Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 225 din 21 aprilie 2004  privind organizarea si functionarea Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, precum si a modului de gestionare a activitatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 225 din 21 aprilie 2004 privind organizarea si functionarea Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, precum si a modului de gestionare a activitatii

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 380 din 30 aprilie 2004
În conformitate cu prevederile <>art. 7 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 357/2004 privind aprobarea mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivitãţii produselor industriale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 31 martie 2004,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Comerţului,

ministrul de stat, ministrul economiei şi comerţului, emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã componenţa Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumitã în continuare Comisie, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Se aprobã Modul de gestionare a documentelor aferente activitãţii pentru administrarea Programului de creştere a competitivitãţii produselor industriale, denumit în continuare Program, prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 4
Pentru proiectele acceptate de Comisie pânã la data de 31 martie 2004, contractele de finanţare se încheie în condiţiile reglementãrilor în vigoare la data acceptãrii proiectelor.
ART. 5
Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 47/2003 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 7 martie 2003.

p. Ministrul de stat, ministrul economiei şi comerţului,
Iulian Iancu,
secretar de stat

Bucureşti, 21 aprilie 2004.
Nr. 225.

ANEXA 1

COMPONENŢA
Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar

Comisia pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumitã în continuare Comisie, este formatã din 7 membri, dupã cum urmeazã:
● preşedinte - Ion Zoica Cristiana, directorul Direcţiei infrastructura calitãţii şi mediu;
● vicepreşedinte - Sereny Aurica, director general adjunct în cadrul Direcţiei generale politicã industrialã;
● membri:
- Rozolimo Paulina, consilier în cadrul Direcţiei generale politicã industrialã;
- Neacşu Paulina, consilier în cadrul Direcţiei generale politicã industrialã;
- Molan Eugenia, consilier în cadrul Direcţiei generale studii, sintezã, investiţii;
- Stan Cornel, expert în cadrul Direcţiei generale buget, economico-financiarã şi administrativ;
- un reprezentant al patronatului de ramurã, care participã la şedinţele Comisiei, în funcţie de domeniul de activitate pentru care se evalueazã proiecte.

ANEXA 2

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei
pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar

1. Comisia funcţioneazã în cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, cu atribuţii în organizarea şi derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program.
2. Principalele atribuţii ale Comisiei sunt urmãtoarele:
a) coordoneazã întreaga activitate de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 357/2004 ;
b) promoveazã campanii de informare publicã privind Programul, prin conferinţe şi comunicate de presã, interviuri, întâlniri cu patronatele, asociaţiile profesionale de profil şi/sau camerele de comerţ şi industrie, autoritãţile locale şi altele, precum şi prezentarea acestuia pe site-ul Ministerului Economiei şi Comerţului - www.minind.ro;
c) evalueazã proiectele (documentele) prezentate de agenţii economici în ordinea înregistrãrii lor în Registrul unic de evidenţã al Comisiei şi decide asupra acceptãrii sau respingerii acordãrii sprijinului financiar de la bugetul de stat;
d) evalueazã solicitãrile beneficiarilor, dupã caz, privind modificarea clauzelor contractuale;
e) analizeazã stadiul derulãrii Programului, stabilind mãsuri în consecinţã;
f) stabileşte mandatul reprezentanţilor Ministerului Economiei şi Comerţului care verificã la faţa locului realizarea proiectelor;
g) analizeazã modul de utilizare a fondurilor alocate şi adoptã mãsuri de creştere a eficienţei activitãţii;
h) decide asupra necesitãţii sistãrii sprijinului financiar cãtre beneficiarii Programului, care nu respectã clauzele contractuale şi/sau care furnizeazã informaţii eronate;
i) informeazã conducerea Ministerului Economiei şi Comerţului asupra modului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program şi face propuneri pentru îmbunãtãţirea derulãrii acestuia;
j) asigurã realizarea bazei de date privind proiectele prezentate şi acceptate de Comisie, utilizarea fondurilor alocate, stadiul realizãrii proiectelor pentru contractele aflate în derulare, rezultatele implementãrii proiectelor.
3. Convocarea Comisiei se face ori de câte ori este necesar de cãtre preşedinte sau, în lipsa acestuia, de vicepreşedinte, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data prevãzutã pentru şedinţã.
4. Comisia este legal întrunitã dacã sunt prezenţi cel puţin 5 membri. Comisia decide cu votul majoritãţii absolute a numãrului de membri numiţi în cadrul acesteia.
5. Participarea la şedinţele Comisiei reprezintã sarcinã de serviciu şi nu este remuneratã.
6. Deciziile Comisiei se consemneazã într-un procesverbal înscris într-un registru unic înfiinţat în acest scop.
7. Secretariatul Comisiei este asigurat de cãtre Direcţia infrastructura calitãţii şi mediu.
8. Secretariatul Comisiei gestioneazã urmãtoarele registre: Registrul unic de evidenţã al Comisiei, Registrul unic de procese-verbale, Registrul de evidenţã a contractelor, Registrul de evidenţã a actelor adiţionale, Registrul de evidenţã a documentelor de platã.
9. Informaţiile privind Programul, prezentate pe site-ul ministerului, sunt actualizate prin grija Secretariatului Comisiei.
10. Periodic, Secretariatul Comisiei pregãteşte comunicate de presã privind stadiul derulãrii Programului, precum şi materialele necesare pentru promovarea campaniei de informare publicã privind Programul.
11. La şedinţele Comisiei pot participa şi invitaţi, cu luarea în considerare a domeniilor care fac obiectul proiectelor evaluate.

