Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.508 din 31 decembrie 2007  privind aprobarea listelor de cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul operatiunilor 2.2.1 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.508 din 31 decembrie 2007 privind aprobarea listelor de cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul operatiunilor 2.2.1 "Dezvoltarea infrastructurii CD existente si crearea de noi infrastructuri (laboratoare, centre de cercetare)" si 2.3.1 "Sprijin pentru start-up-urile si spin-off-urile inovative" ale axei prioritare 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologica si inovare" din cadrul Programului operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice" (POS CCE) 2007-2013

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 85 din 1 februarie 2008

În temeiul <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã listele de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunilor 2.2.1 "Dezvoltarea infrastructurii CD existente şi crearea de noi infrastructuri (laboratoare, centre de cercetare)" şi 2.3.1 "Sprijin pentru start-up-urile şi spin-off-urile inovative" ale axei prioritare 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" (POS CCE) 2007-2013, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Cheltuielile efectuate de beneficiar sunt considerate eligibile de la data intrãrii în vigoare a Contractului de finanţare semnat între beneficiar şi organismul intermediar pentru cercetare, în numele şi pentru Autoritatea de management al Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice".
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), urmãtoarele cheltuieli efectuate de beneficiar sunt eligibile de la data de 1 ianuarie 2007, dacã se încadreazã în prevederile <>art. 6 şi 9 din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale:
a) cheltuieli pentru elaborarea studiului de fezabilitate;
b) cheltuieli pentru elaborarea studiilor de teren;
c) cheltuieli pentru elaborarea proiectului tehnic;
d) cheltuieli pentru achiziţia terenului;
e) cheltuieli pentru avize, acorduri, autorizaţii.
(3) Procedurile de achiziţie derulate pentru efectuarea cheltuielilor menţionate la alin. (2) lit. a)-d) se deruleazã în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achiziţiile publice.
ART. 3
Cheltuielile eligibile pentru operaţiunile menţionate la art. 1 vor respecta prevederile prezentului ordin, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 759/2007 , precum şi ale schemelor de ajutor de stat aprobate pentru operaţiunile axei prioritare 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare", scheme care se vor publica pe pagina www.mct.ro
ART. 4
Pentru a fi eligibile pentru finanţarea prin operaţiunile menţionate la art. 1, toate cheltuielile trebuie sã facã parte din categoriile de cheltuieli menţionate în acest ordin, sã corespundã obiectivelor axei prioritare 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare" şi sã fie coerente cu obiectivele şi rezultatele proiectelor propuse spre finanţare.
ART. 5
(1) Pentru proiectele din cadrul operaţiunii 2.3.1, cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile în limita a 20% din costurile directe eligibile ale proiectului.
(2) Pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii de cercetare-dezvoltare din cadrul operaţiunii 2.2.1, cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile în limita a 1% din costurile directe eligibile ale proiectului.
(3) Metoda de calcul folositã pentru calculul pro-ratei pentru decontarea cheltuielilor generale de administraţie se va stabili de cãtre Autoritatea de management şi se va ataşa în anexã la contractul de finanţare.
ART. 6
Cheltuielile aferente managementului de proiect sunt eligibile pânã la 10% din valoarea eligibilã a proiectului, dar nu mai mult de 2.000.000 lei.
ART. 7
(1) Cheltuielile salariale pe proiect se cumuleazã per persoanã cu toate veniturile salariale directe obţinute din contractele de finanţare încheiate din fondurile axei prioritare 2 "Competitivitate prin cercetare, dezvoltare tehnologicã şi inovare" şi din fondurile bugetare alocate Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare II pentru perioada 2007-2013 şi nu pot depãşi plafoanele prevãzute în anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 475/2007 privind aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare II pentru perioada 2007-2013.
(2) Cheltuielile salariale se deconteazã conform contractului de muncã şi/sau proporţional cu procentul din fişa postului/foaia de prezenţã aferentã atribuţiilor specifice implementãrii proiectului.
ART. 8
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul economiei
şi finanţelor,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

Bucureşti, 31 decembrie 2007.
Nr. 2.508.

