Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.076 din 23 februarie 2009  pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si functionarea comisiilor, procedura de selectie a programelor, proiectelor si actiunilor culturale in vederea acordarii de finantari nerambursabile din Fondul Cultural National, precum si de solutionare a contestatiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.076 din 23 februarie 2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si functionarea comisiilor, procedura de selectie a programelor, proiectelor si actiunilor culturale in vederea acordarii de finantari nerambursabile din Fondul Cultural National, precum si de solutionare a contestatiilor

EMITENT: MINISTERUL CULTURII, CULTELOR SI PATRIMONIULUI NATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 24 aprilie 2009
În baza dispoziţiilor <>art. 28 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 245/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 9/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional,

ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional emite urmãtorul ordin:


ART. 1
Se aprobã Normele metodologice privind organizarea şi funcţionarea comisiilor, procedura de selecţie a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale în vederea acordãrii de finanţãri nerambursabile din Fondul Cultural Naţional, precum şi de soluţionare a contestaţiilor, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin orice dispoziţie contrarã se abrogã.

Ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional,
Theodor Paleologu

Bucureşti, 23 februarie 2009.
Nr. 2.076.


ANEXĂ

NORME METODOLOGICE
privind organizarea şi funcţionarea comisiilor, procedura de selecţie a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale în vederea acordãrii de finanţãri nerambursabile din Fondul Cultural Naţional, precum şi de soluţionare a contestaţiilor

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Finanţãrile nerambursabile pentru programe, proiecte şi acţiuni culturale se acordã din bugetul Fondului Cultural Naţional şi din bugetul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, denumite în continuare Fond, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 245/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu prevederile prezentelor norme metodologice.
ART. 2
(1) Finanţarea nerambursabilã se acordã numai în condiţiile existenţei unor surse de finanţare proprii sau atrase ale beneficiarului finanţãrii, altele decât cele primite sub forma finanţãrilor nerambursabile, în cuantum de cel puţin 10% din costul total al programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, denumite în continuare proiecte culturale.
(2) Sursele de finanţare proprii sau atrase ale beneficiarului finanţãrii pot fi în numerar şi/sau în naturã.
(3) Sursele de finanţare în naturã pot fi: cuantificãri în lei ale contravalorii spaţiilor utilizate (birouri, spaţii pentru evenimente culturale), ale activitãţilor realizate de voluntarii beneficiarului finanţãrii, ale echipamentelor de birou şi de scenã (echipamente de sunet, lumini, videoproiecţie, altele similare), respectiv transportul participanţilor şi al echipamentelor.
ART. 3
(1) Acordarea de finanţãri nerambursabile se realizeazã pe bazã de selecţie de oferte.
(2) Pentru a putea participa la selecţie, solicitantul trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute la <>art. 11 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 51/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare:
a) este persoanã fizicã autorizatã, respectiv persoanã juridicã înfiinţatã în conformitate cu prevederile legale;
b) nu are datorii la bugetul de stat sau la bugetul local;
c) a respectat obligaţiile asumate prin contractele de finanţare nerambursabilã anterioare.
ART. 4
(1) Conţinutul anunţului public privind selecţiile de oferte se aprobã prin decizie a conducãtorului autoritãţii finanţatoare şi va cuprinde informaţii cu privire la:
a) cuantumul total al finanţãrii pentru fiecare sesiune, în funcţie de bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat al autoritãţii finanţatoare;
b) ariile tematice ale proiectelor culturale ce vor fi finanţate în sesiunea respectivã;
c) termenul-limitã pentru depunerea/transmiterea documentaţiilor în vederea solicitãrii finanţãrii;
d) condiţii de participare.
(2) Ariile tematice pentru fiecare selecţie de oferte sunt stabilite de cãtre conducãtorul autoritãţii finanţatoare, cu respectarea strategiei şi prioritãţilor de finanţare stabilite de Consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional.
ART. 5
(1) Selecţia ofertelor culturale se desfãşoarã în douã etape.
(2) Pentru a participa la selecţia de oferte, solicitanţii trebuie sã depunã documentaţia de solicitare a finanţãrii.
(3) Documentaţia de solicitare a finanţãrii se completeazã numai online, prin accesarea adresei www.afcn.ro pânã la ora şi data-limitã prevãzute în anunţul public de organizare a selecţiei de oferte, doveditã prin data înregistrãrii acesteia.
(4) Anexele care fac parte din documentaţia de solicitare a finanţãrii se transmit prin poştã, cu confirmare de primire, în plic închis, pânã la ora şi data-limitã prevãzute în anunţul public de organizare a selecţiei de oferte. Anexele primite dupã ora şi data-limitã prevãzute în anunţul public de organizare a selecţiei de oferte conduc la neeligibilitatea administrativã a ofertei culturale respective. Data ştampilei oficiului poştal de expediere nu se ia în considerare.
(5) În cazuri de forţã majorã, secretariatul asigurat de autoritatea finanţatoare acordã asistenţã tehnicã solicitanţilor, în vederea finalizãrii procedurii de înscriere online.
ART. 6
(1) Pentru prima etapã de selecţie, documentaţia solicitanţilor trebuie sã conţinã urmãtoarele:
a) formularul-tip de solicitare a finanţãrii nerambursabile pentru proiecte culturale, prevãzut în anexa nr. 1, care se completeazã obligatoriu online prin accesarea adresei: www.afcn.ro;
b) formularul pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli, prevãzut în anexa nr. 2, care se completeazã obligatoriu online prin accesarea adresei: www.afcn.ro;
c) raportul de activitate a solicitantului pe ultimul an; pentru solicitanţii care au derulat activitãţi pe o perioadã mai scurtã de un an, se va depune un raport de activitate pentru perioada respectivã;
d) alte documente pe care solicitantul le considerã relevante privind activitatea sa (înregistrãri pe casete audiovideo, DVD-uri, CD-uri, dosare de presã etc.).
(2) Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a verifica depunerea de cãtre solicitanţi a documentelor prevãzute la alin. (1).

CAP. II
Criterii de acordare a finanţãrilor nerambursabile

ART. 7
Vor fi supuse evaluãrii numai ofertele care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) conţin toate documentele prevãzute la art. 6;
b) proiectele culturale corespund ariilor tematice pentru care a fost organizatã sesiunea de selecţie.
ART. 8
(1) Criteriile generale care vor sta la baza acordãrii finanţãrilor nerambursabile sunt:
a) calitatea, anvergura (internaţionalã, naţionalã, regionalã), valoarea, importanţa sau reprezentativitatea proiectului cultural;
b) numãrul, diversitatea şi distribuţia geograficã a beneficiarilor direcţi ale cãror nevoi culturale urmeazã a fi satisfãcute prin acest proiect cultural;
c) diversitatea şi caracterul multicultural şi multidisciplinar al rezultatelor proiectului cultural care va fi finanţat;
d) capacitatea organizatoricã şi funcţionalã a ofertantului de realizare a proiectelor culturale, doveditã prin:
- programele, proiectele sau acţiunile culturale derulate anterior;
- calitatea programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale organizate;
- calificãri relevante ale echipei organizatorice pentru derularea proiectului cultural;
- colaborãrile şi parteneriatele anterioare la nivel regional, naţional şi internaţional cu autoritãţile publice, cu organizaţii guvernamentale ori neguvernamentale, dupã caz;
- cercetãri şi studii întreprinse privind impactul proiectelor culturale derulate sau alte activitãţi adiacente, dupã caz.
(2) Solicitãrile care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 6 şi urmãtoarele sunt evaluate pe baza urmãtoarelor criterii şi punctaje:



