Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 15 din 23 decembrie 2010  pentru punerea in aplicare a Normelor privind autorizarea brokerilor de asigurare si/sau de reasigurare, precum si conditiile de mentinere a acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 15 din 23 decembrie 2010 pentru punerea in aplicare a Normelor privind autorizarea brokerilor de asigurare si/sau de reasigurare, precum si conditiile de mentinere a acesteia

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 6 ianuarie 2011

    Potrivit Hotãrârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor din data de 14 decembrie 2010, prin care s-au adoptat Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare,
    în temeiul prevederilor <>art. 4 alin. (26) şi (27), ale <>art. 5 lit. b), ale <>art. 8 alin. (1) şi ale <>art. 35 şi 36 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Se pun în aplicare Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare, precum şi condiţiile de menţinere a acesteia, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    (2) Normele intrã în vigoare la data publicãrii lor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 2
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã:
    a) <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 3.110/2004 pentru punerea în aplicare a Normelor privind autorizarea brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.243 din 23 decembrie 2004;
    b) <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 3.101/2005 pentru modificarea Normelor privind autorizarea brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 3.110/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65 din 19 ianuarie 2005.
    ART. 3
    Brokerii de asigurare şi/sau de reasigurare, precum şi direcţiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

                             Preşedintele Comisiei
                        de Supraveghere a Asigurãrilor,
                                Angela Toncescu

    Bucureşti, 23 decembrie 2010.
    Nr. 15.


    ANEXÃ

                                     NORME
                  privind autorizarea brokerilor de asigurare
                  şi/sau de reasigurare, precum şi condiţiile
                            de menţinere a acesteia

    ART. 1
    Prezentele norme stabilesc, în temeiul prevederilor <>art. 5 lit. b) şi ale <>art. 35 şi 36 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, condiţiile care trebuie îndeplinite şi documentele pe care trebuie sã le prezinte persoanele juridice române pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare ca brokeri de asigurare şi/sau de reasigurare în vederea desfãşurãrii activitãţii de intermediere în asigurãri şi/sau în reasigurãri, precum şi condiţiile de menţinere a acesteia.

