Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 197 din 12 martie 2003  privind organizarea si functionarea comisiilor medicale de orientare scolar-profesionala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 197 din 12 martie 2003 privind organizarea si functionarea comisiilor medicale de orientare scolar-profesionala

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 261 din 15 aprilie 2003
Având în vedere prevederile <>art. 12 lit. a) din Legea nr. 100/1998 privind asistenta de sãnãtate publica,
vazand Referatul Direcţiei generale de sãnãtate publica nr. DB 2418 din 12 martie 2003 şi Referatul Comisiei de specialitate de igiena nr. 6.803 din 3 decembrie 2002,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii şi familiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba organizarea comisiilor medicale de orientare şcolar-profesionalã, care vor funcţiona în cadrul direcţiilor de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 2
(1) Comisiile medicale de orientare şcolar-profesionalã vor avea urmãtoarea componenta:
● coordonator - şeful compartimentului de igiena şcolarã sau un medic cu specialitatea medicina şcolarã din cadrul direcţiei de sãnãtate publica judeţene (D.S.P.J.) sau a municipiului Bucureşti;
● membri:
- şeful compartimentului de medicina muncii sau un medic cu specialitatea medicina muncii din cadrul D.S.P.J. sau a municipiului Bucureşti;
- şeful serviciului de asistenta familialã şi socialã sau un medic inspector cu specialitatea pediatrie din cadrul D.S.P.J. sau a municipiului Bucureşti.
(2) Comisia medicalã de orientare şcolar-profesionalã se numeşte prin dispoziţie a directorului D.S.P.J. sau a municipiului Bucureşti.
ART. 3
Atribuţiile şi metodologia de funcţionare ale comisiei medicale de orientare şcolar-profesionalã sunt cuprinse în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin orice dispoziţie contrarã se abroga.
ART. 5
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

Bucureşti, 12 martie 2003.
Nr. 197.


ANEXA 1

ATRIBUŢIILE
comisiei medicale de orientare şcolar-profesionalã

1. Coordoneazã activitatea medicilor şcolari de medicina generalã din cabinetele medicale şcolare privind activitãţile medicale de orientare şcolar-profesionalã în rândul elevilor, cu precãdere al celor din clasele terminale ale ciclului gimnazial şi, respectiv, liceal, solutionand cazurile speciale trimise de aceşti medici la comisie.
2. Recomanda, în baza actelor medicale doveditoare, elevilor cu handicap fizic din învãţãmântul obligatoriu, nedeplasabili, cu boli cronice grave, scutirea parţialã sau totalã de frecventa a cursurilor şcolare, beneficiind de îndrumarea unitãţii de învãţãmânt (în conformitate cu art. 85 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, aprobat prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.747/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 19 februarie 2002).
3. Avizeazã transferurile din motive medicale de la o unitate de învãţãmânt la alta, de la o filiera la alta, de la un profil la altul şi de la o specializare la alta în licee şi şcoli profesionale, în temeiul art. 126 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, indiferent de perioada anului şcolar [în baza art. 136 lit. b) din regulamentul mai sus menţionat].
4. Rezolva şi alte situaţii medico-pedagogice speciale, la solicitarea conducerilor unitãţilor de învãţãmânt din teritoriul arondat, a cabinetelor medicale şcolare şi a inspectoratului şcolar (ca, de exemplu, avizarea înscrierii în anumite specializãri din învãţãmântul superior a unor candidaţi cu deficiente sau infirmitãţi, a precizarii specializãrilor din şcolile profesionale permise elevilor înscrişi în anul I).


