Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 166 din 1 octombrie 2003  referitor la punerea in aplicare a Regulamentului privind ajutorul de stat pentru ocuparea fortei de munca, elaborat in baza   Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 166 din 1 octombrie 2003 referitor la punerea in aplicare a Regulamentului privind ajutorul de stat pentru ocuparea fortei de munca, elaborat in baza Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 738 din 22 octombrie 2003
În baza:
- <>Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor Consiliului Concurentei;
- prevederilor art. 21 alin. (4) lit. f), ale art. 28 alin. (1) şi (2) şi ale <>art. 29 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 , precum şi ale <>art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat,

preşedintele Consiliului Concurentei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
În urma aprobãrii în plenul Consiliului Concurentei şi a avizului favorabil al Consiliului Legislativ, se pune în aplicare Regulamentul privind ajutorul de stat pentru ocuparea forţei de munca.
ART. 2
Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei vor urmãri punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin împreunã cu regulamentul menţionat vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Concurentei,
Theodor Valentin Purcarea

Bucureşti, 1 octombrie 2003.
Nr. 166.

REGULAMENT
privind ajutorul de stat pentru ocuparea forţei de munca,
elaborat în temeiul <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat

În temeiul dispoziţiilor <>art. 28 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 şi ale <>art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat,

Consiliul Concurentei adopta prezentul regulament.

Introducere
Elaborarea unui cadru juridic care reglementeazã materia ajutorului de stat reprezintã continuarea armonizarii legislaţiei româneşti cu legislaţia europeanã, parte a procesului de aderare a României la Uniunea Europeanã.
Scopul notificãrii şi autorizãrii ajutoarelor de stat acordate de autoritãţile publice sau de organismele care administreazã fonduri publice este de a urmãri mãsura în care un ajutor de stat este compatibil cu un mediu concurential normal, într-o economie de piata în care preţurile produselor şi tarifele serviciilor sunt determinate de cerere şi oferta.
Domeniul de aplicare
ART. 1
(1) Prezentul regulament se aplica schemelor care constituie ajutorul de stat ce se acorda pentru crearea de locuri de munca, pentru încadrarea în munca a persoanelor defavorizate sau a persoanelor cu handicap, precum şi pentru acoperirea costurilor suplimentare pentru încadrarea în munca a persoanelor cu handicap.
(2) Prezentul regulament se aplica ajutorului de stat pentru ocuparea forţei de munca, acordat în toate sectoarele economiei, inclusiv ajutorului de stat ce poate fi acordat agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi legate de producerea, prelucrarea sau comercializarea produselor agricole menţionate în anexa nr. 1 la Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, adoptat prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurentei nr. 92/2002 privind punerea în aplicare a regulamentelor Consiliului Concurentei, elaborate în baza <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat.
(3) Prezentul regulament nu se aplica:
a) în cazul ajutorului de stat acordat în industria carbunelui sau a construcţiilor de nave;
b) în cazul ajutorului de stat pentru crearea de locuri de munca, în sensul art. 4, acordat în domeniul transporturilor; acest ajutor de stat va fi notificat Consiliului Concurentei conform <>art. 6 din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu completãrile ulterioare;
c) în cazul ajutorului de stat acordat activitãţilor legate de export, şi anume al ajutorului legat direct de cantitãţile exportate, de stabilirea şi exploatarea unei reţele de distribuţie sau al ajutorului care se referã la alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
d) în cazul ajutorului de stat care favorizeazã produsele interne în raport cu produsele importate.
Definiţii
ART. 2
(1) La alin. (2)-(10) este precizatã semnificatia termenilor utilizaţi în prezentul regulament.
(2) Intensitatea bruta a ajutorului reprezintã valoarea ajutorului de stat exprimatã ca procent din costurile eligibile. Toate sumele utilizate vor fi luate în considerare înainte de deducerea oricãror impozite directe. Dacã ajutorul se acorda sub alta forma decât cea a unor fonduri nerambursabile, valoarea ajutorului va fi echivalentul subventiei nete (ESN). Ajutorul ce se acorda în transe va fi actualizat la valoarea sa din momentul acordãrii. Rata dobânzii utilizata pentru operaţiuni de actualizare şi pentru calcularea valorii ajutorului în cazul unui credit preferenţial va fi rata de referinta din momentul acordãrii ajutorului.