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┐
│ Criterii │ Scor │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│I. Calitatea artisticã şi originalitatea proiectului cultural │ 10 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│I.1. Claritatea viziunii artistice şi adecvarea activitãţilor în │ │
│funcţie de obiectivele proiectului cultural │ 5 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│I.2. Caracterul inovator al proiectului cultural şi/sau │ │
│originalitatea subiectului abordat │ 5 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│II. Relevanţa proiectului cultural │ 20 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│Relevanţa proiectului cultural pentru obiectivele şi prioritãţile │ │
│de finanţare ale Administraţiei Fondului Cultural Naţional │ │
│(A.F.C.N.) │ 5 │
│Un punctaj maxim (5 puncte) se acordã numai dacã proiectul cultural │ │
│se adreseazã în mod specific unui numãr de cel puţin douã prioritãţi. │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│Relevanţa proiectului cultural pentru contextul cultural │ │
│local/regional/naţional │ 5 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│Relevanţa proiectului cultural pentru nevoile şi constrângerile │ │
│grupului/grupurilor-ţintã vizat/vizate │ │
│În ce mãsurã activitãţile prevãzute în proiect conduc la satisfacerea/│ 5 │
│rezolvarea nevoilor culturale identificate ale grupurilor-ţintã alese?│ │
│Este relevantã alegerea grupurilor-ţintã în raport cu nevoile │ │
│culturale identificate? │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│Relevanţa proiectului cultural pentru dezvoltarea ulterioarã a │ │
│organizaţiei care îi propune şi a partenerilor │ 5 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│III. Fezabilitatea proiectului cultural │ 35 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│III.1. Experienţã managerialã şi capacitate de implementare │ 12 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│Solicitantul şi/sau partenerii au suficientã experienţã în management │ │
│de proiect şi capacitate de administrare a proiectului cultural? │ 4 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│Solicitantul şi/sau partenerii au suficientã competenţã în domeniile │ │
│cãrora li se adreseazã proiectul cultural? │ 4 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│Solicitantul are surse de finanţare suficiente şi stabile? Existã şi │ │
│alte surse de finanţare? │ 4 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│III.2. Metodologie │ 23 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│În ce mãsurã concepţia generalã a proiectului dovedeşte coerenţã? │ │
│(coerenţa activitãţilor în concordanţã cu obiectivele propuse, │ 4 │
│perioada de desfãşurare şi anvergura proiectului, adecvarea │ │
│activitãţilor la resursele existente) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│În ce mãsurã proiectul cultural şi-a adecvat activitãţile la resursele│ │
│existente? Planul de acţiune al proiectului este clar, obiectiv? │ 4 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│Care este gradul de implicare şi participare a grupurilor-ţintã şi a │ │
│beneficiarilor finali în proiectul cultural? │ 4 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│Care este gradul de implicare/participare, activitatea şi rolul │ │
│partenerilor în proiectul cultural? │ 4 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│În ce mãsurã proiectul prevede o evaluare a activitãţilor şi a │ │
│rezultatelor proiectului cultural descrisã în indicatori verificabili │ │
│şi obiectivi (studii, cercetãri, anchete sociologice, chestionare │ 4 │
│pentru public şi beneficiari, prin care sã se evidenţieze modul în │ │
│care au fost satisfãcute nevoile culturale ale grupurilor-ţintã)? │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│În ce mãsurã proiectul identificã riscuri realiste şi obiective, │ │
│precum şi mãsuri de prevenire/diminuare a lor? │ 3 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│III.3. Rezultatele şi impactul proiectului cultural propus │ 10 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│Are proiectul impact asupra grupului/grupurilor ţintã? Rezultatele şi │ │
│impactul scontate sunt pozitive şi concludente pentru nevoile │ │
│grupurilor-ţintã? │ │
│(De exemplu: Cum contribuie proiectul la implementarea strategiilor şi│ │
│politicilor culturale la nivel regional, naţional şi european, la │ │
│dezvoltarea organizaţionalã, la promovarea identitãţii culturale │ 10 │
│naţionale în context naţional şi universal etc.) │ │
│În ce mãsurã proiectul cultural promoveazã şi asigurã respectarea │ │
│principiilor egalitãţii de şanse, dezvoltãrii durabile şi utilizãrii │ │
│noilor tehnologii? │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│III.4. Buget │ 10 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│În ce mãsurã raportul dintre cheltuielile estimate şi rezultatele │ │
│aşteptate este realist şi în concordanţã cu activitãţile planificate? │ 5 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│Cheltuielile propuse reflectã în mod real raportul valoare-cost? │ 5 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│IV. Sustenabilitatea proiectului cultural │ 15 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│IV.1. Mãsura în care proiectul cultural poate fi continuat dupã │ │
│terminarea finanţãrii nerambursabile │ 10 │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│IV.2. Modalitãţile de promovare a proiectului cultural asigurã │ │
│vizibilitatea acestuia în cadrul unui public cât mai larg? │ 5 │
│Poate sã constituie proiectul cultural un model de bunã practicã? │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│Punctaj total maxim │ 100 │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┘



CAP. III
Organizarea şi funcţionarea comisiilor de selecţie

ART. 9
(1) Selecţia ofertelor culturale se face de comisii de selecţie, special constituite pe lângã autoritatea finanţatoare, formate dintr-un numãr impar de experţi independenţi.
(2) În cazul în care în cadrul unei sesiuni vor fi finanţate proiecte culturale din mai multe arii tematice, se va organiza câte o comisie de selecţie pentru fiecare dintre acestea.
ART. 10
(1) Membrii comisiilor de selecţie sunt desemnaţi de Consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, pe baza propunerilor formulate în scris de cãtre uniuni de creaţie, organizaţii neguvernamentale şi/sau instituţii publice de culturã, care desfãşoarã activitãţi legate de ariile tematice pentru care vor fi acordate finanţãri în sesiunea respectivã.
(2) Propunerile formulate potrivit dispoziţiilor alin. (1) vor avea în vedere personalitãţi şi specialişti de prestigiu din domeniile de referinţã, cu o experienţã de minimum 3 ani de practicã, şi vor fi însoţite de un curriculum vitae al persoanei propuse pentru a face parte din comisiile de selecţie.
(3) Fiecare membru al comisiei de selecţie va semna la începutul fiecãrei sesiuni o declaraţie de imparţialitate, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 4.
(4) În situaţia în care în cursul procedurii de selecţie un membru al comisiei de selecţie constatã cã are un interes patrimonial în legãturã cu una dintre ofertele culturale înaintate comisiei din care face parte, acesta are obligaţia sã declare imediat acest lucru, sã se retragã de la deliberãrile asupra ofertei respective şi sã nu o noteze.
ART. 11
(1) Comisiile de selecţie sunt formate din 3-9 membri având calitatea de experţi independenţi, fiind numiţi pentru fiecare sesiune de finanţare.
(2) Pentru activitatea desfãşuratã în cadrul comisiilor de selecţie, membrii acestora sunt remuneraţi în baza unor convenţii civile, în condiţiile legii.
(3) Remuneraţia prevãzutã la alin. (1) se stabileşte prin decizie a conducãtorului autoritãţii finanţatoare.
(4) Şedinţele sunt conduse de un preşedinte, ales dintre membrii comisiei de selecţie prin vot deschis.
(5) Secretariatul fiecãrei comisii de selecţie este asigurat de autoritatea finanţatoare.
(6) Componenţa nominalã a comisiei va fi adusã la cunoştinţã publicã numai dupã încheierea sesiunii de selecţie.

