9 noiembrie 1996 privind Normele de organizare, functionare a activitatii de vinzari la bord, precum si de efectuare a controlului vamal

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 355 din 30 decembrie 1996
Ministrul transporturilor şi ministru de stat, ministrul finanţelor,
în conformitate cu prevederile <>hotãrîrilor Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, republicatã, şi nr. 449/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, republicatã,
în baza <>art. 2 din Hotãrîrea Guvernului nr. 967/1996 ,
emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Activitatea de comercializare, de cãtre companiile aeriene româneşti, a mãrfurilor cu plata în valuta în regim duty-free la bordul aeronavelor civile se desfãşoarã conform prevederilor Normelor privind organizarea şi funcţionarea activitãţii de vinzari la bordul aeronavelor, precum şi de efectuare a controlului vamal, cuprinse în anexa.
ART. 2
Anexa face parte integrantã din prezentul ordin.

Ministrul transporturilor,
Aurel Novac

Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

ANEXA 1

NORME
privind organizarea şi funcţionarea activitãţii de vinzari la bordul aeronavelor, precum şi de efectuare a controlului vamal

I. Condiţii pentru autorizarea activitãţii de vînzare de mãrfuri la bordul aeronavelor civile

1. Comercializarea mãrfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor de cãtre companiile aeriene romane va putea fi efectuatã numai pe baza autorizaţiei de funcţionare emise de ministru de stat, ministrul finanţelor, la propunerea Direcţiei generale a vamilor.
2. Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare, compania aerianã romana va depune la Direcţia generalã a vamilor o cerere de autorizare care trebuie sa cuprindã urmãtoarele elemente şi documente:
- denumirea companiei aeriene şi sediul social al acesteia;
- statutul juridic;
- datele personale (numele, prenumele, data naşterii şi domiciliul) ale celor care reprezintã persoana juridicã şi cazierul judiciar;
- numãrul contului bancar, banca la care este deschis contul şi capitalul social;
- codul fiscal al companiei aeriene care solicita autorizarea de funcţionare;
- unitatea vamalã în a carei raza de competenta urmeazã sa-şi desfãşoare activitatea;
- aprobarea pentru vînzarea în valuta, emisã de Banca Nationala a României;
- dovada deţinerii spaţiului destinat depozitarii mãrfurilor în perimetrul aeroportului aflat sub supraveghere vamalã.
Cererea va fi semnatã de persoanele care angajeazã legal persoana juridicã solicitanta.
Cererile şi autorizaţiile emise se înscriu în registrul de autorizari, ţinut în acest scop de cãtre Direcţia generalã a vamilor.

II. Condiţii privind amplasamentul depozitului destinat mãrfurilor ce urmeazã a fi vîndute la bordul aeronavelor

3. Depozitele pot fi amplasate numai în incinta aeroportului, aflatã sub supraveghere vamalã.
4. Amplasarea depozitului, precum şi construcţia acestuia sa nu permitã accesul în depozit decît a personalului autorizat al companiei aeriene şi al organelor vamale. Cãile de acces în depozitul unde se afla mãrfurile se asigura prin sigiliu vamal.
5. Planurile şi schiţele de amplasare a depozitului se avizeazã de cãtre unitatea vamalã în a carei raza de competenta urmeazã sa-şi desfãşoare activitatea.

III. Condiţii de vînzare a mãrfurilor

6. La bordul aeronavelor pot fi vîndute numai mãrfurile importate în regim de antrepozitare de cãtre compania aerianã autorizata.
7. Mãrfurile periculoase pot fi importate numai în condiţiile prevãzute de lege şi pot fi depozitate numai în spaţii special amenajate în acest scop în depozitul autorizat.
8. Pot fi vîndute şi mãrfuri din producţia interna româneascã în condiţia în care acestea au fost luate în evidenta de organele vamale. Pentru acest gen de mãrfuri se va crea un compartiment destinat gestionãrii separate a acestora în cadrul depozitului.
9. Mãrfurile supuse contingentelor la import şi export sînt permise numai în baza licenţelor emise de Ministerul Comerţului.
Mãrfurile interzise temporar la export nu pot face obiectul vinzarii la bordul aeronavelor.
10. La bordul aeronavelor pot fi comercializate mãrfuri numai în cantitãţi uzuale comerţului cu amãnuntul, cu excepţia produselor din tutun prelucrat şi a bãuturilor alcoolice la care cantitãţile minime sînt urmãtoarele:
* 200 tigarete;
* 110 tigari foi;
* 100 grame tutun de pipa;
* bãuturi spirtoase - o sticla - 330 l;
* vin - o sticla - 0,700 l;
* bere - o cutie sau o sticla de 0,330 l.
11. Vînzarea de mãrfuri la bordul aeronavelor se face numai persoanelor aflate în curse externe şi numai dupã decolarea aeronavei.
12. Toate mãrfurile destinate vinzarii la bordul aeronavelor, fie ca se vînd ca atare, fie ca se vînd ambalati, trebuie sa aibã aplicatã pe ele sau pe ambalaj o eticheta cu urmãtorul text:
"Duty-free Export"
------------------
Eticheta nu trebuie sa aibã o mãrime mai mare de 20 cmp. Avertismentul se va tipari pe un material opac şi se va face pe un fond ce va avea o culoare contrastanta.
Eticheta trebuie astfel aplicatã, încît sa nu restrîngã informaţiile despre mãrfurile în cauza, date de producãtor sau de comerciant prin eticheta sau marcajul propriu.