(3) Intensitatea neta a ajutorului reprezintã suma actualizatã neta rãmasã dupã ce s-au scãzut taxele, acestea fiind exprimate ca procent din costurile eligibile.
(4) Numãrul de salariaţi reprezintã numãrul anual de unitãţi de munca (NAUM), alcãtuit din numãrul de persoane angajate cu norma intreaga în cursul unui an şi din numãrul de persoane care au fost angajate în regim parţial sau sezonier, fiind exprimate ca fractie din NAUM.
(5) Persoana marginalizata social sau ameninţatã cu riscul excluderii profesionale ori persoana dificil de mediat, denumita în continuare persoana defavorizatã, reprezintã orice persoana care aparţine unei categorii ce se confrunta cu dificultãţi de intrare pe piata muncii, şi anume orice persoana care îndeplineşte cel puţin unul dintre urmãtoarele criterii:
a) nu a împlinit varsta de 25 de ani sau a terminat de maximum 2 ani studiile secundare ori universitare şi nu a fost încã angajata într-o activitate remuneratã în mod regulat;
b) orice persoana care emigreaza în România sau care se stabileşte în România cu scopul de a-şi gãsi un loc de munca;
c) orice persoana care aparţine unei minoritãţi etnice şi care doreşte sa îşi dezvolte cunoştinţe lingvistice, formarea profesionalã sau experienta profesionalã pentru a-şi creste sansele de a obţine un loc de munca stabil;
d) orice persoana care doreşte sa între sau sa reintre pe piata muncii şi care nu a lucrat sau nu a frecventat nici o forma de învãţãmânt pe o perioada de cel puţin 2 ani, în special orice persoana care a încetat lucrul din cauza dificultãţilor intampinate în legatura cu concilierea activitãţii profesionale cu viata de familie;
e) orice persoana care are statut de unic intretinator al unuia sau mai multor copii;
f) orice persoana care nu a frecventat o forma de învãţãmânt secundar ori echivalentul acestuia şi care nu are un loc de munca sau care este pe punctul de a-şi pierde locul de munca;
g) orice persoana în varsta de peste 50 de ani, care nu are un loc de munca sau care este pe punctul de a-şi pierde locul de munca;
h) orice persoana care nu a fost angajata de o perioada îndelungatã, adicã orice persoana care nu a avut un loc de munca timp de 12 luni din ultimele 16 luni sau de 6 luni din ultimele 8 luni, în cazul persoanelor sub 25 de ani;
i) orice persoana care îndeplineşte condiţiile prevãzute de legea romana pentru a se considera ca a fost sau ca este dependenta de substanţe narcotice;
j) orice persoana care nu a obţinut un loc de munca permanent de la începerea executãrii unei pedepse privative de libertate sau a altei mãsuri penale;
k) orice femeie dintr-o regiune de dezvoltare unde rata medie a somajului a depãşit 100% din media comunitãţii pe o perioada de cel puţin 2 ani calendaristici sau unde rata somajului în rândul femeilor a depãşit 150% din rata somajului în rândul bãrbaţilor, în regiunea respectiva, pe o perioada de cel puţin 2 ani din ultimii 3 ani calendaristici.
(6) Persoana cu handicap înseamnã orice persoana în sensul <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 519/2002 , cu modificãrile ulterioare.
(7) Angajare protejata înseamnã angajare într-o unitate operationala în care cel puţin 50% din numãrul angajaţilor sunt persoane cu handicap, care nu sunt apte sa munceasca pe piata libera a muncii.
(8) Costurile salariale conţin urmãtoarele componente care sunt în sarcina beneficiarului ajutorului de stat ca urmare a noilor angajari realizate:
a) salariul brut înainte de aplicarea impozitelor;
b) contribuţiile obligatorii la asigurãrile sociale.
(9) Un loc de munca este legat de realizarea unui proiect de investiţii, dacã se referã la activitatea la care se raporteazã investiţia şi dacã este creat în decursul a 3 ani de la finalizarea investiţiei. În timpul acestei perioade locurile de munca create ca urmare a creşterii ratei de utilizare a capacitãţii create de investiţie sunt, de asemenea, legate de investiţie.
(10) Investiţia în imobilizari corporale reprezintã investiţia în mijloace fixe care au legatura cu crearea unei noi unitãţi operationale, extinderea uneia existente sau angajarea într-o activitate care presupune schimbãri fundamentale ale produsului ori procesului de producţie al unei unitãţi operationale existente (în special prin rationalizare, diversificare sau modernizare). O investiţie în mijloace fixe, facuta prin preluarea unei unitãţi operationale care a fost închisã sau care s-ar fi închis dacã nu ar fi fost cumpãratã, poate fi consideratã ca fiind o investiţie corporalã.
