Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 16/NN din 17 martie 1999  pentru aprobarea procedurilor de promovare a documentatiilor si de emitere a acordului de mediu la planurile de urbanism si de amenajare a teritoriului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 16/NN din 17 martie 1999 pentru aprobarea procedurilor de promovare a documentatiilor si de emitere a acordului de mediu la planurile de urbanism si de amenajare a teritoriului

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 187 din 30 aprilie 1999
ORDIN nr. 16/NN din 17 martie 1999
pentru aprobarea procedurilor de promovare a documentaţiilor şi de emitere a acordului de mediu la planurile de urbanism şi de amenajare a teritoriului
EMITENT: MINISTERUL APELOR, PÃDURILOR ŞI PROTECŢIEI MEDIULUI
Nr. 214/RT din 15 martie 1999
MINISTERUL LUCRÃRILOR PUBLICE ŞI AMENAJÃRII TERITORIULUI
Nr. 16/NN din 17 martie 1999
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 187 din 30 aprilie 1999

Ministrul apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului şi ministrul lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului,
având în vedere dispoziţiile art. 3 lit. a)-c), e), g), h), art. 4 lit. a)-c), art. 5 lit. c), art. 8 alin. 2, <>art. 64 lit. b) din Legea protecţiei mediului nr. 137/1995 şi ale <>art. 38 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii construcţiilor şi unele mãsuri pentru realizarea locuinţelor, republicatã,
având, de asemenea, în vedere ca planurile de amenajare a teritoriului şi de urbanism integreaza principiile şi cerinţele pentru mediu şi dezvoltare durabila la nivel naţional, zonal şi local şi ca orientãrile şi prevederile acestor planuri sunt rezultatul unor analize complexe care includ şi evaluarea impactului asupra mediului, în conformitate cu prevederile <>art. 8 alin. 2 din Legea nr. 137/1995 şi ale pct. 8 lit. j) din anexa nr. II la aceasta lege,
considerând ca studiile de impact, în înţelesul prevederilor art. 9 alin. 1, art. 10 alin. 1, art. 11 şi ale <>art. 12 din Legea nr. 137/1995 , trebuie sa se facã numai pentru proiecte concrete care privesc activitãţile prevãzute în anexa nr. II la aceasta lege,
apreciind ca aceasta procedura este în conformitate şi cu Directiva Consiliului Uniunii Europene 85/337/EEC , din iunie 1985, cu privire la evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, astfel cum este amendata prin Directiva Consiliului 97/11/EC din martie 1997,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 104/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi al <>Hotãrârii Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

emit urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) La elaborarea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism vor fi luate în considerare şi integrate principiile, obiectivele şi cerinţele dezvoltãrii social-economice durabile la nivel naţional, zonal şi local, în conformitate cu dispoziţiile legislaţiei naţionale şi internaţionale, cu orientãrile şi cu prevederile strategiilor şi ale programelor naţionale, europene şi globale pentru mediu şi dezvoltare durabila.
(2) Orientãrile şi prevederile din planurile de amenajare a teritoriului şi de urbanism se vor fundamenta pe o analiza complexa a relatiei mediu-dezvoltare, care va include evaluarea impactului acestora pe termen scurt, mediu şi lung.
(3) Conţinutul-cadru şi aspectele care vor fi tratate în analizele de evaluare a impactului asupra mediului, ca parte integrantã a planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism, sunt prevãzute în anexele nr. 1 şi 2.
ART. 2
(1) Compartimentele de specialitate din cadrul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi ale celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, care, potrivit legii, au responsabilitãţi şi competente în asigurarea elaborãrii, în avizarea şi promovarea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism, vor coopera direct şi permanent, astfel încât acestea sa fie elaborate, promovate şi aprobate în condiţiile prevãzute la art. 1.
(2) Compartimentele de specialitate din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, al agentiilor teritoriale de protecţie a mediului şi al celorlalte instituţii centrale şi teritoriale, aflate în coordonarea sau sub autoritatea sa, vor coopera direct şi permanent, potrivit competentelor legale pe care le au, cu compartimentele de specialitate din Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi ale autoritãţilor administraţiei publice judeţene, municipale, orãşeneşti şi comunale, la solicitarea acestora, pentru asigurarea elaborãrii şi promovãrii planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism, în condiţiile prevãzute la art. 1.
(3) Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului pot formula directive şi instrucţiuni, care sa orienteze activitãţile necesare procesului de elaborare a planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism.
(4) Agenţiile teritoriale de protecţie a mediului, în conformitate cu procedurile şi cu competentele date de legislaţia în vigoare, pot formula condiţii pentru orientarea activitãţilor necesare procesului de elaborare a planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism, care intra în competenta lor de avizare.
ART. 3
Sub rezerva îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 1 şi la art. 2 alin. (1) şi (2) şi fãrã a se mai impune realizarea ulterioara a unui studiu de impact asupra mediului, Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi, dupã caz, agenţiile teritoriale de protecţie a mediului, la solicitarea titularului planului de amenajare a teritoriului şi de urbanism, avizeazã, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 50/1991 , republicatã, şi emite acordul de mediu pentru planurile de amenajare a teritoriului şi de urbanism, potrivit competentelor pe care le au, în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 137/1995 şi ale <>Ordinului ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului nr. 125/1996 .
ART. 4
(1) Prevederile art. 3 se aplica tuturor planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism aflate în curs de avizare la Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului sau la agenţiile teritoriale de protecţie a mediului.
(2) În mãsura în care planurile prezentate spre avizare şi emiterea acordului de mediu nu întrunesc condiţiile prevãzute la art. 1, autoritatea de mediu competenta va solicita titularului planului refacerea lucrãrii.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi din Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, agenţiile teritoriale de protecţie a mediului şi compartimentele de amenajare a teritoriului şi de urbanism ale consiliilor judeţene, municipale, orãşeneşti şi comunale vor pune în aplicare dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 7
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apelor, pãdurilor
şi protecţiei mediului,
Romica Tomescu

Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Nicolae Noica

ANEXA 1

CONŢINUTUL-CADRU
şi aspectele care vor fi tratate în analizele de evaluare a impactului asupra mediului, ca parte integrantã a planurilor de amenajare a teritoriului


1. Situaţia existenta

1.1. Descrierea situaţiei existente:
a) cadrul natural (relief, condiţii geotehnice, hidrologice, clima etc.);
b) resursele capitalului natural (resursele de sol pe destinaţii şi folosinţe, resursele subsolului, vegetaţie, resursele de apa, alte resurse ale capitalului natural);
c) riscuri naturale (alunecãri de teren, cutremure, inundatii etc.) şi antropice.
1.2. Analiza critica a situaţiei existente, disfunctionalitati şi prioritati:
a) zonarea utilizãrii teritoriului pe destinaţii şi pe folosinţe (terenuri agricole, silvice, permanent sub ape, construite etc.), zone protejate naturale şi construite;
b) identificarea surselor de poluare, în special a celor cu pericol major pentru populaţie, vegetaţie şi animale;
c) starea factorilor de mediu (sol, apa, aer, vegetaţie), cu identificarea zonelor poluate, a terenurilor degradate etc.;
d) determinarea prioritatilor de intervenţie, în funcţie de intensitatea disfunctionalitatilor, inclusiv pentru prevenirea şi combaterea riscurilor naturale şi antropice.

2. Propuneri şi reglementãri*):

2.1. Planificarea utilizãrii şi zonarea funcţionalã a teritoriului pe destinaţii şi pe folosinţe optime.
2.2. Diminuarea pana la eliminare a surselor de poluare majorã (emisii, deversari etc.).
2.3. Recuperarea terenurilor degradate, consolidãri de terenuri instabile, mãsuri de reconstrucţie ecologica, reimpaduriri, reinundari etc.
2.4. Delimitarea orientativa a zonelor ecologic fragile (montane, deltaice, litorale).
2.5. Delimitarea zonelor protejate şi mãsurile generale pentru conservarea patrimoniului natural şi construit.
2.6. Alte mãsuri şi propuneri necesare pentru protecţia mediului şi a patrimoniului, pentru prevenirea şi combaterea riscurilor naturale şi pentru valorificarea, refacerea şi regenerarea resurselor naturale.

3. Piesele desenate vor ilustra urmãtoarele aspecte:

- încadrarea în teritoriu a zonei studiate;
- sursele de poluare;
- zonarea funcţional-spatiala a teritoriului studiat, în funcţie de tipologia planului;
- delimitarea zonelor de risc natural;
- reglementãri propuse la pct. 2.

4. Anexe: avizele autoritãţilor centrale sau locale interesate, necesare potrivit legii.

-----------
*) La fundamentarea şi elaborarea planurilor de amenajare a teritoriului se vor lua în considerare principiile, orientãrile, obiectivele şi prevederile urmãtoarelor documente:
1) Agenda 21, adoptatã de Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Mediu şi Dezvoltare, Rio de Janeiro, Brazilia, iunie 1992;
2) Charta Europeanã a Amenajãrii Teritoriului, adoptatã la 20 mai 1983 la Torremolinos, Spania;
3) Agenda Habitat, adoptatã la Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Aşezãri Umane (Habitat II), Istanbul, 3-14 iunie 1996;
4) Strategia paneuropeana pentru conservarea diversitatii biologice şi a peisajelor în Europa, adoptatã de Conferinţa Ministrilor Mediului, în cadrul Procesului Mediu pentru Europa, Sofia, 1985;
5) Strategia Nationala pentru Mediu şi strategiile sectoriale de dezvoltare la nivel naţional, regional şi local;
6) Convenţia Naţiunilor Unite pentru combaterea desertificarii în ţãrile afectate grav de seceta şi/sau de desertificare, în special în Africa, adoptatã la Paris la 17 iunie 1994, la care România a aderat prin <>Legea nr. 111/1998 ;
7) Convenţia-cadru a Naţiunilor Unite asupra schimbãrilor climatice, semnatã la Rio de Janeiro la 5 iunie 1992, ratificatã prin <>Legea nr. 24/1994 ;
8) Convenţia privind diversitatea biologica, semnatã la Rio de Janeiro la 5 iunie 1992, ratificatã prin <>Legea nr. 58/1994 ;
9) Convenţia asupra zonelor umede, de importanta internationala, în special ca habitat al pasarilor acvatice, încheiatã la Ramsar la 2 februarie 1971, sub egida UNESCO, şi amendata prin Protocolul de la Paris din 3 decembrie 1982, la care România a aderat prin <>Legea nr. 5/1991 ;
10) Convenţia privind conservarea vieţii sãlbatice şi a habitatelor naturale din Europa, adoptatã la Berna la 19 septembrie 1979, la care România a aderat prin <>Legea nr. 13/1993 .