ANEXA 3

MODUL DE GESTIONARE
a documentelor aferente activitãţii pentru administrarea Programului
de creştere a competitivitãţii produselor industriale

1. Programul se deruleazã în cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, cu participarea directã a Direcţiei infrastructura calitãţii şi mediu, Direcţiei generale politicã industrialã, Direcţiei generale buget, economico-financiarã şi administrativ şi a Serviciului contencios.
2. Toate documentele care au legãturã cu Programul se înregistreazã la registratura Ministerului Economiei şi Comerţului.
3. Proiectele depuse de potenţialii beneficiari se înregistreazã de cãtre Secretariatul Comisiei în Registrul unic de evidenţã al Comisiei, în ordinea numerelor de înregistrare primite de la registratura Ministerului Economiei şi Comerţului, şi se transmit membrilor Comisiei, reprezentanţi ai Direcţiei generale politicã industrialã, în vederea analizãrii.
4. Proiectele se analizeazã în cadrul Direcţiei generale politicã industrialã pentru stabilirea încadrãrii agenţilor economici în condiţiile de eligibilitate şi, respectiv, încadrarea proiectelor prezentate în criteriile de eligibilitate în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 357/2004 .
5. În cadrul şedinţelor Comisiei se prezintã şi se susţin rezultatele analizei, de cãtre membrii Comisiei reprezentanţi ai Direcţiei generale politicã industrialã.
6. Secretariatul Comisiei întocmeşte procesele-verbale, pe care le înscrie în registrul prevãzut la pct. 6 din anexa nr. 2.
7. În termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data desfãşurãrii şedinţei de evaluare a proiectului, Secretariatul Comisiei transmite notificãri agenţilor economici privind deciziile Comisiei.
8. În cazul în care proiectul este acceptat pentru finanţare, Secretariatul Comisiei transmite pe cale electronicã modelul de contract sau de act adiţional, dupã caz, modelul de raport tehnico-financiar şi graficul de lucrãri pentru etapa urmãtoare, precum şi orice alte informaţii referitoare la Program.
9. Contractele de finanţare întocmite de cãtre beneficiari, depuse la registraturã, preluate şi înregistrate de cãtre Secretariatul Comisiei, se transmit membrilor Comisiei reprezentanţi ai Direcţiei generale politicã industrialã pentru finalizare. Actele adiţionale întocmite de beneficiari urmeazã acelaşi circuit de avizare aplicabil contractelor de finanţare.
10. Pentru fiecare contract de finanţare Direcţia generalã politicã industrialã întocmeşte angajamentele bugetare individuale şi propunerile de angajare a unei cheltuieli.
11. Contractele de finanţare finalizate primesc un numãr de înregistrare din Registrul de evidenţã a contractelor.
12. Contractele de finanţare semnate de cãtre reprezentanţii Direcţiei generale politicã industrialã, însoţite de angajamentele bugetare individuale şi propunerile de angajare a unei cheltuieli, se transmit Secretariatului Comisiei pentru finalizarea circuitului de avizare.
13. Contractele de finanţare sunt avizate de Serviciul contencios în termen de o zi lucrãtoare.
14. Contractele de finanţare însoţite de angajamentele bugetare individuale şi propunerile de angajare a unei cheltuieli se transmit Direcţiei generale buget, economicofinanciarã şi administrativ, care le verificã şi le avizeazã în termen de maximum 3 zile lucrãtoare.
