Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 22 din 18 decembrie 2008  pentru aprobarea Normelor privind cerintele de informare si de raportare referitoare la auditul statutar al situatiilor financiare ale societatilor de asigurare/reasigurare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 22 din 18 decembrie 2008 pentru aprobarea Normelor privind cerintele de informare si de raportare referitoare la auditul statutar al situatiilor financiare ale societatilor de asigurare/reasigurare

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 894 din 30 decembrie 2008

În temeiul prevederilor art. 4 alin. (26) şi (27) şi ale <>art. 20 alin. (3) lit. g) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
potrivit Hotãrârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor din 16 decembrie 2008, prin care s-au adoptat Normele privind cerinţele de informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al situaţiilor financiare ale societãţilor de asigurare/reasigurare,

preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele privind cerinţele de informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al situaţiilor financiare ale societãţilor de asigurare/reasigurare, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentelor norme se abrogã Normele privind criteriile de aprobare a auditorilor financiari care auditeazã situaţiile financiare ale asigurãtorilor, aprobate prin <>Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.105/2006 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 28 martie 2006.
ART. 3
Direcţia generalã reglementãri contabile din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor va lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor,
Angela Toncescu

Bucureşti, 18 decembrie 2008.
Nr. 22.


ANEXĂ

NORME
privind cerinţele de informare şi de raportare referitoare la
auditul statutar al situaţiilor financiare ale societãţilor
de asigurare/reasigurare


I. Dispoziţii generale
ART. 1
Prezentele norme stabilesc cerinţele de informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al situaţiilor financiare ale societãţilor de asigurare/reasigurare, precum şi criteriile de aprobare ale auditorilor.
ART. 2
În înţelesul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii*1):
-------
*1) Preluate din Directiva 2006/43 din 17 mai 2006 a Parlamentului European şi a Consiliului privind auditul statutar al conturilor anuale şi al conturilor consolidate, de modificare a directivelor Consiliului 78/660/CEE şi 83/349/CEE şi de abrogare a Directivei 84/253/CEE a Consiliului, astfel cum aceasta a fost transpusã în legislaţia naţionalã în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 90/2008 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 278/2008 .

1. auditul statutar reprezintã auditul situaţiilor financiare anuale sau al situaţiilor financiare anuale consolidate, aşa cum este prevãzut de legislaţia comunitarã, transpusã în reglementãrile naţionale;
2. auditorul statutar este persoana fizicã autorizatã de cãtre autoritatea competentã, respectiv Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR), sã efectueze audit statutar;
3. firma de audit este persoana juridicã sau orice altã entitate, indiferent de forma juridicã a acesteia, care este autorizatã de autoritatea competentã, respectiv CAFR, sã efectueze audit statutar;
4. auditor al grupului înseamnã auditorul (ii) statutar (i) sau firma (ele) de audit care efectueazã auditul statutar al situaţiilor financiare anuale consolidate;
5. partener-cheie de audit înseamnã:
a) auditorul statutar desemnat de o firmã de audit pentru o anumitã misiune de audit, ca fiind responsabilul principal pentru efectuarea auditului statutar în numele firmei de audit; sau
b) în cazul auditului statutar al unui grup, cel puţin auditorul statutar care este desemnat de o firmã de audit ca fiind responsabilul principal pentru efectuarea auditului statutar la nivelul grupului şi auditorul statutar care este desemnat ca fiind responsabilul principal la nivelul filialelor importante; sau
c) auditorul statutar care semneazã raportul de audit.
ART. 3
Potrivit prevederilor <>art. 20 alin. (3) lit. g) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, societãţile de asigurare/reasigurare au obligaţia auditãrii situaţiilor financiare anuale şi, dupã caz, consolidate, de cãtre o firmã de audit, membrã a Camerei Auditorilor Financiari din România şi aprobatã de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor în conformitate cu criteriile stabilite prin prezentele norme.

