Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 21 din 22 ianuarie 2007  pentru modificarea si completarea   Ordinului ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 220/2006 privind aprobarea documentelor adoptate de catre Consiliul de Exploatare Postala al Uniunii Postale Universale la reuniunea anuala din ianuarie 2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 21 din 22 ianuarie 2007 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 220/2006 privind aprobarea documentelor adoptate de catre Consiliul de Exploatare Postala al Uniunii Postale Universale la reuniunea anuala din ianuarie 2005

EMITENT: MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 76 din 31 ianuarie 2007

În temeiul <>art. 6 din Legea nr. 24/2006 privind ratificarea actelor adoptate de Congresul Uniunii Poştale Universale la Bucureşti la 5 octombrie 2004 şi al <>art. 5 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei emite prezentul ordin.

ART. I
Anexele nr. 1 şi 2 la <>Ordinul ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 220/2006 privind aprobarea documentelor adoptate de cãtre Consiliul de Exploatare Poştalã al Uniunii Poştale Universale la reuniunea anualã din ianuarie 2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 489 şi 489 bis din 6 iunie 2006, cu completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

A. Regulamentul poştei de scrisori şi protocolul sãu final, prevãzute în anexa nr. 1, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

I. REGULAMENTUL POŞTEI DE SCRISORI

1. Dupã alineatul 3.1 al articolului RL 115 "Caracteristicile timbrelor poştale, ale mãrcilor sau amprentelor de francare" se introduce un nou alineat, alineatul 3.1 bis, cu urmãtorul cuprins:
"3.1 bis. Amprentele de francare obţinute printr-un procedeu electronic pot fi aplicate deasupra câmpului destinat adresei, la o distanţã cuprinsã între 2,5 şi 5 mm, independent de amplasarea acesteia. Aceste amprente de francare pot fi aplicate direct pe plic sau în interiorul ferestrei înseşi. În acest caz, impresiunea amprentei şi poziţionarea trimiterii în interiorul plicului trebuie efectuate astfel încât nicio parte a amprentei de francare sã nu se situeze la mai puţin de 5 mm de marginea ferestrei. Dispoziţiile menţionate la alin. 3.1 sunt aplicabile acestui tip de amprentã. În cazul în care amprenta de francare conţine date codificate într-un simbol bidimensional sau se bazeazã pe astfel de date, acest simbol trebuie sã fie conform Normei S28 a UPU."
2. Alineatul 3.3 al articolului RL 123 "Condiţii de acceptare a trimiterilor. Condiţionare. Ambalare" va avea urmãtorul cuprins:
"3.3. Adresa destinatarului va fi redactatã în mod exact şi complet. Ea va fi scrisã foarte citeţ, cu caractere latine şi cifre arabe. Dacã alte caractere şi cifre sunt utilizate în ţara de destinaţie, se recomandã redactarea adresei şi în aceste caractere şi cifre. Numele localitãţii de destinaţie şi numele ţãrii de destinaţie, scrise cu majuscule, vor fi completate, dupã caz, cu numãrul codului poştal sau cu numãrul zonei de distribuire corespondent. Numele ţãrii de destinaţie este scris de preferinţã în limba ţãrii de origine. Pentru a se evita orice dificultate în ţara de tranzit, este de dorit sã se adauge numele ţãrii de destinaţie într-o limbã cunoscutã pe plan internaţional.
Administraţiile poştale pot recomanda amplasarea codului poştal înaintea numelui localitãţii de destinaţie sau sã preceadã codul EN ISO 3166-1 Alpha 2 al ţãrii, urmat de o liniuţã de unire pe trimiterile adresate ţãrilor care recomandã acest lucru. Aceasta nu înseamnã în niciun caz cã numele ţãrii de destinaţie nu trebuie scris cu toate literele."
3. Alineatul 5 al articolului RL 132 "Trimiteri recomandate" va avea urmãtorul cuprins:
"5. Desemnarea şi prelucrarea trimiterilor
5.1. Trimiterile recomandate trebuie sã poarte în mod clar şi cu caractere foarte vizibile antetul «Recomandatã», însoţit, eventual, de o menţiune analoagã în limba ţãrii de origine.
5.2. Toate administraţiile poştale trebuie, începând cu data de 1 ianuarie 2008, sã aplice un cod de bare pe toate trimiterile recomandate care pleacã (avion, S.A.L. şi suprafaţã). Specificaţiile sunt urmãtoarele:
5.2.1. Fiecare trimitere recomandatã trebuie sã fie identificatã printr-o etichetã CN 04, pe care se aflã un identificator unic, conform specificaţiilor identificatorilor, cu 13 caractere enunţate în Norma S10 (Identificatorul trimiterilor poştale) şi în Norma S46-1 (Reprezentarea datelor sub forma codului de bare liniar pe trimiterile poştale, etichete şi formulare), publicate în Culegerea de norme tehnice UPU.
5.2.2. Administraţiile poştale pot conveni bilateral sã utilizeze identificatori unici şi coduri de bare deja utilizate pentru trimiterile recomandate internaţionale.
5.2. bis. Administraţiile poştale sunt încurajate sã depunã pânã la data de 1 ianuarie 2008 toate eforturile posibile în sprijinul aplicãrii codurilor în parte pe trimiterile recomandate, conform dispoziţiilor alin. 5.2.
5.3. Pânã la data de 1 ianuarie 2008, administraţiile poştale care se gãsesc în imposibilitate de a confecţiona etichete CN 04 conţinând un identificator unic sau o etichetã CN 04 standard pot utiliza etichete încadrate în domensiunile modelului CN 04 sau doar litera R imprimatã. Celelalte indicaţii ale respectivului model trebuie sã fie adãugate în mod clar, curat şi de neşters printr-un procedeu oarecare.
5.4. Eticheta şi antetul «Recomandatã» trebuie sã fie puse pe partea cu înscrisurile, pe cât posibil în unghiul superior stâng, eventual sub numele şi adresa expeditorului. Dacã este vorba de trimiteri sub formã de cãrţi poştale, aceste indicaţii sunt plasate deasupra adresei, în aşa fel încât sã nu afecteze claritatea acesteia. Pentru sacii M recomandaţi, eticheta CN 04 trebuie perfect lipitã pe eticheta-adresã furnizatã de expeditor.
5.5. Pânã la data de 1 ianuarie 2008, administraţiile poştale care au adoptat în serviciul lor intern sistemul de acceptare mecanicã a trimiterilor recomandate pot, în loc sã utilizeze eticheta CN04, sã imprime direct pe aceste trimiteri, pe partea cu înscrisurile, aceleaşi indicaţii ca cele care figureazã pe respectiva etichetã. Eventual, ele pot lipi în acelaşi loc o bandã imprimatã de maşinã, cu aceleaşi indicaţii.
