Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 155 din 8 februarie 2008  privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea microintreprinderilor pentru domeniul major de interventie Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 155 din 8 februarie 2008 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea microintreprinderilor pentru domeniul major de interventie "Sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor" in cadrul axei prioritare "Sprijinirea dezvoltarii mediului de afaceri regional si local" din cadrul Programului operational regional 2007-2013

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI LOCUINTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 175 din 6 martie 2008
ORDIN nr. 155 din 8 februarie 2008
privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea microîntreprinderilor pentru domeniul major de intervenţie "Sprijinirea dezvoltãrii microîntreprinderilor" în cadrul axei prioritare "Sprijinirea dezvoltãrii mediului de afaceri regional şi local" din cadrul Programului operaţional regional 2007-2013
EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTÃRII, LUCRÃRILOR PUBLICE ŞI LOCUINŢELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 175 din 6 martie 2008

Având în vedere prevederile <>art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 ,
în temeiul <>art. 10 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor,

ministrul dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se aprobã Schema de ajutor de minimis pentru sprijinirea microîntreprinderilor pentru domeniul major de intervenţie "Sprijinirea dezvoltãrii microîntreprinderilor" în cadrul axei prioritare "Sprijinirea dezvoltãrii mediului de afaceri regional şi local" din cadrul Programului operaţional regional 2007-2013, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare în termen de 10 zile lucrãtoare de la data publicãrii.

Ministrul dezvoltãrii,
lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Laszlo Borbely

Bucureşti, 8 februarie 2008.
Nr. 155.

ANEXÃ

SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS
pentru sprijinirea microîntreprinderilor pentru
domeniul major de intervenţie
"Sprijinirea dezvoltãrii microîntreprinderilor"
în cadrul axei prioritare
"Sprijinirea dezvoltãrii mediului de afaceri
regional şi local" din cadrul
Programului operaţional regional 2007-2013

CAP. I
Baza legalã

ART. 1
(1) Prezenta schemã este elaboratã în conformitate cu prevederile urmãtoarelor acte normative:
a) Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 379 din 28 decembrie 2006;
b) Regulamentul Comisiei Europene nr. 364/2004 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 70/2001 privind extinderea sferei de aplicare a acestuia la ajutoarele pentru cercetare şi dezvoltare, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 63 din 28 februarie 2004;
c) <>Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) Decizia Comisiei Europene nr. C(2007)3470 din 12 iulie 2007 privind adoptarea Programului operaţional regional 2007-2013 (POR).
(2) Prezenta schemã este exceptatã de la obligaţia de notificare cãtre Comisia Europeanã, în conformitate cu prevederile art. 2 din Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis.

CAP. II
Necesitatea implementãrii schemei

ART. 2
(1) Disparitãţile dintre regiunile ţãrii în ceea ce priveşte dezvoltarea antreprenorialã mãsuratã prin numãrul de întreprinderi mici şi mijlocii la 1.000 de locuitori s-au adâncit în ultimii ani. Regiunea Bucureşti-Ilfov are de 3 ori mai multe întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) comparativ cu Regiunea nord-est - cea mai slab dezvoltatã regiune. Mai mult, România are de 2,5 ori mai puţine IMM-uri la 1.000 de locuitori comparativ cu media UE 15 şi o repartizare inegalã între cele 8 regiuni ale ţãrii.
(2) Condiţiile pentru localizarea afacerilor sunt insuficient dezvoltate în cele mai multe regiuni, iar IMM-urile, îndeosebi microîntreprinderile, au dificultãţi în a obţine finanţare, în special în regiunile mai slab dezvoltate şi în fostele localitãţi monoindustriale aflate în declin dupã 1990.
(3) IMM-urile au un rol decisiv în dezvoltarea economicã localã şi regionalã şi în crearea de noi locuri de muncã. De aceea, ajutorul de minimis acordat prin aceastã schemã este destinat investiţiilor în microîntreprinderi care desfãşoarã activitãţi de producţie, prestãri de servicii, construcţii, localizate îndeosebi în regiuni şi zone mai puţin dezvoltate ale României, pentru a impulsiona creşterea lor economicã.
(4) Sprijinul acordat microîntreprinderilor de interes local/regional vizeazã restructurarea zonelor slab dezvoltate, cu precãdere a oraşelor mici şi mijlocii, având ca rezultat crearea de noi locuri de muncã, pentru cã acestea dispun de flexibilitatea necesarã adaptãrii la cerinţele unei economii de piaţã dinamice. În contextul Strategiei revizuite de la Lisabona, este necesar sã se investeascã în modernizarea sectoarelor productive locale şi regionale, prin sprijinirea antreprenoriatului şi facilitarea dezvoltãrii microîntreprinderilor.
(5) Sprijinirea microîntreprinderilor productive, a celor prestatoare de servicii şi a microîntreprinderilor din domeniul construcţiilor care folosesc potenţialul endogen al regiunilor (resurse naturale, materii prime, resurse umane etc.) şi utilizeazã noi tehnologii şi echipamente de producţie şi IT contribuie la pãstrarea şi/sau la crearea de locuri de muncã, cu implicaţii pozitive asupra dezvoltãrii localitãţilor şi migraţiei forţei de muncã, îndeosebi a tinerilor.
ART. 3
Obiectivul prezentei scheme constã în sprijinirea microîntreprinderilor în realizarea de investiţii în scopul creşterii competitivitãţii, valorificãrii resurselor şi a forţei de muncã locale din zone slab dezvoltate, cu precãdere din oraşele mici şi mijlocii.

