Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 198 din 14 martie 2000  pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de lucru a Comisiei de arbitraj al conflictelor de interese    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 198 din 14 martie 2000 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de lucru a Comisiei de arbitraj al conflictelor de interese

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 27 martie 2000
Ministrul muncii şi protecţiei sociale şi ministru de stat, ministrul justiţiei,
în temeiul prevederilor <>art. 36 din Legea nr. 168/1999 privind soluţionarea conflictelor de munca, ale <>art. 7 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 188/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 10 din Hotãrârea Guvernului nr. 65/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind procedura de lucru a Comisiei de arbitraj al conflictelor de interese, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã legislaţia muncii şi contencios din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, direcţiile generale de munca şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti şi persoanele desemnate arbitri în componenta Comisiei de arbitraj al conflictelor de interese vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii şi protecţiei
sociale,
Smaranda Dobrescu

p. Ministru de stat,
ministrul justiţiei,
Gheorghe Mocuta,
secretar de stat

ANEXA 1

REGULAMENT
privind procedura de lucru a Comisiei de arbitraj al conflictelor de interese

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Comisia de arbitraj al conflictelor de interese se constituie şi funcţioneazã potrivit prevederilor <>art. 32-39 din Legea nr. 168/1999 privind soluţionarea conflictelor de munca, precum şi ale prezentului regulament.
(2) Comisia de arbitraj prevãzutã la alin. (1) are competenta de a soluţiona, în condiţiile <>Legii nr. 168/1999 , cererile de arbitrare a conflictelor de interese, referitoare la revendicarile în legatura cu începerea, desfãşurarea şi încheierea negocierilor colective, precum şi a celor ce privesc grevele derulate în situaţia prevãzutã la art. 62 din legea menţionatã.
ART. 2
Lista cuprinzând persoanele care pot fi desemnate arbitri se stabileşte potrivit <>art. 34 din Legea nr. 168/1999 , o data pe an, de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, cu consultarea organizaţiilor sindicale şi patronale reprezentative, prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, dintre specialiştii în domeniul economic, tehnic, juridic şi din alte profesii, cu acordul Consiliului Economic şi Social.
ART. 3
Arbitrii vor avea studii superioare şi vechime în specialitate de minimum 5 ani.
ART. 4
Arbitrii sunt înscrişi într-o lista pentru fiecare judeţ şi separat pentru municipiul Bucureşti, care va cuprinde numele şi prenumele, locul de munca, telefonul de la serviciu şi de la domiciliu, însoţitã de curriculum vitae.
ART. 5
Arbitrii sunt independenţi şi impartiali în îndeplinirea atribuţiilor lor. Ei nu sunt reprezentanţii pãrţilor.
ART. 6
Activitatea Comisiei de arbitraj al conflictelor de interese se desfãşoarã la sediul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale sau, dupã caz, la sediul direcţiei generale de munca şi protecţie socialã judeţene sau a municipiului Bucureşti, în raport cu nivelul conflictului de interese supus, pe baza consensului pãrţilor, arbitrajului acestei comisii.
ART. 7
Secretariatul Comisiei de arbitraj al conflictelor de interese se asigura de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, respectiv de direcţia generalã de munca şi protecţie socialã judeteana sau a municipiului Bucureşti, prin compartimentele de specialitate cu atribuţii privind înregistrarea conflictelor de interese.
ART. 8
Comisia de arbitraj al conflictelor de interese declansate la nivel de unitate se compune din 3 arbitri desemnaţi, conform <>art. 33 din Legea nr. 168/1999 , în raport cu obiectul conflictului de interese, dupã cum urmeazã:
- un arbitru, de cãtre conducerea unitãţii;
- un arbitru, de cãtre sindicatele reprezentative sau, dupã caz, de reprezentanţii salariaţilor;
- un arbitru, de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
ART. 9
Dispoziţiile <>art. 33 şi 34 din Legea nr. 168/1999 , referitoare la compunerea comisiei de arbitraj şi la lista cuprinzând persoanele care pot fi desemnate arbitri, se aplica, în mod corespunzãtor, şi în cazul comisiei de arbitraj constituite în vederea soluţionãrii cererilor de arbitrare a conflictelor de interese declansate la nivel de grup de unitãţi, de ramura şi la nivel naţional. În aceste situaţii arbitrii pãrţilor conflictului de interese se desemneazã, dupã caz, de organizaţiile patronale şi organizaţiile sindicale, reprezentative, potrivit legii, la nivel de grup de unitãţi, de ramura şi la nivel naţional.