5.6. Pânã la data de 1 ianuarie 2008, cu acordul administraţiei poştale de origine, utilizatorii pot folosi pentru trimiterile lor recomandate plicuri care poartã preimprimat, în locul prevãzut pentru amplasarea etichetei CN 04, un facsimil al acesteia, ale cãrui dimensiuni nu trebuie sã fie inferioare celor ale etichetei CN 04. La nevoie, numãrul de serie poate fi indicat pe acesta printr-un procedeu oarecare, cu condiţia ca el sã fie adãugat într-un mod clar, curat şi de neşters. Un facsimil al etichetei CN 04 poate fi imprimat şi pe eticheta-adresã sau direct pe conţinutul trimiterilor expediate în plic cu fereastrã transparentã, cu condiţia totuşi ca acest facsimil sã fie plasat, în toate cazurile, în extremitatea stângã a ferestrei.
5.7. Administraţia poştalã de origine se asigurã cã trimiterile recomandate sunt conforme dispoziţiilor mai sus menţionate. Ea este obligatã sã îndepãrteze anomaliile eventual constatate înainte sã transmitã trimiterile cãtre ţãrile de destinaţie.
5.8. Nicio etichetã şi niciun numãr de ordine nu trebuie înscrise pe faţã trimiterilor recomandate de cãtre administraţiile poştale intermediare.
5.9. Administraţia poştalã de distribuire trebuie sã obţinã semnãtura persoanei care ia în primire trimiterea, indicând acceptarea sa sau orice altã formã de certificare a primirii cu ocazia distribuirii sau predãrii unei trimiteri recomandate. În afara semnãturii, numele, cu litere majuscule, sau orice altã indicaţie clarã şi lizibilã permiţând identificarea formalã a celui care a semnat trebuie, de asemenea, sã fie completatã.
5.10. De altfel, se recomandã cu insistenţã administraţiilor poştale sã stabileascã sisteme pentru a genera date de confirmare electronicã a distribuirii şi sã convinã sã schimbe acest gen de date cu administraţiile poştale de origine ale trimiterilor."
4. Alineatul 6.8 al articolului RL 134 "Trimiteri cu valoare declaratã" va avea urmãtorul cuprins:
"6.8. Administraţia poştalã de distribuire trebuie sã obţinã semnãtura persoanei care ia în primire trimiterea, care indicã acceptarea ei sau orice altã formã de confirmare a primirii, cu ocazia distribuirii sau predãrii unei trimiteri cu valoare declaratã. În afara semnãturii, numele, cu litere majuscule, sau orice altã indicaţie clarã şi lizibilã permiţând identificarea formalã a celui care a semnat trebuie sã fie notatã."
5. Alineatele 3.1 şi 3.2 ale articolului RL 137 "Confirmarea de primire" vor avea urmãtorul cuprins:
"3.1. Confirmarea de primire trebuie sã fie semnatã cu prioritate de cãtre destinatar şi, dacã nu este posibil, de cãtre o altã persoanã autorizatã sã facã acest lucru în virtutea reglementãrilor ţãrii de destinaţie. Dacã aceste reglementãri o prevãd, fãcând excepţie cazul de predare în mânã proprie destinatarului, confirmarea poate sã fie semnatã de cãtre un agent al biroului de destinaţie. În afara semnãturii, numele, cu litere majuscule, sau orice altã indicaţie clarã şi lizibilã permiţând identificarea formalã a celui care a semnat trebuie sã fie notatã.
3.2. Biroul de destinaţie returneazã cu primul curier Formularul CN 07, corect completat şi semnat, direct expeditorului. Acest formular este transmis deschis şi în regim de scutire de taxã poştalã pe calea cea mai rapidã (aerianã sau de suprafaţã). Dacã confirmarea de primire este returnatã fãrã sã fi fost corect completatã, neregula este semnalatã prin intermediul Formularului CN 08 prevãzut în art. RL 150.2, cãruia îi este anexatã confirmarea de primire în cauzã."
6. Alineatul 3.2 al articolului RL 138 "Predare în mânã proprie" va avea urmãtorul cuprins:
"3.2. Când expeditorul a solicitat o confirmare de primire şi o predare în mânã proprie destinatarului, Formularul CN 07 trebuie sã fie semnat de cãtre acesta din urmã sau, în caz de imposibilitate, de cãtre mandatarul sãu reglementar autorizat. În afara semnãturii, numele, cu litere majuscule, sau orice altã indicaţie clarã şi lizibilã permiţând identificarea formalã a celui care a semnat trebuie sã fie notatã."
7. Alineatul 2.9 al articolului RL 150 "Reclamaţii" va avea urmãtorul cuprins:
"2.9. Dacã expeditorul demonstreazã cã, în pofida atestãrii distribuirii de cãtre administraţia poştalã de destinaţie, destinatarul pretinde cã nu a primit trimiterea cercetatã, se procedeazã dupã cum urmeazã. La cererea expresã a administraţiei poştale de origine, administraţia poştalã de destinaţie este obligatã sã furnizeze expeditorului, prin intermediul administraţiei poştale de origine, o confirmare de predare prin scrisoare, confirmare de primire CN 07 sau alt mijloc, semnat conform art. RL 137.3.1 sau RL 138.3.2, dupã caz, ori o copie a semnãturii persoanei care a primit trimiterea, indicând primirea, sau orice altã formã de confirmare a primirii, conform art. RL 132.5.9 sau RL 134.6.8, dupã caz."
8. Alineatul 4.7 al articolului RL 150 "Reclamaţii" se abrogã.
9. Dupã alineatul 6.3 al articolului RL 174 "Foaia de aviz" se introduce un nou alineat, alineatul 6.3 bis, cu urmãtorul cuprins:
"6.3 bis. Numãrul de trimiteri recomandate şi de valori declarate, referitoare la serviciul poştal, scutite de taxe terminale este indicat în tabloul 3, în coloana denumitã «Numãrul trimiterilor returnate la origine, scutite de taxe terminale.»"
10. Dupã alineatul 6.5 al articolului RL 174 "Foaia de aviz" se introduce un nou alineat, alineatul 6.5 bis, cu urmãtorul cuprins:
"6.5 bis. În cazul în care administraţiile poştale au convenit pe o bazã bilateralã sã clasifice depeşele lor de corespondenţã internaţionalã de plecare pe format, numãrul recipienţilor şi greutatea lor pe format pot fi indicate în foaia de aviz CN 31. În acest caz, pe Formularul CN 31 va apãrea o indicaţie privind informaţiile relative la formate."
11. Alineatul 6.1 al articolului RL 214 "Calculul taxelor cheltuielilor terminale aplicabile schimburilor între ţãrile din sistemul ţintã" va avea urmãtorul cuprins:
"6.1. Mesaje electronice normalizate ale UPU de preaviz pentru toate depeşele de plecare, inclusiv identificatorul S9, tipul recipientului, utilizând codurile de recipienţi normalizate ale UPU, şi, dacã este cazul, identificatorii aplicabili recipienţilor pentru trimiterile recomandate, trimiterile cu valoare declaratã şi trimiterile cu predare atestatã, conform Normei S10c a UPU (Identificator al trimiterilor poştale: partea C: identificatori cu 13 caractere pentru produsele speciale ale poştei de scrisori), aşa cum este publicat în Culegerea de norme tehnice UPU."
