Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 197 din 18 octombrie 2005  privind modificarea procedurii de implementare a Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare de afaceri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 197 din 18 octombrie 2005 privind modificarea procedurii de implementare a Programului national multianual de infiintare si dezvoltare de incubatoare de afaceri

EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 980 din 4 noiembrie 2005
Având în vedere:
- prevederile <>art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- prevederile anexei nr. 3/12/23 din <>Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- prevederile <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.232/2004 pentru aprobarea Protocolului dintre Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie din România şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 23 aprilie 2004, pentru modificarea Memorandumului de înţelegere dintre Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie din România şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare privind Programul naţional multianual pe perioada 2002-2005 de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri şi a Acordului de cofinanţare dintre Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie din România şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnate la Bucureşti la 14 octombrie 2003;
- prevederile <>art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 753/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie emite prezentul ordin.

ART. I
Procedura de implementare a Programului naţional multianual de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare de afaceri, aprobatã prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie nr. 101/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 512 din 16 iunie 2005, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Secţiunea I.b "Strategia programului" din partea I va avea urmãtorul cuprins:
I.b.1. Administrarea incubatoarelor
Datoritã situaţiei economice şi sociale la nivelul judeţelor Covasna, Braşov şi Alba, Guvernul României este direct interesat de dezvoltarea mediului economic local, prin înfiinţarea şi dezvoltarea de IMM-uri competitive. În acest context, programul va debuta cu o fazã-pilot, care va avea ca finalitate înfiinţarea a 3 incubatoare de afaceri în zonele-ţintã definite în proiect, Covasna, Braşov şi Alba. În urmãtorii ani programul se va extinde la nivel naţional, în baza unui studiu de evaluare preliminar, prin care se vor determina şi cuantifica situaţia existentã, precum şi necesitãţile înfiinţãrii de noi incubatoare de afaceri în alte zone.
Incubatorul de afaceri se constituie printr-un contract-cadru de asociere, încheiat între autoritãţi publice locale, responsabile la nivel local de implementarea programului, societãţi comerciale, ONG-uri, agenţii pentru dezvoltare regionalã sau alte instituţii cu caracter reprezentativ la nivel local, care au calitatea de parte asociatã, capacitatea de a gãzdui şi a administra un incubator de afaceri (IA), precum şi aceea de a acorda asistenţã tehnicã şi de a instrui potenţialii întreprinzãtori în perioada premergãtoare incubãrii.
Contractul-cadru de asociere va conţine clauze specifice referitoare la durata contractului, obiectul acestuia, modalitãţile de împãrţire a rezultatelor activitãţilor economice comune, rãspunderea contractualã, contribuţia pãrţilor, în scopul asigurãrii serviciilor şi facilitãţilor comune oferite de incubatorul de afaceri, condiţii de asigurare a spaţiului incubatorului şi a utilitãţilor.
Autoritãţile publice locale, în cooperare cu Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, denumit în continuare PNUD, şi cu Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, denumitã în continuare ANIMMC, vor contracta ulterior o companie specializatã, care va deveni parte asociatã a contractului-cadru de asociere, denumitã în continuare administratorul incubatorului, şi care se va ocupa de managementul incubatorului de afaceri, ca urmare a procesului de selecţie organizat de PNUD şi ANIMMC, împreunã cu autoritãţile publice locale.
Etapa I: Evaluarea şi selectarea locaţiilor
Procedura generalã pentru înfiinţarea incubatoarelor de afaceri începe cu etapa de evaluare pe teren în vederea selectãrii locaţiilor. Ca urmare a procedurii de selectare a locaţiilor, PNUD va încheia acorduri de cofinanţare cu autoritãţile publice locale, în scopul demarãrii campaniei de amenajare şi reabilitare a spaţiilor destinate desfãşurãrii activitãţii de incubare.
Fondurile destinate iniţierii activitãţilor specifice procesului de incubare vor fi alocate o singurã datã în decursul existenţei programului şi provin din surse financiare private atrase la bugetul programului.
Contravaloarea cheltuielilor privind iniţierea activitãţilor specifice incubatorului reprezintã echivalentul în lei a maximum 70.000 USD, calculat la data efectuãrii plãţii de cãtre PNUD:
a) iniţierea activitãţilor specifice incubatorului: cheltuieli specifice destinate amenajãrii şi/sau reabilitãrii spaţiilor, inclusiv spaţii de producţie, facilitãţi pentru birouri, spaţii comune destinate întâlnirilor, instruire, expoziţii;
b) pe parcursul implementãrii programului nu se acceptã decontarea cheltuielilor care fac obiectul unor activitãţi de reparaţii curente;
c) virarea efectivã a sumelor se face de cãtre PNUD în contul autoritãţilor publice locale, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data prezentãrii documentelor justificative, întocmite de reprezentanţii autoritãţilor publice locale;
d) dosarul privind documentaţia justificativã va conţine lista tuturor documentelor depuse, copie de pe documentaţia tehnicã întocmitã în vederea atribuirii lucrãrilor de amenajare şi/sau reabilitare, în conformitate cu legislaţia în vigoare, contracte de prestãri de servicii, facturi fiscale, chitanţe fiscale, ordine de platã, extrase de cont etc.;
e) PNUD are dreptul sã verifice la sediul incubatorului veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, activitãţilor, serviciilor şi cheltuielilor efectuate în cadrul campaniei de amenajare şi reabilitare a spaţiilor destinate desfãşurãrii activitãţilor de incubare.
