Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 210 din 21 mai 2007  pentru aprobarea Metodologiei privind identificarea, evaluarea si controlul riscurilor de incendiu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 210 din 21 mai 2007 pentru aprobarea Metodologiei privind identificarea, evaluarea si controlul riscurilor de incendiu

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 360 din 28 mai 2007

Având în vedere prevederile <>art. 29 alin. (3) din Legea nr. 307/2006 privind apãrarea împotriva incendiilor,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,

ministrul internelor şi reformei administrative emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Metodologia privind identificarea, evaluarea şi controlul riscurilor de incendiu, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã, prin inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene /al municipiului Bucureşti, urmãreşte punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
(1) Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicãrii.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului de interne nr. 87/2001 pentru aprobarea Metodologiei privind identificarea, evaluarea şi controlul riscurilor de incendiu, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 571 din 13 septembrie 2001.

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 21 mai 2007.
Nr. 210.

ANEXĂ

METODOLOGIE
privind identificarea, evaluarea şi controlul riscurilor de incendiu

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta metodologie stabileşte etapele de parcurs şi principalele elemente, factori, parametri, criterii, instrumente, tehnici şi procedee care sunt avute în vedere în activitatea de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu, precum şi condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã personalul care executã astfel de activitãţi.
ART. 2
(1) Metodologia se aplicã la:
a) elaborarea şi/sau adoptarea de cãtre ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale a metodelor şi procedurilor pentru identificarea, evaluarea şi controlul riscurilor de incendiu, specifice domeniilor de competenţã ale organelor respective;
b) asigurarea, de cãtre administratorii operatorilor economici şi conducãtorii de instituţii, a identificãrii şi evaluãrii riscurilor de incendiu din unitãţile proprii, în corelare cu natura şi cu nivelul riscurilor;
c) stabilirea mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor în cazul intervenţiilor efectuate la construcţiile existente, când în mod justificat nu pot fi îndeplinite unele prevederi ale reglementãrilor în vigoare privind cerinţa esenţialã "securitate la incendiu";
d) validarea scenariilor de securitate la incendiu;
e) expertizarea construcţiilor existente.
(2) Metodologia nu se aplicã la instalaţiile de producere şi transport al energiei electrice, exploatãrile miniere de suprafaţã sau subterane, instalaţiile şi platformele de foraj, extracţie, prelucrare şi transport de produse petroliere şi gaze naturale, construcţiile din domeniul nuclear, mijloacele de transport rutier, naval, feroviar şi aerian, pentru acestea urmând a fi elaborate metodologii specifice de cãtre autoritãţile competente pentru fiecare domeniu.
ART. 3
În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele înţelesuri:
a) agent - factorul activ rezultat în caz de incendiu, care provoacã diferite fenomene fizice, chimice, electromagnetice sau biologice, cu acţiuni şi efecte asupra construcţiilor, instalaţiilor şi a utilizatorilor;
b) ardere, combustie - reacţia exotermã a unei substanţe cu un comburant care emite efluenţi însoţiţi de flãcãri şi/sau incandescenţã;
c) arson - termen de origine englezã, intraductibil, ce desemneazã un incendiu provocat printr-o acţiune intenţionatã;
d) bancã de date privind incendiile - situaţia statisticã a cauzelor şi pagubelor provocate de incendii produse într-un anumit domeniu de activitate, întocmitã de organul/ compartimentul de specialitate al administraţiei publice centrale care coordoneazã activitatea respectivã sau de cãtre o altã autoritate ori asociaţie profesionalã care deţine competenţa profesionalã prevãzutã de reglementãrile specifice;
e) reacţie la foc - comportarea unui material care, prin propria sa descompunere, alimenteazã un foc la care este expus, în condiţii specificate;
f) clase de reacţie la foc - expresiile cantitative formulate în termeni de performanţã pentru modul de comportare a produselor la acţiunea focului, în condiţii de utilizare finalã, structurate într-o serie de niveluri de performanţã;
g) comportare la foc - schimbarea sau menţinerea proprietãţilor fizice şi/sau chimice ale unui produs expus la foc;
h) densitate de sarcinã termicã - raportul dintre sarcina termicã şi suprafaţa pardoselii spaţiului afectat de incendiu;
i) împrejurare preliminatã - situaţia în care se poate gãsi la un moment dat un ansamblu de elemente materiale, cu sau fãrã participarea factorului uman, care poate genera şi/sau favoriza iniţierea, dezvoltarea şi/sau propagarea unui incendiu;
j) incendiu - arderea autoîntreţinutã, care se desfãşoarã fãrã control în timp şi spaţiu, care produce pierderi de vieţi omeneşti şi/sau pagube materiale şi care necesitã o intervenţie organizatã în scopul întreruperii procesului de ardere;
k) risc de incendiu - produsul dintre probabilitatea de iniţiere a unui incendiu într-un proces tehnologic sau într-o situaţie tehnicã datã şi importanţa estimatã a pagubelor sau a consecinţelor lor la apariţia incendiului;
l) risc de incendiu acceptat - nivelul-limitã maxim al riscului de incendiu, considerat acceptabil din punct de vedere al gravitãţii consecinţelor incendiului, corelat cu probabilitatea de iniţiere a evenimentului respectiv;
m) sistem - ansamblul de elemente materiale, umane şi/sau informaţionale asociate într-o relaţie de interdependenţã, situat într-un mediu dat, care îndeplineşte una sau mai multe funcţii specificate, în scopul desfãşurãrii corespunzãtoare a uneia ori mai multor activitãţi;
n) sarcinã termicã de incendiu - energia termicã care poate fi produsã prin arderea completã a tuturor materialelor combustibile conţinute într-un spaţiu, inclusiv finisajele tuturor suprafeţelor;
o) sursã de aprindere/iniţiere a arderii - sursa de energie care produce o ardere, aceasta putând fi un fenomen fizic, chimic sau de altã naturã, care genereazã o cantitate de energie capabilã de a iniţia aprinderea unui material sau mediu combustibil;
p) consecinţe - rezultatul sau rezultatele evenimentelor, exprimate negativ ori pozitiv, cantitativ sau calitativ;
q) probabilitate de producere a incendiilor - mãsura în care un eveniment de tip incendiu este probabil sã se producã; se exprimã în numãr de evenimente produse într-o unitate de timp;
r) frecvenţã - gradul de repetabilitate a unui eveniment într-o perioadã de timp.

