Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.069 din 1 octombrie 1998  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a bibliotecilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.069 din 1 octombrie 1998 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a bibliotecilor publice

EMITENT: MINISTERUL CULTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 13 noiembrie 1998
Ministrul culturii,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 134/1998 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii,

emite urmãtorul ordin:

ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a bibliotecilor publice, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.

Ministrul culturii,
Ion Caramitru

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a bibliotecilor publice

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament stabileşte normele de organizare şi funcţionare a bibliotecilor publice aflate sub autoritatea administrativã a consiliilor locale şi judeţene şi sub autoritatea de specialitate a Ministerului Culturii.
ART. 2
(1) În sensul prezentului regulament, instituţiile de profil, organizate la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale - judeţe, municipii, oraşe şi comune -, care îndeplinesc funcţii culturale şi educaţional-ştiinţifice, asigurând accesul liber şi fãrã nici o discriminare al membrilor comunitãţii la informaţie, sunt denumite, în continuare, biblioteci publice.
(2) Bibliotecile publice constituie, organizeazã şi dezvolta colecţii enciclopedice reprezentative de cãrţi, periodice şi alte documente grafice şi audiovizuale, precum şi alte materiale purtãtoare de informaţii.
ART. 3
Bibliotecile publice funcţioneazã ca instituţii bugetare, deservite de cel puţin un bibliotecar cu norma intreaga, dacã deţin minimum 5.000 de unitãţi de biblioteca - cãrţi, periodice, documente grafice şi audiovizuale, precum şi alte materiale purtãtoare de informaţii.
ART. 4
(1) Pentru organizarea şi funcţionarea bibliotecilor publice consiliile locale şi judeţene asigura baza materialã şi resursele financiare necesare, potrivit responsabilitãţilor ce le revin prin lege.
(2) Coordonarea metodologicã a bibliotecilor publice locale se asigura de cãtre Ministerul Culturii, Biblioteca Nationala a României şi inspectoratele pentru cultura de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti, împreunã cu conducerile bibliotecilor judeţene.
ART. 5
(1) Bibliotecile publice judeţene funcţioneazã în municipiile-resedinta de judeţ, indeplinind şi funcţii de biblioteci publice pentru localitãţile respective.
(2) Biblioteca publica a municipiului Bucureşti este asimilatã bibliotecii judeţene şi funcţioneazã sub autoritatea Consiliului General al Municipiului Bucureşti, indeplinind şi funcţii specifice acestui tip de instituţie pentru judeţul Ilfov.