12. Dupã alineatul 4 al articolului RL 215 "Remunerarea cheltuielilor terminale în funcţie de calitatea serviciului între ţãrile din sistemul ţintã" se introduc douã noi alineate, alineatele 4 bis şi 4 ter, cu urmãtorul cuprins:
"4 bis. Taxele terminale provizorii, raportate la calitatea serviciului, sunt calculate de cãtre Biroul Internaţional şi comunicate, prin intermediul scrisorilor circulare, cel mai târziu la data de 1 iulie a fiecãrui an. Taxele provizorii intrã în vigoare la data de 1 ianuarie a anului urmãtor şi rãmân valabile întregul an calendaristic. Taxele terminale provizorii sunt calculate conform dispoziţiilor art. RL 214, dar sunt însoţite, de asemenea, de o primã de încurajare şi de o ajustare bazatã pe rezultatele în materie de calitate a serviciului pentru anul calendaristic precedent.
4 ter. Taxele terminale finale raportate la calitatea serviciului sunt calculate de cãtre Biroul Internaţional dupã publicarea rezultatelor finale privind calitatea serviciului pentru anul calendaristic considerat. Taxele terminale finale raportate la calitatea serviciului sunt comunicate de cãtre Biroul Internaţional cel mai târziu la data de 1 mai a anului urmãtor anului calendaristic considerat şi înlocuiesc taxele terminale provizorii difuzate în prealabil pentru anul calendaristic respectiv."
13. Alineatul 1 al articolului RL 216 "Cheltuieli terminale legate de calitatea serviciului. Dispoziţii aplicabile fluxului de curier spre, de la şi între ţãrile din sistemul tranzitoriu" va avea urmãtorul cuprins:
"1. Administraţiile poştale care fac parte din sistemul tranzitoriu pot lua parte la aceleaşi sisteme de control ca cele utilizate de ţãrile din sistemul-ţintã. Dispoziţiile art. RL 215 sunt aplicabile, de asemenea, administraţiilor poştale din sistemul tranzitoriu care au ales sã adere la sisteme de control de acest gen. Totuşi, cheltuielile terminale plãtibile pentru curierul cu destinaţia şi provenind de la aceste ţãri nu pot fi inferioare taxelor de cheltuieli terminale prevãzute la art. 30.1 din Convenţie."
14. Alineatele 3.1 şi 3.2 ale articolului RL 218 "Mecanismul de armonizare a sistemelor" vor avea urmãtorul cuprins:
"3.1. Mecanismul de armonizare a sistemelor constã în realizarea unei statistici speciale destinate calculului numãrului mediu de trimiteri/kg, conform modalitãţilor practice precizate la art. RL 224, în afara unei înţelegeri speciale, cum ar fi acordul comun privind utilizarea numãrului mediu de trimiteri/kg determinat prin ultimul studiu UPU pentru fluxurile de trafic ale ţãrilor din sistemul tranzitoriu cu destinaţia ţãrilor din sistemul-ţintã.
3.2. Mecanismul se aplicã fluxului mai mare de 50 tone de curier/an, curierul în numãr exclus, care a depãşit în timpul unui an calendaristic pragul menţionat la alin. 1. Rezultatele statisticii speciale sunt aplicate curierului care a depãşit pragul în cauzã."
15. Alineatele 1 şi 3 ale articolului RL 224 "Statisticã specialã pentru aplicarea mecanismului de revizuire sau a mecanismului de armonizare a sistemelor" vor avea urmãtorul cuprins:
"1. Pentru aplicarea mecanismului de revizuire sau a mecanismului de armonizare a sistemelor, în afara unei înţelegeri speciale, utilizând numãrul mediu de trimiteri/kg determinat conform ultimului studiu UPU pentru fluxurile de trafic din ţãrile din sistemul tranzitoriu cãtre ţãrile din sistemul-ţintã, se realizeazã o statisticã dupã eşantionarea fluxului în cauzã.
........................................................................................
3. Administraţia poştalã care cere aplicarea mecanismului de revizuire sau a mecanismului de armonizare a sistemelor alege sistemul statistic de aplicat, inclusiv metoda de estimare, şi informeazã administraţia poştalã corespondentã pentru ca aceasta sã poatã lua eventuale mãsuri de control. Administraţia poştalã care solicitã aplicarea mecanismului de revizuire sau mecanismului de armonizare a sistemelor poate, de asemenea, sã convinã cu administraţia poştalã corespondentã sã aplice numãrul mediu de trimiteri/kg determinat prin ultimul studiu UPU pentru fluxul de curier din ţãri din sistemul tranzitoriu cãtre ţãri din sistemul-ţintã."
16. Alineatul 1 al articolului RL 228 "Întocmirea releveelor de depeşe CN 55 şi CN 56" va avea urmãtorul cuprins:
"1. Dupã primirea ultimei depeşe a fiecãrei luni, biroul de schimb de destinaţie întocmeşte, pe tip de depeşã şi pe birou de schimb expeditor, în baza datelor foilor de aviz CN 31, un releveu al depeşelor CN 55. În cazul în care administraţiile poştale convin pe bazã bilateralã sã înregistreze numãrul de recipiente şi greutatea pe format în foaia de aviz CN 31, formularul CN 55 indicã greutatea depeşei pe formate. Biroul transmite apoi aceste relevee administraţiei sale centrale."
17. Alineatul 7 al articolului RL 242 "Transmiterea şi acceptarea releveelor CN 55, CN 66 şi CN 67, a conturilor particulare CN 51 şi a conturilor generale CN 52" va avea urmãtorul cuprins:
"7. În cadrul sistemului de compensare bilateralã, administraţia poştalã creditoare întocmeşte conturile CN 51 şi CN 52 şi le supune în acelaşi timp administraţiei poştale debitoare cu o frecvenţã lunarã, trimestrialã, semestrialã sau anualã. Administraţia poştalã debitoare acceptã sau modificã conturile CN 51 şi CN 52 în termen de douã luni şi efectueazã plata sumei facturate conform dispoziţiilor art. RL 252.10. În caz de modificare a conturilor CN 51 sau CN 52, plata se efectueazã pe baza sumei modificate. Dacã în termen de douã luni administraţia poştalã care a transmis conturile nu a primit nicio notificare rectificativã, atunci conturile sunt considerate ca acceptate de drept."
18. Alineatul 2 al articolului RL 244 "Plata cheltuielilor de transport aerian" va avea urmãtorul cuprins:
"2. Prin derogare de la aceastã regulã, compania aerianã care asigurã transportul depeşelor avion poate sã solicite ca taxele de transport sã fie plãtite unei administraţii poştale cu care aceasta a încheiat un acord în acest scop."
19. Titlul capitolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL 15
Servicii poştale electronice. Legãturi telematice"
20. Articolul RL 255 "Curierul electronic" va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL RL 255
Curierul hibrid