CAP. III
Definiţii

ART. 4
În sensul prezentei scheme, urmãtorii termeni se definesc astfel:
1. Întreprindere este o entitate implicatã într-o activitate economicã, indiferent de forma juridicã a acesteia, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 364/2004 , publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 63 din 28 februarie 2004.
2. Microîntreprindere este o întreprindere care are sub 10 angajaţi, a cãrei cifrã de afaceri anualã şi/sau al cãrei total al bilanţului anual nu depãşeşte 2 milioane euro, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 364/2004 , publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 63 din 28 februarie 2004.
3. Intensitatea ajutorului reprezintã valoarea actualizatã a ajutorului exprimatã ca procent din valoarea actualizatã a costurilor eligibile ale investiţiei.
4. Autoritatea responsabilã pentru implementarea prezentei scheme este Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor (MDLPL), prin intermediul autoritãţii de management create la nivelul acestuia pentru gestionarea Programului operaţional regional (AMPOR).
5. Programul operaţional regional 2007-2013 (POR) reprezintã un document strategic de programare elaborat de România, în calitate de stat membru, şi aprobat de Comisia Europeanã, care implementeazã, printr-un set de prioritãţi coerente, Strategia naţionalã de dezvoltare regionalã a cadrului naţional strategic de referinţã.
6. Regiunile de dezvoltare sunt entitãţi teritoriale specifice, fãrã statut administrativ şi fãrã personalitate juridicã, şi corespund diviziunilor de nivel NUTS - II în Nomenclatorul unitãţilor statistice teritoriale ale Uniunii Europene.

CAP. IV
Domeniul de aplicare

ART. 5
Prezenta schemã se aplicã tuturor celor 8 regiuni de dezvoltare ale României.
ART. 6
Prezenta schemã se aplicã microîntreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul producţiei şi/sau serviciilor şi/sau construcţiilor şi îndeplinesc criteriile prevãzute de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis, cu excepţia:
a) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, reglementate de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000 ;
b) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în producţia primarã de produse agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa I la Tratatul de instituire a Comunitãţilor Europene;
c) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în transformarea şi comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa I la Tratatul de instituire a Comunitãţilor Europene, în urmãtoarele cazuri:
(i) atunci când valoarea ajutorului este stabilitã pe baza preţului sau a cantitãţii produselor în cauzã achiziţionate de la producãtorii primari sau introduse pe piaţã de întreprinderile în cauzã;
(ii) atunci când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţialã sau integralã cãtre producãtorii primari;
d) ajutoarelor destinate activitãţilor legate de export cãtre ţãri terţe sau cãtre state membre, respectiv ajutoarelor legate direct de cantitãţile exportate, ajutoarelor destinate înfiinţãrii şi funcţionãrii unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) ajutoarelor care favorizeazã utilizarea produselor naţionale în detrimentul produselor din import;
f) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectorul cãrbunelui, în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 ;
g) ajutoarelor pentru achiziţia de vehicule de transport rutier de mãrfuri, acordate întreprinderilor care efectueazã transport rutier de mãrfuri în numele terţilor pentru închiriere sau în scop comercial;
h) ajutoarelor acordate întreprinderilor aflate în dificultate.

CAP. V
Beneficiarii ajutorului de minimis

ART. 7
Beneficiarii ajutorului de minimis sunt microîntreprinderile care desfãşoarã activitãţi de producţie şi/sau prestãri de servicii şi/sau construcţii, cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) sã fie înregistrate conform <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau în baza <>Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei;
b) sã îşi desfãşoare activitatea în România;
c) sã fi desfãşurat activitate economicã pe o perioadã de cel puţin un an fiscal şi sa fi obţinut profit din exploatare din activitatea desfãşuratã în ultimul an înainte de data depunerii cererii de finanţare;
d) sã nu se afle în procedurã de executare silitã, reorganizare judiciarã, faliment, închidere operaţionalã, dizolvare, lichidare sau administrare specialã;
e) sã îndeplineascã condiţiile de eligibilitate stabilite în art. 93 din Regulamentul Consiliului privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitãţilor Europene nr. 1.605/2002 şi sã nu poatã fi considerate ca fiind firme în dificultate, în conformitate cu Liniile directoare comunitare cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004;
f) sã îndeplineascã obligaţiile de platã a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurãri sociale cãtre bugetele componente ale bugetului general consolidat, la data depunerii cererii de finanţare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România;
g) trebuie sã dovedeascã calitatea de proprietar al terenului şi/sau al clãdirii pe care se efectueazã construcţia ori sã aibã în concesiune, dupã caz, terenul şi/sau clãdirea care fac obiectul proiectului pe o duratã de minimum 3 ani de la finalizarea implementãrii proiectului, în cazul în care proiectul prevede şi lucrãri de construcţie;
h) sã facã dovada capacitãţii de finanţare necesare realizãrii proiectului.
ART. 8
Solicitanţii care sunt subiectul unei proceduri de recuperare a unor ajutoare declarate ilegale şi incompatibile sau utilizate abuziv nu sunt eligibili pentru a primi finanţare în cadrul schemei.
ART. 9
Pentru a fi eligibile, proiectele trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) investiţia sã fie realizatã pe teritoriul României, în mediul urban;
b) proiectul sã se încadreze în categoriile de operaţiuni ale domeniului major de intervenţie al POR "Sprijinirea dezvoltãrii microîntreprinderilor";
c) activitãţile propuse spre finanţare sã nu fi fost finanţate din fonduri publice în ultimii 5 ani şi sã nu beneficieze de fonduri publice din alte surse de finanţare;
d) valoarea totalã a proiectului sã se încadreze între 20.000 şi 500.000 euro;
e) durata de implementare a proiectului sã nu depãşeascã data de 31 iulie 2015;
f) proiectul sã respecte legislaţia în domeniul egalitãţii de şanse, protecţiei mediului, eficienţei energetice, al ajutorului de stat şi achiziţiilor publice.