CAP. II
Managementul riscurilor de incendiu

SECŢIUNEA 1
Etape de parcurs în fazele de proiectare şi exploatare a construcţiilor şi instalaţiilor

ART. 4
(1) Managementul riscurilor de incendiu presupune urmãtoarele etape:
a) stabilirea sistemului sau procesului supus evaluãrii;
b) stabilirea nivelului de acceptabilitate a riscului;
c) alegerea metodei şi a instrumentelor de lucru;
d) identificarea pericolelor de incendiu;
e) identificarea riscurilor;
f) estimarea şi cuantificarea riscului;
g) evaluarea riscului;
h) controlul riscului;
i) monitorizarea riscului;
j) documentaţia rezultatã în urma procesului de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu.
(2) Schemele logice de management al riscurilor de incendiu în faza de proiectare, respectiv de exploatare, sunt prezentate în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
(3) Principalele obiective ale managementului riscului de incendiu sunt:
a) asigurarea securitãţii utilizatorilor şi a echipelor de intervenţie;
b) protejarea proprietãţii;
c) asigurarea continuitãţii activitãţilor operatorilor economici;
d) protejarea mediului;
e) protejarea patrimoniului - monumente istorice, de arhitecturã sau alte valori culturale.
ART. 5
Factorii care trebuie luaţi în considerare în managementul riscului de incendiu sunt:
a) pierderile de vieţi omeneşti: numãrul de decese/100.000 de locuitori, numãrul de copii morţi/100.000 de copii, numãrul de morţi prin inhalare de fum, monoxid de carbon, substanţe toxice, numãrul de morţi în afara sau în interiorul locului focarului de iniţiere a incendiului, numãrul de morţi pe lunã, sãptãmânã, zi şi altele asemenea;
b) efectul asupra mediului: afectarea apei, aerului, pãmântului, speciilor de animale şi ecosistemelor, costurile refacerii acestora, costurile materialelor de curãţare, suprafeţele afectate, numãrul populaţiei, fauna şi flora afectate şi altele asemenea;
c) afectarea patrimoniului, proprietãţii şi a continuitãţii activitãţilor operatorilor economici, ca de exemplu: numãrul construcţiilor/instalaţiilor afectate, durata de aducere la starea iniţialã anterioarã incendiului sau de restaurare - în cazul obiectivelor de patrimoniu, valoarea pagubelor incendiilor sau ale unui incendiu, costurile refacerii proprietãţii, pierderile în procente ale valorii asigurate, perioada de timp pierdutã în desfãşurarea activitãţii economice, valoarea financiarã a întreruperii activitãţii economice din valoarea asiguratã şi altele asemenea;
d) costul mãsurilor implementate de control al riscului;
e) efectele asupra imaginii operatorului economic/ instituţiei.

SECŢIUNEA a 2-a
Stabilirea sistemului/procesului supus evaluãrii de risc

ART. 6
În funcţie de obiectivele stabilite, identificarea şi evaluarea riscului de incendiu pot include un singur sistem/proces, prin evaluarea nivelului intrinsec al riscului pentru sistemul/procesul respectiv sau prin evaluarea mai multor sisteme/procese, prin evaluarea globalã a riscului de incendiu, când trebuie avute în vedere: interdependenţa sistemelor/proceselor, inclusiv a mãsurilor de securitate la incendiu active şi/sau pasive, efectul propagãrii incendiilor sau al prãbuşirii construcţiilor/instalaţiilor, precum şi alţi factori, cum ar fi vârsta şi starea fizicã a utilizatorilor, nivelul de instruire al acestora.

SECŢIUNEA a 3-a
Stabilirea nivelului de acceptabilitate a riscului

ART. 7
Conceptul de acceptabilitate a riscului de incendiu se bazeazã pe premisa cã în orice sistem/proces supus evaluãrii existã un anumit nivel de risc, denumit nivel de risc acceptabil, peste care gravitatea consecinţelor unui incendiu, exprimatã în pierderi umane, materiale şi/sau financiare nu poate fi acceptatã.
ART. 8
(1) Nivelul de acceptabilitate a riscului de incendiu sau riscul de incendiu acceptat se stabileşte, dupã caz, pe baza experienţei anterioare sau a raţionamentelor previzionale, de cãtre:
a) autoritãţile abilitate sã elaboreze şi sã emitã reglementãri tehnice în domeniul apãrãrii împotriva incendiilor;
b) administratorul şi/sau conducãtorul instituţiei, prin strategia de apãrare împotriva incendiilor adoptatã în interiorul unitãţii sale;
c) societãţile de asigurare/reasigurare.
(2) Criteriile de acceptabilitate au forme variate, cum ar fi valori cantitative, valori comparative sau alte tipuri de valori agreate, care depind de factorii menţionaţi la alin. (1), de sistemul/procesul analizat şi de metoda aleasã pentru analiza riscului, ţinându-se cont de:
a) reglementãrile prescriptive;
b) reglementãrile bazate pe conceptul de performanţã;
c) standarde şi ghiduri.

SECŢIUNEA a 4-a
Alegerea metodei şi a instrumentelor de lucru

ART. 9
(1) În raport de fazele determinante ale sistemului supus evaluãrii, care pot fi de proiectare, execuţie, exploatare sau postutilizare şi de funcţiile acestuia, dupã caz, civilã, de producţie, mixtã, se utilizeazã urmãtoarele tehnici, procedee şi metode, denumite în continuare metode:
a) calitative;
b) matematice - cantitative, semicantitative;
c) analitice;
d) grafice;
e) combinate.
(2) Categoriile de metode de evaluare a riscului de incendiu sunt prevãzute în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
ART. 10
(1) Metodele şi procedeele matematice de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu constau în determinarea unor valori numerice ataşate sistemului supus evaluãrii.
(2) Valorile numerice se determinã printr-o formulã de calcul, în care intervin ca necunoscute pericolele de incendiu, consecinţele acestora asupra sistemului, efectele prezumate ale mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor prevãzute, precum şi posibilitatea de activare a factorilor de pericol, fiecare dintre aceşti factori fiind cuantificaţi şi exprimaţi prin valori numerice cu ajutorul unor scãri convenabil alese.
ART. 11
Metodele şi procedurile analitice constau în identificarea şi analizarea, pe baza unor algoritmi logici, a tuturor disfuncţiilor ce pot apãrea în sistemul supus evaluãrii şi a cãror finalitate este incendiul sau un eveniment urmat de incendiu.
ART. 12
(1) Metodele grafice de evaluare a riscului de incendiu se bazeazã pe exprimarea riscului de incendiu ca o funcţie de 2 parametri globali şi compararea funcţiei cu anumite domenii de acceptabilitate.
(2) De regulã, parametrii globali acceptaţi sunt: probabilitatea P de apariţie a evenimentului şi nivelurile de gravitate G a consecinţelor, ambii parametri fiind cuantificaţi cu un anumit numãr de valori.
(3) Riscul de incendiu se exprimã generic printr-o relaţie de forma:
R(incendiu) = f (P, G). Reprezentarea graficã a relaţiei riscului la incendiu poate fi de forma prevãzutã în anexa nr. 3 la prezenta metodologie.

