Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 187 din 14 iulie 2009  privind modificarea si completarea Normei de metrologie legala NML 021-05 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 187 din 14 iulie 2009 privind modificarea si completarea Normei de metrologie legala NML 021-05 "Aparate pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor (cinemometre)", aprobata prin Ordinul directorului general al Biroului Roman de Metrologie Legala nr. 301/2005

EMITENT: BIROUL ROMAN DE METROLOGIE LEGALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 546 din 6 august 2009

În temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 11/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 193/2002 privind organizarea şi funcţionarea Biroului Român de Metrologie Legalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

directorul general al Biroului Român de Metrologie Legalã emite urmãtorul ordin:

ART. I
Norma de metrologie legalã NML 021-05 "Aparate pentru mãsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor (cinemometre)", aprobatã prin <>Ordinul directorului general al Biroului Român de Metrologie Legalã nr. 301/2005 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.102 şi 1.102 bis din 7 decembrie 2005, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã conform anexei care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. II
Unitãţile din structura şi în subordinea Biroului Român de Metrologie Legalã vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Directorul general al Biroului Român de Metrologie Legalã,
Fãnel Iacobescu

Bucureşti, 14 iulie 2009.
Nr. 187.


ANEXĂ
MODIFICĂRI ŞI COMPLETĂRI
la Norma de metrologie legalã NML 021-05 "Aparate
pentru mãsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor
(cinemometre)"