1. Curierul hibrid este un serviciu poştal electronic care permite expeditorului sã îşi prezinte mesajul în formã fizicã sau electronicã, care este tratat electronic şi apoi convertit într-o trimitere a poştei de scrisori şi predat în formã fizicã destinatarului. În mãsura în care legislaţia naţionalã permite, la cererea expresã a expeditorului sau a destinatarului, administraţia poştalã de distribuire poate converti rezultatul transmisiunii originale sub o formã compatibilã cu diferite mijloace de transmisie, fizice sau altele (cum ar fi telecopie, curier electronic sau SMS).
1.1. În cazul predãrii sub formã fizicã destinatarului, informaţiile sunt, în general, transmise pe cale electronicã pe un segment cât mai lung din proces şi sunt reproduse în formã fizicã cât mai aproape posibil de adresa destinatarului.
2. Tarifele privind curierul hibrid sunt fixate de cãtre administraţiile poştale, luând în considerare costurile şi cerinţele pieţei."
21. Dupã articolul RL 257 se introduce un nou articol, articolul RL 257 bis, cu urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL RL 257 bis
Serviciul de sigiliu poştal electronic
1. În relaţiile stabilite între administraţiile poştale care au convenit sã furnizeze acest serviciu, sigiliul poştal electronic (aşa cum este definit prin Norma tehnicã S43 a UPU) constituie un şir de elemente doveditoare, pãstrate de cãtre o administraţie poştalã care acţioneazã ca garant al încrederii şi atestã realitatea unui eveniment electronic produs asupra unui anumit conţinut, la o anumitã datã şi o anumitã orã, angajând participarea uneia sau mai multor pãrţi identificabile. Administraţiile poştale în cauzã fac în aşa fel încât sã nu se îndepãrteze de la Norma tehnicã S43 a UPU, conform procedurilor aplicabile adoptate de cãtre Consiliul de Exploatare Poştalã, la recomandarea Grupului «Normalizare» al UPU.
2. Prestarea transfrontalierã a serviciului de sigiliu poştal internaţional electronic este guvernatã printr-un model de încredere recunoscut, aşa cum este definit într-un acord multilateral încheiat între administraţiile care participã la acest serviciu. Acest model de încredere se bazeazã pe faptul cã diverse administraţii poştale care oferã serviciul se autentificã mutual în timpul tranzacţiilor transfrontaliere care poartã un sigiliu poştal electronic. Aceastã autentificare mutualã este efectuatã de cãtre administraţii poştale prin intermediul informaţiilor pertinente schimbate asupra identitãţii numerice a sigiliului poştal electronic (cheile serviciului lor de sigiliu poştal electronic, adicã certificatele numerice X509).
2.1. Identitatea numericã a fiecãrei administraţii poştale constituie un identificator numeric unic (un şir de caractere sau un jeton de autentificare) atribuit de cãtre terţi de încredere, care permite sã fie identificatã fãrã posibilitate de eroare atunci când aceasta aplicã sigiliul poştal electronic la tranzacţiile transfrontaliere cu alte administraţii poştale şi utilizatorii lor.
3. Cu scopul de a asigura un serviciu de sigiliu poştal electronic transfrontalier, administraţiile participante trebuie:
3.1. sã obţinã de la un terţ furnizor de identitãţi numerice, de încredere, o identitate numericã pentru sigiliul poştal electronic; şi
3.2. sã informeze toate celelalte administraţii poştale care propun serviciul de sigiliu electronic asupra acestei identitãţi şi sã difuzeze identitatea lor numericã.
4. Tarifele serviciului sigiliu poştal electronic sunt fixate de cãtre administraţiile de origine, luând în considerare costurile şi exigenţele pieţei. Fiecare administraţie:
4.1. îşi pãstreazã încasãrile ofertei sale de serviciu de sigiliu poştal electronic, în mãsura în care administraţiile poştale participante nu convin sã împartã încasãrile din serviciul de sigiliu poştal electronic; şi
4.2. asigurã fãrã costuri suplimentare verificarea sigiliului poştal electronic, fãrã a se lua în considerare locul de aplicare.
5. Serviciul de sigiliu poştal electronic între administraţiile poştale participante este guvernat de un acord multilateral care reia şi completeazã dispoziţiile aplicabile ale prezentului regulament.
5.1. Acordul multilateral precizeazã dispoziţiile cerute pentru furnizarea serviciului de sigiliu poştal de la o ţarã la alta. Administraţiile poştale participante se obligã, de comun acord, sã respecte dispoziţiile specifice din acordul multilateral.
5.2. Aspectele care nu sunt specificate în mod expres în acordul multilateral asupra sigiliului poştal electronic sunt supuse dispoziţiilor corespunzãtoare din actele Uniunii.
6. Serviciul de sigiliu poştal electronic trebuie, în mãsura posibilului, sã se distingã printr-un logo definit prin acordul multilateral menţionat la alin. 5."
22. Alineatele 2 şi 3 ale articolului RL 259 "Dispoziţii speciale privind legãturile telematice" vor avea urmãtorul cuprins:
"2. Biroul Internaţional publicã, ţine la zi şi actualizeazã Culegerea de norme tehnice ale UPU, Ghidul de mesaje EDI normalizate ale UPU şi Lista de coduri ale UPU, în atenţia administraţiilor poştale.
3. În schimburile lor de date cu celelalte administraţii poştale şi parteneri externi, administraţiile poştale utilizeazã mesaje puse la punct în cadrul UPU şi publicate de cãtre Biroul Internaţional în Ghidul mesajelor EDI normalizate ale UPU, dacã aceste mesaje se preteazã schimburilor pe care acestea doresc sã le facã. Utilizarea acestui tip de mesaje trebuie efectuatã conform dispoziţiilor art. RL 268. Mesajele elaborate de alte organizaţii pot fi de asemenea utilizate dupã ce au fost aprobate de UPU şi publicate în Ghidul de mesaje EDI normalizate ale UPU."
23. Alineatele 4 şi 5 ale articolului RL 259 "Dispoziţii speciale privind legãturile telematice" se abrogã.
24. Dupã alineatul 1 al articolului RL 268 "Aplicarea normelor" se introduc douã noi alineate, alineatele 2 şi 3, cu urmãtorul cuprins:
"2. Aplicarea normelor UPU este facultativã, în afara cazului când referirea explicitã la o normã UPU în regulament o face obligatorie. Totuşi, se recomandã administraţiilor sã respecte atât normele relative la exploatare la nivel naţional şi internaţional pentru ameliorarea eficienţei proceselor de tratare, cât şi interoperativitatea dintre sistemele şi procedurile lor.
3. O normã UPU trebuie adoptatã în ansamblul ei. Administraţiile poştale trebuie sã se asigure cã modul în care le utilizeazã este în conformitate cu exigenţele stipulate. Ele pot sã se îndepãrteze de recomandãrile prevãzute, numai în mãsura în care norma în cauzã le permite."