Etapa a II-a: Selectarea administratorului incubatorului
Prin intermediul administratorului incubatorului, care va fi o companie contractantã, IMM-urile vor beneficia de asistenţã financiarã şi tehnicã în cadrul prezentului program. Administratorul incubatorului va fi responsabil de aspectele operaţionale şi de conducerea incubatorului de afaceri.
Selecţia administratorului incubatorului, care îndeplineşte toate criteriile prevãzute în anexa nr. 1 "Criterii de selectare a administratorului incubatorului" şi în Ghidul aplicantului, se va organiza de cãtre autoritãţile publice locale responsabile de implementarea la nivel local a programului, împreunã cu PNUD şi ANIMMC, prin una dintre procedurile de achiziţie publicã prevãzute de legislaţia în vigoare. Aceste criterii vor ţine seama, în special, de existenţa premiselor favorabile şi a altor resurse materiale pentru realizarea incubatorului de afaceri, a experienţei acestora în domeniul managementului afacerilor, de existenţa resurselor umane proprii, de capacitatea de a mobiliza resursele financiare suplimentare necesare pentru funcţionarea incubatorului de afaceri şi dupã încheierea programului.
Anexa nr. 1 conţine, de asemenea, şi descrierea procedurii de selecţie, precum şi documentaţia care va fi elaboratã şi înaintatã în vederea selecţiei de cãtre fiecare ofertant.
Selecţia acestora se va organiza în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 461/2001 pentru aprobarea normelor de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Administratorul incubatorului va avea rolul şi responsabilitãţile definite în anexa nr. 2 la prezenta procedurã. Administratorul incubatorului va administra activitatea incubatorului de afaceri, beneficiind de asistenţã financiarã şi tehnicã acordatã prin intermediul programului, în baza prezentei proceduri. Pentru a asigura respectarea strictã a obligaţiilor contractuale şi a administrãrii în mod eficient a incubatorului de afaceri, personalul de conducere al acestuia va fi angajat cu implicarea directã a conducerii programului (PNUD).
Pentru incubatoarele nou-înfiinţate, care fac obiectul prezentei proceduri, vor fi finanţate urmãtoarele tipuri de cheltuieli, conform anexei nr. 7:
● administrarea programului;
● alocaţii financiare nerambursabile destinate susţinerii activitãţilor specifice incubatorului de afaceri.
Anexa nr. 7 (Bugetul programului) va fi aprobatã de cãtre partenerii în program, în termen de 30 de zile de la data notificãrii de cãtre ANIMMC a publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei proceduri.
Alocaţiile financiare nerambursabile destinate înfiinţãrii şi susţinerii activitãţilor specifice incubatoarelor de afaceri nou-înfiinţate, care fac obiectul prezentei proceduri, vor fi eliberate de cãtre PNUD în mai multe tranşe, conform memorandumului de înţelegere, astfel:
I.b.1.1. Alocaţia financiarã nerambursabilã acordatã administratorului incubatorului va fi alocatã în primul an de implementare a programului, pe baza rapoartelor de activitate trimestriale şi a documentelor financiare justificative. Documentaţia justificativã depusã de administratorii incubatoarelor va conţine lista tuturor documentelor: contracte de prestãri de servicii, facturi fiscale, chitanţe fiscale, ordine de platã, extrase de cont etc.
Fondurile alocate provin din surse financiare private atrase la bugetul programului.