    CAP. I
    Condiţii pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare

    ART. 2
    În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare ca broker de asigurare şi/sau de reasigurare, solicitantul trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) sã fie persoanã juridicã românã în a cãrei denumire sã fie cuprinsã în mod obligatoriu sintagma "broker de asigurare", "broker de asigurare-reasigurare" sau "broker de reasigurare", dupã caz, în limba românã ori într-o limbã de largã circulaţie şi sã nu inducã în eroare publicul;
    b) sã aibã un capital social subscris şi vãrsat în formã bãneascã, a cãrui valoare nu poate fi mai micã de 25.000 lei;
    c) sã aibã în vigoare un contract de asigurare de rãspundere civilã profesionalã valabil pe întregul teritoriu al României, cu o limitã minimã de acoperire de 1.121.000 euro/eveniment şi o sumã agregatã de 1.700.000 euro pe an, fãrã franşizã;
    d) sã aibã ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare şi/sau de reasigurare, cu excepţia prevãzutã la <>art. 35 alin. (19) din Legea nr. 32/2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    e) sã aibã sediu social, destinat exclusiv desfãşurãrii activitãţii pentru care a fost autorizat, unde se va transmite şi se va primi corespondenţa de la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor şi de la alte instituţii sau autoritãţi, sediu la care sã fie prezent în permanenţã un angajat al brokerului, în cadrul programului zilnic de lucru, comunicat la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, şi care sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
    1. sediul social şi punctele de lucru sã aibã o dotare tehnicã adecvatã, care sã asigure buna desfãşurare a activitãţii de intermediere în asigurãri;
    2. tehnica de calcul trebuie sã cuprindã: calculatoare şi software, imprimante, conexiuni internet, telefon, fax, care sã permitã gestionarea poliţelor;
    3. suprafaţa sediului sã nu fie mai micã de 15 mý, sã nu fie amplasat la subsolurile clãdirilor, cu excepţia clãdirilor de birouri tip centru de afaceri, şi sã permitã amplasarea mobilierului de birou, tehnicii de calcul, depozitarea şi arhivarea documentelor;
    4. spaţiul trebuie sã fie dotat cu mobilier de birou - birouri de lucru, fişete, mobilier de depozitare;
    f) din documentele prezentate sã rezulte cã nu este şi nu va fi acţionar sau asociat direct ori indirect al unui asigurãtor, reasigurãtor, al unui agent de asigurare ori de reasigurare, al unui asistent în brokeraj şi cã nu are şi nu va avea ca acţionar direct sau indirect ori ca administrator un asigurãtor, reasigurãtor, un agent de asigurare ori de reasigurare, un asistent în brokeraj sau conducãtorul unui asistent în brokeraj persoanã juridicã ori conducãtorul unui agent de asigurare persoanã juridicã;
    g) asociaţii ori acţionarii semnificativi, conducãtorii executivi şi administratorii sã nu aibã cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului sau infracţiuni prevãzute în legislaţia financiar-fiscalã şi cazier fiscal; în situaţia în care au desfãşurat activitate de intermediere în asigurãri sã nu fi fost radiaţi din Registrul intermediarilor în asigurãri şi/sau în reasigurãri din motive imputabile acestora;
    h) conducãtorii executivi sã aibã studii superioare şi o experienţã de cel puţin 3 ani într-o funcţie de conducere operativã în domeniul asigurãrilor sau de cel puţin 5 ani într-o funcţie de conducere operativã în domeniul financiar-bancar şi/sau al pensiilor private; aceastã prevedere se aplicã şi administratorilor, atunci când aceştia au atribuţii similare conducerii executive. Prin funcţie de conducere operativã se înţelege inclusiv funcţia de şef de serviciu/compartiment a cãrui activitate este relevantã pentru specificul domeniului asigurãrilor sau cel financiar-bancar, precum şi funcţia de director de agenţie sau de sucursalã a unei entitãţi care opereazã în aceste domenii;