II. Criterii de aprobare a firmelor de audit care auditeazã situaţiile financiare ale societãţilor de asigurare/reasigurare
ART. 4
Pentru a fi aprobate în vederea auditãrii situaţiilor financiare ale societãţilor de asigurare/reasigurare, firmele de audit trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã fie înregistrate în registrul firmelor de audit ţinut de CAFR;
b) sã îndeplineascã cerinţele legale şi profesionale referitoare la activitatea de audit şi sã nu se afle într-o situaţie de incompatibilitate sau de conflict de interese prevãzutã de legislaţia în vigoare;
c) sã aibã în vigoare un contract de asigurare de rãspundere civilã profesionalã, în conformitate cu normele privind asigurarea pentru risc profesional emise de CAFR;
d) auditorul statutar responsabil pentru misiunea de audit al situaţiilor financiare sã aibã calitatea de auditor statutar activ, membru al CAFR, şi sã fi coordonat sau sã fi participat la auditarea situaţiilor financiare ale asigurãtorilor o perioadã de cel puţin 2 ani;
e) sã aibã cel puţin un actuar în cadrul echipei care va realiza auditul statutar, în vederea examinãrii activitãţii de asigurare/reasigurare conform principiilor fundamentale şi general acceptate ale calculului actuarial.
ART. 5
(1) Societãţile de asigurare/reasigurare au obligaţia sã transmitã Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor o solicitare scrisã de aprobare a firmei de audit, însoţitã de urmãtoarea documentaţie din care sã rezulte îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 4:
a) documentul care atestã calitatea de membru activ al CAFR, eliberat de aceasta, valabil pentru anul financiar în curs;
b) curriculum vitae, semnat şi datat, pentru auditorul statutar menţionat la art. 4 lit. d), care va cuprinde cel puţin informaţii legate de studiile absolvite, cu menţionarea instituţiei de învãţãmânt, a naturii cursurilor şi a anului absolvirii, şi o prezentare detaliatã a activitãţii desfãşurate, cu indicarea denumirii şi a profilului activitãţii entitãţii în cadrul cãreia a activat, a duratei şi naturii activitãţilor desfãşurate, precum şi a responsabilitãţilor exercitate, însoţit de orice alte documente care atestã îndeplinirea cerinţelor de pregãtire şi experienţã în domeniul asigurãrilor. Dacã este cazul, se va indica şi autoritatea însãrcinatã cu supravegherea fiecãreia dintre entitãţile în cadrul cãrora auditorul statutar menţionat la art. 4 lit. d) a desfãşurat activitate;
c) curriculum vitae, semnat şi datat, pentru actuarul menţionat la art. 4 lit. e), care sã cuprindã cel puţin informaţiile prevãzute la lit. b) în legãturã cu pregãtirea şi experienţa profesionalã. Actuarul trebuie sã fie înscris în Registrul actuarilor ţinut de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor;
d) curriculum vitae, semnat şi datat, pentru reprezentantul legal al firmei de audit, care sã cuprindã cel puţin informaţiile prevãzute la lit. b) în legãturã cu pregãtirea şi experienţa profesionalã;
e) o copie a contractului de asigurare de rãspundere civilã profesionalã.
f) chestionarul în forma prezentatã în anexa nr. 1 la prezentele norme, completat şi semnat de reprezentantul legal al firmei de audit;
g) declaraţia în forma prezentatã în anexa nr. 2 la prezentele norme, completatã şi semnatã de reprezentantul legal al firmei de audit.
(2) În cazul în care firma de audit propusã de cãtre o societate de asigurare/reasigurare îndeplineşte aceastã calitate la o altã societate de asigurare/reasigurare şi, prin urmare, deţine aprobarea Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor pentru efectuarea auditului situaţiilor financiare, documentaţia prevãzutã la alin. (1) va fi înlocuitã cu o declaraţie sub semnãtura reprezentantului legal al firmei de audit, prin care sã se confirme cã informaţiile cuprinse în documentaţia existentã în evidenţele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nu au suferit modificãri sau, dupã caz, sã se comunice modificãrile intervenite.
(3) În cazul schimbãrii firmei de audit, societatea de asigurare/reasigurare va transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, în termen de 30 de zile de la data adoptãrii hotãrârii, o solicitare semnatã de una dintre persoanele semnificative ale acesteia, din care sã rezulte motivele schimbãrii firmei de audit, însoţitã de hotãrârea organului statutar, precum şi de documentaţia prevãzutã la alin. (1), în vederea aprobãrii noii firme de audit. Prevederile alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor.
(4) Pe perioada valabilitãţii contractului de audit firma de audit este obligatã sã transmitã societãţii de asigurare/reasigurare toate informaţiile necesare în vederea completãrii de cãtre aceasta a declaraţiei prevãzute în anexa nr. 3 la prezentele norme.
(5) Solicitarea de aprobare împreunã cu documentaţia prevãzutã la art. 5 alin. (1) vor fi transmise Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor înainte de începerea misiunii auditului statutar al situaţiilor financiare anuale/consolidate.
ART. 6
(1) Partenerul-cheie de audit responsabil pentru efectuarea auditului statutar se înlocuieşte în mod obligatoriu, în cadrul misiunii de audit, în termen de cel mult 5 ani de la data numirii, şi va putea participa la o nouã misiune de audit statutar al situatiilor financiare ale societãţii de asigurare/reasigurare respective dupã o perioadã de cel puţin 2 ani.
(2) Orice modificare a partenerilor-cheie de audit pe perioada în care firma de audit se aflã sub contract cu societatea de asigurare/reasigurare va fi notificatã societãţii de asigurare/reasigurare şi Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor de cãtre firma de audit, sub semnãtura reprezentantului legal al acesteia, în termen de 5 zile de la producerea acestei modificãri. Notificarea va fi însoţitã de documentaţia prevãzutã la art. 5 alin. (1) lit. b).
(3) Auditorului statutar sau partenerului-cheie de audit responsabil cu auditul statutar în numele firmei de audit nu i se permite sã ocupe un post de conducere în cadrul societãţii de asigurare/reasigurare auditate, înainte de scurgerea unei perioade de cel puţin 2 ani de la data demisiei ca auditor statutar sau ca partener-cheie de audit.