CAP. IV
Prima etapã a procedurii de selecţie

ART. 12
(1) Documentaţia prevãzutã la art. 6 se predã secretarului comisiei de selecţie, care verificã dacã aceasta este completã.
(2) În situaţia în care documentaţia nu este completã, secretarul comisiei de selecţie va solicita solicitantului, în scris sau prin poştã electronicã, transmiterea documentelor lipsã.
(3) Documentele solicitate în completare trebuie transmise sau depuse în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea solicitãrii de completare, sub sancţiunea decãderii din dreptul de a participa la selecţie.
(4) Solicitãrile de finanţare transmise sau depuse ulterior datei-limitã prevãzute în anunţul public de organizare a selecţiei nu vor participa la procedura de selecţie.
ART. 13
(1) Fiecare ofertã va fi analizatã de minimum 2 membri ai comisiei de selecţie şi notatã potrivit dispoziţiilor art. 8 alin. (2).
(2) Pentru fiecare ofertã vor fi întocmite rapoarte care vor fi structurate pe baza grilei de evaluare prevãzute la art. 8 alin. (2).
(3) Cuantumul finanţãrii pentru fiecare proiect cultural selectat se calculeazã proporţional cu punctajul obţinut de program, folosindu-se formula:
(Suma eligibilã solicitatã x punctajul obţinut)/100 = cuantumul finanţãrii acordate
ART. 14
(1) Comisia de selecţie stabileşte ierarhia ofertelor culturale în funcţie de valoarea, importanţa sau reprezentativitatea proiectului cultural pentru aria tematicã respectivã, pe baza punctajului obţinut, precum şi cuantumul finanţãrii acordate pentru fiecare dintre acestea.
(2) Lista cuprinzând proiectele culturale selectate pentru acordarea finanţãrilor, punctajul obţinut, precum şi cuantumul finanţãrii acordate va fi transmisã spre aprobare conducãtorului autoritãţii finanţatoare în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la finalizarea lucrãrilor comisiei de selecţie.
(3) Lista cuprinzând proiectele culturale selectate pentru acordarea finanţãrilor, punctajul obţinut, cuantumul finanţãrii acordate, precum şi lista celor care nu au fost selectate spre finanţare şi punctajul obţinut de acestea vor fi publicate pe siteul autoritãţii finanţatoare în termen de douã zile lucrãtoare de la data emiterii deciziei conducãtorului autoritãţii finanţatoare.

CAP. V
A doua etapã a procedurii de evaluare

ART. 15
Autoritatea finanţatoare va cere solicitanţilor ale cãror dosare au fost selecţionate în prima etapã de selecţie completarea documentaţiei, în termen de 15 zile calendaristice de la comunicare, cu urmãtoarele:
a) certificatul de înscriere sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalitãţii juridice (copie);
b) certificat de înregistrare fiscalã (copie);
c) actul constitutiv, statutul şi actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial ale solicitantului, precum şi actele adiţionale, dupã caz;
d) situaţiile financiare anuale la data de 31 decembrie ale exerciţiului financiar precedent, înregistrate la direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti; bilanţul contabil sau, în cazul entitãţilor care organizeazã contabilitatea în partidã simplã, decizia finalã de impunere;
e) cazier fiscal/certificat de atestare fiscalã, dupã caz;
f) actele din care sã rezulte titlul cu care sunt folosite spaţiile, în cazul în care proiectul cultural nu se organizeazã la sediul solicitantului;
g) documentaţia privind fundamentarea devizului general al proiectului cultural propus (oferte din partea operatorilor economici care pot presta servicii de orice naturã, necesare realizãrii proiectului cultural propus, precum şi alte asemenea documente);
h) dovada existenţei altor surse de finanţare proprii sau atrase, care se transmit prin poştã într-un exemplar, astfel:
- declaraţii pe propria rãspundere ale solicitantului privind contribuţia proprie sau atrasã, însoţite de extrase de cont bancar, dupã caz;
- dupã caz, documente privind contribuţia în naturã sau declaraţii pe propria rãspundere ale solicitantului privind alte contribuţii în realizarea proiectului cultural, prevãzute la art. 2 alin. (2);
- contracte de sponsorizare;
- scrisori de intenţie, dupã caz;
- extrase de cont bancar, dupã caz;
- alte forme de sprijin financiar din partea unor terţi;
- documente privind eventualele parteneriate, în vederea realizãrii proiectului cultural pentru care se solicitã finanţare.
ART. 16
(1) Sunt considerate eligibile pentru acordarea finanţãrii nerambursabile dosarele selecţionate în prima etapã a procedurii de selecţie şi care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
- conţin documentele prevãzute la art. 15;
- respectã termenul de depunere a documentaţiei prevãzut la art. 15.
(2) Lista dosarelor care nu îndeplinesc aceste condiţii şi sunt considerate neeligibile pentru acordarea finanţãrii nerambursabile va fi publicatã pe site-ul autoritãţii finanţatoare.
(3) Dosarele sunt considerate neeligibile în situaţia în care documentele sunt incomplete şi/sau din conţinutul lor rezultã faptul cã solicitantul nu îndeplineşte condiţiile anunţate de autoritatea finanţatoare.
(4) Nu vor putea fi selectate ofertele solicitanţilor care au conturile bancare blocate, nu au respectat un contract de finanţare anterior ori au prezentat declaraţii inexacte, de naturã sã influenţeze acordarea finanţãrii.
ART. 17
(1) Ca urmare a analizãrii documentaţiei conform prevederilor art. 16, autoritatea finanţatoare va publica lista finalã a solicitanţilor selecţionaţi pentru acordarea finanţãrilor, precum şi cuantumul finanţãrii acordate pentru fiecare proiect cultural.
(2) În cazul în care în urma analizei prevãzute la art. 16 sunt declarate neeligibile pentru acordarea finanţãrii unul sau mai multe dosare, solicitanţii care întrunesc punctajul imediat urmãtor în ordine descrescãtoare vor fi contactaţi pentru îndeplinirea procedurilor prevãzute la art. 15.
(3) Dispoziţiile art. 15 şi 16 se aplicã în mod corespunzãtor solicitanţilor prevãzuţi la alin. (2).
(4) Lista finalã a rezultatelor sesiunii de finanţare se publicã pe site-ul Autoritãţii finanţatoare în termen de 3 zile lucrãtoare de la finalizarea procedurilor prevãzute la art. 15 şi urmãtoarele.
ART. 18
(1) Solicitanţii nemulţumiţi de modul de respectare a procedurii privind organizarea şi desfãşurarea selecţiei de oferte pot depune contestaţie în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data publicãrii listei finale.
(2) Contestaţiile vor fi soluţionate de o comisie special constituitã în acest scop, formatã din experţi independenţi, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiilor.
(3) Membrii comisiei special constituite sunt desemnaţi de consiliu.
(4) În componenţa comisiei de soluţionare a contestaţiilor nu pot fi numiţi membri care au fãcut parte din comisiile de selecţie.
(5) Pentru activitatea desfãşuratã în cadrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, membrii acestora sunt remuneraţi în baza unor convenţii civile, în condiţiile legii.
(6) Remuneraţia prevãzutã la alin. (5) se stabileşte prin decizie a conducãtorului autoritãţii finanţatoare.
(7) Rezultatele finale ale selecţiei de oferte, dupã soluţionarea contestaţiilor depuse, vor fi fãcute publice, prin publicarea pe site-ul Autoritãţii finanţatoare.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 19
(1) Finanţarea nerambursabilã a proiectelor culturale se acordã prin încheierea unui contract încheiat între autoritatea finanţatoare şi solicitantul selecţionat.
(2) Contractul-cadru de finanţare este prevãzut în anexa nr. 5.
(3) Formularul pentru raportãri intermediare şi finale pentru fiecare tranşã de finanţare este prevãzut în anexa nr. 3 la contractul de finanţare.
ART. 20
Controlul asupra desfãşurãrii programelor culturale, precum şi asupra modului de utilizare a sumelor acordate sub forma finanţãrilor nerambursabile se exercitã de reprezentanţii autoritãţii finanţatoare, precum şi de organele cu atribuţii în domeniul controlului financiar-fiscal, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 21
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
la normele metodologice

ADMINISTRAŢIA FONDULUI CULTURAL NAŢIONAL



FORMULAR
de solicitare a finanţãrii nerambursabile pentru proiecte culturale

Sesiunea de finanţare nr. ......../an

[] proiect nou
[] proiect reînnoit

Numele solicitantului .......................................
Denumirea proiectului cultural ..............................