CAP. 2
Colectiile bibliotecii

ART. 6
(1) Colectiile bibliotecilor publice, organizate şi dezvoltate permanent prin achiziţii, donaţii, schimb şi alte surse, împreunã cu colectiile constituite istoric sunt formate din: cãrţi, periodice, manuscrise, documente istorice, corespondenta, piese numismatice şi alte documente grafice şi audiovizuale purtãtoare de informaţii, româneşti şi strãine, fascicole din cãrţi sau periodice, calendare, almanahuri, partituri, reproduceri de arta (albume, stampe, gravuri, portrete, tablouri, ilustrate), atlase, harti, foi volante, anunţuri, afişe, proclamatii, standarde, descrieri de invenţii, norme tehnice, produse soft-ware, înregistrãri multimedia (discuri, microfilme, diafilme, diapozitive, casete audio şi video, CD şi CD-ROM), publicaţii şi materiale speciale pentru nevãzãtori şi pentru alte categorii de persoane defavorizate, reproduceri tipãrite sau multiplicate în serie, prin: fotografiere, xilografiere, fotocopiere sau alte procedee.
(2) Bibliotecile publice pot deţine unele documente din categoria celor care fac parte din fondul arhivistic naţional, dacã acestea provin din colectiile traditionale ale bibliotecii respective, din donaţii sau dacã sunt achiziţionate ca fiind absolut necesare în activitatea bibliotecilor, cu aprobarea Arhivelor Naţionale, în condiţiile legii.
(3) De asemenea, bibliotecile publice pot deţine, cu respectarea legislaţiei specifice, şi bunuri care sunt clasate sau pot fi clasate în patrimoniul cultural naţional mobil.
ART. 7
În funcţie de valoarea culturalã şi de diversitatea lor, colectiile se structureaza astfel:
a) colectiile de baza sunt conservate şi destinate utilizãrii numai în spaţii special amenajate la sediul bibliotecii şi se constituie din:
- cel puţin un exemplar din cãrţile, periodicele şi celelalte documente grafice şi audiovizuale, din producţia editoriala curenta şi retrospectiva, româneascã şi strãinã;
- exemplarele care fac parte din depozitul legal;
- colectiile de bunuri clasate sau care pot fi clasate în patrimoniul cultural naţional, formate din manuscrise, documente, cãrţi vechi, rare sau preţioase, stampe, desene, gravuri, fotografii documentare, piese numismatice etc.;
b) colectiile uzuale sunt destinate studiului în biblioteca şi împrumutului la domiciliul utilizatorilor şi sunt constituite din cãrţi şi din alte documente grafice şi audiovizuale din producţia editoriala curenta româneascã şi strãinã, în raport cu cerinţele colectivitãţii deservite, cu specificul şi cu resursele fiecãrui tip de biblioteca.
ART. 8
În funcţie de dimensiunile lor şi de spaţiul existent, colectiile se pot organiza astfel:
- colectiile de baza: pe depozite speciale, dupã criterii privind formatul sau tematica;
- colectiile uzuale: pe secţii şi filiale, fixe şi mobile, în spaţii cu acces liber la raft, dupã criteriul sistematic-alfabetic şi pe grupe tematice, cu respectarea particularitatilor de varsta ale utilizatorilor.
ART. 9
(1) Bibliotecile publice judeţene au obligaţia sa constituie colecţii de baza enciclopedice reprezentative, necesare lecturii, informãrii şi cercetãrii, sa colectioneze şi sa conserve lucrãrile de interes local şi de referinta de tipul celor stipulate în <>Legea nr. 111/1995 privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Depozitului legal de tiparituri şi alte documente grafice şi audiovizuale.
(2) Normele de consultare a colectiilor se stabilesc de cãtre conducerile bibliotecilor, în conformitate cu normativele în vigoare.
ART. 10
(1) Bibliotecile municipale, orãşeneşti şi comunale pot constitui colecţii de baza, în principal din lucrãri de interes local, de referinta, dintre cele care sunt clasate sau pot fi clasate în patrimoniul cultural naţional, materiale audiovizuale, colecţii de periodice reprezentative pentru istoria localã etc.
(2) Activitatea de achiziţie a acestor biblioteci este axata, în principal, pe constituirea colectiilor uzuale, potrivit art. 7 lit. b) din prezentul regulament.