II. PROTOCOLUL FINAL AL REGULAMENTULUI POŞTEI DE SCRISORI

1. Dupã alineatul 6 al articolului RL II "Dispoziţii speciale aplicabile fiecãrei categorii de trimiteri" se introduce un nou alineat, alineatul 6 bis, cu urmãtorul cuprins:
"6bis. Nicio rezervã referitoare la curierul în numãr nu va avea efect asupra aplicãrii art. RL 219."
2. Dupã alineatul 2 al articolului RL IX "Prelucrarea trimiterilor admise din greşealã" se introduce un nou alineat, alineatul 2 bis, cu urmãtorul cuprins:
"2bis. Statele Unite ale Americii îşi rezervã dreptul de a trata ca acceptate din greşealã şi conform prevederilor legislaţiei lor şi practicilor vamale naţionale orice trimitere care conţine substanţele definite la secţiunea 1.308 titlul 21 din Codul de reglementãri federale ale Statelor Unite ale Americii (Code of Federal Regulations of United States of America)."
3. Alineatele 2 şi 8 ale articolului RL XII "Plata despãgubirilor" se abrogã.

III. FORMULARE*)

Formularele CN 07 - Confirmare de primire/de predare/
de platã/de înscriere,
CN 54 - Releveu recapitulativ al trimiterilor,
CN 54 bis - Releveu recapitulativ anual,
CN 63 - Releveu. Cheltuieli de tranzit şi
CN 64 - Releveu. Cheltuieli terminale

vor avea urmãtorul cuprins:




┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Administraţia poştalã CN 07 │
│ de origine Confirmare de primire/de predare/de platã/ │
│ de înscriere │
│ ┌───────────────────────┬─────────────────────────────────┐ │
│ │ Biroul de prezentare │ Data │ │
│ │ │ │ Serviciu de poştã │
│ ├───────────────────────┴─────────────────────────────────┤ A.R. │
│ │ │ Ştampila biroului │
│ │ │ care returneazã │
│ │ Destinatarul trimiterii │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │ │
│ Natura trimiterii │ Prioritar/ │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────┤ Avion │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ Prioritar/ Neprioritar │ ┌──────────────────────────────────┤
│ ││_│scrisoare │_│Imprimat │_│ Colet │_│ │ De │De returnat la │
│ │ │ com- │Numele sau statut social │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┤ ple- ├──────────────────────────────────┤
│ │ │ tat │ │
│ │ │ de │Strada şi nr. │
│ │ predare │ cãtre │ │
│ ││_│Recomandatã │_│atestatã │_│ Valoare Declaratã│ ex- ├──────────────────────────────────┤
│ │ │ pe- │Localitatea şi ţara │
│ │ │ di- │ │
│ │Nr. trimitere │ Suma │ tor │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ └──────────────────────────────────┤
│ │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │ │ │
│ ││_│ Mandat simplu Cec de asignare │ Suma │ │
│ │ de vãrsãmânt │ │
│ │ │ │
│ ││_│ │_│ │ │
│ │ │ │
│ └─────────────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │ │
│ De completat la destinaţie │ │
│ ┌─────────────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │ │ │
│ │Trimiterea indicatã mai sus a fost în bune condiţii │ │
│ │ │ │
│ ││_│ livratã │_│ achitatã │_│ înscrisã în CCP │ │
│ │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┤ │
│ │Data şi semnãtura*) │ │
│ │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │
│ │*) Acest aviz poate fi semnat de destinatar, în cazul în │ │
│ │care regulamentul ţãrii de destinaţie prevede acest lucru│ │
│ │de o persoanã autorizatã sau un agent al biroului de │ │
│ │destinaţie │ │
└─┴─────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘
Dimensiuni 210 x 105 mm, cu o toleranţã de 2 mm, culoarea roşu deschis (PANTONE process coated EURO DE 60-5 C)






Administraţia poştalã CN 07
de origine Confirmare de primire/de predare/de platã/
de înscriere

Biroul de prezentare Data
Serviciu de poştã
A.R.
Ştampila biroului
care returneazã
Destinatarul trimiterii



Natura trimiterii Prioritar/
Avion


Prioritar/ Neprioritar
│_│scrisoare │_│Imprimat │_│ Colet │_│ De De returnat la
com- Numele sau statut social
ple-
tat
de Strada şi nr.
predare cãtre
│_│Recomandatã │_│atestatã │_│ Valoare Declaratã ex-
pe- Localitatea şi ţara
di-
Nr. trimitere │ Suma tor





│_│ Mandat simplu Cec de asignare │ Suma
de vãrsãmânt

│_│ │_│


De completat la destinaţie


Trimiterea indicatã mai sus a fost în bune condiţii

│_│ livratã │_│ achitatã │_│ înscrisã în CCP


Data şi semnãtura*)



*) Acest aviz poate fi semnat de destinatar, în cazul în
care regulamentul ţãrii de destinaţie prevede acest lucru,
de o persoanã autorizatã sau un agent al biroului de
destinaţie





Administraţia expeditoare RELEVEU RECAPITULATIV AL CN 54
TRIMITERILOR
_
│_│ Mecanism de armonizare
│_│ Mecanism de revizuire
│_│ Schimb între ţãrile sistemului ţintã
Data
Curier Curier │
┌──┐ primit ┌───┐ expediat Trimestrul ┌─────┐ Anul ┌─────┐ │
├──┴──────────────┴───┴─────────────────────────┼─────┴──────────┴─────┴──────┤
│ Administraţia de destinaţie │Perioada de înregistrare │
└───────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────┘
A. Estimare lunarã*1)
┌───────┬───────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────┐
│ │Prioritar/Avion │S.A.L. │Neprioritar/Suprafaţã│
│Luna │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Greuta-│Numãr │Numãr │Greuta-│Numãr │Numãr │Greu- │Numãr │Numãr │
│ │te │de │mediu │te │de │mediu │tate │de │mediu │
│ │eşanti-│trimi- │de │eşanti-│trimi-│de │eşan- │trimi- │pe │
│ │onatã │teri │trimi- │onatã │teri │trimi- │tio- │teri │trimi-│
│ │ │eşanti-│teri pe│ │eşan- │teri │natã │eşan- │teri │
│ │ │onate │kg(EPK)│ │tio- │pe kg │ │tionate│pe kg │
│ │ │ │ │ │nate │(EPK) │ │ │(EPK) │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┴───────┴───────┴───────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────┴──────┤
│Observaţii │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