(11) Investiţia în imobilizari necorporale reprezintã investiţia în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor decurgând din brevete, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate.
Condiţii pentru exceptarea de la notificarea mãsurilor de ajutor de stat privind ocuparea forţei de munca
ART. 3
(1) Fãrã a aduce atingere dispoziţiilor art. 9, schemele de ajutor de stat care îndeplinesc toate condiţiile prevãzute de prezentul regulament sunt considerate compatibile cu un mediu concurential normal şi sunt exceptate de la obligaţia notificãrii prealabile prevãzute de <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 , cu completãrile ulterioare, dacã:
a) prevãd ca orice alocare specifica, care poate fi acordatã ca parte a unei astfel de scheme, îndeplineşte toate condiţiile prezentului regulament;
b) schema conţine o referire expresã la prezentul regulament, cu specificarea titlului şi a datei publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Alocarile specifice acordate ca parte a schemei prevãzute la alin. (1) sunt considerate compatibile cu un mediu concurential normal şi sunt exceptate de la obligaţia notificãrii prealabile prevãzute de <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 , cu completãrile ulterioare, dacã îndeplinesc toate condiţiile stabilite prin prezentul regulament.
Crearea de locuri de munca
ART. 4
(1) Schemele de ajutor de stat pentru crearea de locuri de munca şi orice alt ajutor care poate fi acordat în cadrul acestor scheme trebuie sa îndeplineascã condiţiile prevãzute la alin. (2), (3) şi (4).
(2) Intensitatea neta a ajutorului de stat nu va depãşi plafonul ajutorului de stat regional pentru investiţii. Pentru întreprinderile mici şi mijlocii acest plafon poate fi mãrit cu 15% brut, cu condiţia ca intensitatea totalã neta a ajutorului de stat sa nu depãşeascã 75%.
(3) Plafonul maxim al ajutorului de stat regional se va aplica doar dacã contribuţia beneficiarului la finanţare este de minimum 25% şi dacã locurile de munca sunt menţinute în cadrul regiunii.
(4) Plafonul maxim se aplica şi ajutorului de stat pentru ocuparea forţei de munca în scopul producerii, prelucrãrii sau comercializãrii produselor agricole menţionate în anexa nr. 1 la Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii.
(5) Plafoanele stabilite la alin. (2)-(4) sunt aplicabile în cazul unei intensitati a ajutorului de stat, calculatã ca procentaj din costurile salariale aferente locurilor de munca create pe o perioada de 2 ani, în urmãtoarele condiţii:
a) locurile de munca create trebuie sa reprezinte o creştere neta a numãrului de angajaţi atât în unitatea operationala, cat şi în întreprinderea în cauza, prin raportare la media ultimelor 12 luni;
b) locurile de munca create sunt menţinute pe o perioada de cel puţin 3 ani sau de 2 ani, în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii;
c) noii anagajati care beneficiazã de aceste locuri de munca trebuie sa nu fi avut niciodatã un loc de munca, sa-şi fi pierdut sau sa fie pe cale de a-şi pierde locul de munca.
(6) În cazul ajutorului de stat pentru crearea de locuri de munca, acordat ca parte a unei scheme exceptate de la notificare în condiţiile prezentului regulament, se poate acorda suplimentar şi un ajutor pentru angajarea de persoane defavorizate sau de persoane cu handicap, conform art. 5 sau 6, dupã caz.
Angajarea persoanelor defavorizate şi a persoanelor cu handicap
ART. 5
(1) Schemele de ajutor de stat pentru angajarea, de cãtre un agent economic, de persoane cu handicap, persoane defavorizate şi orice alocari specifice care pot fi acordate ca parte a unor astfel de scheme vor trebui sa îndeplineascã condiţiile prevãzute la alin. (2) şi (3).
(2) Intensitatea bruta a ajutorului de stat în legatura cu angajarea persoanelor cu handicap sau a persoanelor defavorizate, calculatã ca procentaj din costurile salariale pe o perioada de un an de la angajare, nu va depãşi 50% în cazul persoanelor defavorizate sau 60% în cazul persoanelor cu handicap.