ANEXA 1

LISTA DE CHELTUIELI ELIGIBILE
pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunii 2.2.1
"Dezvoltarea infrastructurii CD existente şi crearea
de noi infrastructuri (laboratoare, centre de cercetare)"
a axei prioritare 2 "Competitivitate prin cercetare,
dezvoltare tehnologicã şi inovare" din cadrul Programului
operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice"
(POS CCE) 2007-2013

1. Cheltuieli pentru achiziţia terenului (sunt eligibile în limita a 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului).
2. Cheltuieli pentru amenajarea terenului, precum:
2.1 Demolãri
2.2 Demontãri
2.3 Dezafectãri (cu excepţia dezafectãrii centralelor nucleare)
2.4 Defrişãri
2.5 Evacuãri de materiale rezultate
2.6 Devieri de reţele de utilitãţi din amplasament
2.7 Sistematizãri pe verticalã
2.8 Drenaje
2.9 Epuismente (exclusiv cele aferente realizãrii lucrãrilor pentru investiţia de bazã).
3. Cheltuieli pentru amenajarea terenului pentru protecţia mediului, precum:
3.1 Lucrãri şi acţiuni de protecţia mediului
3.2 Refacerea cadrului natural dupã terminarea lucrãrilor, precum: plantarea de copaci, reamenajare de spaţii verzi.
4. Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului, precum:
4.1 Alimentare cu apã
4.2 Canalizare
4.3 Alimentare cu gaze naturale
4.4 Agent termic
4.5 Energie electricã
4.6 Reţele de comunicaţii (telefonie, radio-tv, internet)
4.7 Drumuri de acces
4.8 Branşare la reţele de utilitãţi.
5. Cheltuieli pentru proiectare
5.1 Studii de teren (studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice şi de stabilitate a terenului)
5.2 Obţinere de avize, acorduri şi autorizaţii (obţinerea/prelungirea valabilitãţii certificatului de urbanism, obţinerea/prelungirea valabilitãţii autorizaţiei de construire, obţinerea avizelor şi acordurilor pentru racorduri şi branşamente la reţele publice de apã, canalizare, gaze, termoficare, energie electricã, telefonie etc.; obţinerea certificatului de nomenclaturã stradalã şi adresã; întocmirea documentaţiei, obţinerea numãrului cadastral provizoriu şi înregistrarea terenului în Cartea funciarã; obţinerea acordului de mediu; obţinerea avizului PSI; alte avize, acorduri şi autorizaţii)
5.3 Proiectare şi inginerie: studiu de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de execuţie, verificarea tehnicã a proiectãrii, elaborarea documentaţiilor necesare obţinerii acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor aferente obiectivului
5.4 Cheltuieli efectuate pentru expertize tehnice pentru lucrãri de modernizare sau consolidare a construcţiilor existente ori pentru continuarea lucrãrilor la construcţii începute şi neterminate
5.5 Cheltuieli pentru expertize, cercetãri şi audit energetic pentru lucrãrile de creştere a performanţei energetice a clãdirilor ca urmare a modernizãrilor
Cheltuielile prevãzute la pct. 5.4 şi 5.5 sunt eligibile, în condiţiile în care sunt necesare pentru instalarea şi buna funcţionare a echipamentelor de cercetare achiziţionate prin proiect.
6. Cheltuieli cu organizarea procedurilor de achiziţie publicã.
7. Cheltuieli pentru consultanţã şi expertizã, precum:
7.1 Servicii de consultanţã la elaborarea studiilor de piaţã şi evaluare
7.2 Servicii de consultanţã în domeniul managementului execuţiei investiţiei sau administrarea contractului de execuţie, precum şi recepţia lucrãrilor
7.3 Servicii de consultanţã pentru studii şi/sau analize necesare pe perioada de implementare a proiectului
7.4 Servicii de consultanţã şi/sau expertizã tehnicã, financiarã, contabilã şi juridicã.
8. Cheltuieli pentru asistenţã tehnicã, precum:
8.1 Asistenţã tehnicã din partea proiectantului, dacã nu intrã în costurile proiectãrii
8.2 Plata diriginţilor de şantier
8.3 Servicii pentru instalarea şi punerea în funcţiune a echipamentelor (dacã nu sunt cuprinse în costurile de achiziţie)
8.4 Servicii de audit financiar şi verificare, cu respectarea prevederilor contractului de finanţare/în cazul în care sunt solicitate de cãtre Autoritatea de management sau de organismul intermediar.
9. Cheltuieli pentru construcţii şi instalaţii, precum:
9.1 Execuţie de clãdiri
9.2 Consolidãri, modernizãri, reparaţii de clãdiri, în condiţiile în care sunt necesare pentru funcţionarea echipamentelor de cercetare achiziţionate prin proiect
9.3 Construcţii speciale
9.4 Instalaţii aferente construcţiilor, precum: instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încãlzire, ventilare, climatizare, PSI, reţele de comunicaţii electronice.
10. Cheltuieli pentru montaj de utilaje tehnologice.
11. Cheltuieli pentru achiziţia de instalaţii şi utilaje, precum:
11.1 Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj
11.2 Utilaje fãrã montaj (care ţin de procesul tehnologic) şi echipamente de transport tehnologic, inclusiv echipamente mobile amenajate pentru cercetare.