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Aria tematicã │
│[] Patrimoniu cultural naţional mobil şi imobil │
│[] Patrimoniu imaterial │
│[] Arte vizuale şi arhitecturã │
│[] Dans │
│[] Teatru │
│[] Muzicã │
│[] Management cultural şi formare profesionalã │
│[] Activitãţi muzeale │
│[] Intervenţie culturalã │
│[] Educaţie culturalã │
│[] Diversitate culturalã │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. dosar ................................ │
└──────────────────────────────────────────────────┘
(Nu se completeazã de cãtre solicitant.)

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea proiectului cultural ........................................... │
│Locul desfãşurãrii proiectului cultural .................................. │
│Numele solicitantului .................................................... │
│Adresa completã .......................................................... │
│Telefon .................... Fax ................... E- mail ............. │
│Persoanã de contact ...................................................... │
│ (nume, funcţie) │
│Menţionaţi dacã solicitaţi pentru prima oarã o finanţare nerambursabilã │
│de la A.F.C.N. │
│[] DA [] NU │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



SECŢIUNEA A
Date generale despre proiectul cultural



┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│Costul total al │ Suma solicitatã │% din costul total al │
│proiectului cultural │ de la A.F.C.N. │ proiectului cultural │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ lei │ lei │ % │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘



1. Justificarea şi oportunitatea proiectului cultural (maximum o paginã)
a) Faceţi o scurtã descriere a contextului cultural în care se va realiza proiectul cultural (oferta culturalã existentã, public, evoluţia cererii de acţiuni culturale).
b) Descrieţi valoarea adãugatã a proiectului cultural (caracterul inovator, impactul asupra organizaţiei beneficiare a finanţãrii şi asupra partenerilor din proiect, impactul asupra publicului, acoperirea prioritãţilor finanţãrii A.F.C.N.).
2. Titlul proiectului cultural: .........
3. Sumarul proiectului cultural (maximum o paginã). Vã rugãm sã menţionaţi urmãtoarele aspecte ale proiectului dumneavoastrã:
a) obiectivele;
b) grupul-ţintã;
c) activitãţile proiectului cultural;
d) rezultatele scontate;
e) alte elemente pe care le consideraţi relevante.
4. Durata şi planul de activitãţi ale proiectului cultural:
Proiectul cultural se va desfãşura de la data de .......... pânã la data de ..........




┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ An │
├────────────────────────┬──────────────────────────┬──────────────────────────┬───────────┤
│ │ Semestrul I │ Semestrul II │Organizaţia│
│ │ │ │care imple-│
│ │ │ │menteazã │
├────────────────────────┼──────┬───┬───┬───┬───┬───┼───┬───┬───┬────┬────┬────┼───────────┤
│Activitatea │Luna 1│ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ exemplu │
├────────────────────────┼──────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼────┼───────────┤
│Pregãtirea activitãţii 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Partener 1 │
│(titlul) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼──────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼────┼───────────┤
│Realizarea activitãţii 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Partener 1 │
│(titlul) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼──────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼────┼───────────┤
│Pregãtirea activitãţii 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Partener 3 │
│(titlul) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼──────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼────┼───────────┤
│Etc. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────┴──────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴────┴────┴────┴───────────┘



5. Descrierea detaliatã a activitãţilor
Planul de acţiune trebuie sã fie suficient de detaliat pentru a ilustra pregãtirea şi implementarea fiecãrei activitãţi, sprijinindu-vã şi în realizarea eficientã a bugetului. Vã rugãm sã identificaţi clar urmãtoarele aspecte ale proiectului cultural: numele activitãţii propuse şi descrierea detaliatã a fiecãrei activitãţi avute în vedere pentru obţinerea rezultatelor, specificând, unde este cazul, rolul fiecãrui partener în proiect.
6. Metodologie şi evaluare
Maximum 3 pagini
a) metodologia de implementare;
b) motivarea metodologiei propuse;
c) evaluarea participãrii grupurilor-ţintã şi a beneficiarilor finali în activitãţile proiectului cultural;
d) nivelul de implicare şi activitatea altor organizaţii (parteneri sau alţii) în proiectul cultural;
e) echipa propusã pentru implementarea proiectului cultural (pe funcţii: nu este nevoie sã se includã aici numele persoanelor);
f) procedurile de evaluare internã.
7. Rezultatele scontate şi impactul proiectului cultural
Maximum 3 pagini
Descrieţi rezultatele imediate, precum şi efectele pe termen mediu şi lung ale proiectului cultural, aşa cum le preconizaţi.
8. Promovarea şi continuitatea proiectului cultural
8.1. Faceţi o scurtã descriere a modului în care intenţionaţi sã promovaţi şi sã asiguraţi vizibilitatea proiectului cultural propus.
8.2. Prezentaţi succint posibilitãţile de continuare a proiectului cultural dupã terminarea finanţãrii nerambursabile (resurse financiare, resurse organizaţionale, resurse umane).
8.3. Menţionaţi riscurile/dificultãţile care ar putea influenţa negativ derularea proiectului şi menţionaţi mãsurile de prevenire/diminuare a lor.

SECŢIUNEA B
Bugetul proiectului cultural

Înainte de a completa aceastã secţiune, vã rugãm sã citiţi cu atenţie Formularul pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli (anexa nr. 2).

SECŢIUNEA C
Parteneriat şi participare localã

1. Organizaţii partenere în realizarea proiectului cultural

Partener nr. 1


┌───────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│Numele întreg al instituţiei/organizaţiei: │ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Acronim (unde este cazul): │ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Statut juridic: │ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Cod fiscal: │ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Adresa oficialã: │ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Adresa poştalã: │ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Persoana de contact: │ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Numãr de telefon: │ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Numãr de fax: │ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Adresa e-mail: │ │
├───────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Web site: │ │
└───────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────┘



Vã rugãm sã multiplicaţi tabelul pentru fiecare partener în parte, dacã este cazul.

