Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 20 din 1 iunie 2007  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 20 din 1 iunie 2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie

EMITENT: MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII LIBERALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 393 din 11 iunie 2007
Având în vedere prevederile <>art. 31 alin. (2) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 7 alin. (8) din Hotãrârea Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale,

ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie nr. 115/2005, privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 579 din 5 iulie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se abrogã.
ART. 3
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare de la data publicãrii.

Ministrul pentru întreprinderi
mici şi mijlocii, comerţ,
turism şi profesii liberale,
Ioan Ovidiu Silaghi

Bucureşti, 1 iunie 2007.
Nr. 20.

ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie

ART. 1
(1) Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, denumite în continuare OTIMMC, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, denumit în continuare MIMMCTPL.
(2) OTIMMC au sediile în oraşele Braşov, Constanţa, Craiova, Cluj-Napoca, Galaţi, Iaşi, Târgu Mureş, Timişoara şi Târgovişte şi îşi desfãşoarã activitatea pe raza teritorialã a judeţelor prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
OTIMMC îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) alcãtuiesc şi gestioneazã baza de date cu întreprinderile mici şi mijlocii din regiunea în care îşi desfãşoarã activitatea, care cuprinde şi prezentarea detaliatã a obiectului de activitate al fiecãrei întreprinderi;
b) colaboreazã cu reprezentanţii prefecturilor, administraţiei publice locale, ai agenţiilor de dezvoltare regionalã şi ai organizaţiilor reprezentative ale mediului local de afaceri pentru implementarea Strategiei guvernamentale pentru susţinerea dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, respectiv a mãsurilor şi acţiunilor naţionale, precum şi la componenta de eliminare a disparitãţilor regionale pentru asigurarea complementaritãţii dintre Programul operaţional sectorial de creştere a competitivitãţii economice şi Programul operaţional regional "Sprijinirea participãrii echilibrate a tuturor regiunilor României la procesul de dezvoltare socioeconomicã";
c) colaboreazã cu sucursalele/filialele Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii în scopul îmbunãtãţirii accesului întreprinderilor mici şi mijlocii la finanţare;
d) implementeazã şi monitorizeazã prin delegare de atribuţii programele de finanţare implementate de MIMMCTPL atât din fonduri de la bugetul de stat, cât şi din fonduri comunitare;
e) urmãresc modul de implementare la nivel local a programelor gestionate de MIMMCTPL şi formuleazã propuneri de îmbunãtãţire a procedurilor de implementare, în vederea respectãrii indicatorilor de performanţã ai programelor de finanţare;
f) asigurã, prin intermediul centrelor de informare, consultanţã şi instruire create la nivelul OTIMMC în acest scop, acordarea de consultanţã pentru accesarea programelor derulate de MIMMCTPL;
g) participã, alãturi de MIMMCTPL, în procesul de constituire a bazelor de date privind transferul întreprinderilor mici şi mijlocii;
h) participã la stimularea mediului de afaceri local prin acţiuni de conştientizare a factorilor locali şi a asociaţiilor de reprezentare a întreprinderilor mici şi mijlocii implicate direct în crearea condiţiilor necesare susţinerii incubatoarelor de afaceri, parcurilor ştiinţifice şi tehnologice şi a infrastructurilor de turism;
i) faciliteazã accesul întreprinderilor mici şi mijlocii la serviciile şi achiziţiile publice, precum şi la activele aparţinând regiilor autonome, societãţilor/companiilor naţionale şi societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat, prin:
- identificarea şi realizarea mãsurilor corespunzãtoare în vederea înlãturãrii barierelor la nivel local;
- formularea unor soluţii de simplificare prin diseminarea informaţiilor referitoare la acest domeniu;
- organizarea de seminarii de instruire şi promovarea procedurilor de achiziţie publicã, în contextul aplicabilitãţii acestora în cadrul programelor de finanţare implementate de MIMMCTPL;
j) participã la schimbul de date şi informaţii de piaţã în cadrul sistemului informaţional creat pentru conectarea la reţeaua internaţionalã de servicii informaţionale despre piaţa agricolã AgriMISS;
k) constatã contravenţiile şi aplicã sancţiunile prevãzute de <>Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
l) asigurã implementarea şi monitorizarea prevederilor <>Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, la nivel local;
m) participã la organizarea activitãţii de promovare turisticã a României pe piaţa internã în colaborare cu reprezentanţele de promovare turisticã ale MIMMCTPL;
n) asigurã implementarea politicilor privind dezvoltarea distribuţiei produselor şi serviciilor de piaţã;
o) realizeazã împreunã cu organele administraţiei publice locale baza de date la nivel local privind structurile de distribuţie existente;
p) implementeazã strategia şi programele referitoare la dezvoltarea pieţei de desfacere la nivel local;
q) asigurã elaborarea şi implementarea programelor şi proiectelor de promovare a sistemelor moderne de distribuţie şi a calitãţii bunurilor de consum.
ART. 3
(1) OTIMMC sunt conduse fiecare de cãtre un director executiv, numit prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale.
(2) Directorul executiv este numit conform alin. (1) şi cu îndeplinirea condiţiilor specifice prevãzute în fişa postului, aprobatã prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale, pe baza rezultatului obţinut la concursul organizat în condiţiile legii.
(3) Directorul executiv reprezintã MIMMCTPL în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte organizaţii publice sau private, precum şi raporturile cu persoane fizice şi juridice.
ART. 4
Directorul executiv este ordonator secundar de credite şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã şi conduce activitatea OTIMMC;
b) îndeplineşte toate atribuţiile ce îi revin conform dispoziţiilor legale în vigoare şi rãspunde, potrivit legii, de:
- angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor - numai în limita prevederilor şi potrivit destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea OTIMMC şi cu respectarea dispoziţiilor legale;
- realizarea veniturilor;
- folosirea eficientã a sumelor primite de la bugetul de stat;
- organizarea şi ţinerea la zi a contabilitãţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;
- organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice;
- organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
- integritatea bunurilor OTIMMC;
- organizarea activitãţii de control financiar preventiv;
- organizarea inventarierii patrimoniului;
- angajarea unui auditor extern pentru evaluarea activitãţii;
c) aprobã regulamentul intern şi asigurã respectarea acestuia de cãtre personalul OTIMMC.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a fiecãrui OTIMMC este prevãzutã în anexa nr. 2.
(2) În cadrul fiecãrui OTIMMC va funcţiona în mod obligatoriu un compartiment economic care are ca principale atribuţii:
a) organizarea şi ţinerea evidenţei financiar-contabile a OTIMMC;
b) întocmirea şi prezentarea spre aprobare directorului executiv a proiectului anual al bugetului de venituri şi cheltuieli;
c) înregistrarea în evidenţa financiar-contabilã a tuturor operaţiunilor pe baza documentelor legal întocmite şi aprobate;
d) ţinerea evidenţei sintetice şi analitice a cheltuielilor, dupã natura lor;
e) ţinerea evidenţei contabile a mijloacelor fixe, obiectelor de inventar, materialelor şi a mijloacelor bãneşti;
f) organizarea sistemului de circulaţie internã a documentelor de evidenţã primarã;
g) asigurarea derulãrii procedurilor de achiziţii publice conform prevederilor legale în vigoare, potrivit planului anual de achiziţii, precum şi întocmirea, evidenţa, urmãrirea şi raportarea contractelor;
h) organizarea inventarierii patrimoniului;
i) întocmirea statelor de platã ale salariaţilor, urmãrind efectuarea reţinerilor legale şi virarea acestora la buget;
j) prezentarea lunarã cãtre MIMMCTPL a solicitãrilor privind necesarul de credite bugetare;
k) organizarea arhivei financiar-contabile.
ART. 6
(1) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente se aprobã prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale.
(2) Încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de muncã se fac prin decizie a directorului executiv al OTIMMC.
(3) Salarizarea personalului OTIMMC se realizeazã în conformitate cu prevederile legale aplicabile personalului din serviciile deconcentrate ale administraţiei publice centrale.
(4) Numãrul maxim de posturi pentru fiecare OTIMMC este de 15, inclusiv directorul executiv.
(5) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului încadrat în OTIMMC se stabilesc prin fişa postului.
ART. 7
(1) OTIMMC se finanţeazã din subvenţii acordate de la bugetul de stat şi din venituri proprii.
(2) Bugetul OTIMMC se aprobã prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale.
ART. 8
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1