12. Cheltuieli pentru organizarea de şantier, precum:
12.1 Lucrãri de construcţii şi instalaţii aferente organizãrii de şantier (cheltuieli legate de lucrãri de nivelãri ale terenurilor naturale, dezafectãri locale de cãi de comunicaţie sau construcţii, branşarea la utilitãţi, realizarea de cãi de acces, construcţii sau amenajãri la construcţii existente, cheltuieli de desfiinţare de şantier)
12.2 Cheltuieli conexe organizãrii de şantier (obţinerea autorizaţiei de execuţie a lucrãrilor de organizare de şantier, taxe de amplasament, închirieri de semne de circulaţie, întreruperea temporarã a reţelelor de transport sau de distribuţie a apei, canalizare, agent termic, energie electricã, gaze naturale, a circulaţiei rutiere, contractele de asistenţã cu poliţia rutierã, contracte temporare cu furnizorii de utilitãţi, cu unitãţi de salubrizare, taxe de depozit ecologic).
13. Cheltuieli pentru plata cotelor legale:
13.1 Cota aferentã inspecţiei pentru controlul calitãţii lucrãrilor de construcţii
13.2 Cota pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism şi pentru autorizarea lucrãrilor de construcţii
13.3 Cota aferentã Casei Sociale a Constructorilor.
14. Cheltuielile diverse şi neprevãzute pentru proiectele de infrastructurã se considerã eligibile dacã sunt detaliate prin documente justificative, în limita a 10% din valoarea cumulatã a categoriilor: 2. Cheltuieli pentru amenajarea terenului, 3. Cheltuieli pentru amenajarea terenului pentru protecţia mediului, 4. Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului, 5. Cheltuieli pentru proiectare (5.1+5.2+5.3+5.4), 7. Cheltuieli pentru consultanţã (7.1+7.2), 8. Cheltuieli pentru asistenţã tehnicã (8.1+8.2), 9. Cheltuieli pentru construcţii şi instalaţii, 10. Cheltuieli pentru montaj de utilaje tehnologice, 11. Cheltuieli pentru achiziţia de instalaţii şi utilaje, 19. Cheltuieli pentru dotãri. Din procentul stabilit se acoperã, dupã caz, cheltuielile rezultate în urmãtoarele cazuri:
14.1 Cheltuieli rezultate în urma modificãrilor de soluţii tehnice
14.2 Cheltuieli rezultate în urma costurilor suplimentare de lucrãri, utilaje sau dotãri necesare pe parcursul implementãrii proiectului
14.3 Cheltuieli de conservare, în cazul întreruperii execuţiei din cauze independente de autoritatea contractantã.
15. Cheltuieli pentru darea în exploatare, precum:
15.1 Pregãtirea personalului de exploatare
15.2 Probe tehnologice şi teste.
16. Cheltuieli pentru achiziţionarea de clãdiri şi spaţii.
17. Cheltuieli pentru închirieri de echipamente şi utilaje (altele decât pentru cercetare), care contribuie în mod direct la realizarea obiectivelor proiectului.
18. Cheltuieli pentru primele de asigurare (numai dacã sunt în proprietatea beneficiarului de proiect şi dacã sunt necesare derulãrii proiectului), precum:
18.1 Clãdiri şi spaţii
18.2 Instalaţii
18.3 Echipamente
18.4 Utilaje.
19. Cheltuieli pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar, precum:
19.1 Echipamente IT şi pentru comunicaţii
19.2 Instalaţii, echipamente şi instrumente independente pentru cercetare, precum şi componente ale acestora
19.3 Mobilier de laborator
19.4 Dotãri PSI
19.5 Dotãri de uz gospodãresc
19.6 Dotãri privind protecţia muncii
19.7 Piese de schimb.
20. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale, precum:
20.1 Aplicaţii informatice
20.2 Licenţe, drepturi de utilizare.
21. Cheltuieli cu achiziţionarea de servicii pentru întãrirea capacitãţii administrative, precum:
21.1 Servicii de consultanţã pentru management instituţional
21.2 Servicii de consultanţã pentru valorizarea rezultatelor din cercetare şi pentru acces la instrumente financiare
21.3 Servicii de publicitate şi de promovare instituţionalã.
22. Cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect.
23. Cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii, abonamente şi cotizaţii, precum:
23.1 taxe de acces la baze de date
23.2 taxe de acces la infrastructuri de cercetare, încercare, testare
23.3 Abonamente la publicaţii ştiinţifice
23.4 Achiziţionarea de publicaţii ştiinţifice în format tipãrit şi/sau electronic
23.5 Abonamente la biblioteci de specialitate.
24. Cheltuieli generale de administraţie, precum:
24.1 Servicii de comunicaţii (comunicaţii electronice, servicii poştale şi de curierat)
24.2 Întreţinere şi reparaţii de spaţii, echipamente, utilaje, instalaţii
24.3 Plata utilitãţilor (energie electricã, apã, canalizare, salubritate, energie termicã, gaze naturale)
24.4 Închirieri de spaţii (numai pentru închirierea sediului beneficiarului de proiect)
24.5 Cheltuieli salariale pentru personalul administrativ.
25. Cheltuieli aferente managementului de proiect
25.1 Cheltuieli de personal (salariale şi de deplasare)
25.2 Transport de bunuri
25.3 Biroticã.