B. Estimare trimestrialã*1)
┌───────┬───────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────┐
│ │Prioritar/Avion │S.A.L. │Neprioritar/Suprafaţã│
│Trimes-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tru │Greuta-│Numãr │Numãr │Greuta-│Numãr │Numãr │Greu- │Numãr │Numãr │
│ │te │de │mediu │te │de │mediu │tate │de │mediu │
│ │eşanti-│trimi- │de │eşanti-│trimi-│de │eşan- │trimi- │pe │
│ │onatã │teri │trimi- │onatã │teri │trimi- │tio- │teri │trimi-│
│ │ │eşanti-│teri pe│ │eşan- │teri │natã │eşan- │teri │
│ │ │onate │kg(EPK)│ │tio- │pe kg │ │tionate│pe kg │
│ │ │ │ │ │nate │(EPK) │ │ │(EPK) │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┴───────┴───────┴───────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────┴──────┤
│Observaţii │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
*1) Administraţia trebuie sã aleagã metoda de estimare de utilizat (lunarã
sau trimestrialã)

Administraţia care întocmeşte releveul Vãzut şi acceptat de cãtre
Locul şi semnãtura administraţia
Locul, data şi semnãtura

──────────────────────────── ───────────────────────────
Dimensiuni 297 X 210 mm



Administraţia expeditoare RELEVEU RECAPITULATIV ANUAL
_
│_│ Mecanism de armonizare
│_│ Mecanism de revizuire
│_│ Schimb între ţãri din sistemul ţintã
Data
Curier Curier │
┌──┐ primit ┌───┐ expediat │
├──┴──────────────┴───┴──────────────┬────────────────────────────────────────┤
│ Administraţia de destinaţie │ Perioada de înregistrare │
└────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┘
A. Numãr lunar estimat de trimiteri*1)
┌───────┬───────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────┐
│ │Prioritar/Avion │S.A.L. │Neprioritar/Suprafaţã│
│Luna │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Greuta-│Numãr │Numãr │Greuta-│Numãr │Numãr │Greu- │Numãr │Nr. de│
│ │tea │mediu │de │tea │mediu │de tri-│tatea │mediu │trimi-│
│ │realã │de │trimi- │realã │de │miteri │realã │de tri-│teri │
│ │*2) │trimi- │teri │*2) │trimi-│(EPK) x│*2) │miteri │(EPK) │
│ │ │teri pe│(EPK) x│ │teri │greuta-│ │pe kg │x │
│ │ │kg │greuta-│ │pe kg │tea │ │(EPK) │greu- │
│ │ │(EPK) │tea │ │(EPK) │realã │ │*3) │tatea │
│ │ │*3) │realã │ │*3) │ │ │ │realã │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│Total │a │ │b │c │ │d │e │ │f │
│general│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴───────┴───────┴───────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────┴──────┘

B. Numãr trimestrial estimat de trimiteri*1)
┌───────┬───────────────────────┬──────────────────────┬─────────────────────┐
│ │Prioritar/Avion │S.A.L. │Neprioritar/Suprafaţã│
│Trimes-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tru │Greuta-│Numãr │Numãr │Greuta-│Numãr │Numãr │Greu- │Numãr │Nr. de│
│ │tea │mediu │de │tea │mediu │de tri-│tatea │mediu │trimi-│
│ │realã │de │trimi- │realã │de │miteri │realã │de tri-│teri │
│ │*2) │trimi- │teri │*2) │trimi-│(EPK) x│*2) │miteri │(EPK) │
│ │ │teri pe│(EPK) x│ │teri │greuta-│ │pe kg │x │
│ │ │kg │greuta-│ │pe kg │tea │ │(EPK) │greu- │
│ │ │(EPK) │tea │ │(EPK) │realã │ │*3) │tatea │
│ │ │*3) │realã │ │*3) │ │ │ │realã │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│Total │a │ │b │c │ │d │e │ │f │
│general│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴───────┴───────┴───────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────┴──────┘

┌──────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────────────┐
│ │ │Prioritar/Nepriori-│Observaţii │
│ │ │tar - Avion/S.A.L./│ │
│ │ │Suprafaţã │ │
│ ├──────────────────┼───────────────────┼──────────────────────────┤
│ │Greutatea totalã │kg │ │
│ │(a+b+e+g) ├───────────────────┼──────────────────────────┤
│ │Nr. total de tri- │ │ │
│ │miteri (b+d+f+g) ├───────────────────┼──────────────────────────┤
│ │Nr. mediu de tri- │ │ │
│ │miteri pe kg ├───────────────────┼──────────────────────────┤
│ │Taxa de cheltuieli│ │ │
│ │terminale *4) ├───────────────────┼──────────────────────────┤
│ │ │DST/kg │ │
│ ├──────────────────┼───────────────────┼──────────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────────────┘
*1) Administraţia trebuie sã aleagã metoda de estimare de utilizat (lunarã
sau trimestrialã)
*2) De reluat formularele CN 55 sau CN 56 acceptate, dupã caz
*3) De reluat formularul CN 54
*4) De indicat numai în cazul aplicãrii mecanismului de revizuire


Administraţia care întocmeşte declaraţia Vãzut şi acceptat de
Locul şi semnãtura administraţia
Locul, data şi semnãtura

──────────────────────────── ───────────────────────────
Dimensiuni 297 X 210 mm


Administraţia poştalã RELEVEU CN 63
Cheltuieli de tranzit
Data


Indicaţii
Releveu care indicã soldul contului particular CN 62
┌────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│Mod de reglare │ │_│ Direct │_│ Prin UPU * Clearing │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┴────┬───────────────┐
│Sume datorate │ │Anul pentru │
│ │ care sunt dato-│
│ │ rate sumele │
│ │ │
│ ││_│ cu titlu provizoriu │_│ cu titlu definitiv │
└────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┘

┌────────────────┬─────────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ │Administraţia care │Administraţia corespondentã │
│ │întocmeşte releveul │ │
│Report din │ │ │
│contul │ │ │
│particular CN 62├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ │DST │DST │
│ │ │ │
│ │ │ │
│Platã provizorie│ │ │
│efectuatã ├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Administraţia │ ───────── │ ───────── │
│care a plãtit │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ Totaluri │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ Deducere │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ Administraţia│ ────────── │ ────────── │
│ creditoare│ │ │
│ ├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ Sold │ │ │
├────────────────┴─────────────────────────────┴─────────────────────────────┤
│Informaţii suplimentare │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Administraţia care întocmeşte releveul

Semnãtura

────────────────────────────
Dimensiuni 210 X 297 mm



Administraţia poştalã RELEVEU CN 64
Cheltuieli de tranzit
Data


Indicaţii
Releveu care indicã soldul conturilor particulare CN 61 şi CN 61bis
┌────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│Mod de reglare │ │_│ Direct │_│ Prin UPU * Clearing │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┴────┬───────────────┐
│Sume datorate │ │Anul pentru │
│ │ care sumele │
│ │ sunt datorate │
│ │ │
│ ││_│ cu titlu provizoriu │_│ cu titlu definitiv │
└────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┘

