Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 152 din 26 februarie 2004  privind stabilirea termenilor de referinta pentru organizarea si functionarea Sistemului integrat de administrare si control    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 152 din 26 februarie 2004 privind stabilirea termenilor de referinta pentru organizarea si functionarea Sistemului integrat de administrare si control

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR, APELOR SI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 186 din 3 martie 2004
Vãzând Referatul nr. 91.804 din 26 februarie 2004, întocmit de Direcţia generalã implementare şi reglementare din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului,
în baza angajamentelor prevãzute în programul intitulat "Prioritãţile în procesul de pregãtire pentru aderarea la Uniunea Europeanã în perioada decembrie 2003 - decembrie 2004", aprobat de Guvernul României,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 739/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului,

ministrul agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã termenii de referinţã pentru organizarea şi funcţionarea Sistemului integrat de administrare şi control, prevãzuţi în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului,
Ilie Sârbu
Bucureşti, 26 februarie 2004.
Nr. 152.

ANEXĂ
TERMENI DE REFERINŢĂ
pentru organizarea şi funcţionarea
Sistemului integrat de administrare şi control

1. Domeniul de aplicabilitate
Sistemul integrat de administrare şi control se aplicã schemei de plãţi unice, precum şi altor regimuri de susţinere pentru agricultori, în conformitate cu reglementãrile Uniunii Europene.
Sistemul integrat de administrare şi control utilizeazã în mod unitar termeni de referinţã pentru organizarea şi funcţionarea acestuia.
2. Termeni şi definiţii
Termenii de referinţã utilizaţi în cadrul Sistemului integrat de administrare şi control sunt definiţi astfel:
Agricultor - persoana fizicã sau juridicã ori un grup de persoane fizice sau juridice, indiferent de statutul juridic conferit grupului de cãtre legislaţia naţionalã, a cãror exploataţie este situatã pe teritoriul ţãrii şi care practicã o activitate agricolã.
Exploataţie - toate unitãţile de producţie administrate de un agricultor, situate pe teritoriul ţãrii.
Activitate agricolã - cultivarea plantelor, creşterea şi îngrijirea animalelor sau menţinerea terenurilor în bunã stare agricolã ori ambientalã, în conformitate cu reglementãrile europene.
Platã directã - plata atribuitã agricultorilor în cadrul unei scheme de sprijin direct, acordatã de Uniunea Europeanã, menitã sã creascã veniturile acestora.
Plãţi pentru un an calendaristic sau plãţi în cursul unei perioade - plãţile acordate sau care urmeazã a fi acordate în anul/anii respectivi, incluzând toate plãţile pentru perioadele care încep în acest/aceşti an/ani calendaristic/calendaristici, stabilite prin schemele de sprijin direct.
Elementele Sistemului integrat de administrare şi control componentele sistemului în baza cãrora se asigurã verificarea, administrarea şi controlul cererilor în vederea acordãrii sprijinului direct: baza de date informatizatã, sistemul de identificare a parcelelor agricole, sistemul de identificare şi înregistrare a drepturilor de platã, cererile de sprijin, sistemul integrat de control, sistemul unic de identificare a fiecãrui agricultor care a depus cerere de sprijin şi sistemul de identificare şi înregistrare a animalelor.
Baza de date informatizatã - aplicaţie în care sunt înregistrate pentru fiecare exploataţie agricolã date care provin din cererile de sprijin, date din registrul exploataţiilor, date din registrul animalelor, date din sistemul drepturilor de platã, date cadastrale şi statistice etc.
Baza de date informatizatã permite consultarea directã şi imediatã, de cãtre organismele responsabile ale Uniunii Europene, împreunã cu Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, a datelor centralizate referitoare la ultimii 3 ani calendaristici şi/sau campanii agricole consecutive.
În mod particular, România poate crea baze de date informatizate în cadrul Sistemului integrat de administrare şi control, în mod descentralizat, cu condiţia ca acestea şi procedurile referitoare la înregistrarea şi la securitatea datelor cuprinse sã fie omogene pe întreg teritoriul ţãrii şi sã fie compatibile între ele şi cu baza de date centralizatã, permiţând controale încrucişate.
Sistemul de identificare a parcelelor agricole - sistem cuprinzând aplicaţii informatice constituite pe baza planurilor şi documentelor cadastrale sau a altor referinţe cartografice, norme, tehnici şi metodologii de lucru care permit identificarea parcelelor agricole din cererile de sprijin.