III. Informaţiile minime care trebuie cuprinse în raportul de audit statutar al situaţiilor financiare ale societãţilor de asigurare/reasigurare
ART. 7
(1) Firma de audit va întocmi un raport anual, însoţit de opinia sa, din care sã rezulte dacã situaţiile financiare prezintã o imagine fidelã a poziţiei financiare, a performanţei financiare, a fluxurilor de trezorerie şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfãşuratã, conform standardelor profesionale publicate de CAFR.
(2) Raportul de audit statutar trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele:
a) identificarea situaţiilor financiare anuale care fac obiectul auditului statutar, împreunã cu cadrul de raportare financiarã care a fost aplicat la întocmirea acestora;
b) o descriere a ariei auditului statutar, care identificã cel puţin standardele de audit conform cãrora a fost efectuat auditul;
c) o opinie de audit care exprimã în mod clar opinia firmei de audit, potrivit cãreia situaţiile financiare anuale oferã o imagine fidelã, conform cadrului relevant de raportare financiarã, şi, dupã caz, dacã situaţiile financiare anuale respectã cerinţele legale;
d) opinia de audit este fãrã rezerve, cu rezerve, o opinie contrarã sau, dacã auditorii financiari nu au fost în mãsurã sã exprime o opinie de audit, opinia este imposibil de exprimat. Auditarea situaţiilor financiare ale exerciţiului financiar anterior de cãtre o altã firmã de audit nu constituie bazã pentru exprimarea unei opinii cu rezervã;
e) o referire la aspectele asupra cãrora în raportul de audit se atrage atenţia printr-un paragraf distinct, fãrã ca opinia de audit sã fie cu rezerve;
f) o opinie privind gradul de conformitate a raportului administratorului cu situaţiile financiare anuale pentru acelaşi exerciţiu financiar;
g) o referire privind respectarea prevederilor legale privind metodologia de calcul şi evidenţã a rezervelor tehnice ale societãţii de asigurare/reasigurare, precum şi a categoriilor de active admise sã acopere rezervele tehnice ale societãţii de asigurare/reasigurare şi regulile de dispersie a plasamentelor;
h) o referire privind respectarea prevederilor legale privind marja de solvabilitate şi coeficientul de lichiditate ale societãţii de asigurare/reasigurare;
i) o referire la respectarea reglementãrilor interne privind programul de reasigurare, modul de îndeplinire a obligaţiilor specificate în contractele de reasigurare încheiate, oricare ar fi tipul acestora, precum şi reflectarea conform cerinţelor legale a tuturor elementelor de reasigurare în calculul marjei de solvabilitate;
j) o referire privind practicile şi procedurile controlului şi auditului intern ale societãţii de asigurare/reasigurare, precum şi eventualele deficienţe constatate şi recomandãrile fãcute pentru remedierea acestora.
(3) Raportul de audit se semneazã de cãtre auditorul statutar, partener-cheie de audit, în numele firmei de audit, şi se dateazã.
ART. 8
Auditorii statutari sau firmele de audit care efectueazã audituri statutare pentru societãţile de asigurare/reasigurare au, printre altele, urmãtoarele atribuţii:
a) confirmã anual în scris comitetului de audit independenţa lor faţã de societatea de asigurare/reasigurare auditatã;
b) comunicã anual comitetului de audit serviciile suplimentare prestate societãţii de asigurare/reasigurare;
c) discutã cu comitetul de audit despre ameninţãrile la adresa independenţei lor şi mãsurile de protecţie luate pentru reducerea acestor ameninţãri.
ART. 9
(1) Firma de audit care efectueazã auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi/sau consolidate ale societãţilor de asigurare/reasigurare trebuie sã informeze Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor de îndatã ce, în exercitarea atribuţiilor sale, a luat cunoştinţã despre orice act sau fapt în legãturã cu societatea de asigurare/reasigurare ori cu entitãţile care intrã în perimetrul de consolidare, act sau fapt care:
a) constituie o încãlcare a legii şi/sau a reglementãrilor ori actelor emise în aplicarea acestora, prin care sunt stabilite condiţiile de autorizare şi de desfãşurare a activitãţii societãţii de asigurare/reasigurare;
b) este de naturã sã afecteze situaţia patrimonialã a societãţii de asigurare/reasigurare sau buna sa funcţionare;
c) poate conduce la un refuz în exprimarea unei opinii asupra situaţiilor financiare ale societãţii de asigurare/reasigurare sau la exprimarea unei opinii cu rezerve.
(2) Transmiterea cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor a informaţiilor prevãzute la alin. (1) nu constituie o încãlcare a niciunei restricţii privind divulgarea de informaţii şi nu va atrage niciun fel de rãspundere asupra persoanei în cauzã.
ART. 10
În conformitate cu prevederile <>art. 6 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor asigurã confidenţialitatea informaţiilor conţinute în raportul de audit statutar.