┌────────────────┬─────────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ │Administraţia care │Administraţia corespondentã │
│ │întocmeşte releveul │ │
│Report al │ │ │
│contului │ │ │
│particular CN 61├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ │DST │DST │
│ │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Report al soldu-│DST │DST │
│lui contului │ │ │
│particular │ │ │
│CN 61bis │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Platã provizorie│ │ │
│efectuatã ├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Administraţia │ ───────── │ ───────── │
│care a plãtit │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ Totaluri │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ Deducere │ │ │
│ ├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ Administraţia│ ────────── │ ────────── │
│ creditoare│ │ │
│ ├─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ Sold │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Aplicarea Fondu-│DST │ │
│lui "Calitatea │ │ │
│Serviciului". │ │ │
│Indicaţi suma │ │ │
│totalã prin ra- │ │ │
│portare la apli-│ │ │
│carea taxei me- │ │ │
│dii mondiale de │ │ │
│3.727 DST pentru│ │ │
│fluxurile ţãri- │ │ │
│lor contribuabi-│ │ │
│le cãtre ţãrile │ │ │
│beneficiare, │ │ │
│vezi cãsuţa 2.A │ │ │
│sau 2.K CN 61 │ │ │
│ │ │ │
├────────────────┴─────────────────────────────┴─────────────────────────────┤
│Informaţii suplimentare │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
││_│ Nici o observaţie din partea administraţiei debitoare nu a parvenit în │
│ termenul regulamentar │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Administraţia care întocmeşte releveul Vãzut şi acceptat de
Semnãtura administraţia debitoare
Locul, data şi semnãtura

──────────────────────────── ────────────────────────────
Dimensiuni 210 X 297 cm



B. Regulamentul privind coletele poştale şi protocolul sãu final, prevãzute în anexa nr. 2, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

