Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 160 din 22 iunie 2011  privind valorificarea cantitatilor de gaze naturale pe piata interna si unele masuri pentru intarirea disciplinei in sectorul gazelor naturale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 160 din 22 iunie 2011 privind valorificarea cantitatilor de gaze naturale pe piata interna si unele masuri pentru intarirea disciplinei in sectorul gazelor naturale

EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 23 iunie 2011

    În baza prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificãrile ulterioare, ale Hotãrârii Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, cu completãrile ulterioare, şi ale Hotãrârii Guvernului nr. 1.419/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale,
    în temeiul prevederilor Legii petrolului nr. 238/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Legii gazelor nr. 351/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 53/2011 pentru instituirea unor mãsuri în domeniul gazelor naturale,

    ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei şi preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale emit urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Pânã la realizarea convergenţei preţului producţiei interne cu preţul gazelor naturale din import, pentru asigurarea accesului nediscriminatoriu al tuturor consumatorilor la sursele de gaze naturale din producţia internã, furnizarea gazelor naturale la consumator se realizeazã în amestec, denumit în continuare amestec de gaze naturale, constituit din cantitãţi de gaze naturale din producţia internã curentã/înmagazinare şi de gaze naturale din import curent/înmagazinare, determinat astfel încât sã asigure acoperirea integralã a necesarului de consum la nivel naţional.
    (2) În sensul prezentului ordin, gazele naturale din producţia internã reprezintã atât gazele naturale din producţia internã curentã, cât şi gazele naturale din producţia internã înmagazinate în depozitele de înmagazinare subteranã.
    (3) Ponderea cantitãţilor de gaze naturale din producţia internã curentã/înmagazinare şi de gaze naturale din import curent/înmagazinare în amestecul de gaze naturale se determinã lunar şi este stabilitã distinct pentru urmãtoarele categorii de consumatori, dupã cum urmeazã:
    a) pentru consumatorii casnici şi producãtorii de energie termicã, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei, structura amestecului de gaze naturale se stabileşte de Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), astfel încât sã asigure menţinerea nemodificatã a preţurilor finale reglementate pentru consumatorii casnici şi pentru producãtorii de energie termicã pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei, pânã la data de 31 martie 2012, faţã de preţurile finale reglementate de la data de 30 iunie 2011, potrivit prevederilor legale în vigoare;
    b) pentru consumatorii noncasnici de gaze naturale, cu excepţia producãtorilor de energie termicã, pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei, structura amestecului de gaze naturale se determinã de Direcţia de Dispecerizare Bucureşti, din cadrul Societãţii Naţionale de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Mediaş, în condiţiile acoperirii integrale şi echilibrate a cererii pieţei interne, şi se avizeazã în condiţiile prezentului ordin de cãtre ANRE.
    (4) Pentru consumatorul din piaţa reglementatã, obligaţia respectãrii structurii amestecului de gaze naturale revine furnizorului care desfãşoarã activitatea de furnizare reglementatã.
    (5) Pentru consumatorul eligibil, obligaţia respectãrii structurii amestecului de gaze naturale revine furnizorului, dacã acesta asigurã întregul necesar de consum al consumatorului, respectiv al consumatorului eligibil în cazul în care acesta îşi asigurã necesarul de consum din achiziţii de la mai mulţi furnizori.
    (6) Direcţia de Dispecerizare Bucureşti are obligaţia de a urmãri respectarea structurilor amestecurilor de gaze naturale stabilite/avizate conform prevederilor prezentului ordin, de cãtre toţi producãtorii, furnizorii licenţiaţi şi consumatorii eligibili din sectorul gazelor naturale.