Valoarea alocaţiei financiare nerambursabile acordate administratorului incubatorului reprezintã echivalentul în lei a maximum 50.000 USD, calculat la data efectuãrii plãţii de cãtre PNUD, pentru urmãtoarele tipuri de cheltuieli:
a) contravaloarea cheltuielilor privind instruirea, în perioada de preincubare, a maximum 100 de potenţiali întreprinzãtori;
b) contravaloarea cheltuielilor pentru editarea şi tipãrirea suportului de curs realizat în perioada de preincubare şi a curriculei de curs pentru instruirea efectuatã în decursul procesului de incubare;
c) contravaloarea cheltuielilor privind organizarea procesului de evaluare a proiectelor şi de selecţie a maximum 20 de IMM-uri/incubator;
d) contravaloarea cheltuielilor privind consultanţa acordatã în perioada de preincubare pentru înfiinţarea de noi societãţi comerciale;
e) contravaloarea cheltuielilor pentru realizarea unei pagini web de promovare a activitãţilor incubatorului;
f) administratorul incubatorului are obligaţia sã organizeze trimestrial seminarii de instruire pentru beneficiarii programului pe toatã perioada de implementare a acestuia;
g) PNUD are dreptul sã verifice condiţiile de realizare a instruirii şi a agendei seminariilor organizate de administratorul incubatorului;
h) ca urmare a procesului de evaluare şi analizã a oportunitãţii cheltuielilor efectuate de administratorul incubatorului, PNUD va aproba eligibilitatea acestora;
i) virarea efectivã a sumelor, care fac obiectul primei tranşe, se face trimestrial de cãtre PNUD în contul administratorului incubatorului, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data prezentãrii raportului de activitate şi a documentelor justificative de cãtre acesta;
j) nu se acceptã utilizarea alocaţiei financiare aferente primei tranşe pentru plata taxelor şi/sau a impozitelor şi a salariilor echipei manageriale responsabile pentru administrarea incubatorului.
Alocarea primei tranşe se va realiza ca urmare a încheierii contractului-cadru între PNUD, ANIMMC şi administratorul incubatorului, a rezultatelor campaniei de instruire a potenţialilor întreprinzãtori şi a procesului de evaluare a proiectelor şi de selectare a 20 de beneficiari finali ai programului/incubator.
I.b.1.2. Alocaţiile financiare nerambursabile acordate IMM-urilor, în conformitate cu anexa nr. 5 "Ciclul de incubare/cheltuieli eligibile", vor fi alocate lunar de cãtre PNUD, pe baza rapoartelor financiare întocmite de administratorii incubatoarelor pentru luna anterioarã efectuãrii plãţilor:
a) administratorii incubatoarelor vor prezenta lunar rapoarte financiare şi de activitate, în baza contractelor-cadru ce vor fi încheiate între aceştia şi PNUD şi a contractelor de prestãri de servicii încheiate între furnizorul de servicii şi IMM-urile incubate, prin care se vor demonstra utilizarea eficientã a resurselor financiare alocate şi pãstrarea destinaţiei acestora;
b) rapoartele financiare lunare vor fi însoţite de documentaţia justificativã (contracte de prestãri de servicii, facturi fiscale, chitanţe fiscale, ordine de platã, extrase de cont) privind cheltuielile realizate şi de rapoartele de activitate ale furnizorului de servicii şi ale IMM-urilor privind evaluarea activitãţii consultantului;
c) ca urmare a procesului de evaluare şi analizã a oportunitãţii cheltuielilor efectuate de cãtre beneficiarii programului, PNUD va aproba eligibilitatea acestora;
d) aprobarea cheltuielilor se va face pe baza justificãrilor financiare întocmite de administratorii incubatoarelor şi a rapoartelor de activitate ale furnizorului de servicii şi ale IMM-urilor privind evaluarea activitãţii acestuia de cãtre conducerea programului, cu implicarea directã a ANIMMC şi PNUD. În cazul în care achiziţionarea serviciilor specializate se face prin intermediul furnizorilor de servicii externi, rapoartele de activitate vor conţine informaţii detaliate privind furnizorul de servicii de consultanţã;
e) virarea efectivã a plãţilor se va face lunar de cãtre PNUD în contul beneficiarilor programului - IMM-uri incubate, în termen de 15 zile lucrãtoare, dupã efectuarea serviciilor şi plata cheltuielilor eligibile aferente, cãtre furnizorul de servicii, şi dupã prezentarea rapoartelor de activitate şi a documentelor justificative de cãtre administratorul incubatorului;
f) nu se acceptã efectuarea de plãţi compensatorii între pãrţile contractante, în cadrul serviciilor şi cheltuielilor eligibile;
g) PNUD are dreptul sã verifice la sediul incubatorului veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor solicitanţilor, a activitãţilor, serviciilor şi cheltuielilor efectuate în cadrul programului. În acest scop beneficiarii programului vor pune la dispoziţie PNUD, la solicitarea acestuia, materialele elaborate în cadrul contractelor încheiate cu furnizorii de servicii de consultanţã.
IMM-urile incubate vor beneficia astfel de alocaţii financiare nerambursabile, în conformitate cu ciclul de incubare descris în anexa nr. 5.
Programul se deruleazã pe perioada 2004-2008, conform Strategiei guvernamentale pentru susţinerea dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii în perioada 2004-2008, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.280/2004 , în baza alocaţiilor bugetare prevãzute anual prin legea bugetului de stat şi a contribuţiilor pãrţilor, stabilite prin prezenta procedurã.
