Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.041 din 2 mai 2001  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.041 din 2 mai 2001 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult

EMITENT: MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 262 din 22 mai 2001
Ministrul culturii şi cultelor,
în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) lit. n), ale art. 6 alin. (2) lit. b), ale art. 11 alin. (5) şi ale <>art. 13 alin. (1), (3) şi (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 28/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, precum şi ale <>art. 5 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii construcţiilor şi unele mãsuri pentru realizarea locuinţelor, republicatã, cu modificãrile ulterioare,

emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia patrimoniu eclezial va pune în aplicare şi va aduce la cunostinta celor interesaţi prezentul ordin.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga orice prevedere contrarã dispoziţiilor acestuia.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul
culturii şi cultelor,
Razvan Theodorescu


ANEXA 1

REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezentul regulament are ca obiect stabilirea modului de organizare şi funcţionare a Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult, în directa subordine a Ministerului Culturii şi Cultelor, denumita în continuare C.A.L.C., precum şi a procedurii şi a criteriilor pe baza cãrora se efectueazã avizarea lacasurilor de cult, conform unei metodologii unitare.
(2) C.A.L.C. emite avize care îndeplinesc condiţiile şi criteriile cuprinse în prezentul regulament.
ART. 2
Avizele C.A.L.C. emise în condiţiile prezentului regulament constituie documente pe care cei interesaţi sunt obligaţi sa le prezinte în vederea obţinerii autorizaţiei de construire.
ART. 3
C.A.L.C. este un organism tehnic de specialitate în domeniul patrimoniului arhitectural eclezial, care analizeazã oportunitatea realizãrii lacasurilor de cult în România, amplasarea integrata, volumetria, spatialitatea interioarã, plastica arhitecturala, respectarea dogmaticii specifice cultului religios sau a statutului organizaţiei religioase solicitante, conform temei de proiect.
ART. 4
C.A.L.C. are urmãtoarele atribuţii principale:
1. oferã asistenta de specialitate la cererea cultelor religioase;
2. avizeazã soluţiile arhitectural-urbanistice din documentaţiile tehnico-economice pentru construcţii de lacasuri de cult şi pentru alte construcţii ce pot face parte dintr-un ansamblu religios aparţinând cultelor sau asociaţiilor şi fundaţiilor religioase;
3. avizeazã documentaţiile tehnico-economice pentru reparaţii la lacasuri de cult şi la alte construcţii care fac parte dintr-un ansamblu religios aparţinând cultelor religioase, ce fac parte din patrimoniul arhitectural neînscris în patrimoniul cultural naţional;
4. avizeazã reparaţii curente (lucrãri de întreţinere) la monumente istorice ecleziale, fãrã modificarea formelor existente;
5. avizeazã documentaţiile tehnico-economice pentru amenajãri peisagistice, inclusiv pentru construirea cavourilor de suprafata în cimitire aflate în afarã zonei de protecţie a bisericilor înscrise în patrimoniul cultural naţional, aparţinând cultelor, asociaţiilor şi fundaţiilor religioase.
ART. 5
(1) Prin lacasuri de cult, în sensul prezentului ordin, se înţelege imobilele, cum ar fi: biserici, case de rugaciune, temple, moschei, sinagogi, case de adunare etc., care deservesc cultele, asociaţiile şi fundaţiile religioase pentru desfãşurarea serviciilor religioase specifice.
(2) Avizul C.A.L.C. se referã în mod exclusiv la destinaţia lacasurilor de cult şi nu probeazã statutul juridic al proprietarului acestora, statut care poate fi de cult religios, de asociaţie sau de fundaţie religioasã.
ART. 6
(1) Autorizaţia de construire pentru lacasurile de cult şi alte construcţii aparţinând cultelor, asociaţiilor şi fundaţiilor religioase se elibereazã numai pe baza avizului emis de C.A.L.C.
(2) Avizul C.A.L.C. este solicitat prin certificatul de urbanism.
(3) Depunerea documentaţiei la secretariatul C.A.L.C. se face dupã aprobarea planurilor urbanistice solicitate prin certificatul de urbanism şi înaintea obţinerii celorlalte avize, data fiind determinarea pe care o are compozitia arhitecturala şi cea structuralã, ca etape în procesul de proiectare, pentru completarea documentaţiei necesare în vederea obţinerii autorizaţiei de construire.