CAP. 3
Atribuţii şi activitãţi specifice

ART. 11
(1) În calitatea lor de instituţii culturale, bibliotecile publice îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
- colectioneaza, dezvolta, organizeazã, conserva şi pun la dispoziţie utilizatorilor colecţii enciclopedice reprezentative de cãrţi, periodice, documente grafice şi audiovizuale, precum şi alte materiale purtãtoare de informaţii, în funcţie de dimensiunile şi structura socioprofesionala a populaţiei din localitatea (judeţul) în care funcţioneazã, de cerinţele reale şi potenţiale ale acesteia;
- întocmesc cataloage şi alte instrumente de valorificare şi comunicare a colectiilor în sistem tradiţional şi informatizat, asigura servicii de informare bibliografica şi documentare de interes local şi, dupã caz, de interes naţional şi internaţional;
- oferã utilizatorilor atât servicii pentru lectura, studiu, informare şi documentare la sediu, filiale şi secţii, cat şi de împrumut la domiciliu; serviciile realizate în biblioteca, inclusiv împrumutul la domiciliu sunt gratuite;
- efectueazã, în scopul valorificãrii colectiilor, bibliografii, studii şi cercetãri în bibliologie, sociologia lecturii şi ştiinţa informãrii, actionand pentru aplicarea în plan teoretic şi practic a cercetãrilor proprii sau ale altor instituţii de profil;
- iniţiazã, organizeazã sau participa la realizarea unor programe de informatizare, de cercetare şi cu caracter bibliografic, de valorificare a traditiilor culturale, de animatie culturalã, de promovare a creatiei ştiinţifice, tehnice şi cultural-artistice.
(2) Pentru unele activitãţi, cum ar fi împrumutul interbibliotecar de la instituţii din ţara şi din strãinãtate, activitãţi bibliografice şi documentare complexe, executate la cererea unor persoane fizice sau juridice, copiere şi multiplicare de documente etc. pot fi încasate plati în suma echivalenta cu cheltuielile efectuate, sume ce vor fi folosite conform legii.
ART. 12
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor şi competentelor prevãzute la art. 11, bibliotecile publice realizeazã acţiuni specifice prin care:
- completeazã curent şi retrospectiv colectiile, prin achiziţii, abonamente, schimb, transfer, donaţii şi alte surse;
- asigura evidenta biblioteconomica primara şi individualã a colectiilor şi a circulaţiei acestora în relaţia biblioteca-utilizator-biblioteca;
- prelucreaza biblioteconomic colectiile, conform normelor tehnice de specialitate;
- organizeazã un sistem de cataloage, pe fise sau în regim automatizat, compus, în principal, din: cataloage generale de serviciu, cataloage alfabetice şi sistematice pentru public, cataloage pe secţii sau pe tipuri de colecţii, precum şi cataloage colective locale, naţionale sau internaţionale, realizate în colaborare cu alte instituţii de profil; bibliotecile comunale organizeazã cel puţin un catalog general alfabetic şi unul sistematic;
- organizeazã, conserva şi prelucreaza colectiile de patrimoniu; protecţia, valorificarea şi condiţiile de conservare a acestora se asigura în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Culturii şi cu legislaţia în domeniu;
- elimina periodic din colectiile uzuale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, publicaţiile care nu au circulaţie cãtre utilizatori sau care prezintã un grad avansat de uzura fizica;
- colectiile de periodice curente, constituite anual, se pãstreazã cel puţin 3 ani în gestiunea bibliotecilor municipale şi orãşeneşti şi cel puţin 2 ani în gestiunea bibliotecilor comunale, dupã care pot fi predate unitãţilor abilitate sa le preia şi sa le valorifice;
- imprumuta utilizatorilor, pentru studiu şi lectura la domiciliu, documente din fondul uzual, pe o perioada de 14 zile, care poate fi prelungitã, cu acordul bibliotecarilor, pana la cel mult 30 de zile;
- asigura condiţii pentru studiu şi informare în sali de lectura, potrivit cerinţelor utilizatorilor şi specificului documentelor din colectiile de baza;
- asigura, potrivit solicitãrilor primite, împrumutul interbibliotecar, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- efectueazã, în condiţiile legii, operaţiunile de recuperare fizica şi a contravalorii publicaţiilor degradate ori nerestituite de cãtre cititori;
- organizeazã activitãţi de marketing şi publicitate, specifice activitãţii bibliotecilor publice;
- efectueazã operaţiuni de conservare, igiena şi patologie a cãrţii şi a celorlalte documente.
(2) De asemenea, bibliotecile publice iniţiazã şi dezvolta programe speciale, prin care oferã informaţii de interes public pentru şi despre comunitatea localã şi europeanã, organizeazã activitãţi specifice de formare şi informare a utilizatorilor, de animatie culturalã şi de comunicare a colectiilor.

CAP. 4
Personalul, conducerea, organizarea şi structura organizatoricã a bibliotecilor publice