CAP. 2
Procedura de lucru a Comisiei de arbitraj al conflictelor de interese

ART. 10
Comisia de arbitraj se constituie la sesizarea pãrţilor aflate în conflict de interese, printr-o cerere de arbitrare, formulatã în scris, pe baza acordului acestora, înregistratã la direcţia generalã de munca şi protecţie socialã judeteana, a municipiului Bucureşti sau, dupã caz, la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, în raport cu nivelul la care s-a declansat conflictul de interese.
ART. 11
Cererea de arbitrare va conţine urmãtoarele menţiuni:
a) denumirea pãrţilor, sediul acestora şi, dupã caz, numãrul de înmatriculare în registrul comerţului, numãrul de telefon, contul bancar;
b) numele şi calitatea celui care angajeazã sau reprezintã partea în litigiu, cu anexarea dovezii calitãţii acestuia prin împuternicire scrisã;
c) obiectul conflictului de interese;
d) motivele de fapt şi de drept şi probele pe care se întemeiazã cererea; când probele constau în înscrisuri, acestea vor fi anexate la cerere în dublu exemplar;
e) numele şi domiciliul arbitrilor desemnaţi de pãrţi din lista aprobatã potrivit <>art. 34 din Legea nr. 168/1999 ; desemnarea arbitrilor se poate face şi ulterior înregistrãrii cererii de arbitrare, dar nu mai târziu de data la care pãrţile sunt convocate sa depunã intreaga documentaţie privind revendicarile formulate şi susţinerea acestora;
f) semnatura pãrţilor.
ART. 12
Dacã exista mai multe pãrţi care au interese comune (mai multe organizaţii sindicale sau patronale reprezentative), ele vor alege prin consens un singur arbitru.
ART. 13
(1) Data introducerii cererii de arbitrare a conflictului de interese se considera data înregistrãrii acesteia la registratura direcţiei generale de munca şi protecţie socialã judeţene sau a municipiului Bucureşti ori, dupã caz, la registratura Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, acestea având obligaţia de a o inainta de îndatã compartimentului de specialitate cu atribuţii privind înregistrarea conflictelor de interese.
(2) Cererea de arbitrare va fi verificata de persoana din cadrul compartimentului de specialitate prevãzut la art. 7, desemnatã în acest scop, care va indruma pãrţile sa o completeze fãrã întârziere, în mod corespunzãtor, în cazul în care nu cuprinde toate menţiunile prevãzute la art. 11.
ART. 14
În termen de 24 de ore de la data înregistrãrii cererii de arbitrare conducerea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale va desemna arbitrul sau, pe baza propunerii direcţiei generale de munca şi protecţie socialã judeţene sau a municipiului Bucureşti, şi va dispune mãsurile corespunzãtoare pentru stabilirea componentei comisiei de arbitraj, având în vedere persoanele nominalizate, desemnate cu acceptul lor, în calitate de arbitri, de pãrţile aflate în conflict de interese.
ART. 15
Dupã stabilirea componentei nominale a comisiei de arbitraj aceasta comisie va verifica stadiul pregãtirii litigiului pentru dezbatere şi va dispune, dacã considera necesar, mãsurile corespunzãtoare pentru completarea documentaţiei, stabilind un termen în vederea aducerii la îndeplinire a mãsurilor dispuse.
ART. 16
Pãrţile conflictului de interese supus soluţionãrii comisiei de arbitraj au obligaţia sa depunã la aceasta comisie intreaga documentaţie privind revendicarile formulate şi susţinerea acestora.
ART. 17
(1) Comisia de arbitraj are obligaţia sa convoace pãrţile în termen de 3 zile de la primirea documentaţiei prevãzute la art. 16 şi sa dezbata, împreunã cu acestea, conflictul de interese, pe baza dispoziţiilor legale şi a prevederilor contractelor colective de munca aplicabile.
(2) Dezbaterea litigiului având ca obiect conflictul de interese se face cu respectarea principiului egalitãţii de tratament a pãrţilor, a dreptului la apãrare şi a principiului contradictorialitãţii.