CAP. 2
Organizarea şi funcţionarea C.A.L.C.

ART. 7
(1) C.A.L.C. este numita prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, la propunerea preşedintelui acesteia, şi este formatã din preşedinte şi vicepreşedinte, membri, secretar. C.A.L.C. este compusa din 11 membri permanenţi (angajaţi ai Ministerului Culturii şi Cultelor şi din partea altor instituţii şi asociaţii profesionale), specialişti în domeniile arhitecturii, restaurarii monumentelor, urbanismului, peisagisticii, iconografiei, artei plastice, istoriei artei, istoriei, sociologiei, teologiei. Componenta C.A.L.C. este prevãzutã în anexa nr. 2 la prezentul regulament.
(2) La şedinţele C.A.L.C. pot lua parte reprezentanţi ai cultelor religioase şi proiectanţi, având statut de invitat.
(3) Membrii C.A.L.C. care nu sunt angajaţi ai Ministerului Culturii şi Cultelor au calitatea de colaborator şi îşi pot desfasura activitatea în cadrul C.A.L.C. prin încheierea unor convenţii civile de prestãri de servicii, în condiţiile legii.
(4) Convenţiile civile de prestãri de servicii prevãzute la alin. (3) se încheie pe durata pentru care membrii sunt numiţi în cadrul C.A.L.C.
(5) Membrii C.A.L.C. îşi pãstreazã calitatea de angajat al instituţiei de la care provin.
ART. 8
Membrii C.A.L.C. sunt numiţi pentru o perioada de maximum 4 ani.
ART. 9
(1) Indemnizaţiile lunare acordate fiecãrui membru C.A.L.C. care nu este salariat al Ministerului Culturii şi Cultelor, indiferent de numãrul şedinţelor la care participa, nu pot depãşi 10% din indemnizaţia corespunzãtoare funcţiei de secretar de stat pentru culte.
(2) Indemnizaţiile lunare prevãzute la alin. (1) sunt stabilite, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în limita fondurilor aprobate prin bugetul de stat pentru cheltuielile de personal.
ART. 10
(1) C.A.L.C. este condusã de secretarul de stat pentru culte, în calitate de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de directorul Direcţiei patrimoniu eclezial, în calitate de vicepreşedinte.
(2) Şeful Biroului patrimoniu eclezial imobil va fi secretarul C.A.L.C. Atribuţiile acestuia sunt stabilite de vicepreşedintele C.A.L.C.
(3) În termen de 7 zile de la data ţinerii fiecãrei şedinţe a C.A.L.C. secretarul acesteia comunica centrelor de cult, respectiv asociaţiilor şi fundaţiilor religioase, avizele întocmite conform anexei nr. 4 la prezentul regulament, precum şi certificatele de respingere/recomandare (de completare a documentaţiilor supuse avizãrii), cu motivarea aferentã, conform anexei nr. 5 la prezentul regulament.
(4) Domeniul de activitate al C.A.L.C. include toate construcţiile ce fac parte din patrimoniul arhitectural eclezial, amplasate pe teritoriul României.
ART. 11
(1) C.A.L.C. funcţioneazã legal în prezenta preşedintelui şi/sau a vicepreşedintelui şi a unui numãr de minimum 6 membri.
(2) Hotãrârile C.A.L.C. se iau cu votul majoritãţii simple a membrilor prezenţi. Voturile sunt înregistrate nominal în procesele-verbale ale şedinţelor de lucru ale C.A.L.C.
(3) În cazul în care un membru al C.A.L.C. absenteazã nemotivat la mai mult de 3 şedinţe consecutive, preşedintele va sesiza ministrul culturii şi cultelor în vederea înlocuirii persoanei respective.
ART. 12
(1) Lucrãrile C.A.L.C. se desfãşoarã la sediul din municipiul Bucureşti, str. Nicolae Filipescu nr. 40, sectorul 2, unde se arhiveaza documentaţiile înregistrate la secretarul acesteia.
(2) În funcţie de volumul lucrãrilor C.A.L.C. stabileşte graficul şedinţelor de lucru şi se întruneşte ori de câte ori este necesar.