ART. 13
(1) Personalul bibliotecilor publice este structurat în: personal de conducere, de specialitate, auxiliar şi de întreţinere, conform anexei nr. 1 la prezentul regulament.
(2) Criteriile de normare a personalului din bibliotecile publice sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(3) Ocuparea posturilor din bibliotecile publice se face prin concurs, organizat astfel: de cãtre biblioteca respectiva, dacã are personalitate juridicã, şi de cãtre consiliul local care îi asigura finanţarea, în colaborare cu biblioteca judeteana, pentru bibliotecile publice fãrã personalitate juridicã.
ART. 14
(1) Conducerea bibliotecilor publice cu personalitate juridicã se asigura de cãtre directorul general sau de cãtre director, iar cea a bibliotecilor publice fãrã personalitate juridicã revine bibliotecarului responsabil.
(2) Directorul general sau directorul este ordonator de credite şi reprezintã instituţia în relaţiile cu persoane juridice sau fizice.
ART. 15
(1) Angajarea directorului general sau a directorului, la nivelul bibliotecilor judeţene şi al celei a municipiului Bucureşti, se face, potrivit legii, prin concurs, organizat de consiliul judeţean, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
(2) Din comisia de examinare vor face parte, în mod obligatoriu, reprezentanţii desemnaţi de consiliul judeţean, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, şi de Ministerul Culturii, prin inspectoratele pentru cultura ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti.
(3) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general sau a directorului se fac de cãtre consiliul judeţean, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, cu avizul inspectoratelor pentru cultura ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti.
ART. 16
Angajarea şi desfacerea contractului de munca se fac, în cazul bibliotecarilor responsabili de biblioteci municipale, orãşeneşti şi comunale, de cãtre consiliul local, cu avizul de specialitate al conducerii bibliotecii judeţene şi cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 17
În cadrul bibliotecilor publice cu personalitate juridicã funcţioneazã consilii de administraţie ca organe de conducere.
ART. 18
(1) Consiliul de administraţie al bibliotecii este condus de cãtre directorul general sau de cãtre director, în calitate de preşedinte de şedinţa, şi este format din 3-7 membri, astfel: directorul general sau directorul, directorii adjuncţi, contabilul-şef şi un reprezentant al consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
(2) Atribuţiile consiliului de administraţie se exercita în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
(3) Consiliul de administraţie se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la propunerea directorului general sau a directorului.
(4) Consiliul de administraţie adopta hotãrâri, în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi, cu votul majoritãţii simple.
ART. 19
(1) În cadrul bibliotecilor publice cu sau fãrã personalitate juridicã pot funcţiona consilii ştiinţifice, ca organe de specialitate cu rol consultativ în domeniul activitãţilor culturale, de cercetare ştiinţificã şi de organizare sau structurare a serviciilor bibliotecii.
(2) Consiliul ştiinţific poate fi format din 3-15 membri cuprinzând bibliotecari, specialişti în domeniul istoriei cãrţii şi al biblioteconomiei, al activitãţii culturale şi ştiinţifice, numiţi prin decizie a directorului general sau a directorului, iar în cazul bibliotecilor fãrã personalitate juridicã, prin decizie a consiliului local, la propunerea bibliotecarului responsabil.
ART. 20
(1) Structura organizatoricã şi organizarea funcţionalã a bibliotecilor publice cu personalitate juridicã se stabilesc, potrivit cerinţelor rezultate din contractul de management, de cãtre directorul general sau de cãtre director, prin organigrama şi regulamente de organizare şi funcţionare, care pot fi actualizate anual şi se aproba de consiliul judeţean, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
(2) Pentru bibliotecile publice care nu au personalitate juridicã organigrama şi statul de funcţii se întocmesc de cãtre bibliotecarul responsabil, cu consultarea consiliului ştiinţific, şi se aproba de cãtre consiliul local.
ART. 21
(1) Planurile de venituri şi cheltuieli ale bibliotecilor cu personalitate juridicã se aproba de cãtre consiliul de administraţie, dupã care se supun spre aprobare consiliului judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Dupã aprobare, directorul general sau directorul rãspunde de executarea lor.
(2) În cazul bibliotecilor publice fãrã personalitate juridicã, bibliotecarul responsabil propune planul de venituri şi cheltuieli şi îl supune spre aprobare consiliului local.
(3) Angajarea cheltuielilor, încheierea contractelor şi celelalte operaţiuni financiar-contabile privind execuţia bugetarã se efectueazã de cãtre directorul general sau de cãtre director şi contabilul-şef, iar în cazul bibliotecilor fãrã personalitate juridicã, de cãtre consiliul local sub a cãrui autoritate funcţioneazã biblioteca.
ART. 22