CAP. VI
Modalitãţi de acordare a ajutorului de minimis

ART. 10
Acordarea ajutoarelor de minimis prin prezenta schemã se va face numai cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) Valoarea totalã a ajutorului de minimis acordat unei microîntreprinderi nu va depãşi 200.000 euro pe o perioadã de 3 ani fiscali. Valoarea totalã a ajutorului de minimis acordat unei microîntreprinderi care îşi desfãşoarã activitatea în sectorul transportului rutier nu va depãşi 100.000 euro pe o perioadã de 3 ani fiscali. Aceste plafoane se vor aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmãrit şi indiferent dacã ajutorul acordat de statul membru este finanţat parţial sau total din resurse comunitare.
b) Plafonul stabilit va fi exprimat în numerar, ca valoare brutã, înainte de deducerea taxelor sau a altor obligaţii fiscale.
ART. 11
În cadrul prezentei scheme, ajutorul de minimis se va acorda sub formã de finanţare nerambursabilã, eşalonat, pe etape de implementare a proiectului. Valoarea ajutorului va fi actualizatã folosindu-se o ratã egalã cu rata de referinţã stabilitã de Comisia Europeanã la momentul acordãrii ajutorului de minimis.
ART. 12
În cazul proiectelor cu o valoare mai mare decât cea care poate fi acoperitã prin ajutorul de minimis, solicitantul va acoperi:
a) valoarea cheltuielilor eligibile care depãşesc ajutorul de minimis acordat (maximum 200.000 euro, respectiv 100.000 euro în ultimii 2 ani fiscali şi în anul curent);
b) valoarea cheltuielilor neeligibile şi a celor conexe.

CAP. VII
Activitãţi eligibile

ART. 13
Activitãţile eligibile pentru prezenta schemã se încadreazã în urmãtoarele 3 mari tipuri de activitãţi :
a) achiziţionarea de echipamente şi tehnologii noi, moderne, pentru activitãţi de producţie, servicii, construcţii;
b) achiziţionarea de sisteme IT (hardware şi software);
c) construirea/extinderea/modernizarea spaţiilor de producţie şi de prestãri de servicii ale microîntreprinderilor.

CAP. VIII
Durata de aplicare a schemei

ART. 14
Schema de ajutor de minimis se aplicã în perioada 2007-2010.

CAP. IX
Bugetul schemei

ART. 15
Valoarea maximã estimatã a ajutorului de minimis care va fi acordat în cadrul prezentei scheme, pe întreaga duratã de aplicare a acesteia, este de 91,24 milioane euro, finanţat din Fondul European pentru Dezvoltare Regionalã (FEDR).
Repartizarea anualã, orientativã, a sumelor alocate se prezintã astfel:


┌─────┬───────────────────────────┐
│Anul │Sume alocate din FEDR │
│ │(milioane euro) │
├─────┼───────────────────────────┤
� │ 17,73 │
├─────┼───────────────────────────┤
� │ 39,43 │
├─────┼───────────────────────────┤
� │ 23,69 │
├─────┼───────────────────────────┤
� │ 28,12 │
├─────┼───────────────────────────┤
│Total│ 91,24 │
└─────┴───────────────────────────┘



ART. 16
Numãrul estimat al beneficiarilor prezentei scheme este de 460.
ART. 17
Contribuţia proprie a beneficiarilor schemei de ajutor de minimis trebuie sã fie de cel puţin 30% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile şi aceastã contribuţie nu poate face obiectul niciunui alt ajutor de stat.

CAP. X
Regula de cumul

ART. 18
Regulile privind cumulul ajutoarelor se aplicã în cazul în care se acordã mãsuri de natura ajutorului de stat aceluiaşi beneficiar, indiferent de sursa de provenienţã a acestora, respectiv surse locale, regionale, naţionale sau comunitare, pentru finanţarea aceloraşi costuri eligibile.
ART. 19
(1) Ajutorul de minimis nu se cumuleazã cu ajutorul de stat pentru aceleaşi costuri eligibile, în cazul în care acest cumul ar duce la o intensitate a ajutorului care depãşeşte nivelul stabilit pentru circumstanţele specifice fiecãrui caz de un regulament de exceptare pe categorii sau de o decizie adoptatã de cãtre Comisie.
(2) Valoarea maximã a ajutorului de minimis de care poate beneficia o microîntreprindere se calculeazã cumulând ajutoarele de minimis primite în anul fiscal în curs cu ajutoarele de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali consecutivi; aceasta nu poate depãşi echivalentul în lei a 200.000 euro, respectiv 100.000 euro pentru societãţile care activeazã în sectorul transportului rutier.
(3) Suma totalã a ajutorului acordat unui beneficiar în cadrul prezentei scheme nu poate fi fracţionatã în pãrţi mai mici astfel încât aceste pãrţi sã intre sub incidenţa legislaţiei privind ajutorul de minimis.
ART. 20
Pentru respectarea regulilor de cumul, beneficiarul ajutorului de minimis va prezenta o declaraţie pe propria rãspundere din care sã reiasã dacã a mai solicitat sau este în curs de a solicita alte ajutoare de stat sau ajutoare de minimis pentru aceleaşi costuri eligibile. Autoritatea responsabilã va monitoriza sumele pentru a nu se depãşi plafoanele şi intensitatea maxime admise.