I.b.2. Beneficiarii programului
I.b.2.1. Beneficiarii programului sunt potenţiali întreprinzãtori, constituiţi în societãţi comerciale organizate în temeiul <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, şi care, la data solicitãrii, îndeplinesc cumulativ condiţiile <>Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi criteriile de eligibilitate specificate mai jos:
2.1.1. IMM-urile nou-înfiinţate, care au potenţial de dezvoltare ridicat, trebuie sã prezinte un proiect fezabil de dezvoltare prin care sã permitã crearea a minimum 3 locuri de muncã în urmãtorii 2 ani.
În cadrul programului sunt definite ca IMM-uri nou-înfiinţate:
a) agenţii economici care în termen de douã luni de la data selecţiei prezintã dovada obţinerii înregistrãrii şi autorizãrii societãţii comerciale la oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul unde îşi are sediul societatea, în zonele-ţintã în care sunt amplasate incubatoarele de afaceri care fac obiectul prezentului program;
b) agenţii economici care vor respecta criteriul de independenţã, aşa cum este acesta definit la alin. (2) al <>art. 3 din Legea nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) agenţii economici care desfãşoarã activitãţi de producţie de bunuri şi/sau servicii.
2.1.2. IMM-urile cu istoric de funcţionare de maximum 2 ani de la data intrãrii în incubator trebuie sã prezinte un proiect fezabil de dezvoltare care sã permitã crearea a minimum 3 locuri de muncã în urmãtorii 2 ani.
În cadrul programului sunt definite ca IMM-uri cu istoric de funcţionare de maximum 2 ani la data intrãrii în incubator, dupã cum urmeazã:
a) agenţii economici care au sediul social în zonele-ţintã în care sunt amplasate incubatoarele de afaceri care fac obiectul prezentei proceduri;
b) agenţii economici care respectã criteriul de independenţã, aşa cum este acesta definit la alin. (2) al <>art. 3 din Legea nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) agenţii economici care au un bilanţ contabil pozitiv pe ultimii 2 ani;
d) agenţii economici care au un numãr mediu scriptic de minimum 3 salariaţi în anul fiscal anterior incubãrii;
e) agenţii economici care nu sunt în stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un judecãtor-sindic, nu au activitãţile comerciale suspendate;
f) agenţii economici care desfãşoarã activitãţi de producţie de bunuri şi/sau servicii.
2.1.3. În cadrul prezentei proceduri se defineşte ca data intrãrii în incubator data semnãrii contractului de închiriere dintre administratorul incubatorului şi beneficiarii programului - IMM-uri incubate.
I.b.2.2. Nu beneficiazã de prevederile programului: societãţile bancare, societãţile de asigurare şi reasigurare, societãţile de administrare a fondurilor financiare de investiţii, societãţile de valori imobiliare, societãţile cu activitate principalã de comerţ, activitãţi de intermedieri financiare, activitãţi auxiliare intermedierilor financiare, activitãţi de intermedieri imobiliare, activitãţi juridice, de contabilitate şi revizie contabilã, consultanţã în domeniul fiscal, consultanţã în afaceri, selecţia şi plasarea forţei de muncã, alte activitãţi prestate în principal întreprinderilor.
I.b.2.3. Prin prezenta procedurã nu beneficiazã de ajutoare de stat agenţii economici din sectoarele de activitate referitoare la producţia, prelucrarea şi comercializarea produselor agricole, aşa cum sunt definite în anexa nr. 3 la Regulamentul privind ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, aprobat prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 55/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cei din industria de pescuit şi industria carboniferã.
I.b.2.4. Ca urmare a procesului de instruire se va realiza selecţia a maximum 20 de întreprinzãtori/incubator, în baza planurilor de afaceri întocmite de cãtre aceştia în vederea constituirii de societãţi comerciale, dintre care:
2.4.1. maximum 10 societãţi comerciale vor fi nou-înfiinţate;
2.4.2. minimum 10 societãţi comerciale vor prezenta un istoric de funcţionare de maximum 2 ani la data înscrierii în incubator.
I.b.2.5. Selecţia beneficiarilor se va face prin procedura de licitaţie de proiecte şi va ţine cont de criteriul de fezabilitate al acestor propuneri, evidenţiind urmãtoarele aspecte: ideea de afaceri, aspecte referitoare la implementarea proiectului, marketing, structura organizaţionalã, resurse financiare, riscuri şi oportunitãţi, resurse umane şi aspecte juridice etc.
I.b.2.6. Rezultatul procesului de evaluare va fi comunicat în scris solicitanţilor în termen de 5 zile lucrãtoare de la data evaluãrii proiectelor.
I.b.2.7. Decizia comisiei de evaluare nu poate fi contestatã în instanţã. Contestaţiile vor fi soluţionate de cãtre comisia de evaluare în termen de 5 zile lucrãtoare de la data depunerii acestora.
I.b.2.8. Selecţia întreprinzãtorilor se va face de cãtre o comisie din a cãrei componenţã vor face parte reprezentanţi ai autoritãţilor publice locale, ANIMMC, PNUD şi ai administratorului incubatorului.