Tehnicile utilizate se bazeazã pe un sistem geografic informatizat (GIS) cuprinzând de preferinţã ortofotoplanuri sau imagini luate prin satelit, cu norme omogene garantând o precizie cel puţin egalã celei cartografice la scara de 1:10.000.
Sistemul de identificare şi înregistrare a drepturilor de platã - sistem cuprinzând baza de date computerizatã, norme şi metodologii de lucru, destinat identificãrii şi verificãrii drepturilor la platã ale agricultorilor, precum şi controlului încrucişat al acestora cu cererile de sprijin şi sistemul de identificare a parcelelor agricole. Sistemul permite consultarea directã şi imediatã de cãtre organismele responsabile ale Uniunii Europene, împreunã cu Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, a datelor referitoare pe cel puţin 3 ani calendaristici şi/sau campanii agricole consecutive.
Drept de platã - drept de primire a sprijinului sub forma unei sume pe hectar sau pe cap de animal.
Cererile de sprijin - cererile depuse anual de agricultori, pânã la o anumitã datã limitã, pentru obţinerea sprijinului direct acordat de Uniunea Europeanã şi care cuprind: date de identificare a agricultorilor, date referitoare la toate parcelele agricole din exploataţie, numãrul şi datele de identificare a animalelor pentru care se solicitã sprijin, numãrul şi suma drepturilor de platã stabilite de autoritatea competentã, precum şi alte informaţii.
Cererea de sprijin acoperã mai multe regimuri de susţinere, în conformitate cu deciziile autoritãţii competente.
Sistem de identificare şi înregistrare a animalelor - baza de date informaticã, norme şi metodologii de lucru care permit identificarea pentru categoriile de animale supuse schemelor de sprijin direct.
Sistemul integrat de control - sistem complex format din: controlul administrativ al cererilor şi controlul pe teren, realizat efectiv sau prin utilizarea tehnicilor de teledetecţie.
Controlul administrativ al cererilor de sprijin - verificare a cererilor de sprijin care are ca scop detectarea neregulilor folosind mijloacele administrative, inclusiv teledetecţia.
Controlul pe teren - verificarea la faţa locului a conformitãţii cu realitatea a informaţiilor din cererea de sprijin. Controlul pe teren se face pe baza unui plan de eşantionare pentru exploataţiile agricole, elaborat de autoritatea desemnatã pentru coordonarea controlului, în cadrul Sistemului integrat de administrare şi control. Selectarea cererilor care urmeazã sã fie verificate pe teren se face pe baza analizei de risc şi a elementelor de reprezentativitate a cererilor de sprijin depuse.
Controale încrucişate - controale administrative care permit detectarea automatã a neregulilor folosind mijloace computerizate, incluzând în particular: controale încrucişate ale parcelelor agricole declarate şi ale animalelor, cu scopul de a evita acordarea aceluiaşi tip de ajutor de mai multe ori pentru acelaşi an calendaristic sau an de piaţã şi pentru a preveni cumularea improprie de ajutoare acordate în cadrul schemelor de sprijin comunitar; controalele încrucişate se efectueazã prin consultarea bazelor de date computerizate sau, în cazul cererilor de ajutoare pe suprafaţã, prin orice alte mijloace computerizate, cu scopul de a verifica eligibilitatea pentru acordarea ajutorului.
Analiza de risc - analiza care are ca rezultat o listã a exploataţiilor ce urmeazã sã facã obiectul controlului pe teren. Selectarea ţine seama de mãrimea sumelor solicitate, numãrul de parcele agricole şi suprafaţa sau numãrul de animale pentru care se cere sprijin, schimbãrile înregistrate faţã de anii precedenţi, rezultatele controalelor din anii precedenţi, cazurile de neconformitate cu reglementãrile europene sau alte prevederi ale legislaţiei naţionale, dupã caz.
Controlul prin teledetecţie - verificarea realitãţii informaţiilor din cererea de sprijin prin utilizarea de tehnici de teledetecţie, alãturi de mijloace tradiţionale de control la faţa locului.
Reduceri şi excluderi - sancţiunile pe care le primesc agricultorii în cazurile în care nu respectã condiţiile cerute pentru a beneficia de sprijinul prevãzut.
Controale cu privire la eco-condiţionalitate - controale pentru verificarea conformitãţii cu cerinţele de bune practici agricole şi de mediu executate pe teren sau prin intermediul sistemelor de administrare şi control.
Compatibilitatea - supravegherea, la sfârşitul aplicãrii regimurilor de sprijin, dacã procedurile de administrare şi control utilizate pentru aceste regimuri sunt compatibile cu sistemul integrat în ceea ce priveşte urmãtoarele puncte: baza de date informatizatã, sistemele de identificare a parcelelor agricole, controalele administrative. Sistemele trebuie sã fie astfel create încât sã permitã schimbarea datelor fãrã probleme.

--------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016