IV. Condiţii privind controlul şi justificarea vinzarilor fata de activitatea vamalã

13. Mãrfurile de import destinate vinzarii la bordul aeronavelor sînt supuse, pe timpul transportului în teritoriul României, tranzitului vamal.
Prin excepţie, de la caz la caz, directorul general al Direcţiei generale a vamilor poate aproba sau anula companiilor aeriene autorizate, dreptul de a efectua operaţiuni de tranzit sau de antrepozitare, fãrã garantarea taxelor vamale.
14. Documentul de livrare din depozit cãtre aeronava, emis de compania aerianã autorizata şi vizat de autoritatea vamalã cu ocazia imbarcarii mãrfurilor la bordul aeronavei, constituie documentul legal în baza cãruia se vor întocmi declaraţiile vamale de import sau export, dupã caz.
15. La reintoarcerea aeronavei din cursa externa, mãrfurile nevindute se declara organelor vamale pe baza declaraţiei proviziei de bord şi pot rãmîne la bordul aeronavelor sau pot fi primite în custodie vamalã de cãtre compania aerianã autorizata.
Încheierea custodiei vamale se face în baza documentului de livrare cãtre aeronava ce urmeazã sa plece în cursa externa, vizat de autoritatea vamalã cu ocazia imbarcarii mãrfurilor în cauza.
16. Pentru mãrfurile strãine vîndute în cursul unei luni se va depune lunar cîte o declaraţie vamalã de import pentru fiecare fel de marfa.
Pentru mãrfurile din producţia interna, vîndute în cursul unei luni, se va depune lunar cîte o singura declaraţie vamalã de export pentru fiecare fel de marfa.
Atît declaraţia vamalã de import, cît şi declaraţia vamalã de export se vor depune în termen de 5 zile de la expirarea lunii în care s-a efectuat. Atît declaraţiile vamale de import, cît şi cele de export se depun în primele 5 zile ale lunii, pentru intreaga cantitate de mãrfuri vîndute în cursul lunii precedente, la unitatea vamalã în a carei raza de competenta funcţioneazã magazinul.
17. Preţurile de vînzare a mãrfurilor din import sînt exprimate în valute liber-convertibile, de regula în dolari S.U.A., şi nu cuprind taxe vamale de import.
18. Mãrfurile din producţia interna pot fi introduse în depozit numai în baza facturilor de cumpãrare şi numai dupã ce sînt luate în evidenta de autoritatea vamalã prin depunerea copiei facturii.
19. Companiile aeriene vor remite lunar unitãţii vamale un borderou vamal în care vor fi trecute cantitativ şi valoric urmãtoarele date:
- stocul iniţial;
- intrari;
- iesiri;
- casãri;
- corectarea stocului (dacã este cazul);
- stocul final.
Borderourile vamale se pãstreazã în arhiva companiei aeriene cel puţin un an de la data întocmirii acestora. Compania aerianã are obligaţia sa prezinte borderourile vamale organelor vamale, la cererea acestora.
20. Sumele în valuta încasate din vînzarea mãrfurilor se centralizeazã în borderoul vinzarilor zilnice, se înregistreazã în registrul de gestiune şi se depun la banca sau la casieria companiei aeriene respective, în termen de 24 de ore, dacã prin instrucţiunile Bãncii Naţionale a României nu se prevãd alte termene. Sumele rezultate din aceste vinzari se declara pe baza borderoului vamal. Acestea se vizeazã de cãtre autoritatea vamalã pentru conformitate.

V. Controlul activitãţii

21. Controlul activitãţii de vînzare a mãrfurilor în valuta la bordul aeronavelor se face de cãtre organele Direcţiei generale a vamilor şi de cãtre celelalte organe de control abilitate prin lege.
Nerespectarea dispoziţiilor legale, precum şi a prevederilor prezentelor norme atrage rãspunderea disciplinarã, materialã, civilã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz, a celor vinovaţi.
22. Abaterile de la regimul vamal pot fi constatate în momentul vinzarilor, al aprovizionarii, cu ocazia verificãrilor periodice sau prin controale inopinate. Acestea sînt:
- abateri formale, care sînt constatate cu ocazia vinzarii sau aprovizionarii. Sînt deficiente minore privind omiterea înscrierii unor date în documentele ce se întocmesc. Compania aerianã va fi atentionata ca la o noua abatere de acest gen va fi sancţionatã ca pentru o abatere de fond.
- abateri de fond, care sînt constatate cu ocazia verificãrilor vinzarii sau aprovizionarii. Constituie abateri de fond:
- diferenţele dintre cantitatea vinduta şi cea înscrisã în documentele de evidenta;
- diferenţele dintre cantitatea livrata din depozit şi cea existenta faptic;
- abateri de gravitate, care sînt:
- vînzarea de mãrfuri persoanelor care nu îndeplinesc calitatea de cumpãrãtor la bordul aeronavelor;
- abateri formale sau de fond repetate.
Aplicarea sancţiunilor la abaterile formale şi de fond se face de cãtre unitatea vamalã în a carei raza de competenta funcţioneazã compania aerianã romana în cauza, care va comunica Direcţiei generale a vamilor abaterile constatate şi sancţionate.
Aplicarea sancţiunilor la abaterile de gravitate se face de cãtre Direcţia generalã a vamilor în baza proceselor-verbale de contravenţie sau a proceselor de constatare întocmite de unitãţile vamale constatatoare.
23. Nerespectarea dispoziţiilor prezentelor norme atrage mãsura de retragere temporarã sau definitiva, dupã caz, a autorizaţiei eliberate companiei aeriene pentru vînzarea mãrfurilor pe valuta la bordul aeronavelor.
Retragerea temporarã sau definitiva a autorizaţiei se face de cãtre ministrul finanţelor, la propunerea directorului general al Direcţiei generale a vamilor.
La aceste mãsuri se adauga şi aplicarea prevederilor privind contravenţiile vamale.

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016