    ART. 2
    (1) Pentru determinarea structurilor lunare de amestec prevãzute la art. 1 alin. (3), cu 15 zile înainte de începerea lunii de livrare, producãtorii, furnizorii licenţiaţi şi consumatorii eligibili din sectorul gazelor naturale au obligaţia de a transmite Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti urmãtoarele informaţii:
    - în cazul producãtorului de gaze naturale - cantitãţile de gaze naturale destinate consumurilor tehnologice specifice operaţiunilor petroliere desfãşurate de cãtre titularul de acord petrolier, precum şi cele din producţia internã curentã disponibile pentru piaţã;
    - în cazul producãtorilor de gaze naturale/furnizorilor/consumatorilor eligibili - cantitãţile de gaze naturale din producţia internã/import destinate injecţiei/extracţiei în/din depozitele de înmagazinare subteranã;
    - în cazul furnizorului de gaze naturale - necesarul de consum al clienţilor din portofoliul sãu, defalcat pentru consumatorii din piaţa reglementatã şi pentru consumatorii eligibili. În cadrul necesarului pentru consumatorii din piaţa reglementatã va fi prezentatã distinct cererea pentru consumatorii casnici şi pentru producãtorii de energie termicã.
    În cadrul cererii pentru producãtorii de energie termicã se va prezenta distinct cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei. În cadrul necesarului pentru consumatorii eligibili, cererea va fi prezentatã distinct pentru fiecare client, cu excepţia consumatorilor casnici, pentru care cererea va fi prezentatã cumulat. De asemenea, se va preciza dacã consumatorul eligibil face parte din categoria producãtorilor de energie termicã. Pentru producãtorii de energie termicã, în cadrul cererii se va prezenta distinct cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei;
    - în cazul celorlalţi furnizori licenţiaţi, precum şi al consumatorilor eligibili care îşi asigurã consumul propriu din achiziţii directe din import - necesarul pentru consum;
    - în cazul consumatorilor eligibili producãtori de energie termicã care îşi asigurã necesarul de consum de la mai mulţi furnizori - cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã destinatã consumului populaţiei.
    (2) Direcţia de Dispecerizare Bucureşti are obligaţia de a analiza informaţiile transmise.
    (3) În situaţia în care din informaţiile primite se constatã cã necesarul de consum înaintat de un producãtor, furnizor licenţiat sau consumator eligibil din sectorul gazelor naturale este subevaluat sau supraevaluat în raport cu datele statistice, cã existã suprapuneri de consumatori în portofoliile furnizorilor sau apreciazã ca incorectã dimensionarea necesarului de consum, Direcţia de Dispecerizare Bucureşti are obligaţia fie sã solicite reconsiderarea necesarului, fie sã îl modifice. Modificãrile efectuate de Direcţia de Dispecerizare Bucureşti vor fi notificate producãtorului, furnizorului, respectiv consumatorului eligibil vizat.
    (4) Pe baza datelor şi informaţiilor primite şi dupã analizarea acestora, Direcţia de Dispecerizare Bucureşti întocmeşte un raport de fundamentare care va conţine urmãtoarele:
    - cererea de gaze naturale pentru consumatorii casnici şi producãtorii de energie termicã, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei;
    - producţia de gaze naturale disponibilã pentru consum curent şi pentru înmagazinare, defalcatã pe producãtori;
    - programul de injecţie/extracţie defalcat pe producţie internã şi import şi pe beneficiari.
    (5) Raportul prevãzut la alin. (4) va fi înaintat ANRE cu cel puţin 12 zile înainte de începerea lunii de livrare.
    (6) Datele privind necesarul de consum al producãtorilor de energie termicã pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei, transmise de cãtre Direcţia de Dispecerizare Bucureşti în cadrul raportului prevãzut la alin. (4), vor fi validate de cãtre ANRE, conform unei proceduri elaborate de cãtre aceasta, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.
    (7) În situaţia în care ANRE constatã cã necesarul de consum înaintat de un producãtor, furnizor licenţiat sau consumator eligibil din sectorul gazelor naturale este subevaluat sau supraevaluat în raport cu datele statistice sau apreciazã ca incorectã dimensionarea necesarului de consum, aceasta are dreptul fie sã solicite reconsiderarea necesarului, fie sã îl modifice. Modificãrile efectuate de ANRE vor fi notificate producãtorului, furnizorului, respectiv consumatorului eligibil vizat.