(3) Urmãtoarele condiţii se aplica cumulativ:
a) când angajarea nu reprezintã o creştere neta a numãrului de salariaţi ai unitãţii operationale în cauza, postul sau posturile trebuie sa fi devenit vacante în urma unor plecari voluntare, a pensionãrii pentru limita de varsta, a reducerii voluntare a timpului de lucru sau a unor concedieri legale pentru motive imputabile angajatului, dar nu ca urmare a reducerii numãrului de posturi;
b) angajatul sau angajaţii trebuie sa poatã beneficia de un loc de munca continuu pe o perioada de minimum 12 luni, cu excepţia cazurilor de concedieri legale pentru motive imputabile angajatului.
Costurile suplimentare pentru angajarea persoanelor cu handicap
ART. 6
(1) Schemele de ajutoare de stat pentru angajarea persoanelor cu handicap şi orice alocari specifice care pot fi acordate ca parte a acestor scheme vor trebui sa îndeplineascã condiţiile prevãzute la alin. (2) şi (3).
(2) Ajutorul de stat nu va putea depãşi nivelul necesar pentru a compensa o productivitate scãzutã, rezultat al unui handicap al angajatului sau angajaţilor, precum şi oricare dintre urmãtoarele costuri, care sunt suplimentare celor pe care beneficiarul ajutorului de stat le-ar fi suportat dacã ar fi angajat persoane fãrã handicap pe parcursul unei perioade pentru care persoana sau persoanele cu handicap au fost angajate efectiv:
a) costuri cu adaptarea locului de munca;
b) costuri cu angajarea personalului însãrcinat exclusiv cu asistenta persoanei sau persoanelor cu handicap;
c) costuri cu adaptarea echipamentelor existente sau cu achiziţionarea unora noi, care sa poatã fi utilizate de cãtre angajaţii cu handicap.
(3) Atunci când beneficiarul ajutorului de stat asigura "angajare protejata", acesta poate primi ajutor suplimentar care poate acoperi, fãrã sa depãşeascã, costurile de construcţie, instalare, extindere a locatiei respective şi orice cost de administrare şi transport care sunt determinate de angajarea persoanelor cu handicap.
(4) Schemele exceptate de la notificare de prezentul articol vor conţine prevederi conform cãrora ajutorul de stat este acordat cu condiţia ca beneficiarul sa pãstreze dosarele/înregistrãrile care sa permitã verificarea faptului ca ajutorul ce i s-a acordat îndeplineşte condiţiile prevãzute de prezentul articol şi de art. 8 alin. (4).
Necesitatea acordãrii ajutorului de stat
ART. 7
(1) Prezentul regulament nu excepteazã de la notificare ajutoarele de stat prevãzute la art. 4, decât dacã una dintre urmãtoarele condiţii este îndeplinitã înainte de crearea locurilor de munca în cauza:
a) orice cerere de acordare a unui ajutor de stat a fost propusã furnizorului de cãtre beneficiar;
b) exista prevederi legale care stabilesc dreptul la un ajutor de stat în conformitate cu criterii obiective şi fãrã alt exerciţiu discretionar.
(2) În cazurile în care:
a) crearea de locuri de munca este legatã de executarea unui proiect de investiţie în imobilizari corporale sau necorporale; şi/sau
b) locurile de munca sunt create într-un termen de 3 ani începând de la finalizarea investiţiei,
ajutoarele de stat nu beneficiazã de exceptarea de la notificare prevãzutã la art. 4 decât cu condiţia ca cererea menţionatã la alin. (1) lit. a) sau adoptarea dispoziţiilor prevãzute la alin. (1) lit. b) sa fi intervenit înainte de începerea executãrii proiectului de investiţie.
Cumulul
ART. 8
(1) Plafoanele ajutorului de stat, stabilite la art. 4, 5 şi 6, se vor aplica indiferent dacã ajutorul de stat pentru crearea de locuri de munca sau pentru angajare este finanţat total ori parţial de Uniunea Europeanã.
(2) Orice ajutor de stat exceptat de la notificare conform art. 3 nu se va cumula cu nici un alt ajutor de stat sau cu alte finantari ale Uniunii Europene, în legatura cu aceleaşi costuri salariale, dacã prin acest cumul va rezulta o intensitate a ajutorului mai mare decât cea stabilitã de prezentul regulament.