SECŢIUNEA a 5-a
Identificarea pericolelor de incendiu

ART. 13
Identificarea pericolelor de incendiu reprezintã procesul de apreciere şi stabilire a factorilor care pot genera, contribui şi/sau favoriza producerea, dezvoltarea şi/sau propagarea unui incendiu, şi anume:
a) clasele de reacţie la foc ale materialelor şi elementelor de construcţii;
b) proprietãţile fizico-chimice ale materialelor şi substanţelor utilizate, prelucrate, manipulate sau depozitate, natura procesului tehnologic şi densitatea sarcinii termice;
c) sursele potenţiale de aprindere existente;
d) condiţiile preliminate care pot determina sau favoriza aprinderea şi producerea, dezvoltarea şi/sau propagarea unui incendiu.
ART. 14
Sursele de aprindere se clasificã, dupã natura lor, în urmãtoarele grupe:
a) surse de aprindere cu flacãrã: flacãrã de chibrit, lumânare, aparat de sudurã şi altele asemenea;
b) surse de aprindere de naturã termicã: obiecte incandescente, cãldurã degajatã de aparate termice, efectul termic al curentului electric şi altele asemenea;
c) surse de aprindere de naturã electricã: arcuri şi scântei electrice, scurtcircuit, electricitate staticã şi altele asemenea;
d) surse de aprindere de naturã mecanicã: scântei mecanice, frecare şi altele asemenea;
e) surse de aprindere naturale: cãldurã solarã sau trãsnet şi altele asemenea;
f) surse de autoaprindere de naturã chimicã, fizico-chimicã şi biologicã, reacţii chimice exoterme;
g) surse de aprindere datorate exploziilor şi materialelor incendiare;
h) surse de aprindere indirecte: radiaţia unui focar de incendiu şi altele asemenea.
ART. 15
Împrejurãrile preliminate care pot determina şi/sau favoriza iniţierea, dezvoltarea şi/sau propagarea unui incendiu se clasificã, de regulã, în urmãtoarele grupe:
a) instalaţii şi echipamente electrice, defecte ori improvizate;
b) receptori electrici lãsaţi sub tensiune, nesupravegheaţi;
c) sisteme şi mijloace de încãlzire, instalaţii de ventilare, climatizare, rãcire defecte, improvizate sau nesupravegheate;
d) contactul materialelor combustibile cu cenuşa, jarul şi scânteile provenite de la sistemele de încãlzire;
e) jocul copiilor cu focul;
f) fumatul în locuri cu pericol de incendiu/explozie;
g) sudarea şi alte lucrãri cu foc deschis, fãrã respectarea regulilor şi mãsurilor specifice de apãrare împotriva incendiilor;
h) reacţii chimice, urmate de incendiu;
i) folosirea de scule, dispozitive, utilaje şi echipamente de lucru neadecvate, precum şi executarea de operaţiuni mecanice în medii periculoase;
j) neexecutarea, conform graficelor stabilite, a operaţiunilor şi lucrãrilor de reparaţii şi întreţinere a maşinilor şi aparatelor cu piese în mişcare;
k) scurgeri de produse inflamabile;
l) defecţiuni tehnice de construcţii-montaj;
m) defecţiuni tehnice de exploatare;
n) nereguli organizatorice;
o) explozie urmatã de incendiu;
p) trãsnet şi alte fenomene naturale;
q) arson;
r) neîntreţinerea elementelor de construcţii cu rol de separare la incendiu sau a instalaţiilor şi echipamentelor de protecţie împotriva incendiilor, precum şi probabilitatea ca acestea sã nu declanşeze/funcţioneze în caz de incendiu;
s) izbucnirea şi dezvoltarea unor incendii în zone periurbane, cum sunt, de exemplu, incendiile de pãdure sau de vegetaţie uscatã, care pot afecta construcţii şi instalaţii tehnologice;
t) alte împrejurãri.
ART. 16
Nivelurile de pericol de incendiu se stabilesc pe zone, spaţii, încãperi, compartimente de incendiu, clãdiri civile, de producţie şi/sau depozitare ori cu funcţii mixte, precum şi la instalaţii tehnologice, care se precizeazã în mod obligatoriu în documentaţiile tehnice şi în planurile de intervenţie la incendiu, potrivit reglementãrilor tehnice.