    (8) În termen de 3 zile de la primirea raportului prevãzut la alin. (4), ANRE stabileşte structura amestecului de gaze naturale pentru consumatorii casnici şi producãtorii de energie termicã, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei, necesarul de consum şi sursele pentru acoperirea acestuia şi le transmite Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti. În cadrul surselor, ANRE va prezenta distinct cantitãţile de gaze naturale care provin din producţia internã/înmagazinare, respectiv din import curent/înmagazinare.
    (9) Pe baza datelor şi informaţiilor prevãzute la alin. (1), precum şi a structurii amestecului de gaze naturale pentru consumatorii casnici şi producãtorii de energie termicã, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei, împreunã cu cererea de gaze naturale care a stat la baza stabilirii acesteia, Direcţia de Dispecerizare Bucureşti întocmeşte un raport de fundamentare privind cererea de gaze naturale şi sursele de acoperire a acesteia, în care va propune structura amestecului de gaze naturale pentru consumatorii noncasnici de gaze naturale, cu excepţia producãtorilor de energie termicã, pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei.
    (10) Raportul prevãzut la alin. (9) va conţine şi sursele de acoperire a cererii de gaze naturale pentru consumatorii casnici şi producãtorii de energie termicã, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei.
    (11) Raportul prevãzut la alin. (9) este înaintat ANRE cu cel puţin 7 zile înaintea începerii lunii de livrare, în vederea avizãrii acestuia.
    (12) ANRE analizeazã raportul de fundamentare prevãzut la alin. (9) şi avizeazã structura amestecului de gaze pentru consumatorii noncasnici de gaze naturale, cu excepţia producãtorilor de energie termicã, pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice care este destinatã consumului populaţiei în cel mult douã zile lucrãtoare de la transmiterea acestuia.
    (13) Dupã avizare, raportul de fundamentare prevãzut la alin. (9) este returnat Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti.
    (14) În termen de 3 zile anterioare începerii lunii de livrare, Direcţia de Dispecerizare Bucureşti va face cunoscut tuturor producãtorilor, furnizorilor licenţiaţi şi consumatorilor eligibili din sectorul gazelor naturale structura de amestec pentru consumatorii casnici şi producãtorii de energie termicã, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei, şi structura de amestec pentru consumatorii noncasnici de gaze naturale, cu excepţia producãtorilor de energie termicã, pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice care este destinatã consumului populaţiei.
    (15) Structurile de amestec prevãzute la alin. (14) se afişeazã pe pagina de internet a Societãţii Naţionale de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Mediaş şi pe pagina de internet a ANRE, dupã stabilirea/avizarea de cãtre ANRE a celor douã structuri de amestec.
    ART. 3
    (1) Consumatorul întreruptibil reprezintã consumatorul care poate contribui decisiv la menţinerea funcţionãrii în deplinã siguranţã a Sistemului naţional de transport al gazelor naturale şi a sistemelor de distribuţie, prin acceptarea reducerii consumului, pânã la oprire, în conformitate cu prevederile stipulate la art. 4 alin. (1) din Directiva Consiliului European 2004/67/CE privind normele de garantare a securitãţii aprovizionãrii cu gaz natural, în scopul asigurãrii protecţiei aprovizionãrii consumatorilor casnici, în urmãtoarele situaţii:
    a) în cazul întreruperii parţiale a aprovizionãrii cu gaze naturale pe o perioadã ce urmeazã a fi stabilitã ţinându-se seama de condiţiile naţionale;
    b) când se înregistreazã temperaturi extrem de joase într-o perioadã de vârf determinatã la scarã naţionalã;
    c) în situaţia perioadelor climatice cele mai reci, constatate statistic la fiecare 20 de ani, când cererea de gaze este extrem de mare.
    (2) Poate opta pentru calitatea de consumator întreruptibil acel consumator eligibil care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
    - are un consum orar constant de minimum 30.000 mc în intervalul octombrie-martie;
    - poate fi întrerupt în mod operativ şi în termen de cel mult 24 de ore fãrã a-i fi afectatã securitatea tehnicã a instalaţiilor şi echipamentelor.
    (3) Exercitarea opţiunii pentru statutul de consumator întreruptibil nu exonereazã consumatorii eligibili de respectarea contractelor în derulare încheiate cu terţii.