I.b.3. Cadrul instituţional şi resursele programului
Programul se bazeazã pe o strânsã colaborare între ANIMMC, PNUD şi autoritãţile publice locale/administratorul incubatorului/agenţiile pentru dezvoltare regionalã, care vor fi parteneri direct implicaţi în implementarea programului, cu roluri şi responsabilitãţi clar definite.
Contribuţiile în naturã ale pãrţilor contractului-cadru de asociere, sub formã de locaţii, servicii, materiale şi resurse umane, sunt esenţiale pentru implementarea cu succes a programului.
Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie (ANIMMC) va asigura finanţarea programului din fonduri alocate de la bugetul de stat, aşa cum este prevãzut în Memorandumul de înţelegere dintre Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie din România şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare privind Programul naţional multianual pe perioada 2002-2005 de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri şi în Acordul de cofinanţare dintre Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie din România şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnate la Bucureşti la 14 octombrie 2003, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 173/2004 , şi în Protocolul dintre Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie din România şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 23 aprilie 2004, pentru modificarea Memorandumului de înţelegere dintre Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie din România şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare privind Programul naţional multianual pe perioada 2002-2005 de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare tehnologice şi de afaceri şi a Acordului de cofinanţare dintre Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie din România şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnate Bucureşti la 14 octombrie 2003, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.232/2004 .
În conformitate cu Memorandumul de înţelegere dintre ANIMMC şi PNUD, art. 3 "Obligaţiile pãrţilor" pct. 3.1, ANIMMC va avea responsabilitãţile unei agenţii naţionale de execuţie şi va numi un coordonator naţional de program, deţinând controlul asupra deciziilor în derularea programului. În acest sens ANIMMC va monitoriza stadiul implementãrii programului, pentru a se asigura cã sunt atinse obiectivele stabilite prin prezenta procedurã.
3.1. Contribuţia ANIMMC (donator) pentru anul 2005 este reprezentatã de echivalentul în dolari S.U.A. al sumei de 15 miliarde lei, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 511/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Protocolului dintre Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie din România şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 23 aprilie 2004, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.232/2004 .
În conformitate cu prevederile art. I pct. 3 din Acordul de cofinanţare încheiat între ANIMMC şi PNUD, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 173/2004 , contribuţia donatorului (ANIMMC) pentru anul 2005, reprezentând fondul alocat programului de la bugetul de stat, va fi depusã integral în contul bancar în lei al PNUD nr. RO02BRDE450SV03466804500, deschis la BRD-GSG-Sucursala mari clienţi corporativi, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin.
Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) va asigura resurse financiare din fonduri proprii, în cuantumul stabilit în Memorandumul de înţelegere dintre ANIMMC şi PNUD şi Acordul de cofinanţare dintre ANIMMC şi PNUD, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 173/2004 , şi în Protocolul dintre Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie din România şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la 23 aprilie 2004, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.232/2004 .
În conformitate cu Memorandumul de înţelegere dintre ANIMMC şi PNUD, art. 3 "Obligaţiile pãrţilor" pct. 3.2, PNUD îşi asumã rolul şi responsabilitãţile unei agenţii naţionale de implementare. În aceastã calitate PNUD va rãspunde de managementul adecvat al programului, din punct de vedere administrativ, financiar şi tehnic, prin respectarea procedurilor de achiziţie publicã şi contractare, inclusiv selecţia personalului angajat în cadrul programului, asigurarea echipamentelor şi a materialelor necesare, raportarea şi monitorizarea implementãrii programului, care va fi executat conform modalitãţii naţionale de execuţie (NEX).
Asistenţa pe care o va acorda PNUD este importantã pentru realizarea obiectivelor programului. În calitatea sa de organizaţie internaţionalã de dezvoltare şi subiect de drept internaţional public, cu o largã recunoaştere, PNUD are o bogatã experienţã în domeniul promovãrii IMM-urilor, precum şi în dezvoltarea incubatoarelor de afaceri.
3.2. Contribuţia PNUD pentru anul 2005 este reprezentatã de echivalentul în dolari S.U.A. al sumei de 2,475 miliarde lei, în conformitate cu prevederile art. 1 pct. 1 din Addendumul încheiat între Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare din România, semnat la Bucureşti la 20 mai.
Pe parcursul implementãrii sale, programul va oferi IMM-urilor incubate posibilitatea de a colabora cu instituţii bancare, societãţi/programe de microfinanţare, fonduri locale de garantare a creditelor pentru IMM-uri, alte autoritãţi publice centrale/locale, finanţatori internaţionali sau alte entitãţi etc.
2. Anexele nr. 1 şi 2 la procedurã se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. II
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la data publicãrii.

p. Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii
şi Cooperaţie,
Gabriela Vasile

Bucureşti, 18 octombrie 2005.
Nr. 197.