I. REGULAMENTUL PRIVIND COLETELE POŞTALE
1. Alineatul 2 al articolului RC 116 "Procedura de distribuire" va avea urmãtorul cuprins:
"2. Cu ocazia distribuirii sau a predãrii unui colet simplu, administraţia de distribuire trebuie sã obţinã semnãtura persoanei care primeşte trimiterea, indicând acceptul sau orice altã formã care atestã primirea, persoanã care rãspunde juridic conform legislaţiei ţãrii de destinaţie."
2. Alineatul 7.1.1 al articolului RC 124 "Colete cu valoare declaratã" va avea urmãtorul cuprins:
"7.1.1. La distribuirea sau predarea unui colet cu valoare declaratã, administraţia de distribuire trebuie sã obţinã semnãtura persoanei care primeşte trimiterea, indicând acceptul sau orice altã formã care confirmã primirea, persoanã responsabilã din punctul de vedere al legislaţiei ţãrii de distribuire."
3. Alineatul 4.1 al articolului RC 127 "Colete cu confirmare de primire" va avea urmãtorul cuprins:
"4.1. Cu prioritate, confirmarea de primire trebuie semnatã de cãtre destinatar, iar dacã acest lucru nu este posibil, de o altã persoanã autorizatã conform reglementãrilor ţãrii de destinaţie. Dacã aceste reglementãri permit confirmarea de primire, aceasta poate fi semnatã de cãtre un lucrãtor al oficiului de destinaţie. În afara semnãturii, a numelui, cu litere majuscule, orice altã indicaţie clarã şi lizibilã permiţând identificarea formalã a autorului semnãturii trebuie, de asemenea, înscrisã."
4. Dupã alineatul 4.7 al articolului RC 144 "Reclamaţii" se introduce un nou alineat, alineatul 4.7 bis, cu urmãtorul cuprins:
"4.7 bis. Dacã expeditorul face dovada cã, în ciuda atestãrii predãrii de cãtre administraţia poştalã de destinaţie, destinatarul pretinde cã nu a primit trimiterea cãutatã, se procedeazã dupã cum urmeazã. La cererea expresã a administraţiei de origine, administraţia de destinaţie este obligatã sã furnizeze expeditorului, prin intermediul administraţiei poştale de origine, o confirmare a predãrii prin scrisoare, confirmare de primire CN 07 sau orice alt mijloc, semnat conform art. RC 127.4.1, sau o copie a semnãturii persoanei care a primit trimiterea, indicând acceptul sãu, sau altã formã de confirmare de primire, conform art. RC 116.2 ori RC 124.7.1.1, dupã caz."
5. Alineatul 5.7 al articolului RC 144 "Reclamaţii" se abrogã.
6. Dupã alineatul 8 al articolului RC 144 "Reclamaţii" se introduce un nou alineat, alineatul 8 bis, cu urmãtorul cuprins:
"8 bis. În caz de alternativã la transmiterea unui formular CN 08 pentru reclamaţii, administraţiile poştale pot alege sã utilizeze un sistem de reclamaţii pe Internet (Cricket), în cadrul cãruia, în cazul în care trimiterile poartã cod de bare, sunt utilizate normele urmãtoare:
8 bis.1. Cerere de anchetã: administraţia poştalã de origine cere în primul rând administraţiei poştale de destinaţie informaţiile obţinute cu ajutorul sistemului de urmãrire; administraţia de destinaţie le transmite într-un interval de 12 ore lucrãtoare, în cazul în care un sistem «Cricket» sau un sistem electronic este disponibil. În absenţa unui sistem de urmãrire, nu poate fi formulatã nicio cerere de anchetã.
8 bis. 2. Cercetare specialã: dacã cererea de anchetã nu dã niciun rezultat, administraţia poştalã de origine poate sã solicite administraţiei poştale de destinaţie sã efectueze cercetãri la nivelul birourilor şi centrelor de distribuire prin intermediul cãrora trimiterea este posibil sã fi trecut; informaţiile obţinute trebuie sã fie comunicate într-un interval de 24 de ore lucrãtoare, în cazul în care are la dispoziţie un sistem «Cricket» sau un sistem de curier electronic.
8 bis. 3. Cercetare extinsã: în cazul în care trimiterea nu poate fi localizatã cu ocazia cercetãrii speciale, se convine sã se întreprindã o cercetare mai aprofundatã într-un interval de 160 de ore lucrãtoare; la expirarea acestei perioade, administraţia poştalã de origine poate indemniza pe cel în drept în contul administraţiei poştale de destinaţie. Un cod de autorizare corespunzãtor trebuie sã fie transmis pe cale electronicã de administraţia poştalã responsabilã."
7. Alineatul 1.5 al articolului RC 148 "Aplicarea responsabilitãţii administraţiilor poştale" va avea urmãtorul cuprins:
"1.5. Cu aplicare din data de 1 martie 2006, toate cererile vizând angajarea responsabilitãţii administraţiilor poştale vor trebui sã fie limitate doar la colete identificate printr-un identificator unic, în conformitate cu Standardul S10d (Identificatorul trimiterilor poştale: Partea D: identificator de 13 caractere pentru colete), publicat în Standardele tehnice UPU."
8. Alineatul 2 al articolului RC 152 "Termenul de platã a despãgubirii" se abrogã.
9. Alineatul 1 al articolului RC 161 "Aplicarea codurilor de bare pe coletele poştale" va avea urmãtorul cuprins:
"1. Toate administraţiile poştale vor aplica coduri de bare pe toate coletele poştale internaţionale externe (avion, S.A.L., suprafaţã). Specificaţiile vor fi urmãtoarele:
1.1. Fiecare colet va fi identificat printr-un identificator unic, în conformitate cu Standardul S10d (Identificator trimiteri poştale: Partea D: identificator cu 13 caractere pentru colete), publicat în Standardele tehnice UPU.
1.2. De asemenea, identificatorul trebuie sã fie reprezentat printr-un cod de bare în conformitate cu Standardul S10d (Identificator trimiteri poştale: Partea D: identificator cu 13 caractere pentru colete), publicat în Standardele tehnice UPU."
10. Alineatul 1 al articolului RC 188 "Nivelul de bazã al cotelor-pãrţi teritoriale de sosire fondat pe caracteristicile serviciului furnizat" va avea urmãtorul cuprins:
"1. Nivelul cotelor-pãrţi teritoriale de sosire
1.1. Pentru anii 2006-2009, nivelul cotelor-pãrţi teritoriale de sosire prevãzute la art. 34.1 din Convenţie sunt:
1.1.1. Cota-parte de bazã specificã ţãrii corespunde unei taxe maxime/colet şi unei taxe maxime/kg. Pentru anul 2007, aceste taxe vor fi fixate la 71,4% din taxa stabilitã de fiecare administraţie poştalã pentru anul 2004. Pentru anii 2008 şi 2009, aceste taxe de bazã vor corespunde cotelor-pãrţi teritoriale de sosire de bazã proprii fiecãrei ţãri, fixate de fiecare administraţie poştalã în anul precedent.
1.1.2. Totuşi, în cazul în care pentru anul 2007, noua cotã-parte teritorialã de sosire de bazã a unei administraţii poştale reprezintã mai puţin de 2,85 DST/colet şi de 0,28 DST/kg, sub rezerva unei taxe-plafon prevãzute la alin. 1.1.3, cota-parte teritorialã de sosire aplicatã unei astfel de administraţii poştale va fi stabilitã la nivelul cotelor-pãrţi teritoriale de sosire minimale universale, corespunzând la 2,85 DST/colet şi la 0,28 DST/kg.
1.1.3. În cazul în care o administraţie poştalã aplicã cota-parte teritorialã de sosire de bazã, aşa cum este indicat la alin. 1.1.2, aplicarea acestei cote-pãrţi face obiectul unei taxe-plafon corespunzând combinaţiei remuneraţiilor pe colet şi pe kilogram, fixatã la 4,25 DST pentru un colet de 5 kg. În cazul în care valoarea corespunzãtoare la 71,4% din suma remuneraţiilor pe colet şi pe kilogram pentru anul 2004 este superioarã valorii de 4,25 DST, cota-parte teritorialã de sosire de bazã va fi stabilitã pe baza unei proporţii de 71,4% din taxele pe colet şi pe kilogram. Dacã valoarea corespunzând la 71,4% din suma remuneraţiilor pe colet şi pe kilogram pentru anul 2004 este inferioarã sumei de 4,25 DST, cotele-pãrţi teritoriale de sosire de bazã vor fi stabilite conform dispoziţiilor alin. 1.1.2.
1.1.4. În scopul determinãrii cotelor-pãrţi teritoriale de sosire, termenul «administraţie poştalã» este considerat ca raportându-se la fiecare ţarã sau teritoriu asigurând funcţiile unei administraţii poştale independente. În cazul în care serviciile de colete poştale ale unei ţãri sau ale unui teritoriu sunt executate în cadrul administraţiei poştale aparţinând unei alte ţãri sau teritoriu, conform art. 12 din Convenţie, ele sunt considerate ca fãcând parte din cadrul acestei ultime administraţii poştale, în scopul determinãrii elementelor de serviciu furnizat şi al calculului cotelor-pãrţi teritoriale de sosire pe baza elementelor serviciului furnizat."
11. Alineatul 3.4.1 al articolului RC 188 "Nivelul de bazã al cotelor-pãrţi teritoriale de sosire fondat pe caracteristicile serviciului furnizat" va avea urmãtorul cuprins:
"3.4.1. Administraţia poştalã care obţine semnãtura destinatarului, indicând acceptul sãu, sau orice altã formã de atestare a primirii acceptabilã din punct de vedere juridic, în virtutea legislaţiei ţãrii de destinaţie, pe parcursul distribuirii sau predãrii unui colet simplu, aşa cum prevede art. RC 116, va avea dreptul la o bonificaţie corespunzând la 5% din cotele-pãrţi de bazã indicate la alin. 1.1."
12. Dupã alineatul 1 al articolului RC 214 "Aplicarea normelor" se introduc douã noi alineate, alineatele 2 şi 3, cu urmãtorul cuprins:
"2. Aplicarea normelor Uniunii este facultativã, cu excepţia unei referinţe explicite la o normã UPU din regulament, care face obligatorie aplicarea respectivei norme. În acelaşi timp, se recomandã administraţiilor poştale sã respecte atât normele relative la efectuarea serviciului la nivel naţional şi internaţional, în scopul ameliorãrii eficacitãţii proceselor lor de tratare, cât şi interoperativitatea sistemelor şi procedurilor lor.
3. O normã UPU trebuie adoptatã în ansamblul sãu. Administraţiile poştale trebuie sã se asigure cã maniera în care ele utilizeazã o normã de acest tip este în întregime conformã cu exigenţele stipulate în ea. Ele pot sã se îndepãrteze de recomandãrile prevãzute numai în mãsura în care norma în cauzã permite."

II. PROTOCOLUL FINAL AL REGULAMENTULUI PRIVIND COLETELE POŞTALE
1. La alineatul 1 al articolului RC V "Tratarea coletelor acceptate din greşealã" se introduce un nou alineat, alineatul 1 bis, cu urmãtorul cuprins:
"1 bis. Statele Unite ale Americii îşi rezervã dreptul de a trata ca acceptate din greşealã şi conform dispoziţiilor legislaţiei sale şi practicilor vamale naţionale orice colete conţinând substanţe, aşa cum sunt ele definite în secţiunea 1.308 titlul 21 din Codul de reglementãri federale al Statelor Unite ale Americii (Code of Federal Regulations of United States of America)."
2. Alineatele 1 şi 4 ale articolului RC VIII "Plata despãgubirilor" se abrogã.

ART. II
(1) Prevederile art. I lit. B pct. I.3, I.4, I.6, I.7, I.8, I.11, I.12, II.1 şi II.2 intrã în vigoare de la data de 1 septembrie 2006.
(2) Prevederile art. I lit. B pct. I.1, I.2, I.5, I.9 şi I.10 intrã în vigoare de la data de 1 ianuarie 2007.
ART. III
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei,
Zsolt Nagy

Bucureşti, 22 ianuarie 2007.
Nr. 21.

----




Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016