    i) administratorii sã nu fie angajaţi ai societãţilor de asigurare şi/sau de reasigurare pe perioada mandatului la brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare;
    j) conducãtorii executivi şi administratorii sã aibã o bunã reputaţie, onestitate şi probitate moralã;
    k) conducãtorii executivi sã nu deţinã funcţii de conducere la o altã persoanã juridicã românã sau strãinã dupã obţinerea autorizaţiei de funcţionare sau dupã aprobarea de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, precum şi în timpul exercitãrii funcţiei la brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare;
    l) conducãtorii executivi sã aibã contract de muncã şi administratorii sã aibã contract de administrare/mandat, dupã caz, cu brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare;
    m) sã achite o taxã de autorizare de 5.000 lei.
    ART. 3
    (1) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor evalueazã, pentru fiecare persoanã nominalizatã în calitate de conducãtor executiv sau administrator, atunci când acesta are atribuţii similare conducerii executive, dacã sunt îndeplinite cerinţele prevãzute la art. 2, luând în considerare informaţiile legate de activitatea, experienţa şi reputaţia persoanei în cauzã, precum şi orice alte circumstanţe relevante.
    (2) În sensul prevederilor alin. (1), vor fi avute în vedere, pentru ultimii 10 ani, în mãsura în care prezintã relevanţã, situaţii cum ar fi:
    a) persoana respectivã se aflã ori s-a aflat în conflict cu o autoritate de supraveghere din domeniul asigurãrilor sau financiar-bancar ori al pensiilor private din România sau din strãinãtate, a fost sancţionatã sau i s-a respins ori i s-a retras o autorizaţie sau aprobare de cãtre o asemenea autoritate ori s-a aflat în altã situaţie care prin aspectele relevate ar putea avea efecte negative asupra imaginii ori activitãţii brokerului la care persoana în cauzã este desemnatã cu responsabilitãţi de administrare şi/sau de conducere;
    b) persoana a exercitat, fãrã aprobarea autoritãţii menţionate la lit. a), o funcţie pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevãzutã obligativitatea obţinerii unei astfel de aprobãri;
    c) în exercitarea unei funcţii de administrare şi/sau de conducere a unui asigurãtor ori intermediar în asigurãri şi/sau în reasigurãri ori a unei sucursale a unui asigurãtor sau intermediar în asigurãri şi/sau în reasigurãri strãin, persoana nu a participat la adoptarea şi/sau aplicarea unor decizii privind activitatea acestuia, prin care s-a urmãrit satisfacerea unor interese individuale ori de grup;
    d) intermediarul în asigurãri şi/sau în reasigurãri unde a activat nu a depus la un asigurãtor sau la un reasigurãtor sumele încasate cu titlu de prime de asigurare sau de reasigurare, în perioada în care persoana a exercitat funcţia de administrare şi/sau de conducere sau orice altã funcţie la intermediarul în cauzã;
    e) entitãţile la care persoana respectivã exercitã sau a exercitat responsabilitãţi de administrare şi/sau de conducere ori la care este sau a fost acţionar semnificativ ori asociat s-au aflat în conflict cu vreo autoritate din România ori din strãinãtate, însãrcinatã cu supravegherea în domeniul asigurãrilor sau financiar-bancar, au fost supuse vreunei sancţiuni dispuse de o asemenea autoritate sau aceasta le-a refuzat ori le-a retras o autorizaţie;
    f) persoana a fãcut sau face obiectul unor proceduri penale.