ART. 18
În vederea apãrãrii intereselor legitime ale pãrţilor, arbitrii au obligaţia sa respecte caracterul confidenţial al arbitrajului; ei nu au voie sa publice sau sa divulge date despre care iau cunostinta în calitate de arbitri, fãrã a avea autorizarea pãrţilor.
ART. 19
În orice stadiu al dezbaterii conflictului de interese comisia de arbitraj va stãrui pentru soluţionarea acestuia, pe baza înţelegerii pãrţilor.
ART. 20
Dezbaterile arbitrale vor fi consemnate în încheierea de şedinţa. Orice mãsura dispusã de comisia de arbitraj va fi consemnatã în încheierea de şedinţa şi va fi motivatã.
ART. 21
Încheierea de şedinţa va conţine, pe lângã menţiunile prevãzute la art. 26 lit. a) şi b), urmãtoarele:
a) o scurta descriere a desfãşurãrii şedinţei;
b) cererile şi susţinerile pãrţilor;
c) motivele pe care se sprijinã mãsurile dispuse;
d) dispozitivul;
e) semnãturile arbitrilor.
ART. 22
Pãrţile au dreptul sa ia cunostinta de conţinutul încheierilor şi de actele dosarului. La cererea pãrţilor sau din oficiu comisia de arbitraj poate indrepta sau completa încheierea de şedinţa printr-o alta încheiere. La cererea pãrţilor comisia de arbitraj va transmite acestora copie de pe încheierea de şedinţa.
ART. 23
(1) Fiecare dintre pãrţile conflictului de interese are obligaţia sa dovedeascã faptele pe care îşi întemeiazã pretenţiile şi apãrãrile.
(2) În vederea soluţionãrii conflictului de interese, comisia de arbitraj poate cere pãrţilor explicaţii scrise cu privire la obiectul conflictului de interese şi poate dispune administrarea oricãror probe prevãzute de lege.
ART. 24
Dupã ce comisia de arbitraj va considera ca toate împrejurãrile cauzei sunt suficient lamurite, va închide dezbaterile şi va delibera în secret. Comisia de arbitraj se pronunţa în termen de 5 zile de la data încheierii dezbaterilor, printr-o hotãrâre irevocabilã.
ART. 25
Hotãrârea comisiei de arbitraj se ia cu majoritate de voturi. Arbitrul care a avut o alta pãrere îşi va redacta şi va semna opinia separatã, cu menţionarea considerentelor pe care aceasta se întemeiazã.
ART. 26
Hotãrârea comisiei de arbitraj se redacteazã în scris şi va cuprinde urmãtoarele:
a) componenta nominalã a comisiei de arbitraj, locul şi data pronunţãrii hotãrârii;
b) denumirea şi sediul pãrţilor, numele reprezentanţilor pãrţilor şi ale celorlalte persoane care au participat la dezbaterea litigiului având ca obiect soluţionarea conflictului de interese;
c) menţionarea acordului pãrţilor în temeiul cãruia s-a procedat la arbitraj;
d) obiectul conflictului de interese şi susţinerile, pe scurt, ale pãrţilor;
e) motivarea în fapt şi în drept a hotãrârii;
f) dispozitivul;
g) cuantumul onorariului cuvenit arbitrilor, stabilit potrivit <>art. 39 din Legea nr. 168/1999 şi, dupã caz, al celorlalte cheltuieli arbitrale;
h) semnãturile celor 3 arbitri.
ART. 27
Hotãrârea motivatã se comunica pãrţilor în termen de 24 de ore de la pronunţare. Sub sancţiunea nulitãţii, hotãrârea va fi însoţitã de dovezile privind convocarea pãrţilor conform art. 17.
ART. 28
Hotãrârea comisiei de arbitraj face parte din contractul colectiv de munca. Începând cu data pronunţãrii hotãrârii comisiei de arbitraj conflictul de interese înceteazã.
ART. 29
Hotãrârea comisiei de arbitraj se redacteazã în 3 exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, plus un exemplar pentru direcţia generalã de munca şi protecţie socialã judeteana, a municipiului Bucureşti sau, dupã caz, pentru Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale. Toate exemplarele hotãrârii comisiei de arbitraj vor avea pe fiecare pagina semnãturile arbitrilor din componenta comisiei de arbitraj.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016