SECŢIUNEA D
Declaraţie pe propria rãspundere

DECLARAŢIE

Subsemnatul, ................., domiciliat în localitatea ..................., str. .......................................... nr. ....., bl. ....., ap. ....., sectorul/judeţul ............................., codul poştal .........., posesor al actului de identitate ...... seria ........ nr. .............., codul numeric personal .........................., în calitate de reprezentant al solicitantului .........................., declar cã am luat cunoştinţã de prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 199/2008 , ale Ordinului ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional nr. 2.076/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi funcţionarea comisiilor, procedura de selecţie a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale în vederea acordãrii şi finanţãrii nerambursabile din Fondul Cultural Naţional, precum şi de soluţionare a contestaţiilor.
Declar pe propria rãspundere cã nu mã aflu/persoana juridicã pe care o reprezint nu se aflã în niciuna dintre urmãtoarele situaţii:
a) în incapacitate de platã;
b) cu plãţile/conturile blocate conform unei hotãrâri judecãtoreşti definitive;
c) am încãlcat/a încãlcat cu bunã ştiinţã prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice;
d) sunt vinovat de declaraţii false cu privire la situaţia economicã;
e) am/are arierate cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor sociale de sãnãtate, bugetele locale sau fondurile speciale;
f) sunt condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasã, înşelãciune, delapidare, dare sau luare de mitã, mãrturie mincinoasã, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.
Cunoscând pedeapsa prevãzutã de art. 292 din Codul penal pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele din prezenta declaraţie, care este completã şi corectã.

Denumirea organizaţiei/P.F.A. .......

Numele şi semnãtura reprezentantului legal .................

Ştampila organizaţiei ....................

Data ...........



ANEXA 2
la normele metodologice


FORMULARUL
pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli

Denumirea organizaţiei, titlul proiectului cultural

1. Veniturile proiectului cultural


┌───────────────────────────────────────┬────────────┬───────────────────┐
│ Denumirea indicatorilor │ Valoarea │ % │
│ │contribuţiei│din valoarea totalã│
│ │ (LEI) │ │
├───────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────────┤
│Venituri, din care: │ │ │
├───────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────────┤
│1. Contribuţia beneficiarului (proprie)│ │ │
├───────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────────┤
│2. Alte surse (se vor nominaliza) │ │ │
├───────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────────┤
│3. Finanţare nerambursabilã A.F.C.N. │ │ │
├───────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────────┤
│TOTAL GENERAL: │ │ │
└───────────────────────────────────────┴────────────┴───────────────────┘



Cheltuieli





┌─────────────────────────────────┬──────┬───────┬────────┬─────┬───────────┬─────┬────────┐
│ Denumirea indicatorilor │Unita-│Nr. de │Valoarea│Total│Contribuţia│Alte │Suma │
│ (categorii de cheltuieli) │tea de│unitãţi│unitarã │ │solicitan- │surse│solici- │
│ │mãsurã│ │ │ │tului │ │tatã │
│ │ │ │ │ │ │ │de la │
│ │ │ │ │ │ │ │A.F.C.N.│
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│1. Onorarii │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│2. Remuneraţii colaboratori │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│3. Cheltuieli materiale şi │ │ │ │ │ │ │ │
│servicii, din care: │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│3.1. cazare şi masã sau diurnã │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru participanţi, invitaţi, │ │ │ │ │ │ │ │
│echipa de proiect │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│Cazare │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│diurnã-mese (cumulat cu │ │ │ │ │ │ │ │
│cheltuielile administrative │ │ │ │ │ │ │ │
│maximum 20% din totalul │ │ │ │ │ │ │ │
│finanţãrii acordate) │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│3.2. transport local şi/sau │ │ │ │ │ │ │ │
│internaţional participanţi, │ │ │ │ │ │ │ │
│invitaţi, echipa de proiect │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│4. Cheltuieli specifice, │ │ │ │ │ │ │ │
│din care: │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│4.1. închirieri de spaţii, │ │ │ │ │ │ │ │
│aparaturã, mijloace de │ │ │ │ │ │ │ │
│transport │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│4.2. acţiuni promoţionale şi de │ │ │ │ │ │ │ │
│publicitate │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│4.3. tipãrituri │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│4.4. altele asemenea │ │ │ │ │ │ │ │
│(producţie/închiriere decoruri, │ │ │ │ │ │ │ │
│costume, standuri, simeze, │ │ │ │ │ │ │ │
│vitrine etc.) │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│5. Cheltuieli administrative, │ │ │ │ │ │ │ │
│din care: (cumulat cu diurna-mese│ │ │ │ │ │ │ │
│maximum 20% din totalul │ │ │ │ │ │ │ │
│finanţãrii acordate) │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│5.1. cheltuieli cu energia │ │ │ │ │ │ │ │
│electricã │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│5.2. cheltuieli cu chiria │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│5.3. cheltuieli pentru convorbiri│ │ │ │ │ │ │ │
│telefonice │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│5.4. cheltuieli pentru │ │ │ │ │ │ │ │
│corespondenţã şi internet │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│6. Cheltuieli dotãri indepen- │ │ │ │ │ │ │ │
│dente, din care: (nu vor depãşi │ │ │ │ │ │ │ │
│20% din totalul finanţãrii │ │ │ │ │ │ │ │
│acordate) │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│6.1. echipamente biroticã │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│6.2. consumabile biroticã │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│7. Alte cheltuieli specifice ale │ │ │ │ │ │ │ │
│programului, proiectului sau │ │ │ │ │ │ │ │
│acţiunii culturale, din care: (de│ │ │ │ │ │ │ │
│exemplu premii) │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────┼───────┼────────┼─────┼───────────┼─────┼────────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────┴──────┴───────┴────────┴─────┴───────────┴─────┴────────┘



Denumirea organizaţiei/numele P.F.A. .......

Numele şi semnãtura reprezentantului legal al organizaţiei .......

Numele şi semnãtura coordonatorului proiectului cultural .......

Numele şi semnãtura responsabilului financiar .......

Ştampila organizaţiei .......

Data .......



ANEXA 3
la normele metodologice


DECLARAŢIE DE PARTENERIAT

Un parteneriat este o relaţie esenţialã între douã sau mai multe organizaţii, care presupune împãrţirea responsabilitãţilor în derularea proiectului cultural finanţat de cãtre Administraţia Fondului Cultural Naţional, denumitã în continuare Autoritate finanţatoare. Pentru a înlesni o derulare uşoarã a proiectului cultural, Autoritatea finanţatoare solicitã tuturor partenerilor (inclusiv solicitantului, denumit în continuare Beneficiar, care semneazã contractul) sã recunoascã acest lucru, consimţind la principiile de bunã practicã a parteneriatului, stipulate mai jos:
Principiile de bunã practicã a parteneriatului
1. Toţi partenerii au citit formularul de cerere şi au înţeles care va fi rolul lor în cadrul proiectului înainte ca cererea de finanţare nerambursabilã sã fie înaintatã Autoritãţii finanţatoare.
2. Toţi partenerii au citit contractul de finanţare nerambursabilã şi au înţeles care vor fi obligaţiile care le revin în cadrul contractului. Ei autorizeazã Beneficiarul sã semneze contractul cu Autoritatea finanţatoare şi sã îi reprezinte în relaţiile cu acesta privind punerea în aplicare a proiectului cultural.
3. Solicitantul trebuie sã se consulte permanent cu partenerii sãi şi sã îi informeze în totalitate asupra evoluţiei proiectului cultural.
4. Toţi partenerii trebuie sã primeascã copiile rapoartelor narative şi financiare elaborate de Beneficiar şi înaintate cãtre Autoritatea finanţatoare.
5. Modificãrile importante propuse în cadrul proiectului cultural (de exemplu: activitãţi, parteneri etc.) vor trebui sã fie aprobate de parteneri, anterior înaintãrii acestora cãtre Autoritatea finanţatoare. În cazul în care aceste modificãri nu au putut fi aprobate de cãtre toţi partenerii, Beneficiarul trebuie sã informeze Autoritatea finanţatoare cu privire la acest lucru, atunci când înainteazã spre aprobare propunerea de modificare.