ANEXA 1

CRITERII DE SELECTARE A ADMINISTRATORULUI INCUBATORULUI

Definiţie: Administratorul incubatorului (AI) - societãţi comerciale (organizate în temeiul <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, şi care la data solicitãrii îndeplinesc cumulativ condiţiile <>Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare) sau ONG-uri (organizate în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobatã prin <>Legea nr. 246/2005 ) contractante.
Incubatoarele de afaceri vor fi reprezentate de o companie contractantã care se va ocupa de managementul strategic al incubatorului de afaceri.
Administratorul incubatorului va fi responsabil de aspectele operaţionale şi de conducere a incubatorului de afaceri.
În momentul încheierii contractului-cadru între PNUD, ANIMMC şi administratorul incubatorului vor trebui luate în consideraţie aspecte precum: promovarea localã a programului din resurse financiare proprii, numãrul de personal necesar echipei manageriale responsabile de administrarea incubatorului, elaborarea rapoartelor financiare şi a rapoartelor privind stadiul de realizare a programului, monitorizarea clienţilor. Calificarea şi experienţa echipei manageriale, precum şi adoptarea unei atitudini profesionale privind managementul incubatoarelor reprezintã doar câteva dintre aspectele importante pentru performanţa acestui proiect.
Din experienţa anterioarã s-a observat cã cele mai sustenabile incubatoare sunt cele care deţin un management performant şi susţin dezvoltarea mediului economic local. Astfel, administratorii incubatoarelor vor fi direcţionaţi spre însuşirea unor aptitudini specializate orientate cãtre necesitãţiile clienţilor, facilitând parteneriatele între companiile-client prezente în incubator în scopul creãrii de valoare adãugatã ridicatã (de exemplu: promovarea unor proiecte de afaceri colective, furnizarea serviciilor nonfinanciare comune, facilitarea externalizãrii relaţiilor de afaceri, dezvoltarea abilitãţilor manageriale şi tehnice ale firmelor incubate).
1.1. Criterii de selecţie a solicitanţilor:
a) solicitanţii trebuie sã aibã sediul social în România, în regiunile de dezvoltare în care sunt amplasate incubatoarele care fac obiectul prezentului program;
b) istoric de activitate de minimum 3 ani;
c) bilanţ contabil pozitiv în ultimii 3 ani;
d) nu sunt în stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un judecãtor-sindic, nu au activitãţile comerciale suspendate;
e) proiecte de consultanţã realizate în ultimii 3 ani şi rezultatele acestora;
f) proiecte de colaborare încheiate cu autoritãţile publice locale şi cu agenţiile pentru dezvoltare regionalã şi rezultatele acestora;
g) personal calificat cu experienţã în managementul afacerilor în domeniul IMM şi/sau poate sã atragã experţi capabili, sã ofere consultanţã şi alte servicii de susţinere a afacerilor, conform cerinţelor menţionate în anexa nr. 3;
h) infrastructura proprie necesarã pentru asigurarea serviciilor menţionate în anexa nr. 3;
i) plan de afaceri viabil pentru dezvoltarea incubatorului de afaceri pe termen mediu şi lung.
1.2. Procedura de selectare a administratorului incubatorului
Autoritãţile publice locale responsabile de implementarea la nivel local a programului, ANIMMC împreunã cu PNUD vor organiza procesul de selecţie a societãţii comerciale sau a ONG-ului, denumitã în continuare administratorul incubatorului.
Ghidul aplicantului pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor va fi supus aprobãrii ANIMMC.
Data limitã de depunere a ofertelor pentru fiecare incubator este de minimum 10 zile de la data publicãrii anunţului de participare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a "Achiziţii publice".
Ofertele vor fi depuse în plic sigilat şi închis, purtând menţiunea "Programul naţional multianual pentru înfiinţarea şi dezvoltarea incubatoarelor de afaceri în România nr. 000 14603 - Selectare administrator incubator", la sediul autoritãţilor publice locale responsabile de implementarea la nivel local a programului, în termen de maximum 20 de zile lucrãtoare de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a "Achiziţii publice", a anunţului de participare.
Documentaţia tehnicã privind procedura de selectare a administratorului incubatorului poate fi ridicatã de solicitanţi de la sediul autoritãţilor publice locale responsabile de implementarea la nivel local a programului sau de pe pagina web a acestora.