    (4) În prealabil încheierii contractului pentru prestarea serviciilor întreruptibile de transport al gazelor naturale prin Sistemul naţional de transport al gazelor naturale, consumatorii eligibili au obligaţia certificãrii îndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (2), operaţiune care se realizeazã în baza procedurii elaborate de cãtre Societatea Naţionalã de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Mediaş şi avizate de ANRE, afişatã pe site-ul Societãţii Naţionale de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Mediaş şi al emitenţilor prezentului ordin.
    ART. 4
    (1) În vederea menţinerii în condiţii de siguranţã atât a parametrilor funcţionali ai Sistemului naţional de transport al gazelor naturale, cât şi a unui echilibru stabil surse-consumuri, precum şi a realizãrii programului de înmagazinare subteranã a gazelor naturale, atât în faza de injecţie, cât şi în faza de extracţie, furnizorii (inclusiv societãţile de distribuţie) şi consumatorii eligibili de gaze naturale au obligaţia fermã de a contracta şi de a obţine nominalizãrile cantitative din import, pentru acoperirea necesarului de consum, conform structurilor amestecurilor de gaze naturale stabilite/avizate de ANRE şi comunicate Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti.
    (2) Producãtorii de gaze naturale sunt obligaţi sã punã la dispoziţia pieţei cantitãţile de gaze naturale din producţia internã cel puţin la nivelul datelor şi cantitãţilor transmise Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti, în condiţiile art. 2 alin. (1), pentru asigurarea surselor de acoperire a cererii de gaze naturale corespunzãtoare celor douã structuri stabilite/avizate de ANRE.
    (3) În cazul în care constatã cã parametrii funcţionali ai Sistemului naţional de transport al gazelor naturale şi siguranţa sa în funcţionare sunt afectaţi ca urmare a apariţiei uneia dintre situaţiile menţionate la art. 3 alin. (1) şi/sau este serios afectat echilibrul surse-consumuri şi nu existã soluţii alternative pentru remediere, Dispeceratul Naţional de Gaze Naturale va dispune limitarea/întreruperea furnizãrii gazelor naturale cãtre consumatorii întreruptibili conform prevederilor contractului pentru prestarea serviciilor întreruptibile de transport al gazelor naturale prin Sistemul naţional de transport al gazelor naturale, indiferent de contractele de achiziţie pe care aceştia le au în derulare, în vederea asigurãrii cu prioritate a furnizãrii gazelor naturale cãtre consumatorii casnici.
    ART. 5
    (1) Titularii de acorduri petroliere au obligaţia de a disponibiliza întreaga producţie de gaze naturale pentru asigurarea componentelor din producţia internã în structurile amestecurilor de gaze naturale stabilite/avizate de ANRE.
    (2) Titularii de acorduri petroliere/Furnizorii licenţiaţi au obligaţia de a pune la dispoziţia pieţei cu prioritate cantitãţile de gaze naturale din producţia internã şi/sau din înmagazinare, astfel încât sã fie integral asigurat necesarul de consum şi respectarea structurii amestecului lunar pentru consumatorii casnici şi producãtorii de energie termicã, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei, aşa cum este stabilit de ANRE în conformitate cu art. 2 alin. (8).
    (3) Fac excepţie de la prevederile alin. (1):
    a) cantitãţile de gaze naturale reinjectate în zãcãminte, exceptate de la plata redevenţei, în condiţiile legii;
    b) cantitãţile de gaze naturale destinate consumurilor tehnologice specifice operaţiunilor petroliere desfãşurate de titularii de acorduri petroliere.
    (4) Consumurile tehnologice specifice exceptate conform alin. (3) se stabilesc pe baza unor studii de fundamentare aprobate de Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale. Elaborarea studiilor este în responsabilitatea titularilor de acorduri petroliere.
    (5) Titularii de acorduri petroliere vor raporta lunar Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, pentru avizare, consumurile tehnologice realizate, în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la terminarea lunii de livrare. Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale avizeazã consumurile tehnologice ale titularilor de acorduri petroliere în termen de 3 zile lucrãtoare şi comunicã nivelul acceptat titularilor de acorduri petroliere Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti şi ANRE.