ANEXA 2

CONŢINUTUL-CADRU
şi aspectele care vor fi tratate în analizele de evaluare a impactului asupra mediului, ca parte integrantã a planurilor de urbanism

1. Situaţia existenta, disfunctionalitati şi prioritati
1.1. Descrierea situaţiei existente:
a) cadrul natural (relief, condiţii geotehnice, hidrologice, clima, spaţii verzi, cursuri şi oglinzi de apa etc.);
b) resursele naturale ale solului şi subsolului, modul de valorificare;
c) riscurile naturale (cutremure, alunecãri şi prabusiri de terenuri, caderi de roci, inundatii şi fenomene meteorologice periculoase, emisii radioactive naturale) şi antropice (industriale);
d) monumente ale naturii şi istorice, valori ale patrimoniului cultural, istoric şi natural;
e) indicarea zonelor de recreere, odihna, agrement şi tratament;
f) zonele comerciale, târguri şi pieţe;
g) obiective industriale şi zone de depozitare aferente;
h) reţeaua principala de cai de comunicaţie;
i) reţeaua de alimentare cu apa, de canalizare şi staţii de epurare, gaze, termoficare, energie electrica;
j) depozitele de deşeuri menajere şi industriale.
1.2. Analiza critica a situaţiei existente, disfunctionalitati şi prioritati:
a) zonarea utilizãrii teritoriului pe folosinţe (terenuri construite, zone de agrement, spaţii verzi, oglinzi de apa, zone industriale, terenuri agricole etc.);
b) identificarea surselor de poluare, în special a celor cu pericol major pentru populaţie, vegetaţie şi animale;
c) starea factorilor de mediu (sol, apa, aer, vegetaţie), cu marcarea zonelor poluate, a terenurilor degradate etc.;
d) determinarea prioritatilor de intervenţie, inclusiv pentru prevenirea şi combaterea riscurilor naturale şi antropice.
2. Propuneri şi reglementãri*)
2.1. Zonarea funcţionalã a teritoriului pe activitãţi şi pe folosinţe optime, cu integrarea principiilor şi a cerinţelor de ecologie urbana.
2.2. Diminuarea pana la eliminare a surselor de poluare (emisii, deversari etc.).
2.3. Epurarea apelor, reciclarea şi revalorificarea acestora.
2.4. Eliminarea deşeurilor, reciclarea şi revalorificarea lor.
2.5. Recuperarea terenurilor degradate, consolidarea terenurilor instabile.
2.6. Organizarea sistemelor de spaţii verzi şi de zone de agrement în localitãţi.
2.7. Delimitarea zonelor protejate, cu prezentarea prescripţiilor generale pentru conservarea patrimoniului natural şi construit.
2.8. Zonele propuse pentru refacere peisagistica şi reabilitare urbana.
2.9. Mãsuri de prevenire şi combatere a riscurilor naturale şi antropice.
3. Piesele desenate vor ilustra urmãtoarele aspecte:
- încadrarea în teritoriu a zonei studiate;
- sursele de poluare şi zonele poluate;
- zonarea funcţional-spatiala a teritoriului studiat;
- determinarea zonelor cu risc natural şi antropic;
- reglementãrile propuse la pct. 2.
4. Anexe: avizele autoritãţilor centrale şi locale interesate, necesare conform legii.

-------------
*) La fundamentarea şi elaborarea planurilor de urbanism vor fi luate în considerare principiile, orientãrile şi obiectivele urmãtoarelor documente:
1) Charta Europeanã a Amenajãrii Teritoriului, adoptatã la 20 mai 1983 la Torremolinos, Spania;
2) Agenda 21, adoptatã de Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Mediu şi Dezvoltare, Rio de Janeiro, Brazilia, iunie 1992;
3) Agenda Habitat adoptatã de Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Aşezãri Umane (Habitat II), Istanbul, 3-14 iunie 1996.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016