Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 154 din 11 aprilie 2002  privind recoltarea prin impuscare a unor exemplare din speciile de fauna salbatica de interes cinegetic, in situatii exceptionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 154 din 11 aprilie 2002 privind recoltarea prin impuscare a unor exemplare din speciile de fauna salbatica de interes cinegetic, in situatii exceptionale

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 13 mai 2002
Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor,
în temeiul prevederilor art. 8 alin. (1) lit. z) şi ale art. 50 alin. (1) din <>Legea fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 7 lit. B.b) din Hotãrârea Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, cu modificãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Recoltarea prin impuscare a unui exemplar dintr-o specie de fauna salbatica de interes cinegetic, în situaţii excepţionale, reprezintã impuscarea acestui exemplar în afarã perioadei legale de vanare a speciei din care face parte sau în cadrul perioadei legale de vanare a acesteia, dar în cazul în care cota de recolta aprobatã a fost realizatã, dacã exemplarul respectiv se gãseşte în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) se afla într-o stare biologica care nu îi asigura supravietuirea în mediul natural de viata, datoritã desfãşurãrii unor acţiuni de vanatoare anterioare în urma cãrora a fost rãnit, dar nu a mai fost recuperat;
b) a suferit accidente sau raniri în urma unor atacuri produse de carnivorele mari, care nu îi asigura supravietuirea în mediul natural de viata;
c) suferã de diferite boli interne cu efecte morfologice şi fiziologice vizibile, iar în urma observaţiilor repetate se constata ca refacerea şi supravietuirea acestuia în mediul natural de viata este incerta;
d) este captiv într-un anumit tip de cursa sau capcana, cu leziuni fizice evidente, care îi reduc vitalitatea şi capacitatea de supravietuire.
ART. 2
În situaţiile prezentate la art. 1 personalul tehnic de specialitate al gestionarului fondului de vanatoare în raza cãruia se constata un astfel de caz va lua toate mãsurile necesare pentru salvarea exemplarului respectiv. Mãsurile întreprinse vor fi consemnate în documentele care se încheie în acest sens şi vor avea în vedere, dupã caz, urmãtoarele:
a) eliberarea animalului din cursa sau capcana, inclusiv prin folosirea armei cu tranchilizant;
b) administrarea de medicamente;
c) luarea unor mãsuri suplimentare de observatie şi paza.
ART. 3
(1) În cazul în care se constata ca mãsurile prevãzute la art. 2 nu pot fi luate sau nu sunt eficiente, se va proceda la impuscarea exemplarului aflat în una dintre situaţiile prezentate la art. 1. Aceasta acţiune se va desfasura dupã solicitarea, de cãtre gestionarul fondului de vanatoare, inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic în a cãrui zona de competenta se afla fondul de vanatoare în cauza, a delegarii unui angajat al oficiului cinegetic. În aceasta situaţie inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic va confirma cu promptitudine prezentarea, respectiv neprezentarea delegatului la aceasta acţiune. În cazul în care prezentarea delegatului oficiului cinegetic nu s-a realizat, în documentele încheiate se va consemna şi motivul invocat de inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic pentru nedelegarea acestuia.
(2) Recoltarea prin impuscare a exemplarului se va face de cãtre personalul tehnic de specialitate al gestionarului fondului de vanatoare pe care a fost constatatã situaţia exceptionala, efectuandu-se, în mãsura posibilitãţilor, înregistrarea exemplarului pe caseta video atât înainte, cat şi dupã recoltare. Dacã acest lucru nu este posibil, se vor executa fotografii, în mãsura posibilitãţilor înainte, dar obligatoriu dupã recoltare, cu aparate de fotografiat care sa prezinte pe cliseu data fotografierii. La acţiune vor participa cel puţin doua persoane împuternicite de gestionarul fondului de vanatoare. La încheierea acţiunii se va întocmi un proces-verbal între cei prezenţi, în care sa fie consemnate circumstanţele şi rezultatele desfãşurãrii acesteia.
