Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.462 din 21 decembrie 2007  privind aprobarea procedurii de contractare a datoriei publice guvernamentale prin emiterea de titluri de stat pe pietele internationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.462 din 21 decembrie 2007 privind aprobarea procedurii de contractare a datoriei publice guvernamentale prin emiterea de titluri de stat pe pietele internationale

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 898 din 28 decembrie 2007
În temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale pct. 3.2.7 din normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.470/2007 ,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Contractarea datoriei publice guvernamentale prin emiterea de titluri de stat lansate pe pieţele internaţionale se realizeazã cu parcurgerea urmãtoarelor etape:
1. fundamentarea alegerii unui împrumut în valutã prin lansarea unei emisiuni de titluri de stat pe pieţele internaţionale de capital ca instrument de finanţare a deficitului bugetar şi de refinanţare a datoriei publice, precum şi a caracteristicilor generale ale împrumutului ce urmeazã a fi contractat (suma, scadenţa, moneda), cu aprobarea Guvernului;
2. transmiterea cererilor de ofertã cãtre instituţii financiare, cu menţionarea cel puţin a sumei, scadenţei, monedei şi a altor caracteristici specifice împrumutului ce se intenţioneazã a fi contractat prin emisiune de titluri de stat, precum şi a termenului limitã pânã la care pot fi transmise cererile de ofertã;
3. analizarea ofertelor primite în termenul specificat în cererile de ofertã de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, avându-se în vedere, printre altele, suma emisiunii, scadenţa împrumutului obligatar, precum şi alte elemente de bazã ale tranzacţiei, cu excepţia celor care depind de evoluţia condiţiilor de piaţã şi care se pot modifica pânã în momentul lansãrii emisiunii de titluri de stat, urmatã de întocmirea "listei scurte";
4. prezentarea "listei scurte" Guvernului, spre informare, cu fundamentarea motivelor care au stat la baza realizãrii selecţiei intermediare;
5. organizarea de întrevederi cu instituţiile financiare selectate în "lista scurtã" pentru dezbatere şi eventuala actualizare a ofertelor depuse anterior;
6. analizarea ofertelor rezultate şi întocmirea clasamentului de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, avându-se în vedere, printre altele, şi: strategia propusã, costurile estimate la momentul remiterii ofertelor cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, precum şi alţi factori consideraţi relevanţi; rezultatul analizei întreprinse şi ierarhia rezultatã se vor aduce în mod corespunzãtor la cunoştinţã Guvernului;
7. elaborarea şi aprobarea ordinului privind contractarea unui împrumut extern sub forma unei emisiuni de titluri de stat pe pieţele internaţionale şi publicarea acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I; în cuprinsul ordinului se vor preciza cel puţin administratorii desemnaţi ai tranzacţiei, suma emisiunii, scadenţa împrumutului obligatar, precum şi alte elemente de bazã ale tranzacţiei, cu excepţia celor care depind de evoluţia condiţiilor de piaţã şi care se pot modifica pânã la momentul lansãrii emisiunii de titluri de stat;
8. desemnarea administratorilor de plasament prin semnarea scrisorii de mandat de cãtre reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor şi ai instituţiilor financiare selectate; în scrisoarea de mandat se vor preciza cel puţin responsabilitãţile şi obligaţiile administratorilor, menţionându-se şi comisionul de administrare a tranzacţiei, precum şi alte cheltuieli care revin administratorilor tranzacţiei;
9. în paralel cu procesul de selecţie a administratorilor de plasament se realizeazã şi procesul de selecţie a firmei/firmelor de consultanţã juridicã ce va/vor analiza şi definitiva documentele aferente emisiunii de titluri de stat. În alegerea firmei/firmelor de consultanţã juridicã se va avea în vedere o serie de criterii considerate relevante pentru scopul propus, menţionate în cererile de ofertã transmise de Ministerul Economiei şi Finanţelor;
10. derularea procesului de due-diligence (colectarea datelor şi informaţiilor necesare actualizãrii prospectului de emisiune de la instituţiile corespunzãtoare, desfãşurarea programului de întâlniri) necesar elaborãrii prospectului de emisiune;
11. agrearea agendei de semnare a documentelor şi de închidere a tranzacţiei de cãtre pãrţi şi depunerea proiectului de prospect de emisiune la bursa de valori recomandatã de administratorii de plasament;
12. stabilirea unei strategii privind marketingul emisiunii împreunã cu administratorii de plasament (elaborarea de prezentãri de ţarã necesare în scopul organizãrii unor întâlniri cu investitorii, conferinţe telefonice, videoconferinţe, road-show în centre financiare internaţionale recomandate de administratori);
13. stabilirea de cãtre administrator/administratori a structurii sindicatului de bãnci care ar putea participa la subscrierea şi plasarea împrumutului şi cotele alocate acestora;
14. prin negociere cu sindicatul de investitori, administratorul/administratorii va/vor determina preţul de lansare a emisiunii şi va/vor lansa emisiunea de titluri de stat, dupã agrearea caracteristicilor financiare (cupon, randament, preţ-elemente ce sunt determinate de conjunctura pieţei pe perioada de ofertare) de Ministerul Economiei şi Finanţelor;
15. semnarea documentelor aferente emisiunii, de închidere a acesteia şi virarea sumei emisiunii în contul Ministerului Economiei şi Finanţelor, conform prevederilor legale în vigoare;
16. dupã virarea sumei rezultate din emisiunea de obligaţiuni în contul Ministerului Economiei şi Finanţelor, suma obţinutã va fi reîntregitã, dupã caz, cu valoarea comisionului de administrare a tranzacţiei şi a altor cheltuieli aferente emisiunii (cheltuieli cu avocaţii, cheltuieli cu marketingul emisiunii etc.), la care se adaugã discontul, în cazul în care obligaţiunile au fost lansate cu discont.
Reîntregirea sumei emisiunii se va face:
- din bugetul de stat, capitolul 55.01 "Tranzacţii cu datoria publicã" articolul 20.24, alineatul 20.24.01 "Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor externe" - cu valoarea comisionului de administrare şi a altor cheltuieli aferente; şi
- din bugetul de stat, capitolul 55.01 "Tranzacţii cu datoria publicã" articolul 30.02, alineatul 30.02.01 "Dobânzi aferente datoriei publice externe directe" - cu valoarea discontului;
17. în cazul în care preţul emisiunii este peste par, respectiv atunci când preţul obligaţiunii este mai mare decât valoarea nominalã, prima înregistratã reprezintã venit la bugetul de stat şi se vireazã la capitolul "Alte încasãri".
ART. 2
Direcţiile de specialitate implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

Bucureşti, 21 decembrie 2007.
Nr. 2.462.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016