1. La punctul 1, subpunctul 1.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.1. Prezenta normã de metrologie legalã stabileşte cerinţele metrologice şi tehnice pe care trebuie sã le îndeplineascã cinemometrele utilizate la mãsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor pe drumurile publice, în scopul aplicãrii prevederilor legislaţiei rutiere.
Prezenta normã de metrologie legalã se referã atât la cinemometrele care funcţioneazã numai în regim staţionar, cât şi la cinemometrele care funcţioneazã atât în regim staţionar, cât şi în regim de deplasare a autovehiculului pe care sunt instalate, denumit în continuare autovehicul de patrulare."
2. La punctul 1, subpunctul 1.3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.3. Cinemometrele sunt mijloace de mãsurare care mãsoarã de la distanţã şi afişeazã viteza de deplasare a autovehiculelor aflate în mişcare în traficul rutier, independent de caracteristicile acestora."
3. La punctul 1, subpunctul 1.4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1.4. Dupã destinaţia utilizãrii lor, cinemometrele se pot clasifica în:
a) cinemometre destinate a fi utilizate numai în regim staţionar, care pot fi instalate atât pe autovehicule de patrulare, cât şi în exteriorul acestora, pe teren, pe un amplasament special amenajat;
b) cinemometre destinate a fi utilizate atât în regim staţionar, cât şi în regim de deplasare a autovehiculului de patrulare."
4. Punctul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2. Terminologie
2.1. cinemometru - mijloc de mãsurare şi înregistrare a vitezei autovehiculelor care circulã pe drumurile publice, utilizat la supravegherea traficului rutier;
2.2. cinemometru radar - cinemometru al cãrui principiu de funcţionare se bazeazã pe efectul Doppler;
2.3. cinemometru distanţã-timp - cinemometru al cãrui principiu de funcţionare se bazeazã pe mãsurarea timpului în care autovehiculul parcurge distanţa dintre senzori;
2.4. cinemometru laser (LADAR, LIDAR) - cinemometru al cãrui principiu de funcţionare se bazeazã pe utilizarea undelor laser;
2.5. simulare în condiţii de laborator - simulare a mãsurãrii vitezei de cãtre cinemometru, prin aplicarea unor semnale electrice cu frecvenţa corespunzãtoare frecvenţei Doppler (în cazul cinemometrelor radar), sau prin simularea de orice naturã a deplasãrii autovehiculului."
5. La punctul 3 subpunctul 3.1, paragraful 3.1.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.1.1. Erori maxime tolerate pentru mãsurarea vitezei:
a) pentru mãsurarea vitezei, simulatã în condiţii de laborator, eroarea maximã toleratã este de:
- ± 1 km/h pentru viteze pânã la 100 km/h;
- ± 1 % din valoarea mãsuratã pentru viteze egale sau mai
mari de 100 km/h;
b) pentru mãsurarea vitezei, în condiţii normale de trafic, pentru cinemometrele care funcţioneazã numai în regim staţionar, eroarea maximã toleratã este de:
- ± 3 km/h pentru viteze pânã la 100 km/h;
- ± 3 % din valoarea mãsuratã pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h;
c) pentru mãsurarea vitezei, în condiţii normale de trafic, pentru cinemometrele care funcţioneazã atât în regim staţionar, cât şi în regim de deplasare, eroarea maximã toleratã este de:
- în regim staţionar, pentru mãsurarea vitezei autovehiculelor aflate în trafic, eroarea maximã toleratã este cea prevãzutã la lit. b);
- în regim de deplasare, pentru mãsurarea vitezei proprii de deplasare a autovehiculului de patrulare, eroarea maximã toleratã este cea prevãzutã la lit. b);
- în regim de deplasare, pentru mãsurarea vitezei autovehiculelor aflate în trafic, eroarea maximã toleratã este de:
- ± 4 km/h pentru viteze pânã la 100 km/h;
- ± 4 % din valoarea mãsuratã pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h."
6. La punctul 3 subpunctul 3.1, paragraful 3.1.3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.1.3. Cinemometrul trebuie sã-şi pãstreze caracteristicile metrologice şi tehnice şi în urmãtoarele condiţii de climã:
- depozitare la temperatura de -25°C timp de douã ore;
- depozitare la temperatura de +70°C (cãldurã uscatã) timp de douã ore.
Pe parcursul acestor probe cinemometrul nu trebuie sã fie alimentat cu energie electricã.
Dupã fiecare dintre aceste probe cinemometrul trebuie sã îndeplineascã cerinţele specificate la paragraful 3.1.1."
7. La punctul 3 subpunctul 3.1, paragraful 3.1.4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.1.4. Cinemometrul trebuie sã fie supus la şocuri mecanice, astfel: aşezat pe o suprafaţã rigidã, se înclinã în jurul unei laturi a suprafeţei sale de bazã, astfel încât capãtul opus sã fie ridicat la o înãlţime de 50 mm, apoi este lãsat sã cadã. Se repetã procedeul de mai sus în jurul fiecãrei laturi a suprafeţei de bazã.
Dupã efectuarea acestor încercãri, cinemometrul trebuie sã îndeplineascã cerinţele specificate la paragraful 3.1.1."
8. La punctul 3 subpunctul 3.1, paragraful 3.1.5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.1.5. Pãrţile componente ale cinemometrului care sunt amplasate în exterior trebuie sã fie supuse unei probe de cãldurã umedã cu condensare, astfel: imediat dupã depozitarea la temperatura de -25°C, aparatele se aduc într-un mediu cu temperatura de +20°C şi umiditate relativã de circa 80%, se alimenteazã şi se menţin în aceastã stare pânã ajung la temperatura ambiantã.
În aceste condiţii cinemometrul trebuie sã îndeplineascã cerinţele specificate la paragraful 3.1.1."
9. La punctul 3 subpunctul 3.1, paragraful 3.1.6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.1.6. Pãrţile componente ale cinemometrului care sunt amplasate în exterior trebuie sã aibã un grad de protecţie adecvat rezistenţei la jet de apã. Imediat dupã efectuarea probelor de determinare a gradului de protecţie, cinemometrul trebuie sã îndeplineascã cerinţele specificate la paragraful 3.1.1."
10. La punctul 3 subpunctul 3.2, paragraful 3.2.2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.2.2. Carcasele cinemometrului trebuie sã protejeze cinemometrul la atingere, praf, umiditate şi sã fie prevãzute cu posibilitãţi de sigilare, atât pentru sigiliile producãtorului, cât şi pentru sigiliile metrologice."
