Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 213 din  5 februarie 1996  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 213 din 5 februarie 1996 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 29 din 12 februarie 1996

    Ministru de stat, ministrul finanţelor,
    având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 449/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, republicată,
    In temeiul art. 8 şi 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi băuturi alcoolice, aprobată şi modificată prin Legea nr. 132 din 29 decembrie 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 29 decembrie 1995, emite următorul ordin:

    1. Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi băuturi alcoolice.
    2. Potrivit prevederilor art. 8 din ordonanţă, se autorizează Regia Autonomă "Imprimeria Naţională", de sub autoritatea Ministerului Finanţelor, să tipărească timbrele, banderolele şi etichetele de marcaj.
    3. Preţul timbrelor se stabileşte prin negociere între Regia Autonomă "Imprimeria Naţională" şi Direcţia generală de reglementare şi administrare a monopolurilor, sub supravegherea secretarului de stat care coordonează activitatea de preţuri.
    4. Prevederile normelor metodologice se aplica începând cu data de 1 martie 1996.
    5. Direcţia generală impozite indirecte, Direcţia generală a vămilor, Direcţia de proceduri şi metodologii fiscale, Direcţia generală de reglementare şi administrare a monopolurilor şi Direcţia presa, relaţii cu publicul, protocol şi administrativ vor lua măsurile necesare pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

          Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                    Florin Georgescu


                      NORME METODOLOGICE
   de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului
        de marcare pentru ţigarete, produse din tutun şi băuturi alcoolice