ANEXA 2

LISTA DE CHELTUIELI ELIGIBILE
pentru proiectele finanţate în cadrul operaţiunii 2.3.1
"Sprijin pentru start-up-urile şi spin-off-urile inovative"
a axei prioritare 2 "Competitivitate prin cercetare,
dezvoltare tehnologicã şi inovare" din cadrul Programului
operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii
economice" (POS CCE) 2007-2013

1. Cheltuieli de personal pentru activitãţi de cercetare, precum:
1.1 Cheltuieli salariale (salarii, contribuţii sociale angajator, indemnizaţii)
1.2 Cheltuieli de deplasare (diurnã, cazare, transport persoane).
2. Cheltuieli pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar (pentru dotãrile care intrã în categoria mijloacelor fixe şi au o duratã de funcţionare mai mare decât durata proiectului sunt eligibile doar costurile de amortizare calculate pe durata derulãrii proiectului, pe baza practicilor contabile reglementate), precum:
2.1 Echipamente IT şi pentru comunicaţii
2.2 Utilaje şi echipamente pentru introducerea rezultatelor cercetãrii în producţie.
3. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale (necesare pentru introducerea rezultatelor cercetãrii în producţie), precum:
3.1 Aplicaţii informatice
3.2 Licenţe, drepturi de utilizare
3.3 Brevete
3.4 Mãrci
3.5 Know-how, cunoştinţe tehnice nebrevetate.
4. Cheltuieli cu achiziţia de servicii pentru cercetare-dezvoltare-inovare, precum:
4.1 Servicii de cercetare
4.2 Servicii de consultanţã pentru inovare (management; asistenţã tehnologicã; transfer tehnologic; instruire; achiziţia, protecţia şi comercializarea drepturilor de proprietate industrialã; utilizarea standardelor)
4.3 Servicii-suport pentru inovare (servicii de cercetare de piaţã; încercãri şi testãri în laboratoare de specialitate; certificarea, testarea şi marcarea calitãţii).
5. Cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii, abonamente şi cotizaţii, precum:
5.1 taxe de acces la baze de date
5.2 Abonamente la biblioteci de specialitate
5.3 Abonamente la publicaţii ştiinţifice.
6. Cheltuieli pentru informare şi publicitate pentru proiect.
7. Cheltuieli generale de administraţie, precum:
7.1 Servicii de comunicaţii (comunicaţii electronice, servicii poştale şi de curierat)
7.2 Întreţinere şi reparaţii de spaţii, echipamente, utilaje, instalaţii
7.3 Plata utilitãţilor (energie electricã, apã, canalizare, salubritate, energie termicã, gaze naturale)
7.4 Închirieri de spaţii (numai pentru închirierea sediului beneficiarului de proiect)
7.5 Cheltuieli salariale pentru personalul administrativ.
8. Cheltuieli pentru înfiinţare şi înregistrare spin-off.
9. Cheltuieli pentru procurarea unor materiale şi materii prime necesare realizãrii proiectului.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016