Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 17 din 1 septembrie 2009  pentru punerea in aplicare a Normelor privind Pool-ul de Asigurare impotriva Dezastrelor Naturale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 17 din 1 septembrie 2009 pentru punerea in aplicare a Normelor privind Pool-ul de Asigurare impotriva Dezastrelor Naturale

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 610 din 7 septembrie 2009
ORDIN nr. 17 din 1 septembrie 2009
pentru punerea în aplicare a Normelor privind Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale
EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂ?RILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 610 din 7 septembrie 2009


În temeiul prevederilor <>art. 4 alin. (26) şi (27) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 2 lit. e) din Legea nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecãrilor de teren sau inundaţiilor,
potrivit Hotãrârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor din data de 25 august 2009, prin care s-au adoptat Normele privind Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale,

preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Începând cu data publicãrii prezentului ordin se pun în aplicare Normele privind Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor asigurã ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.


Preşedintele
Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor,
Angela Toncescu

Bucureşti, 1 septembrie 2009.
Nr. 17.


ANEXÃ

NORME
privind Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale

CAP. I
Organizarea şi funcţionarea Pool-ului de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale

ART. 1
(1) Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor Naturale, denumit în continuare PAID, este o societate de asigurare-reasigurare constituitã prin asocierea societãţilor de asigurare autorizate sã încheie asigurãri obligatorii pentru locuinţe, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecãrilor de teren sau inundaţiilor.
(2) PAID îşi desfãşoarã activitatea în baza propriului act constitutiv, a <>Legii nr. 260/2008 , a <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a <>Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a normelor emise în aplicarea acesteia şi a prezentelor norme.
ART. 2
PAID are urmãtoarele atribuţii:
a) sã emitã, cu avizul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, organigrama şi regulamentul privind organizarea şi funcţionarea societãţii;
b) sã încheie, cu avizul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, protocoale de colaborare cu societãţile de asigurare autorizate sã încheie asigurãri obligatorii pentru locuinţe, în care sã se precizeze fluxurile financiare şi de informaţii, referitoare la modurile de decontare a primelor de asigurare încasate, a comisionului reţinut, a despãgubirilor plãtite, a cheltuielilor efectuate cu activitatea de constatare a prejudiciilor rezultate în urma producerii riscurilor asigurate obligatoriu (taxã de gestiune a dosarului de daunã), precum şi orice alte aspecte considerate a fi necesare pentru funcţionarea societãţii, în condiţiile <>Legii nr. 260/2008 ;
c) sã supunã discuţiei în cadrul Consiliului consultativ, numit în condiţiile <>Legii nr. 260/2008 , deciziile adoptate şi sã analizeze propunerile referitoare la activitatea PAID formulate de Consiliul consultativ;
d) sã tipãreascã poliţa de asigurare împotriva dezastrelor naturale;
e) sã urmãreascã îndeplinirea obligaţiilor de încheiere a asigurãrii obligatorii de locuinţe în condiţiile prevãzute la <>art. 3 alin. (1) şi la <>art. 10 din Legea nr. 260/2008 ;
f) sã creeze şi sã administreze baza de date privind evidenţa construcţiilor cu destinaţia de locuinţã, inclusiv locuinţã socialã, pe baza listei furnizate de primari, prin compartimentele de specialitate, conform <>art. 17 alin. (1) din Legea nr. 260/2008 ;
g) sã transmitã lunar primarilor, direct sau prin asigurãtorii autorizaţi, lista proprietarilor care nu au încheiat contracte de asigurare obligatorie a locuinţelor şi valoarea primei obligatorii datorate de fiecare;
h) sã avertizeze proprietarii de construcţii cu destinaţia de locuinţã despre expirarea sau neîncheierea asigurãrii obligatorii pentru locuinţe, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 260/2008 ;
i) sã punã la dispoziţia asigurãtorilor autorizaţi sã încheie asigurãri obligatorii pentru locuinţe lista proprietarilor care nu au contractat asigurarea şi a persoanelor care beneficiazã de subvenţionarea parţialã sau totalã a primei obligatorii;
j) sã negocieze şi sã contracteze reasigurarea;
k) sã îndeplineascã funcţia de centru de coordonare a activitãţii de constatare a prejudiciilor rezultate în urma producerii unui dezastru natural, desfãşuratã de societãţile de asigurãri autorizate sã încheie asigurãri obligatorii pentru locuinţe;
l) sã facã propuneri privind modificarea legislaţiei care guverneazã activitatea de asigurare obligatorie a locuinţelor;
m) sã îndeplineascã alte atribuţii prevãzute de dispoziţiile legale;
n) sã constituie rezerve tehnice de prime şi de daune în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
o) sã deconteze asigurãtorilor autorizaţi cheltuielile efectuate cu activitatea de constatare a prejudiciilor rezultate în urma producerii riscurilor asigurate obligatoriu, precum şi despãgubirea acordatã ca urmare a producerii riscurilor asigurate.