IV. Comitetul de audit
ART. 11
(1) Societãţile de asigurare/reasigurare trebuie sã dispunã de un comitet de audit, care are o funcţie consultativã. Comitetul de audit este un comitet permanent, format dintr-un numãr de cel puţin 3 membri neexecutivi ai consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere sau din alţi reprezentanţi desemnaţi de adunarea generalã a acţionarilor, din care unul va fi preşedinte.
(2) Atribuţiile şi modul de funcţionare ale comitetului de audit sunt reglementate de prezentele norme şi de regulamentele interne ale fiecãrei societãţi de asigurare/reasigurare.
ART. 12
(1) Preşedintele comitetului de audit trebuie sã fie un membru al consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere.
(2) Membrii comitetului de audit trebuie sã aibã o experienţã corespunzãtoare atribuţiilor ce le revin în cadrul comitetului. Cel puţin un membru trebuie sã aibã experienţã în domeniul contabilitãţii sau auditului şi sã fie independent conform prevederilor <>Legii nr. 31/1990 privind societãtile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
Societãţile de asigurare/reasigurare trebuie sã asigure accesul membrilor comitetului de audit la orice date sau înregistrãri necesare îndeplinirii atribuţiilor ce revin acestuia.
ART. 14
Comitetul de audit va avea cel puţin urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã planul de audit şi necesarul de resurse aferent acestei activitãţi;
b) asigurã relaţia cu firma de audit şi cu partenerii-cheie de audit desemnaţi de aceasta, în sensul primirii planului de audit şi analizãrii constatãrilor şi recomandãrilor acestuia, precum şi analizarea constatãrilor şi recomandãrilor organelor de supraveghere şi control din afara societãţii de asigurare/reasigurare;
c) asigurã respectarea prevederilor cadrului legal, ale actului constitutiv şi ale normelor aprobate de consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere;
d) monitorizeazã procesul de raportare financiarã;
e) monitorizeazã eficacitatea sistemelor de control intern, de audit intern, dupã caz, şi de management al riscurilor din cadrul societãţii de asigurare/reasigurare;
f) monitorizeazã auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate;
g) verificã şi monitorizeazã independenţa firmei de audit şi a partenerilor-cheie de audit ai acesteia, în special în legãturã cu prestarea de servicii suplimentare cãtre societatea de asigurare/reasigurare.
ART. 15
Comitetul de audit poate formula recomandãri adresate consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere privind controlul intern, auditul intern şi auditul statutar, precum şi pentru numirea firmei de audit al societãţii de asigurare/reasigurare.
ART. 16
Consiliul de administraţie al societãţii de asigurare/reasigurare/consiliul de supraveghere, cu avizul comitetului de audit, poate lua decizia externalizãrii totale sau parţiale a activitãţii de audit intern.
ART. 17
Comitetul de audit se va întâlni ori de câte ori este necesar, dar cel puţin de douã ori pe an, când va analiza rezultatele semestriale şi anuale şi prezentarea acestora cãtre acţionari, autoritatea de supraveghere şi publicul larg.
ART. 18
Firma de audit raporteazã comitetului de audit cu privire la aspectele esenţiale care rezultã din auditul statutar şi, în special, cu privire la deficienţele semnificative ale controlului intern în ceea ce priveşte procesul de raportare financiarã.