ANEXA 2

METODOLOGIA
de funcţionare a comisiei medicale de orientare şcolar-profesionalã

1. Comisia medicalã de orientare şcolar-profesionalã va fixa şi va anunta data la care va primi, verificand legalitatea lor, documentele medicale (bilete de internare în spital, certificate de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã, certificate medicale) şi dacã acestea corespund cu solicitarea facuta de pãrinţii, tutorii sau curatorii elevilor minori sau de cãtre elevii care au împlinit varsta de 18 ani. În caz de neconcordanta, solicitantul poate fi trimis la o unitate sanitarã spitaliceasca pentru a fi examinat de o comisie formatã din minimum 3 medici de specialitate.
De asemenea, în cazuri complexe se poate solicita şi examinarea de cãtre comisiile judeţene sau a sectoarelor municipiului Bucureşti de expertiza medicalã şi recuperare a capacitãţii de munca sau, în situaţii deosebite, de cãtre specialiştii Institutului Naţional de Expertiza Medicalã şi Recuperare a Capacitãţii de Munca din cadrul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale.
2. Membrii comisiei medicale de orientare şcolar-profesionalã au obligaţia sa respecte întocmai prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, aprobat prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.747/2001 , referitoare la rezolvarea unor probleme medico-pedagogice (art. 85, 125-136).
3. Documentele medico-pedagogice eliberate de comisia medicalã de orientare şcolar-profesionalã sunt urmãtoarele:
a) referat de expertiza medico-pedagogica privind recomandarea de scutire parţialã sau totalã de frecventa a cursurilor şcolare pentru elevii nedeplasabili [anexa nr. 2a)];
b) referat de expertiza medico-pedagogica de recomandare de şcolarizare mai aproape de domiciliu [anexa nr. 2b)];
c) referat de expertiza medico-pedagogica de schimbare a unitãţii şcolare [anexa nr. 2c)];
d) referat de expertiza medico-pedagogica de schimbare a filierei, profilului sau specializãrii în cadrul învãţãmântului liceal pentru elevii din clasele X-XII (în clasa IX-a în nici un liceu, indiferent de filiera şi profil, nu se efectueazã instruire practica şcolarã) sau a domeniului ori specializãrii în învãţãmântul profesional [anexa nr. 2d)];
e) referat de expertiza medico-pedagogica de egalizare a sanselor la examenele naţionale de capacitate sau de bacalaureat pentru elevii cu deficiente prezentând certificate de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap, care necesita o protecţie specialã (în conformitate cu reglementãrile anuale incluse în ordinele ministrului educaţiei şi cercetãrii privind organizarea şi desfãşurarea examenelor naţionale de capacitate şi bacalaureat) [anexa nr. 2e)];
f) alte documente medico-pedagogice, la solicitarea conducerilor unitãţilor şcolare, inspectoratului şcolar sau a cabinetelor medicale şcolare.
4. Pana la definitivarea noului barem cuprinzând contra-indicaţiile medicale pentru diverse specializãri din învãţãmântul liceal, profesional şi universitar (în curs de elaborare), pentru referatele medico-pedagogice de reprofilare sau pentru precizarea profilurilor şi specializãrilor liceale, respectiv a domeniilor şi specializãrilor profesionale permise medical elevilor cu deficiente sau infirmitãţi, se va utiliza baremul prevãzut în Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 427/1979 (publicat în Buletinul Ministerului Sãnãtãţii nr. 6/1979) şi contraindicatiile cuprinse în anexa nr. 7 din Normele generale de protecţia muncii, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale nr. 508/933/2002.
5. Comisia medicalã de orientare şcolar-profesionalã se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie, în vederea analizarii dosarelor primite şi a semnãrii documentelor medico-pedagogice ce urmeazã a fi eliberate.
6. Actele medicale primite de comisia medicalã de orientare şcolar-profesionalã şi datele referitoare la elevul solicitant şi la tipul solicitãrii se înscriu într-un registru cu urmãtoarele rubrici:


┌────┬──────────┬───────┬──────────────────┬────────────┬─────────────┬────────┐
│Nr. │ │ │ Clasa - anul, │Diagnosticul│Documentul │ │
│crt.│Numele şi │Varsta │unitatea şcolarã, │ bolilor │ medical │ │
│ │prenumele │ │ oraşul şi │ elevului │(nr., data │Felul │
│ │ │ │judeţul/sectorul │ │ eliberãrii, │ soli- │
│ │ │ │ │ │ unitatea │citarii │
│ │ │ │ │ │sanitarã care│ │
│ │ │ │ │ │l-a eliberat)│ │
└────┴──────────┴───────┴──────────────────┴────────────┴─────────────┴────────┘


7. Copiile actelor medicale depuse de solicitanti la comisia medicalã de orientare şcolar-profesionalã se pãstreazã, în conformitate cu reglementãrile în vigoare referitoare la arhivistica, timp de 5 ani.
8. Activitatea comisiei medicale judeţene şi a municipiului Bucureşti de orientare şcolar-profesionalã se raporteazã trimestrial şi anual în cadrul raportului general al D.S.P. şi se înainteazã periodic la Institutul de Sãnãtate Publica Bucureşti (la coordonatorul tehnic naţional al subprogramului de sãnãtate al Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei privind evaluarea stãrii de sãnãtate şi a factorilor de risc).