    1. Potrivit prevederilor art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 23/1995 (denumita în continuare ordonanţa), comercializarea pe teritoriul României a tigaretelor, a produselor din tutun şi a băuturilor alcoolice din producţia internă şi din import se poate face numai dacă acestea sunt marcate.
    Începând cu data intrării în vigoare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 se interzice producerea şi introducerea pe teritoriul vamal al României a produselor nemarcate ce intra sub incidenta prevederilor acestei ordonanţe, cu excepţiile prevăzute de ordonanţă.
    2. Potrivit prevederilor art. 2 din ordonanţa, începând cu data de 1 martie 1996 sunt supuse marcarii ţigaretele şi produsele din tutun.
    Până la data de 1 mai 1996, agenţii economici producători, importatori şi comercianţi sunt obligaţi să lichideze stocurile de ţigarete şi de produse din tutun nemarcate.
    3. Marcarea ţigaretelor şi a produselor din tutun se face prin timbre.
    Marcajele se tipăresc de unitatea specializată, autorizată de Ministerul Finanţelor.
    Între Ministerul Finanţelor şi unitatea autorizata pentru tipărirea marcajelor se încheie periodic contracte, care prevăd obligaţiile părţilor, termenele de realizare şi de plata, condiţiile de tipărire fiind stabilite în baza caietului de sarcini.
    4. Aplicarea marcajelor se face, potrivit prevederilor art. 4 din ordonanţa, pe ambalajul individual al produsului, pe sistemul de închidere, astfel încât prin deschiderea ambalajului să se deterioreze marcajul.
    În cazul în care pachetele, cutiile sau sticlele sunt învelite în celofan sau sunt prevăzute cu un alt înveliş de protecţie, marcajele se aplică sub acest înveliş.
    5. Potrivit prevederilor art. 5 din ordonanţa, responsabilitatea marcării produselor revine agenţilor economici care deţin licenţe de fabricaţie sau de import.
    Aceste licenţe se eliberează de către Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei sau Ministerul Finanţelor, după caz.
    Licenţa poate fi acordată numai agenţilor economici - persoane fizice autorizate sau persoane juridice -, înmatriculaţi în România.
    Licenţa este nominală şi nu poate fi cedată direct sau indirect.
    Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei eliberează aceste licenţe pentru producătorii interni, în baza prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 privind producţia de produse alimentare destinate comercializării.
    Pentru importul de produse supuse marcării, licenţele de import se acordă de Ministerul Finanţelor, în baza unei cereri-tip pentru obţinerea licenţei de import, conform anexei nr. 1 la prezentele norme metodologice.
    Cererea va fi însoţită de următoarele documente, în fotocopii certificate pentru conformitate cu originalul:
    a) statutul societăţii comerciale;
    b) certificatul de înmatriculare al acesteia la Oficiul Registrului comerţului;
    c) certificatul de înregistrare fiscală a societăţii comerciale;
    d) contractul încheiat direct între importator şi producătorul extern sau reprezentantul acestuia.
    Cererile însoţite de documentele prevăzute mai sus se înregistrează la Ministerul Finanţelor în Registrul de evidenţă a cererilor pentru acordarea licenţelor de import, potrivit modelului din anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
    6. Potrivit prevederilor art. 5 alin. 2 din ordonanţa, produsele marcate cu timbre, banderole sau etichete, deteriorate sau marcate altfel decât se prevede în art. 3 şi 4 din ordonanţa, sunt considerate nemarcate, fapta sancţionându-se potrivit prevederilor art. 13 lit. d) din ordonanţă.
    7. Pentru situaţiile în care nu se prevede obligativitatea marcării, prevăzute la art. 7 din ordonanţa, producătorii şi importatorii sunt obligaţi să conducă evidenţe distincte, pe bază de documente justificative (pentru producţia internă: fişa limită, raportul de producţie, nota de predare, fişa de magazie, facturile, după caz, iar pentru import: factura externă, declaraţia vamală de import).
    În cazul în care se schimbă destinaţiile iniţiale ale produselor prevăzute la art. 7 din ordonanţă, în scopul valorificării la intern, producătorii şi importatorii au obligaţia marcării acestor produse conform prevederilor art. 3 şi 4 din ordonanţă.
    8. Timbrele sunt hârtii de valoare cu regim special şi sunt tipărite de unitatea specializată, autorizată de Ministerul Finanţelor să le tipărească.
    9. Pentru procurarea marcajelor, agenţii economici producători sau importatori, deţinători de licenţe, completează nota de comandă conform modelului din anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice în trei exemplare, din care două se depun la Biroul de distribuire a marcajelor din cadrul Ministerului Finanţelor.
    În baza acestor note de comandă, Biroul de distribuire a marcajelor atribuie fiecărui producător sau importator de produse supuse marcării un cod special (diferit de codul fiscal), care se va regăsi inscripţionat pe marcajele tipărite ce vor fi aplicate pe produsele fabricate sau importate de către aceştia.
    După aprobarea comenzii, Biroul de distribuire a marcajelor va întocmi o situaţie centralizatoare, după modelul din anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice, şi va transmite, anexat acesteia, la unitatea specializată autorizata pentru tipărirea marcajelor, exemplarul 1 al notei de comandă, iar exemplarul 2 îl va păstra în arhiva proprie.
    Pe baza situaţiilor centralizatoare, unitatea specializată autorizată pentru tipărirea marcajelor realizează marcajele şi ţine evidenţa tipăriturilor.
    Unitatea specializată autorizată pentru tipărirea marcajelor eliberează marcajele către agentul economic producător, sau importator, pe baza notelor de comandă şi numai după prezentarea de către aceştia a dovezii plăţii şi a extrasului de cont ce atestă virarea contravalorii marcajelor comandate, în contul ei.
    Dovada plăţii şi extrasul de cont vor purta obligatoriu viza băncii la care agenţii economici producători sau importatori au deschis contul.
    10. În valoarea timbrelor, a banderolelor şi a etichetelor nu se includ accizele datorate bugetului de stat, achiziţionarea lor de către agenţii economici producători sau importatori facându-se la un preţ reprezentând costul şi profitul aferent tipăririi.
    11. Agenţii economici producători sau importatori pot deţine în stoc marcaje corespunzătoare necesarului la nivelul a 3 luni.
    12. Marcajele neutilizate nu pot fi revândute altor agenţi economici, ele urmând a fi restituite Biroului de distribuire a marcajelor din cadrul Ministerului Finanţelor.
    În situaţia în care un agent economic producător sau importator îşi încetează activitatea, acesta trebuie să informeze Biroul de distribuire a marcajelor şi să returneze marcajele neutilizate, care vor fi distruse.
    Până la eliberarea timbrelor, a banderolelor şi a etichetelor către agenţii economici producători sau importatori, acestea se depozitează în seifuri la unitatea autorizată de Ministerul Finanţelor pentru tipărire.
    13. Marcajele deteriorate la agenţii economici producători sau importatori nu vor fi utilizate, acestea urmând a se returna Biroului de distribuire a marcajelor.
    Procentul maxim admis de marcaje deteriorate este de 1% din numărul timbrelor din comandă.
    Agenţii economici producători sau importatori vor ţine o evidenţa distinctă a marcajelor deteriorate după modelul din anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice.
    Toate marcajele deteriorate vor fi lipite la sfârşitul fiecărei zile pe un formular special, destinat pentru aceasta, potrivit anexei nr. 6 la prezentele norme metodologice.
    Constatarea deteriorării marcajelor şi aprobarea motivatiilor deteriorării acestora se efectuează de Biroul de distribuire a marcajelor.
    Marcajele returnate se distrug, lunar, sub supravegherea unei comisii formate din câte un reprezentant al Ministerului Finanţelor, un reprezentant al unităţii specializate pentru tipărirea acestora şi un reprezentant al agentului economic în cauza.
    Costul marcajelor neutilizate sau deteriorate nu se restituie.
    14. Potrivit prevederilor art. 11 din ordonanţă, agenţii economici producători sau importatori sunt obligaţi să ţină evidenţa distinctă a achiziţionării, utilizării şi returnarii marcajelor, conform formularului din anexa nr. 7 la aceste norme metodologice.
    În situaţia în care nu sunt respectate prevederile de mai sus, se aplică sancţiunile prevăzute de ordonanţă.
    15. Controlul respectării regimului legal privind tipărirea marcajelor, precum şi marcarea prin timbre, banderole sau etichete a produselor de natura celor prevăzute în ordonanţă se exercită de către organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor.
    16. Agenţii economici producători sau importatori au obligaţia de a pune la dispoziţia organelor de control toate documentele necesare bunei desfăşurări a acţiunilor de control, sub sancţiunile prevăzute de dispoziţiile legale.
    17. Contestaţiile la sancţiunile aplicate de organele de control potrivit prevederilor art. 13 din ordonanţa urmează regimul instituit de Legea nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25 şi 27.