SECŢIUNEA a 6-a
Identificarea riscurilor de incendiu

ART. 17
Identificarea riscurilor de incendiu reprezintã procesul de estimare şi cuantificare a riscului asociat unui sistem/proces, determinat pe baza probabilitãţii de producere a incendiului şi a consecinţelor evenimentului respectiv.
ART. 18
Probabilitatea de producere a incendiului se bazeazã pe date statistice privind incendiile sau pe modele matematice, în cazurile în care statistica nu dispune de date suficiente.
ART. 19
Probabilitatea de producere a consecinţelor este bazatã pe analiza probabilisticã şi pe modele deterministe privind dezvoltarea incendiului, propagarea efluenţilor incendiului, evaluarea evacuãrii utilizatorilor şi altele asemenea.
ART. 20
La estimarea riscului de incendiu, respectiv a probabilitãţii de iniţiere a unui incendiu şi de producere a consecinţelor acestuia, se au în vedere, de regulã, urmãtoarele elemente:
a) pericolele de incendiu identificate;
b) nivelurile criteriilor de performanţã ale construcţiilor privind cerinţa esenţialã "securitate la incendiu";
c) nivelul de echipare şi dotare cu sisteme, instalaţii, echipamente şi aparaturã de alimentare cu apã, gaze combustibile, energie electricã şi termicã, de ventilaţie şi climatizare, starea de funcţionare şi performanţele acestora;
d) factorul uman, determinat de numãrul de persoane, vârsta şi starea fizicã ale acestora, nivelul de instruire;
e) alte elemente care pot influenţa producerea, dezvoltarea şi/sau propagarea unui incendiu.
ART. 21
(1) Mãsurile de apãrare împotriva incendiilor, avute în vedere la determinarea riscului de incendiu, sunt cele destinate reducerii, neutralizãrii şi/sau eliminãrii pericolelor de incendiu, respectiv pentru limitarea, localizarea şi/sau lichidarea unui incendiu, în cazul în care acesta s-a produs.
(2) Mãsurile de apãrare împotriva incendiilor se analizeazã şi se stabilesc, dupã caz, pe baza prevederilor reglementãrilor tehnice, a normelor şi dispoziţiilor generale de apãrare împotriva incendiilor şi a celor specifice fiecãrui domeniu de activitate, în corelare cu natura şi cu nivelul riscurilor identificate.
ART. 22
Cuantificarea probabilitãţii de iniţiere a incendiilor se face prin valorificarea, cu metode de evaluare specifice principalelor domenii de activitate, a bãncilor de date privind incendiile, probabilitatea exprimându-se prin numãrul de evenimente produse într-un anumit interval de timp, considerat reprezentativ.
ART. 23
În absenţa unor bãnci de date privind incendiile, probabilitatea de producere a incendiilor se poate exprima printr-o estimare calitativã, potrivit urmãtoarelor calificative asociate evenimentelor respective:
a) extrem de rare - probabilitatea de producere nu se distinge de zero: P ≈'98 0;
b) rare - improbabil de a se produce: P < 10^-6;
c) improbabile - improbabil de a se produce în funcţionarea unui sistem dat, dar nu existã certitudini pe baze experimentale: P >10^-6 ;
d) probabile - se produc de câteva ori pe durata de viaţã a sistemului: P > 0,0001;
e) posibile - se pot produce pe durata de viaţã a sistemului: P > 0,01;
f) frecvente - probabilitatea de producere este frecventã, pe baze experimentale: P < 1.
ART. 24
Evaluarea estimativã cumulatã a efectelor agenţilor care pot interveni în caz de incendiu asupra construcţiilor, instalaţiilor şi a utilizatorilor, precum şi asupra factorilor de mediu se exprimã prin niveluri de gravitate.
ART. 25
La aprecierea nivelurilor de gravitate se vor avea în vedere, în principal, urmãtorii parametri:
1. Impactul direct al incendiilor, prin urmãtoarele consecinţe:
a) numãrul persoanelor: victime, periclitate, evacuate sau salvate;
b) valoarea pierderilor materiale;
c) numãrul animalelor: moarte, periclitate, evacuate sau salvate;
d) efectele negative asupra unor factori de mediu, cum ar fi : pãduri, culturi, apã sau aer.
2. Capacitatea operaţionalã a forţelor şi mijloacelor specializate de rãspuns, prestabilite sau concentrate efectiv, pentru:
a) evacuare, salvare şi protecţie;
b) limitarea şi stingerea incendiilor;
c) înlãturarea operativã a unor urmãri ale incendiilor.
3. Costurile recuperãrii şi reabilitãrii.
4. Importanţa economicã şi socialã a construcţiei şi/sau instalaţiei.
ART. 26
Corelarea dintre nivelurile de gravitate, consecinţele directe şi clasificarea incendiilor se poate face pe baza tabelului prevãzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie.
ART. 27
În funcţie de probabilitãţile de iniţiere şi de nivelurile de gravitate estimate ale incendiilor se stabilesc niveluri de risc de incendiu pe zone, spaţii, încãperi, compartimente de incendiu şi construcţii/instalaţii tehnologice, care se precizeazã în mod obligatoriu în documentaţiile tehnice şi în planurile de intervenţie la incendiu, potrivit reglementãrilor tehnice.

SECŢIUNEA a 7-a
Evaluarea riscurilor de incendiu

ART. 28
(1) Evaluarea riscului de incendiu reprezintã procesul de comparare a riscului de incendiu identificat cu un nivel limitã prestabilit, denumit în continuare risc de incendiu acceptat.
ART. 29
La evaluarea riscului de incendiu se iau în considerare factori ca:
a) sursele de aprindere, precum şi mãsurile prevãzute pentru diminuarea pericolului de incendiu;
b) iniţierea şi dezvoltarea incendiilor;
c) influenţa sistemelor de securitate la incendiu, eficacitatea şi fiabilitatea acestora în reducerea consecinţelor;
d) limitarea propagãrii fumului - sisteme evacuare a fumului şi de presurizare pe cãile de evacuare;
e) sisteme de alarmare-alertare în caz de incendiu;
f) asigurarea intervenţiei serviciilor de pompieri.
ART. 30
Pe baza unor criterii de evaluare a gravitãţii consecinţelor incendiului şi prin impunerea unor limite de acceptabilitate a acestora, se pot stabili 3 domenii caracteristice ale riscului de incendiu:
a) domeniul riscului neglijabil, asociat, de regulã, începuturilor de incendiu/cu consecinţe de gravitate neglijabilã, rare şi foarte rare/cu probabilitate redusã, respectiv foarte redusã de producere;
b) domeniul riscului acceptabil, aferent incendiilor minore frecvente/cu probabilitate ridicatã de producere sau incendiilor majore/cu consecinţe de gravitate ridicatã rare şi foarte rare;
c) domeniul riscului inacceptabil, aferent incendiilor majore posibile sau frecvente/cu probabilitate de producere care nu poate fi neglijatã.
ART. 31
În situaţiile în care riscul de incendiu existent depãşeşte limitele de acceptabilitate stabilite, este obligatorie reducerea acestuia prin diminuarea probabilitãţii de iniţiere a incendiului şi/sau a nivelului de gravitate a consecinţelor, prin mãsuri de prevenire, respectiv prin mãsuri de protecţie, care au ca scop limitarea, localizarea şi lichidarea incendiului, precum şi limitarea şi/sau înlãturarea consecinţelor acestuia. Modelul grafic privind încadrarea riscului de incendiu în domeniul acceptabil este prevãzut în anexa nr. 5 la prezenta metodologie.