ART. 13
Preşedintele C.A.L.C. are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba graficele cuprinzând programarea şedinţelor de lucru ale C.A.L.C., la propunerea secretarului;
b) semneazã, în conformitate cu hotãrârile C.A.L.C., avize sau, dupã caz, certificatele de respingere/recomandare (de completare a documentaţiilor depuse în vederea avizãrii), cu motivarea aferentã;
c) propune retragerea, demiterea şi numirea membrilor C.A.L.C.
ART. 14
Vicepreşedintele C.A.L.C. are urmãtoarele atribuţii principale:
1. exercita atribuţiile preşedintelui în lipsa acestuia şi îl informeazã în urmãtoarea şedinţa a C.A.L.C. despre acţiunile întreprinse în şedinţa pe care a prezidat-o;
2. coordoneazã desfãşurarea activitãţii secretarului C.A.L.C.;
3. semneazã avizele C.A.L.C. şi certificatele de respingere/recomandare (de completare a documentaţiilor depuse în vederea avizãrii).
ART. 15
Secretarul C.A.L.C. rãspunde de desfãşurarea corespunzãtoare a şedinţelor de lucru ale acesteia, având urmãtoarele atribuţii principale:
1. tine evidenta activitãţii C.A.L.C. şi întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor acesteia, pe care le înregistreazã în registrul proceselor-verbale ale şedinţelor de lucru ale C.A.L.C.;
2. examineazã cererile de avizare a documentaţiilor depuse şi propune C.A.L.C. documentaţiile complete spre analiza;
3. întocmeşte graficul şedinţelor de lucru ale C.A.L.C., pe care îl propune spre aprobare preşedintelui, şi comunica centrelor de cult sau asociaţiilor şi fundaţiilor religioase data la care au fost programate sa se prezinte la comisie pentru a susţine documentaţiile depuse în vederea avizãrii;
4. solicita centrelor de cult sau asociaţiilor şi fundaţiilor religioase informaţiile necesare pentru buna desfãşurare a lucrãrilor C.A.L.C.;
5. întocmeşte ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale C.A.L.C.;
6. întocmeşte avizele şi certificatele de respingere/recomandare (de completare a documentaţiilor supuse avizãrii), pe care le comunica centrelor de cult şi asociaţiilor şi fundaţiilor religioase, pe care le înregistreazã în registrul special de evidenta a avizelor C.A.L.C.;
7. supune avizãrii C.A.L.C. documentaţiile refãcute potrivit recomandãrilor acesteia;
8. prezintã C.A.L.C. comunicãrile centrelor de cult sau ale asociaţiilor şi fundaţiilor religioase cu privire la modificãrile aduse documentaţiilor avizate;
9. elibereazã copii de pe avizele pentru construcţia lacasurilor de cult sau de pe certificatele de respingere/recomandare (de completare a documentaţiilor supuse avizãrii).
ART. 16
(1) Membrii C.A.L.C. au urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) participa la şedinţele C.A.L.C., având drept de vot în adoptarea hotãrârilor acesteia; absentarea nemotivatã la mai mult de 3 şedinţe atrage pierderea calitãţii de membru;
b) semneazã procesele-verbale întocmite în cadrul fiecãrei şedinţe de lucru a C.A.L.C.;
c) solicita consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor de lucru a opiniilor şi punctelor de vedere divergenţe fata de hotãrârile adoptate de C.A.L.C.;
d) îl informeazã în timp util pe preşedintele C.A.L.C. despre imposibilitatea participãrii la şedinţa, în situaţii deosebite ce reclama aceasta absenta;
e) comunica preşedintelui în timp util demisia lor din cadrul C.A.L.C.;
f) primesc o indemnizaţie de şedinţa, precum şi contravaloarea cheltuielilor de deplasare şi de cazare, pe baza de decont.
(2) Membrii C.A.L.C. poarta intreaga rãspundere pentru hotãrârile luate în şedinţele de lucru.