    CAP. II
    Documentaţia necesarã pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare ca broker de asigurare şi/sau de reasigurare

    ART. 4
    Persoanele juridice române care solicitã obţinerea autorizaţiei de funcţionare ca broker de asigurare şi/sau de reasigurare vor depune la registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor urmãtoarele documente:
    a) cerere standard de obţinere a autorizaţiei de funcţionare, în forma prezentatã în anexa nr. 1;
    b) copii de pe documentele care atestã constituirea brokerului de asigurare şi/sau de reasigurare: actul constitutiv autentificat sau atestat de avocat ori sub semnãturã privatã, în care obiectul de activitate este definit conform <>art. 2 lit. C pct. 57 lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare, certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului, certificatul constatator cuprinzând toate datele de identificare ale brokerului de asigurare şi/sau de reasigurare, codul unic de înregistrare;
    c) copia ordinului de platã şi a extrasului de cont care atestã existenţa capitalului social vãrsat integral în numerar la data solicitãrii autorizaţiei de funcţionare, în condiţiile şi în limitele stabilite la <>art. 35 alin. (5) lit. b) din Legea nr. 32/2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, actualizat conform prevederilor art. 2 lit. b) din prezentele norme;
    d) un studiu de fezabilitate care sã cuprindã cel puţin urmãtoarele informaţii:
    1. scurtã prezentare a activitãţii ce urmeazã sã fie desfãşuratã, din care sã rezulte cã resursele financiare sunt suficiente sã îi permitã desfãşurarea activitãţii;
    2. structura organizatoricã, regulamentul de organizare şi funcţionare, cu precizarea distinctã a rãspunderilor şi limitelor de competenţã pentru conducãtorii executivi şi administratorii din cadrul brokerului de asigurare şi/sau de reasigurare;
    3. bugetul de venituri şi cheltuieli estimat pentru urmãtorii 3 ani financiari;
    e) copie de pe documentele care atestã plata taxei de autorizare în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, potrivit prevederilor <>art. 36 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, actualizatã conform art. 2 lit. m) din prezentele norme;
    f) copie de pe contractul de asigurare de rãspundere civilã profesionalã, cu respectarea prevederilor art. 2 lit. c) din prezentele norme, şi dovada privind plata primei de asigurare (integralã sau a ratelor);
    g) documente oficiale din care sã rezulte acţionarii sau asociaţii direcţi şi indirecţi, inclusiv ultimul acţionar sau asociat semnificativ indirect persoanã fizicã, precum şi certificatele de cazier fiscal şi judiciar, în original, ale acestora;
    h) certificatele de cazier fiscal şi judiciar, în original, ale conducãtorilor executivi şi ale administratorilor;
    i) documente oficiale (contract de muncã/de management, decizii/carte de muncã etc.), precum şi curriculum vitae ale conducãtorilor executivi, din care sã rezulte respectarea prevederilor art. 2 lit. h) din prezentele norme, a cãror conformitate cu originalul va fi certificatã de angajatorul cu care s-a încheiat contractul de muncã/de management, precum şi copia legalizatã a diplomei de studii superioare a persoanelor propuse pentru funcţiile menţionate la art. 2 lit. h). Înscrisurile prin care se va face dovada experienţei într-o funcţie de conducere operativã în domeniul asigurãrilor, financiar-bancar şi/sau al pensiilor private vor fi emise numai de cãtre sediile sociale;
    j) curriculum vitae pentru acţionarii sau asociaţii semnificativi persoane fizice, conducãtorii executivi şi administratori cu semnãturã olografã, care sã conţinã cel puţin urmãtoarele informaţii: numele şi prenumele, data şi locul naşterii, adresa de domiciliu şi, dacã este cazul, de reşedinţã, cetãţenia/cetãţeniile, pregãtirea profesionalã (studii/cursuri de pregãtire şi perfecţionare, şcolile sau facultatea/facultãţile absolvite, diplomele obţinute), apartenenţa la organizaţii profesionale, descrierea întregii cariere profesionale (numele complet al angajatorilor, durata contractului cu fiecare dintre aceştia, departamentele în care au fost încadrate, precum şi descrierea responsabilitãţilor şi activitãţii desfãşurate);
    k) bilanţurile pe ultimii 3 ani ale acţionarilor sau asociaţilor semnificativi persoane juridice, în forma în care au fost depuse la autoritatea fiscalã teritorialã;
    l) copii de pe contractul de închiriere sau de comodat, al sediului social şi al sediilor secundare/punctelor de lucru existente ori care se înfiinţeazã, înregistrate la administraţia financiarã teritorialã, dupã caz, sau copie de pe actul de proprietate al sediului social ori al sediilor secundare/punctelor de lucru existente sau care se înfiinţeazã, din care sã rezulte îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 2 lit. e);
    m) declaraţie atestatã potrivit legii sau autentificatã de un notar public, pe propria rãspundere, în original, din care sã rezulte cã societatea îndeplineşte şi va îndeplini prevederile art. 2 lit. f) din prezentele norme, conform anexei nr. 2;
    n) declaraţie atestatã potrivit legii sau autentificatã de un notar public, pe propria rãspundere, în original, a conducerii executive cã va îndeplini prevederile art. 2 lit. k) din prezentele norme, conform anexei nr. 3;
    o) declaraţie atestatã potrivit legii sau autentificatã de un notar public, pe propria rãspundere, în original, a administratorului cã va îndeplini prevederile art. 2 lit. i) din prezentele norme, conform anexei nr. 4;
    p) declaraţie atestatã potrivit legii sau autentificatã de un notar public, pe propria rãspundere, în original, a administratorului şi a conducãtorului executiv, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. 2) din prezentele norme, conform anexei nr. 5;
    r) copiile actelor de identitate ale conducãtorilor executivi, administratorilor şi ale asociaţilor semnificativi/acţionarilor semnificativi persoane fizice, a cãror conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul actului de identitate prin semnãturã olografã.
    ART. 5
    (1) Persoanele propuse spre aprobare în conducerea executivã vor susţine la sediul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, în prezenţa unei comisii de evaluare, un interviu, în limba românã, din care sã rezulte urmãtoarele:
    a) activitatea care urmeazã sã fie desfãşuratã de brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare;
    b) descrierea dotãrii sediilor, care trebuie sã fie corespunzãtoare desfãşurãrii în condiţii adecvate a activitãţii de intermediere propuse, conform studiului de fezabilitate;
    c) cunoaşterea prevederilor legislaţiei din domeniul asigurãrilor/reasigurãrilor.
    (2) Comisia de evaluare poate propune Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor respingerea solicitãrii de aprobare a unei persoane propuse în funcţia de conducãtor executiv, urmând ca societatea sã numeascã o altã persoanã.
    ART. 6
    (1) Conducãtorii executivi trebuie sã aibã contract de muncã şi administratorii trebuie sã aibã un contract de administrare/mandat în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã caz, pe întreaga perioadã de desfãşurare a activitãţii în cadrul brokerului de asigurare.
    (2) În termen de 60 de zile de la primirea autorizaţiei de funcţionare, brokerul de asigurare va depune la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor copii integrale ale documentelor menţionate la alin. (1), a cãror conformitate cu originalul va fi certificatã de conducãtorul executiv aprobat de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor.