(1) Activitatea bibliotecilor publice se desfãşoarã pe baza de programe anuale şi proiecte culturale pe termen mediu şi lung.
(2) Proiectele programelor anuale de activitate sunt elaborate şi aprobate de cãtre consiliile de administraţie, cu consultarea consiliilor ştiinţifice, şi sunt supuse spre aprobare consiliului local, pana cel mai târziu în luna decembrie a anului în curs pentru anul urmãtor. Directorul general sau directorul asigura organizarea activitãţii pe baza acestor programe anuale şi rãspunde de executarea lor.
(3) În cazul bibliotecilor publice fãrã personalitate juridicã, bibliotecarul responsabil propune spre aprobare consiliului local, cu avizul consiliului ştiinţific, proiectele programelor anuale de activitate, pana cel mai târziu în luna decembrie a anului în curs pentru anul urmãtor, iar dupã aprobare rãspunde de executarea lor.
ART. 23
Atribuţiile şi competentele personalului din bibliotecile publice se stabilesc astfel:
- de cãtre directorul general sau de cãtre director, la propunerea sefilor de servicii şi de birouri, în conformitate cu cerinţele rezultate din prevederile contractului de management, ale programelor de activitate anuale şi ale proiectelor pe termen mediu şi lung, în cazul bibliotecilor publice cu personalitate juridicã;
- de cãtre consiliul local, la propunerea bibliotecarilor responsabili de biblioteci municipale, orãşeneşti şi comunale, în cazul bibliotecilor publice fãrã personalitate juridicã.
ART. 24
(1) La angajarea personalului bibliotecilor publice se va urmãri, cu prioritate, încadrarea, în condiţiile legii, a bibliotecarilor cu studii superioare de specialitate de nivel universitar sau de scurta durata, cu studii postliceale şi liceale de specialitate.
(2) Pot fi încadraţi ca bibliotecari şi absolvenţi ai unor instituţii de învãţãmânt superior sau ai unor licee de alta specialitate, cu condiţia perfecţionãrii şi atestarii lor prin cursuri sau prin alte forme de învãţãmânt profesional, potrivit reglementãrilor în vigoare.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 25
(1) Conducerile bibliotecilor publice întocmesc, anual, rapoarte de evaluare a activitãţii conform normelor Organizaţiei Internaţionale de Standardizare (I.S.O.) nr. 11.620/1997, care sunt prezentate consiliilor de administraţie şi ştiinţifice, consiliilor locale, precum şi direcţiilor de specialitate din Ministerul Culturii.
(2) Bibliotecile publice fãrã personalitate juridicã trimit câte un exemplar din programe, proiecte, precum şi rapoarte statistice anuale bibliotecilor judeţene şi consiliilor locale, în termen de 15 zile de la încheierea anului, iar bibliotecile judeţene înainteazã direcţiilor judeţene de statistica, la termenul stabilit, rapoarte statistice anuale (rapoarte statistice anuale, conform normelor Organizaţiei Internaţionale de Standardizare nr. 2.789/1994).
ART. 26
(1) Programul de funcţionare pentru public a bibliotecilor se stabileşte astfel:
- cel puţin 50 de ore sãptãmânal, pentru secţiile în care se lucreazã în doua schimburi, pe parcursul a 5-6 zile, din care o sambata sau o duminica, dacã se justifica;
- cel puţin 30 de ore sãptãmânal, pentru secţiile în care se lucreazã într-un singur schimb, pe parcursul a 5 zile; în funcţie de tradiţiile locale şi de solicitãri, secţiile respective pot funcţiona şi sambata sau duminica;
- cel puţin 30 de ore sãptãmânal, pentru bibliotecile care funcţioneazã cu un singur salariat, pe parcursul a 5 zile, din care o sambata sau o duminica, dacã se justifica.
(2) În unele cazuri, programul poate fi astfel stabilit încât sa satisfacã cerinţele de lectura ale cititorilor, mai ales în staţiunile balneoclimaterice, de odihna şi tratament şi în punctele de agrement, pe perioada vacantelor şcolare sau în sesiunile de examene.
ART. 27
Bibliotecile publice efectueazã periodic inventarierea completa a colectiilor, astfel:
- o data la 2 ani - cele care deţin pana la 10.000 de unitãţi de biblioteca;
- o data la 3 ani - cele care deţin de la 10.001-50.000 de unitãţi de biblioteca;
- o data la 5 ani - cele care deţin de la 50.001-250.000 de unitãţi de biblioteca;
- o data la 7 ani - cele care deţin de la 250.001-600.000 de unitãţi de biblioteca;
- o data la 10 ani - cele care deţin peste 600.001 de unitãţi de biblioteca.
ART. 28
(1) Recuperarea pagubelor produse de cãtre cititori prin deteriorarea ori pierderea cãrţilor, a publicaţiilor şi a celorlalte documente grafice sau audiovizuale se face în baza prevederilor contractuale convenite la înscriere, la valoarea reactualizata, în funcţie de cursul pieţei, luându-se în calcul valoarea materialã, culturalã şi de colectie a bunului deteriorat ori pierdut.
(2) Casarea cãrţilor, a publicaţiilor sau a altor documente din colecţii, din motive de uzura fizica sau morala, se face diferenţiat de cãtre fiecare responsabil de gestiune, cu avizul conducerii bibliotecii judeţene, respectiv al consiliului local, în baza unor observaţii directe asupra circulaţiei publicaţiilor.
ART. 29
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.
ART. 30
La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament orice dispoziţie contrarã se abroga.

ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

NOMENCLATORUL
funcţiilor de conducere şi al personalului de specialitate şi de execuţie din bibliotecile publice

1. Funcţii de conducere:
- director general;
- director general adjunct;
- director;
- director adjunct;
- director economic;
- contabil-şef;
- şef serviciu;
- şef birou, şef oficiu, şef atelier.
2. Funcţii de execuţie de specialitate:
- bibliotecar, bibliograf;
- referent;
- traducãtor;
- manuitor carte;
- conservator, restaurator;
- redactor;
- cercetator;
- analist;
- programator;
- inginer de sistem;
- informatician;
- analist ajutor;
- operator;
- controlor date;
- sociolog.
3. Funcţii de execuţie din activitatea de contabilitate, financiarã, aprovizionare, investiţii, întreţinere-reparaţii, secretariat-administrativ*):
- inginer;
- economist;
- referent;
- subinginer;
- tehnician-economist;
- tehnician;
- arhitect;
- conductor-arhitect;
- contabil;
- consilier juridic;
- administrator;
- casier;
- magaziner;
- stenodactilograf;
- secretar, secretar-dactilograf;
- funcţionar, arhivar;
- portar, paznic, pompier, îngrijitor;
- manipulant bunuri, curier;
- muncitor.

----------
*) În situaţii justificate se pot folosi şi funcţii specifice altor domenii de activitate, cu aprobarea consiliului local.

ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

CRITERII
de normare a resurselor umane în bibliotecile publice




1. Biblioteca comunalã - 1 post/unitate; 2 posturi/unitate în
comune cu peste 7.000 de locuitori sau cu
mai multe sate apartinatoare.

2. Biblioteca oraseneasca sau municipala
- director - 1 post director/biblioteca
- bibliotecar - 1 post/unitate pentru localitãţile sub
5.000 de locuitori;
- 1 post la 5.000-7.000 de locuitori;
- 1 post la 15.000 de volume consultate;
- 1 post/unitate pentru bibliotecile care
deţin 500 de cãrţi de patrimoniu;
- conservator - 1 post/unitate;
- informatician - 1 post/unitate operator-informatician.

3. Biblioteca judeteana
- director general, director*) - 1-3 posturi;
- bibliotecar, bibliograf - 1 post la 7.000 de locuitori;
- 1 post la 15.000 de volume consultate de
cititori;
- 1 post la 50.000 de volume la bibliotecile
cu peste 100.000 de volume;
- 1 post/unitate pentru activitatea de
marketing şi programe culturale;
- 1 post/unitate la 50.000 de locuitori
pentru activitatea de informaţii
comunitare locale şi europene;
- bibliotecar metodist - 1 post/unitate pentru asistenta de
specialitate pentru judeţele cu pana la 50
de comune;
- 2 posturi/unitate pentru judeţele cu peste
50 de comune;
- cercetator - 1 post/unitate în cazul bibliotecilor
deţinãtoare de colecţii de carte veche,
rara, de patrimoniu etc.;
- sociolog - 1 post/unitate;
- analist, programator; - 1 post la 50.000 de volume existente;
informatician
- inginer de sistem - 1 post/unitate pentru asistenta de
specialitate;
- conservator, restaurator - 2 posturi/unitate.

4. Alte biblioteci - criteriile de normare a resurselor umane pentru Biblioteca Nationala.


*) Director:
- 1-2 posturi de directori la bibliotecile cu 31-60 de salariaţi;
- 1-3 posturi de directori la bibliotecile cu peste 60 de salariaţi;
- 1 post de director la bibliotecile care deservesc peste 60 de unitãţi administrative (municipii, oraşe, comune) pentru coordonarea activitãţilor de formare profesionalã, de planificare şi urmãrire a activitãţilor specifice etc.


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016