CAP. II
Condiţiile şi documentele în baza cãrora Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor acordã PAID autorizaţia de desfãşurare a activitãţii de asigurare obligatorie a locuinţelor şi condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã acţionarii şi persoanele semnificative ale PAID

ART. 3
(1) Capitalul social vãrsat trebuie sã fie depus în contul unei bãnci autorizate din România şi nu poate fi mai mic decât echivalentul în lei a 12 milioane euro, la cursul valutar comunicat de Banca Naţionalã a României la data efectuãrii subscrierii sau a vãrsãrii acestuia.
(2) Actul constitutiv al PAID se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aplicabile societãţilor pe acţiuni.
(3) Un acţionar/grup care deţine participaţii la societãţi de asigurare care urmeazã sã devinã acţionari ai PAID nu poate subscrie şi vãrsa la capitalul social mai puţin de 250.000 euro şi poate deţine cel mult 15% din capitalul social al societãţii.
(4) Pentru asigurãtorii acţionari direcţi ai PAID, marja de solvabilitate disponibilã nu va fi diminuatã cu valoarea participaţiilor pe care aceştia le deţin la PAID.
ART. 4
Pentru a putea obţine calitatea de acţionar direct al PAID, fondatorii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã fie societãţi de asigurare autorizate de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, sã încheie asigurãri obligatorii pentru locuinţe, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de normele prudenţiale privind acoperirea riscurilor de catastrofe naturale, emise în aplicarea legii;
b) sumele destinate participãrii la capitalul social al PAID sã nu provinã din împrumuturi, indiferent cu ce titlu, de la alte persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice sau entitãţi fãrã personalitate juridicã, asociaţii, fundaţii, uniuni sau ligi sindicale, cu excepţia sumelor puse la dispoziţia unei filiale de cãtre societatea-mamã, din sursele proprii ale acesteia.
ART. 5
(1) Organele statutare şi cele de conducere executivã ale PAID sunt desemnate în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Atribuţiile organelor statutare, precum şi cele ale conducerii executive a PAID sunt cele stabilite prin actul constitutiv şi prin contractele de mandat, respectiv de administrare, cu respectarea dispoziţiilor prevãzute de <>Legea nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv de <>Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Conducerea executivã a PAID se exercitã de un director general şi un director general adjunct, în condiţiile <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Membrii consiliului de administraţie şi persoanele din conducerea executivã ale PAID trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute în <>Normele privind autorizarea asigurãtorilor , puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 16/2009 .
ART. 6
În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare PAID, persoanele desemnate prin actul constitutiv vor depune la registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor urmãtoarele documente:
1. cerere-standard, în forma prevãzutã în anexa nr. 1 la Normele privind autorizarea asigurãtorilor , puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 16/2009 ;
2. proiectul actului constitutiv;
3. copiile documentelor care atestã vãrsarea integralã, în numerar, a aportului la capitalul social de cãtre fiecare acţionar, conform prevederilor legale în vigoare; documentele vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de cãtre persoanele care semneazã cererea-standard sau de cãtre bancã;
4. extrasul de cont privind vãrsarea integralã a capitalului social, sumele reprezentând aport la capitalul social şi depuse în valutã se calculeazã la cursul comunicat de Banca Naţionalã a României din data vãrsãrii acestora, la cursul valutar comunicat de Banca Naţionalã a României la data efectuãrii subscrierii sau a vãrsãrii acestuia;
5. în vederea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 4, societãţile de asigurare acţionare ale PAID trebuie sã depunã documentele prevãzute în anexa la prezentele norme;
6. documentele prevãzute de <>Normele privind autorizarea asigurãtorilor , puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 16/2009 , în vederea aprobãrii persoanelor prevãzute la art. 5 alin. (4);
7. programul de reasigurare întocmit în conformitate cu prevederile <>Normelor privind autorizarea asigurãtorilor , puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 16/2009 . În vederea acoperirii dezastrelor naturale, astfel cum sunt definite la <>art. 2 lit. b) din Legea nr. 260/2008 , PAID va prezenta Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor calculul expunerii (sau acumulãrii) maxime pe clasa de asigurare practicatã, modul de estimare a daunei maxime posibile, precum şi programul de reasigurare privind astfel de riscuri, din care sã rezulte capacitatea PAID de a le subscrie, respectiv reţinerea netã;
8. bilanţul se va transmite anual în conformitate cu prevederile legale în vigoare, însoţit de bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul urmãtor.
ART. 7
Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor va decide, dupã prezentarea documentaţiei complete, asupra acordãrii autorizaţiei de funcţionare, în vederea înregistrãrii PAID ca asigurãtor la oficiul registrului comerţului.