    CAP. III
    Alte dispoziţii

    ART. 7
    Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate verifica dacã sediul social declarat de cãtre brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare este corespunzãtor pentru desfãşurarea activitãţii de intermediere şi îndeplineşte cerinţele prevãzute la art. 2 lit. e).
    ART. 8
    Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, în vederea fundamentãrii deciziei de autorizare, poate solicita prezentarea de documente, situaţii, informaţii şi audieri atât de la asociaţi sau acţionari, conducãtori executivi, administratori sau de la oricare altã persoanã fizicã sau juridicã ce are legãturã, directã ori indirectã, cu activitatea acestora, cât şi de la alte instituţii sau autoritãţi din ţarã ori din strãinãtate.
    ART. 9
    Obţinerea autorizaţiei de funcţionare, precum şi obţinerea avizelor sau aprobãrilor ulterioare de modificare a documentelor ori condiţiilor pe baza cãrora s-a acordat aceastã autorizare în baza unor documente sau informaţii neconforme cu realitatea dau dreptul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor sã retragã autorizaţia sau aprobarea acordatã, dupã caz.
    ART. 10
    (1) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor va decide asupra acordãrii autorizaţiei necesare desfãşurãrii activitãţii în calitate de broker de asigurare şi/sau de reasigurare ori asupra respingerii cererii de autorizare, în termen de 60 de zile de la data depunerii documentaţiei complete.
    (2) Dacã în termen de 30 de zile de la data la care se solicitã completarea documentaţiei depuse în vederea autorizãrii desfãşurãrii activitãţii în calitate de broker de asigurare şi/sau de reasigurare ori în cazul modificãrii condiţiilor pe baza cãrora s-a obţinut autorizaţia de funcţionare nu se completeazã documentaţia, solicitarea se claseazã.
    (3) Autorizaţia de funcţionare se retrage în cazul încetãrii valabilitãţii contractului de asigurare de rãspundere civilã profesionalã a brokerului de asigurare şi/sau de reasigurare, conform prevederilor <>art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în cazul încãlcãrii prevederilor art. 15.
    ART. 11
    Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor aprobã suspendarea sau încetarea activitãţii brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare, la cererea acestora, dupã verificarea prealabilã la sediul societãţii a urmãtoarelor:
    a) situaţia financiarã a societãţii la data solicitãrii cererii de suspendare/încetare a activitãţii;
    b) rezilierea contractelor încheiate cu asigurãtorii, în cazul încetãrii activitãţii, iar pentru suspendare, notificarea asigurãtorilor cu privire la suspendarea solicitatã;
    c) situaţia decontãrilor cu asigurãtorii (prime şi documente cu regim special);
    d) notificarea asiguraţilor cu privire la încetarea/suspendarea şi îndrumarea acestora direct cãtre asigurãtori pentru contractele de asigurare în derulare;
    e) situaţia litigiilor;
    f) situaţia datoriilor faţã de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor.
    ART. 12
    În urma obţinerii aprobãrii suspendãrii/încetãrii activitãţii brokerii de asigurare şi/sau de reasigurare au obligativitatea transmiterii raportãrilor cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru perioada în care au desfãşurat activitate.