ART. 4
Fiecare exemplar astfel recoltat va fi transportat în maximum 24 de ore de la impuscare la medicul veterinar oficial în a cãrui circumscripţie teritorialã a fost recoltat, care va întocmi actul de necropsie în care sa fie consemnatã starea anatomopatologica a exemplarului respectiv, inclusiv leziunile existente înainte de impuscarea acestuia, şi va elibera certificatul sanitar veterinar de transport.
ART. 5
(1) O data cu desfãşurarea acţiunilor prezentate la art. 2-4 gestionãrii fondurilor de vanatoare au pentru fiecare caz obligaţia de a întocmi o documentaţie corespunzãtoare, care va cuprinde urmãtoarele:
a) raportul de constatare a situaţiei excepţionale şi de luare a mãsurilor necesare, în condiţiile prevãzute la art. 2;
b) cel puţin o fotografie a exemplarului, executatã cu ocazia acţiunii de recoltare, cu semnatura operatorului pe verso, sau, dupã caz, caseta video pe care a fost facuta înregistrarea;
c) procesul-verbal întocmit dupã încheierea acţiunii de recoltare, prevãzut la art. 3 alin. (2);
d) documentele sanitare veterinare prevãzute la art. 4.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) se înregistreazã şi se arhiveaza de cãtre gestionãrii fondurilor de vanatoare.
(3) În termen de maximum 24 de ore de la eliberarea certificatului sanitar veterinar de transport prevãzut la art. 4 gestionarul fondului de vanatoare este obligat sa informeze inspectoratul teritorial de regim silvic şi cinegetic în a cãrui zona de competenta a fost recoltat exemplarul despre rezultatele desfãşurãrii acţiunii.
(4) În termen de maximum 15 zile de la data primirii înştiinţãrii prevãzute la alin. (3) un reprezentant al oficiului cinegetic din cadrul inspectoratului teritorial de regim silvic şi cinegetic va verifica existenta şi corectitudinea întocmirii documentelor prevãzute la alin. (1), încheind cu aceasta ocazie un document de constatare.
ART. 6
În toate cazurile de recoltare a unor exemplare din speciile de fauna salbatica de interes cinegetic, în situaţii excepţionale, gestionãrii fondurilor de vanatoare vor avea în vedere urmãtoarele:
a) în cazul recoltarii exemplarului în perioada cuprinsã între începutul perioadei de vanare a speciei respective şi depunerea şi susţinerea lucrãrii anuale de evaluare a efectivelor de vanat la autoritatea publica centrala în domeniul cinegetic, acest caz va fi operat corespunzãtor la rubricile "exemplare realizate din cota de recolta aprobatã pentru sezonul de vanatoare încheiat" şi, respectiv, "efective evaluate în anul curent";
b) în cazul recoltarii exemplarului în perioada cuprinsã între depunerea şi susţinerea lucrãrii anuale de evaluare a efectivelor de vanat şi începerea perioadei de vanare a speciei respective, cota de recolta aprobatã se reduce cu exemplarul respectiv.
ART. 7
Recoltarea prin impuscare a unor exemplare din speciile de fauna salbatica de interes cinegetic, în situaţii excepţionale, în condiţiile prevãzute de prezentul ordin, nu exonereaza pe gestionãrii fondurilor de vanatoare de îndeplinirea celorlalte obligaţii pe care le au conform reglementãrilor legale în vigoare referitoare la autorizarea, organizarea şi practicarea vanatorii, respectiv valorificarea vânatului recoltat.
ART. 8
Recoltarea prin impuscare, în temeiul prevederilor prezentului ordin, a unor exemplare din speciile de fauna salbatica de interes cinegetic, aflate în alte situaţii decât cele definite la art. 1, sau recoltarea unor exemplare aflate în situaţii excepţionale, întocmai cum acestea au fost definite, în alte condiţii decât cele prevãzute de prezentul ordin, atrage rãspunderea administrativã, civilã sau penalã, dupã caz, potrivit legii, a celor care se fac vinovaţi de aceste fapte.
ART. 9
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Ilie Sarbu
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016