    ANEXA 1
    -------
la normele metodologice
-----------------------

    Nr. ..... din ........

                           CERERE
             pentru acordarea licenţei de import

    Agentul economic ......, cu sediul în: ..........., str. ....... nr. ......,
înregistrat la Registrul comerţului sub nr. ........, cod fiscal ..........,
telefon ........., fax ........., telex ........., reprezentat prin ...........,
domiciliat în ..............., str. ................... nr. ......, bl. .......,
sc. ......., et. ......, ap. ......, sectorul ............, judeţul ...........,
posesorul buletinului de identitate seria ........ nr. .............,
eliberat de ................, având funcţia de ............, pe baza pieselor
anexate la dosar, solicit eliberarea licenţei de import pentru:
    1. ............................
    2. ............................
    3. ............................

             Data ...................

                                            Semnătura
                                      ......................

    Domnului director general al Direcţiei generale ..............
    din Ministerul Finanţelor.


    ANEXA 2
    -------
la normele metodologice
------------------------

                        REGISTRUL DE EVIDENŢĂ
          a cererilor pentru acordarea licenţelor de import

┌──────────────┬──────────┬────────────────────┬────────────┬──────────────────┐
│ Nr. de │ │ Numele şi adresa │ Modul de │ Data eliberării │
│ înregistrare │ Data │ solicitantului │ rezolvare │ (respingerii) │
│ │ │ │ │ licenţei │
├──────────────┼──────────┼────────────────────┼────────────┼──────────────────┤
├──────────────┼──────────┼────────────────────┼────────────┼──────────────────┤
├──────────────┼──────────┼────────────────────┼────────────┼──────────────────┤
└──────────────┴──────────┴────────────────────┴────────────┴──────────────────┘



    ANEXA 3
    -------
la normele metodologice
-----------------------

                      NOTA DE COMANDĂ Nr. .......
  pentru timbre, banderole şi etichete din ...... luna ........ anul .........

    Denumirea agentului economic: ................................
    Codul de înregistrare fiscală: ..................../
    Codul de marcare: .........................../
    Adresa completa:
    Localitatea ..............................., str. .............. nr. ......,
    sectorul ................, judeţul ..........., codul poştal ..........,
    telefon ............