(3) Orice ajutor de stat exceptat de la notificare conform art. 3 nu se va cumula:
a) cu nici un alt ajutor de stat sau cu alte fonduri comunitare, în legatura cu costurile oricãrei investiţii cu care locul de munca creat are legatura şi care nu a fost finalizatã la momentul creãrii locului de munca ori care nu a fost finalizatã cu 3 ani înainte ca locul de munca sa fie creat;
b) cu nici un alt ajutor de stat sau finanţare, în legatura cu aceleaşi costuri salariale sau cu alte angajari legate de aceeaşi investiţie,
dacã din acest cumul va rezulta o intensitate ce depãşeşte plafonul maxim al ajutorului de stat regional, asa cum este stabilitã în Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii. În cazurile în care plafonul corespunzãtor a fost stabilit pentru un caz particular prin aplicarea regulilor ajutorului de stat pentru sectoare specifice sau prin aplicarea regulilor prevãzute în Regulamentul multisectorial privind ajutorul de stat pentru proiecte mari de investiţii şi în Regulamentul multisectorial privind regulile tranzitorii aplicabile ajutorului de stat regional pentru proiecte mari de investiţii în sectoare industriale nespecifice, plafoanele stabilite se aplica în mod corespunzãtor.
(4) Prin derogare de la prevederile alin. (2) şi (3), ajutoarele de stat prevãzute de art. 5 şi 6 pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat sau cu alte finantari ale Uniunii Europene, în legatura cu aceleaşi costuri, inclusiv cu ajutorul de stat prevãzut la art. 4, care respecta prevederile alin. (2) şi (3), cu condiţia ca schemele de ajutor de stat respective sa prevadã ca un asemenea cumul nu conduce la o intensitate bruta a ajutorului, care sa depãşeascã 100% din costurile salariale pe orice perioada de angajare a persoanei sau persoanelor respective.
(5) Plafoanele precizate la alin. (4) se aplica fãrã a aduce atingere limitelor de intensitate prevãzute de Regulamentul privind ajutorul de stat pentru cercetare şi dezvoltare, adoptat prin <>ordinul preşedintelui Consiliului Concurentei nr. 92/2002 .
Ajutoarele de stat care rãmân supuse obligaţiei notificãrii prealabile
ART. 9
(1) Schemele de ajutor de stat pentru sectoare specifice nu vor fi exceptate de la notificare.
(2) Prezentul regulament nu excepteazã de la obligaţia notificãrii ajutorul de stat care depãşeşte valoarea de 15 milioane euro brut pe o perioada de 3 ani, acordat unui agent economic. Consiliul Concurentei va evalua un asemenea ajutor pe baza criteriilor prevãzute de prezentul regulament, chiar dacã este acordat ca parte a unei scheme exceptate de la notificare conform prezentului regulament.
(3) Nu sunt exceptate de la obligaţia notificãrii ajutoarele de stat pentru promovarea angajãrii unor categorii de persoane care nu sunt defavorizate în sensul art. 2 alin. (5). În notificare furnizorul de ajutor de stat poate prezenta argumente Consiliului Concurentei ca persoanele care urmeazã a fi angajate sunt defavorizate. Prevederile art. 5 se aplica în mod corespunzãtor.
(4) Ajutorul pentru menţinerea locurilor de munca este supus obligaţiei de notificare conform <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 , cu completãrile ulterioare. Sub rezerva regulilor sectoriale aplicabile, ajutorul de stat având acest obiectiv va putea fi autorizat de Consiliul Concurentei dacã se intenţioneazã a fi acordat pentru remedierea pagubelor cauzate de dezastre naturale sau de alte evenimente excepţionale ori în cazul îndeplinirii condiţiilor prevãzute pentru ajutorul de operare, stabilite în Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul pentru întreprinderile mici şi mijlocii.
(5) Ajutorul pentru conversia contractelor de munca temporarã sau pe durata determinata în contracte de munca pe durata nedeterminatã se va notifica Consiliului Concurentei în conformitate cu dispoziţiile <>art. 6 din Legea nr. 143/1999 , cu completãrile ulterioare.
(6) Schemele de ajutor de stat pentru angajarea pe baza de contract de munca individual cu timp parţial, ajutoarele pentru pãrinţii care lucreazã şi mãsurile similare pentru ocuparea forţei de munca, ce promoveazã angajarea, dar care nu au ca rezultat final o creştere neta a numãrului locurilor de munca, o creştere a angajãrii persoanelor defavorizate sau a angajãrii de persoane cu handicap, vor fi notificate Consiliului Concurentei în vederea autorizãrii.