    CAP. IV
    Condiţii privind menţinerea autorizaţiei de funcţionare

    ART. 13
    (1) Dupã obţinerea autorizaţiei de funcţionare orice modificare a documentelor sau a condiţiilor pe baza cãrora s-a acordat aceastã autorizaţie se va face numai dupã aprobarea sau, dupã caz, avizarea prealabilã de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor.
    (2) Aprobarea nu se acordã în cazul în care brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare nu şi-a îndeplinit toate obligaţiile prevãzute de dispoziţiile legale, de normele şi deciziile emise de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, pânã la îndeplinirea acestora.
    (3) Condiţiile şi documentele solicitate asociaţilor sau acţionarilor semnificativi se aplicã şi în cazul persoanelor fizice şi juridice care dobândesc ulterior aceastã calitate la brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare.
    (4) Condiţiile şi documentele solicitate conducãtorilor executivi şi administratorilor se aplicã şi în cazul persoanelor fizice şi juridice propuse, care dobândesc ulterior aceastã calitate la brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare.
    (5) Dupã obţinerea autorizaţiei de funcţionare toate condiţiile pe baza cãrora s-a acordat aceastã autorizaţie vor fi îndeplinite pe toatã perioada de funcţionare a brokerului de asigurare şi/sau de reasigurare.
    (6) Orice modificare a condiţiilor pe baza cãrora s-a obţinut autorizaţia de funcţionare a brokerului de asigurare şi/sau de reasigurare se va depune în mod obligatoriu la oficiul registrului comerţului numai însoţitã de avizul prealabil al Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
    (7) În cazul în care intervin schimbãri/modificãri în actele de identitate ale conducãtorilor executivi, ale administratorilor, asociaţilor/acţionarilor semnificativi persoane fizice, în termen de 15 zile de la schimbarea/modificarea acestora, acestea vor fi aduse la cunoştinţa Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, însoţite de înscrisurile doveditoare.
    (8) Brokerii de asigurare şi/sau de reasigurare trebuie sã transmitã Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor poliţa de asigurare de rãspundere civilã profesionalã (în copie) în termen de 10 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a acesteia, precum şi copii ale documentelor care atestã plata ratelor primei de asigurare aferente contractului de asigurare de rãspundere civilã profesionalã, în termen de 10 zile de la data achitãrii acestora.
    (9) Majorarea capitalului social se va efectua numai prin aport în numerar.
    ART. 14
    (1) În termen de 10 zile lucrãtoare de la data vacantãrii unei poziţii deţinute de o persoanã din conducerea executivã sau de un administrator, brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare va comunica în scris Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor numele şi funcţia persoanei respective, precum şi înscrisuri din care sã rezulte data încetãrii contractului de muncã ori de mandat.
    (2) În cazul vacantãrii unei poziţii deţinute de o persoanã prevãzutã la alin. (1), perioada pânã la propunerea şi depunerea documentaţiei complete pentru o nouã persoanã nu trebuie sã depãşeascã 90 de zile în cazul administratorului şi 15 zile în cazul conducãtorului executiv.
    (3) Orice împuternicire datã unei alte persoane, emisã inclusiv de administratori sau de administratorul unic, în cazul în care acesta din urmã nu face parte din conducerea executivã, este nulã de drept.
    (4) Prin derogare de la prevederile alin. (3), când conducerea este asiguratã de o singurã persoanã, în cazuri bine justificate, persoanele menţionate la alin. (3) pot împuternici o altã persoanã din cadrul brokerului de asigurare şi/sau de reasigurare pentru a duce la îndeplinire obligaţiile prevãzute la <>art. 35 alin. (15) din Legea nr. 32/2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (5) Împuternicirea, care trebuie sã indice perioada pentru care se acordã, va fi trimisã în cel mult douã zile calendaristice de la emiterea ei, spre înştiinţare, la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor.
    (6) O persoanã care trebuie sã primeascã în prealabil aprobarea Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nu poate exercita atribuţiile funcţiei pentru care a fost propusã decât de la data primirii aprobãrii menţionate mai sus.
    (7) Nerespectarea prevederilor alin. (6) poate conduce la sancţionarea, dupã caz, a brokerului de asigurare şi/sau de reasigurare, a persoanelor în drept sã facã propunerea şi a celor care au fost propuse. Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate dispune, având în vedere consecinţele exercitãrii atribuţiilor unei funcţii înainte de primirea aprobãrii legale, inclusiv retragerea aprobãrii acordate.
    ART. 15
    (1) Sunt practici interzise în activitatea de intermediere a brokerilor de asigurare şi/sau de reasigurare:
    a) oferirea, negocierea ori intermedierea de produse de asigurare prin procedee piramidale sau prin practicarea procedeului denumit "bulgãre de zãpadã" sau orice alte procedee similare;
    b) condiţionarea participãrii unei persoane la cursuri de instruire/seminare de specialitate de încheierea de asigurãri, în nume propriu ori pentru alţi membri ai familiei;
    c) faptul de a propune unei persoane sã colecteze adeziuni sau sã se înscrie pe o listã, fãcând-o sã spere câştiguri financiare rezultate din creşterea numãrului de persoane recrutate sau înscrise.
    (2) În activitatea brokerilor de asigurare şi/sau reasigurare este interzisã intermedierea prin reţele (multilevel marketing) a produselor de asigurare de viaţã/sãnãtate.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 16
    În cazul persoanelor prevãzute la art. 2 lit. l), care la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme ocupã aceste funcţii, sunt considerate a îndeplini criteriile respective numai cu condiţia prezentãrii de cãtre brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor a copiilor contractelor de muncã sau mandat şi a declaraţiei prevãzute în anexa nr. 3 sau nr. 4, dupã caz, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme.
    ART. 17
    Brokerii de asigurare şi/sau de reasigurare autorizaţi la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme se vor conforma prevederilor art. 2 lit. c) la data reînnoirii contractului de asigurare de rãspundere civilã profesionalã.
    ART. 18
    Brokerii de asigurare şi/sau de reasigurare autorizaţi la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme se vor conforma prevederilor art. 2 lit. e) pânã la data de 31 decembrie 2011.
    ART. 19
    Toate documentele şi informaţiile prevãzute în prezentele norme trebuie transmise în limba românã, iar pentru documentele emise într-o limbã strãinã se va depune o copie autentificatã în ţara de origine, împreunã cu traducerea legalizatã.
    ART. 20
    Brokerii de asigurare şi/sau de reasigurare vireazã sumele reprezentând taxa de autorizare/avizare în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
    ART. 21
    Termenele prevãzute de prezentele norme, care expirã într-o zi de sãrbãtoare legalã sau într-o zi nelucrãtoare, se vor prelungi pânã la sfârşitul urmãtoarei zile lucrãtoare.
    ART. 22
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme.
    ART. 23
    Nerespectarea prevederilor prezentelor norme se sancţioneazã în condiţiile şi potrivit prevederilor <>art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