Declaraţie de parteneriat

Am citit şi consimţit asupra conţinutului proiectului cultural înaintat A.F.C.N. Ne angajãm sã acţionãm în conformitate cu principiile practicii unui bun parteneriat.

Numele ........................................

Organizaţia ...................................

Funcţia .......................................

Semnãtura .....................................

Data şi locul .................................



ANEXA 4
la normele metodologice


DECLARAŢIE DE IMPARŢIALITATE

Subsemnatul, ................................., deţin, ca membru al comisiei de selecţie a proiectelor culturale care solicitã finanţare nerambursabilã din Fondul Cultural Naţional, calitatea de evaluator.
Declar prin prezenta cã nu am un interes patrimonial în legãturã cu cererile de acordare a finanţãrilor proiectelor culturale înaintate comisiei de selecţie.
Declar cã, în situaţia în care aş descoperi, în cursul acţiunii de selecţie, cã un astfel de interes existã, voi declara imediat acest lucru, mã voi retrage de la deliberãrile asupra proiectului respectiv şi nu îl voi nota.


Data ......................

Semnãtura .................


ANEXA 5
la normele metodologice


CONTRACT DE FINANŢARE
Nr. ...../.....

În temeiul dispoziţiilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 802/2005 privind organizarea şi funcţionarea Administraţiei Fondului Cultural Naţional, cu modificãrile ulterioare, şi în baza Deciziei directorului Administraţiei Fondului Cultural Naţional nr. ......./.................., a intervenit urmãtorul contract:
Între:
A.F.C.N., cu sediul în Bucureşti, str. Barbu Ştefãnescu Delavrancea nr. 57, sectorul 1, codul fiscal 17966770, cont virament IBAN RO08TREZ7015009XXX006063, deschis la Trezoreria Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti, reprezentatã de ............................., având funcţia de director, denumitã în continuare Autoritate finanţatoare,
şi
Asociaţia/Fundaţia/S.C./Instituţia publicã/P.F.A. ................, cu sediul în ......................, str. .... nr. ..., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul ......................, codul fiscal nr. ....................., având contul nr. ................ deschis la ...................., sucursala ....................., reprezentatã de ......................, având funcţia de ..........................., denumitã în continuare Beneficiar,
a intervenit urmãtorul contract:

CAPITOLUL I
Condiţii generale

Art. 1. - Beneficiarul va implementa programul/proiectul/acţiunea cultural/culturalã pe propria rãspundere şi în concordanţã cu descrierea din cererea de finanţare, cu scopul de a atinge obiectivele menţionate.
Art. 2. - Beneficiarul va realiza programul/proiectul/acţiunea cultural/culturalã cu toatã atenţia, eficienţa şi transparenţa, în acord cu cele mai bune practici din domeniul de activitate vizat şi în conformitate cu prezentul contract.

CAPITOLUL II
Obiectul contractului

Art. 3. - Obiectul prezentului contract constã în alocarea de cãtre Autoritatea finanţatoare a sumei de ...................... lei în scopul finanţãrii nerambursabile a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale ......................

CAPITOLUL III
Durata contractului

Art. 4. - Prezentul contract intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre pãrţile contractante, efectele juridice ale acestuia încetând la data stingerii tuturor obligaţiilor dintre pãrţi, fãrã a depãşi data de ..................... .
Art. 5. - Calendarul de activitãţi aferente programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale ....................... este prezentat în anexa nr. 1.

CAPITOLUL IV
Valoarea contractului

Art. 6. - Valoarea contractului este de ....... lei, reprezentând cheltuieli de organizare şi desfãşurare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale, conform bugetului prezentat în anexa nr. 2.
Art. 7. - Tranşele prevãzute în anexa nr. 1 vor fi virate din contul Autoritãţii finanţatoare cu nr. IBAN RO08TREZ7015009XXX006063, deschis la Trezoreria Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti, în contul Beneficiarului cu nr. ........................., deschis la ....................., sucursala ..........., potrivit legii.

CAPITOLUL V
Modalitãţi de platã. Decontãri

Art. 8. - Alocarea finanţãrii şi decontarea sumelor acordate se vor efectua cu respectarea prevederilor legale în vigoare şi în conformitate cu prevederile prezentului contract.
Art. 9. - Din finanţarea nerambursabilã acordatã în baza prezentului contract se pot acoperi numai categoriile de cheltuieli eligibile prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli al proiectului, prevãzut în anexa nr. 2.
Art. 10. - Suma prevãzutã la art. 6 se poate acorda în tranşe, prin virament bancar, în baza facturilor emise de cãtre Beneficiar pentru fiecare tranşã, având la bazã documente justificative.
Art. 11. - Cuantumul şi eşalonarea tranşelor se stabilesc în funcţie de etapele de realizare, raportate la costurile organizatorice şi/sau durata activitãţilor cuprinse în anexa nr. 1, conform graficului de finanţare prezentat de cãtre Beneficiar.
Art. 12. - Prima tranşã se acordã la semnarea contractului de finanţare.
Art. 13. - Ultima tranşã nu poate fi mai micã de 15% din totalul finanţãrii. Urmãtoarele tranşe se acordã în baza documentelor justificative pentru tranşa anterioarã, prezentate de cãtre Beneficiar.
Art. 14. - Justificarea unei tranşe se acceptã numai în mãsura în care cheltuielile sunt eligibile şi au fost efectuate în perioada executãrii etapelor prevãzute în anexa nr. 1.
Art. 15. - Vor fi acceptate spre decontare numai cheltuielile efectuate de cãtre Beneficiar în perioada executãrii contractului.