11. La punctul 3 subpunctul 3.2, paragraful 3.2.8 se abrogã.
12. La punctul 3 subpunctul 3.3, paragraful 3.3.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.3.1. Cinemometrele prezentate la încercãri pentru obţinerea aprobãrii de model trebuie sã fie însoţite de un manual de utilizare, care va fi acceptat odatã cu acordarea aprobãrii de model pentru cinemometru. Acest manual trebuie sã permitã înţelegerea şi identificarea tuturor funcţiilor pe care le poate îndeplini aparatul şi trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele informaţii:
- descrierea principiului de funcţionare a cinemometrului;
- explicarea detaliatã a funcţionãrii variantei constructive adoptate;
- detalii specifice tipului particular de cinemometru (dispozitiv de vizare, unghi de incidenţã, discriminator de sens, dispozitive care sã permitã fixarea paralelã a barierelor de luminã pe carosabil şi altele asemenea) acolo unde sunt aplicabile;
- specificarea condiţiilor normale de funcţionare;
- instrucţiuni detaliate de instalare, punere în funcţiune şi utilizare a cinemometrului; aceste instrucţiuni trebuie sã facã precizãri cu privire la reglajele necesare pentru toate modalitãţile de instalare prevãzute (la marginea şoselei, pe un amplasament special amenajat, în interiorul unui autovehicul de patrulare etc.);
- specificarea factorilor de influenţã care pot afecta exactitatea mãsurãrilor."
13. La punctul 3 subpunctul 3.3, paragraful 3.3.3 se abrogã.
14. La punctul 3 subpunctul 3.3, paragraful 3.3.4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.3.4. Cinemometrul utilizat în regim de deplasare trebuie sã mãsoare simultan atât viteza vehiculului-ţintã, cât şi viteza autovehiculului de patrulare."
15. La punctul 3, titlul subpunctului 3.4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.4. Cerinţe tehnice specifice funcţiilor de mãsurare, prelucrare şi afişare"
16. La punctul 3 subpunctul 3.4, paragraful 3.4.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.4.1. Componentele cinemometrului amplasate în exterior (bariere optice, inductive etc. sau elemente de altã naturã, în funcţie de principiul constructiv) trebuie sã fie montate în conformitate cu prevederile manualului de utilizare."
17. La punctul 3 subpunctul 3.4, paragraful 3.4.2 se abrogã.
18. La punctul 3 subpunctul 3.4, paragraful 3.4.3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.4.3. Dacã cinemometrul este prevãzut cu circuitele de avertizare acusticã şi/sau opticã, acestea trebuie sã funcţioneze corect dacã valoarea vitezei înregistrate depãşeşte o valoare prestabilitã."
19. La punctul 3 subpunctul 3.4, paragraful 3.4.4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.4.4. Dacã cinemometrul este prevãzut cu funcţia de numãrare (totalizare) pentru «numãr de vehicule», respectiv «numãr de depãşiri», indicaţiile acestuia trebuie sã se modifice cu câte o unitate (în sens crescãtor) la fiecare mãsurare a vitezei, respectiv la fiecare depãşire a vitezei prestabilite."
20. La punctul 3 subpunctul 3.4, paragraful 3.4.5 se abrogã.
21. La punctul 3 subpunctul 3.4, paragraful 3.4.6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.4.6. Mersul zilnic al ceasornicului cinemometrului trebuie sã fie de cel mult ± 2 min./d. Dispozitivele destinate programãrii datei, respectiv a orei, trebuie sã permitã fixarea oricãrei date calendaristice, respectiv a oricãrei ore din zi."
22. La punctul 3, titlul subpunctului 3.5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.5. Cerinţe tehnice funcţionale specifice funcţiei de înregistrare"
23. La punctul 3 subpunctul 3.5, paragraful 3.5.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.5.1. Înregistrãrile efectuate trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele:
- data şi ora la care a fost efectuatã mãsurarea;
- valoarea vitezei mãsurate;
- imaginea autovehiculului, din care sã poatã fi pus în evidenţã numãrul de înmatriculare al acestuia."
24. La punctul 3 subpunctul 3.5, paragraful 3.5.2 se abrogã.
25. La punctul 3 subpunctul 3.5, paragraful 3.5.3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"3.5.3. Dacã cinemometrul este destinat şi pentru funcţionarea pe timp de noapte, acesta trebuie sã fie dotat cu un sistem de iluminare de tip "bliţ" (în cazul utilizãrii aparatelor de fotografiat) sau cu un reflector în infraroşu, dacã este utilizatã o camerã de vederi sensibilã şi în acest spectru. Aceste sisteme de iluminare trebuie sã asigure efectuarea unor înregistrãri clare, cu respectarea cerinţelor specificate la paragraful 3.5.1."
26. La punctul 3, subpunctul 3.6 se abrogã.
27. La punctul 3, subpunctul 3.8 se abrogã.
28. Punctul 4 se abrogã.
29. La punctul 5, subpunctul 5.2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"5.2. Atestarea legalitãţii se realizeazã prin aplicarea marcajelor metrologice şi eliberarea unor documente specifice, în conformitate cu prevederile instrucţiunilor de metrologie legalã în vigoare.
5.2.1. În buletinele de verificare metrologicã, eliberate în urma verificãrilor iniţiale şi a verificãrilor periodice ale cinemometrelor montate pe maşini, care funcţioneazã în regim staţionar, sau atât în regim staţionar cât şi în regim de deplasare, trebuie sã se menţioneze marca şi numãrul de înmatriculare ale autovehiculului de patrulare pe care este amplasat cinemometrul, legalitatea cinemometrului fiind valabilã numai pe autovehiculul pe care acesta era montat la momentul efectuãrii verificãrii metrologice.
5.2.2. În buletinele de verificare metrologicã, eliberate în urma verificãrilor iniţiale şi a verificãrilor periodice ale cinemometrelor fixe, montate pe un amplasament special amenajat, trebuie sã se menţioneze amplasamentul exact al cinemometrului, legalitatea cinemometrului fiind valabilã numai pe amplasamentul prevãzut în buletinul de verificare metrologicã."
30. Tabelul 1 "Cerinţe metrologice şi tehnice specifice modalitãţilor de control metrologic legal" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:


┌────┬───────────────────────────────────────────┬────────┬────────┬─────────┐
│"Nr.│ Cerinţe metrologice şi tehnice │Aprobare│ Verificare │
│crt.│ (pct. NML) │de model│ metrologicã │
│ │ │ ├────────┬─────────┤
│ │ │ │iniţialã│periodicã│
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 1. │3.1.1 a)/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Erori de mãsurare a vitezei, simulatã în │ x │ - │ - │
│ │condiţii de laborator │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 2. │3.1.1 b)/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Erori de mãsurare, în condiţii normale de │ x │ x │ x │
│ │trafic, în regim staţionar │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 3. │3.1.1 c)/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Erori de mãsurare, în condiţii normale de │ x │ x │ x │
│ │trafic, în regim staţionar şi în regim de │ │ │ │
│ │deplasare │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 4. │3.1.2 a)/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Erori de mãsurare la limitele domeniului de│ x │ - │ - │
│ │temperaturi │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 5. │3.1.2 b)/NML 021-05 │ x │ - │ - │
│ │Erori de mãsurare în condiţii de umiditate │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 6. │3.1.2 c)/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Erori de mãsurare la limitele domeniului │ x │ - │ - │
│ │tensiunilor de alimentare │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 7. │3.1.2 d)/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Erori de mãsurare în prezenţa radiaţiei │ x │ - │ - │
│ │electromagnetice │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 8. │3.1.2 e)/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Erori de mãsurare în prezenţa impulsurilor │ x │ - │ - │
│ │de interferenţã │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ 9. │3.1.2 f)/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Erori de mãsurare dupã descãrcãri │ x │ - │ - │
│ │electrostatice │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│10. │3.1.2 g)/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Erori de mãsurare în prezenţa vibraţiilor │ x │ - │ - │
│ │mecanice │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│11. │3.1.3/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Erori de mãsurare dupã depozitare la cald │ x │ - │ - │
│ │şi la frig │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│12. │3.1.4/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Erori de mãsurare dupã proba de şocuri │ x │ - │ - │
│ │mecanice │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│13. │3.1.5/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Erori de mãsurare dupã proba de cãldurã │ x │ - │ - │
│ │umedã cu condensare │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│14. │3.1.6/NML 021-05 │ x │ - │ - │
│ │Protecţia la jet de apã │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│15. │3.2.1/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Construcţie, materiale utilizate │ x │ - │ - │
│ │2.7.5/NML 001-05 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│16. │3.2.2/NML 021-05 │ x │ - │ - │
│ │Carcase de protecţie │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│17. │3.2.3/NML 021-05 │ x │ x │ x │
│ │Etichetã, inscripţionãri │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│18. │3.2.4/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Comutatoare, funcţionare, inscripţionãri │ x │ x │ x │
│ │2.9.8/NML 001-05 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│19. │3.2.5/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Valori afişate, unitãţi de mãsurã │ x │ x │ x │
│ │2.9.7/NML 001-05 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│20. │3.2.6/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Funcţia de autotestare │ x │ - │ - │
│ │2.7.6/NML 001-05 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│21. │3.2.7/NML 021-05 │ x │ - │ - │
│ │Domeniul de mãsurare │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│22. │3.3.1/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Manual de utilizare │ x │ - │ - │
│ │2.9.3/NML 001-05 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│23. │3.3.2/NML 021-05 │ x │ - │ - │
│ │Desfãşurarea procesului de mãsurare │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│24. │3.3.4/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Diferenţierea vitezelor la funcţionarea în │ x │ - │ - │
│ │regim de deplasare │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│25. │3.3.5/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Variaţia tensiunii de alimentare în afara │ x │ - │ - │
│ │limitelor │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│26. │3.4.1/NML 021-05 │ │ │ │
│ │Montarea componentelor amplasate în │ │ │ │
│ │exterior │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│27. │3.4.3/NML 021-05 │ x │ - │ - │
│ │Avertizare acusticã şi/sau opticã │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│28. │3.4.4/NML 021-05 │ x │ - │ - │
│ │Numãrare mãsurãri efectuate │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│29. │3.4.6/NML 021-05 │ x │ - │ - │
│ │Mersul zilnic al ceasornicului │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│30. │3.5.1/NML 021-05 │ x │ - │ - │
│ │Conţinutul înregistrãrilor │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│31. │3.5.3/NML 021-05 │ x │ - │ - │
│ │Sistem de iluminare │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼─────────┤
│32. │3.7/NML 021-05 │ x │ x │ x" │
│ │Sigilii metrologice │ │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────┴────────┴────────┴─────────┘



----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016