ANEXA 2a)
---------

DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICA ....................
COMISIA MEDICALĂ DE ORIENTARE ŞCOLAR-PROFESIONALĂ
Nr. ........ din ............

REFERAT
de expertiza medico-pedagogica a elevului/elevei ........

În baza certificatului medical*), biletului de ieşire din spital nr. ......., eliberat la ....., de ......, cu diagnosticul de ......., atestam ca sus-numitul/sus-numita îndeplineşte prevederile art. 85 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, aprobat prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.747/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 19 februarie 2002, în sensul ca fiind nedeplasabil, ca urmare a bolii/infirmitãţii motorii grave de care suferã, i se recomanda scutirea totalã de frecventa a cursurilor şcolare, beneficiind însã de îndrumarea unitãţii de învãţãmânt unde este înscris.
Întrucât afectiunea de care suferã elevul este nerecuperabila, valabilitatea acestui referat se întinde pe intreaga durata a învãţãmântului obligatoriu.**)


Medic coordonator,
..................

Membri:
dr. ...............
dr. ...............

NOTA:
Acest document va fi pãstrat la dosarul elevului/elevei la secretariat.
-------------
*) sau certificatului de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã.
**) dupã caz.


ANEXA 2b)
---------

DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICA ......................
COMISIA MEDICALĂ DE ORIENTARE ŞCOLAR-PROFESIONALĂ
Nr. ........ din ........

REFERAT
de expertiza medico-pedagogica a elevului/elevei .........

În conformitate cu prevederile art. 126 alin. (1) şi ale art. 136 lit. b) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, aprobat prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.747/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 19 februarie 2002, şi în baza*) ......... nr. ...... din ......... (anexat), eliberat de ............, cu diagnosticul de ..........
..........................................................................
................................................................., atestam ca elevul/eleva are indicaţie medicalã de şcolarizare mai aproape de domiciliu, ca mãsura de prevenire a agravarii bolii de care suferã prin deplasarea cu mijloace de transport în comun aglomerate, pe distanţe lungi, îndeosebi în sezonul rece.
Transferul se va face obligatoriu şi cu respectarea prevederilor art.**) 125, 126, 130, 134, 136 şi 137 din regulamentul menţionat mai sus.


Medic coordonator,
..................

Membri:
dr. ...............
dr. ...............

NOTA:

Acest document va fi pãstrat la dosarul elevului/elevei la secretariat.
-------------
*) certificatului medical, certificatului de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã, biletului de ieşire din spital.
**) dupã caz.


ANEXA 2c)

DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICA ....................
COMISIA MEDICALĂ DE ORIENTARE ŞCOLAR-PROFESIONALĂ
Nr. ............... din ..........


REFERAT
de expertiza medico-pedagogica a elevului/elevei .........

În conformitate cu prevederile art. 126 şi ale art. 136 lit. b) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, aprobat prin <>ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.747/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 19 februarie 2002, şi în baza certificatului medical*) - biletului de ieşire din spital, cu foaia de observatie nr. ..... din ......... (anexat), eliberat de .......................... cu diagnosticul de .........................................................., atestam ca elevul/eleva are indicaţie medicalã de schimbare a unitãţii şcolare, profilului liceal, domeniului din şcoala profesionalã sau specializãrii şcolare**) ca mãsura de prevenire a agravarii bolii de care suferã, generata de inadaptarea la mediul şcolar actual.
Pentru o mai buna supraveghere parentala se recomanda şi şcolarizarea mai aproape de domiciliu**).
Transferul se va face obligatoriu şi cu respectarea prevederilor art.**) 125, 126, 130, 134, 136 şi 137 din regulamentul menţionat mai sus.


Medic coordonator,
.................

Membri:
dr. ...........
dr. ...........

NOTA:
Acest document va fi pãstrat la dosarul elevului/elevei la secretariat.
--------------
*) sau certificatului de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã.
**) dupã caz.