ART. 8
Pe baza autorizaţiei de funcţionare acordate de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, PAID se înregistreazã la oficiul registrului comerţului. Orice modificare a documentelor sau a condiţiilor în baza cãrora s-a acordat autorizaţia de funcţionare se face numai cu avizul prealabil al Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
ART. 9
Dupã obţinerea autorizaţiei de funcţionare, în baza cãreia PAID va putea desfãşura activitate de asigurare obligatorie a locuinţelor, acesta va depune la registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor copiile documentelor care atestã înregistrarea societãţii ca persoanã juridicã: actul constitutiv atestat de un consilier juridic/avocat sau autentificat de un notar public, hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare, certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului şi certificatul constatator cuprinzând toate datele de identificare ale societãţii.
ART. 10
(1) Cerinţele privind condiţiile şi documentele solicitate acţionarilor PAID se aplicã şi în cazul asigurãtorilor care devin acţionari direcţi dupã obţinerea autorizaţiei de funcţionare.
(2) Cerinţele privind condiţiile şi documentele solicitate persoanelor semnificative ale PAID se aplicã şi în cazul persoanelor fizice, care devin persoane semnificative ulterior obţinerii autorizaţiei de funcţionare, cu respectarea prevederilor <>Normelor privind autorizarea asigurãtorilor , puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 16/2009 .
ART. 11
În termen de 3 luni de la data obţinerii autorizaţiei de funcţionare, PAID are obligaţia:
1. sã transmitã studiul de fezabilitate pentru urmãtorii 3 ani, care va cuprinde urmãtoarele:
a) estimarea marjei de solvabilitate minime;
b) elementele fondului minim de siguranţã, în conformitate cu prevederile <>art. 16 alin. (6) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale normelor emise în aplicarea acesteia;
c) estimarea cheltuielilor generale de administraţie şi a cheltuielilor cu comisioanele, precum şi sursele de finanţare ale acestora;
d) estimarea cheltuielilor aferente membrilor consiliului de administraţie, persoanelor din conducerea executivã şi persoanelor care ocupã funcţiile de conducere menţionate în anexa nr. 7 la Normele privind autorizarea asigurãtorilor , puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 16/2009 , cu excepţia conducãtorului activitãţii de asigurãri de viaţã şi a medicului. Estimarea se va defalca pe fiecare categorie în parte;
e) proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, proiectul contului de profit şi pierdere, proiectul contului tehnic al asigurãrii generale, proiectul contului netehnic;
f) estimarea primelor subscrise şi a daunelor ce vor fi plãtite;
g) resursele financiare pentru acoperirea cheltuielilor;
2. sã transmitã copia contractului/contractelor de reasigurare, lista cuprinzând reasigurãtorii, cu menţionarea cotei de participare a fiecãruia, dovada plãţii ratelor primelor de reasigurare, precum şi alte documente sau informaţii solicitate de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor;
3. sã încadreze persoane care îndeplinesc condiţiile de pregãtire şi de competenţã profesionalã şi sã prezinte documentaţia în vederea aprobãrii, pentru funcţiile menţionate în anexa nr. 7 la Normele privind autorizarea asigurãtorilor , puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 16/2009 , cu excepţia conducãtorului activitãţii de asigurãri de viaţã şi a medicului, cu respectarea şi în conformitate cu prevederile normelor mai sus menţionate;
4. sã distribuie poliţele tipãrite asigurãtorilor autorizaţi într-un termen de 90 de zile de la constituirea PAID.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 12
Prezentele norme se completeazã în mod corespunzãtor cu prevederile legale în vigoare.
ART. 13
Anexa face parte integrantã din prezentele norme.
ART. 14
Nerespectarea prevederilor prezentelor norme se sancţioneazã în condiţiile şi potrivit prevederilor <>art. 39 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 70 şi <>71 din Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiarã şi falimentul societãţilor de asigurare.


ANEXÃ


─────
la norme
─────────

DOCUMENTELE
pe care acţionarii PAID au obligaţia de a le depune
la sediul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor

1. documentele oficiale din care sã reiasã denumirea, numãrul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, codul unic de înregistrare;
2. cazierul fiscal valabil la data depunerii documentaţiei;
3. documentele care sã ateste provenienţa fondurilor de participare la capitalul social al PAID;
4. extrasul din hotãrârea adunãrii generale a acţionarilor sau, dupã caz, a consiliului de administraţie privind participarea la constituirea capitalului PAID şi cota de participare;
5. documente care sã ateste autorizarea pentru încheierea asigurãrilor obligatorii pentru locuinţe;
6. declaraţia, atestatã de un consilier juridic/avocat sau autentificatã de un notar public, a reprezentantului legal al persoanei juridice, din care sã rezulte cã sunt îndeplinite prevederile art. 4 lit. a) şi b) din norme.

...................................................................
(data, semnãtura reprezentantului şi ştampila societãţii, dupã caz)

_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016