(7) Alte mãsuri de ajutor, ale cãror obiective sunt legate de piata muncii şi de ocuparea forţei de munca, cum ar fi mãsurile care încurajeazã pensionarea anticipata, vor fi notificate Consiliului Concurentei în conformitate cu dispoziţiile <>art. 6 din Legea nr. 143/1999 , cu completãrile ulterioare.
(8) Ajutoarele de stat individuale pentru ocuparea forţei de munca vor fi notificate Consiliului Concurentei în conformitate cu dispoziţiile <>art. 6 din Legea nr. 143/1999 , cu completãrile ulterioare, şi vor fi evaluate în lumina dispoziţiilor prezentului regulament. Un astfel de ajutor poate fi autorizat de cãtre Consiliul Concurentei dacã este compatibil cu regulile specifice, în cazul în care astfel de reguli au fost stabilite pentru sectorul în care opereazã beneficiarul şi numai dacã se poate demonstra ca efectele ajutorului de stat asupra ocupãrii forţei de munca compenseazã impactul pe care acesta îl are asupra concurentei pe piata relevanta.
Transparenta şi monitorizare
ART. 10
(1) În termen de 20 de zile lucrãtoare de la implementarea unei scheme de ajutor de stat, exceptatã de la notificare prin acest regulament, furnizorii de ajutor de stat vor trimite Consiliului Concurentei informaţii privind schema de ajutor de stat în forma prevãzutã în anexa nr. I.
(2) Furnizorii de ajutor de stat trebuie sa pãstreze înregistrãri privind schemele de ajutor de stat exceptate de la notificare conform prezentului regulament, precum şi cu privire la alocarile specifice acordate ca parte a acestor scheme. Aceste înregistrãri trebuie sa conţinã toate informaţiile necesare pentru a se putea stabili ca sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de prezentul regulament în ceea ce priveşte exceptarea de la obligaţia notificãrii şi în special informaţii privind statutul agentului economic al cãrui drept de a beneficia de ajutor are la baza calitatea sa de I.M.M. Furnizorii de ajutor de stat vor pãstra aceste înregistrãri timp de 10 ani de la data la care ultima alocare specifica a fost acordatã. La cererea scrisã a Consiliului Concurentei, furnizorii de ajutor de stat vor transmite, în termen de 20 de zile lucrãtoare sau în termenul stabilit de Consiliul Concurentei, toate informaţiile pe care acesta le considera necesare pentru evaluarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute de prezentul regulament.
(3) Furnizorii de ajutor de stat vor întocmi rapoarte de monitorizare privind schemele de ajutor de stat cãrora li se aplica dispoziţiile prezentului regulament pentru fiecare an în care ajutorul de stat este acordat. Rapoartele de monitorizare se întocmesc dupã modelul prezentat în anexa nr. II şi vor fi transmise Consiliului Concurentei în termen de 3 luni de la expirarea perioadei de raportare.
Dispoziţii finale
ART. 11
(1) Prezentul regulament se pune în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurentei şi intra în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Anexele nr. I şi II fac parte integrantã din prezentul regulament.
(3) Prezentul regulament se aplica ajutoarelor de stat acordate pentru ocuparea forţei de munca, notificate dupã intrarea în vigoare a prezentului regulament, precum şi atunci când ajutoarele de stat au fost notificate înainte de intrarea lor în vigoare, dar decizia Consiliului Concurentei este ulterioara acestei date sau Consiliul Concurentei nu a emis încã o decizie.

ANEXA I
-------
la regulament
-------------

INFORMAŢIILE COMUNICATE DE FURNIZOR
privind ajutorul de stat acordat în conformitate
cu Regulamentul privind ajutorul de stat
pentru ocuparea forţei de munca

Furnizorul:
Regiunea:
Observatie explicativa: indicaţi numele regiunii, dacã ajutorul de stat este acordat de autoritãţile locale.
Titlul schemei de ajutor de stat:
Indicaţi numele schemei de ajutor de stat.
Baza legalã:
Indicaţi actul normativ/administrativ prin care se acorda ajutorul de stat, numãrul şi data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Cheltuielile anuale planificate în cadrul schemei:
Sumele trebuie precizate în lei, precum şi echivalentul în euro. Indicaţi cuantumul ajutorului de stat acordat în baza schemei de ajutor de stat.