SECŢIUNEA a 8-a
Controlul riscurilor de incendiu

ART. 32
(1) Controlul riscurilor de incendiu reprezintã ansamblul mãsurilor tehnice şi organizatorice destinate menţinerii sau reducerii riscurilor în limitele de acceptabilitate stabilite.
(2) În ordinea adoptãrii lor, mãsurile prevãzute la alin. (1) sunt: stabilirea prioritãţilor de acţiune, implementarea mãsurilor de control, gestionarea şi monitorizarea riscurilor.
ART. 33
(1) Stabilirea prioritãţilor de acţiune reprezintã procesul de adoptare a deciziilor referitoare la categoriile de risc asupra cãrora este prioritar sã se acţioneze.
(2) La stabilirea prioritãţilor de acţiune se vor avea în vedere criteriile utilizate la evaluarea riscurilor de incendiu, respectiv probabilitatea de apariţie şi gravitatea consecinţelor incendiilor.
ART. 34
Implementarea mãsurilor de control al riscurilor de incendiu se realizeazã, dupã caz, prin:
a) asigurarea unei examinãri sistematice şi calificate a factorilor determinanţi de risc;
b) stabilirea şi elaborarea responsabilitãţilor, sarcinilor, regulilor, instrucţiunilor şi mãsurilor privind apãrarea împotriva incendiilor şi aducerea acestora la cunoştinţã salariaţilor, utilizatorilor şi a persoanelor interesate;
c) stabilirea persoanelor cu atribuţii privind punerea în aplicare a mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor;
d) asigurarea mijloacelor tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor, a personalului necesar intervenţiei şi a condiţiilor pentru pregãtirea acestuia;
e) reluarea etapelor de identificare şi evaluare a riscului de incendiu la schimbarea condiţiilor preliminate;
f) actualizarea permanentã a listei cu substanţele periculoase utilizate în activitatea de producţie.

SECŢIUNEA a 9 -a
Monitorizarea riscului de incendiu

ART. 35
Monitorizarea riscurilor de incendiu reprezintã ansamblul activitãţilor de fundamentare, elaborare şi implementare a unei strategii coerente de prevenire, de limitare şi combatere a riscurilor de incendiu, incluzând şi procesul de supraveghere a modului de desfãşurare a etapelor referitoare la identificarea, evaluarea şi controlul riscurilor, de analizare a eficienţei mãsurilor întreprinse în raport cu rezultatele obţinute şi de luare a deciziilor care se impun.

SECŢIUNEA a 10-a
Documentaţia întocmitã în urma procesului de identificare şi evaluare a riscurilor de incendiu

ART. 36
(1) Documentaţia întocmitã în urma procesului de identificare şi evaluare a riscurilor de incendiu cuprinde urmãtoarele:
a) scopurile analizei;
b) stabilirea sistemului/procesului supus evaluãrii;
c) natura pericolelor de incendiu determinate de funcţiuni, activitãţi şi/sau procese tehnologice;
d) stabilirea limitei/limitelor de acceptabilitate;
e) identificarea pericolelor de incendiu;
f) metoda/metodele utilizatã/utilizate pentru analizarea probabilitãţii şi consecinţelor, precum şi adecvarea acestora la sistemul/procesul supus analizei;
g) banca de date utilizatã;
h) estimarea şi cuantificarea;
i) evaluarea;
j) concluzii, recomandãri, mãsuri de reducere sub nivelul/limita de acceptabilitate.
(2) Documentaţia stabileşte, totodatã, condiţiile în care evaluarea de risc este validã, precum şi tipurile de modificãri în sistem/proces care necesitã o nouã evaluare de risc.

CAP. III
Desfãşurarea activitãţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu

SECŢIUNEA 1
Condiţii pentru persoanele fizice sau juridice care desfãşoarã activitãţi de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu

ART. 37
Persoanele fizice şi persoanele juridice care desfãşoarã activitãţi de examinare a sistemelor constructive în vederea identificãrii, evaluãrii şi controlului riscurilor de incendiu trebuie sã fie autorizate de cãtre Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã.
ART. 38
Autorizarea persoanelor fizice se realizeazã pe bazã de interviu, dupã depunerea unui dosar care cuprinde urmãtoarele documente:
a) cerere-tip de autorizare/reautorizare a persoanelor fizice pentru desfãşurarea activitãţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu, conform modelului din anexa nr. 6 la metodologie;
b) documente care sã ateste pregãtirea şi certificarea competenţei profesionale în ocupaţia de evaluator de risc de incendiu;
c) memoriu privind activitãţile reprezentative desfãşurate.
ART. 39
Autorizarea persoanelor juridice se realizeazã pe baza evaluãrii dosarului tehnic care cuprinde urmãtoarele documente:
1. cerere-tip de autorizare/reautorizare a persoanelor juridice pentru desfãşurarea activitãţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu, conform modelului din anexa nr. 7 la metodologie;
2. documente care sã ateste calitatea de persoanã juridicã a solicitantului - în copie:
a) denumirea, sediul social/sedii secundare;
b) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;
3. memoriu privind activitãţile reprezentative desfãşurate;
4. documente din care sã rezulte autorizarea în domeniu a personalului/specialiştilor angajaţi ai societãţii.
ART. 40
Dosarele menţionate la art. 38 şi 39 se depun la Direcţia Pompieri - Serviciul informare publicã, statisticã şi analizã riscuri din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã.
ART. 41
(1) Serviciul informare publicã, statisticã şi analizã riscuri comunicã solicitanţilor persoane fizice data susţinerii interviului în vederea autorizãrii, în cel mult 60 de zile de la depunerea dosarului complet.
(2) Interviul se susţine în faţa unei comisii numite prin ordin de zi al inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã.
(3) În urma susţinerii interviului, solicitanţii sunt declaraţi admişi sau respinşi.
(4) Solicitanţii declaraţi respinşi pot depune o nouã cerere de autorizare dupã minimum 6 luni de la susţinerea interviului.
(5) Contestaţiile cu privire la decizia comisiei se adreseazã inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã în termen de 48 de ore de la data desfãşurãrii interviului.
ART. 42
Solicitanţilor declaraţi admişi li se elibereazã autorizaţia pentru desfãşurarea activitãţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu, al cãrei model este prezentat în anexa nr.8 la metodologie.
ART. 43
(1) Evaluarea dosarelor menţionate la art.39 se face de cãtre o comisie numitã prin ordin de zi al inspectorului general, în cel mult 30 de zile de la depunerea dosarului complet.
(2) În urma evaluãrii dosarului, comisia hotãrãşte eliberarea sau respingerea eliberãrii autorizaţiei. Modelul autorizaţiei pentru desfãşurarea activitãţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu pentru persoane juridice este prezentat în anexa nr. 9 la metodologie.
(3) Contestaţiile la hotãrârea comisiei se adreseazã inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, în termen de 15 zile de la data comunicãrii actului.
(4) Contestaţiile se soluţioneazã de o comisie numitã prin ordin de zi al inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, în termen de 15 zile de la primirea acestora.
ART. 44
Persoanele fizice şi persoanele juridice autorizate sã desfãşoare activitãţi de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu au urmãtoarele obligaţii:
a) sã ţinã la zi un registru de evidenţã cu sistemele constructive pe care le-au examinat în vederea identificãrii şi evaluãrii riscurilor de incendiu;
b) sã prezinte registrul de evidenţã şi, prin sondaj, documentaţiile de evaluare a riscului de incendiu întocmite, la solicitarea personalului cu atribuţii de control din Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã sau inspectoratele judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã.
ART. 45
Autorizaţia pentru desfãşurarea activitãţii de examinare a sistemelor constructive în vederea identificãrii, evaluãrii şi controlului riscurilor de incendiu are valabilitate 3 ani de la data emiterii, care poate fi prelungitã la cererea deţinãtorilor, prin reluarea procedurii de autorizare.
ART. 46
(1) Autorizaţia pentru desfãşurarea activitãţii de examinare a sistemelor constructive în vederea identificãrii, evaluãrii şi controlului riscurilor de incendiu se retrage la propunerea organelor de control, în urma constatãrii elaborãrii unor documentaţii care nu corespund realitãţii din teren.
(2) Evaluarea în vederea reautorizãrii persoanelor fizice şi juridice se realizeazã conform procedurii stabilite în prezenta metodologie, dupã minimum 2 ani de la retragerea autorizaţiei.
ART. 47
(1) În cazul modificãrii condiţiilor iniţiale care au stat la baza eliberãrii autorizaţiei, deţinãtorul are obligaţia de a relua procedura de autorizare, în termen de 30 de zile de la data când au intervenit aceste modificãri.
(2) Neîndeplinirea obligaţiei prevãzute la alin. (1) duce la pierderea dreptului deţinãtorului autorizaţiei de a desfãşura activitãţi de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu.
ART. 48
Prin excepţie de la prevederile art. 37, identificarea şi evaluarea riscurilor de incendiu se pot face şi de cãtre:
a) persoane fizice şi persoane juridice din statele membre ale Uniunii Europene, dacã pot face dovada cã deţin autorizaţii în domeniu, recunoscute la nivelul Uniunii Europene;
b) proiectanţi, pentru construcţiile, instalaţiile tehnologice şi alte amenajãri proiectate de aceştia;
c) experţi tehnici atestaţi pentru cerinţa esenţialã "securitate la incendiu", potrivit legii, pentru proiectele sau construcţiile şi instalaţiile pe care le expertizeazã.
ART. 49
Controlul persoanelor fizice şi juridice care desfãşoarã activitãţi de examinare a sistemelor constructive în vederea identificãrii, evaluãrii şi controlului riscurilor de incendiu se efectueazã de cãtre personalul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã sau cel al inspecţiilor de prevenire din cadrul inspectoratelor judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã, nominalizat prin ordin de zi.

SECŢIUNEA a 2-a
Bãnci de date privind incendiile

ART. 50
Pentru asigurarea unor rezultate credibile în activitatea de identificare şi evaluare a riscurilor de incendiu la un sistem/proces dintr-un anumit domeniu de activitate, informaţiile referitoare la sursele şi împrejurãrile de producere a incendiilor, precum şi la victimele şi pagubele materiale cauzate de astfel de evenimente vor proveni numai din bãnci de date întocmite de organul/compartimentul de specialitate al administraţiei publice centrale care coordoneazã activitatea respectivã sau de cãtre o altã autoritate ori asociaţie profesionalã care deţine competenţa în domeniu, potrivit legii.
ART. 51
Modalitatea de punere la dispoziţie a informaţiilor cuprinse în bãncile de date privind incendiile se stabileşte de cãtre fiecare autoritate, cu respectarea principiilor confidenţialitãţii şi protecţiei informaţiilor clasificate.
ART. 52
Constituirea unei bãnci de date privind incendiile se comunicã la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã - Serviciul informare publicã, statisticã şi analizã riscuri, pentru a fi luatã în evidenţã.

SECŢIUNEA a 3-a
Identificarea şi analiza riscurilor în profil teritorial

ART. 53
Identificarea şi analiza riscurilor în profil teritorial se efectueazã de inspectoratele pentru situaţii de urgenţã, respectiv de cãtre comitetele judeţene/locale pentru situaţii de urgenţã, conform schemei cu riscurile teritoriale din zona de competenţã şi metodologiei de elaborare a planurilor de analizã şi acoperire a riscurilor din unitatea administrativ-teritorialã.
ART. 54
La nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale se disting urmãtoarele tipuri de riscuri de incendiu:
a) riscuri naturale - incendii de pãdure şi/sau vegetaţie;
b) riscuri industriale - incendii şi explozii la obiective şi instalaţii industriale;
c) riscuri de transport - incendii la mijloace de transport rutier, feroviar, naval şi aerian;
d) riscul construcţiilor - incendii la construcţii şi alte amenajãri;
e) risc social - incendii generate de manifestãri violente, acte de rãzbunare etc.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 55
(1) Pe baza prevederilor prezentei metodologii ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale elaboreazã şi emit metode şi proceduri pentru identificarea, evaluarea şi controlul riscurilor de incendiu specifice domeniului de competenţã.
(2) Metodele şi procedurile prevãzute la alin. (1) se emit cu avizul de specialitate al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã.
ART. 56
Ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale pot utiliza metode şi proceduri pentru identificarea, evaluarea şi controlul riscurilor de incendiu, elaborate de organisme de profil din alte ţãri, numai dacã metodele şi procedurile respective sunt recunoscute prin reglementãri europene.