CAPITOLUL VI
Drepturile şi obligaţiile pãrţilor

Art. 16. - Drepturile şi obligaţiile Autoritãţii finanţatoare
(1) Autoritatea finanţatoare are urmãtoarele drepturi:
a) sã solicite rapoarte intermediare la fiecare tranşã, precum şi raportul final al programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 3;
b) sã modifice cuantumul finanţãrii alocate sau sã rezilieze prezentul contract dacã Beneficiarul comunicã date, informaţii sau înscrisuri false ori eronate, precum şi în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzãtoare a obligaţiilor contractuale asumate de cãtre Beneficiar.
(2) Autoritatea finanţatoare are obligaţia sã asigure finanţarea cheltuielilor aferente organizãrii şi desfãşurãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale ...................... cu suma prevãzutã la art. 6, conform prezentului contract de finanţare.
Art. 17. - Drepturile şi obligaţiile Beneficiarului
(1) Beneficiarul are dreptul sã primeascã suma reprezentând finanţarea, în condiţiile prevãzute în prezentul contract de finanţare.
(2) Beneficiarul are urmãtoarele obligaţii:
a) sã utilizeze finanţarea numai în scopul realizãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale care face obiectul prezentului contract de finanţare, în condiţiile legii;
b) sã contracteze şi sã efectueze plata tuturor cheltuielilor aferente realizãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale, cu respectarea procedurilor legale în vigoare;
c) sã asigure îndeplinirea oricãrei alte activitãţi legate de buna desfãşurare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale;
d) sã prezinte Autoritãţii finanţatoare facturile însoţite de documente justificative la fiecare tranşã;
e) sã întocmeascã exact şi corect toate documentele justificative privind utilizarea finanţãrii;
f) sã completeze sau sã modifice, la solicitarea Autoritãţii finanţatoare, documentele incomplete sau greşite prezentate spre decontare, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data solicitãrii;
g) sã emitã facturi pentru a beneficia de tranşele de finanţare, conform legii şi prezentului contract;
h) sã depunã la sediul Autoritãţii finanţatoare documentele justificative împreunã cu raportul final al programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale, în termen de maximum 30 de zile de la finalizarea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale;
i) sã prezinte Autoritãţii finanţatoare un raport financiar detaliat şi un raport narativ final din care sã reiasã gradul de realizare a obiectivelor propuse, precum şi gradul de mediatizare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale şi reflectarea în presã a activitãţilor derulate în cadrul acestuia/acesteia;
j) sã nu utilizeze materialele promoţionale (CD-uri, tipãrituri etc.) destinate mediatizãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale care face obiectul prezentului contract de finanţare în scopul obţinerii de profit;
k) sã accepte controlul şi verificãrile Autoritãţii finanţatoare şi ale altor autoritãţi cu atribuţii în domeniul controlului financiar-fiscal, în legãturã cu modul de utilizare a fondurilor reprezentând finanţarea nerambursabilã alocatã conform prezentului contract de finanţare;
l) sã menţioneze numele Autoritãţii finanţatoare în toate interviurile scrise şi în format audiovideo acordate în legãturã cu programul/proiectul/acţiunea cultural/culturalã care face obiectul prezentului contract de finanţare. Menţionarea Autoritãţii finanţatoare se va face folosindu-se întotdeauna titulatura completã, respectiv "Administraţia Fondului Cultural Naţional". În cazul materialelor scrise în alte limbi decât limba românã se va folosi întotdeauna urmãtoarea titulaturã: "The Administration of the National Cultural Fund";
m) sã menţioneze numele Autoritãţii finanţatoare şi rolul/calitatea acesteia - Autoritatea finanţatoare - în materialele de promovare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale: pliante, broşuri, comunicate de presã, afişe, cataloage, DVD-uri, CD-uri, site-uri web şi în orice alte materiale realizate în vederea prezentãrii şi promovãrii proiectului;
n) sã punã la dispoziţia Autoritãţii finanţatoare exemplare în original şi copii ale materialelor realizate în vederea prezentãrii şi promovãrii proiectului (pliante, broşuri, comunicate de presã, afişe, cataloage, DVD-uri, CD-uri şi orice alte materiale realizate în acest scop).

CAPITOLUL VII
Modificarea, rezilierea şi încetarea contractului

Art. 18. - Modificarea contractului
(1) Prezentul contract poate fi modificat numai în cazuri temeinic justificate, cu acordul ambelor pãrţi, consemnat în scris prin act adiţional.
(2) Beneficiarul are obligaţia de a informa de îndatã Autoritatea finanţatoare - cel mai târziu în termen de 48 de ore de la producere - cu privire la orice eveniment sau împrejurare de naturã a cauza o modificare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale. Informarea va conţine şi descrierea condiţiilor şi a circumstanţelor în care programului/proiectului/acţiunii cultural/culturalã se va desfãşura sau a oricãror altor aspecte privind executarea prezentului contract de finanţare.
(3) Dacã cererea de modificare a contractului vine din partea Beneficiarului, în alte situaţii decât cea prevãzutã la alin. (2), acesta trebuie sã o adreseze Autoritãţii finanţatoare cu cel puţin 15 (cincisprezece) zile înaintea momentului la care doreşte ca aceastã modificare sã intre în vigoare, cu excepţia cazurilor bine justificate de Beneficiar şi acceptate de Autoritatea finanţatoare.
(4) Schimbarea adresei sau modificarea contului bancar al Beneficiarului poate face obiectul unei simple notificãri.
Art. 19. - Rezilierea contractului
(1) Prezentul contract poate fi reziliat în termen de 5 zile calendaristice de la data primirii notificãrii prin care pãrţii în culpã i s-a adus la cunoştinţã cã nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale.
(2) Notificarea prevãzutã la alin. (1) va fi comunicatã în termen de 10 zile calendaristice de la data constatãrii neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzãtoare a uneia ori a mai multor obligaţii contractuale.
(3) Nerespectarea de cãtre Beneficiar a obligaţiilor asumate în prezentul contract de finanţare atrage obligarea acestuia la restituirea parţialã sau integralã a sumelor primite, la care se adaugã dobânda legalã calculatã la suma acordatã.
(4) În cazul în care Beneficiarului i s-a notificat rezilierea prezentului contract de finanţare din vina sa, acesta este obligat ca, în termen de 15 zile de la data primirii notificãrii, sã restituie Autoritãţii finanţatoare sumele primite.
(5) În ceea ce priveşte restituirea sumelor primite, Beneficiarul datoreazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere, conform legislaţiei privind colectarea creanţelor bugetare, care se fac venit la bugetul de stat.
Art. 20. - Încetarea contractului
Prezentul contract de finanţare înceteazã sã producã efecte la data rezilierii acestuia sau, dupã caz, la data prevãzutã la art. 4.

CAPITOLUL VIII
Forţa majorã

Art. 21. - Forţa majorã exonereazã de rãspundere pãrţile, în cazul neexecutãrii parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Prin forţã majorã se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apãrut dupã încheierea contractului şi care împiedicã pãrţile sã execute total sau parţial obligaţiile asumate.
Art. 22. - Partea care invocã forţa majorã are obligaţia sã o aducã la cunoştinţa celeilalte pãrţi, în scris, în maximum 5 zile calendaristice de la apariţie, iar dovada forţei majore se va comunica în maximum 15 zile calendaristice de la producerea evenimentului.
Art. 23. - Data de referinţã este ştampila poştei de expediere. Dovada va fi certificatã de partea cãreia i se opune cazul de forţã majorã.

CAPITOLUL IX
Cesiunea

Art. 24. - Cesiunea drepturilor care decurg din prezentul contract de finanţare de cãtre una dintre pãrţi este interzisã în lipsa acordului celeilalte pãrţi exprimat în scris.

CAPITOLUL X
Litigii

Art. 25. - Orice litigiu decurgând din sau în legãturã cu prezentul contract de finanţare, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, executarea ori desfiinţarea acestuia, se va soluţiona pe cale amiabilã. În caz contrar, pãrţile vor înainta litigiul spre soluţionare instanţei de judecatã competente.

CAPITOLUL XI
Clauze finale

Art. 26. - Prin semnarea prezentului contract de finanţare Beneficiarul garanteazã Autoritãţii finanţatoare faptul cã deţine dreptul de proprietate intelectualã asupra operelor utilizate pe parcursul derulãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale.
Art. 27. - Autoritatea finanţatoare este exoneratã de rãspunderea contractualã, civilã sau penalã ce decurge din nerespectarea drepturilor de proprietate intelectualã asupra operelor utilizate în derularea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale.
Art. 28. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul contract de finanţare.
Art. 29. - Prevederile prezentului contract de finanţare se completeazã cu dispoziţiile legale în vigoare.
Art. 30. - Responsabilii cu urmãrirea derulãrii prezentului contract de finanţare, prin intermediul cãrora cele douã pãrţi vor ţine legãtura permanent, sunt:
- din partea Autoritãţii finanţatoare: .........................;
- din partea Beneficiarului: .................................. .

Prezentul contract s-a încheiat în 2 (douã) exemplare cu valoare de original, câte unul pentru fiecare parte contractantã.

Beneficiar
Autoritatea finanţatoare, Asociaţia/Fundaţia/S.C./
A.F.C.N. Instituţia publicã/P.F.A.

Director, Preşedinte/Director,
............................ .......................