CAP. 3
Criterii de avizare

ART. 17
Criteriile care stau la baza luãrii în discuţie a documentaţiilor depuse în vederea avizãrii de cãtre C.A.L.C. sunt urmãtoarele:
a) prezentarea dovezii calitãţii de centru de cult sau de asociaţie ori de fundaţie religioasã;
b) depunerea la secretariatul C.A.L.C. a documentaţiilor prevãzute în anexa nr. 3 la prezentul regulament;
c) comunicarea datelor suplimentare solicitate de C.A.L.C.;
d) prezentarea persoanelor abilitate sa susţinã documentaţiile supuse avizãrii, în cadrul şedinţelor de lucru ale C.A.L.C., în calitate de invitaţi.

CAP. 4
Documentele necesare în vederea avizãrii

ART. 18
(1) Documentaţia necesarã în vederea eliberãrii avizului C.A.L.C. va fi însoţitã de cererea forului ierarhic al cultului religios respectiv sau a preşedintelui asociaţiei ori fundaţiei religioase solicitante, în conformitate cu anexa nr. 1, şi va fi redactatã potrivit anexei nr. 3, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(2) Documentaţia prevãzutã la alin. (1) va fi depusa la secretarul C.A.L.C. într-un singur exemplar, iar Planul de situaţie, Planul parter, Fatada principala şi Secţiunea caracteristica se depun în doua exemplare.
ART. 19
Prezentarea incompleta a documentelor prevãzute la art. 17 şi a informaţiilor cuprinse în acestea determina respingerea cererii de avizare.
ART. 20
Prezentarea de date eronate sau false în documentele menţionate la art. 17 determina, dupã caz, respingerea cererii de avizare sau anularea avizelor emise.