1.2.1. Ofertele vor avea anexate urmãtoarele informaţii cuprinzând:
a) lista tuturor documentelor depuse;
b) scrisoare de intenţie privind disponibilitatea solicitantului de a administra incubatorul şi de a oferi asistenţã tehnicã beneficiarilor programului, în original, semnatã şi ştampilatã de reprezentantul legal al solicitantului;
c) certificatul constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul unde îşi are sediul societatea, în care sã se menţioneze reprezentanţii legali ai acesteia, precum şi domeniile de activitate ale societãţii solicitante (clasa CAEN 7414, 7415);
sau, dupã caz,
d) hotãrârea instanţei judecãtoreşti prin care s-a dispus înscrierea în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;
e) certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, aflat la grefa judecãtoriei în a cãrei circumscripţie teritorialã îşi are sediul;
f) actul constitutiv şi statutul asociaţiei sau fundaţiei;
g) certificatul de obligaţii fiscale al solicitantului pe ultimii 3 ani;
h) bilanţul contabil în ultimii 3 ani. Solicitantul va prezenta copii de pe bilanţurile contabile din ultimii 3 ani de activitate, vizate şi înregistrate de organele competente, semnate pentru conformitate cu originalul de cãtre reprezentantul legal al solicitantului;
i) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului legal al ofertantului privind numãrul mediu scriptic de personal în anul anterior;
j) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului legal privind respectarea criteriului de independenţã, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã este cazul;
k) prezentarea activitãţii solicitantului în ultimii 3 ani. Solicitantul va prezenta o scurtã descriere a profilului companiei şi a istoricului acesteia de activitate;
l) studiu asupra oportunitãţilor de afaceri din aria geograficã de amplasare a incubatorului. Solicitantul va prezenta o analizã a potenţialului local de dezvoltare şi a resurselor existente în zonã;
m) obiective de dezvoltare în urmãtorii 5 ani; în acest sens solicitantul va propune un plan de afaceri al incubatorului de afaceri pentru un interval de 5 ani şi metodologia de lucru, în vederea dezvoltãrii incubatorului. Solicitantul va prezenta o scurtã descriere a modului în care va implementa serviciile oferite în cadrul incubatorului de afaceri, explicaţiile oferite vor conţine informaţii privind capacitatea acestuia de a asigura serviciile de management al incubatorului, informare şi documentare, training, protecţia mediului, evaluarea noilor idei de afaceri etc.;
n) propuneri privind acţiuni de marketing;
o) riscurile programului. Solicitantul trebuie sã prezinte modul prin care va realiza corelarea activitãţii incubatorului de afaceri cu alte instituţii reprezentative la nivel local (bãnci, institute de cercetare, institute de învãţãmânt superior şi alte întreprinderi din zona-ţintã);
p) propuneri privind suportul de curs pentru instruirea a maximum 100 de potenţiali întreprinzãtori. Solicitantul va prezenta suportul de curs pentru urmãtoarele domenii: întocmirea planului de afaceri, planificare strategicã, analiza potenţialilor concurenţi, strategia de intrare pe piaţã, marketing, contabilitate, administrarea bugetelor, estimarea costurilor. Solicitantul va prezenta totodatã mijoacele prin care va identifica potenţialii beneficiari ai programului, modalitãţile de instruire şi selectare şi va propune metodele de monitorizare şi evaluare a proiectelor selectate în program;
q) infrastructura proprie necesarã pentru asigurarea serviciilor menţionate în anexa nr. 3. Solicitantul trebuie sã asigure contribuţia sa "în naturã" în scopul derulãrii programului (echipamente de birou, computere, asigurarea publicitãţii locale a programului în perioada de iniţiere a activitãţii incubatorului);
r) referinţe privind proiectele de consultanţã realizate în ultimii 3 ani şi rezultatele acestora;
s) referinţe privind proiectele de colaborare realizate împreunã cu autoritãţile locale şi cu agenţiile pentru dezvoltare regionalã şi rezultatele acestora;
t) capacitatea instituţionalã a solicitantului (personal calificat, resurse financiare). Solicitantul trebuie sã propunã organigrama (lista de personal/CV-urile membrilor echipei manageriale a incubatorului şi parametrii de salarizare a acestora);
ţ) personalul echipei manageriale cu sarcini în îndeplinirea contractului de administrare a incubatorului trebuie sã întruneascã urmãtoarele cerinţe minime:
● educaţie academicã superioarã tehnicã, economicã/ management al afacerilor;
● cunoaşterea a cel puţin unei limbi de circulaţie internaţionalã;
● cunoaşterea nevoilor întreprinderilor mici şi mijlocii, în funcţie de stadiul de dezvoltare al acestora;
● cunoştinţe şi informaţii privind mediul de afaceri din aria geograficã de amplasare a incubatorului de afaceri;
● cunoştinţe privind domeniile cuprinse în suportul de curs pentru instruirea a maximum 100 de potenţiali întreprinzãtori.
1.2.2. Ofertele vor fi evaluate din punct de vedere tehnic şi financiar de cãtre o comisie de evaluare constituitã din reprezentanţi ai ANIMMC, PNUD şi reprezentanţi ai autoritãţilor publice locale.
1.2.3. Rezultatul procesului de evaluare va fi comunicat în scris solicitanţilor în termen de 5 zile lucrãtoare de la data evaluãrii ofertelor.
1.2.4. Decizia comisiei de evaluare nu poate fi contestatã în instanţã. Contestaţiile vor fi soluţionate de comisia de evaluare în termen de 5 zile lucrãtoare de la data depunerii acestora.
