Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.690 din 30 decembrie 1998  privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si de depunere a declaratiilor de impozite si taxe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.690 din 30 decembrie 1998 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si de depunere a declaratiilor de impozite si taxe

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 59 din 11 februarie 1999

Ministrul finanţelor,
în baza prevederilor <>art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de întocmire şi de depunere a declaraţiilor de impozite şi taxe, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 73/1998 şi modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 78/1998 , şi ale <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile ulterioare,
având în vedere necesitatea îmbunãtãţirii procedurii de întocmire şi de depunere a declaraţiilor de impozite şi taxe,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de întocmire şi de depunere a declaraţiilor de impozite şi taxe, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 73/1998 , cu modificãrile ulterioare, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin intra în vigoare la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 964 din 12 mai 1998 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de întocmire şi de depunere a declaraţiilor de impozite şi taxe, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 73/1998 .
ART. 4
Direcţia generalã proceduri fiscale şi sistem informaţional pentru veniturile statului şi direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi unitãţile lor subordonate vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de întocmire şi de depunere a declaraţiilor de impozite şi taxe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

A. Regimul derogatoriu de depunere a declaraţiilor de impozite şi taxe
1. În caz de inactivitate temporarã, anunţatã organelor fiscale şi înscrisã în registrul comerţului, potrivit prevederilor <>art. 232 alin. (2) din Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, depunerea declaraţiilor de impozite şi taxe poate fi facuta conform unui regim de declarare derogatoriu.
2. Regimul de declarare derogatoriu consta în depunerea anuala a Declaraţiei privind obligaţiile de plata la bugetul de stat, cod M.F. 14.13.01.01.
3. Regimul de declarare derogatoriu se aproba de cãtre organul fiscal în a cãrui evidenta este înregistrat plãtitorul, pe baza unei cereri formulate de acesta.
Cererea poate fi depusa, concomitent cu anunţarea inactivitãţii temporare, la organele fiscale, potrivit pct. 1.
O data cu cererea, plãtitorul este obligat sa depunã dovada înscrierii inactivitãţii temporare la registrul comerţului.
4. Regimul de declarare derogatoriu va fi aplicat pentru perioade de inactivitate temporarã mai mari de 12 luni. Obligaţiile de declarare aferente activitãţii desfãşurate anterior perioadei de inactivitate temporarã se menţin.
5. Cererea va fi aprobatã cu condiţia ca plãtitorul sa nu aibã, la data aprobãrii, obligaţii fiscale restante cãtre bugetul de stat.
Cererea poate fi respinsã şi în cazul în care organul fiscal considera, motivat, ca acordarea regimului de declarare solicitat poate conduce la apariţia unor cazuri de evaziune fiscalã.
Organul fiscal care soluţioneazã cererea poate conditiona aprobarea acesteia de îndeplinirea unor obligaţii fiscale rezultate din situaţia concretã a plãtitorului.
6. O data cu aprobarea cererii, plãtitorului îi vor fi comunicate, în scris, condiţiile în care aceasta a fost aprobatã.
7. Regimul de declarare derogatoriu aprobat se întrerupe, dacã:
a) plãtitorul obţine în perioada pentru care s-a aprobat regimul derogatoriu venituri financiare sau excepţionale mai mari de 10 milioane lei. În acest caz, pentru perioadele în care s-au obţinut aceste venituri, declaraţiile vor fi depuse la termenele legale aplicabile regimului normal de declarare;
b) plãtitorul depune cerere de rambursare. În acest caz, se aplica prevederile legale privind regimul normal de declarare.
8. Regimul derogatoriu aprobat îşi înceteazã valabilitatea, iar plãtitorul este obligat sa reintre, din oficiu, în regimul normal de declarare, dacã:
a) nu îndeplineşte condiţiile stabilite de organul fiscal la aprobarea cererii;
b) obţine orice fel de venituri din exploatare;
c) are angajaţi cãrora le plãteşte venituri de natura salariilor.

B. Procedura întocmirii şi depunerii declaraţiei rectificative
1. Declaraţiile de impozite şi taxe pot fi corectate de cãtre plãtitori, din proprie initiativa, prin depunerea unei declaraţii rectificative la organul fiscal competent.
Sumele rezultate din corectarea taxei pe valoarea adãugatã, facturate în mod eronat de plãtitor, precum şi cele rezultate din corectarea erorilor de înregistrare în evidenta, reprezentând taxa pe valoarea adãugatã, se înregistreazã la randurile de regularizari din decontul lunii în care au fost operate corectiile. În acest caz, nu se va depune declaraţie rectificativa.
2. Declaraţia rectificativa se întocmeşte pe acelaşi model de formular ca şi declaraţia de impozite şi taxe care se corecteaza, înscriindu-se lângã cuvântul "Declaraţie" menţiunea "rectificativa".
3. Declaraţia rectificativa va fi completatã înscriindu-se toate datele şi informaţiile prevãzute de formular, inclusiv cele care nu diferã fata de declaraţia iniţialã. Randurile şi coloanele care conţin date şi informaţii modificate vor fi marcate printr-un asterisc [*)].
4. Declaraţia rectificativa va fi semnatã şi se va depune la acelaşi organ fiscal la care a fost depusa declaraţia iniţialã, fie direct la registratura acestuia, fie la oficiul poştal, prin scrisoare cu valoare declarata.
5. Depunerea declaraţiei rectificative în termenul de prescripţie a dreptului organelor fiscale de a stabili diferenţe de impozite şi taxe conduce la întreruperea prescripţiei. De la data depunerii declaraţiei rectificative începe sa curgã o noua prescripţie pentru perioada la care aceasta se referã.
Depunerea declaraţiei rectificative dupã expirarea termenului de prescripţie constituie o recunoaştere voluntara a impozitelor şi diferenţelor de impozite astfel declarate, acestea fiind considerate legal stabilite şi datorate.
6. Declaraţia rectificativa poate fi depusa ori de câte ori plãtitorul constata erori în declaraţia iniţialã.
Dacã plãtitorul depune declaraţia rectificativa în 15 zile de la termenul stabilit de organul fiscal competent pentru efectuarea corecturilor - termen comunicat, în scris, plãtitorului, conform procedurii stabilite la <>art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 73/1998 -, plãtitorul va fi sancţionat cu avertisment pentru întocmirea incorectã a declaraţiei iniţiale.
7. Declaraţia rectificativa nu mai poate fi depusa în cazul în care organele de control fiscal se prezintã la sediul, domiciliul sau resedinta plãtitorului pentru desfãşurarea unei acţiuni de control fiscal pentru impozitele şi taxele aferente perioadelor supuse controlului.