V. Cerinţe de raportare
ART. 19
(1) Componenţa comitetului de audit va fi transmisã Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor pânã la data transmiterii situaţiilor financiare anuale pentru anul 2008.
(2) Orice modificare a componenţei acestui comitet va fi transmisã Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor în termen de 5 zile de la data producerii acesteia.
ART. 20
Firmele de audit vor transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, în termen de 30 de zile de la finalizarea raportului de audit statutar, scrisoarea adresatã conducerii societãţilor de asigurare/reasigurare (scrisoarea cãtre conducere), care conţine constatãrile cu impact financiar, constatãrile cu privire la rezultatele evaluãrii sistemelor de management şi control intern, precum şi recomandãrile pentru remedierea deficienţelor constatate.
ART. 21
Societãţile de asigurare/reasigurare vor transmite anual, odatã cu situaţiile financiare anuale, o declaraţie în forma prezentatã în anexa nr. 3 la prezentele norme, cu privire la datele şi informaţiile referitoare la firma de audit. Declaraţia este completatã şi semnatã de una dintre persoanele semnificative ale societãţii de asigurare/reasigurare.

VI. Prevederi finale
ART. 22
(1) Firmele de audit furnizeazã, la solicitarea Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, orice detalii, clarificãri, explicaţii referitoare la activitatea de audit desfãşuratã pentru societãţile de asigurare/reasigurare.
(2) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor are acces la orice documente întocmite de auditorii statutari pe parcursul misiunii de audit statutar.
ART. 23
Firmele de audit aprobate de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor sã efectueze audit statutar pentru societãţile de asigurare/reasigurare vor transmite, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, documentaţia necesarã în vederea întregistrãrii actuarilor care fac parte din echipa de audit în Registrul actuarilor ţinut de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, în conformitate cu prevederile <>Ordinului preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.116/2006 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul actuarilor.
ART. 24
(1) Nerespectarea de cãtre societãţile de asigurare/reasigurare a prevederilor prezentelor norme se sancţioneazã în condiţiile şi potrivit prevederilor <>art. 39 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În cazul constatãrii nerespectãrii prevederilor prezentelor norme de cãtre firmele de audit, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor informeazã CAFR, solicitându-i acesteia adoptarea mãsurilor care se impun pentru remedierea acestor încãlcãri, şi poate retrage aprobarea acordatã auditorilor financiari în cauzã.