    ANEXA 1
(la norme)

                                CERERE-STANDARD
                         privind autorizarea ca broker
                       de asigurare şi/sau de reasigurare


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Data ................. │
│ 1. Denumirea completã pentru persoana juridicã .......................... │
│............................................................................. │
│ 2. Numãrul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului ............ │
│ 3. Codul unic de înregistrare ................................... │
│ 4. Adresa pentru sediului social ......................................... │
│............................................................................. │
│ 5. Numãrul de telefon ................................ │
│ 6. Numãrul de fax ...................................... │
│ 7. Adresã e-mail ........................................ │
│ 8. Numele şi funcţiile persoanelor semnificative: ........................ │
│............................................................................. │
│............................................................................. │
│............................................................................. │
│............................................................................. │
│ 9. Numele sau denumirea, dupã caz, al/a asociaţilor sau acţionarilor │
│semnificativi: │
│............................................................................. │
│............................................................................. │
│............................................................................. │
│............................................................................. │
│ 10. Persoana de contact(numele, prenumele, funcţia, telefon, adresã e-mail)│
│............................................................................. │
│............................................................................. │
│............................................................................. │
│............................................................................. │
│ 11. Reprezentantul legal ................................................. │
│ 12. Lista documentelor depuse: ........................................... │
│............................................................................. │
│............................................................................. │
│............................................................................. │
│............................................................................. │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    Subsemnatul (conducãtorul executiv), ............................, în calitate de reprezentant legal al ........................., cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere cã toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi cã nu existã alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţa Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.

    Numele şi prenumele (cu majuscule)
    .......................................
    Semnãtura .............................


    ANEXA 2
(la norme)

                                  DECLARAŢIE*)

    Subsemnatul, ....(numele şi prenumele)......, declar cã ...(denumirea brokerului de asigurare/reasigurare)..... nu este acţionar sau asociat direct ori indirect al unui asigurãtor, reasigurãtor, al unui agent de asigurare ori de reasigurare, al unui asistent în brokeraj şi cã nu are ca acţionar direct sau indirect ori ca administrator un asigurãtor, reasigurãtor, un agent de asigurare ori de reasigurare, un asistent în brokeraj sau conducãtorul unui asistent în brokeraj persoanã juridicã ori conducãtorul unui agent de asigurare persoanã juridicã.

    Data .......................
    Semnãtura ..................

------------
    *) Se va completa de cãtre persoanele prevãzute la art. 2 din norme.