    ART. 6
    Obligaţia de a respecta structurile amestecurilor de gaze naturale stabilite/avizate de ANRE revine:
    a) furnizorului, pentru cantitãţile de gaze naturale furnizate în regim reglementat;
    b) furnizorului, pentru cantitãţile de gaze naturale furnizate consumatorului eligibil, dacã acesta asigurã întregul necesar de consum al consumatorului;
    c) consumatorului eligibil, dacã acesta îşi asigurã necesarul de consum din achiziţii de la mai mulţi furnizori;
    d) operatorilor licenţiaţi din sectorul gazelor naturale, pentru cantitãţile de gaze naturale destinate consumului propriu, cu excepţia situaţiilor prevãzute la art. 5 alin. (3);
    e) titularilor de acorduri petroliere, pentru cantitãţile de gaze naturale utilizate pentru consumul propriu, la toate locurile de consum, la sediul principal, precum şi la sediile filialelor, sucursalelor, agenţiilor, reprezentanţelor, punctelor de lucru şi la celelalte sedii secundare, în derularea tuturor activitãţilor, cu excepţia operaţiunilor petroliere şi a consumurilor tehnologice specifice acestora.
    ART. 7
    Titularii de acord petrolier care desfãşoarã activitãţi de exploatare, precum şi furnizorii licenţiaţi de gaze naturale au obligaţia sã asigure livrãrile cãtre societãţile comerciale de distribuţie a gazelor naturale, livrãrile cãtre consumatorii eligibili şi livrãrile destinate realizãrii programului de înmagazinare subteranã a gazelor naturale.
    ART. 8
    (1) În funcţie de soluţia tehnicã de alimentare a consumatorilor eligibili - racordare directã la Sistemul naţional de transport al gazelor naturale sau în reţelele de distribuţie, aceştia pot încheia fie contracte cu serviciile incluse, fie contracte separate pentru prestarea serviciilor de transport, respectiv de distribuţie a gazelor naturale şi înmagazinare.
    (2) Serviciile de transport şi distribuţie a gazelor naturale vor fi prestate numai în situaţia şi pentru perioada pentru care titularii de acorduri petroliere, furnizorii licenţiaţi şi/sau consumatorii eligibili fac dovada cãtre Direcţia de Dispecerizare Bucureşti a nominalizãrilor obţinute de la furnizorii de gaze naturale din producţia internã curentã/înmagazinare şi din import curent/înmagazinare, dupã caz, conform structurilor stabilite/avizate de ANRE.
    (3) În situaţia nerespectãrii condiţiilor prevãzute la alin. (2), la sesizarea Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti, Societatea Naţionalã de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Mediaş va sista prestarea serviciilor de transport, iar societãţile de distribuţie vor sista prestarea serviciilor de distribuţie a gazelor naturale.
    ART. 9
    Direcţia de Dispecerizare Bucureşti va înainta zilnic ANRE un raport operativ privind modul de respectare a achiziţiilor de gaze naturale din producţia internã curentã/înmagazinare şi din import curent/înmagazinare de cãtre furnizorii licenţiaţi şi consumatorii eligibili, conform cotelor procentuale ale amestecurilor intern-import stabilite/avizate la începutul lunii de livrare.
    ART. 10
    (1) Dupã stabilirea structurii de amestec intern-import pentru consumatorii casnici şi producãtorii de energie termicã, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei, ordinea de prioritate pe care Direcţia de Dispecerizare Bucureşti o va avea în vedere în stabilirea amestecului de gaze naturale pentru consumatorii noncasnici de gaze naturale, cu excepţia producãtorilor de energie termicã, pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice care este destinatã consumului populaţiei, este:
    - cantitãţile de gaze naturale din producţia internã curentã rãmasã;
    - asigurarea programului de injecţie/extracţie în/din depozite;
    - cantitãţile de gaze naturale din import necesare acoperirii consumului estimat.