CAP. 5
Procedura de avizare

ART. 21
În cadrul procedurii de avizare C.A.L.C. are în vedere urmãtoarele etape:
a) analizarea cererilor şi a documentaţiilor prezentate de centrele de cult sau de asociaţiile ori fundaţiile religioase;
b) discuţii purtate în plen cu împuterniciţii fiecãrui solicitant în vederea formãrii unui punct de vedere documentat;
c) dezbateri în plen asupra fiecãrui caz analizat şi luarea hotãrârilor de eliberare a avizelor sau a certificatelor de respingere/recomandare de completare a documentaţiilor supuse avizãrii, însoţite de motivele care au determinat adoptarea hotãrârilor prezentate.
ART. 22
C.A.L.C. este obligatã sa analizeze, sa hotãrascã şi sa comunice fiecãrui solicitant hotãrârea adoptatã, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrãrii cererii la secretariatul acesteia.
ART. 23
(1) Reprezentanţii unitãţilor de cult sau ai asociaţiilor ori fundaţiilor religioase, invitaţi la şedinţele de lucru ale C.A.L.C., se vor legitima cu actul de identitate.
(2) La discutiile purtate în cadrul şedinţelor de lucru ale C.A.L.C. împuterniciţii centrelor de cult sau ai asociaţiilor ori fundaţiilor religioase vor prezenta originalele documentelor menţionate la art. 17.
(3) Neprezentarea solicitanţilor la data, locul şi ora anunţate pentru participarea la şedinţele de lucru ale C.A.L.C. atrage reprogramarea acestora la o alta data stabilitã de comisie. În cazul în care aceştia nu se prezintã la noul termen C.A.L.C. va proceda la respingerea cererilor de avizare.
ART. 24
(1) Concluziile analizelor şi hotãrârile adoptate la şedinţele de lucru ale C.A.L.C. se consemneazã în procese-verbale semnate de toţi membrii prezenţi.
(2) Procesele-verbale ale şedinţelor de lucru ale C.A.L.C. se înregistreazã într-un registru special ce se va pãstra la secretarul C.A.L.C. În registrul de procese-verbale ale şedinţelor de lucru ale C.A.L.C. se înscriu datele privind solicitantul, elementele esenţiale privind documentaţiile depuse la secretariat, data şedinţei de lucru în care s-au analizat cererea de avizare şi documentaţia aferentã, precum şi hotãrârea luatã de comisie.
ART. 25
(1) Avizele întocmite conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezentul regulament se numeroteaza în ordine cronologicã şi se înregistreazã într-un registru special de evidenta a avizelor C.A.L.C., care se pãstreazã la secretarul acesteia.
(2) Avizele C.A.L.C. pot fi revizuite sau anulate în cazurile şi în condiţiile în care criteriile de avizare au suferit modificãri care nu au fost comunicate acesteia. Aceasta situaţie se constata în urma informaţiilor solicitate sau primite de la persoanele interesate ori de la alte instituţii publice.
(3) C.A.L.C., în urma sesizarilor primite, reevalueaza îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor de avizare şi modifica sau anuleazã avizul emis.
(4) În cazul pierderii avizului, la solicitarea celor interesaţi C.A.L.C. elibereazã un duplicat al acestuia, în baza declaraţiilor lor privind pierderea acestui act.

CAP. 6
Dispoziţii finale

ART. 26
Avizele eliberate pana la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin rãmân valabile.
ART. 27
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul regulament.
ART. 28
Modificarea prezentului regulament se face prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, la propunerea majoritãţii simple a membrilor C.A.L.C.
ART. 29
Prima şedinţa de lucru a C.A.L.C. are loc în termen de maximum 10 zile de la data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.




ANEXA 1


la regulament
--------------


........................................
(antetul persoanei juridice solicitante)


Cãtre Comisia de Avizare a Lacasurilor de Cult
De la persoana juridicã solicitanta


Nr. P.J. ........./Data ........ Nr. M.C.C. ........./Data ........


CERERE DE AVIZARE

1. Persoana juridicã solicitanta:
● Denumirea .................................................................
● Sediul ....................................................................
● Telefon/fax/e-mail ........................................................
2. Persoana imputernicita sa efectueze procedura de avizare:
● Numele şi prenumele .......................................................
● Domiciliul ................................................................
● Împuternicirea nr. ..................... din data de ........
3. Temeiul juridic al cererii .............................................
4. Obiectul cererii .......................................................
5. Proiect ................................................................
6. Proiectant .............................................................
7. Beneficiar .............................................................
8. Enumerarea documentaţiei anexate la cererea de avizare:
● piese scrise ..............................................................
● piese desenate ............................................................
● documentar foto ...........................................................
9. Data, semnatura persoanei împuternicite ................................
10. Cererea va fi avizatã şi de cãtre forul ierarhic superior al persoanei
juridice solicitante.



ANEXA 2
-------
la regulament
--------------


COMPONENTA
Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult

Membri permanenţi:

Preşedinte: secretar de stat pentru culte

Vicepreşedinte: director al Direcţiei patrimoniu eclezial
Membri - angajaţi ai Ministerului Culturii şi Cultelor:
● şef Serviciu patrimoniu eclezial mobil;
● şef Serviciu relaţii culte;
● şef Birou patrimoniu eclezial imobil - secretar;
● arhitect - specialist în monumente istorice.