    ANEXA 3
la norme

                                  DECLARAŢIE*)

    Subsemnatul, ....(numele şi prenumele)...., propus pentru funcţia de (având funcţia de)**) ............................. la ....(denumirea brokerului de asigurare/reasigurare)...., declar cã nu voi deţine funcţii de conducere la o altã persoanã juridicã românã sau strãinã dupã obţinerea autorizaţiei de funcţionare ori dupã aprobarea de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, precum şi în timpul exercitãrii funcţiei la brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare şi voi avea domiciliul/reşedinţa în
    ....................................................................
    ................................................................... .

    Data ....................
    Semnãtura ...............

------------
    *) Se va completa de cãtre persoanele prevãzute la art. 2 lit. k) din norme.
    **) Sintagma din parantezã se va completa de cãtre persoanele prevãzute la art. 2 lit. k) din norme, care la data intrãrii în vigoare a normelor ocupã aceste funcţii.

    ANEXA 4
la norme

                                  DECLARAŢIE*)

    Subsemnatul, ...(numele şi prenumele)...., propus pentru funcţia de (având funcţia de)**) administrator la ....(denumirea brokerului de asigurare/reasigurare)..., declar cã nu sunt angajat al unei societãţi de asigurare/reasigurare, persoanã juridicã românã sau strãinã, condiţie pe care o voi îndeplini şi dupã obţinerea autorizaţiei de funcţionare, şi voi avea domiciliul/reşedinţa în ...................................................
    .......................................................................

    Data ..................
    Semnãtura .............

------------
    *) Se va completa de cãtre persoanele prevãzute la art. 2 lit. i) din norme.
    **) Sintagma din parantezã se va completa de cãtre persoanele prevãzute la art. 2 lit. i) din norme, care la data intrãrii în vigoare a normelor ocupã aceste funcţii.


    ANEXA 5
la norme

                                  DECLARAŢIE*)

    Subsemnatul, ....(numele şi prenumele)..., declar cã:
    a) nu mã aflu în conflict cu o autoritate de supraveghere din domeniul asigurãrilor sau financiar-bancar ori al pensiilor private din România sau din strãinãtate, nu am fost sancţionat şi nu mi s-a respins ori retras o autorizaţie sau aprobare de cãtre o asemenea autoritate, nu m-am aflat în altã situaţie care prin aspectele relevate ar putea avea efecte negative asupra imaginii ori activitãţii brokerului la care persoana în cauzã este desemnatã cu responsabilitãţi de administrare şi/sau de conducere;
    b) nu am exercitat, fãrã aprobarea autoritãţii menţionate la lit. a), o funcţie pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevãzutã obligativitatea obţinerii unei astfel de aprobãri;
    c) în exercitarea unei funcţii de administrare şi/sau de conducere a unui asigurãtor ori intermediar în asigurãri şi/sau în reasigurãri ori a unei sucursale a unui asigurãtor sau intermediar în asigurãri şi/sau în reasigurãri strãin, nu am participat la adoptarea şi/sau aplicarea unor decizii privind activitatea acestuia, prin care s-a urmãrit satisfacerea unor interese individuale ori de grup;
    d) intermediarul în asigurãri şi/sau în reasigurãri unde am activat nu s-a aflat în situaţia de a nu depune la un asigurãtor sau la un reasigurãtor sumele încasate cu titlu de prime de asigurare ori de reasigurare, în perioada în care am exercitat funcţia de administrare şi/sau de conducere a intermediarului în cauzã;
    e) entitãţile la care am exercitat sau exercit responsabilitãţi de administrare şi/sau de conducere ori la care sunt sau am fost acţionar semnificativ ori asociat nu s-au aflat în conflict cu vreo autoritate din România ori din strãinãtate, însãrcinatã cu supravegherea în domeniul asigurãrilor sau financiar-bancar, şi nu au fost supuse vreunei sancţiuni dispuse de o asemenea autoritate sau aceasta le-a refuzat ori le-a retras o autorizaţie;
    f) nu am fãcut şi nu fac obiectul unor proceduri penale.

    Data ...................
    Semnãtura ..............

-----------
    *) Se va completa de cãtre administrator şi conducãtorul executiv, dupã caz.

                               --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016