1.2.5. Procedura de selectare a societãţii comerciale/ONG desemnate ca administrator al incubatorului va avea loc o singurã datã în decursul existenţei programului pentru fiecare incubator constituit prin prezenta procedurã.
1.2.6. În cazul în care administratorul incubatorului nu îşi respectã obligaţiile contractuale, autoritãţile publice locale, responsabile de implementarea la nivel local a programului, PNUD şi ANIMMC îi vor impune penalitãţi sau, dupã caz, vor putea solicita rezilierea contractului-cadru, conform clauzelor contractuale.

ANEXA 2

ROLUL ŞI RESPONSABILITĂŢILE ADMINISTRATORULUI INCUBATORULUI

Administratorul incubatorului are urmãtoarele responsabilitãţi şi atribuţii:
a) are ca responsabilitate administrarea incubatorului de afaceri;
b) are dreptul sã îşi deschidã cont în instituţii bancare, conform legilor în vigoare;
c) încheie un contract-cadru cu PNUD şi ANIMMC pentru implementarea prezentului program;
d) încheie contracte de închiriere cu IMM-urile care vor fi selectate pentru incubare;
e) primeşte şi utilizeazã fondurile alocate prin program de la bugetul de stat, în conformitate cu legea bugetului de stat, şi care sunt alocate cu aceastã destinaţie prin bugetul ANIMMC sau alte fonduri ce provin din surse financiare private atrase la bugetul programului;
f) administratorul incubatorului este direct rãspunzãtor pentru utilizarea fondurilor acordate şi aprobate de PNUD ca agenţie naţionalã de implementare, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
g) întocmeşte şi pãstreazã evidenţele contabile ale incubatorului de afaceri, pe care le pune la dispoziţie autoritãţilor publice, la solicitarea acestora, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
h) îşi îndeplineşte obligaţiile exigibile de platã a impozitelor, taxelor şi datoriilor cãtre bugetul de stat şi bugetele locale;
i) pentru a asigura respectarea strictã a obligaţiilor contractuale şi a administrãrii în mod eficient a incubatorului de afaceri, personalul de conducere al acestuia va fi angajat cu implicarea directã a Agenţiei Naţionale de Implementare;
j) organizeazã, din resurse financiare proprii, promovarea localã a programului, în perioada de iniţiere a activitãţilor incubatorului, în locaţiile unde se vor înfiinţa incubatoarele de afaceri-pilot (producţie de materiale promoţionale, publicitate, organizare/participare la seminarii specializate etc.);
k) propune şi realizeazã documentaţia tehnicã privind procedura de selecţie a potenţialilor beneficiari ai prezentului program;
l) propune şi realizeazã suportul de curs pentru instruirea unui numãr de maximum 100 de întreprinzãtori potenţiali, în vederea selectãrii celor mai bune 20 de idei de afaceri/incubator şi asistarea IMM în procesul de preincubare, supune echipei de program spre aprobare finanţarea acestora, conform prezentei proceduri;
m) organizeazã trimestrial seminarii de instruire pentru beneficiarii programului, pe toatã perioada de implementare a acestuia;
n) asigurã serviciile menţionate în anexa nr. 3, pentru care încheie contracte de servicii cu IMM-uri incubate;
o) asigurã garanţia utilizãrii spaţiilor şi a mijloacelor fixe aflate în dotarea incubatorului în scopul declarat iniţial. Administratorul incubatorului rãspunde de menţinerea în patrimoniul incubatorului a terenurilor, spaţiilor şi echipamentelor aferente acestuia, prin contractele-cadru de asociere şi cel de servicii/închiriere semnat cu IMM-uri selecţionate în vederea incubãrii;
p) elaboreazã lunar rapoarte financiare, iar trimestrial rapoarte privind stadiul de realizare a programului, pe care le înainteazã PNUD (echipa de program), împreunã cu documentele justificative privind utilizarea fondurilor, evidenţiind alocaţiile financiare nerambursabile pentru fiecare beneficiar incubat (contracte de servicii, facturi fiscale, chitanţe fiscale, ordine de platã, extrase de cont etc.). Plata fondurilor nerambursabile se va face dupã aprobarea acestor rapoarte de cãtre PNUD (conducerea programului);
q) asigurã monitorizarea şi evaluarea activitãţilor firmelor incubate pe întreaga perioadã de derulare a programului;
r) desfãşoarã activitãţi de atragere de fonduri şi dupã încheierea programului pentru a asigura fondurile suplimentare necesare derulãrii activitãţii incubatorului de afaceri dupã încetarea acordãrii subvenţiilor de la bugetul de stat;
s) la cerere, implicã IMM-urile incubate în activitãţi specifice de cercetare naţionale şi internaţionale şi în programe de inovaţii;
ş) stabileşte şi menţine relaţii cu alte reţele internaţionale de incubatoare de afaceri.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016