CAP. XI
Procedura de implementare a schemei

ART. 21
MDLPL, în calitate de autoritate responsabilã cu implementarea prezentei scheme de ajutor de minimis, asigurã respectarea procedurilor prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .
ART. 22
Pentru a beneficia de ajutorul de minimis prevãzut de prezenta schemã, solicitanţii vor depune o cerere de finanţare, împreunã cu documentele stabilite în Ghidul solicitantului, la sediul organismului intermediar din cadrul agenţiei pentru dezvoltare regionalã din regiunea în care se va implementa proiectul, în vederea parcurgerii etapelor procesului de evaluare şi selecţie, dupã cum urmeazã:
- verificarea conformitãţii administrative;
- verificarea eligibilitãţii;
- evaluarea tehnicã şi financiarã.
ART. 23
Înainte de acordarea ajutorului, beneficiarii de ajutor de minimis vor depune la sediul agenţiei de dezvoltare regionalã şi urmãtoarele documente, care sã ateste îndeplinirea tuturor condiţiilor menţionate în prezenta schemã de ajutor de minimis:
- declaraţie pe propria rãspundere a beneficiarului de ajutor de minimis, scrisã, despre orice alt ajutor de minimis primit pe perioada ultimilor 2 ani fiscali şi a anului fiscal curent;
- declaraţie pe propria rãspundere a beneficiarului de ajutor de minimis cu privire la valoarea, obiectivul, momentul acordãrii şi furnizorul ajutoarelor de stat care i-au fost acordate pentru acoperirea aceloraşi costuri eligibile finanţate şi în cadrul prezentei scheme.
ART. 24
Ajutorul de minimis se va acorda dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute în prezenta schemã.
ART. 25
MDLPL îşi rezervã dreptul de a nu achita ajutorul de minimis sau de a solicita recuperarea ajutorului de minimis deja acordat, în cazul în care documentele şi informaţiile furnizate de cãtre beneficiar în documentele depuse se dovedesc a fi incorecte sau false.

CAP. XII
Reguli privind transparenţa, monitorizarea şi raportarea

ART. 26
În cazul în care se intenţioneazã acordarea unui ajutor de minims, MDLPL va informa în scris microîntreprinderea beneficiarã în legãturã cu valoarea potenţialã a ajutorului (exprimatã ca echivalent brut al finanţãrii nerambursabile) şi în legãturã cu caracterul de minimis al acestuia, cu referire expresã la prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul privind ajutorul de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 379 din 28 decembrie 2006.
ART. 27
În vederea asigurãrii monitorizãrii ajutoarelor de stat la nivel european şi naţional, MDLPL, în calitate de autoritate responsabilã cu implementarea prezentei scheme, are obligaţia sã pãstreze evidenţe detaliate referitoare la alocãrile individuale acordate cãtre beneficiari, pe o perioadã de minimum 10 ani de la acordarea ultimului ajutor în cadrul schemei. Aceste evidenţe trebuie sã includã toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitarã în domeniul ajutorului de stat.
ART. 28
MDLPL, în calitate de autoritate responsabilã cu implementarea prezentei scheme, va transmite Consiliului Concurenţei raportarea anualã privind implementarea prezentei scheme în conformitate cu Regulamentul Consiliului Concurenţei privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007, precum şi cu Regulamentul (CE) nr. 794/2004 .
ART. 29
MDLPL va înfiinţa un registru central al ajutorului de minimis, care va conţine informaţii complete despre toate ajutoarele de minimis acordate în baza prezentei scheme.
ART. 30
Fiecare beneficiar va pãstra timp de 10 ani evidenţele privind ajutoarele de minimis primite în cadrul prezentei scheme de la data semnãrii contractului de finanţare.
ART. 31
Pe baza unei cereri scrise, MDLPL va furniza Comisiei Europene, prin Consiliul Concurenţei, în 20 de zile lucrãtoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru evaluarea respectãrii condiţiilor prezentei scheme, în special suma totalã a ajutorului de minimis primit de orice microîntreprindere.
ART. 32
Schema de ajutor de minimis va fi transmisã Consiliul Concurenţei spre informare, în termen de 15 zile de la data adoptãrii, în conformitate cu <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .

CAP. XIII
Dispoziţii finale

ART. 33
Textul prezentei scheme, precum şi Ghidul solicitantului vor fi publicate integral pe site-ul MDLPL, la adresa www.mdlpl.ro.
ART. 34
Domeniile de activitate pentru care se acordã ajutoare de minimis în conformitate cu <>Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statisticã nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN sunt prezentate în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezenta schemã.
ART. 35
Cheltuielile eligibile în cadrul schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea microîntreprinderilor sunt prezentate în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezenta schemã.