Pentru garanţii, indicaţi suma (maxima) pentru împrumuturile garantate.
Intensitatea maxima a ajutorului de stat defalcat pe destinatiile urmãtoare:
- art. 4 din regulament: crearea de locuri de munca;
- art. 5 din regulament: recrutarea de persoane dezavantajate şi cu handicap;
- art. 6 din regulament: costuri suplimentare pentru angajarea persoanelor cu handicap.
Indicaţi intensitatea maxima a ajutorului de stat, fãcând o diferentiere între art. 4, 5 şi 6 din regulament.
Data acordãrii ajutorului de stat:
Indicaţi data de la care ajutorul de stat a fost acordat în cadrul schemei.
Durata schemei de ajutor de stat:
Indicaţi data (anul şi luna) pana la care ajutorul de stat este acordat în cadrul schemei de ajutor de stat.
Obiectivul ajutorului de stat:
- art. 4 din regulament: crearea de locuri de munca;
- art. 5 din regulament: recrutarea de persoane dezavantajate şi cu handicap;
- art. 6 din regulament: angajarea persoanelor cu handicap.
Obiectivul principal al mãsurii trebuie identificat dintre cele 3 optiuni. Acest domeniu acorda posibilitatea de a indica mai departe şi alte obiective secundare care vor fi urmãrite.
Sectoarele economice în cauza:
Cu excepţia sectorului de construcţie de nave şi a altor sectoare care sunt subiectul unor reguli speciale.
Numele şi adresa autoritãţii-furnizor:
Alte informaţii:
Dacã schema de ajutor de stat este cofinantata din fonduri ale Uniunii Europene, va rugãm sa adaugati urmãtoarea menţiune:
Schema de ajutor de stat este cofinantata conform ... [referinta]

ANEXA II
--------
la regulament
-------------

FORMULAR DE RAPORT PERIODIC
care trebuie înaintat cãtre Consiliul Concurentei

1. Titlul şi numãrul schemei de ajutor de stat
2. Cheltuieli
Trebuie prezentate cifre separate pentru fiecare instrument de ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat (de exemplu: sume nerambursabile, împrumuturi preferenţiale, garanţii, reduceri de taxe, subvenţii etc.) Cifrele trebuie sa fie exprimate în lei, precum şi echivalentul în euro. În cazul reducerilor de taxe, veniturile la care statul renunţa trebuie sa fie raportate. Dacã nu exista cifre exacte, asemenea venituri trebuie estimate.
Aceste cifre trebuie furnizate pentru anul de raportare, separat pentru fiecare ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat, indicandu-se:
2.1. Sumele estimate reprezentând scutirile de taxe sau alte venituri de încasat, date referitoare la garanţii etc., referitoare la acordarea de noi ajutoare de stat.
2.2. Plãţile curente, scutirile de taxe sau alte venituri de încasat, date referitoare la garanţii etc., pentru ajutoarele noi şi cele existente. În cazul ajutorului de stat sub forma de garanţie, trebuie furnizate urmãtoarele date: suma totalã a garanţiei nerecuperate, prime, rambursãri, indemnizaţii plãtite, rezultatele operationale ale schemei de ajutor de stat în anul respectiv.
2.3. Numãrul de alocari specifice noi, acordate.
2.4. Numãrul general estimativ al locurilor de munca create sau al muncitorilor cu handicap ori dezavantajati, care au fost recrutati sau angajaţi în cadrul noilor decizii de acordare de ajutor de stat . Ajutorul de stat pentru recrutarea persoanelor dezavantajate trebuie defalcat în conformitate cu categoriile cuprinse în art. 2 alin. (5) din regulament.
2.5. Analiza sumelor pe regiuni, în conformitate cu pct. 2.1.
2.6. Analiza sumelor pe sectoare, în conformitate cu pct. 2.1, de cãtre beneficiarii din acele sectoare de activitate (dacã sunt implicate mai multe sectoare, indicaţi suma pentru fiecare):
- sectorul carbonifer:
- unul dintre urmãtoarele sectoare de producţie:
- oţel;
- construcţie de nave;
- fibre sintetice;
- autovehicule;
- altele;
- unul dintre urmãtoarele servicii:
- servicii de transport;
- servicii financiare;
- alte servicii;
- alte sectoare.
3. Alte informaţii şi remarci.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016