ANEXA 1
la norme

(Confidenţial)

CHESTIONAR*)
pentru firma de audit

1. Identitatea firmei de audit (se vor indica: denumirea, forma juridicã, adresa sediului social, codul unic de înregistrare şi numãrul autorizaţiei de funcţionare eliberate de Camera Auditorilor Financiari din România):
. ......................................................................................
2. Identitatea reprezentantului legal al firmei de audit (se vor indica: numele, prenumele şi funcţia acestuia, informaţii de contact - adresã, telefon, e-mail):
. ......................................................................................
3. Identitatea auditorului statutar, persoanã fizicã, partener-cheie de audit ce va realiza auditul statutar al societãţii de asigurare/reasigurare (se vor indica: numele, prenumele şi funcţia acestuia, informaţii de contact - adresã, telefon, e-mail):
. ......................................................................................
4. Sã se mentioneze dacã în ultimii 10 ani vreuna dintre entitãţile la care firma de audit menţionatã la pct. 1 a prestat servicii de audit statutar a fãcut obiectul unei proceduri de reorganizare judiciarã/faliment/lichidare? În caz afirmativ, faceţi orice precizãri utile:
. ......................................................................................
5. Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru activitatea firmei de audit menţionate la pct. 1:
. ......................................................................................
Subsemnatul, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal (art. 474 din noul Cod penal), declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea legii, cã toate rãspunsurile sunt complete şi conforme cu realitatea şi cã nu existã alte fapte relevante asupra cãrora Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor ar trebui informatã. Totodatã, în numele societãţii pe care o reprezint, mã angajez sã comunic Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor orice modificare privind informaţiile furnizate.

Data .................. Numele şi prenumele ...............

Semnãtura şi ştampila .............


NOTĂ:
Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor va pãstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în rãspunsurile la acest chestionar, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege.

---------
*) Acest chestionar va fi completat şi semnat de reprezentantul legal al firmei de audit. Chestionarul se întocmeşte potrivit acestui model, în formã tehnoredactatã; este obligatoriu sã se rãspundã la toate întrebãrile. Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.



ANEXA 2
la norme





DECLARAŢIE*)

Subsemnatul ............................................................................,
(numele şi prenumele)
reprezentant legal al ..............................., propusã pentru realizarea auditului
(denumirea firmei de audit)
statutar la societatea ..................................................................,
(denumirea asigurãtorului)
declar cã firma de audit menţionatã nu se aflã în vreuna dintre situaţiile prevãzute la
<>art. 9 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar,
republicatã, cu modificãrile ulterioare, ori în altã situaţie de incompatibilitate ori de
conflict de interese prevãzutã de legislaţia în vigoare.

Data .................. Numele şi prenumele ...................
Semnãtura şi ştampila .................


*) Aceastã declaraţie va fi completatã şi semnatã de reprezentantul legal al firmei. Nu sunt
acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.



ANEXA 3
la norme





DECLARAŢIE*)

Subsemnatul ................................................................................,
(numele şi prenumele)
reprezentant legal al .......................................................................,
(denumirea societãţii de asigurare/reasigurare)
cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal (art. 474 din noul Cod penal), declar pe propria
rãspundere, sub sancţiunea legii, cã toate informaţiile de mai jos sunt complete şi conforme cu
realitatea şi cã nu existã alte fapte relevante asupra cãrora Comisia de Supraveghere a
Asigurãrilor ar trebui informatã.

1. Denumirea firmei de audit ...............................................................
2. Forma juridicã ..........................................................................
3. Adresa completã a sediului social ........................ telefon/fax ..................
4. Adresa de corespondenţã .................................................................
5. Codul unic de înregistrare ..............................................................
6. Numãrul autorizaţiei de funcţionare (eliberat de Camera Auditorilor Financiari din România) ..........
7. Reprezentantul legal .....................................................................
8. Partener(i)-cheie de audit/numãrul autorizaţiei Camera Auditorilor Financiari din România ............
sau,
auditorul(ii) statutar(i) responsabil(i) principal(i) pentru efectuarea auditului statutar la
nivelul grupului ........................................................ .
9. Informaţii referitoare la actuarul din cadrul echipei de audit:
9.1. Numele şi prenumele actuarului, membru al echipei de audit ...................................
9.2. Nr. înregistrare în Registrul actuarilor aflat în evidenţa Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor ...
9.3. Numele autoritãţii/asociaţiei profesionale în evidenţa cãreia se aflã înscris actuarul ...............
9.4. Numãrul de ordine din cadrul autoritãţii/asociaţiei profesionale .....................................

Data .................. Numele şi prenumele .....................
Semnãtura şi ştampila ...................



*) Aceastã declaraţie va fi completatã şi semnatã de reprezentantul legal al societãţii de
asigurare/reasigurare. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016