ANEXA 1
-------
la schemã
---------

LISTA
domeniilor de activitate pentru care se acordã ajutoare
de minimis în conformitate cu Ordinul preşedintelui
Institutului Naţional de Statisticã nr. 337/2007
privind actualizarea Clasificãrii activitãţilor
din economia naţionalã - CAEN


┌──────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Clasa │ Denumire cod CAEN │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA C - INDUSTRIA PRELUCRÃTOARE │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Pregãtirea fibrelor şi filarea fibrelor textile │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia de ţesãturi │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Finisarea materialelor textile │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de metraje prin tricotare sau croşetare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de articole confecţionate din textile (cu excepţia │
│ │îmbrãcãmintei şi lenjeriei de corp) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de covoare şi mochete │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de odgoane, frânghii, sfori şi plase │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de textile neţesute şi articole din acestea, cu excepţia │
│ │confecţiilor de îmbrãcãminte │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de articole tehnice şi industriale din textile │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor articole textile n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea articolelor de îmbrãcãminte din piele │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de articole de îmbrãcãminte pentru lucru │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor articole de îmbrãcãminte (exclusiv lenjeria de corp) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de articole de lenjerie de corp │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor articole de îmbrãcãminte şi accesorii n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea articolelor din blanã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea prin tricotare sau croşetare a ciorapilor şi articolelor de │
│ │galanterie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea prin tricotare sau croşetare a altor articole de │
│ │îmbrãcãminte │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Tãbãcirea şi finisarea pieilor; prepararea şi vopsirea blãnurilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea articolelor de voiaj şi marochinãrie şi a articolelor de │
│ │harnaşament │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea încãlţãmintei │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Tãierea şi rindeluirea lemnului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de furnire şi a panourilor din lemn │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea parchetului asamblat în panouri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor elemente de dulgherie şi tâmplãrie, pentru construcţii│
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea ambalajelor din lemn │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor produse din lemn; fabricarea articolelor din plutã, │
│ │paie şi din alte materiale vegetale împletite │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea celulozei │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea hârtiei şi cartonului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea hârtiei şi cartonului ondulat şi a ambalajelor din hârtie şi│
│ │carton │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea produselor de uz gospodãresc şi sanitar, din hârtie sau │
│ │carton │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea articolelor de papetãrie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea tapetului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor articole din hârtie şi carton n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Tipãrirea ziarelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi de tipãrire n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Servicii pregãtitoare pentru pretipãrire │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Legãtorie şi servicii conexe │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Reproducerea înregistrãrilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea produselor obţinute din prelucrarea ţiţeiului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea gazelor industriale │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea coloranţilor şi a pigmenţilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor produse chimice anorganice, de bazã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor produse chimice organice, de bazã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea îngrãşãmintelor şi produselor azotoase │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea materialelor plastice în forme primare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea cauciucului sintetic în forme primare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea pesticidelor şi a altor produse agrochimice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea vopselelor, lacurilor, cernelii tipografice şi masticurilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea sãpunurilor, detergenţilor şi a produselor de întreţinere │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea parfumurilor şi a produselor cosmetice (de toaletã) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea explozivilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea cleiurilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea uleiurilor esenţiale │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor produse chimice n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea fibrelor sintetice şi artificiale │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea produselor farmaceutice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea preparatelor farmaceutice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea anvelopelor şi a camerelor de aer; reşaparea şi refacerea │
│ │anvelopelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor produse din cauciuc │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea plãcilor, foliilor, tuburilor şi profilelor din material │
│ │plastic │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea articolelor de ambalaj din material plastic │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea articolelor din material plastic pentru construcţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor produse din material plastic │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea sticlei plate │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Prelucrarea şi fasonarea sticlei plate │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea articolelor din sticlã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea fibrelor din sticlã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de sticlãrie tehnicã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de produse refractare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea plãcilor şi dalelor din ceramicã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea cãrãmizilor, ţiglelor şi altor produse pentru construcţii, │
│ │din argilã arsã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea articolelor ceramice pentru uz gospodãresc şi ornamental │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de obiecte sanitare din ceramicã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea izolatorilor şi pieselor izolante din ceramicã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor produse tehnice din ceramicã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor produse ceramice n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea cimentului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea varului şi ipsosului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea produselor din beton pentru construcţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea produselor din ipsos pentru construcţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea betonului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea mortarului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea produselor din azbociment │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor articole din beton, ciment şi ipsos │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Tãierea, fasonarea şi finisarea pietrei │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de produse abrazive │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor produse din minerale nemetalice, n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia de metale feroase sub forme primare şi de feroaliaje │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia de tuburi, ţevi, profile tubulare şi accesorii pentru │
│ │acestea, din oţel │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Tragere la rece a barelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Laminare la rece a benzilor înguste │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia de profile obţinute la rece │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Trefilarea firelor la rece │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia metalelor preţioase │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Metalurgia aluminiului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia plumbului, zincului şi cositorului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Trefilarea firelor la rece │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia metalelor preţioase │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Metalurgia aluminiului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia plumbului, zincului şi cositorului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Metalurgia cuprului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia altor metale neferoase │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Turnarea fontei │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Turnarea oţelului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Turnarea metalelor neferoase uşoare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Turnarea altor metale neferoase │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de construcţii metalice şi pãrţi componente ale structurilor│
│ │metalice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de uşi şi ferestre din metal │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia de radiatoare şi cazane pentru încãlzire centralã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia de rezervoare, cisterne şi containere metalice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia generatoarelor de aburi (cu excepţia cazanelor pentru │
│ │încãlzire centralã) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea produselor metalice obţinute prin deformare plasticã; │
│ │metalurgia pulberilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Tratarea şi acoperirea metalelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Operaţiuni de mecanicã generalã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea produselor de tãiat │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea articolelor de feronerie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea uneltelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de recipienţi, containere şi alte produse similare din oţel │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea ambalajelor uşoare din metal │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea articolelor din fire metalice; fabricarea de lanţuri şi │
│ │arcuri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de şuruburi, buloane şi alte articole filetate: fabricarea │