15. Contractele de finanţare la care suma angajatã este mai mare de 100 milioane lei se prezintã pentru vizã controlorului delegat, reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, de cãtre Secretariatul Comisiei.
16. Contractele de finanţare se semneazã de cãtre reprezentantul Ministerului Economiei şi Comerţului, împuternicit în acest sens, cu beneficiarii sprijinului financiar.
17. Câte un exemplar al contractului de finanţare încheiat se transmite de cãtre Secretariatul Comisiei beneficiarilor Programului, Direcţiei generale buget, economico-financiarã şi administrativ şi membrilor Comisiei, reprezentanţi ai Direcţiei generale politicã industrialã. Un exemplar al contractului de finanţare se pãstreazã în arhiva Comisiei.
18. Derularea contractelor de finanţare încheiate cu beneficiarii se urmãreşte de cãtre Direcţia generalã politicã industrialã.
19. Documentele de platã depuse de beneficiari la registratura Ministerului Economiei şi Comerţului, preluate de cãtre Secretariatul Comisiei şi înregistrate în Registrul de evidenţã a documentelor de platã, se transmit Direcţiei generale politicã industrialã, care verificã existenţa, legalitatea şi corectitudinea documentaţiilor de platã în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data preluãrii acestora de la Secretariatul Comisiei.
20. În cazul în care documentaţiile de platã nu sunt corespunzãtor întocmite, Direcţia generalã politicã industrialã întreprinde demersurile necesare (în scris, telefonic sau prin întâlniri directe) în vederea finalizãrii acestora, iar termenul prevãzut la pct. 19 se decaleazã corespunzãtor.
21. Asigurarea parcurgerii fazei de lichidare a cheltuielilor, prin verificarea documentelor justificative şi confirmarea pe propria rãspundere a persoanei responsabile cã aceastã verificare a fost realizatã, se face de cãtre Direcţia generalã politicã industrialã. În situaţia achiziţiei de bunuri şi/sau de servicii se verificã dacã documentele de platã sunt însoţite de documente care atestã cã aceasta s-a realizat pe bazã de licitaţie sau selecţie de oferte.
22. Direcţia generalã politicã industrialã vizeazã, prin persoanele delegate cu aceste atribuţii, pentru "Bun de platã" documentele justificative de platã corespunzãtoare.
23. Periodic, Direcţia generalã politicã industrialã întocmeşte ordonanţarea de platã, separat pentru documentele de platã cu valoare sub 100 milioane lei şi peste 100 milioane lei, şi o depune la Direcţia generalã buget, economico-financiarã şi administrativ. Se are în vedere ca valoarea însumatã a celor douã ordonanţãri sã fie de minimum un miliard lei. Numãrul maxim de ordonanţãri pe lunã este de 3.
24. În termen de maximum 15 zile lucrãtoare Direcţia generalã buget, economico-financiarã şi administrativ asigurã plata cheltuielilor efectuate de cãtre beneficiarii Programului, în limita creditelor bugetare aprobate prin bugetul Ministerului Economiei şi Comerţului cu destinaţia "Stimularea exporturilor", în condiţiile legii.
25. Urmãrirea efectuãrii fazei de platã a cheltuielilor se face de cãtre Direcţia generalã politicã industrialã, care informeazã telefonic, dupã caz, agenţii economici asupra plãţilor efectuate.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016