ANEXA 1
-------
la metodologie
--------------


┌─────────────────────────────┐
│ Stabilirea sistemului sau │
│ procesului supus evaluarii │
│ (tema de proiectare) │
└────────────┬────────────────┘
v
┌────────────────────────┐
│ Stabilirea nivelului de│
│ acceptabilitate ale │
│ riscului de incendiu │
└─────────┬──────────────┘

v
┌──────────────────────────┐
┌───>│Identificarea pericolelor │
│ │ de incendiu │
│ └──────────┬───────────────┘
│ │
│ v
│ ┌──────────────────────────┐
│ │Identificarea riscurilor │
│ │ de incendiu │
│ └──────────┬───────────────┘
│ │
│ v
│ ┌─────────────────────────┐
│ v v
│ ┌──────────────┐ ┌─────────────┐
│ │ Analiza │ │ Analiza │
│ │probabilitatii│ │consecintelor│
│ └─────┬────────┘ └──────┬──────┘
│ └───────────┬──────────┘
│ │
│ v
┌─┴──────────┐ ┌──────────────────────────┐
│ Reducerea │ │Estimarea si cuantificarea│
│ pericolelor│ │ riscului de incendiu │
└────────────┘ └─────────┬────────────────┘
^ │
│ v
│ ┌────────────────────┐
│ │Analiza erorilor din│
│ │ proces │
│ └────┬───────────────┘
│ v
│ ┌──┐ ┌─────────────────────┐
│ │N │ │Evaluarea riscului de│
│ └──┘ │ incendiu: se │
└<──────────────│ incadreaza sau nu in│
│ nivelurile de │
└────────────┬────────┘
┌──┐ │
│Da│ v
└──┘ ┌──────────────────────┐
│Documentatia rezultata│
│in urma procesului de │
│identificare, evaluare│
│si control al riscului│
│ de incendiu │
└──────────────────────┘

Schema logica de management al riscurilor de incendiu in faza de proiectare


┌────────────────────────────┐
│ Stabilirea sistemului sau │<───────┐
│ procesului supus evaluarii │ │
└────────────────────────────┘ │

┌─────────────────────────┐ │
│Identificarea pericolelor│ ┌──┴──────────┐
│ de incendiu │<────>│ │
└──────────┬──────────────┘ │ │
│ │ │
v │ │
┌──────────────────────────────────┐ │ │
│ Analiza riscului │ │Monitorizare/│
│ │ │reanalizarea │
│ ┌──────────────────────────┐ │ │ riscului │
│ │Identificarea si estimarea│<───┼─>│ │
│ │ riscului │ │ │ │
│ └──────────┬───────────────┘ │ │ │
│ │ │ │ │
│ v │ │ │
│ v │ │ │
│ ┌──────────────────────┐ │ │ │
│ │Cuantificarea riscului│ <───┼─>│ │
│ └───────┬──────────────┘ │ └─────────────┘
│ ┌─────┴────────────┐ │ ^
│ │Evaluarea riscului│ │ │
│ └─────┬────────────┘ │ │
└─────────────┼────────────────────┘ │
v │
┌──────────────────┐ │
│Controlul riscului├───────────────┘
└──────────────────┘

Schema logica de management al riscurilor de incendiu in faza de exploatare




ANEXA 2
-------
la metodologie
--------------



Categorii de metode de evaluare a riscului de incendiu
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categorie Definiţie Tip de determinare Exemple de metode
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Calitative Trateazã atât Determinarea consecinţelor - What if - metodã
consecinţele, şi probabilitãţii diferite- euristicã relativ
cât şi lor scenarii de spontanã, practicatã
probabilitatea incendiu şi interacţiunea in cadrul echipei de
acestora cu mãsurile de studiu analizându-se
securitate la incendiu ce se produce în cazul
adoptate unui defect particular
sau producerii unui
eveniment;
- metoda arborilor de
defectare - bazatã pe
un model logic care
combinã evenimentele
de bazã posibile
pentru fiecare
avarie, denumitã
"eveniment top".
Este o analizã care,
pornind de la
evenimentele catas-
trofale, detaliazã
cauzele şi combina-
ţiile care pot duce
la acestea
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Semicanti- Trateazã Determinarea probabilitãţii Baze de date
tative: probabilitatea producere a diferitelor statistice ale
probabili- cantitativ şi tipuri de incendii şi/sau pierderilor
tate consecinţele incendii în construcţii Analiza arborelui de
calitativ cu diferite sisteme de stare/evenimente
protecţie
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Semicanti- Trateaza con- Metode de incendiu cu o Metodele de incendiu
tative: secintele reprezentare calitativa a pentru incinte inchise
consecinte cantitativ si probabilitatii bazate pe ipoteza
probabilitatea "celui mai defavorabil
calitativ scenariu credibil de
incendiu"
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cantitative Estimarea 1. estimarea pierderilor Evaluarea probabilis-
cantitativa a 2. estimarea probabilitatii tica a riscului de
combinarii de producere a fenomenului incendiu pentru a
intre conse- de flash-over determina probabili-
cinte si pro- 3. determinarea efectelor, tatea ca un reactor
babilitate pierderilor, pagubelor pro- nuclear sa produca
Pentru o singu- duse in spatiile invecinate un incendiu intr-o
ra stare a sce- (incaperi, niveluri) din centrala nucleara
nariului de in- cladire Analiza arborelui de
cendiu, riscul 4. trasarea graficelor in stare/ evenimente
de incendiu functie de probabilitate combinate cu modele
este produs si de numarul de eveni- de incendiu
dintre conse- mente
cintele sta- 5. trasarea graficelor
rii respective in functie de probabili-
si probabilita- tate si marimea pierde-
tea producerii rilor
acesteia. 6. determinarea proba-
Pentru o struc- bilitatii de producere
tura, instala- a ranirii unor persoane
tie tehnologi- afectarea proprietatii,
ca, localita- intreruperea continui-
te, riscul to- tatii activitatilor o-
tal de incen- peratorilor economici
diu este suma 7. determinarea atat a
riscurilor riscului individual
scenariilor de (asupra utilizatori-
incendiu lor), cat si a celui
pentru starile asupra societatii
analizate (intregii populatii)
n
R(t)= Σ CiPi
i=l
Rt - risc total
Ci - consecin-
tele starii
Pi - probabili-
tatea/ frecventa
de producere a
starii

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cost- Determinarea costului pentru Programe de calcul
profit/ realizarea diferitelor ma- care sa incorporeze
beneficiu suri de securitate la incen- probabilitatea, con-
diu in vederea reducerii secintele si datele
riscului de incendiu privind costurile,
Determinarea nivelului optim intr-o maniera inte-
de protectie la foc pe baza grata
reducerii riscului global
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 3
-------
la metodologie
--------------

Reprezentarea grafica a relatiei riscului la incendiu
-------
NOTA(CTCE)
Reprezentarea grafica a relatiei riscului la incendiu se afla in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 360, din 28 mai 2007, la pagina 11. A se vedea imaginea asociata.