│ │de nituri şi şaibe │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor articole din metal n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea subansamblurilor electronice (module) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor componente electronice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea calculatoarelor şi a echipamentelor periferice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea echipamentelor de comunicaţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea produselor electronice de larg consum │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de instrumente şi dispozitive pentru mãsurã, verificare, │
│ │control, navigaţie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia de ceasuri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de echipamente pentru radiologie, electrodiagnostic şi │
│ │electroterapie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de instrumente optice şi echipamente fotografice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea suporţilor magnetici şi optici destinaţi înregistrãrilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea motoarelor, generatoarelor şi transformatoarelor electrice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea aparatelor de distribuţie şi control al electricitãţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de acumulatori şi baterii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de cabluri cu fibrã opticã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor fire şi cabluri electrice şi electronice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea dispozitivelor de conexiune pentru fire şi cabluri electrice│
│ │şi electronice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de echipamente electrice de iluminat │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de aparate electrocasnice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de echipamente casnice neelectrice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor echipamente electrice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de motoare şi turbine (cu excepţia celor pentru avioane, │
│ │autovehicule şi motociclete) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de motoare hidraulice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de pompe şi compresoare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de articole de robinetãrie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea lagãrelor, angrenajelor, cutiilor de vitezã şi a elementelor│
│ │mecanice de transmisie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea cuptoarelor, furnalelor şi arzãtoarelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea echipamentelor de ridicat şi manipulat │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea maşinilor şi echipamentelor de birou (exclusiv fabricarea │
│ │calculatoarelor şi a echipamentelor periferice) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea maşinilor-unelte portabile acţionate electric │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea echipamentelor de ventilaţie şi frigorifice, exclusiv a │
│ │echipamentelor de uz casnic │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor maşini şi utilaje de utilizare generalã n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea maşinilor şi utilajelor pentru agriculturã şi exploatãri │
│ │forestiere │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea utilajelor şi a maşinilor-unelte pentru prelucrarea │
│ │metalului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor maşini-unelte n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea utilajelor pentru metalurgie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea utilajelor pentru extracţie şi construcţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea utilajelor pentru prelucrarea produselor alimentare, │
│ │bãuturilor şi tutunului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea utilajelor pentru industria textilã, a îmbrãcãmintei şi a │
│ │pielãriei │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea utilajelor pentru industria hârtiei şi cartonului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea utilajelor pentru prelucrarea maselor plastice şi a │
│ │cauciucului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor maşini şi utilaje specifice n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea autovehiculelor de transport rutier │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia de caroserii pentru autovehicule; fabricarea de remorci şi │
│ │semiremorci │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de echipamente electrice şi electronice pentru autovehicule │
│ │şi pentru motoare de autovehicule │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor piese şi accesorii pentru autovehicule şi pentru │
│ │motoare de autovehicule │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Construcţia de nave şi structuri plutitoare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Construcţia de ambarcaţiuni sportive şi de agrement │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea materialului rulant │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de motociclete │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de biciclete şi de vehicule pentru invalizi │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor mijloace de transport n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de mobilã pentru birouri şi magazine │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de mobilã pentru bucãtãrii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de saltele şi somiere │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de mobilã n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Baterea monedelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea bijuteriilor şi articolelor similare din metale şi pietre │
│ │preţioase │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea imitaţiilor de bijuterii şi articole similare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea instrumentelor muzicale │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea articolelor pentru sport │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea jocurilor şi jucãriilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea de dispozitive, aparate şi instrumente medicale │
│ │stomatologice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea mãturilor şi periilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Fabricarea altor produse manufacturiere n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea articolelor fabricate din metal │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea maşinilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea echipamentelor electronice şi optice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea echipamentelor electrice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea şi întreţinerea navelor şi bãrcilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea şi întreţinerea aeronavelor şi navelor spaţiale │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea şi întreţinerea altor echipamentelor de transport n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea altor echipamente │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Instalarea maşinilor şi echipamentelor industriale │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA D - PRODUCŢIA ŞI FURNIZAREA DE ENERGIE ELECTRICÃ ŞI TERMICÃ, │
│ │GAZE, APÃ CALDÃ ŞI AER CONDIŢIONAT │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia de energie electricã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transportul energiei electrice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Distribuţia energiei electrice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Comercializarea energiei electrice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Producţia gazelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Distribuţia combustibililor gazoşi, prin conducte │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Comercializarea combustibililor gazoşi, prin conducte │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Furnizarea de abur şi aer condiţionat │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA E - DISTRIBUŢIA APEI; SALUBRITATE, GESTIONAREA DEŞEURILOR, │
│ │ACTIVITÃŢI DE DECONTAMINARE │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Captarea, tratarea şi distribuţia apei │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Colectarea şi epurarea apelor uzate │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Colectarea deşeurilor nepericuloase │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Colectarea deşeurilor periculoase │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Tratarea şi eliminarea deşeurilor nepericuloase │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Tratarea şi eliminarea deşeurilor periculoase │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Demontarea (dezasamblarea) maşinilor şi a echipamentelor scoase din uz │
│ │pentru recuperarea materialelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Recuperarea materialelor reciclabile sortate │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi şi servicii de decontaminare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA F - CONSTRUCŢII │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Dezvoltare (promovare) imobiliarã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de construcţii ale clãdirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de construcţii ale drumurilor şi autostrãzilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de construcţii ale cãilor ferate de suprafaţã şi subterane │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Construcţia de poduri şi tuneluri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de construcţii ale proiectelor utilitare pentru fluide │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de construcţii ale proiectelor utilitare pentru electricitate │
│ │şi telecomunicaţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Construcţii hidrotehnice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de construcţii ale altor proiecte inginereşti n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de demolare a construcţiilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de pregãtire a terenului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de foraj şi sondaj pentru construcţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de instalaţii electrice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de instalaţii sanitare, de încãlzire şi de aer condiţionat │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte lucrãri de instalaţii pentru construcţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de ipsoserie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de tâmplãrie şi dulgherie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de pardosire şi placare a pereţilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de vopsitorie, zugrãveli şi montãri de geamuri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte lucrãri de finisare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Lucrãri de învelitori, şarpante şi terase la construcţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte lucrãri speciale de construcţii n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA G - COMERŢ CU RIDICATA ŞI CU AMÃNUNTUL; REPARAREA │