───────
la regulament
─────────────

JUDEŢELE
din raza teritorialã a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi
mici şi mijlocii şi cooperaţie





─────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Oficiul teritorial Judeţele
─────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. BRAŞOV Argeş
Braşov
Ilfov
Prahova
─────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. CLUJ Alba
Cluj
Maramureş
Satu Mare
Sãlaj
─────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. CONSTANŢA Cãlãraşi
Constanţa
Ialomiţa
Tulcea
─────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. CRAIOVA Dolj
Gorj
Mehedinţi
Olt
Vâlcea
─────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. GALAŢI Galaţi
Vrancea
Buzãu
Brãila
─────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. IAŞI Bacãu
Botoşani
Iaşi
Neamţ
Suceava
Vaslui
─────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. TÂRGU MUREŞ Bistriţa-Nãsãud
Covasna
Harghita
Mureş
Sibiu
─────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. TÂRGOVIŞTE Dâmboviţa
Giurgiu
Teleorman
─────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. TIMIŞOARA Arad
Bihor
Caraş-Severin
Hunedoara
Timiş
─────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2


───────
la regulament
─────────────

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii
şi cooperaţie (OTIMMC)

Numãrul maxim de posturi
este de 15 pentru fiecare OTIMMC.






┌────────┐
│MINISTRU│
└───┬────┘


┌───────┴─────────┐
│Director executiv│
└───────┬─────────┘

┌──────────────────────────┼────────────────────────────┐
┌─────────┴──────────────┐ ┌─────────┴───────────┐ ┌─────────────┴──────────┐
│ Compartiment economic, │ │Compartiment politici│ │ Centrele de informare, │
│juridic şi resurse umane│ │ şi programe │ │consultanţã şi instruire│
└────────────────────────┘ └─────────────────────┘ └────────────────────────┘


________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016