    (2) În situaţia în care Direcţia de Dispecerizare Bucureşti constatã cã cel puţin una dintre urmãtoarele situaţii:
    - existenţa unui consum efectiv înregistrat diferit de cel estimat la începutul lunii de livrare;
    - modificarea semnificativã a consumului unui consumator industrial în cursul lunii de livrare;
    - modificarea prognozelor de consum în cursul lunii de livrare faţã de prognozele transmise Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti pentru stabilirea/avizarea structurilor de amestec la începutul lunii de livrare;
    - modificarea surselor de gaze naturale disponibile pe piaţã determinã o variaţie mai mare de +-5% a consumurilor/ surselor lunii curente faţã de consumurile/sursele estimate la începutul lunii de livrare, aceasta va recalcula structura amestecului de gaze naturale pentru consumatorii noncasnici de gaze naturale, cu excepţia producãtorilor de energie termicã, pentru cantitatea de gaze naturale utilizatã la producerea de energie termicã în centralele de cogenerare şi în centralele termice destinatã consumului populaţiei, aferentã întregii luni de livrare, şi o va propune spre avizare ANRE.
    (3) Recalcularea structurii de amestec menţionatã la alin. (2) şi avizarea acesteia de cãtre ANRE se realizeazã pânã cel târziu la data de 20 a lunii de livrare.
    (4) Direcţia de Dispecerizare Bucureşti are dreptul de a solicita, în cursul lunii de livrare, furnizorilor licenţiaţi şi consumatorilor eligibili prognozele de consum pentru perioada rãmasã pânã la sfârşitul lunii de livrare.
    ART. 11
    (1) În termen de 5 zile de la încheierea lunii de livrare, producãtorii, furnizorii licenţiaţi şi consumatorii eligibili din sectorul gazelor naturale vor înainta Direcţiei de Dispecerizare Bucureşti situaţiile detaliate privind atât sursele de gaze naturale (cantitãţile de gaze naturale din producţia internã/înmagazinare şi din import/înmagazinare), cât şi cantitãţile efective consumate pe parcursul lunii de livrare, pe baza cãrora aceasta va definitiva balanţele surse - consumuri ale lunii de livrare.
    (2) În termen de 10 zile de la încheierea lunii de livrare, Direcţia de Dispecerizare Bucureşti va înainta ANRE un raport privind sursele de gaze naturale, consumurile realizate, cu respectarea structurilor amestecurilor de gaze naturale stabilite/avizate şi cantitãţile injectate/extrase în/din depozitele de înmagazinare subteranã de cãtre beneficiarii acestora.
    ART. 12
    Nerespectarea prevederilor prezentului ordin de cãtre titularii de acorduri petroliere, operatorii licenţiaţi şi consumatorii eligibili din sectorul gazelor naturale atrage sancţionarea acestora în condiţiile prevãzute de Legea petrolului nr. 238/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 13
    Titularii de acorduri petroliere, operatorii licenţiaţi şi consumatorii eligibili din sectorul gazelor naturale, ANRE, Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale şi Direcţia de Dispecerizare Bucureşti din cadrul Societãţii Naţionale de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Mediaş vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 14
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului economiei şi comerţului, al preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 102.136/530/97/2006 privind valorificarea cantitãţilor de gaze naturale pe piaţa internã şi mãsuri pentru întãrirea disciplinei în sectorul gazelor naturale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 489 din 6 iunie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 15
    Pentru luna iunie 2011, Direcţia de Dispecerizare Bucureşti din cadrul Societãţii Naţionale de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Mediaş va înainta ANRE raportul privind structura amestecului de gaze naturale pentru toţi operatorii licenţiaţi conform prevederilor Ordinului ministrului economiei şi comerţului, al preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 102.136/530/97/2006.
    ART. 16
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                        Ministrul economiei, comerţului
                            şi mediului de afaceri,
                                   Ion Ariton

                     Preşedintele Autoritãţii Naţionale de
                       Reglementare în Domeniul Energiei,
                               Iulius Dan Plaveti

                        Preşedintele Agenţiei Naţionale
                            pentru Resurse Minerale,
                               Alexandru Pãtruţi

                                      -------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016