│ │AUTOVEHICULELOR ŞI MOTOCICLETELOR │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Întreţinerea şi repararea autovehiculelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA H - TRANSPORT ŞI DEPOZITARE │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transporturi interurbane de cãlãtori pe calea feratã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transporturi de marfã pe calea feratã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transporturi urbane, suburbane şi metropolitane de cãlãtori │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transporturi cu taxiuri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte transporturi terestre de cãlãtori n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transporturi rutiere de mãrfuri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transporturi rutiere de mãrfuri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transporturi prin conducte │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transporturi maritime şi costiere de pasageri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transporturi maritime şi costiere de marfã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transportul de pasageri pe cãi navigabile interioare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transportul de pasageri pe cãi navigabile interioare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transporturi aeriene de pasageri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transporturi aeriene de marfã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Transporturi spaţiale │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Depozitãri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de servicii anexe pentru transporturi terestre │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de servicii anexe transporturilor pe apã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de servicii anexe transporturilor aeriene │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Manipulãri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi anexe transporturilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi poştale desfãşurate sub obligativitatea serviciului │
│ │universal │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi poştale desfãşurate sub obligativitatea serviciului │
│ │universal │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA I - HOTELURI ŞI RESTAURANTE │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte servicii de alimentaţie n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA J - INFORMAŢII ŞI COMUNICAŢII │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de editare a cãrţilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de editare de ghiduri, compendii, liste de adrese şi │
│ │similare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de editare a ziarelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de editare a revistelor şi periodicelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi de editare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de editare a jocurilor de calculator │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de editare a altor produse software │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de producţie cinematograficã, video şi de programe de │
│ │televiziune │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi postproducţie cinematograficã, video şi de programe de │
│ │televiziune │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de distribuţie a filmelor cinematografice, video şi a │
│ │programelor de televiziune │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Proiecţia de filme cinematografice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de realizare a înregistrãrilor audio şi activitãţi de │
│ │editare muzicalã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de difuzare a programelor de radio │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de difuzare a programelor de televiziune │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de telecomunicaţii prin reţele cu cablu │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de telecomunicaţii prin reţele fãrã cablu (exclusiv prin │
│ │satelit) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de telecomunicaţii prin satelit │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi de telecomunicaţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de realizare a softului la comandã (software orientat │
│ │client) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de consultanţã în tehnologia informaţiei │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de management (gestiune şi exploatare) al mijloacelor │
│ │de calcul │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi de servicii privind tehnologia informaţiei │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web şi activitãţi conexe │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale portalurilor web │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale agenţiilor de ştiri │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi de servicii informaţionale n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA M - ACTIVITÃŢI PROFESIONALE, ŞTIINŢIFICE ŞI TEHNICE │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi juridice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de contabilitate şi audit financiar; consultanţã în domeniul│
│ │fiscal │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale direcţiilor (centralelor), birourilor administrative │
│ │centralizate │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de consultanţã în domeniul relaţiilor publice şi al │
│ │comunicãrii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de consultanţã pentru afaceri şi management │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Activitãţi de arhitecturã şi inginerie; activitãţi de testãri şi │
│ │analizã tehnicã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de arhitecturã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de inginerie şi consultanţã tehnicã legate de acestea │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de testãri şi analize tehnice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Cercetare-dezvoltare în biotehnologie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Cercetare-dezvoltare în alte ştiinţe naturale şi inginerie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Cercetare-dezvoltare în ştiinţe sociale şi umaniste │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale agenţiilor de publicitate │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Servicii de reprezentare media │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de studiere a pieţei şi de sondare a opiniei publice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de design specializat │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi fotografice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de traducere scrisã şi oralã (interpreţi) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi veterinare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA N - ACTIVITÃŢI DE SERVICII ADMINISTRATIVE ŞI ACTIVITÃŢI DE │
│ │SERVICII SUPORT │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale agenţiilor de plasare a forţei de muncã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de contractare, pe baze temporare, a personalului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Servicii de furnizare şi management al forţei de muncã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale agenţiilor turistice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale touroperatorilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte servicii de rezervare şi asistenţã turisticã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de protecţie şi gardã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de servicii privind sistemele de securizare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de investigaţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de servicii suport combinate │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi generale de curãţenie a clãdirilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi specializate de curãţenie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi de curãţenie │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de întreţinere peisagisticã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi combinate de secretariat │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de fotocopiere, de pregãtire a documentelor şi alte │
│ │activitãţi specializate de secretariat │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale centrelor de intermediere telefonicã (call center) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de organizare a expoziţiilor, târgurilor şi congreselor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale agenţiilor de colectare şi a birourilor (oficiilor) de │
│ │raportare a creditului │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de ambalare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi de servicii suport pentru întreprinderi n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA Q - SÃNÃTATE ŞI ASISTENŢÃ SOCIALÃ │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de asistenţã spitaliceascã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de asistenţã medicalã generalã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de asistenţã medicalã specializatã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de asistenţã stomatologicã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi referitoare la sãnãtatea umanã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale centrelor de îngrijire medicala │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale centrelor de recuperare psihicã şi de dezintoxicare, │
│ │exclusiv spitale │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale cãminelor de bãtrâni şi ale cãminelor pentru persoane │
│ │aflate în incapacitate de a se îngriji singure │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi de asistenţã socialã, cu cazare, n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de asistenţã socialã, fãrã cazare, pentru bãtrâni şi pentru │
│ │persoane aflate în incapacitate de a se îngriji singure │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de îngrijire zilnicã pentru copii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi de asistenţã socialã, fãrã cazare, n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA R - ACTIVITÃŢI DE SPECTACOLE, CULTURALE ŞI RECREATIVE │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de interpretare artisticã (spectacole) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi suport pentru interpretare artisticã (spectacole) │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de gestionare a sãlilor de spectacole │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale bibliotecilor şi arhivelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi ale muzeelor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Gestionarea monumentelor, clãdirilor istorice şi a altor obiective de │
│ │interes turistic │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │SECŢIUNEA S - ALTE ACTIVITÃŢI DE SERVICII │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea calculatoarelor şi a echipamentelor periferice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea echipamentelor de comunicaţii │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea aparatelor electronice de uz casnic │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea aparatelor electronice de uz gospodãresc şi a echipamentelor │
│ │pentru casã şi grãdinã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea încãlţãmintei şi a articolelor din piele │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea mobilei şi a furniturilor casnice │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea ceasurilor şi a bijuteriilor │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Repararea articolelor de uz personal şi gospodãresc n.c.a. │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Spãlarea şi curãţarea (uscatã) articolelor textile şi a produselor din │
│ │blanã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Coafurã şi alte activitãţi de înfrumuseţare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de pompe funebre şi similare │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Activitãţi de întreţinere corporalã │
├──────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
� │Alte activitãţi de servicii n.c.a. │
└──────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 2
-------
la schemã
---------