ANEXA 4
-------
la metodologie
--------------

Tabel pe baza cãruia se poate face corelarea dintre nivelurile de gravitate, consecinţele directe şi clasificarea incendiilor


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Niveluri de gravitate Consecinţe directe Clasificarea incendiilor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 neglijabile -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2 minore început de incendiu
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3 semnificative/moderate incendiu notabil sau moderat
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4 grave incendiu important sau mare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5 foarte grave incendiu foarte important
sau sinistru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6 catastrofale incendiu major sau dezastru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 5
-------
la metodologie
--------------

Modelul grafic privind încadrarea riscului de incendiu în domeniul acceptabil

------
NOTA(CTCE)
Modelul grafic privind încadrarea riscului de incendiu în domeniul acceptabil se afla in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 360, din 28 mai 2007, la pagina 12. A se vedea imaginea asociata.

ANEXA 6
-------
la metodologie
--------------

CERERE-TIP DE AUTORIZARE/REAUTORIZARE A PERSOANELOR FIZICE PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE IDENTIFICARE, EVALUARE ŞI CONTROL AL RISCURILOR DE INCENDIU

Cãtre

INSPECTORUL GENERAL
AL INSPECTORATULUI GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

Subsemnatul/Subsemnata .........., cu domiciliul în localitatea ........, str. ............. nr. ..........., bl. ......., sc. ....., et. ........., ap. ....., judeţul/sectorul ......., telefon ............., fax ........, e-mail .............., CNP .................., solicit autorizarea/reautorizarea pentru desfãşurarea activitãţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu.
În susţinerea cererii anexez dosarul tehnic care cuprinde urmãtoarele documente:
- certificat de competenţe profesionale în ocupaţia de evaluator de risc de incendiu - în copie;
- memoriu privind activitãţile reprezentative desfãşurate,
care atestã îndeplinirea condiţiilor prevãzute în Metodologia de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu, aprobatã prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. .................../2007.
Declar cã am luat cunoştinţã de obligaţiile ce îmi revin potrivit prevederilor metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. ............/2007.

Localitatea ........... Semnãtura ..............
Data .......

ANEXA 7
-------
la metodologie
--------------

CERERE-TIP DE AUTORIZARE/REAUTORIZARE A PERSOANELOR JURIDICE PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE IDENTIFICARE, EVALUARE ŞI CONTROL AL RISCURILOR DE INCENDIU

Cãtre

INSPECTORUL GENERAL
AL INSPECTORATULUI GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

Subsemnatul/Subsemnata ....., în calitate de manager/patron al/a ............, persoanã juridicã, cu sediul în localitatea ............, str. ........... nr. ..... , bl. ......., sc. ....., et. ........., ap..., judeţul/sectorul ........., telefon .........., fax .........., e-mail ..............., înregistratã la registrul comerţului sub nr. ........, solicit autorizarea/reautorizarea pentru desfãşurarea activitãţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu.
În susţinerea cererii anexez dosarul tehnic care cuprinde urmãtoarele:
- documente care sã ateste calitatea de persoanã juridicã a solicitantului - în copie:
- denumirea, sediul social/sedii secundare;
- certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;
- memoriu privind activitãţile reprezentative desfãşurate;
- documente din care sã rezulte autorizarea în domeniu a personalului/specialiştilor angajaţi ai societãţii - în copie,
care atestã îndeplinirea condiţiilor prevãzute în Metodologia de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu, aprobatã prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. ............/2007.
Declar cã am luat cunoştinţã de obligaţiile ce îmi revin potrivit prevederilor metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. ......./2007.

Localitatea .............. Semnãtura ................
Data .......

ANEXA 8
-------
la metodologie
--------------



[STEMA] ROMÂNIA
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ



AUTORIZAŢIE
Nr. ........ din ..........
pentru desfãşurarea activitãţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu

În baza prevederilor Metodologiei de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu, aprobatã prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. .........../2007,
în urma C Cererii înregistrate sub nr. ..... din ...... şi a susţinerii interviului din ...............,
se autorizeazã domnul/doamna ......... din localitatea .........., str. ...... nr. ...... , bl. ......., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul .........., telefon ......., fax ........., e-mail ........, pentru desfãşurarea activitãţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu.
Perioada pentru care se acordã autorizarea ............................. .
Nerespectarea condiţiilor iniţiale care au stat la baza autorizãrii sau a cerinţelor obligatorii prevãzute de lege atrage dupã sine anularea, respectiv retragerea autorizaţiei.


Inspector general,
..........................

Adjunctul inspectorului general,
...................................



ANEXA 9
-------
la metodologie
--------------



[STEMA] ROMÂNIA
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ



AUTORIZAŢIE
Nr. ...... din .............
pentru desfãşurarea activitãţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu

În baza prevederilor Metodologiei de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu, aprobatã prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. ................../2007,
în urma Cererii înregistrate sub nr. ....... din ........... şi a evaluãrii dosarului tehnic depus,
se autorizeazã ....., cu sediul social în localitatea .............., str. .......... nr. ..........., bl. ......., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ......., telefon ......, fax ........, e-mail .........., înregistratã la oficiul registrului comerţului cu nr. ......, pentru desfãşurarea activitãţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu.
Perioada pentru care se acordã autorizarea ............................. .
Nerespectarea condiţiilor iniţiale care au stat la baza autorizãrii sau a cerinţelor obligatorii prevãzute de lege atrage dupã sine anularea, respectiv retragerea autorizaţiei.



Inspector general,
........................

Adjunctul inspectorului general,
...................................


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016