┌──────────────────┬──────────────┬────────┬────────────────┬──────────────────┐
│ Tipul marcajului │ Cantitatea │ U.M. │ Preţul unitar │ Valoarea totală │
├──────────────────┼──────────────┼────────┼────────────────┼──────────────────┤
├──────────────────┼──────────────┼────────┼────────────────┼──────────────────┤
├──────────────────┼──────────────┼────────┼────────────────┼──────────────────┤
└──────────────────┴──────────────┴────────┴────────────────┴──────────────────┘

  Ştampila şi semnătura solicitantului: Data aprobării comenzii: ............
  .................................... Numărul marcajelor aprobate: ........
  .................................... Modalitatea de plată ................


    ANEXA 4
    -------
la normele metodologice
------------------------


                     SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
                       a notelor de comandă

┌──────────────┬────────────┬──────────┬──────────────┬────────────┬───────────┐
│ Nr. de │ Numele │ Adresa │ Codul de │ Nr. de │ Nr. de │
│ înregistrare │ agentului │ │ de marcare │ marcaje │ marcaje │
│ │ economic │ │ │ solicitate │ aprobate │
├──────────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────────────┴────────────┴──────────┴──────────────┴────────────┴───────────┘

    TOTAL: ....................
                                                 Semnătura şi ştampila
                                                 ......................


    ANEXA 5
    -------
la normele metodologice
-----------------------

                           EVIDENŢA
                    marcajelor deteriorate

    Numărul licenţei ........................................
    Codul de marcare ........................................
    Denumirea agentului economic ............................
    Adresa:
    Localitatea ......................, str. ............ nr. ..........,
    sectorul ............, judeţul .........., codul fiscal .............

┌───────────┬──────────────┬─────────────────┬──────────────────┬──────────────┐
│ Nr. crt. │ Cauzele │ Nr. de timbre │ Nr. de banderole │ Nr. de │
│ │ deteriorării │ │ │ etichete │
├───────────┼──────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────┤
├───────────┼──────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────┤
├───────────┼──────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────┤
│ TOTAL: │ X │ │ │ │
└───────────┴──────────────┴─────────────────┴──────────────────┴──────────────┘

                       Certificat de către conducătorul agentului economic
                       Data ........................
                       Semnătura ...................
  Organul fiscal, Verificat de ...............
  Semnătura ........ Data .................



    ANEXA 6
    -------
la normele metodologice
------------------------

    Denumirea agentului economic: ........................
    Data întocmirii: .....................................

                          MARCAJE DETERIORATE

┌───────────────────────┬───────────────────────────┬──────────────────────────┐
├───────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┤
├───────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │ Loc pentru lipire │ │
├───────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┤
├───────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┤
├───────────────────────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┤
└───────────────────────┴───────────────────────────┴──────────────────────────┘

 Numele şi prenumele persoanei care le-a utilizat Semnătura şefului de secţie
       ................................... ........................
        Semnătura ........................



    ANEXA 7
    ------
la normele metodologice
-----------------------


                               EVIDENŢA
   achiziţionării, utilizării şi returnării marcajelor în luna .... anul ....

    Denumirea agentului economic: ....................... Data ..............
    Adresa:
    Localitatea ................, str. ............. nr. ...., sectorul .....,
    judeţul ............., codul fiscal ..........., codul de marcare ........

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Numărul Numărul Numărul
 crt. de timbre de banderole de etichete
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Stoc la începutul lunii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 2. Cumpărări în cursul lunii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 3. TOTAL I (rd. 1 + rd. 2)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 4. Marcaje utilizate pentru produsele din
    producţia internă
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 5. Marcaje expediate producătorilor din
     străinătate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 6. Deteriorate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 7. TOTAL MARCAJE UTILIZATE
    (rd. 4 + rd. 5 + rd. 6)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 8. Stoc la sfârşitul lunii (rd. 3 - rd. 7)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

               Certificat de către conducătorul agentului economic
              Data ................... Semnătura ..................

    Organul fiscal, Verificat de ................
    Semnătura ...................... Data ........................


                               -------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016