CHELTUIELILE ELIGIBILE
în cadrul schemei de ajutor de minimis
pentru sprijinirea microîntreprinderilor



┌───┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈕. │Cheltuielile efectuate pentru construcţii şi instalaţii cuprind │
│ │cheltuielile de lucrãri pentru: │
│ │ a) construirea/extinderea/modernizarea spaţiilor de producţie/prestare │
│ │ de servicii ale microîntreprinderilor; │
│ │ b) crearea/modernizarea utilitãţilor generale (precum alimentare cu apã,│
│ │ canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie │
│ │ electricã) şi specifice spaţiilor de producţie/prestare de servicii ale │
│ │ microîntreprinderilor. │
├───┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. │Cheltuielile efectuate pentru dotãri de specialitate pentru activitãţile │
│ │de producţie/prestare de servicii/execuţie de lucrãri de construcţii ale │
│ │microîntreprinderilor, precum şi achiziţia de programe informatice │
├───┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. │Cheltuielile pentru dotãrile de specialitate pentru activitãţile de │
│ │producţie/prestare de servicii/execuţie de lucrãri de construcţii ale │
│ │microîntreprinderilor cuprind: │
│ │ a) cheltuielile pentru procurarea utilajelor şi echipamentelor │
│ │tehnologice, precum şi a celor incluse în instalaţiile funcţionale; │
│ │ b) cheltuielile pentru achiziţionarea echipamentelor de specialitate; │
│ │ c) cheltuielile pentru dotãri cu mobilier şi echipamente specifice │
│ │ domeniului de servicii prestate. │
├───┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. │Cheltuielile efectuate pentru achiziţionarea sistemelor IT │
├───┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈙. │Cheltuielile legate de serviciile de consultanţã, în limita a 5% din │
│ │valoarea totalã eligibilã a proiectului │
│ │Cheltuielile privind serviciile de consultanţã includ cheltuielile │
│ │efectuate, dupã caz, pentru: │
│ │ a) plata serviciilor de consultanţã la elaborarea studiilor de piaţã şi │
│ │ de evaluare; │
│ │ b) plata serviciilor de consultanţã în domeniul managementului │
│ │ proiectului finanţat; │
│ │ c) plata asistenţei/consultanţei juridice, în scopul elaborãrii │
│ │ documentaţiei de atribuire şi/sau aplicãrii procedurii de atribuire a │
│ │ contractelor de achiziţie publicã. │
├───┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈚. │Cheltuielile diverse şi neprevãzute se considerã eligibile dacã sunt │
│ │detaliate prin documente justificative corespunzãtor şi doar în limita a │
│ │maximum 10% din valoarea uneia sau, cumulat, a mai multor cheltuieli, în │
│ │funcţie de natura şi de complexitatea lucrãrilor. │
├───┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈛. │Cheltuielile rezultate în urma modificãrilor de soluţii tehnice, cantitãţi│
│ │suplimentare pentru realizarea lucrãrilor, utilaje sau dotãri ce se impun │
│ │pe parcursul derulãrii investiţiei, precum şi cheltuielile de conservare │
│ │pe parcursul întreruperii execuţiei din cauze independente de autoritatea │
│ │contractantã se acoperã, dupã caz, în limita procentului stabilit. │
├───┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈜. │Cheltuielile aferente activitãţilor de audit şi cheltuielile cu │
│ │publicitatea şi informarea, cu respectarea prevederilor contractului de │
│ │finanţare │
└───┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016