Membri din partea altor instituţii şi asociaţii profesionale:
● Uniunea Arhitectilor din România - un membru;
● Patriarhia Romana - un membru;
● Comisia de pictura bisericeasca - un membru;
● Facultatea de teologie ortodoxa - un membru;
● Comisia nationala de seismologie - un membru.

ANEXA 3
-------
la regulament
--------------

CONŢINUTUL
documentaţiei întocmite în vederea obţinerii avizului Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult

I. Piese scrise

1. Borderou
2. Cerere scrisã, întocmitã conform anexei nr. 1, care va cuprinde:
- antetul parohiei (hramul, satul, comuna, judeţul);
- aprobarea din partea centrului de cult religios sau a organizaţiei centrale religioase (aviz sau adresa).
3. Lista cuprinzând semnãturile proiectanţilor, numele şi prenumele, profesia, calitatea şi capitolul din proiect pentru care rãspund, dupã cum urmeazã:
- şef proiect;
- proiectant;
- verificator de proiect.
4. Tema de proiectare de arhitectura religioasã, semnatã de şeful de proiect şi de beneficiarul direct, care va cuprinde ca elemente de tema dogme specifice cultului respectiv sau obiective caracteristice statutului de organizare şi funcţionare a organizaţiei religioase, precum şi motivatia elementelor de tema prezentate
5. Memoriu tehnic pe specialitãţi (arhitectura, amenajãri exterioare, sistematizarea pe verticala, structura, instalaţii):
5.1. Memoriul de arhitectura va cuprinde:
5.1.1. Date generale:
- evaluarea estimativã conform normelor în vigoare;
- precizarea surselor de finanţare, inclusiv a programelor de cofinantare;
- graficul lucrãrilor de construcţie.
NOTA:
Verificarea exigenţelor de performanta ale proiectului, care face parte integrantã din documentaţia supusã avizãrii, se face în conformitate cu Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii şi pe baza normelor metodologice de aplicare a acesteia.
5.1.2. Date de plan general:
- integrarea în localitate/sit;
- prezentarea numãrului de familii sau de credinciosi arondati la unitatea de cult, numãrul vietuitorilor (în cazul mãnãstirilor, schiturilor, metocurilor) şi sursa acestei informaţii;
- prezentarea specificului multiculturalitatii în localitate;
- prezentarea spaţiului eclezial (parohial);
- prezentarea patrimoniului eclezial existent aparţinând cultului sau organizaţiei religioase;
- indicatorii teritoriali pe parcela, corelati cu cei de zona (din PUG);
- prezentarea amenajãrilor peisagistice.
5.1.3. Arhitectura interioarã şi exterioarã va fi prezentatã prin:
- schema funcţionalã înscrisã în tema de proiectare şi în normativele în vigoare;
- surse de inspiratie, modele, model transformational, inovaţie;
- date metrice tridimensionale, proporţii, modul;
- conformarea volumetrica;
- spaţiul interior: planul orizontal, planurile verticale, planul de boltire, cromatica, finisajele folosite, componentele artistice (pictura, sculptura etc.), lumina, acustica;
- plastica arhitecturala unitarã.

II. Piese desenate
1. Încadrarea în unitatea teritorial-administrativã, cu indicarea pe plansa a altor bunuri imobile aparţinând cultelor religioase sau organizaţiilor religioase, la scara 1/2000 (Lista în clar cuprinzând denumirea acestor bunuri)
2. Plan de situaţie cu încadrarea în spaţiul parohial (cultic), corelat cu planul de amenajare: amplasarea construcţiilor existente, a construcţiilor propuse, amplasarea funcţiunilor, cotele, relaţia cu ansamblul, distanţele fata de limitele terenului şi fata de construcţiile existente, sistematizarea pe verticala, accesele pietonale, rituale şi uzuale, accesele auto, parcajele auto, imprejmuirile, spaţiile verzi amenajate peisagistic, la scara 1/200 sau 1/100
3. Planurile tuturor nivelurilor proiectate, la scara 1/100, 1/50
4. Secţiunile caracteristice, cu explicitarea structurii, volumetriei şi spatialitatii, la scara 1/100, 1/50
5. Fatadele proiectate la scara 1/100, 1/50
6. Orice alte materiale/detalii care ilustreaza proiectul de arhitectura.