C. Procedura verificãrii modului de completare a declaraţiei de impozite şi taxe
1. Organul fiscal va verifica modul de completare a declaraţiei depuse de plãtitor.
2. În cazul în care în declaraţia depusa de plãtitor se poate identifica tipul erorii, respectiv eroare de calcul, de completare sau eroare de aplicare a cotelor de impozitare, stabilirea obligaţiei de plata se va face prin corectarea erorii şi prin înscrierea sumelor corecte, avându-se în vedere urmãtoarele:
a) aplicarea corecta a cotelor de impozitare prevãzute de legislaţia fiscalã în vigoare;
b) înscrierea corecta a sumei reprezentând impozitul sau taxa datoratã, rezultatã din înmulţirea cotei legale de impozitare cu baza impozabilã sau taxabila;
c) înscrierea corecta a sumelor în rubricile prevãzute de formular şi anularea celor înscrise eronat în alte rubrici;
d) corectarea calculelor aritmetice care au avut drept rezultat înscrierea în declaraţie a unor sume eronate.
3. Dacã în declaraţia depusa se constata erori a cãror cauza nu se poate stabili sau se constata elemente lipsa, importante pentru stabilirea obligaţiei fiscale, organul fiscal va solicita, în scris, plãtitorului sa se prezinte la sediul sau pentru efectuarea corecturilor necesare.

D. Procedura stabilirii din oficiu a impozitelor şi taxelor
1. Organele fiscale competente au dreptul de a stabili, din oficiu, obligaţia de plata, dacã:
a) plãtitorul nu se prezintã în termen de 15 zile de la termenul stabilit de organul fiscal pentru efectuarea corecturilor, în cazul depunerii unei declaraţii în a carei completare au fost constatate erori;
b) plãtitorul nu depune declaraţia de impozite şi taxe în termen de 15 zile de la primirea înştiinţãrii prin care organul fiscal îi notifica depãşirea termenului legal de depunere a declaraţiei.
2. Dacã în declaraţia depusa se constata erori a cãror cauza nu se poate stabili sau se constata elemente lipsa, importante pentru stabilirea obligaţiei fiscale, precum şi în cazul în care plãtitorul nu depune declaraţia de impozite şi taxe, organele fiscale vor stabili, din oficiu, obligaţia de plata, folosind metoda estimarii.
Estimarea obligaţiei de plata se va face pe baza documentelor existente la dosarul fiscal al plãtitorului, referitoare la perioade de raportare din ultimele 12 luni:
- declaraţii privind obligaţiile de plata la bugetul de stat, depuse pentru perioadele anterioare;
- procese-verbale de control;
- raportari contabile.
În cazul în care la dosarul fiscal al plãtitorului nu exista astfel de documente, plãtitorul în cauza va fi supus de îndatã unui control fiscal.
3. Din documentele prevãzute la pct. 2 se va selecta ultimul debit cunoscut al plãtitorului, care va fi folosit drept etalon în cadrul procedurii de estimare.
4. Prima etapa în stabilirea obligaţiei de plata va fi actualizarea debitului folosit drept etalon, avându-se în vedere rata inflaţiei comunicate de Comisia Nationala pentru Statistica, aferentã perioadei cuprinse între data stabilirii debitului folosit drept etalon şi data stabilirii din oficiu.
Rezultatul astfel obţinut va fi ajustat pe baza oricãror date şi informaţii deţinute de organele fiscale (de exemplu: date şi informaţii obţinute în urma controalelor efectuate la alţi contribuabili care au legãturi de afaceri cu plãtitorul în cauza, date din dosarul fiscal al plãtitorului, informaţii de la terţi etc.).
5. Debitul stabilit conform pct. 4 va fi majorat cu 20% .
6. În aplicarea acestei proceduri organul fiscal va întocmi o nota de constatare, care va cuprinde, în mod obligatoriu, elementele care au fost avute în vedere la stabilirea din oficiu, modul de calcul al debitului, precum şi penalitãţile aplicate pentru nedepunerea la termen a declaraţiei de impozite şi taxe.
Nota de constatare va fi aprobatã de cãtre conducãtorul unitãţii fiscale, iar impozitele şi taxele stabilite prin aceasta vor fi comunicate plãtitorului printr-o înştiinţare de plata, transmisã conform legii.
7. Impozitele şi taxele stabilite din oficiu de organele fiscale competente se corecteaza:
a) la data depunerii efective de cãtre plãtitor a declaraţiei referitoare la impozitele şi taxele care au fost stabilite din oficiu;
b) la data efectuãrii unui control fiscal care se desfãşoarã pentru impozitele şi taxele care au fost stabilite din oficiu.
8. Penalitãţile calculate la suma impozitelor şi taxelor stabilite din oficiu sunt datorate asa cum au fost stabilite, indiferent de modalitatea de regularizare ulterioara a impozitelor şi taxelor.

-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016