ANEXA 2d)

DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICA ....................
COMISIA MEDICALĂ DE ORIENTARE ŞCOLAR-PROFESIONALĂ
Nr. ............ din ............

REFERAT
de expertiza medico-pedagogica a elevului/elevei ..., clasa (anul) .....,
filiera*) ....., profilul*) ....., domeniul*) ....., specializarea .......

În conformitate cu prevederile art. 126 alin. (1) şi ale art. 136 lit. b) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, aprobat prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.747/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 19 februarie 2002, şi în baza**) ........ nr. ....... din ....... (anexat), eliberat de ......., cu diagnosticul de ...............
.......................................................................
............................................................, atestam ca elevul/eleva are indicaţie medicalã de schimbare a filierei şi/sau profilului şi/sau specializãrii liceale ori a domeniului şi/sau specializãrii şcolare profesionale*), deoarece îi este (sunt) contraindicat/contraindicata/contraindicate medical.
Pentru o mai buna supraveghere parentala se recomanda şi şcolarizarea mai aproape de domiciliu*).
Transferul se va face obligatoriu şi cu respectarea prevederilor art.*) 125, 126, 130, 134, 136 şi 137 din regulamentul menţionat mai sus.
Din punct de vedere medical elevul/eleva poate urma*) orice liceu din filiera teoreticã, iar din filiera tehnologicã numai acele specialitãţi din profilurile tehnic, servicii, pedagogic, resurse naturale şi protecţia mediului, care nu comporta urmãtoarele condiţii de munca contraindicate medical:..............................................
........................................................................
.........................................................................
------------
*) dupã caz.
**) certificatului medical, biletului de ieşire din spital, certificatului de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã.

Aceleaşi condiţii de munca sunt contraindicate medical şi în*) domeniile şi/sau specializãrile din şcolile profesionale.
Exemple de specializãri permise medical:
........................................................................
........................................................................


Medic coordonator,
..................

Membri:
dr. ................
dr. ................
------------
*) dupã caz.


ANEXA 2e)

DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICA ....................
COMISIA MEDICALĂ DE ORIENTARE ŞCOLAR-PROFESIONALĂ
Nr. ......./...........

REFERAT
de expertiza medico-pedagogica a elevului/elevei.............

Sus-numitul/sus-numita, prezentând diagnosticul ............., conform*) ............ nr. ...... din ...... (anexat), eliberat de ......., se încadreazã în categoria elevilor prevãzuţi în art. .../... din Metodologia de organizare şi desfãşurare a examenului de capacitate - bacalaureat, aprobatã prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. ....... din ......, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. .... din ...., sa beneficieze de condiţii de egalizare a sanselor. În consecinta sus-numitul/sus-numita are drept la**):
● asigurarea posibilitatii de comunicare prin utilizarea sistemului Braille pentru elevii nevãzãtori, respectiv a limbajului mimico-gesticular pentru elevii cu deficiente de auz (inclusiv posibilitatea asigurãrii, dupã caz, a unui interpret autorizat);
● mãrirea cu 1-2 ore a timpului destinat efectuãrii lucrãrii scrise pentru candidaţii cu deficiente fizice (motorii manuale) sau vizuale;
● asigurarea scrisului cu caractere mãrite pentru candidaţii ambliopi;
● transmiterea prin dictare, pentru elevii cu anumite deficiente, a informaţiilor corespunzãtoare subiectelor de examen afişate/prezentate vizual;
● realizarea probei scrise, prin dictarea conţinutului acesteia de cãtre candidatul cu deficiente cãtre un profesor asistent, de alta specialitate decât cea la care se desfãşoarã proba respectiva;
● copierea subiectelor scrise pe tabla de la catedra de cãtre candidaţii cu deficiente vizuale (dupã care aceştia se vor aseza în bãncile fixate de comisie);
● susţinerea probelor orale în scris;
● susţinerea probelor la locul imobilizarii (la domiciliu, în spital);
● luarea unei gustari în timpul desfãşurãrii probei scrise***).


Medic coordonator,
...................

Membrii:
dr. ..............
dr. ..............
------------
*) certificatului medical, certificatului de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã, biletului de ieşire din spital.
**) dupã caz.
***) pentru candidaţii cu diabet zaharat insulinodependent.
-------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016