Viza C.F.P.P. Responsabil financiar,
.......................
Consilier juridic,
............................


ANEXA 1
la contractul de finanţare

Calendarul de activitãţi - etapele de realizare, tranşele de finanţare

Etapa I:
- în perioada ........................................
- acţiuni derulate ...................................
- cheltuieli din finanţarea alocatã .................. lei/tranşa I;
- contribuţia solicitantului: .............................. lei.
Etapa a II-a:
- în perioada ........................................
- acţiuni derulate ...................................
- cheltuieli din finanţarea alocatã .................. lei/tranşa II;
- contribuţia solicitantului: .............................. lei.
Etapa ...................................


ANEXA 2
la contractul de finanţare

Bugetul de venituri şi cheltuieli al proiectului cultural
(identic cu anexa nr. 2 la normele metodologice)


ANEXA 3
la contractul de finanţare

Formular pentru raportãri intermediare şi finale

Contract nr. ........................................
Data încheierii contractului .......................
Beneficiarul ...............................................
Adresa: ................................, telefon/fax ........................ e-mail .................
Denumirea proiectului cultural ..................
Data înaintãrii raportului ...........................
Instituţia, numele şi funcţia persoanei care a primit raportul ..............

A. I. Raport intermediar de activitate
1. Realizarea activitãţilor propuse:
(Au putut fi desfãşurate aceste activitãţi în timpul planificat: DA/NU. Dacã NU, menţionaţi mãsurile ce urmeazã a fi luate în continuare pentru realizarea tuturor activitãţilor prevãzute în contract.)
2. Rezultate obţinute şi rezultate aşteptate:
(Rezultatele obţinute şi rezultatele aşteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfãşuratã, în concepte mãsurabile, indicatori de eficienţã. Anexaţi documente relevante, dupã caz.)
3. Alte comentarii (dupã caz):

II. Raport financiar intermediar
1. Date despre beneficiar:
Cont bancar nr. ..........., deschis la Banca ........./(denumirea şi sediul)
2. Date despre finanţare:
Valoarea finanţãrii din Fondul Cultural Naţional, în conformitate cu contractul încheiat ..................
Valoarea finanţãrii cumulate la data întocmirii raportului .................
3. Se anexeazã în copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate conform prevederilor legale: facturi, chitanţe fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine şi dispoziţii de platã.
4. Situaţia centralizatoare pentru fiecare capitol de cheltuieli (dupã modelul prezentat mai jos):
Denumirea organizaţiei:
Contract nr. ....../data ...........
Denumirea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale:


┌─────────────────────────┬────────────────────────────┬────────────────────┐
│ Tranşa (exemplu) │ Obiective - activitãţi │ Sume în lei │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Tranşa I │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Tranşa II │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Tranşa III │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Total: │ │ │
└─────────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────────┘

┌─────────────────────────┬────────────────────────────┬────────────────────┐
│ Etape (exemplu) │ Obiective - activitãţi │ Sume în lei │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Etapa I │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Etapa II │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Etapa III │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Total: │ │ │
└─────────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────────┘

┌────────────────────────────────────┬───────────┬────────┬────────┬────────┐
│ │ Suma │ Tranşa │ Tranşa │ Tranşa │
│ Denumire indicator (exemple) │ finanţatã │ I │ II │ III │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│1. Onorarii │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│2. Remuneraţii colaboratori │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│3. Cheltuieli materiale şi servicii │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│4. Cheltuieli specifice │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│5. Cheltuieli administrative │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│6. Cheltuieli dotãri independente │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│7. Alte cheltuieli specifice ale │ │ │ │ │
│ programului/proiectului/ │ │ │ │ │
│ acţiunii cultural/culturale │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│ Total: │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────┴───────────┴────────┴────────┴────────┘



5. Bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale (program şi realizãri în conformitate cu structura prezentatã în anexa nr. 2 la normele metodologice)

Conducãtorul beneficiarului ..................../(numele, prenumele şi semnãtura) ..........................

Coordonatorul programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale ....../(numele, prenumele şi semnãtura) ...............

Responsabilul financiar al organizaţiei .............../(numele, prenumele şi semnãtura) ..........................

Data ..............................

Ştampila


B. I. Raport final de activitate
1. Descrierea pe scurt a activitãţilor culturale desfãşurate în cadrul programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale:
(Descrierea nu va depãşi o paginã şi va cuprinde datele necesare unei evaluãri de ansamblu a derulãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale şi verificãrii realitãţii prestaţiilor: beneficiari, dosar de presã, colaborarea cu alţi parteneri etc.)
2. Realizarea activitãţilor propuse:
(Au putut fi desfãşurate aceste activitãţi în timpul planificat: DA/NU. Dacã NU, menţionaţi mãsurile ce urmeazã a fi luate în continuare pentru realizarea tuturor activitãţilor prevãzute în contract.)
3. Rezultate obţinute şi rezultate aşteptate:
(Rezultatele obţinute şi rezultatele aşteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfãşuratã, în concepte mãsurabile, indicatori de eficienţã. Anexaţi documente relevante, dupã caz.)
4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale:
(Menţionaţi de ce fel de sprijin aveţi nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale)
5. Alte comentarii (dupã caz):

II. Raport financiar final
1. Date despre beneficiar:
Cont bancar nr. ..........., deschis la Banca ........./(denumirea şi sediul)
2. Date despre finanţare:
Valoarea finanţãrii din Fondul Cultural Naţional, în conformitate cu contractul încheiat ..................
Valoarea finanţãrii cumulate la data întocmirii raportului .................
3. Se anexeazã în copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate conform prevederilor legale: facturi, chitanţe fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine şi dispoziţii de platã.
4. Situaţia centralizatoare pentru fiecare capitol de cheltuieli (dupã modelul prezentat mai jos):
Denumirea organizaţiei:
Contract nr. ....../data ...........
Denumirea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale:


┌─────────────────────────┬────────────────────────────┬────────────────────┐
│ Tranşa (exemplu) │ Obiective - activitãţi │ Sume în lei │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Tranşa I │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Tranşa II │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Tranşa III │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Total: │ │ │
└─────────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────────┘

┌─────────────────────────┬────────────────────────────┬────────────────────┐
│ Etape (exemplu) │ Obiective - activitãţi │ Sume în lei │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Etapa I │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Etapa II │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Etapa III │ │ │
├─────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Total: │ │ │
└─────────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────────┘

┌────────────────────────────────────┬───────────┬────────┬────────┬────────┐
│ │ Suma │ Tranşa │ Tranşa │ Tranşa │
│ Denumire indicator (exemple) │ finanţatã │ I │ II │ III │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│1. Onorarii │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│2. Remuneraţii colaboratori │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│3. Cheltuieli materiale şi servicii │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│4. Cheltuieli specifice │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│5. Cheltuieli administrative │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│6. Cheltuieli dotãri independente │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│7. Alte cheltuieli specifice ale │ │ │ │ │
│ programului/proiectului/ │ │ │ │ │
│ acţiunii cultural/culturale │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┤
│ Total: │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────┴───────────┴────────┴────────┴────────┘



5. Bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale (program şi realizãri în conformitate cu structura prezentatã în anexa nr. 2 la normele metodologice)

Conducãtorul beneficiarului ..................../(numele, prenumele şi semnãtura) ..........................

Coordonatorul programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale ........../(numele, prenumele şi semnãtura) ...................

Responsabilul financiar al organizaţiei .............../(numele, prenumele şi semnãtura) ..........................

Data ..............................
Ştampila

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016