III. Acte şi documente anexate în copie
1. Certificatul de urbanism şi plansa-anexa la acesta, vizata spre neschimbare
2. Actul de proprietate asupra terenului, însoţit de plansa cadastrala
3. Plansa cuprinzând reglementãri din planul urbanistic de detaliu (planul urbanistic zonal), solicitatã prin certificatul de urbanism, inclusiv hotãrârea consiliului local sau a consiliului judeţean, dupã caz, de aprobare a documentaţiei
4. Precizarea altor activitãţi profesionale întreprinse în domeniul arhitecturii ecleziale de cãtre autorii proiectului prezentat.
NOTA:
Fiecare plansa, în original, trebuie sa cuprindã în partea dreapta jos un cartus care va fi întocmit în conformitate cu legislaţia în vigoare.




ANEXA 4


la regulament
--------------


MINISTERUL CULTURII ŞI CULTELOR

COMISIA DE AVIZARE A LACASURILOR DE CULT


Se aproba


──────────
Preşedintele C.A.L.C.,
secretar de stat pentru culte


AVIZ Nr. ...../........
privind .............................
.........................................


Cãtre .....................................................................
Spre ştiinţa ..............................................................
Faza: Avizul Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult
Obiectiv ..................................................................
Proiect ...................................................................
Proiectant ................................................................
Beneficiar ................................................................
Documentaţia supusã avizãrii:
- piese scrise ............................................................
- piese desenate ..........................................................
- documentar foto .........................................................
C.A.L.C., întrunitã în şedinţa de lucru din data de ........, la care au
fost prezenţi ................................. membri, în urma analizarii
documentaţiei aferente cererii dumneavoastrã nr. ...... din data de ........,
a hotãrât acordarea prezentului aviz, cu respectarea, sub condiţia nulitãţii
absolute, a urmãtoarelor condiţii:
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................


Vicepreşedinte, Secretar,
................. ...........



NOTA:
Prezentul aviz se redacteazã în doua exemplare care sunt însoţite de
planşele nr. 1-4, vizate spre neschimbare.
Avizul C.A.L.C. nu elimina rãspunderea materialã, civilã şi penalã a
proiectantului, beneficiarului şi executantului, dupã caz, cu privire la
regimul autorizãrii executãrii construcţiilor şi respectãrii normelor şi
legislaţiei în vigoare.





ANEXA 5


la regulament
--------------



MINISTERUL CULTURII ŞI CULTELOR

COMISIA DE AVIZARE A LACASURILOR DE CULT


Se aproba


──────────
Preşedintele C.A.L.C.,
secretar de stat pentru culte



CERTIFICAT DE RESPINGERE/RECOMANDARE Nr. ......../...........
privind ....................................
............................................

Cãtre .....................................................................
........................................................................

Spre ştiinţa ..............................................................
................................................................
Faza: Avizul Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult
Obiectiv ..................................................................
Proiect ...................................................................
Proiectant ................................................................
Beneficiar ................................................................
Documentaţia supusã avizãrii:
- piese scrise ............................................................
- piese desenate ..........................................................
- documentar foto .........................................................
C.A.L.C., întrunitã în şedinţa de lucru din data de ........, la care au
fost prezenţi ................................. membri, în urma analizarii
documentaţiei aferente cererii dumneavoastrã nr. ...... din data de ........,
a hotãrât acordarea prezentului respingere/recomandare.
Motivare:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Recomandãri:
...........................................................................
...........................................................................


Vicepreşedinte, Secretar,
................. ...........

NOTA:
Prezentul certificat de respingere/recomandare se redacteazã în doua
exemplare.


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016